Dat is gewoon consequenties verbinden aan acties. Toen Bilal Wahib van de socials geweerd werd en zijn muziek op de radio geboycot werd was het ook kapot maken? Of was dat heel anders?quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:14 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Ontslagen bij verschillende radio stations en niet welkom bij zen muziek tour. Ook oproep om zen boek te boycotten. Lijkt me aardig kapot maken.
Nog grappiger is dat Jinek 345.000 kijkers had.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:10 schreef StephanL het volgende:
1,3 miljoen kijkers![]()
Erg leuk voor een programma wat ermee ophoudt
Ja hallo, ik verzin het niet hé. Maar toch is Derksen populairder dan die Bilal of die gekke zangeres. Go figure.quote:Op vrijdag 29 april 2022 07:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Derksen is toch ook al jaren een onuitstaanbare hork? (Dat vond ik ook al toen ik nog wel keek, maar dat is ook onderdeel van het vermaak van het format) Dus in dit geval is het logisch dat mensen hem ook zouden cancelen.
Ofwel, nogal een dommig argument.
Dat is het ook. Zonder enige vorm van proces. Veel mensen hebben het niet eens gezien.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:14 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Ontslagen bij verschillende radio stations en niet welkom bij zen muziek tour. Ook oproep om zen boek te boycotten. Lijkt me aardig kapot maken.
Blijf dit soort dingen maar eng vinden.
Geen idee. Heb de aflevering niet gezien weet ook de context niet. Zo te horen jij ook niet want loopt rustig alles na te blaaten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Bedrijven willen liever niet samenwerken met iemand die op een jolige manier heeft gezegd een bewusteloze vrouw te hebben gepenetreerd met een kaars.
Je mag ook niets meer !!
Derksen schaatst al langer op het lijntje en daar door heeft hij ook een aardige schaar vijanden. Die laatsten maken er wel degelijk een hetze van.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik begrijp weinig van deze take. Er hoeft helemaal niemand 'kapot'. Derksen kwam met een dubieus verhaal (verzonnen of echt gebeurd is irrelevant), en krijgt daarop een reactie.
Is toch gewoon hoe het leven gaat?
Op welk punt werd het volgens jou buitenproportioneel?quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niks mis met iemand ergens op aanspreken. Het is inmiddels wel buitenproportioneel.
Onterecht gecanceld? Als een duizendurenkaars in de kut van een bewusteloze dronken vrouw steken al geen reden meer is tot cancelen; wat dan nog wel?quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
Volgens mij moet de tt aangepast worden. 'Johan Derksen onterecht gecanceld door sneeuwvlokjes'. Of iets van gelijke strekking
Ik blijf mijzelf herhalen. Het is een keuze om constant op dat lijntje te schaatsen. Dan hoef je je toch ook niets aan te trekken van de mensen die je niet mogen?quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Derksen schaatst al langer op het lijntje en daar door heeft hij ook een aardige schaar vijanden. Die laatsten maken er wel degelijk een hetze van.
Of dat terecht is is een tweede.
Die denken nu: 'wacht even... is het dan niet waar dat iedereen in zijn jeugd zulke dingen gedaan heeft?'quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens vind ik die oprechte frustratie van die Johan verdedigers wel grappig (ergens).
Hoop wel dat het als fan is en niet uit andere overwegingen.
Hij is zelf met het verhaal gekomen. Als het nu nog een 50 jaar oude beschuldiging was van de dame in kwestie, dan zou ik het kapot maken erger vinden. Ik denk trouwens ook dat iedereen zou zeggen: "Waarom komt ze er nu pas mee? Waarom 50 jaar wachten?"quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:19 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat is het ook. Zonder enige vorm van proces. Veel mensen hebben het niet eens gezien.
Het is de moderne variant van een lynchpartij.
Wat accepteert hij niet dan? Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:08 schreef TheVulture het volgende:
Het grappige aan mannen zoals Johan die menen dat alles maar gezegd moet kunnen worden is dat ze dan niet kunnen accepteren dat anderen daar dan zelf een andere mening over vormen en daar consequenties aan verbinden.
Klopt ja. Het échte slachtoffer in dit hele verhaal is de man die een bewusteloze vrouw penetreerde met een kaars en dat later als een smakelijke anekdote vertelde op tv.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:19 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat is het ook. Zonder enige vorm van proces. Veel mensen hebben het niet eens gezien.
Het is de moderne variant van een lynchpartij.
Als hij dinsdag niets had gezegd had hij niet kapot gehoeven voor niemand, vreemde take.quote:
Ah, jij hebt bewijs dat je stelling klopt?quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Onterecht gecanceld? Als een duizendurenkaars in de kut van een bewusteloze dronken vrouw steken al geen reden meer is tot cancelen; wat dan nog wel?
Buiten dat ben ik van mening dan die bromsnor 15 jaar geleden al gecanceld had mogen worden. Irritante zak hooi dat het is.
Er werd toch ook gevraagd of Johan de kaars aangestoken had?quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij is zelf met het verhaal gekomen. Als het nu nog een 50 jaar oude beschuldiging was van de dame in kwestie, dan zou ik het kapot maken erger vinden. Ik denk trouwens ook dat iedereen zou zeggen: "Waarom komt ze er nu pas mee? Waarom 50 jaar wachten?"
Verder is de manier hoe het verteld werd en het gelach erom, veel erger dan de intentie die Johan Derksen had met de anekdote.
Volgens mij maken domme rechtse populisten weer flink gebruik van deze rel om alles maar onder woke of cancellen te gooien gewoon omdat het domme gepeupel dat wel denkt te snappen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
Volgens mij moet de tt aangepast worden. 'Johan Derksen onterecht gecanceld door sneeuwvlokjes'. Of iets van gelijke strekking
Wat een smakeloze kut vergelijking. En volgens mij trekt Derksen zich er niets van aan hoor, maar als je daadwerkelijk gecanceld wordt door figuren die hun kans schoon zien is er weinig wat je er aan kan doen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik blijf mijzelf herhalen. Het is een keuze om constant op dat lijntje te schaatsen. Dan hoef je je toch ook niets aan te trekken van de mensen die je niet mogen?
Ik maak weer de vergelijking. Het is alsof ik holocaust grapjes maak en dan ga klagen dat Joden mij niet lief vinden. Ik zou er gewoon overheen gaan met nog ranzere grapjes. Want daar deed ik het toch om??
Niks moet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat accepteert hij niet dan? Waar heb je het over?
Het probleem in dit land is dat we onze oren laten hangen naar een vocale minderheid. Het hele land moet in de pas lopen met Arie Boomsma en de grachtengordel elite.
Dat weet ik niet, Glennis was vrij populair.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:19 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja hallo, ik verzin het niet hé. Maar toch is Derksen populairder dan die Bilal of die gekke zangeres. Go figure.
Mijn hemel, er is altijd wel een user die er de links rechts discussie aan de haren bij sleept maar deze is wel extreem hoorquote:Op vrijdag 29 april 2022 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij maken domme rechtse populisten weer flink gebruik van deze rel om alles maar onder woke of cancellen te gooien gewoon omdat het domme gepeupel dat wel denkt te snappen.
Hij bekent zelf schuld en na alle ophef komt hij met een slap lulverhaal op de proppen zetten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:24 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ah, jij hebt bewijs dat je stelling klopt?
Of laat je je vooral leiden door je tere sneeuwvlokjeszieltje die een andere opvatting niet kan handelen. Zeg maar je 2e alinea.
Onschuldig tot schuld bewezen is. Zo hebben we dat afgesproken
Ik houd vast aan het beginsel dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is. Ik adviseer om iedereen te wantrouwen die dat principe niet weet te eerbiedigen. De TT is daar een voorbeeld van.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij maken domme rechtse populisten weer flink gebruik van deze rel om alles maar onder woke of cancellen te gooien gewoon omdat het domme gepeupel dat wel denkt te snappen.
Het is wel zo dat de seksuele moraal vroeger veel lager was. Ben zelf ooit belaagd, als 13-jarige, door een groep jongens van rond de 16 met oneerbare bedoelingen. Gelukkig kwamen er vrienden te hulp. Maar aangifte of zo, dat werd toen helemaal niet gedaan! Dat ze in mijn billen knepen en mijn borsten....ach, er is toch niks gebeurd! En zo keek er zelf ook tegenaan. Ik ben weggekomen, zo zag ik dat.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:23 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Die denken nu: 'wacht even... is het dan niet waar dat iedereen in zijn jeugd zulke dingen gedaan heeft?'
Dat is dat programma he.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij is zelf met het verhaal gekomen. Als het nu nog een 50 jaar oude beschuldiging was van de dame in kwestie, dan zou ik het kapot maken erger vinden. Ik denk trouwens ook dat iedereen zou zeggen: "Waarom komt ze er nu pas mee? Waarom 50 jaar wachten?"
Verder is de manier hoe het verteld werd en het gelach erom, veel erger dan de intentie die Johan Derksen had met de anekdote.
O? Volgens mij ontkent Derksen juist penetratie. Geen onbelangrijk onderdeel van verkrachting. Maar dat krijg je vast niet mee van Arie Boomsmaquote:Op vrijdag 29 april 2022 09:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij bekent zelf schuld en na alle ophef komt hij met een slap lulverhaal op de proppen zetten.
Die kaars is er helemaal niet in gestoken man idioot en wat heeft Johan jou allemaal aangedaan dan dat je je 15 jaar geleden al zo gekwetst voelde?quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Onterecht gecanceld? Als een duizendurenkaars in de kut van een bewusteloze dronken vrouw steken al geen reden meer is tot cancelen; wat dan nog wel?
Buiten dat ben ik van mening dan die bromsnor 15 jaar geleden al gecanceld had mogen worden. Irritante zak hooi dat het is.
Er is niets 'smakeloos' aan. Waar het omgaat is dat het gewoon heel vreemd is om te provoceren, en dan te gaan klagen dat de mensen die je provoceerde je niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat een smakeloze kut vergelijking. En volgens mij trekt Derksen zich er niets van aan hoor, maar als je daadwerkelijk gecanceld wordt door figuren die hun kans schoon zien is er weinig wat je er aan kan doen.
Maar goed, dit had hij ook van kijken ver aan hebben kun zien komen.
Als je in het showbiz wereldje actief bent moet je wel. Anders wordt je kaltgestellt en bij Jan Roos, Dennis Schouten, Robert Jensen en Johan Derksen in de hoek gezet.quote:
Jawel, de holocaust erbij halen is per definitie smakeloos.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is niets 'smakeloos' aan. Waar het omgaat is dat het gewoon heel vreemd is om te provoceren, en dan te gaan klagen dat de mensen die je provoceerde je niet leuk vinden.
Ik blijf erbij dat hij dit doelbewust heeft gedaan, omdat hij toch al wilde stoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |