https://www.telegraaf.nl/(...)kje-bier-per-persoonquote:Amsterdam maakt zich op voor een drukbezochte Koningsdag. De Gemeente Amsterdam doet er alles aan om dronken feestvierders zoveel mogelijk te weren uit de stad. Om dat doel te bereiken introduceert de stad de 1-blikje-regel.
Op de site staat dat Gemeente Amsterdam „overmatig alcoholgebruik zoveel mogelijk wil beperken.” Daarom mogen mensen in het centrum niet meer dan één stuk alcohol bij zich hebben. „Een thuistap of sixpack geldt als meerdere stuks. Winkels verkopen 1 blikje of flesje alcohol per persoon”, zo meldt de gemeente.
Een rondje bier halen in de supermarkt om die vervolgens in de stad op te drinken zal dus ook niet gaan. „Winkels mogen maximaal 1 alcoholhoudende consumptie per klant verkopen.” Dat drankje mag van de gemeente ook niet gekoeld zijn. „Een sixpack of een krat geldt als meerdere stuks alcohol en mag niet worden verkocht.”
Een politiek correcte, beschaafde, WOKE fles wijn mag natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:52 schreef thedeedster het volgende:
1 blikje of flesje alcohol per persoon
Femke zal net als veel Amsterdammers hun drank vandaag inkopen. En er zijn morgen wel wat websites die wel meer dan een biertje gaan bezorgen vermoed ik.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:57 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Een politiek correcte, beschaafde, WOKE fles wijn mag natuurlijk wel.
In hun dromen zal dit vast wat helpen.quote:
Verplicht lauw bier!quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:52 schreef thedeedster het volgende:
Dat drankje mag van de gemeente ook niet gekoeld zijn
Leg uit.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In hun dromen zal dit vast wat helpen.![]()
In de praktijk is het wederom het zoveelste voorbeeld dat de politiek enig realiteitsbesef mist.
Volgens mij is het beleid van beperkte alcoholverkoop op koningsdag er al jaren. Ik ben 1x met koningsdag in 020 geweest en toen stond er vlak achter ons ook een of andere als zwerver uitziende baardmans met zeer veel blikken bier bij de kassa en moest de medewerker ook nee verkopen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:09 schreef Raw85 het volgende:
Dit is wel echt een ongekend slecht idee zeg. Heb nu al medelijden met mensen die morgen in een supermarkt moeten werken
Dit of oudjaarsdag/avond, het is een lastige keuze. Nou ja, heel erg graag naar beiden niet.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:02 schreef Gunner het volgende:
Ik wil er op geen enkele dag van het jaar heen, laat staan op de meest erge dag van het jaar; koningsdag
Wellicht omdat daar meer te beleven is dan op je zolderkamer?quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:13 schreef Makrelis het volgende:
Waarom zou je in Godsnaam met Koningsdag naar Amsterdam willen?
Jezelf op straat klem zuipen was het enige waar Amsterdam goed voor was.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:13 schreef Makrelis het volgende:
Provinciaaltjes die 1x per jaar op schoolreis mogen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:13 schreef Makrelis het volgende:
Uitgaan op die dagen snap ik ook niet zo goed, nee. Dat doe ik liever op een reguliere zaterdagavond (al hou ik daar sowieso niet echt van). Maar naar een festival met livemuziek of naar een vrijmarkt vind ik niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit of oudjaarsdag/avond, het is een lastige keuze. Nou ja, heel erg graag naar beiden niet.
Meh. Koninginnenach in Den Haag met live muziek vond ik dan nog wel leuk. Of Quatorze Juillet in Frankrijk met een vuurwerkshowquote:Op dinsdag 26 april 2022 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wellicht omdat daar meer te beleven is dan op je zolderkamer?
En wat als je boodschappen gaat doen voor bij je thuis?quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)kje-bier-per-persoon
Dit geintje flikt de deugende overheid van mijn stad elk jaar weer, maar nu maken ze het toch wel erg bont. Horeca is onderhand namelijk schofterig duur geworden. Voor een dubbele koffie ben ik in de binnenstad al 6 euro kwijt.
Iedereen betaalt zich momenteel helemaal blauw, maar de betuttelaars willen weer een punt maken. Leuk zo.
Is idd al jaren zo in Amsterdam iig.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij is het beleid van beperkte alcoholverkoop op koningsdag er al jaren. Ik ben 1x met koningsdag in 020 geweest en toen stond er vlak achter ons ook een of andere als zwerver uitziende baardmans met zeer veel blikken bier bij de kassa en moest de medewerker ook nee verkopen.
Dat vind ik overigens iets dubieuzer, maar is dus al langer beleid.
Ja, dat is een keuze, maar ik kijk niet raar op dat er mensen naar Amsterdam gaan als er een evenement is.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:18 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Meh. Koninginnenach in Den Haag met live muziek vond ik dan nog wel leuk. Of Quatorze Juillet in Frankrijk met een vuurwerkshow
Sowieso Amsterquote:Op dinsdag 26 april 2022 09:54 schreef Haags het volgende:
Gewoon alcohol buiten het centrum inslaan dus.
Al jaren weg.quote:
15% van het Amsterdams electoraat stemde op de lokale tak van de partij waar zij jarenlang voor in de tweede kamer zat tijdens de afgelopen raadsverkiezingen, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit klopt.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:28 schreef Moofasah het volgende:
Zet dat kutwijf toch af!
Halsema![]()
![]()
![]()
![]()
Überhaupt noemand wil haar hier!
Misschien wel, maar het is al jaren niet meer gezellig in Amsterdam met koningsdag, eigenlijk sinds ze al de feesten uit het centrum hebben verbannen en je overal kaarten voor moet halen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wellicht omdat daar meer te beleven is dan op je zolderkamer?
Festival bier kan aangepast worden door meer water toe te voegen....quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Genoeg tappunten in stad joh
Waar maak je je druk om
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |