Dat is opmerkelijk. Je slaat in mijn geval de plank ook al direct mis. Blank klopt, hetero niet. Ik zou mij vanuit dat perspectief ook maar afvragen waarom je zulke rare aannames hebt. Waarom zou iemand met een donkere huidskleur of iemand die niet hetero is zulke uitspraken niet kunnen doen?quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb wel de indruk dat dit soort uitspraken vooral worden gedaan door blanke hetero mannen.
Vraag me wel af hoe dat komt. Zal er nog eens over moeten nadenken. Een echte breinbreker.
Goed verhaal. Alleen jammer dat je in andere topics dan weer in paniek raakt en een verbod eist als kinderen in aanraking komen met transgenders of een kerel in een jurk.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mij lijkt het vooral een oplossing als een bepaalde groep mensen niet meer om het minste geringste, diep gekwetst staat te snikken. Ik denk dat dit enorm veel zou oplossen, in plaats van een wereld te proberen creëren waar iedereen constant bezig is met het letten op wat men zegt, want oh jee als er iemand aanstoot aan zou nemen. Een maatschappij waar iedereen op eierschalen moet lopen is geen prettige maatschappij.
Braboneger kon er ook hartelijk om lachen! (Ook het hele publiek.)quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is opmerkelijk. Je slaat in mijn geval de plank ook al direct mis. Blank klopt, hetero niet. Ik zou mij vanuit dat perspectief ook maar afvragen waarom je zulke rare aannames hebt. Waarom zou iemand met een donkere huidskleur of iemand die niet hetero is zulke uitspraken niet kunnen doen?
Ah, daar is Koos, die even appels met peren komt vergelijken.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed verhaal. Alleen jammer dat je in andere topics dan weer in paniek raakt en een verbod eist als kinderen in aanraking komen met transgenders of een kerel in een jurk.
Ben het met je eens dat zo'n maatschappij niet wenselijk is, alleen is dus het jammer dat je daar zelf niet heel consequent in bent.
Idem. Gelukkig.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ken werkelijkwaar geen enkele man die uitspraken zoals van Johan een dikke prima zouden vinden.
quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Al bestaat die vrouw of heel de gebeurtenis niet. Het is gewoon niet oké om dit soort uitspraken te doen.
Wat begrijp je daar nu niet aan?
Zeker niet. In veel opzichten ben je een exponent van de spruitjesmoraal. LHBTI'ers moeten vooral niet te gek doen en kinderen mogen er onder geen beding mee in aanraking komen, anders pleit jij voor marginaliseren en repressie.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, daar is Koos, die even appels met peren komt vergelijken.
Het is dan ook voornamelijk een bepaald soort mens dat met zulk opvallend gedachtegoed komt aanzetten. Zij zoeken achter alles wat discutabel of negatief is een soort stereotype boeman die altijd mannelijk, blank en hetero is.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Braboneger kon er ook hartelijk om lachen! (Ook het hele publiek.)
Probeer het eens op het onderwerp te houden zonder er allerlei stropoppen op te tuigen, waarbij je van alles uit je duim zuigt.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker niet. In veel opzichten ben je een exponent van de spruitjesmoraal. LHBTI'ers moeten vooral niet te gek doen en kinderen mogen er onder geen beding mee in aanraking komen, anders pleit jij voor marginaliseren en repressie.
Moet je verder zelf weten, maar ga jezelf hier dan niet profileren als de hoeder van de vrije moraal. Want die vrijheid is in jouw ogen enkel geoorloofd als het in je straatje past.
quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeker niet. In veel opzichten ben je een exponent van de spruitjesmoraal. LHBTI'ers moeten vooral niet te gek doen en kinderen mogen er onder geen beding mee in aanraking komen, anders pleit jij voor marginaliseren en repressie.
Moet je verder zelf weten, maar ga jezelf hier dan niet profileren als de hoeder van de vrije moraal. Want die vrijheid is in jouw ogen enkel geoorloofd als het in je straatje past.
"Braboneger" heeft zijn excuses aangeboden.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is dan ook voornamelijk een bepaald soort mens dat met zulk opvallend gedachtegoed komt aanzetten. Zij zoeken achter alles wat discutabel of negatief is een soort stereotype boeman die altijd mannelijk, blank en hetero is.
[..]
Probeer het eens op het onderwerp te houden zonder er allerlei stropoppen op te tuigen, waarbij je van alles uit je duim zuigt.
Scheinheilige damage control in op1...quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Braboneger" heeft zijn excuses aangeboden.
Jij hebt dat fragment gemist bij Jinek?quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ken werkelijkwaar geen enkele man die uitspraken zoals van Johan een dikke prima zouden vinden.
Nee, daarvoor al. Was een artikel over op omroep Brabant: https://www.omroepbrabant(...)erhaal-johan-derksenquote:Op zaterdag 30 april 2022 11:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Scheinheilige damage control in op1...
Ik heb het niet over deze persoon gehad volgens mij. Dus wat is je punt hier nu precies?quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Braboneger" heeft zijn excuses aangeboden.
Misquote, excuus.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het niet over deze persoon gehad volgens mij. Dus wat is je punt hier nu precies?
quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, daarvoor al. Was eeen artikel over op omroep Brabant: https://www.omroepbrabant(...)erhaal-johan-derksen
Zou inderdaad fijn zijn als Johan en co, samen met de VI-fanboys, ophouden met huilen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mij lijkt het vooral een oplossing als een bepaalde groep mensen niet meer om het minste geringste, diep gekwetst staat te snikken. Ik denk dat dit enorm veel zou oplossen, in plaats van een wereld te proberen creëren waar iedereen constant bezig is met het letten op wat men zegt, want oh jee als er iemand aanstoot aan zou nemen. Een maatschappij waar iedereen op eierschalen moet lopen is geen prettige maatschappij.
Ach jee, HowardRoark moet iedere dag zo heel erg oppassen dat hij niet heel per ongeluk een bewusteloze vrouw penetreert met een kaars en daar vervolgens opnieuw per ongeluk over op gaat scheppen tegen z'n vrienden terwijl ze heel toevallig ook nog eens op tv zijn. Ja echt lastig die eierschalen waar je elke dag weer overheen moet lopen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De mensen ook die dit een 'like' geven...quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:58 schreef Nielsch het volgende:
En hoezo cancel culture?
Johan biecht op tv sexueel misbruik op. Zijn werkgever vraagt hem terecht om daar excuses voor te maken. Dat weigert deze zielepoot en neemt vervolgens zelf de keuze om te stoppen. Tsja, dan moet je ook niet heel hard gaan janken over woke en cancel culture, dan ben je zelf gewoon een treurige vent.
Nogmaals, dikke doei!
Ik denk dat je je vergist. Ik zou in ieder geval niet zo ver gaan als het 'garanderen'. Tegen seksueel misbruik zijn heeft niets met politiek correct zijn te maken. Maar jij schreeuwt liever hard over genderissues en vermeende indoctrinatie van kinderen op scholen dan dat je je bekommert om de zaken die er echt toe doen en echt een probleem zijn. Dat is prima, maar gelukkig is echt de de grote meerderheid zo.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een lange weg naar waar precies? Tot ik er net zo in zal staan als jij en een aantal anderen? Wat dat betreft zijn jullie in de minderheid hoor, dat kan ik je garanderen.
[..]
Whataboutismquote:Op zaterdag 30 april 2022 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[ twitter ]
Het is trouwens niet de eerste verkrachtingszaak die besproken werd op tv, en waarbij iedereen zat te lachen. Jinek heeft ook boter op haar hoofd.
Dit verhaal vind ik heftiger dat die van Johan, dit is gewoon een betekenis van racisme en groepsverkrachting. Inclusief het voor lul zetten van het slachtoffer voor een miljoenenpubliek.
En dit is een recente zaak.
De juiste man? En wat is dan wel de juiste man, naar jouw maatstaven?quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:59 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Dan zijn jullie de juiste man nog niet tegengekomen...
Dit is natuurlijk erg fout wat Polak hier deed (niet racistisch overigens), maar de mensen aan tafel lachten er niet smakelijk om, waren er zichtbaar en hoorbaar ook ongemakkelijk bij.quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[ twitter ]
Het is trouwens niet de eerste verkrachtingszaak die besproken werd op tv, en waarbij iedereen zat te lachen. Jinek heeft ook boter op haar hoofd.
Dit verhaal vind ik heftiger dat die van Johan, dit is gewoon een betekenis van racisme en groepsverkrachting. Inclusief het voor lul zetten van het slachtoffer voor een miljoenenpubliek.
En dit is een recente zaak.
Dat was het ook... Een leuk verhaal zonder bijbedoelingen... (Zoals verkrachting goedpraten etc..)quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:12 schreef the-eye het volgende:
Ik ben geen VI kijker (ik vind het belangrijk dat, dat duidelijk is)
maar ik vond het wel een tof verhaal en kan er zeker om lachen![]()
Haat me maar, I don't care
Dat is interessant. Waar is het bewijs dan voor het vermeende seksuele misbruik? Telkens mijden mensen dit essentiële punt. Het is natuurlijk makkelijk om een nogal absurde anekdote als zoiets te gaan wegzetten. Maar zo werkt het helaas niet.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:58 schreef Nielsch het volgende:
En hoezo cancel culture?
Johan biecht op tv sexueel misbruik op. Zijn werkgever vraagt hem terecht om daar excuses voor te maken. Dat weigert deze zielepoot en neemt vervolgens zelf de keuze om te stoppen. Tsja, dan moet je ook niet heel hard gaan janken over woke en cancel culture, dan ben je zelf gewoon een treurige vent.
Nogmaals, dikke doei!
Nee, dit staat er niet. Probeer het maar eens zonder een of andere ad hominem-achtige karikatuur te creëren.quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach jee, HowardRoark moet iedere dag zo heel erg oppassen dat hij niet heel per ongeluk een bewusteloze vrouw penetreert met een kaars en daar vervolgens opnieuw per ongeluk over op gaat scheppen tegen z'n vrienden terwijl ze heel toevallig ook nog eens op tv zijn. Ja echt lastig die eierschalen waar je elke dag weer overheen moet lopen.
Hier noemen we dat trouwens niet 'over eierschalen lopen' maar normaal doen.
Tja, stuk voor stuk links, progressief en woke. Het spreekt boekdelen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:06 schreef Bocaj het volgende:
[..]
De mensen ook die dit een 'like' geven...![]()
![]()
Dan heb je de juiste man nog niet ontmoet, heb ik me laten vertellenquote:
Ook zo'n sneue dooddoener tegenwoordig voor mensen die uitgeluld zijnquote:
Keek ook nauwelijks, vond het wel aardig rondom toernooien.quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:12 schreef the-eye het volgende:
maar ik vond het wel een tof verhaal en kan er zeker om lachen![]()
Haat me maar, I don't care
Yep. Je zal maar verkracht zijn, pas dagen later aangifte mogen doen, de dader doorgeven en dan te horen krijgen dat je verder geen verwachtingen hoeft te hebben dat de dader binnenkort vastgezet wordt ivm capaciteitsproblemen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:20 schreef Nicksanders het volgende:
Gelukkig źit het OM er wel bovenop.
Dat recente zaken die niet verjaard zijn op de plank blijven liggen jammer dan.
Je moet prioriteiten hebben in dit gave land.
Er zijn natuurlijk heel veel plekken van de voetbalkleedkamer tot de studentenvereniging waar dingen gebeuren die zeker als strafbaar gezien kunnen worden. Context is daarbij natuurlijk wel belangrijk. Over en weer geintjes uithalen is één ding, als een persoon er ongevraagd bij betrokken is of erger nog steeds die persoon gepakt wordt is het een ander verhaal. De ontgroening bij Reuzegom is daarbij ook wel treffend. Leuk zo'n ontgroening, moet kunnen mensen bij lage temperaturen uren in ijswater laten staan en andere onverantwoorde zaken. Ach ja, gaat iemand dood, tuchtcommissietje en foei voor de daders die voor straf een opstel moeten schrijven. Gelukkig heeft #ophef er nog voor gezorgd dat betreffende daders nu een strafzaak aan hun broek hebben waarin ze tot 15 jaar cel kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk erg fout wat Polak hier deed (niet racistisch overigens), maar de mensen aan tafel lachten er niet smakelijk om, waren er zichtbaar en hoorbaar ook ongemakkelijk bij.
Met kinderen zijn we gewoon iets voorzichtiger dan met volwassen mensen. Dat weet je toch wel?quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Door jouw reactie een like gegevenquote:Op zaterdag 30 april 2022 12:06 schreef Bocaj het volgende:
[..]
De mensen ook die dit een 'like' geven...![]()
![]()
Het nieuwe ik ben geen racist maarquote:Op zaterdag 30 april 2022 12:12 schreef the-eye het volgende:
maar
Dat zou je inderdaad zeggen. Maar voor de user in kwestie gaat dit niet op. Hij vindt schijnbaar het indoctrineren van jonge kinderen met theorieën over seksualiteit en 'de genderideologie' (iets waar ik mij als LHBT'er altijd sterk tegen heb uitgesproken en waar hij hier op doelt) vergelijkbaar met een rare anekdote uit een tokkie-programma met kantinepraat. Als je tegen het eerste bent, moet je ook tegen het tweede zijn. Helaas is dit argument een complete non sequitur.quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Met kinderen zijn we gewoon iets voorzichtiger dan met volwassen mensen. Dat weet je toch wel?
Dus als je een bepaald programma kijkt ben je fout, dat is een beetje jouw denkkader?quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:30 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Het nieuwe ik ben geen racist maar
Grapje, moet kunnen toch?quote:
Nee, het verbaast me dat je het nodig vindt te benadrukken. Alsof je automatisch verdacht bent als je in het midden laat of je VI kijkt.quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dus als je een bepaald programma kijkt ben je fout, dat is een beetje jouw denkkader?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |