abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 07:50:58 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204542220
Hier weer verder! :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 08:04:07 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204542264
Wij gaan zo onze badkamer uitzoeken *O* Zin in maar ook wel spannend. Zouden we binnen het budget kunnen blijven?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204542335
Ik woon in een bloemkoolwijk dus er is niet echt sprake van een linker- of rechterkant :') _O-
  dinsdag 26 april 2022 @ 08:23:55 #4
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204542369
Ik wil, zodra er ooit budget is voor de voortuin, wel een bankje denk ik. Je hebt er ochtendzon en die vind ik altijd zo fijn O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204542380
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:44 schreef Hupje het volgende:
In het kader van nutteloze feitjes: het schijnt zo te zijn dat oneven huisnummers meestal links van de weg staan gezien vanaf het gemeentehuis/centrum van een plaats richting de gemeentegrens, en even rechts. Maar er zijn ook plaatsen waar het andersom is. Maar binnen een plaats wordt het (vrijwel?) altijd hetzelfde gedaan.
In ons dorp klopt het, oneven is links.
Bij ons hebben ze gewoon doorgenummerd en in onze straat is huisnummer 1 er niet (nummer 2 is deel van een 2 onder 1 kap, maar het andere deel van dat huis zit aan de straat haaks op de onze, heel onlogisch). Onze straat loopt in een M vorm, onze poot heeft huizen aan 1 kant, als je dan de bocht maakt naar rechts, tellen ze aan de rechterkant door, dan die straat aan de linkerkant weer terug, dan de laatste poot weer via rechts heen en via links terug en dan de bovenkant van de M. (snappen jullie t nog?).
Fake it till you make it...
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 08:29:23 #6
269689 crew  Viv
pi_204542398
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 08:16 schreef lunapuella het volgende:
Ik woon in een bloemkoolwijk dus er is niet echt sprake van een linker- of rechterkant :') _O-
Leuke term! Die kende ik nog niet, maar ik moest meteen aan Nijmegen Dukenburg denken. :D
pi_204542432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 08:04 schreef MaJo het volgende:
Wij gaan zo onze badkamer uitzoeken *O* Zin in maar ook wel spannend. Zouden we binnen het budget kunnen blijven?
Uit ervaring: meestal niet :+. Maar eerlijk is eerlijk, wij hebben ook wat meer dingen mee laten nemen dan eerst het plan was. Want als je dan toch bezig bent en de boel open ligt… Het resultaat is het echt dubbel en dwars waard geweest :Y. Succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204542490
Hier een wijk zonder overkant, met allemaal straatjes. Nummering is opvolgend per huis maar de nummering per straatje spoort echt niet. Heel leuk als iemand naar een bepaald nummer moet :') maar dan is er maps want die weet het wel :s)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_204542548
Hier wel even rechts. Maar wij wonen op het laatste even nummer. En dat is dichterbij het centrum dan nr1&2. De andere straten hieromheen hebben hetzelfde. Zowel de slingerstraatjes als de doorgaande weg.
De wijk is in de jaren 80 in 1 keer op papier gezet. Dus toen was er vast een goede reden voor. In ieder geval geen gedoe met uitbreidingen van straten, want het is nu gewoon vol.

Bij mijn ouders zijn we ooit van nr17 naar nr16 verhuisd. Dat was een halve km verderop. Maar dat is dan een plattelandsweggetje. En wel rechts even vanaf het centrum.
  dinsdag 26 april 2022 @ 09:06:49 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204542558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 08:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier een wijk zonder overkant, met allemaal straatjes. Nummering is opvolgend per huis maar de nummering per straatje spoort echt niet. Heel leuk als iemand naar een bepaald nummer moet :') maar dan is er maps want die weet het wel :s)
Den hele wijk zonder overkant? Dus je kijkt tegen achtertuinen van andere huizen aan, of hoe moet ik dat voor me zien?
Bij ons is de nummering ook verschrikkelijk. Geen straatnaam maar wijknaam en de nummering is ook niet klassiek met links oneven en rechts even (of hoe zat het) maar oplopend per kant, vrijwel willekeurig slingerend langs alle blokken. Ik heb met de postbodes te doen.
in de haak.
pi_204542595
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 08:29 schreef Viv het volgende:

[..]
Leuke term! Die kende ik nog niet, maar ik moest meteen aan Nijmegen Dukenburg denken. :D
Ik zou graag willen claimen dat ik 'm zelf had bedacht, maar het is de echte naam voor dit soort wijken, met wikipedia-pagina en al :') https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloemkoolwijk
pi_204542707
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 09:06 schreef trui het volgende:

[..]
Den hele wijk zonder overkant? Dus je kijkt tegen achtertuinen van andere huizen aan, of hoe moet ik dat voor me zien?
Bij ons is de nummering ook verschrikkelijk. Geen straatnaam maar wijknaam en de nummering is ook niet klassiek met links oneven en rechts even (of hoe zat het) maar oplopend per kant, vrijwel willekeurig slingerend langs alle blokken. Ik heb met de postbodes te doen.
Tis lastig voor je te zien idd :D Een wijk met allemaal straatjes van een stuk of 8 huizen die horizontaal en verticaal zijn geplaatst. Mijn zwager heeft wel weer voor én achterburen maar ons straatje staat dan weer los en zo is heel de wijk gebouwd. Heb dus geen inkijk :) Jaren 70 dus logicaloos ;)
If they say
pi_204542713
quote:

[..]
Wij hebben jaren geleden afgezien van een huis omdat we hem niet konden vinden.
Ik kon mensen ook vrijwel nooit helpen als ze de weg vroegen.

Nu wonen we gewoon in een klassieke laan. Links oneven, rechts even.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 10:10:47 #14
382129 crew  Donna
pi_204542936
Wij wonen doodlopend. De hele straat bestaat uit 3 huizen. :D
  dinsdag 26 april 2022 @ 10:22:13 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204543034
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 08:25 schreef Nijna het volgende:

[..]
Bij ons hebben ze gewoon doorgenummerd en in onze straat is huisnummer 1 er niet (nummer 2 is deel van een 2 onder 1 kap, maar het andere deel van dat huis zit aan de straat haaks op de onze, heel onlogisch). Onze straat loopt in een M vorm, onze poot heeft huizen aan 1 kant, als je dan de bocht maakt naar rechts, tellen ze aan de rechterkant door, dan die straat aan de linkerkant weer terug, dan de laatste poot weer via rechts heen en via links terug en dan de bovenkant van de M. (snappen jullie t nog?).
Bij ons ook zo vaag idd: nummer 1 is de rechterhelft van een tweekapper, de linkerhelft van diezelfde tweekapper is de nummer 2 van de straat om de hoek....
Onze straat loopt rond en grenst dus aan de andere kant weer aan de straat om de hoek, waar uiteraard ook weer een tweekapper staat waarvan het ene huisnummer oneven in onze straat is en het andere huisnummer even in de straat om de hoek :')
In het laatste geval is het bijzonder jammer want als dat huis in onze straat genummerd was dan had het laatste huis aan de andere kant van de straat om de hoek een nummer gehad dat zowel bij onze straat als bij de straat om de hoek het volgende nummer zou hebben :D :')
Gemiste kans.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 26-04-2022 10:27:40 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204543040
Wij wonen ook in een straat waar de nummers nogal verspreid staan.
Als 45 wonen we tegenover 88 en nummer 46 is bijv. zeker 50 meter verderop. Ze zien onze straat ook vaak voor een andere straat aan.
  dinsdag 26 april 2022 @ 10:28:34 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204543097
Opsom! Gewone huis-tuin-en-keuken-en-voortuin-straat hier. Rustig gelukkig, want geen doorgaande weg voor de deur. En een brede stoep, daarna pas parkeerplekken.

@MaJo het gaat goed hoor! Ik heb al 3 weken geen chemo gehad vanwege wat bijwerkingen en lage bloedplaatjes (allemaal dingen waar ik geen last van heb). Daardoor voel ik me bijna de oude, behalve mijn haar, en ik werk wat. Alleen vanwege een pijnlijke rib gooien we er straks een X-thorax tegenaan (vanmiddag uitslag). Iets waar ik erg over kan piekeren. Blij dat Max vandaag een dagje BSO doet.
pi_204543108
Als je onze straat binnen rijdt, kom je op een Y splitsing. Links is even, rechts oneven. Rechts is een doodlopende straat (pleintje/woonerf), de even kant naar links is wel een doorgaande weg.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 26 april 2022 @ 10:29:46 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204543110
quote:

[..]
Of foksters die je komen ophalen. :+
  dinsdag 26 april 2022 @ 10:31:50 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204543132
quote:

[..]
Google maps to the rescue :D
Idd wel redelijk dramatisch :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 april 2022 @ 10:31:55 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204543133
Ik woon gewoon op een hoekje op 20. En ik ontdekte dat onze straat overgaat in een andere straat, en dat daar op het hoekje, maar dan aan de overkant, ook 20 is.
Dus.
pi_204543164
Onze straat loopt helemaal rondom onze buurt en daarin heb je andere straten. De eerste keer bracht Google Maps me heel ergens anders heen, kon ons huis niet vinden. Bezoekers die voor het eerst komen rijden ook altijd door. Terwijl het eigenlijk best makkelijk is.

We hebben wel leuke straatnamen: vlinders. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_204543236
Als mensen navigatie gebruiken zeg ik altijd dat ze ook het cijfer moeten invullen. Blijkbaar kijken nog best veel mensen alleen naar de straat. Als je dan bij nr1 begint slinger je door een woonwijkje heen('hoort dit ook nog bij die straat daar?'). En ons laatste huis eindigt weer aan dezelfde doorgaande weg als nr1 begint. Kun je dus beter even verder rijden in die doorlopende straat en een afslag later sta je direct voor de deur.

Ik heb het blok hier tegenover ook maar eens bekeken op maps. Daar kon ik ook nooit iemand de goede kant op sturen zonder maps. Ik snap nu wel waarom. Die oneven nr's gaan allemaal zijstraten in. En de even nr's slaan allerlei nummers over, maar zitten wel allemaal bij elkaar. Dus voor mijn gevoel klopt er geen bal van..
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 10:51:34 #24
269689 crew  Viv
pi_204543270
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 09:14 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ik zou graag willen claimen dat ik 'm zelf had bedacht, maar het is de echte naam voor dit soort wijken, met wikipedia-pagina en al :') https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloemkoolwijk
Ja, ik had het opgezocht. ;) Dukenburg wordt daar niet genoemd als voorbeeld, maar op andere websites wel.
pi_204543321
OMG.. ik woon in een bloemkool wijk :D
pi_204543339
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 10:36 schreef arvensis het volgende:
Onze straat loopt helemaal rondom onze buurt en daarin heb je andere straten. De eerste keer bracht Google Maps me heel ergens anders heen, kon ons huis niet vinden. Bezoekers die voor het eerst komen rijden ook altijd door. Terwijl het eigenlijk best makkelijk is.

We hebben wel leuke straatnamen: vlinders. O+
Wij hebben vogels *)
pi_204543427
Over nummering van huizen gesproken: toen wij net in ons huidige huis woonden, viel het ons op dat onze straat geen nummer 13 heeft. Is dat gebruikelijk?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204543429
Bloemenwijk. :P

Maar @Deepfreeze Zijn er serieus mensen die navigatie rijden zonder nummer? Kan het mij niet voorstellen. Je zou standaard hopeloos verdwaald raken. :D
pi_204543519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Over nummering van huizen gesproken: toen wij net in ons huidige huis woonden, viel het ons op dat onze straat geen nummer 13 heeft. Is dat gebruikelijk?
Hier zit nr13 er gewoon tussen. Ook bij de andere straten..

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef vencodark het volgende:

Maar @:Deepfreeze Zijn er serieus mensen die navigatie rijden zonder nummer? Kan het mij niet voorstellen. Je zou standaard hopeloos verdwaald raken. :D
Vooral halve locals.. Die denken dat het ze wel lukt als je de straat gevonden hebt. Echte locals weten dat dat niet werkt. En van verder weg nemen ze de moeite wel om een heel adres in te vullen.

Was niet zo handig voor de grote vrachtauto die wat meubels kwam brengen. Maar ook facebook/marktplaats-ophalers.. Staan ze verderop te mopperen en appen me.. Tsja, gewoon doorfietsen/rijden :D
  dinsdag 26 april 2022 @ 11:35:33 #30
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204543576
quote:
Ik woon tegenover 13 en heb zelf ook op 13 gewoond
pi_204543603
Ik weet wel dat hotels bijv. vaak geen kamer 13 hebben of verdieping 13.
Geen idee of dat ook in Nederland zo is hoor.
pi_204543622
Dan is het dus toch iets uniek! Ik vind het heel grappig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204543936
Onze straat heeft wel een nummer 13. Wij wonen oneven en er zijn geen huizen aan de overkant, wel een O+ groenstrook. O+

Wij hebben wel een bankje in de voortuin maar zitten daar bijna nooit. Het is vooral een lekker plekje met avondzon maar eigenlijk zit je net teveel op de uitkijk. Misschien dat we eens een extra struik moeten plaatsen. Bijna niemand zit hier trouwens in de voortuin. Er is wel een klusauto waar soms zelfs een parasol bij op de parkeerplaats staat. :D

@MaJo ik begrijp dat het een beetje gek voelt zo door dat voortuintje heen. Op de flat hadden we op zeker moment ook mensen die op de galerij gingen zitten, maar dat waren toch al vreselijke asocialen. Hun buren zaten er daarvoor ook wel. Ze zaten er nooit samen trouwens.
Maar ik vond dat dus ook altijd vreemd om tussendoor te lopen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204543985
Ik ben blij. Mijn kleuter heeft na heel veel boze weken eindelijk weer zijn goede humeur. Als hij eenmaal uit de bocht vliegt dan kan het nog wel heftig zijn maar het is niet meer constant een oorlogsgebied. :)

Hij speelt lief met zijn zusje, zat net lekker met de kat tv te kijken, eet rustig zijn maaltjes. Ik geniet er echt van dat hij thuis is. O+
pi_204544367
Onze straatnaam is uniek in heel Nederland, namelijk een historisch figuur uit ons dorp O+ Is verder trouwens helemaal niet handig, want het is een superlange naam in 3 delen :')
Vorige straatnaam was ook een naam, maar dan in 4 delen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_204544383
Al 3 uur bezig met het lego-schip herbouwen. Alle 15 zakken zitten in 1 bak en ik ben helemaal tureluurs van het zoeken naar alle mini-frutseltjes.
Maar wel een lekker tijdverdrijf in de vakantie.
pi_204544402
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:54 schreef LeSage het volgende:
Onze straatnaam is uniek in heel Nederland, namelijk een historisch figuur uit ons dorp O+ Is verder trouwens helemaal niet handig, want het is een superlange naam in 3 delen :')
Vorige straatnaam was ook een naam, maar dan in 4 delen :D
Ik háát lange straatnamen :P Super onhandig idd.

Onze straatnaam eindigt niet op ‘straat’ - dat was ook even wennen.
pi_204544630
Ik woon aan een -straat met 2 delen en in totaal 23 letters. Het 1e deel kort iedereen af (scheelt 8 letters), maar niet alle navigatieprogramma's snappen dat :') De even nummers zitten heel erg scheef tov de oneven nummers. En van de even nummers is er een niet. Er staat een rij vrijstaande huizen naast elkaar en daar wordt ineens een nummer overgeslagen... Geen idee waarom. Qua perceel zou daar ook geen extra huis passen.
En ik woon in een tweekapper op een hoek met beide een huisnummer aan dezelfde straat, terwijl mijn voordeur aan een andere straat zit. De buren aan de overkant van het kruispunt zitten met hun voordeur aan 'onze' straat, maar horen dan weer bij de straat waar onze voordeur aan zit.
pi_204544831
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:57 schreef arvensis het volgende:

[..]

Bij ons komt er een windrichting na straat, dat maakt het vooral ingewikkeld :D
pi_204545005
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:57 schreef arvensis het volgende:

[..]

Vroeger heb ik tijdens wandelingetjes door onze woonplaats wel eens gezegd: “Pfff je zou maar in de XXX-straat wonen en dat dan continu moeten spellen, hahahaha.” Guess waar we nu wonen :') _O-.

Inmiddels kan ik het wel heel goed spellen en verbaas ik me wel eens hoe creatief mensen zijn met de naam van een historisch persoon. Blijkbaar niet bij iedereen bekend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204545180
Hier ook zo'n historisch persoon. Opzich is het wel te doen, maar ik kan wel goed spellen..

Wij wonen op de hoek van 2 straten, 45 graden, dus uitzicht over het kruispunt. Gelukkig hebben het straatnaambord direct boven onze voordeur zitten, dat scheelt vergissingen.
Al wilde de woningbouw mijn garagedeur al schilderen en heb ik maar toegegeven dat het onze garage was en dus niet van de hurende buren :P

Hier hebben de kinderen alweer spullen gezocht voor de vrijmarkt morgen. Idee was dat ze niet zoveel zouden hebben. Maar inmiddels ligt er echt wel een kleed vol klaar.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 14:40:19 #42
382129 crew  Donna
pi_204545245
Ik heb een achternaam die ik altijd moet spellen, de straatnaam is voor vele mensen niet uit te spreken en de naam van het dorp ook niet. En als het al lukt, dan maken ze van het eind van de woonplaats er altijd 'burg' van ipv brug.

Mensen van ver aan de telefoon dan bijv. Hier in de omgeving is het geen probleem.
pi_204545437
quote:
Onze straat heeft gewoon nummer 13, in de straat achter ons.

Ik stel bijna nooit een nummer in als ik met navigatie rijd, maar als ik het niet kan vinden dan ga ik wel ff checken met nummer (nog nooit bij de hand gehad trouwens, maar ik ben dan ook nog nooit bij Deepfreeze geweest :+ )

@PKM, wat fijn een goedgemutste kleuter :*

Sinds we hier wonen let ik altijd op dat ze mijn achternaam (nou ja, die van mijnn man, niet mijn meisjesnaam) goed spellen, want men plakt er nog wel eens een E tussen.
En mijn meisjesnaam werd vroeger eigenlijk altijd wel goed gespeld, want toen was er een voetballer met dezelfde achternaam, dus kreeg regelmatig de vraag of ik familie van hem was. Maar nee ;).
pi_204546442
Moeluuuk
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204546446
Wusnzial
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 20:01:17 #46
382129 crew  Donna
pi_204547807
o|O
  dinsdag 26 april 2022 @ 20:01:54 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_204547812
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:03 schreef Nijna het volgende:

[..]
Onze straat heeft gewoon nummer 13, in de straat achter ons.

Ik stel bijna nooit een nummer in als ik met navigatie rijd, maar als ik het niet kan vinden dan ga ik wel ff checken met nummer (nog nooit bij de hand gehad trouwens, maar ik ben dan ook nog nooit bij Deepfreeze geweest :+ )

@:PKM, wat fijn een goedgemutste kleuter :*

Sinds we hier wonen let ik altijd op dat ze mijn achternaam (nou ja, die van mijnn man, niet mijn meisjesnaam) goed spellen, want men plakt er nog wel eens een E tussen.
En mijn meisjesnaam werd vroeger eigenlijk altijd wel goed gespeld, want toen was er een voetballer met dezelfde achternaam, dus kreeg regelmatig de vraag of ik familie van hem was. Maar nee ;).
Nijna Rijkaard
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 26 april 2022 @ 20:03:18 #48
37150 livelink
pi_204547823
Ik heb ooit op de Stalpaert van der Wielenstraat gewoond. Dat was ook geen pretje qua straatnaam.
  dinsdag 26 april 2022 @ 20:10:03 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204547908
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:03 schreef livelink het volgende:
Ik heb ooit op de Stalpaert van der Wielenstraat gewoond. Dat was ook geen pretje qua straatnaam.
Ik op de Daniël Stalpaertstraat :-)
pi_204548580
Saaie, niet inspirerende straatnaam en in een doodlopend hofje.
Wel de gezelligste straat in Nederland ;)
Oh en het huis van mijn buren komt te koop, dus als je naast Loj wil wonen… wees welkom;)
pi_204548829
Woont Loj in Rotterdam? O-)
  dinsdag 26 april 2022 @ 22:13:31 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204549631
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef vencodark het volgende:

Maar @:Deepfreeze Zijn er serieus mensen die navigatie rijden zonder nummer? Kan het mij niet voorstellen. Je zou standaard hopeloos verdwaald raken. :D
Nou het is dat ik bij ons in de straat eens flink nummers ben gaan melden bij Google, anders was het hier waarschijnlijk ook nog niet duidelijk geweest op maps.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204550148
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 21:16 schreef Aure het volgende:
Woont Loj in Rotterdam? O-)
Het dorp net boven Rotterdam O+
pi_204550361
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Lutte op 26-04-2022 23:31:27 ]
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_204550376
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 23:31 schreef Lutte het volgende:
-
Een lurker die perongeluk meepost? })
pi_204551406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:01 schreef livelink het volgende:

[..]
Nijna Rijkaard
^O^ *) bijna goed :P
pi_204551591
Oh, jongens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_204554410
Duimen jullie mee dat 3x scheepsrecht is en man nu echt onder het mes kan? Zijn galblaas moet er met spoed uit maar hij ligt inmiddels al een dag in het ziekenhuis te wachten op de operatie. Gisteren al 2x voorbereid en 2x weer uitgesteld.
  woensdag 27 april 2022 @ 13:41:42 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204554427
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 13:39 schreef Elleska het volgende:
Duimen jullie mee dat 3x scheepsrecht is en man nu echt onder het mes kan? Zijn galblaas moet er met spoed uit maar hij ligt inmiddels al een dag in het ziekenhuis te wachten op de operatie. Gisteren al 2x voorbereid en 2x weer uitgesteld.
Oei, wat een ellendige situatie :{
Hopen dat het vandaag wel lukt, sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204554623
@Elleska Wat balen. Hopelijk kan het snel!
pi_204554712
Hij is inmiddels weer richting OK gegaan en ik heb nog niets gehoord dus hopelijk is het volgende bericht dat de operatie is geslaagd.
pi_204554874
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:09 schreef Elleska het volgende:
Hij is inmiddels weer richting OK gegaan en ik heb nog niets gehoord dus hopelijk is het volgende bericht dat de operatie is geslaagd.
Zou mooi zijn als hij straks dat ding kwijt is. Galblazen zijn geniepige dingen :P
pi_204556147
Operatie is door gegaan. Verder weet ik nog niets.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Galblazen zijn geniepige dingen
Ja daar kom ik ook achter. Man is al 1,5 week ziekenhuis in en uit.
pi_204556233
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:03 schreef Elleska het volgende:
Operatie is door gegaan. Verder weet ik nog niets.
[..]
Ja daar kom ik ook achter. Man is al 1,5 week ziekenhuis in en uit.
Hopelijk duurt het niet lang meer.. nachtje blijven slapen en dan naar huis!
pi_204556551
Het was geen kijkoperatie dus of hij na een nachtje al naar huis mag?
Hoop het wel want L is straks jarig.

Edit: nope dat wordt nog meerdere nachten ziekenhuis.

[ Bericht 22% gewijzigd door Elleska op 27-04-2022 18:23:22 ]
pi_204556593
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:28 schreef arvensis het volgende:
Oh, jongens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Gefeliciteerd!! *O*
pi_204556690
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:52 schreef vencodark het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!! *O*
Dankje O+
pi_204556898
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:49 schreef Elleska het volgende:
Het was geen kijkoperatie dus of hij na een nachtje al naar huis mag?
Hoop het wel want L is straks jarig.
Oh, dat is wel anders.

In ieder geval alvast gefeliciteerd!
pi_204557233
Wat leuk Arvensis! Gefeliciteerd!

Fijn dat de operatie door ging Elleska. Hopelijk herstelt hij snel.

Iedereen een leuke Koningsdag gehad? Mensen nog goed gescoord op de vrijmarkt? Mijn kinderen hebben ieder ¤2 gekregen dat ze op mochten maken en het eventuele restant mochten ze houden voor hun spaarpot. Lala heeft voor 50 cent zo’n tekenboek van topmodel gekocht, Em voor 1,50 een trolls Zoomy en hun broer voor ¤1 een puzzel van Nederland, en voor 20 cent een met veel zorg uitgezochte pokemonkaart :')
pi_204557576
Hier 20,95 opgehaald met rommel verkopen.

Ik voor 20 ct het tiny tin spel gesjaakt. D voor 40 ct 2 pokemon poppetjes en voor 50 ct het Lego minotaurus spel omdat het niet compleet was (er is 1 ding kapot en dat hebben we thuis wel/niet essentieel). C voor 3,25 een 2*2 en een mini 3*3 rubix kubus.
Man nog een wazige adapter die hij precies kan gebruiken a 1 euro. En hij kocht 3 doosjes ongeopende Lego voor onze neefjes voor 4 euro elk.
pi_204559362
Heb je in totaal toch nog wat winst gemaakt Deepfreeze!

Wij waren totaal ¤13 kwijt. Beste aankopen waren het bordspel burgers zoo gloednieuw voor ¤2 en het gorgels tafels oefenen-spel voor 20 cent :D en alle gekochte puzzels zijn compleet *O*
pi_204559514
Ik vond de rommelmarkt bij ons nog relatief duur allemaal. Wij gingen naar huis met een dino (ach ja, die hadden we nog niet.. 8)7 ), een JvH puzzel van 500 stukjes, hotwheels spul, een Ninjago Lego-poppetje en een tof shirt gemaakt van een stofje met allemaal legoblokjes erop. De verkopende mevrouw had het shirt zelf gemaakt voor haar kleinzoon. Jongste was er ontzettend blij mee O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204559752
Rommelmarkten O+ Ik kwam thuis met een elektrische grasmaaier en boekenplankjes :D Kind had ook mooie aanwinsten, o.a. een Minecraft schooltas en een Ty poesje die hij al een tijd zocht.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_204560442
Ik vond een doos oude Tina’s met (delen) jaargangen 1979-1988.
Die sluiten aan op de oude Tina’s die ik ooit van mijn nichtje heb gehad. Daar ontbreken er een aantal van en ik hoop dat de ontbrekende nummers juist in die doos van vandaag zitten. :)

Verder een aantal Donald Duck pockets en Borre boekjes voor de kinderen.

Op de markt was een man die een keurige rieten tafel met glazen blad wilde kopen.
Hij had zijn portemonnee al open staan toen de verkoper de tafel schuin optilde en zó het hele glazen blad in duizenden stukjes brak. :D :X
Die man was niet blij. :')
Hij had namelijk ook al zijn kleed en bijpassende stoelen uitgezocht. :%
pi_204560757
Wij zijn goed geslaagd voor wat kleertjes voor de aanstaande baby. Zo zoet allemaal. O+
Dus nu ligt de eettafel weer vol, haha.
pi_204561957
Zoon had Pokémonkaarten, een Spider-Man masker, 2 nerfguns, 3 dvd box van Indiana Jones en een Pokémonfilm.
Ik scoorde 19 candlelight historische romans (ter aanvulling van uitpuilende kast waar ze eigenlijk niet meer inpassen :') ), 1e seizoen van de serie Q&Q (jeugdsentiment) en Surinaamse kokoskoeken O+
If they say
  donderdag 28 april 2022 @ 08:48:35 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204562109
Wij hadden allemaal niks, behalve zoon, die kocht een trainingspak van zijn voetbalclub.
Ik ben juist aan het ontspullen. Ik wil minder troep in huis
  donderdag 28 april 2022 @ 08:53:46 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204562140
Hier was geen kleedjesmarkt, wel live muziek en evenementenbier, geen flauw idee hoeveel ik er gehad heb maar kon nog prima naar huis lopen.

Op een terrasje is dat wel eens anders, niet dat ik dan niet meer kan lopen, want ik zuip mezelf niet lam, maar na 2 biertjes in de zon op een terrasje voel ik m wel :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 28-04-2022 09:01:19 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204562160
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:48 schreef amaranta het volgende:
Wij hadden allemaal niks, behalve zoon, die kocht een trainingspak van zijn voetbalclub.
Ik ben juist aan het ontspullen. Ik wil minder troep in huis
Jaa, met die instelling ben ik ook naar de rommelmarkt gegaan.
Die doos Tina’s was wel een goeie deal nog.
Mijn man kennende zou toch weer onnodige ‘rotzooi’ meenemen maar hij kwam niks leuks tegen.
Maar een bezoekje aan de Intertoys kon hij niet laten waardoor Z. nog met een stom blubber/knijpbal dinges kwam. :{w
pi_204563190
Ik heb zo een intern sollicitatiegesprek. Was totaal niet zenuwachtig, maar nu… brr. :D
Had liever iemand voor me die ik niet al kende.
pi_204563352
@arvensis Succes!
pi_204563393
Succes!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204563545
Succes Arvensis!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 april 2022 @ 12:25:03 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204563736
Succes Arvensis!

Wij zijn gisteren ver van alle rommelmarkten gebleven. :o :@
Ik reed langs het stuk in de stad waar ie zit en zag dat het echt bizar druk was.
Sws heb ik er niet zo veel en mijn kinders hebben altijd de neiging om troep te kopen, omdat ze het gewoon niet kunnen laten.
Ik voel me dus ook best een faal-ouder dat ik niet samen met ze ben gegaan en daarna naar de markt waar van alles was, maar ik heb er echt helemaal niks mee. Vroegah wel, ben best een aantal keer naar A'dam geweest, lekker lopen slenteren etc .maar brrr... mij niet meer gezien.

We hadden lekker een bootje gehuurd, hebben 2 uur gevaren en daarna lekker uit eten gegaan. O+
pi_204563921
Wij zijn gisteren de hele dag thuis geweest. A moest voor de vereniging wat doen en later zijn A en T nog een rondje rommelmarkt in de wijk gaan doen.
M en ik hebben een en ander in en om het huis gedaan.

Was absoluut niet in de stemming voor gezelligheid. Dinsdag ochtend hoorden we dat een directe collega maandagavond een hartstilstand had gehad, 2,5 uur gereanimeerd is en overleden is. Ze was pas 62. Dat kwam even heel hard aan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 april 2022 @ 13:06:57 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204564122
Ai Vicky, wat jong :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204564150
Oef, gecontroleerd Vicky… wat verdrietig. ;(

Dank allen! Gesprek ging wel goed, maar ik durf er verder niks over te zeggen. Nog eventjes afwachten!
pi_204564857
Gecondoleerd Vicky. Dan is de feestvreugde wel even weg..

Hier het leukste uitje van de vakantie: de kinderen moeten naar de tandarts })
  donderdag 28 april 2022 @ 14:54:14 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204565256
Mijn 5-jarige gaat zo naar Sonic de Hedgehog (film, 9+) :')

Verder stond koningsdag in het teken van veel vrijmarkt-aankopen, oud-Hollandse spelletjes, dansen en eten/drinken. Een hele gezellige dag O+

Vandaag lekker een dagje samen. En goed nieuws: mijn bloed was goed, dus ik mag weer verder met de chemo's! *O* Ik voelde me inmiddels alweer bijna de oude, maar goed, da's nou net niet de bedoeling natuurlijk. Vanaf morgen dus weer aan de bak.
  donderdag 28 april 2022 @ 15:06:06 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204565360
Jeetje Vicky... :{
pi_204565426
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:54 schreef Quoi het volgende:
Vandaag lekker een dagje samen. En goed nieuws: mijn bloed was goed, dus ik mag weer verder met de chemo's! Ik voelde me inmiddels alweer bijna de oude, maar goed, da's nou net niet de bedoeling natuurlijk. Vanaf morgen dus weer aan de bak.
Fijn en sterkte!!
pi_204565528
Jeetje @Vicky wat verdrietig. Sterkte! :*

@BE ik kan ook niet tegen al die prullaria die de kinderen verzamelen in huis. We waren afgelopen dagen in Disney en daar wilden ze ook allerlei onzin kopen van hun zakgeld. Gelukkig heb ik dat weten te voorkomen, want het lijkt daar heel leuk, maar eenmaal thuis belandt het al snel in een hoek.
  donderdag 28 april 2022 @ 18:29:33 #93
37150 livelink
pi_204567227
Ik ben 1x in Disney geweest en toen mochten mijn kinderen allebei wat uitzoeken. Mijn dochter koos een doornroosje-spaarpot, maar mijn zoon koos twee kleine beeldjes van Stampertje en Bambi in kerstsfeer. Jaren plezier van gehad tot ze kapot vielen.ik zou ze graag opnieuw kopen, maar ik vind ze nergens. Altijd als ik echt kringloopdingen zoek, vind ik het niet. Bij Disney zijn ze ook niet te krijgen.
pi_204567489
Wij kopen tijdens elke reis iets voor in de Kerstboom dus ook in Disney.

En B kocht een soort Buzz Lightyear robot die 3 jaar later nog steeds veelvuldig wordt gepakt in de auto. Dat ding is onderdeel van de auto speelgoedbak. Juul kocht een Frozen staf met liedjes. Die neemt ze mee naar buiten als we in het donker naar de container lopen. Dus de hele wijk weet wanneer wij naar de container lopen.

Oh en Bonsoir, viva la france en zo. Heerlijk hier, alleen op de camping :) B heeft het druk met helpen van de eigenaar en Juul dartelt rond. Vanaf morgen vult het terrein zich verder met gezinnen.
pi_204567516
Ik vrees nu al voor de dingen die mijn kinderen van de zomer in Disney willen hebben en mijn man die praktisch alles toe laat. :')

Ik hou wel echt van mokken terwijl we daar heus wel genoeg van hebben. :P

Wij mochten vroeger tot 50 gulden iets uitkiezen van mijn ouders.
En dan een t-shirt.

Mijn man en ik kochten 10 jaar terug een snowglobe die inmiddels allemaal kapotte Disney figuren heeft doordat de katten ermee liepen te rotzooien. }:|
Die zou ik eigenlijk wel willen vervangen of iets.
pi_204567665
Oooh @Vicky, wat triest :{ Gecondoleerd.

@arvensis, wanneer hoor je iets?

@Quoi, sterkte maar weer met de nieuwe ronde :*

@exode, fijne vakantie en geniet ervan!

Ik schilderde voor het eerst in mijn leven een plafond. Nooit meer.
Was vorig jaar :') lekkage geweest dus kringen. Die behandeld en gaan schilderen. Had alleen exact dezelfde kleur gekocht dus zag niet goed waar ik nou was gebleven met de roller :D maar het ziet er weer prima uit.
Zoon gaat naar het VO en had beloofd zijn kamer op te knappen. Heb het geweten, dag rug, dag heup, dag schouder en de muren moeten nog :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 28-04-2022 20:56:41 ]
If they say
  donderdag 28 april 2022 @ 20:07:35 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204568194
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn gisteren de hele dag thuis geweest. A moest voor de vereniging wat doen en later zijn A en T nog een rondje rommelmarkt in de wijk gaan doen.

Was absoluut niet in de stemming voor gezelligheid. Dinsdag ochtend hoorden we dat een directe collega maandagavond een hartstilstand had gehad, 2,5 uur gereanimeerd is en overleden is. Ze was pas 62. Dat kwam even heel hard aan.
Ik hoorde vanochtend dat een directe collega (49) waar ik ook persoonlijk contact mee had vannacht is overleden. Gevonden door zijn zoontje van 10 (💔).
Kinderen zijn door Jeugdzorg bij hun moeder geplaatst. Iets waar die collega voor heeft gevochten om dat te voorkomen. Maar dat zullen de regels wel zijn dan: dat je naar je moeder gaat als je vader is overleden. Ik heb erg met de kinderen te doen en heb zelf nog problemen te bevatten dat mijn collega is overleden. Was zo onverwachts en zo'n schok. Was een rare, verdrietige en lastige dag vandaag -O- :'(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 28 april 2022 @ 20:08:30 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204568207
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Vicky het volgende:

Sterkte :*
  donderdag 28 april 2022 @ 20:15:11 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204568302
Wat een vreselijk heftige berichten zeg. 😢
in de haak.
pi_204568320
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik hoorde vanochtend dat een directe collega (49) waar ik ook persoonlijk contact mee had vannacht is overleden. Gevonden door zijn zoontje van 10 (💔).
Kinderen zijn door Jeugdzorg bij hun moeder geplaatst. Iets waar die collega voor heeft gevochten om dat te voorkomen. Maar dat zullen de regels wel zijn dan: dat je naar je moeder gaat als je vader is overleden. Ik heb erg met de kinderen te doen en heb zelf nog problemen te bevatten dat mijn collega is overleden. Was zo onverwachts en zo'n schok. Was een rare, verdrietige en lastige dag vandaag -O- :'(
Och jeetje dat is ook heftig zeg!
Sterkte voor jullie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 28 april 2022 @ 20:17:40 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204568332
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:16 schreef Vicky het volgende:

[..]
Och jeetje dat is ook heftig zeg!
Sterkte voor jullie
Dank je wel :*
pi_204568500
Sterkte Vicky en Whiskers. :* Dat is erg heftig inderdaad
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 28 april 2022 @ 20:37:39 #103
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204568545
T lijkt wel een golf van overlijden. Morgen begrafenis van iemand zo oud als mijn vader en joor net dat de vrouw van een achterneef is overleden, in mijn leeftijd :(

Sterkte vicky en whiskers
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 28 april 2022 @ 20:43:49 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204568620
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:37 schreef Ynske het volgende:
T lijkt wel een golf van overlijden. Morgen begrafenis van iemand zo oud als mijn vader en joor net dat de vrouw van een achterneef is overleden, in mijn leeftijd :(

Thanks, jij ook :*
Ik heb 2e helft 2015/1e helft 2016 gehad dat het maar niet ophield met overlijdens (incl. mijn vader en 2 huisdieren). Was afschuwelijk.
  donderdag 28 april 2022 @ 20:44:56 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204568635
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:33 schreef lunapuella het volgende:
Sterkte Vicky en Whiskers. :* Dat is erg heftig inderdaad
Dank, het is vooral nog erg onwerkelijk. Niet te bevatten nog. Je weet het, maar je "snapt" het nog niet.
pi_204568709
Whiskers wat enorm verdrietig en heftig voor zijn zoontje. :'( Sterkte! :*
pi_204568726
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Oh wauw, arme kids ;( en dat zoontje... :'(
Jij ook gecondoleerd en sterkte! :*
If they say
  donderdag 28 april 2022 @ 20:52:47 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204568741
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Whiskers wat enorm verdrietig en heftig voor zijn zoontje. :'( Sterkte! :*
Er is ook nog een dochterje van 8. Heb zo te doen met die kinderen.. 💔

pi_204568810
Zag net dat foon van gecondoleerd gecontroleerd maakte en dat 2x, heb het veranderd, sorry :@
If they say
  donderdag 28 april 2022 @ 21:09:26 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204568989
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Zag net dat foon van gecondoleerd gecontroleerd maakte en dat 2x, heb het veranderd, sorry :@
No worries :*
pi_204569158
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 21:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
No worries :*
Voelde me er een beetje lullig door :@ Thanks :*
If they say
  donderdag 28 april 2022 @ 22:19:21 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204570847
Jeetje Whiskers... wat een verdrietig verhaal. ;(

En jij ook sterkte Ynske. :{
  donderdag 28 april 2022 @ 22:32:11 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204571143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 22:19 schreef BE het volgende:
Jeetje Whiskers... wat een verdrietig verhaal. ;(

En jij ook sterkte Ynske. :{
Dank je @BE
pi_204572485
Och @Ynske ;( Jij ook heel veel sterkte!
If they say
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:28:59 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204572523
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:37 schreef Ynske het volgende:

Sterkte Ynske :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204581401
He wat naar al die overlijdens :{

Sterkte Vicky, Whiskers en Ynske.
pi_204581483

Vanmiddag een film gekeken met Simon en nu kan hij niet slapen door de film. Het was een animatiefilm, waarin 2 gemene meisjes de poesjes Pim en Pom stiekem wilden meenemen bij hun verhuizing. Huilend in bed dat ie alleen maar die 2 gemene meisjes kan denken. Iemand tips om je kind daarin gerust te stellen?
  vrijdag 29 april 2022 @ 21:43:16 #118
37150 livelink
pi_204582297
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 20:23 schreef TolstoiFan het volgende:

Vanmiddag een film gekeken met Simon en nu kan hij niet slapen door de film. Het was een animatiefilm, waarin 2 gemene meisjes de poesjes Pim en Pom stiekem wilden meenemen bij hun verhuizing. Huilend in bed dat ie alleen maar die 2 gemene meisjes kan denken. Iemand tips om je kind daarin gerust te stellen?
Ach, wat zielig voor Simon. Even een leuk en grappig prentenboek voorlezen om af te leiden? Of anders toch een gesprekje over de film?
pi_204582358
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 20:23 schreef TolstoiFan het volgende:

Oh dat vond Banaan ook vreselijk!

Liedjes zingen? Sterkte :*
pi_204583144
Tip voor de volgende keer: Dikkertje Dap is een perfecte film voor kleuters. Vonden ze hier alle drie erg leuk en zitten geen 'slechteriken' in. Volgens mij stond die (oa) op Disney+
pi_204584294
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 23:06 schreef FlyingFish het volgende:
Tip voor de volgende keer: Dikkertje Dap is een perfecte film voor kleuters. Vonden ze hier alle drie erg leuk en zitten geen 'slechteriken' in. Volgens mij stond die (oa) op Disney+
Die hebben we al een keer gekeken via Prime, was inderdaad leuk.
We gaan eind mei naar Limburg en dan gaan we ook de dierentuin van Dikkertje Dap bezoeken :)

Na een dik uur praten en troosten is Simon uiteindelijk in slaap gevallen. Zelfs zijn allerliefste favoriete knuffel moest uit bed (daar kan ie eigenlijk niet zonder), want die zou volgens Simon ook alleen maar de hele tijd zeggen dat die gedachtes over die gemene meisjes nooit meer weggaan. Dus voor het allereerst ooit heeft hij vannacht met een andere knuffel geslapen.
  zaterdag 30 april 2022 @ 09:51:57 #122
37150 livelink
pi_204585007
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:14 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
We gaan eind mei naar Limburg en dan gaan we ook de dierentuin van Dikkertje Dap bezoeken :)

Na een dik uur praten en troosten is Simon uiteindelijk in slaap gevallen. Zelfs zijn allerliefste favoriete knuffel moest uit bed (daar kan ie eigenlijk niet zonder), want die zou volgens Simon ook alleen maar de hele tijd zeggen dat die gedachtes over die gemene meisjes nooit meer weggaan. Dus voor het allereerst ooit heeft hij vannacht met een andere knuffel geslapen.
Films zijn inderdaad tricky en favoriete knuffels kunnen soms ook negatief werken. Ik heb dat bij mijn zoon ook altijd met schade en schande moeten leren. Ik kon er geen peil op trekken. Hij heeft verschrikkelijke nachtmerries gehad van een ice-age movie en kon films waarvan ik dacht dat het te eng of moeilijk was prima hebben.

Qua knuffels hielp het bij ons om meerdere van zijn favoriete knuffels te hebben (ijsbeerknuffels van kika, dus gelukkig volop te krijgen). Hoofd ijsbeer (zo noemde hij hem ook) had een tangle om zijn nek om zijn speciale status te benadrukken, maar soms moest hoofd ijsbeer even aan de kant en dan mocht een van de andere ijsberen tijdelijk zijn plaats innemen. Het was me niet altijd duidelijk waarom en wanneer dat moest gebeuren, maar dat werkte wel.

Vooral veel trial and error dus om tot een werkbare oplossing te komen, net zoals jij gisteren met Simon.
pi_204585076
Herkenbaar ook. Soms de sufste films die storende gedachtes veroorzaken en de engste waar er niks aan de hand is. Laatste keer was een ducktales aflevering, een eendjes etende plant die in zijn hoofd bleek spoken. Ik merk dat het hier erger is als hij erg moe is, dat kan hij de gedachtes moeilijker afremmen. Hier helpt het om andere gedachtes te verzinnen, nieuwe fantasie verhalen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 30 april 2022 @ 11:03:58 #124
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204585601
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 08:14 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

welke is dat?
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 30 april 2022 @ 11:20:01 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204585768
Mijne heeft een programmeerfoutje geloof ik. Die vraagt wanneer hij nog een keer naar Sonic mag in de bios. Man, ik moest zelfs wegkijken :{ (dat zegt ook iets over mij, maar toch)
  zaterdag 30 april 2022 @ 12:58:47 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204586595
Vervelend zeg. En je hebt er indd geen grip op.
pi_204586825
[quote]0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 11:03 schreef Ynske het volgende:

[..]
welke is dat?

Welke dierentuin? Dat is Gaia Zoo in Kerkrade, daar is de film Dikkertje Dap opgenomen.
pi_204586931
We wilden met Simon naar Dinoland, omdat hij gek is op dino's. Nu heeft hij online een klein filmpje gezien, waarop er een aantal dino's zijn, die bewegen. Dat vindt ie doodeng, dus nu wil hij niet meer naar Dinoland.
Zelfde met Sprookjeswonderland, dat leek hem leuk, tot hij foto's zag van die sprookjesbeelden/figuren. Dat was eng, dus wil hij niet meer.

Ik blijf het lastig vinden in hoeverre je daar nu in mee moet gaan. Ik wil zijn angst zeker niet bagatelliseren, maar ik wil hem ook leren om af en toe wat nieuws te proberen en dat het dan ook gewoon leuk en niet eng is. En misschien is het wel eng of spannend, maar dan kun je dat stuk overslaan en dan weet je dat. Maar met een krijsend kind naar binnen is ook weer zoiets :')
Hij wil alleen maar ergens naar toe, waar hij al eens geweest is, want dat kent ie en weet ie dat er geen enge dingen zijn.
pi_204586974
@TolstoiFan lastig is dat. Mijn oudste was ook niet zo'n dapper ukkie. En dan was het echt grenzen aftasten. De ene keer wel doen, om de uitdaging. De andere keer niet, omdat hij al moe was van school/opvang.
Maar dat was een kind die al bang was op van de stoeprand te springen. :D
Nu is het een puber die prima een dag naar walibi gaat met zijn vrienden en de grootste lol heeft in achtbanen.

Maar Dinoland is echt leuk, genoeg plekken waar geen beesten bewegen.
pi_204587030
Iemand nog tips voor leuke (niet al te enge ;) ) uitjes regio Midden-Nederland?
Mag ook binnen zijn, voor het geval het weer wat slecht is.
pi_204587130
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 11:20 schreef Quoi het volgende:
Mijne heeft een programmeerfoutje geloof ik. Die vraagt wanneer hij nog een keer naar Sonic mag in de bios. Man, ik moest zelfs wegkijken :{ (dat zegt ook iets over mij, maar toch)
Nu ben ik wel benieuwd waarom je moest wegkijken. :)
pi_204587138
Hier hebben we vanmiddag A’s kinderfeestje.
Met 7 jongens van 8/9 jaar naar een jumphal.
Waar is de koffie? *O* :Y)
  zaterdag 30 april 2022 @ 14:56:16 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204587702
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:49 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nu ben ik wel benieuwd waarom je moest wegkijken. :)
Ik vind een film al snel eng. Ik weet eerlijk gezegd niks meer, maar dat zegt ook weer iets over mij. Chemobrains to the max. Ik kan geen zin uitspreken zonder een woord te vergeten of erover te struikelen en vergeet alles :') Geen sterktes nodig, echt niet, reden te over om me weer onder te dompelen in een seizoen van Jane the Virgin. Het gaat over.

Wij gaan naar de Apenheul maandag. Eromheen slapen we 2 nachten in de StayOkay in Apeldoorn. Benieuwd!
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:02:41 #134
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204587764
En succes in de jumphal c_/
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 30 april 2022 @ 15:53:19 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204588100
[quote]0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:19 schreef TolstoiFan het volgende:
quote:
[ afbeelding ] Op zaterdag 30 april 2022 11:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
welke is dat?

Welke dierentuin? Dat is Gaia Zoo in Kerkrade, daar is de film Dikkertje Dap opgenomen.
Ah, dat wist ik niet :D daar komen we wekelijks
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204588110
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:53 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ah, dat wist ik niet :D daar komen we wekelijks
Oh, leuk! Dus het is wel een aanrader?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 30 april 2022 @ 15:57:08 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204588129
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:54 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Oh, leuk! Dus het is wel een aanrader?
Ja, heerlijk. Ruim opgezet, dieren zijn goed te zien, leuke speelgelegenheden, lekkere restaurantjes. Ze zijn nu een nieuwe entree aan het neerzetten. En overal in het park staan zandsculpturen van dieren.

Tip over parkeren in je dm
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204592314
We leven nog. :')
Feestje ging goed. Er is wel altijd 1 zeikerd fijnproever die geen chips, friet, taart of snoep lust :% maar verder zijn het prima jongens.
Ze hebben zich best vermaakt, geloof ik.

Wel typisch hoe ik aan 5 van de 6 ouders door gegeven heb wat A. voor zijn verjaardag wilde en hij letterlijk niks van zijn lijstje heeft gehad. :?

Een andere jongen reed met mijn man mee en in de auto begon hij ineens chips uit zijn jaszakken te vissen en op te eten. Die had bij de jumphal de overgebleven chips zo los in zak gestoken.
De stoel en ramen zaten onder de vette vingers. :X
Niemand had snoep in de auto dus dit was nogal een verrassing.
Man was niet blij en heeft thuis eerst de auto van binnen schoon gemaakt. :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 30 april 2022 @ 22:11:44 #139
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204592662
Ok absurd...

Ik hang in de wacht bij de HAP. al 20 min. Tien ik verbinding kreeg was de wachttijd 21 min en nummer 7 in de wachtrij.

Nu ben ik bellen nr 6....

Hoedan?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204592731
@Ynske Ik las laatst een artikel dat de wachttijd bij huisartsenposten regelmatig heel lang zijn aan de telefoon. Behoorlijk balen als je snel actie nodig hebt :{ (Ik was laatst blij dat ik snel verbinding kreeg)
Hopelijk word je vlot geholpen.
pi_204592950
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 22:11 schreef Ynske het volgende:
Ok absurd...

Ik hang in de wacht bij de HAP. al 20 min. Tien ik verbinding kreeg was de wachttijd 21 min en nummer 7 in de wachtrij.

Nu ben ik bellen nr 6....

Hoedan?
Hopelijk snel aan de beurt en niks ernstigs
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 30 april 2022 @ 22:36:52 #142
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204593087
40 min in de wacht.
Kan pas om half 1 terecht. Sleutelbeen/schouder zitten niet meer goed. Zit een enorme bult op
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204593142
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 22:36 schreef Ynske het volgende:
40 min in de wacht.
Kan pas om half 1 terecht. Sleutelbeen/schouder zitten niet meer goed. Zit een enorme bult op
Oef, dat klinkt niet prettig. Wordt nog een lange nacht dan. Beterschap :*
pi_204593184
quote:
40 min in de wacht.
Yuck.. sterkte!!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_204593295
Wat rot zeg, zo lang wachten! Veel sterkte. Hopelijk kunnen ze het om half 1 dan wel meteen weer goed zetten..
pi_204593325
quote:
40 min in de wacht.
Oh jee. Ben je gevallen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 30 april 2022 @ 22:51:20 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204593362
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 22:49 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oh jee. Ben je gevallen?
Neuh eigenlijk niets raars gedaan, maar dat doen mijn gewrichten nu eenmaal :')
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204593912
quote:
40 min in de wacht.
Jeetje, wat laat. Ben je lekker mee.
Succes. -O-
pi_204593926
Wij stonden vorige week ook een half uur in de wacht bij de HAP. Ik heb getwijfeld of ik niet toch moest ophangen en toch spoed moest gaan bellen.
SPOILER
Ik verwacht overigens dat dit soort dingen steeds erger gaan worden. Ik heb het idee dat er steeds meer vacatures niet vervuld kunnen worden op alle gebieden en dat de service die we tegenwoordig overal gewend zijn en die vaak ook geëist wordt steeds minder gaat worden omdat er simpelweg de mensen niet meer voor zijn. Ik kan op mijn werk tegenwoordig ook dubbele diensten gaan draaien als ik dat zou willen omdat ze het gewoon niet gevuld krijgen. De eerste horeca zaken zijn ook al dicht wegens personeelsgebrek.

Sterkte iig Ynske!
pi_204595161
@vencodark, feestje overleefd, altijd fijn. Jammer van de chipshanden in de auto :{

@Ynske, dat klinkt erg onplezierig, hopelijk staat het intussen wel weer op zn plek :*

@FlyingFish, ieuw... ik zou er dan waarschijnlijk gestrekt naast liggen... :X ik kan niet zo goed tegen bloed.
pi_204595231
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:28 schreef TolstoiFan het volgende:
We wilden met Simon naar Dinoland, omdat hij gek is op dino's. Nu heeft hij online een klein filmpje gezien, waarop er een aantal dino's zijn, die bewegen. Dat vindt ie doodeng, dus nu wil hij niet meer naar Dinoland.
Zelfde met Sprookjeswonderland, dat leek hem leuk, tot hij foto's zag van die sprookjesbeelden/figuren. Dat was eng, dus wil hij niet meer.

Ik blijf het lastig vinden in hoeverre je daar nu in mee moet gaan. Ik wil zijn angst zeker niet bagatelliseren, maar ik wil hem ook leren om af en toe wat nieuws te proberen en dat het dan ook gewoon leuk en niet eng is. En misschien is het wel eng of spannend, maar dan kun je dat stuk overslaan en dan weet je dat. Maar met een krijsend kind naar binnen is ook weer zoiets :')
Hij wil alleen maar ergens naar toe, waar hij al eens geweest is, want dat kent ie en weet ie dat er geen enge dingen zijn.
Ik heb ook een jongen die voor veel dingen bang is. Paar maanden geleden waren we bij World of Dino’s. 1 stap binnen en hij weigerde verder te lopen Want het was donker met lichteffecten en hij stond daar tussen de brullende en bewegende dino’s. Ik heb hem een beetje in z’n eigen sop laten gaarkoken, want de andere jongen wil van elke dino precies alles weten. Maar man bleef bij Kevin en op een gegeven moment liepen ze hand in hand voorbij: “wij gaan op zoek naar lieve dino’s mama!” Even later stond ie bij de Brachiosaurus enthousiast te doen en was ie er door heen. Kuddos aan mijn man, maar ik zou het nu zo weer doen, met de kennis van nu.
  zondag 1 mei 2022 @ 09:32:35 #152
344469 Amsel
zonder t
pi_204595453
@Ynske schouder inmiddels weer helemaal OK?

Zijn hier Rotterdam-met-kinderen kenners? Ik ga er volgende week twee dagen met de kinderen op pad omdat de jongste gek is op boten en cruiseschepen. Dat wordt dus het Maritiem Museum, de SS Rotterdam, dat soort dingen ^O^

Ik ben alleen nog op zoek naar een plek waar ik met mijn moeilijke eters kan lunchen. Gewoon ergens waar ik een boterham met pindakaas voor ze kan bestellen :') Ik zie online genoeg tips voor leuke kinder-horeca, maar als ik de kindermenukaarten bekijk is dat nog steeds te culinair voor mijn grut. Iemand tips?
  zondag 1 mei 2022 @ 09:54:09 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204595593
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:32 schreef Amsel het volgende:
@:Ynske schouder inmiddels weer helemaal OK?

Zijn hier Rotterdam-met-kinderen kenners? Ik ga er volgende week twee dagen met de kinderen op pad omdat de jongste gek is op boten en cruiseschepen. Dat wordt dus het Maritiem Museum, de SS Rotterdam, dat soort dingen ^O^

Ik ben alleen nog op zoek naar een plek waar ik met mijn moeilijke eters kan lunchen. Gewoon ergens waar ik een boterham met pindakaas voor ze kan bestellen :') Ik zie online genoeg tips voor leuke kinder-horeca, maar als ik de kindermenukaarten bekijk is dat nog steeds te culinair voor mijn grut. Iemand tips?
Bij Croos kun je boterhammen bestellen met pindakaas en pasta enzo. Weet alleen niet of het te ver uit de richting is voor je.

Ander plan: lekker bij de bakker of AH croissantjes of saucijdenbroodjes ofzo halen en een koffie to go en op een bankje ploffen in een park of speeltuin?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204595727
Door die lange wachttijden bij de HAP wordt het ook weer drukker bij de spoed met mensen die bij de HAP geholpen hadden kunnen worden maar dan wel snel ipv zo lang in de wachtrij hangen.

Ik ben blij dat we voor man niet gigantisch lang in de wacht hebben gehangen, dat ze direct een arts langs lieten komen toen duidelijk werd dat man niet met de auto naar de HAP kon komen en later ook nog een ambu voor vervoer naar de spoed. Daar en de OK dan wel weer lange wachttijden maar dan ben je iig al op een plek waar direct actie kan worden ondernomen als het mis dreigt te gaan ipv in de wacht staan en niemand kunnen bereiken.

Man is weer thuis *O* O+
pi_204595758
@Elleska, fijn dat je man weer thuis is!
  zondag 1 mei 2022 @ 11:21:53 #156
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_204596245
@Elleska fijn dat hij weer thuis is! Gaat het verder goed?

@Ynske ik hoop dat alles inmiddels weer goed zit!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 1 mei 2022 @ 13:22:36 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204597288
Ze doen er niets aan.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204597506
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 13:22 schreef Ynske het volgende:
Ze doen er niets aan.
En nu dan? :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 1 mei 2022 @ 14:59:17 #159
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204598234
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 13:50 schreef Nijna het volgende:

[..]
En nu dan? :*
Blijkbaar afwachten, in de hoop dat t goed gaat zitten. Moet vrijdag naar de fysio, tot die tijd niet tillen, armen omhoog of gekke dingen doen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204598802
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 11:21 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Elleska fijn dat hij weer thuis is! Gaat het verder goed?
Naar omstandigheden best goed. Totale herstel gaat nog wel een paar maand duren is de verwachting. Vooralsnog met een bed in de woonkamer enzo maar al zo fijn dat hij thuis is. Hij slaapt nu ook een stuk beter dan het ziekenhuis en dat doet hem duidelijk goed.
  zondag 1 mei 2022 @ 16:30:46 #161
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_204599058
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 15:58 schreef Elleska het volgende:

[..]
Naar omstandigheden best goed. Totale herstel gaat nog wel een paar maand duren is de verwachting. Vooralsnog met een bed in de woonkamer enzo maar al zo fijn dat hij thuis is. Hij slaapt nu ook een stuk beter dan het ziekenhuis en dat doet hem duidelijk goed.
Fijn! Een openbuikoperatie zal qua herstel wel langer duren dan een kijkoperatie. Dat was 2 weken niet tillen en daarmee was het klaar. Was echt zo blij dat ik geen kans meer had op aanvallen.
pi_204601481
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 16:30 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Fijn! Een openbuikoperatie zal qua herstel wel langer duren dan een kijkoperatie. Dat was 2 weken niet tillen en daarmee was het klaar. Was echt zo blij dat ik geen kans meer had op aanvallen.
6 weken niet tillen. Verder advies komt nog bij de controle, dat zal wel afhankelijk zijn van het herstel.
pi_204605244
Gisteren met de jongens naar Burgers’ Zoo geweest en het was zó’n fijne dag. De jongens hebben genoten van alle dieren en in de speeltuin gespeeld.
Het is ruim een uur rijden voor ons, maar we hebben toch een abonnement genomen. Nog 2 keer en we hebben het er al uit en dit blijkt voor mijn stuiterballen de ideale afleiding op een saaie weekenddag *O*
En zelfs op vrijdagmiddag als ze om half 1 uit zijn kan het best. Boterhammetje op de achterbank en van 2 tot half 6 in het park :)
pi_204606170
Q & Q, huuu huuu huuu...
Wat was het leven toen toch simpel O+ Geen drogers die kaduuk kunnen gaan.
Morgen komt de drogerreparateur :')

@Elleska, beterschap voor man :)
If they say
  maandag 2 mei 2022 @ 15:24:32 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204608074
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 09:38 schreef LeSage het volgende:
Gisteren met de jongens naar Burgers’ Zoo geweest en het was zó’n fijne dag. De jongens hebben genoten van alle dieren en in de speeltuin gespeeld.
Het is ruim een uur rijden voor ons, maar we hebben toch een abonnement genomen. Nog 2 keer en we hebben het er al uit en dit blijkt voor mijn stuiterballen de ideale afleiding op een saaie weekenddag *O*
En zelfs op vrijdagmiddag als ze om half 1 uit zijn kan het best. Boterhammetje op de achterbank en van 2 tot half 6 in het park :)
Superleuk! Wij hebben ook al jaren een abonnement.
  maandag 2 mei 2022 @ 15:42:28 #166
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204608250
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 09:38 schreef LeSage het volgende:
Leuk!

Wij hebben een abo op Ouwehands. Echt heerlijk, vooral op doordeweekse dagen buiten de vakantie om. Ook in de winter omdat ze ook een grote indoor zandbak/speeltuin hebben.

We waren er vandaag ook maar het was super druk.
pi_204610369
quote:

Bij diner at donner https://www.donner.nl/diner-at-donner kun je in ieder geval gewoon een boterham met Nutella, hagelslag of jam bestellen :P

En bij Parqiet https://www.parqiet.com/menu in Het Park (kan je meteen naar de euromast :P) ook zoiets.

Maar geen pindakaas :D
pi_204610417
Ohh ik weet het al! Bij Bas Bakt, zit ook nog es in de buurt van het Maritiem (en mijn huis :+). https://www.basbakt.com/
  Manager PR/Moderator maandag 2 mei 2022 @ 19:54:07 #169
269689 crew  Viv
pi_204610514
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:42 schreef arvensis het volgende:

[..]
Leuk!

Wij hebben een abo op Ouwehands. Echt heerlijk, vooral op doordeweekse dagen buiten de vakantie om. Ook in de winter omdat ze ook een grote indoor zandbak/speeltuin hebben.

We waren er vandaag ook maar het was super druk.
En ze hebben O+ reuzenpanda's O+

Ik heb ook nog een abo, maar ik kom er eigenlijk nooit meer. ;)
  maandag 2 mei 2022 @ 19:56:22 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204610529
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:54 schreef Viv het volgende:

[..]
En ze hebben O+ reuzenpanda's O+

Ik heb ook nog een abo, maar ik kom er eigenlijk nooit meer. ;)
Gek zeg.. :P
pi_204610539
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:44 schreef Aure het volgende:
Ohh ik weet het al! Bij Bas Bakt, zit ook nog es in de buurt van het Maritiem (en mijn huis :+). https://www.basbakt.com/
Wat zit niet vlak bij jouw huis? :D

Vorige week zijn wij in Plaswijckpark geweest. Mega leuk park! Netjes, schoon, veel te doen, veel variatie in activiteiten.
Morgen gaan we eens kijken in Oud Valkeveen. Ben benieuwd :) Zo leuk dat M nu de leeftijd krijgt om dit soort dingen echt samen te ondernemen.
pi_204610591
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 19:57 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Wat zit niet vlak bij jouw huis? :D

Vorige week zijn wij in Plaswijckpark geweest. Mega leuk park! Netjes, schoon, veel te doen, veel variatie in activiteiten.
Morgen gaan we eens kijken in Oud Valkeveen. Ben benieuwd :) Zo leuk dat M nu de leeftijd krijgt om dit soort dingen echt samen te ondernemen.
Nouja plaswijckpark bijvoorbeeld :D
  maandag 2 mei 2022 @ 20:46:42 #173
344469 Amsel
zonder t
pi_204610936
Oud Valkeveen is leuk!

Dank voor de lunch-in-Rotterdam-tips :)
  maandag 2 mei 2022 @ 21:00:06 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204611146
Ouwehands is ook leuk <3 Daar gaan wij meestal om het jaar naar toe.
  maandag 2 mei 2022 @ 21:32:29 #175
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204611490
quote:

juffrouw van Zanten misschien?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 2 mei 2022 @ 21:34:22 #176
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204611502
oh ik moet ook weer eens naar plaswijck O+ we hadden altijd een abbo toen we nog in Rotterdam woonden. het treintje daar is echt de happy place van mijn kleuter :D
pi_204611729
Wij hebben zelfs zonder kind al een abonnement op Dierenpark Amersfoort. O+ Dat heb je er echt mega snel uit, dus is voor ons een leuk uitje op een vrije dag of in een rustig weekend.
pi_204611742
Is Plaswijck leuk ja? Schoonfamilie wilde er heen, maar ik zag toen online weinig mogelijkheden om binnen te zitten terwijl er wel slecht weer voorspeld was en vond het voor een volwassene relatief duur met een volledig op kinderen gericht aanbod.
Dit is natuurlijk allemaal anders als het je intentie is om met je kind(eren) te gaan, dat snap ik. :D
  maandag 2 mei 2022 @ 22:20:43 #179
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204611913
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:02 schreef Bami het volgende:
Is Plaswijck leuk ja? Schoonfamilie wilde er heen, maar ik zag toen online weinig mogelijkheden om binnen te zitten terwijl er wel slecht weer voorspeld was en vond het voor een volwassene relatief duur met een volledig op kinderen gericht aanbod.
Dit is natuurlijk allemaal anders als het je intentie is om met je kind(eren) te gaan, dat snap ik. :D
voor volwassenen is er niet echt veel te doen qua attracties inderdaad, het is echt speeltuin/dierentuin/zwembad. het binnendeel is inderdaad niet gigantisch maar wel heel leuk qua design O+ ik hou ervan. leuk tot een jaar of 8 a 10 denk ik.
pi_204611920
Plaswijck is echt een fantastische plek om met kinderen tot een jaar of 10 heen te gaan.
Diertjes, waterspeeltuin en gewone (binenn) buitenspeeltuinen.
Maar als je zonder kinderen gaat of op een regenachtige dag zou ik ergens anders voor kiezen. Oh en parkeren is onmogelijk ;)

Hier trouwens al jaren een abbo op Blijdorp, zelfs de oudste wordt nog blij van een rondje Blijdorp.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 08:21:45 #181
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204613209
Straks rondleiding op KDV. Wat zijn belangrijke dingen om naar te vragen en te zien?
pi_204613355
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 08:21 schreef Debsterr het volgende:
Straks rondleiding op KDV. Wat zijn belangrijke dingen om naar te vragen en te zien?
Ligt er natuurlijk ook erg aan wat jij belangrijk vindt. :D
Ik heb iig ook gevraagd hoe ze ermee om zouden gaan als wij voor wasbare luiers kiezen. Niet omdat ik af zou haken als zij wegwerp gebruiken, wel omdat ik het graag wilde weten.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 08:42:18 #183
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204613368
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 08:40 schreef Bami het volgende:

[..]
Ligt er natuurlijk ook erg aan wat jij belangrijk vindt. :D
Ik heb iig ook gevraagd hoe ze ermee om zouden gaan als wij voor wasbare luiers kiezen. Niet omdat ik af zou haken als zij wegwerp gebruiken, wel omdat ik het graag wilde weten.
Haha ja dat sowieso, maar wat zijn zeg maar de basics die je echt niet moet vergeten :P.

Ik heb sowieso staan:
Voeden op verzoek
Wasbare luiers
Hoe gaat het wanneer je eens eerder brengt of later ophaalt?
pi_204613383
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 08:21 schreef Debsterr het volgende:
Ik vond vooral sfeer proeven heel fijn. De mooie verhaaltjes hebben ze allemaal denk ik wel, maar hoe het KDV voelt is overal anders.
Tegenover ons zit een KDV, maar die vond ik veel te druk, chaotisch en rommelig. Het KDV waar we uiteindelijk heen zijn gegaan was ondanks dat alle lokalen vol zaten altijd rustig.

Je kunt eventueel vragen naar peuterprogramma’s als voorbereiding voor de basisschool. En ik vond buiten-tijd heel belangrijk.
pi_204613420
En als ik jullie zorgen lees: bedenk je dat het niet alleen over een baby’tje gaat ;)
Kijk ook vooral naar de jaren daarna. Ze zitten er 4 jaar en ze worden er deels ook echt gevormd. Dat moet dan wel op een manier waar jij je prettig bij voelt :)
  dinsdag 3 mei 2022 @ 08:58:55 #186
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204613460
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 08:50 schreef LeSage het volgende:
En als ik jullie zorgen lees: bedenk je dat het niet alleen over een baby’tje gaat ;)
Kijk ook vooral naar de jaren daarna. Ze zitten er 4 jaar en ze worden er deels ook echt gevormd. Dat moet dan wel op een manier waar jij je prettig bij voelt :)
Ja, goeie toevoeging! Ik vind het best lastig want het is eigenlijk de enige beschikbare optie, de KDV die onze voorkeur had heeft pas volledig plek vanaf september volgend jaar. Ik ga denk ik wel als back-up daar inschrijven, dat als het niet helemaal bevalt, we altijd nog kunnen switchen.
pi_204613508
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 08:50 schreef LeSage het volgende:
Nouja dat wat Debs zegt, ik heb er 1 gevonden waar plek is. Dus daar gaat ze heen. :') Maar ik weet ook dat zodra ze een jaar oud zijn er veel meer mogelijk is, dus iik sta er ook voor open om dan alsnog te switchen als het ergens anders beter voelt. Al werd ik, gelukkig, wel echt enthousiast van de filosofie hier.
Wel goed om in gedachten te houden wanneer je daar gaat kijken idd, eens!
pi_204613528
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 08:42 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Haha ja dat sowieso, maar wat zijn zeg maar de basics die je echt niet moet vergeten :P.

Ik heb sowieso staan:
Voeden op verzoek
Wasbare luiers
Hoe gaat het wanneer je eens eerder brengt of later ophaalt?
Ohja, of incidentele ruildagen konden vond ik ook interessant om te weten. Lang niet elk KDV biedt dat nog aan door de personeelsproblemen.
Het KDV waar wij ons nu ingeschreven hebben heeft daarnaast ook dat ze kijken naar hoe het met je kind gaat qua ziek zijn, en niet naar de temperatuur. Dat vond ik ook wel een chill idee, want een kind met verhoging kan nog helemaal blij zijn op het kinderdagverblijf, maar je hebt locaties die ze dan wel op laten halen want verhoging.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 mei 2022 @ 09:32:08 #189
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204613665
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 09:09 schreef Bami het volgende:

[..]
Nouja dat wat Debs zegt, ik heb er 1 gevonden waar plek is. Dus daar gaat ze heen. :') Maar ik weet ook dat zodra ze een jaar oud zijn er veel meer mogelijk is, dus iik sta er ook voor open om dan alsnog te switchen als het ergens anders beter voelt. Al werd ik, gelukkig, wel echt enthousiast van de filosofie hier.
Wel goed om in gedachten te houden wanneer je daar gaat kijken idd, eens!
Denk dan ook eraan dat later groepen dan ook vol kunnen zijn , dus ook al eerder inschrijven
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204613950
Hoe de groepen verdeeld worden is ook fijn om te weten. Hebben ze bijv. een baby-, dreumes- en peutergroep of alleen een babygroep en peutergroep of is het überhaupt allemaal gemixt van 0-4.
Die laatste optie vind ik de minst fijne. De eerste de beste, want daardoor kunnen er meer activiteiten aangeboden worden die echt bij de leeftijd passen. Met een dreumes doe je tenslotte andere dingen dan met een peuter van 3+ jaar.

Oh en nog eentje... wat bieden ze voor drinken aan. Stel, je kind blieft onder geen beding water. Laten ze hem dan de hele dag dorst hebben of bieden ze bijvoorbeeld thee aan als alternatief?
Ons kdv was daar nogal strikt in en een van de kinderen van mijn zus dronk daardoor regelmatig vrijwel niets. :X
  dinsdag 3 mei 2022 @ 10:17:24 #191
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_204613972
Naar aanleiding van een post in het KOT-topic zou ik ook willen weten wat hun beleid is ten aanzien van het voeden van een baby op de momenten dat er maar 1 leidster op de groep is.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 10:46:22 #192
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204614254
Ik wilde weten wat het slaapbeleid was (voornamelijk buiten slapen vind ik belangrijk), of ze voeden op verzoek, wat de verdere filosofie is (in ons geval een groene opvang met bijvoorbeeld enkel grondboxen en verticale groepen, kinderen zitten aan lage tafeltjes, drinken uit open bekers, ze gebruiken bijna geen wippertjes) en hoe ze omgaan met eten/drinken. Bieden ze ook thee aan of bijv dixap (wat ik niet wil). Ze krijgen bij ons a la rapley eten en elke dag vers bereide groenten. Heel fijn...

Of er een 4-ogenbeleid is, vind ik ook fijn om te weten en wat ze doen bij ziekte.

En onze peuter mag meedoen bij de PSZ (wat heel fijn is!), ook fijn.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 3 mei 2022 @ 10:57:21 #193
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_204614339
En ook of ze op stap gaan, hoe ze dat regelen.
Of de eerste opvang in de ochtend/laatste kinderen met bekende gezichten worden gedaan (de onze deed het na een jaar opeens in de gezamelijke speelzaal, met willekeurige leidster, trok mini slecht).
Hebben ze een 3+ groep, waar ze echt peuterspeelzaaldingen doen?
Hoe flexibel zijn ze met dingen. (de mijne begon met 15 maanden, en kon met 18 maand over naar de dreumesgroep, hij liep alleen nog niet los. Wat wel een vereiste was. Hij is toen een paar weken met een loopwagentje naar die groep gegaan, want ze zagen dat hij het niveau wel kon gebruiken)

Nu is de mijne pas na de baby tijd gestart. Dus al dat begin 'gedoe' hebben we niet gehad. Dus we konden meer focussen op de dreumes en peuter dingen.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 13:31:48 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204615632
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 10:57 schreef Deepfreeze het volgende:
En ook of ze op stap gaan, hoe ze dat regelen.
Of de eerste opvang in de ochtend/laatste kinderen met bekende gezichten worden gedaan (de onze deed het na een jaar opeens in de gezamelijke speelzaal, met willekeurige leidster, trok mini slecht).
Hebben ze een 3+ groep, waar ze echt peuterspeelzaaldingen doen?
Hoe flexibel zijn ze met dingen. (de mijne begon met 15 maanden, en kon met 18 maand over naar de dreumesgroep, hij liep alleen nog niet los. Wat wel een vereiste was. Hij is toen een paar weken met een loopwagentje naar die groep gegaan, want ze zagen dat hij het niveau wel kon gebruiken)

Nu is de mijne pas na de baby tijd gestart. Dus al dat begin 'gedoe' hebben we niet gehad. Dus we konden meer focussen op de dreumes en peuter dingen.
Ohja, op stap mag hier alleen met mijn expliciete toestemming van tevoren en peuter moet in de bakfiets een helm op ja.

En geef het vooral ook aan als je je kind niet op de socials wilt tegenkomen. Ze mogen ze daar niet opzetten zonder toestemming (want AVG), maar dat is niet overal goed geregeld.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 13:39:06 #195
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204615711
Okay okay, heel veel dingen zijn niet per se aan bod gekomen vanochtend maar kan ik natuurlijk altijd nog navragen _O-.

Het gaat om verticale groepen (mwoah mwoah vind ik dat) en sowieso zijn sommige groepen best wel donker (letterlijk, want die zitten in het souterrain). Dus ik denk dat ik sowieso bij die andere ga inschrijven en dan kijken of mijn gevoel wel of niet uitkomt en dan eventueel switchen na een half jaar :).
pi_204616897
Verticale groep vond ik prima. Iets onrustiger voor een kleine baby, maar daarna veel uitdagender en meer 'samen' (tenminste, zoals ze dat deden op onze opvang).

Zojuist de jaarafrekening gekregen, we hoeven (over afgelopen jaar dus, dat zal dit jaar niet lukken) minder te betalen dan verwacht/het jaar ervoor ^O^
pi_204617500
Wat is dat trouwens, dat andere ouders je een "fijne vrije middag" toewensen als je je (enig) kind wegbrengt naar een speelafspraakje of feestje? :')
pi_204617781
Dat is me nog nooit gebeurd :D
pi_204618470
Bevalt mij anders prima die (kind)vrije middag
pi_204618561
Kakkakkak…
Afvoer van de douche is lek :'(
Keuken staat blank, stroomt zo door het plafond heen.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 19:50:25 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204618579
Aaah kut lesage! En nu?

Sterkte iig...
pi_204618628
Ooooh @LeSage, das kutter dan kut ;( sterkte ermee!
If they say
pi_204618648
kutterdekut @LeSage :{
pi_204618895
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 19:50 schreef Tink89 het volgende:
Aaah kut lesage! En nu?

Sterkte iig...
Dweilen en morgen verzekering gaan bellen. En een loodgieter.
En dan daarna maar zien wat de schade verder is aan badkamer/keuken….
  dinsdag 3 mei 2022 @ 20:36:23 #205
208890 June.
Seriously?
pi_204619048
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:39 schreef Debsterr het volgende:
Okay okay, heel veel dingen zijn niet per se aan bod gekomen vanochtend maar kan ik natuurlijk altijd nog navragen _O-.

Het gaat om verticale groepen (mwoah mwoah vind ik dat) en sowieso zijn sommige groepen best wel donker (letterlijk, want die zitten in het souterrain). Dus ik denk dat ik sowieso bij die andere ga inschrijven en dan kijken of mijn gevoel wel of niet uitkomt en dan eventueel switchen na een half jaar :).
Draak zit ook op een verticale groep maar alle kindjes gaan over naar een peutergroep als ze 2,5 - 3 jaar zijn.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 21:17:29 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204619525
Da's dan toch geen verticale groep? Das van 0-4 alles bij elkaar. Bij ons oude kdv hadden we drie horizontale groepen (0-18 maanden, 18-30 en dan tot 4 jaar). Ons huidige kdv (ivm verhuizing) had er twee: 0-1 tot 2 (afhankelijk van lopen en aantal slaapjes) en 1 tot 2 - 4 jaar. Maar daar zijn ze onlangs vanaf gestapt vanwege het leren van de jongste en de oudste in een groep zijn, het personeelstekort en het grote aantal baby's en de wens van veel ouders om broertjes en zusjes bij elkaar in een groep te hebben (willen wij overigens juist liever niet).
pi_204620359
Wat een dingen hebben jullie op gelet. Ons lijstje:
- is het in de buurt (alleen de twee dichtstbijzijnde kwamen in aanmerking)
- voelt het goed / zien de leidsters er capabel uit

Ik weet overigens niet of we nu op basis van punt 2 dezelfde keuze gemaakt zouden hebben. De leidsters van nu variëren zo vaak, terwijl ze in het begin twee stabiele krachten hadden staan. Maar dat probleem hebben andere kdv’s nu ook denk ik.
pi_204620492
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 22:37 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een dingen hebben jullie op gelet. Ons lijstje:
- is het in de buurt (alleen de twee dichtstbijzijnde kwamen in aanmerking)
- voelt het goed / zien de leidsters er capabel uit

Ik weet overigens niet of we nu op basis van punt 2 dezelfde keuze gemaakt zouden hebben. De leidsters van nu variëren zo vaak, terwijl ze in het begin twee stabiele krachten hadden staan. Maar dat probleem hebben andere kdv’s nu ook denk ik.
Dit ja. Bij de eerste waar we keken, was ik halverwege de rondleiding al klaar met de leidster. En dat was een linksdraaiend geitenwollensokken kdv wat ik graag wilde. Bij het tweede kdv (met veel plastic speelgoed met batterijen enzo) zaten we een uur na de rondleiding nog gezellig te kletsen. Dat was voor mij voldoende argument om daar aan te melden.
  woensdag 4 mei 2022 @ 07:18:57 #209
208890 June.
Seriously?
pi_204621858
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 21:17 schreef Tink89 het volgende:
Da's dan toch geen verticale groep? Das van 0-4 alles bij elkaar.
Jawel, want hij mag er blijven tot hij 4 is. Maar in praktijk schijnen de meeste ouders hun kinderen dan naar een groep te willen met alleen maar leeftijdsgenootjes oid. Dus ik zie ook geen 3-jarigen op de groep, wel jammer vind ik.

En wat kut @LeSage , is de oorzaak al bekend? Wij hadden laatst een kitter over de vloer en die zei dus dat de verzekering niet uitkeert als de kitranden ouder dan 5 jaar zijn. Zullen vast wel uitzonderingen zijn, maar hij heeft onze douche maar meegenomen met het kitten..

[ Bericht 11% gewijzigd door June. op 04-05-2022 07:24:45 ]
pi_204622018
Oh nee LeSage, succes met alles. Zo verschrikkelijk kut

Willem was kindje nummer 6 op de toen net nieuwe opvang en in de tussentijd is er veel veranderd en zijn ze flink gegroeid, ze zijn inmiddels bezig met locatie 4. Het was vooral een kwestie van meeveren en meegroeien voor ons.
Maar het was ontzettend dicht bij en ik vond de eigenaresse erg lief, dus daarom zijn we daar terecht gekomen.
pi_204622056
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 07:18 schreef June. het volgende:

[..]
Jawel, want hij mag er blijven tot hij 4 is. Maar in praktijk schijnen de meeste ouders hun kinderen dan naar een groep te willen met alleen maar leeftijdsgenootjes oid. Dus ik zie ook geen 3-jarigen op de groep, wel jammer vind ik.

En wat kut @:LeSage , is de oorzaak al bekend? Wij hadden laatst een kitter over de vloer en die zei dus dat de verzekering niet uitkeert als de kitranden ouder dan 5 jaar zijn. Zullen vast wel uitzonderingen zijn, maar hij heeft onze douche maar meegenomen met het kitten..
Het is niet in de douche zelf, maar echt de afvoer die kapot is gegaan. Daar kun je zelf niet echt bij zeg maar ;)
  woensdag 4 mei 2022 @ 08:30:57 #212
208890 June.
Seriously?
pi_204622142
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 08:16 schreef LeSage het volgende:

[..]
Het is niet in de douche zelf, maar echt de afvoer die kapot is gegaan. Daar kun je zelf niet echt bij zeg maar ;)
Oh gelukkig, dan is het in elk geval niet jullie schuld :P
pi_204623931
Hier hebben we voor kdv gekozen voor flexibele opvang. Daarvoor moesten we wel een dorp verderop. Weinig keuze daarin verder dus want dat was wel echt een vereiste met wisselende diensten. Dit was ook echt een super fijne opvang gebleken voor de kinderen.

Rond de tijd dat de oudste 3 was kwam er hier in het dorp een locatie vrij waar ze gehoopt hadden terecht te kunnen en dan ook met bso. Dat had ik echt superfijn gevonden. Helaas is daar een andere kdv/bso in gekomen toen (waar je voor bso alleen in aanmerking kwam als de kinderen er ook op kdv gezeten hadden ivm beperkte capaciteit daar).

Echt super jammer, dus zat naast aan de grote opvangorganisatie die in het dorp de overhand heeft. Een stuk minder flexibel maar wel te doen (helaas dus ondertussen niet meer flexibel :{ )

@LeSage wat klote van je afvoer ;(
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:29:02 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204624229
Ik ben weer tante! O+ O+ O+ mijn kleine broertje - die in m'n hoofd nog steeds 21 is - is papa. Oh jongens, dat ik hier zo van op een roze wolk kon zitten...

SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door Tink89 op 04-05-2022 12:46:11 ]
pi_204625789
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 07:18 schreef June. het volgende:

[..]

En wat kut @:LeSage , is de oorzaak al bekend? Wij hadden laatst een kitter over de vloer en die zei dus dat de verzekering niet uitkeert als de kitranden ouder dan 5 jaar zijn. Zullen vast wel uitzonderingen zijn, maar hij heeft onze douche maar meegenomen met het kitten..
Ik denk dat hij extra bij wilde verdienen ;)

Balen LeSage, hopelijk snel gefixt!
pi_204625816
*O* gefeliciteerd Tante Tink *O*

Oh shit LeSage! Hopelijk kan het snel gerepareerd worden.

Ohh ik zit zo lekker in de tuin op een bankje in de zon. Het is weekend 🎉
Op woensdag en vrijdag werk ik een halve dag. Morgen zijn we vrij.
5 dagen weekend, kost me 8 uur 🥳
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 4 mei 2022 @ 15:54:03 #217
208890 June.
Seriously?
pi_204625988
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 15:29 schreef exode het volgende:

[..]
Ik denk dat hij extra bij wilde verdienen ;)

Balen LeSage, hopelijk snel gefixt!
Haha nee, ook even zelf gecheckt maar het klopt wel ;)
pi_204626843
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 15:54 schreef June. het volgende:

[..]
Haha nee, ook even zelf gecheckt maar het klopt wel ;)
Dan zou ik overstappen geloof ik. Ze willen veel gooien op gebrekkig onderhoud maar zo'n detail gaat ver. In onze voorwaarden staat het niet iig. En benieuwd hoe ze zoiets checken, wij hadden niet eens kitranden bij ons toilet toen we schade hadden. Dat had wellicht wat gescheeld.
  woensdag 4 mei 2022 @ 21:06:43 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204629450
Van harte gefeliciteerd @Tink89

En herkenbaar hoor :* Het heeft hier echt wel een tijd geduurd voordat het een plekje heeft gekregen.
pi_204629617
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 17:19 schreef exode het volgende:

[..]
Dan zou ik overstappen geloof ik. Ze willen veel gooien op gebrekkig onderhoud maar zo'n detail gaat ver. In onze voorwaarden staat het niet iig. En benieuwd hoe ze zoiets checken, wij hadden niet eens kitranden bij ons toilet toen we schade hadden. Dat had wellicht wat gescheeld.
Als het niet specifiek staat vermeld dan is de kans aanwezig dat de verzekering zelfs helemaal niets vergoed bij lekkage via de kitranden. 5 jaar is dan nog helemaal niet zo gek.
Checken kunnen ze gewoon door de factuur op te vragen net zoals bij andere zaken.
pi_204632701
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 21:23 schreef Elleska het volgende:

[..]
Als het niet specifiek staat vermeld dan is de kans aanwezig dat de verzekering zelfs helemaal niets vergoed bij lekkage via de kitranden. 5 jaar is dan nog helemaal niet zo gek.
Checken kunnen ze gewoon door de factuur op te vragen net zoals bij andere zaken.
Wij kitten zelf :)

Maar goed ik spring nu weer in werkstand. Als je ooit een afwijzing krijgt van kitranden die niet specifiek staan genoemd mag je mij bellen ;)

Nog een volle dag Frankrijk vandaag, naar een klimpark vandaag en morgen weer naar huis. Al vraag ik me af of we de kinderen meekrijgen. Wat een paradijs is het hier :)
pi_204633005
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 08:29 schreef exode het volgende:
Maar goed ik spring nu weer in werkstand. Als je ooit een afwijzing krijgt van kitranden die niet specifiek staan genoemd mag je mij bellen
Onze verzekering rekent ook 5 jaar, badkamerboer adviseerde 7 jaar.
Valt uiteindelijk gewoon onder onderhoud en het zijn de kosten niet als je daarmee schade voorkomt en een badkamer jaren langer mee kan.

Bij de sloop van onze badkamer bleek dat de kitranden die er op het oog goed uit zagen niet goed waren aangebracht. Die hadden we achteraf veel eerder moeten vervangen maar dat hadden we uitgesteld omdat de badkamer er toch uit zou gaan alleen is dat ook keer op keer uitgesteld. Gezien de hoeveelheid vocht in de ondervloer hebben we heel veel geluk gehad dat er beneden geen schade was.
pi_204633203
Er loopt hier nog een Fokker rond, zomaar in het wild. Er zijn in totaal 5 gezinnen dus dat is best bijzonder.

En als je meeleest, hoiiii! :)
  donderdag 5 mei 2022 @ 10:20:50 #224
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204633293
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 10:08 schreef exode het volgende:
Er loopt hier nog een Fokker rond, zomaar in het wild. Er zijn in totaal 5 gezinnen dus dat is best bijzonder.

En als je meeleest, hoiiii! :)
Hoe weet je dat? :P
pi_204633328
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 10:20 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ook mijn eerste gedachte :Y
pi_204633340
Soms maakt een kitrand niet uit.
Wij hebben ergens een lek in het bad -O-
pi_204633409
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 10:20 schreef arvensis het volgende:

[..]
Jullie herkennen elkaar niet in het wild?

Hij kwam naar me toe met de vraag of ik op Fok zit. :) Door mijn enthousiaste verhalen jaren geleden hier over dit plekje waren zij er ook al voor de 3e keer namelijk. Hij dacht het vanwege B zijn naam.
pi_204633451
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 10:33 schreef exode het volgende:

[..]

Hij kwam naar me toe met de vraag of ik op Fok zit. :) Door mijn enthousiaste verhalen jaren geleden hier over dit plekje waren zij er ook al voor de 3e keer namelijk. Hij dacht het vanwege B zijn naam.
Wat maakt dat plekje zo fantastisch dan? Of heb je dat al te vaak verteld
pi_204633529
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 10:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat maakt dat plekje zo fantastisch dan? Of heb je dat al te vaak verteld
Het is de sfeer vooral. In het hoogseizoen op zijn hoogst 12 gezinnen. Het is basic en onaangeharkt maar de service is heel goed. De eigenaren zijn Nederlands maar ze zitten hier al 17 jaar en zijn aardig verfranst. Ze organiseren simpele activiteiten zoals een ochtend wandeling met de kinderen en picknick.

Elke ochtend heerlijk ontbijt, je kan om de avond aanschuiven voor table d'hotes, de eigenaresse kookt en voor verloofde lactosevrij.

En vooral veel vrijheid voor de kinderen. Die rennen de hele dag rond. Midden tussen de akkers en wijnboerderijen. Niets moet veel mag.
  donderdag 5 mei 2022 @ 13:02:01 #230
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204634692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 10:33 schreef exode het volgende:

[..]

Alleen Users die ik ook op social media heb, anders niet hoor. :P

Wel leuk! Enjoy!
pi_204648058
Heeft iemand hier nog een briljante tip voor een cadeautje voor ons 1 jarige neefje. Zonder batterijen/herrie ;) .
  vrijdag 6 mei 2022 @ 19:55:02 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204648333
Ik heb gisteren op de vrijmarkt wat cadeautjes voor ons bijna 1-jarige neefje gekocht: zo’n houten loopstok met een wiel waar een hobbelend beestje op gemaakt is, en een (ook al houten) krokodil met wielen die aan een touwtje kan worden voortgetrokken. Maar ja of dat nou de tips zijn waar je wat aan hebt? :)
in de haak.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 20:08:31 #233
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204648466
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:23 schreef Nijna het volgende:
Heeft iemand hier nog een briljante tip voor een cadeautje voor ons 1 jarige neefje. Zonder batterijen/herrie ;) .
De speeleieren van Tomy, in zo’n geel eierdoosje. Je denkt wat moet iemand ermee maar er wordt hier met bijna 5 nog steeds mee gespeeld, inmiddels in een winkel. Maar mijn bijna-dreumes gooit ermee en kauwt erop, daarna kunnen ze eruit en erin x200, ze zijn ook een poos veelvuldig uitgebroed, et cetera.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_204652440
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 19:55 schreef trui het volgende:
Ik heb gisteren op de vrijmarkt wat cadeautjes voor ons bijna 1-jarige neefje gekocht: zo’n houten loopstok met een wiel waar een hobbelend beestje op gemaakt is, en een (ook al houten) krokodil met wielen die aan een touwtje kan worden voortgetrokken. Maar ja of dat nou de tips zijn waar je wat aan hebt? :)
Dat zijn wel leuke dingen O+ . (ik zag laatst een paar meerkoeten met kuikentjes, die doen me altijd aan zo'n loopstok-beestje denken met die flapjes poten op een wieltje).

@Lemijn, die zien er ook leuk uit O+

Zal je zien dat ik straks gewoon niet meer kan kiezen ofzo... :')
pi_204653451
Ohh jongens, we zijn nu op de terugweg vanuit Denemarken naar huis en we hebben het heel fijn O+ O+
Ik had het echt nodig, gezelligheid met z’n viertjes. Heel veel O+ O+ voor mijn mannen.
pi_204653778
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 11:11 schreef Adrian4 het volgende:
Ohh jongens, we zijn nu op de terugweg vanuit Denemarken naar huis en we hebben het heel fijn O+ O+
Ik had het echt nodig, gezelligheid met z’n viertjes. Heel veel O+ O+ voor mijn mannen.
Fijn Adrian!

Wij waren gisteren in Phantasialand. Was ook een superdag. Geen gezeur, geen geruzie. T baalde op het laatste wel want ze wilde nog 1x in de River Quest (bizarre soort piranha, waar je echt zeiknat in wordt). Helaas was er storing.

Ik heb nu echt overal spierpijn 🤣🤣 getting to old for this shit.

A en I zijn 2x in de FLY gegaan. Mijn benen, schouders, rug willen niet meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 7 mei 2022 @ 12:21:14 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204654171
Zou iemand het leuk vinden om in Limburg (omgeving roermond/weert) te bivakkeren voor een weekje ofzo eind juni/begin juli? We hebben geen huisdieren en ik wil dan wel een OUD'er die ik al wat langer 'ken', maar ik kan me best voorstellen dat het een fijne vakantie zou zijn. We hebben geen huisdieren en die wil ik ook niet in huis hebben. Enige eis is dat je elke avond of ochtend ofzo even de tuin sproeit...

We hebben 4 slaapplekken waarvan 1 babybedje. Een extra campingbedje past ook nog makkelijk.
pi_204654307
Wat een lief aanbod @Tink89, dat biedt iemand met een minder ruim budget wellicht de mogelijkheid om even op vakantie te gaan. O+

@Vicky wat een gaaf uitje! Is Phantasialand een aanrader? En zou je dan 1 of 2 dagen doen? Ter vergelijk, wij hadden vorige week aan 4 dagen maar net genoeg.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 12:44:16 #239
37150 livelink
pi_204654336
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 12:21 schreef Tink89 het volgende:
Zou iemand het leuk vinden om in Limburg (omgeving roermond/weert) te bivakkeren voor een weekje ofzo eind juni/begin juli? We hebben geen huisdieren en ik wil dan wel een OUD'er die ik al wat langer 'ken', maar ik kan me best voorstellen dat het een fijne vakantie zou zijn. We hebben geen huisdieren en die wil ik ook niet in huis hebben. Enige eis is dat je elke avond of ochtend ofzo even de tuin sproeit...

We hebben 4 slaapplekken waarvan 1 babybedje. Een extra campingbedje past ook nog makkelijk.
Ik kan me zeker voorstellen dat het een fijne vakantie zou zijn ^O^
pi_204655456
Wij waren de afgelopen week naar Europapark en de Ardennen en het was ook echt zo fijn O+ Sjaak heeft de tijd van zijn leven gehad, was iedere dag dolenthousiast over het pretpark, maar ook enthousiast over de Grotten van Han en een kasteel wat we bezochten. Hij staat zo open voor de hele wereld en wil alles ontdekken en beleven. Ik heb zo van hem genoten O+
pi_204655668
In de zon gezeten en het was heerlijk.

:W
Werewolf
pi_204655741
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 12:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat een lief aanbod @:Tink89, dat biedt iemand met een minder ruim budget wellicht de mogelijkheid om even op vakantie te gaan. O+

@:Vicky wat een gaaf uitje! Is Phantasialand een aanrader? En zou je dan 1 of 2 dagen doen? Ter vergelijk, wij hadden vorige week aan 4 dagen maar net genoeg.
Wij hebben gisteren alles in 1 dag kunnen doen. Wachttijd tussen de 5 en 20 minuten per attractie. Maar het was geen feestdag of vakantie in Dld, dat scheelde natuurlijk.

Als je in het hoogseizoen gaat zou ik denk ik wel 2 dagen doen.

Zo.. trampoline eruit, zwembad erin.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 7 mei 2022 @ 18:42:15 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204657434
Goed voorbereid is het halve werk Vicky.. *)
pi_204657482
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:42 schreef amaranta het volgende:
Goed voorbereid is het halve werk Vicky.. *)
Vullen duurt alleen nog wel een paar uurtjes🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 7 mei 2022 @ 18:46:58 #245
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204657488
Als je spreekt over volgende week dinsdag, gaat het dan over dinsdag de 10de of over dinsdag 17?

Mijn dochter zegt: het wordt volgende week dinsdag 26 graden. Zij bedoelt de 10de, maar ik begrijp dat als de 17de.
Hoe zien jullie dat?
Ikzelf zou zeggen, het wordt dinsdag 25 graden of, het wordt aankomende dinsdag 25 graden.

Laatst hadden we hier ook al een misverstand toen ze zei dat ze volgende week maandag naar de ortho moest.
Zij bedoelde dus de maandag direct na het weekend (wat feitelijk ook volgende week is) ik begreep het dus als in: de volgende week…
Naja, jullie snappen hem wel
  zaterdag 7 mei 2022 @ 18:47:15 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204657492
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:46 schreef Vicky het volgende:

[..]
Vullen duurt alleen nog wel een paar uurtjes🤣🤣
Ja, dat dan weer wel
pi_204657690
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 18:46 schreef amaranta het volgende:
Als je spreekt over volgende week dinsdag, gaat het dan over dinsdag de 10de of over dinsdag 17?

Mijn dochter zegt: het wordt volgende week dinsdag 26 graden. Zij bedoelt de 10de, maar ik begrijp dat als de 17de.
Hoe zien jullie dat?
Ikzelf zou zeggen, het wordt dinsdag 25 graden of, het wordt aankomende dinsdag 25 graden.

Laatst hadden we hier ook al een misverstand toen ze zei dat ze volgende week maandag naar de ortho moest.
Zij bedoelde dus de maandag direct na het weekend (wat feitelijk ook volgende week is) ik begreep het dus als in: de volgende week…
De week begint op maandag. Dus de dinsdag van deze week was afgelopen dinsdag. Volgende week dinsdag is 10 mei bij ons thuis.
pi_204657699
quote:

Hoe zien jullie dat?

In dit geval zou ik het hetzelfde doen als je dochter.
Maar als ik morgen iets over maandag zeg, zeg ik wel komende maandag, en dan zou ik volgende week maandag wel zien als maandag de 16e. Dus helemaal consistent ben ik ook niet :+
  zaterdag 7 mei 2022 @ 19:08:54 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204657735
Komende dinsdag.
Bij volgende week dinsdag zou ik niet zeker zijn of de 10de of 17de bedoeld wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 7 mei 2022 @ 19:08:58 #250
37150 livelink
pi_204657737
quote:

Hoe zien jullie dat?

Volgende week dinsdag is voor mij de 10e. Dus eens met je dochter.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 19:12:15 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204657779
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 19:08 schreef Leandra het volgende:
Komende dinsdag.
Bij volgende week dinsdag zou ik niet zeker zijn of de 10de of 17de bedoeld wordt.
Nou, toen met die ortho zei ik: je bedoelt dus aankomende maandag, en toen zei zij: nee ik bedoel volgende week. We zitten nog in de huidige week dus maandag is volgende week.
Ik begrijp haar denkwijze, maar het verwart me 😀

Edit: volgens haar zegt ook niemand “aankomende” behalve ik
pi_204657888
Aankomende maandag zou ik ook niet zeggen.
Evt. nu maandag, gewoon maandag als het de eerstvolgende is, of desnoods komende maandag. Volgende week alleen als er nog een andere maandag voor ligt.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 19:22:46 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204657926
quote:

Hoe zien jullie dat?

Ik ga met jou mee en zou ook zeggen 'dinsdag gaan we' en daar dan 10 mei mee bedoelen en 'volgende week dinsdag gaan we' en dan daarmee de 17e bedoelen. :Y

Maar ik snap op zich wel waarom mensen het anders zouden doen.

Komende of aankomende zou ik alleen gebruiken om verwarring te verduidelijken. Maar dat zou best mosterd na de maaltijd kunnen zijn. :D
pi_204658219
De 17e is toch gewoon dinsdag over een week? Niet volgende week dinsdag, dat is gewoon de 10e. :N
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 20:01:37 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204658324
Ik ben het met je dochter eens. En aankomende gebruik ik nooit. Wel komende of 'nu maandag' inderdaad.
pi_204658436
Het ligt er natuurlijk ook aan op welke dag het gezegd wordt. Op woensdag is volgende week dinsdag de eerst volgende dinsdag. Op zaterdag of zondag is het de dinsdag daarna.

Kortom, gebruik gewoon aanstaande dinsdag voor de eerst volgende dinsdag, en voor de week er na 'dinsdag de 17e'
pi_204658452
Aankomende dinsdag gebruik ik wel O+ want het is de eerste dinsdag die eraan komt.
pi_204658760
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Aankomende dinsdag gebruik ik wel O+ want het is de eerste dinsdag die eraan komt.
Gebruik ik ook :Y Volgende week dinsdag zou dus voor mij de 17e zijn.
If they say
  zaterdag 7 mei 2022 @ 20:46:17 #259
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204658818
Ik gebruik ook ‘aankomende dinsdag’. ‘Nu maandag’ klinkt mij heel gek in de oren.

Volgende week dinsdag zou voor mij ook aanstaande zijn. Volgende week begint immers op de maandag, dus die dinsdag is in de aankomende week.
pi_204658970
Zoon moet de 16e weer naar school. Dan zeg ik vandaag: hij moet volgende week maandag weer naar school. En als ie de 9e zou moeten, zou ik zeggen dat ie aankomende maandag weer moet :+

Maar ik geloof dat de meningen nogal uiteen lopen :D
If they say
  zaterdag 7 mei 2022 @ 21:02:09 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204659028
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon moet de 16e weer naar school. Dan zeg ik vandaag: hij moet volgende week maandag weer naar school. En als ie de 9e zou moeten, zou ik zeggen dat ie aankomende maandag weer moet :+

Maar ik geloof dat de meningen nogal uiteen lopen :D
Ik zou je helemaal snappen :-)
pi_204659068
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 21:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik zou je helemaal snappen :-)
Dan snappen we elkaar :Y
If they say
pi_204660757
Voor mij begint de week op maandag, maar ik zou eerder "aankomende dinsdag" zeggen, dan "volgende week dinsdag", gewoon om verwarring te voorkomen.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 22:33:47 #264
37150 livelink
pi_204661055
Voor mij begint de week op zondag eigenlijk.
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 22:43:50 #265
269689 crew  Viv
pi_204661282
Ik zeg nooit "aankomende maandag" of "nu maandag". Wel "aanstaande maandag" of gewoon "maandag" als het de eerstvolgende is, of "volgende week maandag" als het die daarna is.

Mijn nieuwe week begint overigens op maandag, maar dat maakt voor het bovenstaande niet uit.

Ik werk nu in een Engelstalige omgeving en daar speelt die verwarring ook, "this coming Monday" of "next Monday". Voor sommigen is dat dezelfde maandag, voor anderen niet. :+
  zaterdag 7 mei 2022 @ 22:47:13 #266
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204661371
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 22:33 schreef livelink het volgende:
Voor mij begint de week op zondag eigenlijk.
Dit zal ik ook nooit snappen. :D
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 22:48:19 #267
269689 crew  Viv
pi_204661397
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 22:47 schreef arvensis het volgende:

[..]
In de VS is dat wel gebruikelijk volgens mij. Ik heb tenminste ooit een Amerikaanse kalender aan de muur gehad die op zondag begon, heel irritant vond ik dat.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 22:49:09 #268
37150 livelink
pi_204661420
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 22:47 schreef arvensis het volgende:

[..]
Mijn ouders zijn heel gelovig, dus ik vermoed dat het daar vandaan komt.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 22:56:46 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204661601
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 22:49 schreef livelink het volgende:

[..]
Mijn ouders zijn heel gelovig, dus ik vermoed dat het daar vandaan komt.
Vanuit het geloof zou ik juist denken dat zondag de rustdag is aan het eind van de week.
in de haak.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 23:00:20 #270
37150 livelink
pi_204661690
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 22:56 schreef trui het volgende:

[..]
Vanuit het geloof zou ik juist denken dat zondag de rustdag is aan het eind van de week.
Officieel was dat ooit de zaterdag. Ingewikkeld zo, maar ik ben dus wel opgegroeid met zondag als eerste dag van de week.

quote:
Als eerste dag van de week geldt in de joodse en christelijke kalender oorspronkelijk de zondag als de eerste dag. De Joden en de Zevendedagsadventisten hebben de daarmee corresponderende zevende dag, de zaterdag, als sjabbat/rustdag, overeenkomend met de zevende dag, volgend op de schepping in zes dagen, volgens het scheppingsverhaal.
pi_204661748
Het wordt ook echt duidelijker zo :D

Was toen wel weird in Pakistan, bijna 30 jaar geleden. Alles was daar op vrijdag dicht ipv op zondag. Was wel wennen.
If they say
  zondag 8 mei 2022 @ 00:12:09 #272
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204662793
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 23:00 schreef livelink het volgende:

[..]
Officieel was dat ooit de zaterdag. Ingewikkeld zo, maar ik ben dus wel opgegroeid met zondag als eerste dag van de week.
[..]

Ah tuurlijk!
in de haak.
  zondag 8 mei 2022 @ 07:40:10 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204663597
Fijne moederdag allemaal!
pi_204663624
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 22:48 schreef Viv het volgende:

[..]
In de VS is dat wel gebruikelijk volgens mij. Ik heb tenminste ooit een Amerikaanse kalender aan de muur gehad die op zondag begon, heel irritant vond ik dat.
Ja, dat klopt. Voor mijn vrouw begint de week vandaag, bij mij pas morgen. Levert soms verwarring op.
pi_204663977
Iedereen fijne moederdag!🌹
If they say
  zondag 8 mei 2022 @ 10:01:13 #276
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204664126
Fijne Moederdag!

Ik werd vannacht wakker van wat knallen, en een uur later nog wat knallen. Ik keek uit het raam maar zag niks (zonder bril). Mijn man zei gelijk, dat was de bushalte. En ja hoor, net even gekeken. Alle ruiten aan diggelen.
Stoer hoor. :{
pi_204664268
Fijne moederdag O+
  Manager PR/Moderator zondag 8 mei 2022 @ 11:22:31 #278
269689 crew  Viv
pi_204664590
Fijne moederdag jullie! O+

Ik kwam er net achter dat ik nog 3 weken moet wachten. Waarom kunnen we daar als mensheid niet gewoon één dag voor aanwijzen. :')
  zondag 8 mei 2022 @ 11:53:00 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204664797
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 11:22 schreef Viv het volgende:
Fijne moederdag jullie! O+

Ik kwam er net achter dat ik nog 3 weken moet wachten. Waarom kunnen we daar als mensheid niet gewoon één dag voor aanwijzen. :')
Eens!
  zondag 8 mei 2022 @ 12:03:25 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_204664867
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 10:01 schreef amaranta het volgende:
Fijne Moederdag!

Ik werd vannacht wakker van wat knallen, en een uur later nog wat knallen. Ik keek uit het raam maar zag niks (zonder bril). Mijn man zei gelijk, dat was de bushalte. En ja hoor, net even gekeken. Alle ruiten aan diggelen.
Stoer hoor. :{
Was er een kutnewbie voorbij gekomen?
disclaimer
  zondag 8 mei 2022 @ 12:11:08 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204664936
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 12:03 schreef SQ het volgende:

[..]
:D
Door het bushokje getiefd :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 mei 2022 @ 12:23:59 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204665064
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 12:03 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik had dus geen bril op, dus kan het niet met zekerheid zeggen.
Wel heeft de gemeente het al opgeruimd/laten opruimen.
pi_204676542
Ja, hallo, ik ben er weer. Back to work.

Het was een heerlijke vakantie, zo fijn plekje, zo relaxt. Het deed ons echt even heel erg goed, zo samen, amper op schermpjes, gewoon genieten.
Dankzij de geweldige zorg van de eigenaresse kon verloofde ook steeds mee ontbijten en avondeten. Zo lief. Ze belde stad en land af om bepaalde dingen te kunnen kopen. Want blijkbaar is het in Frankrijk een stuk lastiger om lactosevrije etc te eten.

Gisteren een soort van beslissing gemaakt, samen, we gaan over een jaar of 3 de gehele uitbouw op de begane grond vervangen. Niet omdat dat moet, maar omdat we dat willen. Juul heeft nu een kamer van 2 bij 2 en uitbouwen naar zolder blijkt nogal wat voeten in aarde te hebben. We moeten dan de gehele bovenverdieping anders gaan indelen.

Kortom volledig nieuwe uitbouw met daarin de keuken, toilet (nu ook al in de uitbouw) en daarbij nog onze slaapkamer en een badkamertje voor ons. Met passen en meten zou het in de huidige uitbouw ook kunnen, maar we willen niet passen en meten en aangezien de uitbouw uit 1957 is, is een volledig nieuwe toch wel een stuk beter.
Eindelijk een leuke verbouwing ipv onderhoud of omdat het anders misgaat. :D

Zwager kan dit doen, dus dat is fijn. Komende 3 jaar sparen, dan is Juul 6 en gaat ze vast zeuren om een grotere kamer. Dan hebben de prins en prinses de volledige bovenverdieping tot hun beschikking.
pi_204676577
Wat een heerlijk vooruitzicht al exode. Ook al is het (pas) in 2025. Omg dan is mijn kind 18!
Met een meidenkwartet
pi_204676758
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:01 schreef Cathmar het volgende:
Wat een heerlijk vooruitzicht al exode. Ook al is het (pas) in 2025. Omg dan is mijn kind 18!
Haha, ja.....
Zwager opperde deze oplossing een paar weken geleden. Wij houden echt van ons huisje, maar ik vind een slaapkamer van 2 bij 2 voor onze dochter echt belachelijk klein.
Er zat ooit een badkamer in de uitbouw dus de rioolaansluitingen zitten er in principe al. Wij lachten het idee eigenlijk weg, we gaan toch niet beneden slapen? Maar eigenlijk vonden we het steeds beter klinken. Die 2 koters boven hun eigen domein met badkamer en wij beneden. Wie weet gaan ze pas op hun dertigste het huis uit. ;)
pi_204677508
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:25 schreef exode het volgende:

Wie weet gaan ze pas op hun dertigste het huis uit. ;)
Nou ja, met de huidige huizenprijzen is dat niet eens zo'n heel raar idee... Tuurlijk, je kan ook huren, maar ook dat is niet zo eenvoudig, het is nou niet echt dat er huizen teveel zijn ofzo.

Maar leuk, zulke plannen maken Exode!

Wij zaten van het weekend naar ons spaarpotje te kijken en toen opperde mn man dat het misschien helemaal geen slecht idee is om eens te gaan kijken wat we willen qua vloer en keuken. Eens informeren kan natuurlijk nooit kwaad.
Onze buren hebben in de woonkamer en keuken dezelfde vloer, wij niet. Ik vind dat van hun mooier, maar bij hun zijn de schuifdeuren tussen woonkamer en keuken eruit waardoor het sowieso meer 1 geheel lijkt.
Maar pubersgewijs zijn die tussendeuren wel eens handig :Y
pi_204680769
Laatst ging het over angsten van kleuters en hoe daarmee om te gaan en dat Simon niet naar Dinoland durfde.

Afgelopen vrijdag zijn we toch gegaan :) En hij vond het helemaal geweldig. Simon heeft de hele dag alleen maar gerend, geklommen, geklauterd, geskelterd, dino's bekeken en aangeraakt (om te voelen dat het nep was). Zelfs de bewegende dino's waren geen probleem ^O^ O+ .
Hij durfde alleen niet te lasergamen. Hij wilde heel graag, maar puntje bij paaltje vond ie het bij de instructievideo te eng worden (was ook wel wat spannend opgebouwd) en moest ie huilen omdat ie bang was. Dus toen toch maar eruit gegaan.

Uiteindelijk zei hij gister dat hij Dinoland het allerleukste van de hele vakantie vond ;) :D O+

Eind deze maand gaan we naar Limburg. Hopelijk zet het mooie weer nog even door tot dan :)
  maandag 9 mei 2022 @ 19:44:57 #288
37150 livelink
pi_204681308
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Laatst ging het over angsten van kleuters en hoe daarmee om te gaan en dat Simon niet naar Dinoland durfde.

Afgelopen vrijdag zijn we toch gegaan :) En hij vond het helemaal geweldig. Simon heeft de hele dag alleen maar gerend, geklommen, geklauterd, geskelterd, dino's bekeken en aangeraakt (om te voelen dat het nep was). Zelfs de bewegende dino's waren geen probleem ^O^ O+ .
Hij durfde alleen niet te lasergamen. Hij wilde heel graag, maar puntje bij paaltje vond ie het bij de instructievideo te eng worden (was ook wel wat spannend opgebouwd) en moest ie huilen omdat ie bang was. Dus toen toch maar eruit gegaan.

Uiteindelijk zei hij gister dat hij Dinoland het allerleukste van de hele vakantie vond ;) :D O+

Eind deze maand gaan we naar Limburg. Hopelijk zet het mooie weer nog even door tot dan :)
Fijn dat hij toch gedurfd heeft en dat hij het ook nog zo leuk vond ^O^
pi_204682199
Joepie! In juni wordt verloofde 40, ik heb net een logeerpartij geregeld voor B en Juul en dan gaan wij lekker samen een nachtje weg. Dat is een eeuwigheid geleden.

Nu even een leuke bestemming zoeken.
pi_204684555
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:48 schreef exode het volgende:
Joepie! In juni wordt verloofde 40, ik heb net een logeerpartij geregeld voor B en Juul en dan gaan wij lekker samen een nachtje weg. Dat is een eeuwigheid geleden.

Nu even een leuke bestemming zoeken.
Heerlijk! Brugge?
Met een meidenkwartet
pi_204685700
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:16 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Heerlijk! Brugge?
Ik wil max een uur rijden :) Ik weet ook nog niet of het een stad wordt. Misschien middle of nowhere met hottub ofzo. Echt even samen.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 08:56:55 #292
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204685842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 08:34 schreef exode het volgende:

[..]
Ik wil max een uur rijden :) Ik weet ook nog niet of het een stad wordt. Misschien middle of nowhere met hottub ofzo. Echt even samen.
Ik ben er nooit geweest, maar dit zit hier in de buurt. Lijkt me wel heerlijk. :)
https://www.betuwschbadhuys.nl/bad-bed-arrangementen/
pi_204685941
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 08:56 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik ben er nooit geweest, maar dit zit hier in de buurt. Lijkt me wel heerlijk. :)
https://www.betuwschbadhuys.nl/bad-bed-arrangementen/
Oh die is heeeeeerlijk!

Ik ga stiekem eens peilen of ze de sauna etc ziet zitten nu. Normaal gingen we regelmatig maar ze is nog steeds voorzichtig en wat angstig met haar lichaam.
pi_204687684
Ik bracht vanmorgen de kinderen naar school en wilde lekker op tijd boodschappen doen om daarna wellicht even te gaan winkelen.

Heb ik 3,5 uur bij het schoolplein staan lullen met de moeder van A’s beste vriend. :')
  dinsdag 10 mei 2022 @ 12:50:00 #295
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_204687866
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 12:29 schreef vencodark het volgende:
Ik bracht vanmorgen de kinderen naar school en wilde lekker op tijd boodschappen doen om daarna wellicht even te gaan winkelen.

Heb ik 3,5 uur bij het schoolplein staan lullen met de moeder van A’s beste vriend. :')
Heerlijk is dat :D

Maar de luxe van zelf-fietsende kinderen is ook wel fijn :P
  dinsdag 10 mei 2022 @ 19:52:11 #296
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204692531
heeft iemand ervaring met een aeromoov? zo'n luchtdoorlatend dekje voor in de autostoel/kinderwagen. doet dat echt iets? binnenkort gaan we met onze driemaander naar zuid Frankrijk, misschien is het handig (maar ik ben niet overtuigd vd werking _O- )
pi_204693527
Oh ja, dit hadden we tenslotte nog niet gehad.
Minstens 1 muis in de kruipruimte. Toen we terugkwamen van vakantie waren de kleine chipszakjes in de kelderkast leeg en duidelijk door een muis. Verder is er niets eetbaars waar ze bij kunnen in de kelder en die is ook dicht gemaakt naar de kruipruimte. Maar....we horen nu toch echt 1 muis lopen. (1 ja, of de andere zitten op zijn rug)

Nu wil verloofde de ventilatiegaten met roosters onbegaanbaar maken, maar als we dat nu doen zit die muis dus opgesloten.

Gif, vallen, geluidsdingen of hopen dat ie weggaat nu er niets eetbaars meer te halen is voor hem. Of zal ik onze luie kat in de kruipruimte loslaten. Keuzes, keuzes.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 20:47:57 #298
344469 Amsel
zonder t
pi_204693614
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 19:52 schreef littledrummergirl het volgende:
heeft iemand ervaring met een aeromoov? zo'n luchtdoorlatend dekje voor in de autostoel/kinderwagen. doet dat echt iets? binnenkort gaan we met onze driemaander naar zuid Frankrijk, misschien is het handig (maar ik ben niet overtuigd vd werking _O- )
Yesss geweldig ding voor zweterige kindjes! Bij onze uk stonden echt de zoutringen in de bekleding van de Maxi-Cosi, zoveel zweette hij, en de Aeromoov scheelde echt heel veel.
pi_204694061
quote:
Ja! Gekocht voor in de Maxi-Cosi rond de 3 mnd omdat zoon het zo warm had in de auto. Het bevalt zo goed, dat de opvolgstoel er ook een heeft. Ook handig als er een spuitluier is, je hoeft niet de hele Maxi-Cosi bekleding te wassen, alleen die Aeromoov :')
pi_204696513
quote:
Ja. Het scheelt echt qua zweten. We hebben m voor de autostoel en de buggy.
  woensdag 11 mei 2022 @ 20:56:51 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204710445
Yo dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')