https://www.telegraaf.nl/(...)kje-bier-per-persoonquote:Amsterdam maakt zich op voor een drukbezochte Koningsdag. De Gemeente Amsterdam doet er alles aan om dronken feestvierders zoveel mogelijk te weren uit de stad. Om dat doel te bereiken introduceert de stad de 1-blikje-regel.
Op de site staat dat Gemeente Amsterdam „overmatig alcoholgebruik zoveel mogelijk wil beperken.” Daarom mogen mensen in het centrum niet meer dan één stuk alcohol bij zich hebben. „Een thuistap of sixpack geldt als meerdere stuks. Winkels verkopen 1 blikje of flesje alcohol per persoon”, zo meldt de gemeente.
Een rondje bier halen in de supermarkt om die vervolgens in de stad op te drinken zal dus ook niet gaan. „Winkels mogen maximaal 1 alcoholhoudende consumptie per klant verkopen.” Dat drankje mag van de gemeente ook niet gekoeld zijn. „Een sixpack of een krat geldt als meerdere stuks alcohol en mag niet worden verkocht.”
Een politiek correcte, beschaafde, WOKE fles wijn mag natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:52 schreef thedeedster het volgende:
1 blikje of flesje alcohol per persoon
Femke zal net als veel Amsterdammers hun drank vandaag inkopen. En er zijn morgen wel wat websites die wel meer dan een biertje gaan bezorgen vermoed ik.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:57 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Een politiek correcte, beschaafde, WOKE fles wijn mag natuurlijk wel.
In hun dromen zal dit vast wat helpen.quote:
Verplicht lauw bier!quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:52 schreef thedeedster het volgende:
Dat drankje mag van de gemeente ook niet gekoeld zijn
Leg uit.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In hun dromen zal dit vast wat helpen.![]()
In de praktijk is het wederom het zoveelste voorbeeld dat de politiek enig realiteitsbesef mist.
Volgens mij is het beleid van beperkte alcoholverkoop op koningsdag er al jaren. Ik ben 1x met koningsdag in 020 geweest en toen stond er vlak achter ons ook een of andere als zwerver uitziende baardmans met zeer veel blikken bier bij de kassa en moest de medewerker ook nee verkopen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:09 schreef Raw85 het volgende:
Dit is wel echt een ongekend slecht idee zeg. Heb nu al medelijden met mensen die morgen in een supermarkt moeten werken
Dit of oudjaarsdag/avond, het is een lastige keuze. Nou ja, heel erg graag naar beiden niet.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:02 schreef Gunner het volgende:
Ik wil er op geen enkele dag van het jaar heen, laat staan op de meest erge dag van het jaar; koningsdag
Wellicht omdat daar meer te beleven is dan op je zolderkamer?quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:13 schreef Makrelis het volgende:
Waarom zou je in Godsnaam met Koningsdag naar Amsterdam willen?
Jezelf op straat klem zuipen was het enige waar Amsterdam goed voor was.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:13 schreef Makrelis het volgende:
Provinciaaltjes die 1x per jaar op schoolreis mogen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:13 schreef Makrelis het volgende:
Uitgaan op die dagen snap ik ook niet zo goed, nee. Dat doe ik liever op een reguliere zaterdagavond (al hou ik daar sowieso niet echt van). Maar naar een festival met livemuziek of naar een vrijmarkt vind ik niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit of oudjaarsdag/avond, het is een lastige keuze. Nou ja, heel erg graag naar beiden niet.
Meh. Koninginnenach in Den Haag met live muziek vond ik dan nog wel leuk. Of Quatorze Juillet in Frankrijk met een vuurwerkshowquote:Op dinsdag 26 april 2022 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wellicht omdat daar meer te beleven is dan op je zolderkamer?
En wat als je boodschappen gaat doen voor bij je thuis?quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)kje-bier-per-persoon
Dit geintje flikt de deugende overheid van mijn stad elk jaar weer, maar nu maken ze het toch wel erg bont. Horeca is onderhand namelijk schofterig duur geworden. Voor een dubbele koffie ben ik in de binnenstad al 6 euro kwijt.
Iedereen betaalt zich momenteel helemaal blauw, maar de betuttelaars willen weer een punt maken. Leuk zo.
Is idd al jaren zo in Amsterdam iig.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij is het beleid van beperkte alcoholverkoop op koningsdag er al jaren. Ik ben 1x met koningsdag in 020 geweest en toen stond er vlak achter ons ook een of andere als zwerver uitziende baardmans met zeer veel blikken bier bij de kassa en moest de medewerker ook nee verkopen.
Dat vind ik overigens iets dubieuzer, maar is dus al langer beleid.
Ja, dat is een keuze, maar ik kijk niet raar op dat er mensen naar Amsterdam gaan als er een evenement is.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:18 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Meh. Koninginnenach in Den Haag met live muziek vond ik dan nog wel leuk. Of Quatorze Juillet in Frankrijk met een vuurwerkshow
Sowieso Amsterquote:Op dinsdag 26 april 2022 09:54 schreef Haags het volgende:
Gewoon alcohol buiten het centrum inslaan dus.
Al jaren weg.quote:
15% van het Amsterdams electoraat stemde op de lokale tak van de partij waar zij jarenlang voor in de tweede kamer zat tijdens de afgelopen raadsverkiezingen, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit klopt.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:28 schreef Moofasah het volgende:
Zet dat kutwijf toch af!
Halsema![]()
![]()
![]()
![]()
Überhaupt noemand wil haar hier!
Misschien wel, maar het is al jaren niet meer gezellig in Amsterdam met koningsdag, eigenlijk sinds ze al de feesten uit het centrum hebben verbannen en je overal kaarten voor moet halen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Festival bier kan aangepast worden door meer water toe te voegen....quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Genoeg tappunten in stad joh
Waar maak je je druk om
Daar zijn het ook altijd de toeristen die niets gewend zijn die problemen veroorzaken.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:33 schreef Makrelis het volgende:
Moet je ze in Bayern eens gaan vertellen. 1 biertje tijdens Oktoberfest. 1 glas daar is al 3 blikjes in Nederland
Wat moet ik uitleggen tussen het verschil van theorie en praktijk?quote:
Regels maken die te handhaven zijn hebben ze idd moeite mee.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat moet ik uitleggen tussen het verschil van theorie en praktijk?
Wedden dat er morgen ondanks de papieren maatregelen toch weer veel overlast van dronken menswn zal zijn.
Juist de provenciaaltjes die naar de grote stad komen en de toeristen moeten ze juist weren. Het bier is niet het probleemquote:Op dinsdag 26 april 2022 10:28 schreef Farenji het volgende:
Ik vind Amsterdam normaal al te druk met al die toeristen, als daar ook nog honderdmiljoenmiljard dronken pipo's uit de polder bijkomen, dat is al de hel, en dan ook nog betuttelende boa's die zich gaan bemoeien met hoeveel biertjes je mag kopen, nee dank u.
Tsja, bij wet is het ook verboden iemand dood te schieten, betekent dat nu ook dat het nooit meer gebeurt?quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wedden dat er morgen ondanks de papieren maatregelen toch weer veel overlast van dronken menswn zal zijn.
Ik kan iedereen aanbevelen daar eens heen te gaan.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:33 schreef Makrelis het volgende:
Moet je ze in Bayern eens gaan vertellen. 1 biertje tijdens Oktoberfest. 1 glas daar is al 3 blikjes in Nederland
Het zou kunnen het zou ook kunnen dat de bezoekers meer bier zelf meeslepen. Het zou kunnen dat veel straat verkopers zich niet aan die betuttelende maatregel houden. Het zou kunnen dat wat baos een paar verkopers op de vingers tikken. Maar dat er meetbaar minder overlast en minder dronken mensen zijn lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, bij wet is het ook verboden iemand dood te schieten, betekent dat nu ook dat het nooit meer gebeurt?
Het zou het in ieder geval terug kunnen dringen, mind you.
Tsja, als een paar groepen denken 'ok dan doe ik het een andere dag' heb je al winst. Ik geloof niet dat hierdoor ineens mensen recalcitrant speciaal in Amsterdam 12 blikken bier weg gaan tikken.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zou kunnen het zou ook kunnen dat de bezoekers meer bier zelf meeslepen. Het zou kunnen dat veel straat verkopers zich niet aan die betuttelende maatregel houden. Het zou kunnen dat wat baos een paar verkopers op de vingers tikken. Maar dat er meetbaar minder overlast en minder dronken mensen zijn lijkt me sterk.
Ik durf ook te wedden dat men echt niet gaat controleren of men geen six-packs met ongewaterd bier in de rugtas heeft zitten.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want in de provincie hebben ze geen bier ofwa? Die drinken normaal kruidenthee.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:04 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Juist de provenciaaltjes die naar de grote stad komen en de toeristen moeten ze juist weren. Het bier is niet het probleem
Eerder strafkamp, maar goed.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Provinciaaltjes die 1x per jaar op schoolreis mogen.
Het is toch gewoon een maatregel om te voorkomen dat men op de braderie geen beter bier verkoopt dan de tapbocht die er bij de grote evenementen aangesmeerd word?quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Want in de provincie hebben ze geen bier ofwa? Die drinken normaal kruidenthee.
De vertrutting van Amsterdam is al veel ouder. Op een gegeven moment stond 's nachts ik bij de achterdeur schichtig om me heen te kijken en psst, psst te doen om een paar broodjes shoarma illegaal af te rekenen want van de gemeente Amsterdam moesten we allemaal naar bed. Toen wist ik het, ik ga weer terug naar Groningen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:08 schreef SpaceOddity het volgende:
Amsterdam.![]()
Wat een genot is het toch om van een afstandje die stad verteerd te zien worden door de deugende wokers.
Doen ze al jaren en is volgens mij nooit echt gezeik over geweest, dus dat komt wel goedquote:Op dinsdag 26 april 2022 12:01 schreef Haags het volgende:
Ik wens de supers en andere winkeltjes veel succes ook met het handhaven van dat ene blikje per persoon
Kijk de linkse hippies in Amsterdam hebben daar zelf voor gekozen. Halalsema is er niet voor niets (faal)burgemeesterquote:Op dinsdag 26 april 2022 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De vertrutting van Amsterdam is al veel ouder. Op een gegeven moment stond 's nachts ik bij de achterdeur schichtig om me heen te kijken en psst, psst te doen om een paar broodjes shoarma illegaal af te rekenen want van de gemeente Amsterdam moesten we allemaal naar bed. Toen wist ik het, ik ga weer terug naar Groningen.
Misschien moet het ook wel, de sociale cohesie is daar al zodanig weg dat het de vrijheid niet kan dragen. In Amsterdam laat iedereen zijn rotzooi liggen na bbq-en in het park, in Groningen nemen de meesten hun rotzooi gewoon weer mee. .
Mja...quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De vertrutting van Amsterdam is al veel ouder. Op een gegeven moment stond 's nachts ik bij de achterdeur schichtig om me heen te kijken en psst, psst te doen om een paar broodjes shoarma illegaal af te rekenen want van de gemeente Amsterdam moesten we allemaal naar bed. Toen wist ik het, ik ga weer terug naar Groningen.
Misschien moet het ook wel, de sociale cohesie is daar al zodanig weg dat het de vrijheid niet kan dragen. In Amsterdam laat iedereen zijn rotzooi liggen na bbq-en in het park, in Groningen nemen de meesten hun rotzooi gewoon weer mee. .
Wat ben ik toch blij dat ik in de jaren 70 ben geboren...quote:Geen glas of blik in Groningen
In de binnenstad van Groningen wordt geen alcohol in glas en blik verkocht. ‘Zo zorgen we dat iedereen veilig kan feestvieren’, schrijft de gemeente op zijn website. Feestvierders mogen drank in glas of blik niet meenemen de binnenstad in. ‘U kunt hierop worden aangesproken. U moet uw drank inleveren en u kunt een boete krijgen.’
Zeker een supermarkt in Groningen wijst klanten vandaag al op de regel via een affiche en stelt morgen ook geen alcoholvrij bier in glas of blik te verkopen, om ‘verwarring en discussie te voorkomen’. In treinen en op stations in heel Nederland is alcohol ook verboden.
Blijkbaar mag je alleen dronken worden als je de horeca prijzen kan betalen. Iedereen weet dronken mensen mét geld zijn minder vervelend dan dronken mensen zonderquote:Op dinsdag 26 april 2022 12:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
Wel leuk één-tweetje met de horeca: Nadat ze in coronatijd lange tijd dicht moesten, gaan politie en handhaving zich nu inzetten om hun winsten te bewaken. 'Om dronken feestvierders zoveel mogelijk te weren.'
Ik snap het glasverbod wel, totaal geen moeite mee. Het is alweer een paar jaar geleden, maar een avondwinkel hier stond helemaal vol met plastic flessen bier. Ben het merk vergeten maar best goed bier wel.quote:Op dinsdag 26 april 2022 12:23 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Mja...
[..]
Wat ben ik toch blij dat ik in de jaren 70 ben geboren...
Bavaria had volgens mij plastic pijpjes.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik snap het glasverbod wel, totaal geen moeite mee. Het is alweer een paar jaar geleden, maar een avondwinkel hier stond helemaal vol met plastic flessen bier. Ben het merk vergeten maar best goed bier wel.
Nee, het was best goed bier.quote:Op dinsdag 26 april 2022 13:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bavaria had volgens mij plastic pijpjes.
Zou je wel een kopstoot kunnen bestellen?quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:18 schreef Ulx het volgende:
Ik ga er gewoon lekker ouderwets volledig maling aan hebben. Fuck it, ik zit vanavond toch wel laveloos in de kroeg.
Ik kan hem uitdelen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zou je wel een kopstoot kunnen bestellen?
Nieuwspaal is concurrentie van de Speld ?quote:Op dinsdag 26 april 2022 14:53 schreef maily het volgende:
https://nieuwspaal.nl/kon(...)kje-regel-amsterdam/
[ afbeelding ]
Jaquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nieuwspaal is concurrentie van de Speld ?
Kijk. Als je beweert een groene partij te zijn én je wil een miljoen huizen bouwen…quote:Op dinsdag 26 april 2022 17:28 schreef FL_Freak het volgende:
Als je 1 blikje mag halen per persoon zullen dus meer mensen naar de winkel gaan en wordt het juist drukker
Wat voor een kleinkneuterige ambtenarij is dit danquote:Op dinsdag 26 april 2022 09:52 schreef thedeedster het volgende:
Dat drankje mag van de gemeente ook niet gekoeld zijn.
Ik snap het oprecht niet, de gedachtegang hierachter.... waarom mag je drank niet gekoeld zijn?quote:Op dinsdag 26 april 2022 17:54 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Wat voor een kleinkneuterige ambtenarij is dit dan
Dat doet het niet. Het is gewoon een verkapte en valse manier om de horeca te steunen. Oneerlijke concurrentie.quote:
quote:Op dinsdag 26 april 2022 18:21 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je bedoelt bord? Je zit hier op .nl, geen .uk ofzo.
Wel hoor.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:28 schreef Moofasah het volgende:
Zet dat kutwijf toch af!
Halsema![]()
![]()
![]()
![]()
Überhaupt noemand wil haar hier!
Omdat mensen lauw bier smerig vinden?quote:Op dinsdag 26 april 2022 17:57 schreef josja het volgende:
[..]
Ik snap het oprecht niet, de gedachtegang hierachter.... waarom mag je drank niet gekoeld zijn?
Gewoon een halve liter 12% imperial stout meenemen. Die zijn lauw heerlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2022 18:53 schreef laforest het volgende:
[..]
Omdat mensen lauw bier smerig vinden?
Provinciaaltjes die rustig lang kleedjes vol rommel kuieren mogen nog wel?quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:04 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Juist de provenciaaltjes die naar de grote stad komen en de toeristen moeten ze juist weren. Het bier is niet het probleem
Ook de boa'squote:Op dinsdag 26 april 2022 12:01 schreef Haags het volgende:
Ik wens de supers en andere winkeltjes veel succes ook met het handhaven van dat ene blikje per persoon
"I amsterdam staat voor het individualisme, terwijl wij in deze stad solidair en divers willen zijn."quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:50 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Nee weggehaald , was niet inclusief genoeg
Ik ben echt benieuwd of er boetes uitgedeeld gaan worden als blijkt dat je twéé gekoelde halve liters bij je hebt.quote:
Zouden de boa's ook een thermometer meenemen om te kijken of je bier wel lauw genoeg is?quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:28 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd of er boetes uitgedeeld gaan worden als blijkt dat je twéé gekoelde halve liters bij je hebt.
Ik zal maar niet schrijven wat ik daar lasquote:Op dinsdag 26 april 2022 19:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.com/visiturk
Best Twitter account ooitquote:Op dinsdag 26 april 2022 19:41 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zal maar niet schrijven wat ik daar las
hutjemutje staan tussen de toeristen, wachten tot je gerold wordt en vloekend en tierend weer naar huis. Topdag!quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat een racistisch twitteraccountquote:Op dinsdag 26 april 2022 19:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.com/visiturk
quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hutjemutje staan tussen de toeristen, wachten tot je gerold wordt en vloekend en tierend weer naar huis. Topdag!
Dat zal het zijnquote:Op dinsdag 26 april 2022 19:48 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geweldig ervaring.![]()
Je bent gewoon te autistisch hiervoor.
Daar is vast wel Dry Amsterdam van te maken.quote:
Als twintiger een aantal keren, en ik vond het toen nog lekker vrij. De hele dag doelloos rondzwalken en wafels van Albert Heijn vreten als middagmaal en zo (toen suiker nog geen dingetje wasquote:Op dinsdag 26 april 2022 19:36 schreef TweedeKlum het volgende:
30 jaar geleden met studievrienden heen geweest. Ik wou niet maar ik wilde ook geen spelbreker zijn. Geen idee hoe we 's avonds met de trein daar weg zijn gegaan, bizar druk.
Grootste fout van mijn leven.
Ze moeten wel wegblijven want er gaat volk naar Amsterdam dat niet toestaat dat iedereen die geen vechtsporten heeft geoefend de eigen mening ventileert.quote:Op dinsdag 26 april 2022 17:39 schreef Ulx het volgende:
De pvv-provincialen worden wel getriggerd zeg. Het staat ze vrij om weg te blijven. Graag zelfs.
Het kan leuke dingen opleveren.quote:Op dinsdag 26 april 2022 17:39 schreef Ulx het volgende:
De pvv-provincialen worden wel getriggerd zeg. Het staat ze vrij om weg te blijven. Graag zelfs.
Dat zijn geen Amsterdammers, dat zijn wokies die in Amsterdam gaan wonen, erg vervelend dat onze stad vervuilt word met dit soort lui.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:32 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Het kan leuke dingen opleveren.
Paar jaar geleden nog dat amsterdamse mens die een complete cultuur shock op de zwarte cross te verwerken kreeg.![]()
'' In één klap ben ik me bewust van mijn veilige Amsterdamse bubbel.''
quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Daar is vast wel Dry Amsterdam van te maken.
Voor mij was de piek 15-20 jaar geleden. Het gepeupel ging naar 538 op het Museumplein en op andere plekken in de stad genoeg mooie feestjes, Loveland op de Nieuwmarkt bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 26 april 2022 10:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien wel, maar het is al jaren niet meer gezellig in Amsterdam met koningsdag, eigenlijk sinds ze al de feesten uit het centrum hebben verbannen en je overal kaarten voor moet halen.
Onzin, alleen centrum is niet meer zo druk, komt ook omdat de grote steden nu veelal eigen dingen hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien wel, maar het is al jaren niet meer gezellig in Amsterdam met koningsdag, eigenlijk sinds ze al de feesten uit het centrum hebben verbannen en je overal kaarten voor moet halen.
Om het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken alcohol bij de supermarkt te kopen.quote:Op woensdag 27 april 2022 06:40 schreef raptorix het volgende:
Het meest treurig is natuurlijk ook: Niet gekoeld, welke debiel verzint dat.
Moet je daar dan in dat pauperlandquote:Op woensdag 27 april 2022 07:38 schreef asco het volgende:
Je zult er maar "feest" moeten vieren.![]()
![]()
Morgen lekker naar Vegas, de groeten.![]()
![]()
Amsterdammers hebben geen last van het centrum, daar komt de gemiddelde Amsterdammer niet, het enige waar soms overlast van hebben is luidruchtige AirBNB toeristen, maar ook steeds minder omdat de meeste VVE's het niet toestaan.quote:Op woensdag 27 april 2022 10:12 schreef EinarBoe het volgende:
Voor Amsterdam en zeker het centrum van Amsterdam is Koningsdag ook helemaal geen essentiële feestdag. Dit gaat om een stad die door het jaar heen miljoenen toeristen trekt, waar vanuit het buitenland sowieso al veel mensen naartoe komen, met dagelijks al een enorme aantrekkingskracht op de miljoen inwoners die in de mini-metropool wonen die het een bruisend geheel maken.
Dan komt Koningsdag en dan besluiten er allemaal figuren ook van buiten de stad, om naar Amsterdam te komen om daar heel dronken te worden. Erg hinderlijk voor de gewone Amsterdamse inwoner, met straten die zo druk zijn dat de politie mensen weg moet houden. De charme is daar wel wat vanaf. De binnenstad is er niet op voorbereid en voor de stad zelf voegt Koningsdag ook niet echt wat toe.
Waarschijnlijk wil het gemeentebestuur dat Koningsdag in A'dam wat wordt afgeschaald zodat het weer een behapbaar festijn wordt in plaats van een last.
De gemiddelde Amsterdammer komt vast nooit in het centrum van Amsterdam ja.quote:Op woensdag 27 april 2022 10:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Amsterdammers hebben geen last van het centrum, daar komt de gemiddelde Amsterdammer niet
Inderdaad hooguit forensen we ons met OV er doorheen, wat dacht je dat we daar kwamen doen? Winkelen? Leuk uit gaan? Die mensen die je ziet zijn voornamelijk toeristen en mensen die van buiten de stad komen.quote:Op woensdag 27 april 2022 10:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De gemiddelde Amsterdammer komt vast nooit in het centrum van Amsterdam ja.
Over paupersteden gesprokenquote:Op woensdag 27 april 2022 07:38 schreef asco het volgende:
Je zult er maar "feest" moeten vieren.![]()
![]()
Morgen lekker naar Vegas, de groeten.![]()
![]()
Niet zo zeuren, het is wel de hoofdstad van alle Nederlanders. Je denkt toch niet dat die stad draait op zijn inwoners alleen?quote:Op woensdag 27 april 2022 10:12 schreef EinarBoe het volgende:
Voor Amsterdam en zeker het centrum van Amsterdam is Koningsdag ook helemaal geen essentiële feestdag. Dit gaat om een stad die door het jaar heen miljoenen toeristen trekt, waar vanuit het buitenland sowieso al veel mensen naartoe komen, met dagelijks al een enorme aantrekkingskracht op de miljoen inwoners die in de mini-metropool wonen die het een bruisend geheel maken.
Dan komt Koningsdag en dan besluiten er allemaal figuren ook van buiten de stad, om naar Amsterdam te komen om daar heel dronken te worden. Erg hinderlijk voor de gewone Amsterdamse inwoner, met straten die zo druk zijn dat de politie mensen weg moet houden. De charme is daar wel wat vanaf. De binnenstad is er niet op voorbereid en voor de stad zelf voegt Koningsdag ook niet echt wat toe.
Waarschijnlijk wil het gemeentebestuur dat Koningsdag in A'dam wat wordt afgeschaald zodat het weer een behapbaar festijn wordt in plaats van een last.
Natuurlijk, Amsterdam is de hoofdstad, het centrum van het bestaan, ook voor Rotterdammers en Eindhovenaren en ander agrarisch volk. Maar ze hebben zich wèl te gedragen als we ze toelaten.quote:Op woensdag 27 april 2022 13:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet zo zeuren, het is wel de hoofdstad van alle Nederlanders. Je denkt toch niet dat die stad draait op zijn inwoners alleen?
Gelulquote:Op woensdag 27 april 2022 10:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inderdaad hooguit forensen we ons met OV er doorheen, wat dacht je dat we daar kwamen doen? Winkelen? Leuk uit gaan? Die mensen die je ziet zijn voornamelijk toeristen en mensen die van buiten de stad komen.
Waarom zou ik als ik in Oud-West daar heen gaan? Uitgaan is hier veel leuker, en de winkels hebben we ook gewoon, en nog leuker ook.
Het zou de Amsterdammers sieren als zij hun bordeelbezoekers binnen hun stadsgrenzen zouden houden.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk, Amsterdam is de hoofdstad, het centrum van het bestaan, ook voor Rotterdammers en Eindhovenaren en ander agrarisch volk. Maar ze hebben zich wèl te gedragen als we ze toelaten.
Hoezo? Het is de hoofdstad. We hebben het recht te gaan en staan waar we willen.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zou de Amsterdammers sieren als zij hun bordeelbezoekers binnen hun stadsgrenzen zouden houden.
Dan ga maar eens tussen de rails staan als er een trein met volle snelheid nadert op dezelfde rails.quote:Op woensdag 27 april 2022 14:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Het is de hoofdstad. We hebben het recht te gaan en staan waar we willen.
Amsterdam, waar de straten en muren verzadigd zijn met urine, moeten we terug geven aan de zee.quote:
Oud West was ook gezellig druk, wat mensen van buiten de stad maar niet mega druk.quote:
Jordaan was toch op sommige bruggen en bij de Vis ouderwets druk.quote:Op woensdag 27 april 2022 21:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oud West was ook gezellig druk, wat mensen van buiten de stad maar niet mega druk.
Dat hebben de bewoners gemerktquote:Op donderdag 28 april 2022 02:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Jordaan was toch op sommige bruggen en bij de Vis ouderwets druk.
Gewoon aan ieder gebouw een urinoir plaatsenquote:Op donderdag 28 april 2022 16:58 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Volgend jaar; 'verplicht luiers aan'...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |