Niets willen doen wat onvoorspelbaarheid veroorzaakt -> Emotioneel argument.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop alleen dat dit niet volledig wereldwijd ook uit de klauwen gaat lopen, laten we ons er militair ABSOLUUT niet mee gaan bemoeien, dit is Rusland zijn eigen gevecht. Zo'n invasie brengt toch vooral een eigen dynamiek met zich mee, een eigen logica, een soort verstoring in het wereldwijde equilibrium, waardoor dingen veel onvoorspelbaarder worden.
Vinden dat Poetin meer zijn zin moet krijgen -> goedpraten van de Russische invasie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
Die Franse defensieminister met z'n "You have to know that NATO is also a nucleair alliance!"
Alsjeblieft hou op met dat havik gelul. Oekraine riskeren voor dood en verder op de hele wereld. Nee, dit is tussen Rusland en Oekraïne. En Oekraïne moet het zelf doen. Het had voorkomen kunnen worden als er naar Poetin geluisterd zou zijn.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:31 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af hoe snel Rusland Kiev in handen heeft. Twee weken?
Lachwekkend slechte militaire inschattingen maken op basis van de eerste 2 uur van een invasie -> emotioneel? onkunde? Kies maar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:36 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, Kiev hebben ze voor morgenochtend nog te pakken hoor.
Hopen dat de Oekraïners zo snel mogelijk onder een dictatoriaal regime terecht komen en hun soevereiniteit kwijt zijn aan een agressieve invasieve macht.-> Ja, gewoon fout natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 12:32 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat het tegen zondag wel gespeeld is.
Ik hoop het eerlijk gezegd. Hoe sneller hoe beter.
Waar heb jij het nou over?quote:Op donderdag 28 april 2022 17:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is de cirkel weer rond he, kop in het zand steken.
Ja. “Met bescherming” las ik. Ik vind dat toch een tamelijk gedurfde actie. En dan druk ik mij nog voorzichtig uit.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De marechaussee gaat daar heen om te onderzoeken.
Ik vind het ook bijzonder dat daar zo weinig reuring over is. Kmar is namelijk gewoon defensie.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. “Met bescherming” las ik. Ik vind dat toch een tamelijk gedurfde actie. En dan druk ik mij nog voorzichtig uit.
Dat is geen feitelijke escalatie, dat is ervoor zorgen dat die patstelling bij de Russische grens is in plaats van aan de Poolse. In het eerste scenario ligt alleen het oosten in puin, in het tweede uiteindelijk heel Oekraïne. Het is ook nogal kortzichtig om te stellen dat het in het tweede geval wel klaar zou zijn, of was Hitler soms ook klaar na Sudetenland en Oostenrijk?quote:Op donderdag 28 april 2022 16:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als Rusland en Oekraïne beiden praktisch niet verder kunnen, om logistieke redenen, omdat bommen op zijn, ze geen terreinwinst meer maken, etc. ontstaat er een patstelling en dat is altijd de voorbode van een staakt het vuren. Het is gewoon een praktisch limiet van het conflict. Net zoals dat Rusland niet in staat was om heel Oekraïne te bezetten.
Wij als Westen sturen meer en zwaardere wapens, en dat is feitelijk escalatie. Dus, Oekraïne ziet een staakt het vuren niet zitten. Poetin kan echter niet verliezen omdat ie een winst moet pakken voor zijn volk. Rusland zal dus ook niet meer stoppen. Het gevolg daarvan is de totale vernietiging van iig Oost-Oekraïne, infrastructuur naar de tering, duizenden en duizenden meer burgerdoden, etc. Als je dat vanuit solidariteit liever hebt, prima.
Nou ja als je dat ongewapend doet en in onbezet gebied dan is dat natuurlijk niet heel veel anders dan bijvoorbeeld het heropenen van je ambassade.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het ook bijzonder dat daar zo weinig reuring over is. Kmar is namelijk gewoon defensie.
Gingen er rond MH17 niet ook stemmen op om zoiets te doen?quote:Op donderdag 28 april 2022 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja als je dat ongewapend doet en in onbezet gebied dan is dat natuurlijk niet heel veel anders dan bijvoorbeeld het heropenen van je ambassade.
Alleen dat “met bescherming” intrigeert mij.
Toen zijn ze toch ook gegaan?quote:Op donderdag 28 april 2022 17:13 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gingen er rond MH17 niet ook stemmen op om zoiets te doen?
Jazeker. Toen werden er zelfs verloven ingetrokken en de luchtmobiele brigade was er klaar voor, samen met de Australiërs: https://www.rtlnieuws.nl/(...)bied-inval-vliegrampquote:Op donderdag 28 april 2022 17:13 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gingen er rond MH17 niet ook stemmen op om zoiets te doen?
Dat zijn denk ik een paar jongons uit schaarsbergen @AchJaquote:Op donderdag 28 april 2022 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja als je dat ongewapend doet en in onbezet gebied dan is dat natuurlijk niet heel veel anders dan bijvoorbeeld het heropenen van je ambassade.
Ja en wat gaan we dan doen als zo een met zo’n rood wit blauw vlaggetje op z’n pak een Rus dood schiet? Of andersom?quote:Op donderdag 28 april 2022 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn denk ik een paar jongons uit schaarsbergen @:achja
Ik ben het met je eens hoor, al zie ik ze niet actieve gebieden in gaan.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en wat gaan we dan doen als zo een met zo’n rood wit blauw vlaggetje op z’n pak een Rus dood schiet? Of andersom?
Kijk ik ben niet tegen ingrijpen, maar zullen we dat wel even verstandig doen?
Denk eerder Roosendaal of de BSB van de Kmar zelf...quote:Op donderdag 28 april 2022 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat zijn denk ik een paar jongons uit schaarsbergen @:achja
Waar las je dat? Kan ook scherfvesten ofzo betekenen. Afhankelijk van de context.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ensisch-experts-mh17quote:Op donderdag 28 april 2022 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar las je dat? Kan ook schermvesten ofzo betekenen. Afhankelijk van de context.
"Het gaat om een forensisch team met bescherming dat 'zeer binnenkort' vertrekt."quote:Op donderdag 28 april 2022 17:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ensisch-experts-mh17
Er worden iig geen oordoppen en scherfvesten mee bedoeld...quote:Op donderdag 28 april 2022 17:26 schreef capricia het volgende:
"Het gaat om een forensisch team met bescherming dat 'zeer binnenkort' vertrekt."
Lekker vaag ja.
Dat lijkt mij helder ja.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er worden iig geen oordoppen en scherfvesten mee bedoeld...
Maar er is nu geen reden voor beide partijen tot een staakt het vuren.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:11 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is geen feitelijke escalatie, dat is ervoor zorgen dat die patstelling bij de Russische grens is in plaats van aan de Poolse. In het eerste scenario ligt alleen het oosten in puin, in het tweede uiteindelijk heel Oekraïne. Het is ook nogal kortzichtig om te stellen dat het in het tweede geval wel klaar zou zijn, of was Hitler soms ook klaar na Sudetenland en Oostenrijk?
quote:Op donderdag 28 april 2022 08:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
absolute eenheid is een rechts extremistisch fabel en gaat in tegen hoe democratieën zijn opgezet en is alleen mogelijk in een dictatuur.
Neem bijvoorbeeld usa: tijdens de covid pandemie, was er een handels oorlog met China, maar via private partijen hun connecties konden massaal mondkapjes gekocht worden vanuit China, in bepaalde staten.
Wel goed werk. Trouwens.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er worden iig geen oordoppen en scherfvesten mee bedoeld...
Condoomsquote:
Dat zeker.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:28 schreef capricia het volgende:
Wel goed werk. Trouwens.
Dat documenteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |