Bij ons hebben ze gewoon doorgenummerd en in onze straat is huisnummer 1 er niet (nummer 2 is deel van een 2 onder 1 kap, maar het andere deel van dat huis zit aan de straat haaks op de onze, heel onlogisch). Onze straat loopt in een M vorm, onze poot heeft huizen aan 1 kant, als je dan de bocht maakt naar rechts, tellen ze aan de rechterkant door, dan die straat aan de linkerkant weer terug, dan de laatste poot weer via rechts heen en via links terug en dan de bovenkant van de M. (snappen jullie t nog?).quote:Op maandag 25 april 2022 22:44 schreef Hupje het volgende:
In het kader van nutteloze feitjes: het schijnt zo te zijn dat oneven huisnummers meestal links van de weg staan gezien vanaf het gemeentehuis/centrum van een plaats richting de gemeentegrens, en even rechts. Maar er zijn ook plaatsen waar het andersom is. Maar binnen een plaats wordt het (vrijwel?) altijd hetzelfde gedaan.
In ons dorp klopt het, oneven is links.
Leuke term! Die kende ik nog niet, maar ik moest meteen aan Nijmegen Dukenburg denken.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:16 schreef lunapuella het volgende:
Ik woon in een bloemkoolwijk dus er is niet echt sprake van een linker- of rechterkant![]()
Uit ervaring: meestal nietquote:Op dinsdag 26 april 2022 08:04 schreef MaJo het volgende:
Wij gaan zo onze badkamer uitzoekenZin in maar ook wel spannend. Zouden we binnen het budget kunnen blijven?
Den hele wijk zonder overkant? Dus je kijkt tegen achtertuinen van andere huizen aan, of hoe moet ik dat voor me zien?quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier een wijk zonder overkant, met allemaal straatjes. Nummering is opvolgend per huis maar de nummering per straatje spoort echt niet. Heel leuk als iemand naar een bepaald nummer moetmaar dan is er maps want die weet het wel
Ik zou graag willen claimen dat ik 'm zelf had bedacht, maar het is de echte naam voor dit soort wijken, met wikipedia-pagina en alquote:Op dinsdag 26 april 2022 08:29 schreef Viv het volgende:
[..]
Leuke term! Die kende ik nog niet, maar ik moest meteen aan Nijmegen Dukenburg denken.
Tis lastig voor je te zien iddquote:Op dinsdag 26 april 2022 09:06 schreef trui het volgende:
[..]
Den hele wijk zonder overkant? Dus je kijkt tegen achtertuinen van andere huizen aan, of hoe moet ik dat voor me zien?
Bij ons is de nummering ook verschrikkelijk. Geen straatnaam maar wijknaam en de nummering is ook niet klassiek met links oneven en rechts even (of hoe zat het) maar oplopend per kant, vrijwel willekeurig slingerend langs alle blokken. Ik heb met de postbodes te doen.
Wij hebben jaren geleden afgezien van een huis omdat we hem niet konden vinden.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:06 schreef trui het volgende:
[..]
Den hele wijk zonder overkant? Dus je kijkt tegen achtertuinen van andere huizen aan, of hoe moet ik dat voor me zien?
Bij ons is de nummering ook verschrikkelijk. Geen straatnaam maar wijknaam en de nummering is ook niet klassiek met links oneven en rechts even (of hoe zat het) maar oplopend per kant, vrijwel willekeurig slingerend langs alle blokken. Ik heb met de postbodes te doen.
Bij ons ook zo vaag idd: nummer 1 is de rechterhelft van een tweekapper, de linkerhelft van diezelfde tweekapper is de nummer 2 van de straat om de hoek....quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze gewoon doorgenummerd en in onze straat is huisnummer 1 er niet (nummer 2 is deel van een 2 onder 1 kap, maar het andere deel van dat huis zit aan de straat haaks op de onze, heel onlogisch). Onze straat loopt in een M vorm, onze poot heeft huizen aan 1 kant, als je dan de bocht maakt naar rechts, tellen ze aan de rechterkant door, dan die straat aan de linkerkant weer terug, dan de laatste poot weer via rechts heen en via links terug en dan de bovenkant van de M. (snappen jullie t nog?).
Of foksters die je komen ophalen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:06 schreef trui het volgende:
[..]
Google maps to the rescuequote:Op dinsdag 26 april 2022 09:06 schreef trui het volgende:
[..]
Ja, ik had het opgezocht.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:14 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik zou graag willen claimen dat ik 'm zelf had bedacht, maar het is de echte naam voor dit soort wijken, met wikipedia-pagina en alhttps://nl.wikipedia.org/wiki/Bloemkoolwijk
Wij hebben vogelsquote:Op dinsdag 26 april 2022 10:36 schreef arvensis het volgende:
Onze straat loopt helemaal rondom onze buurt en daarin heb je andere straten. De eerste keer bracht Google Maps me heel ergens anders heen, kon ons huis niet vinden. Bezoekers die voor het eerst komen rijden ook altijd door. Terwijl het eigenlijk best makkelijk is.
We hebben wel leuke straatnamen: vlinders.
Hier zit nr13 er gewoon tussen. Ook bij de andere straten..quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Over nummering van huizen gesproken: toen wij net in ons huidige huis woonden, viel het ons op dat onze straat geen nummer 13 heeft. Is dat gebruikelijk?
Vooral halve locals.. Die denken dat het ze wel lukt als je de straat gevonden hebt. Echte locals weten dat dat niet werkt. En van verder weg nemen ze de moeite wel om een heel adres in te vullen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef vencodark het volgende:
Bloemenwijk.![]()
Maar @:Deepfreeze Zijn er serieus mensen die navigatie rijden zonder nummer? Kan het mij niet voorstellen. Je zou standaard hopeloos verdwaald raken.
Ik woon tegenover 13 en heb zelf ook op 13 gewoondquote:Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Over nummering van huizen gesproken: toen wij net in ons huidige huis woonden, viel het ons op dat onze straat geen nummer 13 heeft. Is dat gebruikelijk?
Ik háát lange straatnamenquote:Op dinsdag 26 april 2022 12:54 schreef LeSage het volgende:
Onze straatnaam is uniek in heel Nederland, namelijk een historisch figuur uit ons dorpIs verder trouwens helemaal niet handig, want het is een superlange naam in 3 delen
![]()
Vorige straatnaam was ook een naam, maar dan in 4 delen
Bij ons komt er een windrichting na straat, dat maakt het vooral ingewikkeldquote:Op dinsdag 26 april 2022 12:57 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik háát lange straatnamenSuper onhandig idd.
Onze straatnaam eindigt niet op ‘straat’ - dat was ook even wennen.
Vroeger heb ik tijdens wandelingetjes door onze woonplaats wel eens gezegd: “Pfff je zou maar in de XXX-straat wonen en dat dan continu moeten spellen, hahahaha.” Guess waar we nu wonenquote:Op dinsdag 26 april 2022 12:57 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik háát lange straatnamenSuper onhandig idd.
Onze straatnaam eindigt niet op ‘straat’ - dat was ook even wennen.
Onze straat heeft gewoon nummer 13, in de straat achter ons.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Nijna Rijkaardquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Onze straat heeft gewoon nummer 13, in de straat achter ons.
Ik stel bijna nooit een nummer in als ik met navigatie rijd, maar als ik het niet kan vinden dan ga ik wel ff checken met nummer (nog nooit bij de hand gehad trouwens, maar ik ben dan ook nog nooit bij Deepfreeze geweest)
@:PKM, wat fijn een goedgemutste kleuter
Sinds we hier wonen let ik altijd op dat ze mijn achternaam (nou ja, die van mijnn man, niet mijn meisjesnaam) goed spellen, want men plakt er nog wel eens een E tussen.
En mijn meisjesnaam werd vroeger eigenlijk altijd wel goed gespeld, want toen was er een voetballer met dezelfde achternaam, dus kreeg regelmatig de vraag of ik familie van hem was. Maar nee.
Ik op de Daniël Stalpaertstraat :-)quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:03 schreef livelink het volgende:
Ik heb ooit op de Stalpaert van der Wielenstraat gewoond. Dat was ook geen pretje qua straatnaam.
Nou het is dat ik bij ons in de straat eens flink nummers ben gaan melden bij Google, anders was het hier waarschijnlijk ook nog niet duidelijk geweest op maps.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef vencodark het volgende:
Bloemenwijk.![]()
Maar @:Deepfreeze Zijn er serieus mensen die navigatie rijden zonder nummer? Kan het mij niet voorstellen. Je zou standaard hopeloos verdwaald raken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
Oei, wat een ellendige situatiequote:Op woensdag 27 april 2022 13:39 schreef Elleska het volgende:
Duimen jullie mee dat 3x scheepsrecht is en man nu echt onder het mes kan? Zijn galblaas moet er met spoed uit maar hij ligt inmiddels al een dag in het ziekenhuis te wachten op de operatie. Gisteren al 2x voorbereid en 2x weer uitgesteld.
Zou mooi zijn als hij straks dat ding kwijt is. Galblazen zijn geniepige dingenquote:Op woensdag 27 april 2022 14:09 schreef Elleska het volgende:
Hij is inmiddels weer richting OK gegaan en ik heb nog niets gehoord dus hopelijk is het volgende bericht dat de operatie is geslaagd.
Ja daar kom ik ook achter. Man is al 1,5 week ziekenhuis in en uit.quote:
Hopelijk duurt het niet lang meer.. nachtje blijven slapen en dan naar huis!quote:Op woensdag 27 april 2022 17:03 schreef Elleska het volgende:
Operatie is door gegaan. Verder weet ik nog niets.
[..]
Ja daar kom ik ook achter. Man is al 1,5 week ziekenhuis in en uit.
quote:Op woensdag 27 april 2022 09:28 schreef arvensis het volgende:
Oh, jongens!Gefeliciteerd!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh, dat is wel anders.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:49 schreef Elleska het volgende:
Het was geen kijkoperatie dus of hij na een nachtje al naar huis mag?
Hoop het wel want L is straks jarig.
Jaa, met die instelling ben ik ook naar de rommelmarkt gegaan.quote:Op donderdag 28 april 2022 08:48 schreef amaranta het volgende:
Wij hadden allemaal niks, behalve zoon, die kocht een trainingspak van zijn voetbalclub.
Ik ben juist aan het ontspullen. Ik wil minder troep in huis
Fijn en sterkte!!quote:Op donderdag 28 april 2022 14:54 schreef Quoi het volgende:
Vandaag lekker een dagje samen. En goed nieuws: mijn bloed was goed, dus ik mag weer verder met de chemo's! Ik voelde me inmiddels alweer bijna de oude, maar goed, da's nou net niet de bedoeling natuurlijk. Vanaf morgen dus weer aan de bak.
Ik hoorde vanochtend dat een directe collega (49) waar ik ook persoonlijk contact mee had vannacht is overleden. Gevonden door zijn zoontje van 10 (💔).quote:Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn gisteren de hele dag thuis geweest. A moest voor de vereniging wat doen en later zijn A en T nog een rondje rommelmarkt in de wijk gaan doen.
M en ik hebben een en ander in en om het huis gedaan.
Was absoluut niet in de stemming voor gezelligheid. Dinsdag ochtend hoorden we dat een directe collega maandagavond een hartstilstand had gehad, 2,5 uur gereanimeerd is en overleden is. Ze was pas 62. Dat kwam even heel hard aan.
Sterktequote:Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn gisteren de hele dag thuis geweest. A moest voor de vereniging wat doen en later zijn A en T nog een rondje rommelmarkt in de wijk gaan doen.
M en ik hebben een en ander in en om het huis gedaan.
Was absoluut niet in de stemming voor gezelligheid. Dinsdag ochtend hoorden we dat een directe collega maandagavond een hartstilstand had gehad, 2,5 uur gereanimeerd is en overleden is. Ze was pas 62. Dat kwam even heel hard aan.
Och jeetje dat is ook heftig zeg!quote:Op donderdag 28 april 2022 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik hoorde vanochtend dat een directe collega (49) waar ik ook persoonlijk contact mee had vannacht is overleden. Gevonden door zijn zoontje van 10 (💔).
Kinderen zijn door Jeugdzorg bij hun moeder geplaatst. Iets waar die collega voor heeft gevochten om dat te voorkomen. Maar dat zullen de regels wel zijn dan: dat je naar je moeder gaat als je vader is overleden. Ik heb erg met de kinderen te doen en heb zelf nog problemen te bevatten dat mijn collega is overleden. Was zo onverwachts en zo'n schok. Was een rare, verdrietige en lastige dag vandaag![]()
Dank je welquote:Op donderdag 28 april 2022 20:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
Och jeetje dat is ook heftig zeg!
Sterkte voor jullie
Thanks, jij ookquote:Op donderdag 28 april 2022 20:37 schreef Ynske het volgende:
T lijkt wel een golf van overlijden. Morgen begrafenis van iemand zo oud als mijn vader en joor net dat de vrouw van een achterneef is overleden, in mijn leeftijd
Sterkte vicky en whiskers
Dank, het is vooral nog erg onwerkelijk. Niet te bevatten nog. Je weet het, maar je "snapt" het nog niet.quote:Op donderdag 28 april 2022 20:33 schreef lunapuella het volgende:
Sterkte Vicky en Whiskers.Dat is erg heftig inderdaad
Oh wauw, arme kidsquote:Op donderdag 28 april 2022 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik hoorde vanochtend dat een directe collega (49) waar ik ook persoonlijk contact mee had vannacht is overleden. Gevonden door zijn zoontje van 10 (💔).
Kinderen zijn door Jeugdzorg bij hun moeder geplaatst. Iets waar die collega voor heeft gevochten om dat te voorkomen. Maar dat zullen de regels wel zijn dan: dat je naar je moeder gaat als je vader is overleden. Ik heb erg met de kinderen te doen en heb zelf nog problemen te bevatten dat mijn collega is overleden. Was zo onverwachts en zo'n schok. Was een rare, verdrietige en lastige dag vandaag![]()
Er is ook nog een dochterje van 8. Heb zo te doen met die kinderen.. 💔quote:Op donderdag 28 april 2022 20:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Whiskers wat enorm verdrietig en heftig voor zijn zoontje.Sterkte!
No worriesquote:Op donderdag 28 april 2022 20:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Zag net dat foon van gecondoleerd gecontroleerd maakte en dat 2x, heb het veranderd, sorry
Voelde me er een beetje lullig doorquote:
Dank je @BEquote:Op donderdag 28 april 2022 22:19 schreef BE het volgende:
Jeetje Whiskers... wat een verdrietig verhaal.
En jij ook sterkte Ynske.
Sterkte Ynskequote:Op donderdag 28 april 2022 20:37 schreef Ynske het volgende:
T lijkt wel een golf van overlijden. Morgen begrafenis van iemand zo oud als mijn vader en joor net dat de vrouw van een achterneef is overleden, in mijn leeftijd
Sterkte vicky en whiskers
Ach, wat zielig voor Simon. Even een leuk en grappig prentenboek voorlezen om af te leiden? Of anders toch een gesprekje over de film?quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:23 schreef TolstoiFan het volgende:
Sterkte Vicky, Whiskers en Ynske.
Vanmiddag een film gekeken met Simon en nu kan hij niet slapen door de film. Het was een animatiefilm, waarin 2 gemene meisjes de poesjes Pim en Pom stiekem wilden meenemen bij hun verhuizing. Huilend in bed dat ie alleen maar die 2 gemene meisjes kan denken. Iemand tips om je kind daarin gerust te stellen?
Oh dat vond Banaan ook vreselijk!quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:23 schreef TolstoiFan het volgende:
Sterkte Vicky, Whiskers en Ynske.
Vanmiddag een film gekeken met Simon en nu kan hij niet slapen door de film. Het was een animatiefilm, waarin 2 gemene meisjes de poesjes Pim en Pom stiekem wilden meenemen bij hun verhuizing. Huilend in bed dat ie alleen maar die 2 gemene meisjes kan denken. Iemand tips om je kind daarin gerust te stellen?
Die hebben we al een keer gekeken via Prime, was inderdaad leuk.quote:Op vrijdag 29 april 2022 23:06 schreef FlyingFish het volgende:
Tip voor de volgende keer: Dikkertje Dap is een perfecte film voor kleuters. Vonden ze hier alle drie erg leuk en zitten geen 'slechteriken' in. Volgens mij stond die (oa) op Disney+
Films zijn inderdaad tricky en favoriete knuffels kunnen soms ook negatief werken. Ik heb dat bij mijn zoon ook altijd met schade en schande moeten leren. Ik kon er geen peil op trekken. Hij heeft verschrikkelijke nachtmerries gehad van een ice-age movie en kon films waarvan ik dacht dat het te eng of moeilijk was prima hebben.quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:14 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Die hebben we al een keer gekeken via Prime, was inderdaad leuk.
We gaan eind mei naar Limburg en dan gaan we ook de dierentuin van Dikkertje Dap bezoeken
Na een dik uur praten en troosten is Simon uiteindelijk in slaap gevallen. Zelfs zijn allerliefste favoriete knuffel moest uit bed (daar kan ie eigenlijk niet zonder), want die zou volgens Simon ook alleen maar de hele tijd zeggen dat die gedachtes over die gemene meisjes nooit meer weggaan. Dus voor het allereerst ooit heeft hij vannacht met een andere knuffel geslapen.
welke is dat?quote:Op zaterdag 30 april 2022 08:14 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Die hebben we al een keer gekeken via Prime, was inderdaad leuk.
We gaan eind mei naar Limburg en dan gaan we ook de dierentuin van Dikkertje Dap bezoeken
Nu ben ik wel benieuwd waarom je moest wegkijken.quote:Op zaterdag 30 april 2022 11:20 schreef Quoi het volgende:
Mijne heeft een programmeerfoutje geloof ik. Die vraagt wanneer hij nog een keer naar Sonic mag in de bios. Man, ik moest zelfs wegkijken(dat zegt ook iets over mij, maar toch)
Ik vind een film al snel eng. Ik weet eerlijk gezegd niks meer, maar dat zegt ook weer iets over mij. Chemobrains to the max. Ik kan geen zin uitspreken zonder een woord te vergeten of erover te struikelen en vergeet allesquote:Op zaterdag 30 april 2022 13:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd waarom je moest wegkijken.
Ah, dat wist ik nietquote:[ afbeelding ] Op zaterdag 30 april 2022 11:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
welke is dat?
Welke dierentuin? Dat is Gaia Zoo in Kerkrade, daar is de film Dikkertje Dap opgenomen.
Oh, leuk! Dus het is wel een aanrader?quote:Op zaterdag 30 april 2022 15:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik nietdaar komen we wekelijks
Ja, heerlijk. Ruim opgezet, dieren zijn goed te zien, leuke speelgelegenheden, lekkere restaurantjes. Ze zijn nu een nieuwe entree aan het neerzetten. En overal in het park staan zandsculpturen van dieren.quote:Op zaterdag 30 april 2022 15:54 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Oh, leuk! Dus het is wel een aanrader?
Hopelijk snel aan de beurt en niks ernstigsquote:Op zaterdag 30 april 2022 22:11 schreef Ynske het volgende:
Ok absurd...
Ik hang in de wacht bij de HAP. al 20 min. Tien ik verbinding kreeg was de wachttijd 21 min en nummer 7 in de wachtrij.
Nu ben ik bellen nr 6....
Hoedan?
Oef, dat klinkt niet prettig. Wordt nog een lange nacht dan. Beterschapquote:Op zaterdag 30 april 2022 22:36 schreef Ynske het volgende:
40 min in de wacht.
Kan pas om half 1 terecht. Sleutelbeen/schouder zitten niet meer goed. Zit een enorme bult op
Yuck.. sterkte!!quote:Op zaterdag 30 april 2022 22:36 schreef Ynske het volgende:
40 min in de wacht.
Kan pas om half 1 terecht. Sleutelbeen/schouder zitten niet meer goed. Zit een enorme bult op
Oh jee. Ben je gevallen?quote:Op zaterdag 30 april 2022 22:36 schreef Ynske het volgende:
40 min in de wacht.
Neuh eigenlijk niets raars gedaan, maar dat doen mijn gewrichten nu eenmaalquote:
Jeetje, wat laat. Ben je lekker mee.quote:Op zaterdag 30 april 2022 22:36 schreef Ynske het volgende:
40 min in de wacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik verwacht overigens dat dit soort dingen steeds erger gaan worden. Ik heb het idee dat er steeds meer vacatures niet vervuld kunnen worden op alle gebieden en dat de service die we tegenwoordig overal gewend zijn en die vaak ook geëist wordt steeds minder gaat worden omdat er simpelweg de mensen niet meer voor zijn. Ik kan op mijn werk tegenwoordig ook dubbele diensten gaan draaien als ik dat zou willen omdat ze het gewoon niet gevuld krijgen. De eerste horeca zaken zijn ook al dicht wegens personeelsgebrek.
Sterkte iig Ynske!
Ik heb ook een jongen die voor veel dingen bang is. Paar maanden geleden waren we bij World of Dino’s. 1 stap binnen en hij weigerde verder te lopen Want het was donker met lichteffecten en hij stond daar tussen de brullende en bewegende dino’s. Ik heb hem een beetje in z’n eigen sop laten gaarkoken, want de andere jongen wil van elke dino precies alles weten. Maar man bleef bij Kevin en op een gegeven moment liepen ze hand in hand voorbij: “wij gaan op zoek naar lieve dino’s mama!” Even later stond ie bij de Brachiosaurus enthousiast te doen en was ie er door heen. Kuddos aan mijn man, maar ik zou het nu zo weer doen, met de kennis van nu.quote:Op zaterdag 30 april 2022 13:28 schreef TolstoiFan het volgende:
We wilden met Simon naar Dinoland, omdat hij gek is op dino's. Nu heeft hij online een klein filmpje gezien, waarop er een aantal dino's zijn, die bewegen. Dat vindt ie doodeng, dus nu wil hij niet meer naar Dinoland.
Zelfde met Sprookjeswonderland, dat leek hem leuk, tot hij foto's zag van die sprookjesbeelden/figuren. Dat was eng, dus wil hij niet meer.
Ik blijf het lastig vinden in hoeverre je daar nu in mee moet gaan. Ik wil zijn angst zeker niet bagatelliseren, maar ik wil hem ook leren om af en toe wat nieuws te proberen en dat het dan ook gewoon leuk en niet eng is. En misschien is het wel eng of spannend, maar dan kun je dat stuk overslaan en dan weet je dat. Maar met een krijsend kind naar binnen is ook weer zoiets![]()
Hij wil alleen maar ergens naar toe, waar hij al eens geweest is, want dat kent ie en weet ie dat er geen enge dingen zijn.
Bij Croos kun je boterhammen bestellen met pindakaas en pasta enzo. Weet alleen niet of het te ver uit de richting is voor je.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:32 schreef Amsel het volgende:
@:Ynske schouder inmiddels weer helemaal OK?
Zijn hier Rotterdam-met-kinderen kenners? Ik ga er volgende week twee dagen met de kinderen op pad omdat de jongste gek is op boten en cruiseschepen. Dat wordt dus het Maritiem Museum, de SS Rotterdam, dat soort dingen![]()
Ik ben alleen nog op zoek naar een plek waar ik met mijn moeilijke eters kan lunchen. Gewoon ergens waar ik een boterham met pindakaas voor ze kan bestellenIk zie online genoeg tips voor leuke kinder-horeca, maar als ik de kindermenukaarten bekijk is dat nog steeds te culinair voor mijn grut. Iemand tips?
Blijkbaar afwachten, in de hoop dat t goed gaat zitten. Moet vrijdag naar de fysio, tot die tijd niet tillen, armen omhoog of gekke dingen doenquote:
Naar omstandigheden best goed. Totale herstel gaat nog wel een paar maand duren is de verwachting. Vooralsnog met een bed in de woonkamer enzo maar al zo fijn dat hij thuis is. Hij slaapt nu ook een stuk beter dan het ziekenhuis en dat doet hem duidelijk goed.quote:Op zondag 1 mei 2022 11:21 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Elleska fijn dat hij weer thuis is! Gaat het verder goed?
Fijn! Een openbuikoperatie zal qua herstel wel langer duren dan een kijkoperatie. Dat was 2 weken niet tillen en daarmee was het klaar. Was echt zo blij dat ik geen kans meer had op aanvallen.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Naar omstandigheden best goed. Totale herstel gaat nog wel een paar maand duren is de verwachting. Vooralsnog met een bed in de woonkamer enzo maar al zo fijn dat hij thuis is. Hij slaapt nu ook een stuk beter dan het ziekenhuis en dat doet hem duidelijk goed.
6 weken niet tillen. Verder advies komt nog bij de controle, dat zal wel afhankelijk zijn van het herstel.quote:Op zondag 1 mei 2022 16:30 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Fijn! Een openbuikoperatie zal qua herstel wel langer duren dan een kijkoperatie. Dat was 2 weken niet tillen en daarmee was het klaar. Was echt zo blij dat ik geen kans meer had op aanvallen.
Superleuk! Wij hebben ook al jaren een abonnement.quote:Op maandag 2 mei 2022 09:38 schreef LeSage het volgende:
Gisteren met de jongens naar Burgers’ Zoo geweest en het was zó’n fijne dag. De jongens hebben genoten van alle dieren en in de speeltuin gespeeld.
Het is ruim een uur rijden voor ons, maar we hebben toch een abonnement genomen. Nog 2 keer en we hebben het er al uit en dit blijkt voor mijn stuiterballen de ideale afleiding op een saaie weekenddag![]()
En zelfs op vrijdagmiddag als ze om half 1 uit zijn kan het best. Boterhammetje op de achterbank en van 2 tot half 6 in het park
Leuk!quote:Op maandag 2 mei 2022 09:38 schreef LeSage het volgende:
Gisteren met de jongens naar Burgers’ Zoo geweest en het was zó’n fijne dag. De jongens hebben genoten van alle dieren en in de speeltuin gespeeld.
Het is ruim een uur rijden voor ons, maar we hebben toch een abonnement genomen. Nog 2 keer en we hebben het er al uit en dit blijkt voor mijn stuiterballen de ideale afleiding op een saaie weekenddag![]()
En zelfs op vrijdagmiddag als ze om half 1 uit zijn kan het best. Boterhammetje op de achterbank en van 2 tot half 6 in het park
Bij diner at donner https://www.donner.nl/diner-at-donner kun je in ieder geval gewoon een boterham met Nutella, hagelslag of jam bestellenquote:Op zondag 1 mei 2022 09:32 schreef Amsel het volgende:
Zijn hier Rotterdam-met-kinderen kenners? Ik ga er volgende week twee dagen met de kinderen op pad omdat de jongste gek is op boten en cruiseschepen. Dat wordt dus het Maritiem Museum, de SS Rotterdam, dat soort dingen![]()
Ik ben alleen nog op zoek naar een plek waar ik met mijn moeilijke eters kan lunchen. Gewoon ergens waar ik een boterham met pindakaas voor ze kan bestellenIk zie online genoeg tips voor leuke kinder-horeca, maar als ik de kindermenukaarten bekijk is dat nog steeds te culinair voor mijn grut. Iemand tips?
En ze hebbenquote:Op maandag 2 mei 2022 15:42 schreef arvensis het volgende:
[..]
Leuk!
Wij hebben een abo op Ouwehands. Echt heerlijk, vooral op doordeweekse dagen buiten de vakantie om. Ook in de winter omdat ze ook een grote indoor zandbak/speeltuin hebben.
We waren er vandaag ook maar het was super druk.
Gek zeg..quote:Op maandag 2 mei 2022 19:54 schreef Viv het volgende:
[..]
En ze hebbenreuzenpanda's
![]()
Ik heb ook nog een abo, maar ik kom er eigenlijk nooit meer.
Wat zit niet vlak bij jouw huis?quote:Op maandag 2 mei 2022 19:44 schreef Aure het volgende:
Ohh ik weet het al! Bij Bas Bakt, zit ook nog es in de buurt van het Maritiem (en mijn huis). https://www.basbakt.com/
Nouja plaswijckpark bijvoorbeeldquote:Op maandag 2 mei 2022 19:57 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wat zit niet vlak bij jouw huis?![]()
Vorige week zijn wij in Plaswijckpark geweest. Mega leuk park! Netjes, schoon, veel te doen, veel variatie in activiteiten.
Morgen gaan we eens kijken in Oud Valkeveen. Ben benieuwdZo leuk dat M nu de leeftijd krijgt om dit soort dingen echt samen te ondernemen.
juffrouw van Zanten misschien?quote:Op zondag 1 mei 2022 09:32 schreef Amsel het volgende:
voor volwassenen is er niet echt veel te doen qua attracties inderdaad, het is echt speeltuin/dierentuin/zwembad. het binnendeel is inderdaad niet gigantisch maar wel heel leuk qua designquote:Op maandag 2 mei 2022 22:02 schreef Bami het volgende:
Is Plaswijck leuk ja? Schoonfamilie wilde er heen, maar ik zag toen online weinig mogelijkheden om binnen te zitten terwijl er wel slecht weer voorspeld was en vond het voor een volwassene relatief duur met een volledig op kinderen gericht aanbod.
Dit is natuurlijk allemaal anders als het je intentie is om met je kind(eren) te gaan, dat snap ik.
Ligt er natuurlijk ook erg aan wat jij belangrijk vindt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:21 schreef Debsterr het volgende:
Straks rondleiding op KDV. Wat zijn belangrijke dingen om naar te vragen en te zien?
Haha ja dat sowieso, maar wat zijn zeg maar de basics die je echt niet moet vergetenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:40 schreef Bami het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook erg aan wat jij belangrijk vindt.![]()
Ik heb iig ook gevraagd hoe ze ermee om zouden gaan als wij voor wasbare luiers kiezen. Niet omdat ik af zou haken als zij wegwerp gebruiken, wel omdat ik het graag wilde weten.
Ik vond vooral sfeer proeven heel fijn. De mooie verhaaltjes hebben ze allemaal denk ik wel, maar hoe het KDV voelt is overal anders.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:21 schreef Debsterr het volgende:
Straks rondleiding op KDV. Wat zijn belangrijke dingen om naar te vragen en te zien?
Ja, goeie toevoeging! Ik vind het best lastig want het is eigenlijk de enige beschikbare optie, de KDV die onze voorkeur had heeft pas volledig plek vanaf september volgend jaar. Ik ga denk ik wel als back-up daar inschrijven, dat als het niet helemaal bevalt, we altijd nog kunnen switchen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:50 schreef LeSage het volgende:
En als ik jullie zorgen lees: bedenk je dat het niet alleen over een baby’tje gaat![]()
Kijk ook vooral naar de jaren daarna. Ze zitten er 4 jaar en ze worden er deels ook echt gevormd. Dat moet dan wel op een manier waar jij je prettig bij voelt
Nouja dat wat Debs zegt, ik heb er 1 gevonden waar plek is. Dus daar gaat ze heen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:50 schreef LeSage het volgende:
En als ik jullie zorgen lees: bedenk je dat het niet alleen over een baby’tje gaat![]()
Kijk ook vooral naar de jaren daarna. Ze zitten er 4 jaar en ze worden er deels ook echt gevormd. Dat moet dan wel op een manier waar jij je prettig bij voelt
Ohja, of incidentele ruildagen konden vond ik ook interessant om te weten. Lang niet elk KDV biedt dat nog aan door de personeelsproblemen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:42 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Haha ja dat sowieso, maar wat zijn zeg maar de basics die je echt niet moet vergeten.
Ik heb sowieso staan:
Voeden op verzoek
Wasbare luiers
Hoe gaat het wanneer je eens eerder brengt of later ophaalt?
Denk dan ook eraan dat later groepen dan ook vol kunnen zijn , dus ook al eerder inschrijvenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:09 schreef Bami het volgende:
[..]
Nouja dat wat Debs zegt, ik heb er 1 gevonden waar plek is. Dus daar gaat ze heen.Maar ik weet ook dat zodra ze een jaar oud zijn er veel meer mogelijk is, dus iik sta er ook voor open om dan alsnog te switchen als het ergens anders beter voelt. Al werd ik, gelukkig, wel echt enthousiast van de filosofie hier.
Wel goed om in gedachten te houden wanneer je daar gaat kijken idd, eens!
Ohja, op stap mag hier alleen met mijn expliciete toestemming van tevoren en peuter moet in de bakfiets een helm op ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:57 schreef Deepfreeze het volgende:
En ook of ze op stap gaan, hoe ze dat regelen.
Of de eerste opvang in de ochtend/laatste kinderen met bekende gezichten worden gedaan (de onze deed het na een jaar opeens in de gezamelijke speelzaal, met willekeurige leidster, trok mini slecht).
Hebben ze een 3+ groep, waar ze echt peuterspeelzaaldingen doen?
Hoe flexibel zijn ze met dingen. (de mijne begon met 15 maanden, en kon met 18 maand over naar de dreumesgroep, hij liep alleen nog niet los. Wat wel een vereiste was. Hij is toen een paar weken met een loopwagentje naar die groep gegaan, want ze zagen dat hij het niveau wel kon gebruiken)
Nu is de mijne pas na de baby tijd gestart. Dus al dat begin 'gedoe' hebben we niet gehad. Dus we konden meer focussen op de dreumes en peuter dingen.
Dweilen en morgen verzekering gaan bellen. En een loodgieter.quote:
Draak zit ook op een verticale groep maar alle kindjes gaan over naar een peutergroep als ze 2,5 - 3 jaar zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:39 schreef Debsterr het volgende:
Okay okay, heel veel dingen zijn niet per se aan bod gekomen vanochtend maar kan ik natuurlijk altijd nog navragen.
Het gaat om verticale groepen (mwoah mwoah vind ik dat) en sowieso zijn sommige groepen best wel donker (letterlijk, want die zitten in het souterrain). Dus ik denk dat ik sowieso bij die andere ga inschrijven en dan kijken of mijn gevoel wel of niet uitkomt en dan eventueel switchen na een half jaar.
Dit ja. Bij de eerste waar we keken, was ik halverwege de rondleiding al klaar met de leidster. En dat was een linksdraaiend geitenwollensokken kdv wat ik graag wilde. Bij het tweede kdv (met veel plastic speelgoed met batterijen enzo) zaten we een uur na de rondleiding nog gezellig te kletsen. Dat was voor mij voldoende argument om daar aan te melden.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 22:37 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een dingen hebben jullie op gelet. Ons lijstje:
- is het in de buurt (alleen de twee dichtstbijzijnde kwamen in aanmerking)
- voelt het goed / zien de leidsters er capabel uit
Ik weet overigens niet of we nu op basis van punt 2 dezelfde keuze gemaakt zouden hebben. De leidsters van nu variëren zo vaak, terwijl ze in het begin twee stabiele krachten hadden staan. Maar dat probleem hebben andere kdv’s nu ook denk ik.
Jawel, want hij mag er blijven tot hij 4 is. Maar in praktijk schijnen de meeste ouders hun kinderen dan naar een groep te willen met alleen maar leeftijdsgenootjes oid. Dus ik zie ook geen 3-jarigen op de groep, wel jammer vind ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 21:17 schreef Tink89 het volgende:
Da's dan toch geen verticale groep? Das van 0-4 alles bij elkaar.
Het is niet in de douche zelf, maar echt de afvoer die kapot is gegaan. Daar kun je zelf niet echt bij zeg maarquote:Op woensdag 4 mei 2022 07:18 schreef June. het volgende:
[..]
Jawel, want hij mag er blijven tot hij 4 is. Maar in praktijk schijnen de meeste ouders hun kinderen dan naar een groep te willen met alleen maar leeftijdsgenootjes oid. Dus ik zie ook geen 3-jarigen op de groep, wel jammer vind ik.
En wat kut @:LeSage , is de oorzaak al bekend? Wij hadden laatst een kitter over de vloer en die zei dus dat de verzekering niet uitkeert als de kitranden ouder dan 5 jaar zijn. Zullen vast wel uitzonderingen zijn, maar hij heeft onze douche maar meegenomen met het kitten..
Oh gelukkig, dan is het in elk geval niet jullie schuldquote:Op woensdag 4 mei 2022 08:16 schreef LeSage het volgende:
[..]
Het is niet in de douche zelf, maar echt de afvoer die kapot is gegaan. Daar kun je zelf niet echt bij zeg maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Tink89 op 04-05-2022 12:46:11 ]K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ik denk dat hij extra bij wilde verdienenquote:Op woensdag 4 mei 2022 07:18 schreef June. het volgende:
[..]
Jawel, want hij mag er blijven tot hij 4 is. Maar in praktijk schijnen de meeste ouders hun kinderen dan naar een groep te willen met alleen maar leeftijdsgenootjes oid. Dus ik zie ook geen 3-jarigen op de groep, wel jammer vind ik.
En wat kut @:LeSage , is de oorzaak al bekend? Wij hadden laatst een kitter over de vloer en die zei dus dat de verzekering niet uitkeert als de kitranden ouder dan 5 jaar zijn. Zullen vast wel uitzonderingen zijn, maar hij heeft onze douche maar meegenomen met het kitten..
Haha nee, ook even zelf gecheckt maar het klopt welquote:Op woensdag 4 mei 2022 15:29 schreef exode het volgende:
[..]
Ik denk dat hij extra bij wilde verdienen
Balen LeSage, hopelijk snel gefixt!
Dan zou ik overstappen geloof ik. Ze willen veel gooien op gebrekkig onderhoud maar zo'n detail gaat ver. In onze voorwaarden staat het niet iig. En benieuwd hoe ze zoiets checken, wij hadden niet eens kitranden bij ons toilet toen we schade hadden. Dat had wellicht wat gescheeld.quote:Op woensdag 4 mei 2022 15:54 schreef June. het volgende:
[..]
Haha nee, ook even zelf gecheckt maar het klopt wel
Als het niet specifiek staat vermeld dan is de kans aanwezig dat de verzekering zelfs helemaal niets vergoed bij lekkage via de kitranden. 5 jaar is dan nog helemaal niet zo gek.quote:Op woensdag 4 mei 2022 17:19 schreef exode het volgende:
[..]
Dan zou ik overstappen geloof ik. Ze willen veel gooien op gebrekkig onderhoud maar zo'n detail gaat ver. In onze voorwaarden staat het niet iig. En benieuwd hoe ze zoiets checken, wij hadden niet eens kitranden bij ons toilet toen we schade hadden. Dat had wellicht wat gescheeld.
Wij kitten zelfquote:Op woensdag 4 mei 2022 21:23 schreef Elleska het volgende:
[..]
Als het niet specifiek staat vermeld dan is de kans aanwezig dat de verzekering zelfs helemaal niets vergoed bij lekkage via de kitranden. 5 jaar is dan nog helemaal niet zo gek.
Checken kunnen ze gewoon door de factuur op te vragen net zoals bij andere zaken.
Onze verzekering rekent ook 5 jaar, badkamerboer adviseerde 7 jaar.quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:29 schreef exode het volgende:
Maar goed ik spring nu weer in werkstand. Als je ooit een afwijzing krijgt van kitranden die niet specifiek staan genoemd mag je mij bellen
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:08 schreef exode het volgende:
Er loopt hier nog een Fokker rond, zomaar in het wild. Er zijn in totaal 5 gezinnen dus dat is best bijzonder.
En als je meeleest, hoiiii!
Ook mijn eerste gedachtequote:
Jullie herkennen elkaar niet in het wild?quote:
Wat maakt dat plekje zo fantastisch dan? Of heb je dat al te vaak verteldquote:Op donderdag 5 mei 2022 10:33 schreef exode het volgende:
[..]
Jullie herkennen elkaar niet in het wild?
Hij kwam naar me toe met de vraag of ik op Fok zit.Door mijn enthousiaste verhalen jaren geleden hier over dit plekje waren zij er ook al voor de 3e keer namelijk. Hij dacht het vanwege B zijn naam.
Het is de sfeer vooral. In het hoogseizoen op zijn hoogst 12 gezinnen. Het is basic en onaangeharkt maar de service is heel goed. De eigenaren zijn Nederlands maar ze zitten hier al 17 jaar en zijn aardig verfranst. Ze organiseren simpele activiteiten zoals een ochtend wandeling met de kinderen en picknick.quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat maakt dat plekje zo fantastisch dan? Of heb je dat al te vaak verteld
Alleen Users die ik ook op social media heb, anders niet hoor.quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:33 schreef exode het volgende:
[..]
Jullie herkennen elkaar niet in het wild?
Hij kwam naar me toe met de vraag of ik op Fok zit.Door mijn enthousiaste verhalen jaren geleden hier over dit plekje waren zij er ook al voor de 3e keer namelijk. Hij dacht het vanwege B zijn naam.
De speeleieren van Tomy, in zo’n geel eierdoosje. Je denkt wat moet iemand ermee maar er wordt hier met bijna 5 nog steeds mee gespeeld, inmiddels in een winkel. Maar mijn bijna-dreumes gooit ermee en kauwt erop, daarna kunnen ze eruit en erin x200, ze zijn ook een poos veelvuldig uitgebroed, et cetera.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:23 schreef Nijna het volgende:
Heeft iemand hier nog een briljante tip voor een cadeautje voor ons 1 jarige neefje. Zonder batterijen/herrie.
Dat zijn wel leuke dingenquote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:55 schreef trui het volgende:
Ik heb gisteren op de vrijmarkt wat cadeautjes voor ons bijna 1-jarige neefje gekocht: zo’n houten loopstok met een wiel waar een hobbelend beestje op gemaakt is, en een (ook al houten) krokodil met wielen die aan een touwtje kan worden voortgetrokken. Maar ja of dat nou de tips zijn waar je wat aan hebt?
Fijn Adrian!quote:Op zaterdag 7 mei 2022 11:11 schreef Adrian4 het volgende:
Ohh jongens, we zijn nu op de terugweg vanuit Denemarken naar huis en we hebben het heel fijn![]()
![]()
Ik had het echt nodig, gezelligheid met z’n viertjes. Heel veel![]()
voor mijn mannen.
Ik kan me zeker voorstellen dat het een fijne vakantie zou zijnquote:Op zaterdag 7 mei 2022 12:21 schreef Tink89 het volgende:
Zou iemand het leuk vinden om in Limburg (omgeving roermond/weert) te bivakkeren voor een weekje ofzo eind juni/begin juli? We hebben geen huisdieren en ik wil dan wel een OUD'er die ik al wat langer 'ken', maar ik kan me best voorstellen dat het een fijne vakantie zou zijn. We hebben geen huisdieren en die wil ik ook niet in huis hebben. Enige eis is dat je elke avond of ochtend ofzo even de tuin sproeit...
We hebben 4 slaapplekken waarvan 1 babybedje. Een extra campingbedje past ook nog makkelijk.
Wij hebben gisteren alles in 1 dag kunnen doen. Wachttijd tussen de 5 en 20 minuten per attractie. Maar het was geen feestdag of vakantie in Dld, dat scheelde natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 12:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat een lief aanbod @:Tink89, dat biedt iemand met een minder ruim budget wellicht de mogelijkheid om even op vakantie te gaan.![]()
@:Vicky wat een gaaf uitje! Is Phantasialand een aanrader? En zou je dan 1 of 2 dagen doen? Ter vergelijk, wij hadden vorige week aan 4 dagen maar net genoeg.
Vullen duurt alleen nog wel een paar uurtjes🤣🤣quote:Op zaterdag 7 mei 2022 18:42 schreef amaranta het volgende:
Goed voorbereid is het halve werk Vicky..
Ja, dat dan weer welquote:Op zaterdag 7 mei 2022 18:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
Vullen duurt alleen nog wel een paar uurtjes🤣🤣
De week begint op maandag. Dus de dinsdag van deze week was afgelopen dinsdag. Volgende week dinsdag is 10 mei bij ons thuis.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 18:46 schreef amaranta het volgende:
Als je spreekt over volgende week dinsdag, gaat het dan over dinsdag de 10de of over dinsdag 17?
Mijn dochter zegt: het wordt volgende week dinsdag 26 graden. Zij bedoelt de 10de, maar ik begrijp dat als de 17de.
Hoe zien jullie dat?
Ikzelf zou zeggen, het wordt dinsdag 25 graden of, het wordt aankomende dinsdag 25 graden.
Laatst hadden we hier ook al een misverstand toen ze zei dat ze volgende week maandag naar de ortho moest.
Zij bedoelde dus de maandag direct na het weekend (wat feitelijk ook volgende week is) ik begreep het dus als in: de volgende week…
Naja, jullie snappen hem wel
In dit geval zou ik het hetzelfde doen als je dochter.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 18:46 schreef amaranta het volgende:
Als je spreekt over volgende week dinsdag, gaat het dan over dinsdag de 10de of over dinsdag 17?
Mijn dochter zegt: het wordt volgende week dinsdag 26 graden. Zij bedoelt de 10de, maar ik begrijp dat als de 17de.
Hoe zien jullie dat?
Ikzelf zou zeggen, het wordt dinsdag 25 graden of, het wordt aankomende dinsdag 25 graden.
Laatst hadden we hier ook al een misverstand toen ze zei dat ze volgende week maandag naar de ortho moest.
Zij bedoelde dus de maandag direct na het weekend (wat feitelijk ook volgende week is) ik begreep het dus als in: de volgende week…
Volgende week dinsdag is voor mij de 10e. Dus eens met je dochter.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 18:46 schreef amaranta het volgende:
Hoe zien jullie dat?
Nou, toen met die ortho zei ik: je bedoelt dus aankomende maandag, en toen zei zij: nee ik bedoel volgende week. We zitten nog in de huidige week dus maandag is volgende week.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 19:08 schreef Leandra het volgende:
Komende dinsdag.
Bij volgende week dinsdag zou ik niet zeker zijn of de 10de of 17de bedoeld wordt.
Ik ga met jou mee en zou ook zeggen 'dinsdag gaan we' en daar dan 10 mei mee bedoelen en 'volgende week dinsdag gaan we' en dan daarmee de 17e bedoelen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 18:46 schreef amaranta het volgende:
Hoe zien jullie dat?
Gebruik ik ookquote:Op zaterdag 7 mei 2022 20:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Aankomende dinsdag gebruik ik welwant het is de eerste dinsdag die eraan komt.
Ik zou je helemaal snappen :-)quote:Op zaterdag 7 mei 2022 20:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon moet de 16e weer naar school. Dan zeg ik vandaag: hij moet volgende week maandag weer naar school. En als ie de 9e zou moeten, zou ik zeggen dat ie aankomende maandag weer moet![]()
Maar ik geloof dat de meningen nogal uiteen lopen
Dit zal ik ook nooit snappen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 22:33 schreef livelink het volgende:
Voor mij begint de week op zondag eigenlijk.
In de VS is dat wel gebruikelijk volgens mij. Ik heb tenminste ooit een Amerikaanse kalender aan de muur gehad die op zondag begon, heel irritant vond ik dat.quote:
Mijn ouders zijn heel gelovig, dus ik vermoed dat het daar vandaan komt.quote:
Vanuit het geloof zou ik juist denken dat zondag de rustdag is aan het eind van de week.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 22:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn heel gelovig, dus ik vermoed dat het daar vandaan komt.
Officieel was dat ooit de zaterdag. Ingewikkeld zo, maar ik ben dus wel opgegroeid met zondag als eerste dag van de week.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 22:56 schreef trui het volgende:
[..]
Vanuit het geloof zou ik juist denken dat zondag de rustdag is aan het eind van de week.
quote:Als eerste dag van de week geldt in de joodse en christelijke kalender oorspronkelijk de zondag als de eerste dag. De Joden en de Zevendedagsadventisten hebben de daarmee corresponderende zevende dag, de zaterdag, als sjabbat/rustdag, overeenkomend met de zevende dag, volgend op de schepping in zes dagen, volgens het scheppingsverhaal.
Ah tuurlijk!quote:Op zaterdag 7 mei 2022 23:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Officieel was dat ooit de zaterdag. Ingewikkeld zo, maar ik ben dus wel opgegroeid met zondag als eerste dag van de week.
[..]
Ja, dat klopt. Voor mijn vrouw begint de week vandaag, bij mij pas morgen. Levert soms verwarring op.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 22:48 schreef Viv het volgende:
[..]
In de VS is dat wel gebruikelijk volgens mij. Ik heb tenminste ooit een Amerikaanse kalender aan de muur gehad die op zondag begon, heel irritant vond ik dat.
Eens!quote:Op zondag 8 mei 2022 11:22 schreef Viv het volgende:
Fijne moederdag jullie!![]()
Ik kwam er net achter dat ik nog 3 weken moet wachten. Waarom kunnen we daar als mensheid niet gewoon één dag voor aanwijzen.
Was er een kutnewbie voorbij gekomen?quote:Op zondag 8 mei 2022 10:01 schreef amaranta het volgende:
Fijne Moederdag!
Ik werd vannacht wakker van wat knallen, en een uur later nog wat knallen. Ik keek uit het raam maar zag niks (zonder bril). Mijn man zei gelijk, dat was de bushalte. En ja hoor, net even gekeken. Alle ruiten aan diggelen.
Stoer hoor.
Ik had dus geen bril op, dus kan het niet met zekerheid zeggen.quote:
Haha, ja.....quote:Op maandag 9 mei 2022 11:01 schreef Cathmar het volgende:
Wat een heerlijk vooruitzicht al exode. Ook al is het (pas) in 2025. Omg dan is mijn kind 18!
Nou ja, met de huidige huizenprijzen is dat niet eens zo'n heel raar idee... Tuurlijk, je kan ook huren, maar ook dat is niet zo eenvoudig, het is nou niet echt dat er huizen teveel zijn ofzo.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:25 schreef exode het volgende:
Wie weet gaan ze pas op hun dertigste het huis uit.
Fijn dat hij toch gedurfd heeft en dat hij het ook nog zo leuk vondquote:Op maandag 9 mei 2022 18:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Laatst ging het over angsten van kleuters en hoe daarmee om te gaan en dat Simon niet naar Dinoland durfde.
Afgelopen vrijdag zijn we toch gegaanEn hij vond het helemaal geweldig. Simon heeft de hele dag alleen maar gerend, geklommen, geklauterd, geskelterd, dino's bekeken en aangeraakt (om te voelen dat het nep was). Zelfs de bewegende dino's waren geen probleem
![]()
.
Hij durfde alleen niet te lasergamen. Hij wilde heel graag, maar puntje bij paaltje vond ie het bij de instructievideo te eng worden (was ook wel wat spannend opgebouwd) en moest ie huilen omdat ie bang was. Dus toen toch maar eruit gegaan.
Uiteindelijk zei hij gister dat hij Dinoland het allerleukste van de hele vakantie vond![]()
![]()
![]()
Eind deze maand gaan we naar Limburg. Hopelijk zet het mooie weer nog even door tot dan
Heerlijk! Brugge?quote:Op maandag 9 mei 2022 20:48 schreef exode het volgende:
Joepie! In juni wordt verloofde 40, ik heb net een logeerpartij geregeld voor B en Juul en dan gaan wij lekker samen een nachtje weg. Dat is een eeuwigheid geleden.
Nu even een leuke bestemming zoeken.
Ik wil max een uur rijdenquote:
Ik ben er nooit geweest, maar dit zit hier in de buurt. Lijkt me wel heerlijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:34 schreef exode het volgende:
[..]
Ik wil max een uur rijdenIk weet ook nog niet of het een stad wordt. Misschien middle of nowhere met hottub ofzo. Echt even samen.
Oh die is heeeeeerlijk!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:56 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik ben er nooit geweest, maar dit zit hier in de buurt. Lijkt me wel heerlijk.
https://www.betuwschbadhuys.nl/bad-bed-arrangementen/
Heerlijk is datquote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:29 schreef vencodark het volgende:
Ik bracht vanmorgen de kinderen naar school en wilde lekker op tijd boodschappen doen om daarna wellicht even te gaan winkelen.
Heb ik 3,5 uur bij het schoolplein staan lullen met de moeder van A’s beste vriend.
Yesss geweldig ding voor zweterige kindjes! Bij onze uk stonden echt de zoutringen in de bekleding van de Maxi-Cosi, zoveel zweette hij, en de Aeromoov scheelde echt heel veel.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:52 schreef littledrummergirl het volgende:
heeft iemand ervaring met een aeromoov? zo'n luchtdoorlatend dekje voor in de autostoel/kinderwagen. doet dat echt iets? binnenkort gaan we met onze driemaander naar zuid Frankrijk, misschien is het handig (maar ik ben niet overtuigd vd werking)
Ja! Gekocht voor in de Maxi-Cosi rond de 3 mnd omdat zoon het zo warm had in de auto. Het bevalt zo goed, dat de opvolgstoel er ook een heeft. Ook handig als er een spuitluier is, je hoeft niet de hele Maxi-Cosi bekleding te wassen, alleen die Aeromoovquote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:52 schreef littledrummergirl het volgende:
heeft iemand ervaring met een aeromoov? zo'n luchtdoorlatend dekje voor in de autostoel/kinderwagen. doet dat echt iets? binnenkort gaan we met onze driemaander naar zuid Frankrijk, misschien is het handig (maar ik ben niet overtuigd vd werking)
Ja. Het scheelt echt qua zweten. We hebben m voor de autostoel en de buggy.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |