abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 07:50:58 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204542220
Hier weer verder! :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 08:04:07 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204542264
Wij gaan zo onze badkamer uitzoeken *O* Zin in maar ook wel spannend. Zouden we binnen het budget kunnen blijven?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204542335
Ik woon in een bloemkoolwijk dus er is niet echt sprake van een linker- of rechterkant :') _O-
  dinsdag 26 april 2022 @ 08:23:55 #4
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204542369
Ik wil, zodra er ooit budget is voor de voortuin, wel een bankje denk ik. Je hebt er ochtendzon en die vind ik altijd zo fijn O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204542380
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:44 schreef Hupje het volgende:
In het kader van nutteloze feitjes: het schijnt zo te zijn dat oneven huisnummers meestal links van de weg staan gezien vanaf het gemeentehuis/centrum van een plaats richting de gemeentegrens, en even rechts. Maar er zijn ook plaatsen waar het andersom is. Maar binnen een plaats wordt het (vrijwel?) altijd hetzelfde gedaan.
In ons dorp klopt het, oneven is links.
Bij ons hebben ze gewoon doorgenummerd en in onze straat is huisnummer 1 er niet (nummer 2 is deel van een 2 onder 1 kap, maar het andere deel van dat huis zit aan de straat haaks op de onze, heel onlogisch). Onze straat loopt in een M vorm, onze poot heeft huizen aan 1 kant, als je dan de bocht maakt naar rechts, tellen ze aan de rechterkant door, dan die straat aan de linkerkant weer terug, dan de laatste poot weer via rechts heen en via links terug en dan de bovenkant van de M. (snappen jullie t nog?).
Fake it till you make it...
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 08:29:23 #6
269689 crew  Viv
pi_204542398
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 08:16 schreef lunapuella het volgende:
Ik woon in een bloemkoolwijk dus er is niet echt sprake van een linker- of rechterkant :') _O-
Leuke term! Die kende ik nog niet, maar ik moest meteen aan Nijmegen Dukenburg denken. :D
pi_204542432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 08:04 schreef MaJo het volgende:
Wij gaan zo onze badkamer uitzoeken *O* Zin in maar ook wel spannend. Zouden we binnen het budget kunnen blijven?
Uit ervaring: meestal niet :+. Maar eerlijk is eerlijk, wij hebben ook wat meer dingen mee laten nemen dan eerst het plan was. Want als je dan toch bezig bent en de boel open ligt… Het resultaat is het echt dubbel en dwars waard geweest :Y. Succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204542490
Hier een wijk zonder overkant, met allemaal straatjes. Nummering is opvolgend per huis maar de nummering per straatje spoort echt niet. Heel leuk als iemand naar een bepaald nummer moet :') maar dan is er maps want die weet het wel :s)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_204542548
Hier wel even rechts. Maar wij wonen op het laatste even nummer. En dat is dichterbij het centrum dan nr1&2. De andere straten hieromheen hebben hetzelfde. Zowel de slingerstraatjes als de doorgaande weg.
De wijk is in de jaren 80 in 1 keer op papier gezet. Dus toen was er vast een goede reden voor. In ieder geval geen gedoe met uitbreidingen van straten, want het is nu gewoon vol.

Bij mijn ouders zijn we ooit van nr17 naar nr16 verhuisd. Dat was een halve km verderop. Maar dat is dan een plattelandsweggetje. En wel rechts even vanaf het centrum.
  dinsdag 26 april 2022 @ 09:06:49 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204542558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 08:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier een wijk zonder overkant, met allemaal straatjes. Nummering is opvolgend per huis maar de nummering per straatje spoort echt niet. Heel leuk als iemand naar een bepaald nummer moet :') maar dan is er maps want die weet het wel :s)
Den hele wijk zonder overkant? Dus je kijkt tegen achtertuinen van andere huizen aan, of hoe moet ik dat voor me zien?
Bij ons is de nummering ook verschrikkelijk. Geen straatnaam maar wijknaam en de nummering is ook niet klassiek met links oneven en rechts even (of hoe zat het) maar oplopend per kant, vrijwel willekeurig slingerend langs alle blokken. Ik heb met de postbodes te doen.
in de haak.
pi_204542595
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 08:29 schreef Viv het volgende:

[..]
Leuke term! Die kende ik nog niet, maar ik moest meteen aan Nijmegen Dukenburg denken. :D
Ik zou graag willen claimen dat ik 'm zelf had bedacht, maar het is de echte naam voor dit soort wijken, met wikipedia-pagina en al :') https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloemkoolwijk
pi_204542707
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 09:06 schreef trui het volgende:

[..]
Den hele wijk zonder overkant? Dus je kijkt tegen achtertuinen van andere huizen aan, of hoe moet ik dat voor me zien?
Bij ons is de nummering ook verschrikkelijk. Geen straatnaam maar wijknaam en de nummering is ook niet klassiek met links oneven en rechts even (of hoe zat het) maar oplopend per kant, vrijwel willekeurig slingerend langs alle blokken. Ik heb met de postbodes te doen.
Tis lastig voor je te zien idd :D Een wijk met allemaal straatjes van een stuk of 8 huizen die horizontaal en verticaal zijn geplaatst. Mijn zwager heeft wel weer voor én achterburen maar ons straatje staat dan weer los en zo is heel de wijk gebouwd. Heb dus geen inkijk :) Jaren 70 dus logicaloos ;)
If they say
pi_204542713
quote:

[..]
Wij hebben jaren geleden afgezien van een huis omdat we hem niet konden vinden.
Ik kon mensen ook vrijwel nooit helpen als ze de weg vroegen.

Nu wonen we gewoon in een klassieke laan. Links oneven, rechts even.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 10:10:47 #14
382129 crew  Donna
pi_204542936
Wij wonen doodlopend. De hele straat bestaat uit 3 huizen. :D
  dinsdag 26 april 2022 @ 10:22:13 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204543034
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 08:25 schreef Nijna het volgende:

[..]
Bij ons hebben ze gewoon doorgenummerd en in onze straat is huisnummer 1 er niet (nummer 2 is deel van een 2 onder 1 kap, maar het andere deel van dat huis zit aan de straat haaks op de onze, heel onlogisch). Onze straat loopt in een M vorm, onze poot heeft huizen aan 1 kant, als je dan de bocht maakt naar rechts, tellen ze aan de rechterkant door, dan die straat aan de linkerkant weer terug, dan de laatste poot weer via rechts heen en via links terug en dan de bovenkant van de M. (snappen jullie t nog?).
Bij ons ook zo vaag idd: nummer 1 is de rechterhelft van een tweekapper, de linkerhelft van diezelfde tweekapper is de nummer 2 van de straat om de hoek....
Onze straat loopt rond en grenst dus aan de andere kant weer aan de straat om de hoek, waar uiteraard ook weer een tweekapper staat waarvan het ene huisnummer oneven in onze straat is en het andere huisnummer even in de straat om de hoek :')
In het laatste geval is het bijzonder jammer want als dat huis in onze straat genummerd was dan had het laatste huis aan de andere kant van de straat om de hoek een nummer gehad dat zowel bij onze straat als bij de straat om de hoek het volgende nummer zou hebben :D :')
Gemiste kans.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 26-04-2022 10:27:40 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204543040
Wij wonen ook in een straat waar de nummers nogal verspreid staan.
Als 45 wonen we tegenover 88 en nummer 46 is bijv. zeker 50 meter verderop. Ze zien onze straat ook vaak voor een andere straat aan.
  dinsdag 26 april 2022 @ 10:28:34 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204543097
Opsom! Gewone huis-tuin-en-keuken-en-voortuin-straat hier. Rustig gelukkig, want geen doorgaande weg voor de deur. En een brede stoep, daarna pas parkeerplekken.

@MaJo het gaat goed hoor! Ik heb al 3 weken geen chemo gehad vanwege wat bijwerkingen en lage bloedplaatjes (allemaal dingen waar ik geen last van heb). Daardoor voel ik me bijna de oude, behalve mijn haar, en ik werk wat. Alleen vanwege een pijnlijke rib gooien we er straks een X-thorax tegenaan (vanmiddag uitslag). Iets waar ik erg over kan piekeren. Blij dat Max vandaag een dagje BSO doet.
pi_204543108
Als je onze straat binnen rijdt, kom je op een Y splitsing. Links is even, rechts oneven. Rechts is een doodlopende straat (pleintje/woonerf), de even kant naar links is wel een doorgaande weg.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 26 april 2022 @ 10:29:46 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204543110
quote:

[..]
Of foksters die je komen ophalen. :+
  dinsdag 26 april 2022 @ 10:31:50 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204543132
quote:

[..]
Google maps to the rescue :D
Idd wel redelijk dramatisch :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 26 april 2022 @ 10:31:55 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204543133
Ik woon gewoon op een hoekje op 20. En ik ontdekte dat onze straat overgaat in een andere straat, en dat daar op het hoekje, maar dan aan de overkant, ook 20 is.
Dus.
pi_204543164
Onze straat loopt helemaal rondom onze buurt en daarin heb je andere straten. De eerste keer bracht Google Maps me heel ergens anders heen, kon ons huis niet vinden. Bezoekers die voor het eerst komen rijden ook altijd door. Terwijl het eigenlijk best makkelijk is.

We hebben wel leuke straatnamen: vlinders. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_204543236
Als mensen navigatie gebruiken zeg ik altijd dat ze ook het cijfer moeten invullen. Blijkbaar kijken nog best veel mensen alleen naar de straat. Als je dan bij nr1 begint slinger je door een woonwijkje heen('hoort dit ook nog bij die straat daar?'). En ons laatste huis eindigt weer aan dezelfde doorgaande weg als nr1 begint. Kun je dus beter even verder rijden in die doorlopende straat en een afslag later sta je direct voor de deur.

Ik heb het blok hier tegenover ook maar eens bekeken op maps. Daar kon ik ook nooit iemand de goede kant op sturen zonder maps. Ik snap nu wel waarom. Die oneven nr's gaan allemaal zijstraten in. En de even nr's slaan allerlei nummers over, maar zitten wel allemaal bij elkaar. Dus voor mijn gevoel klopt er geen bal van..
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 10:51:34 #24
269689 crew  Viv
pi_204543270
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 09:14 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ik zou graag willen claimen dat ik 'm zelf had bedacht, maar het is de echte naam voor dit soort wijken, met wikipedia-pagina en al :') https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloemkoolwijk
Ja, ik had het opgezocht. ;) Dukenburg wordt daar niet genoemd als voorbeeld, maar op andere websites wel.
pi_204543321
OMG.. ik woon in een bloemkool wijk :D
pi_204543339
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 10:36 schreef arvensis het volgende:
Onze straat loopt helemaal rondom onze buurt en daarin heb je andere straten. De eerste keer bracht Google Maps me heel ergens anders heen, kon ons huis niet vinden. Bezoekers die voor het eerst komen rijden ook altijd door. Terwijl het eigenlijk best makkelijk is.

We hebben wel leuke straatnamen: vlinders. O+
Wij hebben vogels *)
pi_204543427
Over nummering van huizen gesproken: toen wij net in ons huidige huis woonden, viel het ons op dat onze straat geen nummer 13 heeft. Is dat gebruikelijk?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204543429
Bloemenwijk. :P

Maar @Deepfreeze Zijn er serieus mensen die navigatie rijden zonder nummer? Kan het mij niet voorstellen. Je zou standaard hopeloos verdwaald raken. :D
pi_204543519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Over nummering van huizen gesproken: toen wij net in ons huidige huis woonden, viel het ons op dat onze straat geen nummer 13 heeft. Is dat gebruikelijk?
Hier zit nr13 er gewoon tussen. Ook bij de andere straten..

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef vencodark het volgende:

Maar @:Deepfreeze Zijn er serieus mensen die navigatie rijden zonder nummer? Kan het mij niet voorstellen. Je zou standaard hopeloos verdwaald raken. :D
Vooral halve locals.. Die denken dat het ze wel lukt als je de straat gevonden hebt. Echte locals weten dat dat niet werkt. En van verder weg nemen ze de moeite wel om een heel adres in te vullen.

Was niet zo handig voor de grote vrachtauto die wat meubels kwam brengen. Maar ook facebook/marktplaats-ophalers.. Staan ze verderop te mopperen en appen me.. Tsja, gewoon doorfietsen/rijden :D
  dinsdag 26 april 2022 @ 11:35:33 #30
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204543576
quote:
Ik woon tegenover 13 en heb zelf ook op 13 gewoond
pi_204543603
Ik weet wel dat hotels bijv. vaak geen kamer 13 hebben of verdieping 13.
Geen idee of dat ook in Nederland zo is hoor.
pi_204543622
Dan is het dus toch iets uniek! Ik vind het heel grappig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204543936
Onze straat heeft wel een nummer 13. Wij wonen oneven en er zijn geen huizen aan de overkant, wel een O+ groenstrook. O+

Wij hebben wel een bankje in de voortuin maar zitten daar bijna nooit. Het is vooral een lekker plekje met avondzon maar eigenlijk zit je net teveel op de uitkijk. Misschien dat we eens een extra struik moeten plaatsen. Bijna niemand zit hier trouwens in de voortuin. Er is wel een klusauto waar soms zelfs een parasol bij op de parkeerplaats staat. :D

@MaJo ik begrijp dat het een beetje gek voelt zo door dat voortuintje heen. Op de flat hadden we op zeker moment ook mensen die op de galerij gingen zitten, maar dat waren toch al vreselijke asocialen. Hun buren zaten er daarvoor ook wel. Ze zaten er nooit samen trouwens.
Maar ik vond dat dus ook altijd vreemd om tussendoor te lopen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204543985
Ik ben blij. Mijn kleuter heeft na heel veel boze weken eindelijk weer zijn goede humeur. Als hij eenmaal uit de bocht vliegt dan kan het nog wel heftig zijn maar het is niet meer constant een oorlogsgebied. :)

Hij speelt lief met zijn zusje, zat net lekker met de kat tv te kijken, eet rustig zijn maaltjes. Ik geniet er echt van dat hij thuis is. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204544367
Onze straatnaam is uniek in heel Nederland, namelijk een historisch figuur uit ons dorp O+ Is verder trouwens helemaal niet handig, want het is een superlange naam in 3 delen :')
Vorige straatnaam was ook een naam, maar dan in 4 delen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_204544383
Al 3 uur bezig met het lego-schip herbouwen. Alle 15 zakken zitten in 1 bak en ik ben helemaal tureluurs van het zoeken naar alle mini-frutseltjes.
Maar wel een lekker tijdverdrijf in de vakantie.
pi_204544402
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:54 schreef LeSage het volgende:
Onze straatnaam is uniek in heel Nederland, namelijk een historisch figuur uit ons dorp O+ Is verder trouwens helemaal niet handig, want het is een superlange naam in 3 delen :')
Vorige straatnaam was ook een naam, maar dan in 4 delen :D
Ik háát lange straatnamen :P Super onhandig idd.

Onze straatnaam eindigt niet op ‘straat’ - dat was ook even wennen.
pi_204544630
Ik woon aan een -straat met 2 delen en in totaal 23 letters. Het 1e deel kort iedereen af (scheelt 8 letters), maar niet alle navigatieprogramma's snappen dat :') De even nummers zitten heel erg scheef tov de oneven nummers. En van de even nummers is er een niet. Er staat een rij vrijstaande huizen naast elkaar en daar wordt ineens een nummer overgeslagen... Geen idee waarom. Qua perceel zou daar ook geen extra huis passen.
En ik woon in een tweekapper op een hoek met beide een huisnummer aan dezelfde straat, terwijl mijn voordeur aan een andere straat zit. De buren aan de overkant van het kruispunt zitten met hun voordeur aan 'onze' straat, maar horen dan weer bij de straat waar onze voordeur aan zit.
pi_204544831
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:57 schreef arvensis het volgende:

[..]

Bij ons komt er een windrichting na straat, dat maakt het vooral ingewikkeld :D
pi_204545005
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:57 schreef arvensis het volgende:

[..]

Vroeger heb ik tijdens wandelingetjes door onze woonplaats wel eens gezegd: “Pfff je zou maar in de XXX-straat wonen en dat dan continu moeten spellen, hahahaha.” Guess waar we nu wonen :') _O-.

Inmiddels kan ik het wel heel goed spellen en verbaas ik me wel eens hoe creatief mensen zijn met de naam van een historisch persoon. Blijkbaar niet bij iedereen bekend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204545180
Hier ook zo'n historisch persoon. Opzich is het wel te doen, maar ik kan wel goed spellen..

Wij wonen op de hoek van 2 straten, 45 graden, dus uitzicht over het kruispunt. Gelukkig hebben het straatnaambord direct boven onze voordeur zitten, dat scheelt vergissingen.
Al wilde de woningbouw mijn garagedeur al schilderen en heb ik maar toegegeven dat het onze garage was en dus niet van de hurende buren :P

Hier hebben de kinderen alweer spullen gezocht voor de vrijmarkt morgen. Idee was dat ze niet zoveel zouden hebben. Maar inmiddels ligt er echt wel een kleed vol klaar.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 14:40:19 #42
382129 crew  Donna
pi_204545245
Ik heb een achternaam die ik altijd moet spellen, de straatnaam is voor vele mensen niet uit te spreken en de naam van het dorp ook niet. En als het al lukt, dan maken ze van het eind van de woonplaats er altijd 'burg' van ipv brug.

Mensen van ver aan de telefoon dan bijv. Hier in de omgeving is het geen probleem.
pi_204545437
quote:
Onze straat heeft gewoon nummer 13, in de straat achter ons.

Ik stel bijna nooit een nummer in als ik met navigatie rijd, maar als ik het niet kan vinden dan ga ik wel ff checken met nummer (nog nooit bij de hand gehad trouwens, maar ik ben dan ook nog nooit bij Deepfreeze geweest :+ )

@PKM, wat fijn een goedgemutste kleuter :*

Sinds we hier wonen let ik altijd op dat ze mijn achternaam (nou ja, die van mijnn man, niet mijn meisjesnaam) goed spellen, want men plakt er nog wel eens een E tussen.
En mijn meisjesnaam werd vroeger eigenlijk altijd wel goed gespeld, want toen was er een voetballer met dezelfde achternaam, dus kreeg regelmatig de vraag of ik familie van hem was. Maar nee ;).
pi_204546442
Moeluuuk
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204546446
Wusnzial
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 20:01:17 #46
382129 crew  Donna
pi_204547807
o|O
  dinsdag 26 april 2022 @ 20:01:54 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_204547812
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:03 schreef Nijna het volgende:

[..]
Onze straat heeft gewoon nummer 13, in de straat achter ons.

Ik stel bijna nooit een nummer in als ik met navigatie rijd, maar als ik het niet kan vinden dan ga ik wel ff checken met nummer (nog nooit bij de hand gehad trouwens, maar ik ben dan ook nog nooit bij Deepfreeze geweest :+ )

@:PKM, wat fijn een goedgemutste kleuter :*

Sinds we hier wonen let ik altijd op dat ze mijn achternaam (nou ja, die van mijnn man, niet mijn meisjesnaam) goed spellen, want men plakt er nog wel eens een E tussen.
En mijn meisjesnaam werd vroeger eigenlijk altijd wel goed gespeld, want toen was er een voetballer met dezelfde achternaam, dus kreeg regelmatig de vraag of ik familie van hem was. Maar nee ;).
Nijna Rijkaard
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 26 april 2022 @ 20:03:18 #48
37150 livelink
pi_204547823
Ik heb ooit op de Stalpaert van der Wielenstraat gewoond. Dat was ook geen pretje qua straatnaam.
  dinsdag 26 april 2022 @ 20:10:03 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204547908
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:03 schreef livelink het volgende:
Ik heb ooit op de Stalpaert van der Wielenstraat gewoond. Dat was ook geen pretje qua straatnaam.
Ik op de Daniël Stalpaertstraat :-)
pi_204548580
Saaie, niet inspirerende straatnaam en in een doodlopend hofje.
Wel de gezelligste straat in Nederland ;)
Oh en het huis van mijn buren komt te koop, dus als je naast Loj wil wonen… wees welkom;)
pi_204548829
Woont Loj in Rotterdam? O-)
  dinsdag 26 april 2022 @ 22:13:31 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204549631
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef vencodark het volgende:

Maar @:Deepfreeze Zijn er serieus mensen die navigatie rijden zonder nummer? Kan het mij niet voorstellen. Je zou standaard hopeloos verdwaald raken. :D
Nou het is dat ik bij ons in de straat eens flink nummers ben gaan melden bij Google, anders was het hier waarschijnlijk ook nog niet duidelijk geweest op maps.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204550148
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 21:16 schreef Aure het volgende:
Woont Loj in Rotterdam? O-)
Het dorp net boven Rotterdam O+
pi_204550361
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Lutte op 26-04-2022 23:31:27 ]
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_204550376
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 23:31 schreef Lutte het volgende:
-
Een lurker die perongeluk meepost? })
pi_204551406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:01 schreef livelink het volgende:

[..]
Nijna Rijkaard
^O^ *) bijna goed :P
pi_204551591
Oh, jongens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_204554410
Duimen jullie mee dat 3x scheepsrecht is en man nu echt onder het mes kan? Zijn galblaas moet er met spoed uit maar hij ligt inmiddels al een dag in het ziekenhuis te wachten op de operatie. Gisteren al 2x voorbereid en 2x weer uitgesteld.
  woensdag 27 april 2022 @ 13:41:42 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204554427
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 13:39 schreef Elleska het volgende:
Duimen jullie mee dat 3x scheepsrecht is en man nu echt onder het mes kan? Zijn galblaas moet er met spoed uit maar hij ligt inmiddels al een dag in het ziekenhuis te wachten op de operatie. Gisteren al 2x voorbereid en 2x weer uitgesteld.
Oei, wat een ellendige situatie :{
Hopen dat het vandaag wel lukt, sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204554623
@Elleska Wat balen. Hopelijk kan het snel!
pi_204554712
Hij is inmiddels weer richting OK gegaan en ik heb nog niets gehoord dus hopelijk is het volgende bericht dat de operatie is geslaagd.
pi_204554874
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:09 schreef Elleska het volgende:
Hij is inmiddels weer richting OK gegaan en ik heb nog niets gehoord dus hopelijk is het volgende bericht dat de operatie is geslaagd.
Zou mooi zijn als hij straks dat ding kwijt is. Galblazen zijn geniepige dingen :P
pi_204556147
Operatie is door gegaan. Verder weet ik nog niets.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Galblazen zijn geniepige dingen
Ja daar kom ik ook achter. Man is al 1,5 week ziekenhuis in en uit.
pi_204556233
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:03 schreef Elleska het volgende:
Operatie is door gegaan. Verder weet ik nog niets.
[..]
Ja daar kom ik ook achter. Man is al 1,5 week ziekenhuis in en uit.
Hopelijk duurt het niet lang meer.. nachtje blijven slapen en dan naar huis!
pi_204556551
Het was geen kijkoperatie dus of hij na een nachtje al naar huis mag?
Hoop het wel want L is straks jarig.

Edit: nope dat wordt nog meerdere nachten ziekenhuis.

[ Bericht 22% gewijzigd door Elleska op 27-04-2022 18:23:22 ]
pi_204556593
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:28 schreef arvensis het volgende:
Oh, jongens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Gefeliciteerd!! *O*
pi_204556690
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:52 schreef vencodark het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!! *O*
Dankje O+
pi_204556898
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:49 schreef Elleska het volgende:
Het was geen kijkoperatie dus of hij na een nachtje al naar huis mag?
Hoop het wel want L is straks jarig.
Oh, dat is wel anders.

In ieder geval alvast gefeliciteerd!
pi_204557233
Wat leuk Arvensis! Gefeliciteerd!

Fijn dat de operatie door ging Elleska. Hopelijk herstelt hij snel.

Iedereen een leuke Koningsdag gehad? Mensen nog goed gescoord op de vrijmarkt? Mijn kinderen hebben ieder ¤2 gekregen dat ze op mochten maken en het eventuele restant mochten ze houden voor hun spaarpot. Lala heeft voor 50 cent zo’n tekenboek van topmodel gekocht, Em voor 1,50 een trolls Zoomy en hun broer voor ¤1 een puzzel van Nederland, en voor 20 cent een met veel zorg uitgezochte pokemonkaart :')
pi_204557576
Hier 20,95 opgehaald met rommel verkopen.

Ik voor 20 ct het tiny tin spel gesjaakt. D voor 40 ct 2 pokemon poppetjes en voor 50 ct het Lego minotaurus spel omdat het niet compleet was (er is 1 ding kapot en dat hebben we thuis wel/niet essentieel). C voor 3,25 een 2*2 en een mini 3*3 rubix kubus.
Man nog een wazige adapter die hij precies kan gebruiken a 1 euro. En hij kocht 3 doosjes ongeopende Lego voor onze neefjes voor 4 euro elk.
pi_204559362
Heb je in totaal toch nog wat winst gemaakt Deepfreeze!

Wij waren totaal ¤13 kwijt. Beste aankopen waren het bordspel burgers zoo gloednieuw voor ¤2 en het gorgels tafels oefenen-spel voor 20 cent :D en alle gekochte puzzels zijn compleet *O*
pi_204559514
Ik vond de rommelmarkt bij ons nog relatief duur allemaal. Wij gingen naar huis met een dino (ach ja, die hadden we nog niet.. 8)7 ), een JvH puzzel van 500 stukjes, hotwheels spul, een Ninjago Lego-poppetje en een tof shirt gemaakt van een stofje met allemaal legoblokjes erop. De verkopende mevrouw had het shirt zelf gemaakt voor haar kleinzoon. Jongste was er ontzettend blij mee O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204559752
Rommelmarkten O+ Ik kwam thuis met een elektrische grasmaaier en boekenplankjes :D Kind had ook mooie aanwinsten, o.a. een Minecraft schooltas en een Ty poesje die hij al een tijd zocht.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_204560442
Ik vond een doos oude Tina’s met (delen) jaargangen 1979-1988.
Die sluiten aan op de oude Tina’s die ik ooit van mijn nichtje heb gehad. Daar ontbreken er een aantal van en ik hoop dat de ontbrekende nummers juist in die doos van vandaag zitten. :)

Verder een aantal Donald Duck pockets en Borre boekjes voor de kinderen.

Op de markt was een man die een keurige rieten tafel met glazen blad wilde kopen.
Hij had zijn portemonnee al open staan toen de verkoper de tafel schuin optilde en zó het hele glazen blad in duizenden stukjes brak. :D :X
Die man was niet blij. :')
Hij had namelijk ook al zijn kleed en bijpassende stoelen uitgezocht. :%
pi_204560757
Wij zijn goed geslaagd voor wat kleertjes voor de aanstaande baby. Zo zoet allemaal. O+
Dus nu ligt de eettafel weer vol, haha.
pi_204561957
Zoon had Pokémonkaarten, een Spider-Man masker, 2 nerfguns, 3 dvd box van Indiana Jones en een Pokémonfilm.
Ik scoorde 19 candlelight historische romans (ter aanvulling van uitpuilende kast waar ze eigenlijk niet meer inpassen :') ), 1e seizoen van de serie Q&Q (jeugdsentiment) en Surinaamse kokoskoeken O+
If they say
  donderdag 28 april 2022 @ 08:48:35 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204562109
Wij hadden allemaal niks, behalve zoon, die kocht een trainingspak van zijn voetbalclub.
Ik ben juist aan het ontspullen. Ik wil minder troep in huis
  donderdag 28 april 2022 @ 08:53:46 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204562140
Hier was geen kleedjesmarkt, wel live muziek en evenementenbier, geen flauw idee hoeveel ik er gehad heb maar kon nog prima naar huis lopen.

Op een terrasje is dat wel eens anders, niet dat ik dan niet meer kan lopen, want ik zuip mezelf niet lam, maar na 2 biertjes in de zon op een terrasje voel ik m wel :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 28-04-2022 09:01:19 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204562160
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:48 schreef amaranta het volgende:
Wij hadden allemaal niks, behalve zoon, die kocht een trainingspak van zijn voetbalclub.
Ik ben juist aan het ontspullen. Ik wil minder troep in huis
Jaa, met die instelling ben ik ook naar de rommelmarkt gegaan.
Die doos Tina’s was wel een goeie deal nog.
Mijn man kennende zou toch weer onnodige ‘rotzooi’ meenemen maar hij kwam niks leuks tegen.
Maar een bezoekje aan de Intertoys kon hij niet laten waardoor Z. nog met een stom blubber/knijpbal dinges kwam. :{w
pi_204563190
Ik heb zo een intern sollicitatiegesprek. Was totaal niet zenuwachtig, maar nu… brr. :D
Had liever iemand voor me die ik niet al kende.
pi_204563352
@arvensis Succes!
pi_204563393
Succes!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204563545
Succes Arvensis!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 april 2022 @ 12:25:03 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204563736
Succes Arvensis!

Wij zijn gisteren ver van alle rommelmarkten gebleven. :o :@
Ik reed langs het stuk in de stad waar ie zit en zag dat het echt bizar druk was.
Sws heb ik er niet zo veel en mijn kinders hebben altijd de neiging om troep te kopen, omdat ze het gewoon niet kunnen laten.
Ik voel me dus ook best een faal-ouder dat ik niet samen met ze ben gegaan en daarna naar de markt waar van alles was, maar ik heb er echt helemaal niks mee. Vroegah wel, ben best een aantal keer naar A'dam geweest, lekker lopen slenteren etc .maar brrr... mij niet meer gezien.

We hadden lekker een bootje gehuurd, hebben 2 uur gevaren en daarna lekker uit eten gegaan. O+
pi_204563921
Wij zijn gisteren de hele dag thuis geweest. A moest voor de vereniging wat doen en later zijn A en T nog een rondje rommelmarkt in de wijk gaan doen.
M en ik hebben een en ander in en om het huis gedaan.

Was absoluut niet in de stemming voor gezelligheid. Dinsdag ochtend hoorden we dat een directe collega maandagavond een hartstilstand had gehad, 2,5 uur gereanimeerd is en overleden is. Ze was pas 62. Dat kwam even heel hard aan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 april 2022 @ 13:06:57 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204564122
Ai Vicky, wat jong :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204564150
Oef, gecontroleerd Vicky… wat verdrietig. ;(

Dank allen! Gesprek ging wel goed, maar ik durf er verder niks over te zeggen. Nog eventjes afwachten!
pi_204564857
Gecondoleerd Vicky. Dan is de feestvreugde wel even weg..

Hier het leukste uitje van de vakantie: de kinderen moeten naar de tandarts })
  donderdag 28 april 2022 @ 14:54:14 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204565256
Mijn 5-jarige gaat zo naar Sonic de Hedgehog (film, 9+) :')

Verder stond koningsdag in het teken van veel vrijmarkt-aankopen, oud-Hollandse spelletjes, dansen en eten/drinken. Een hele gezellige dag O+

Vandaag lekker een dagje samen. En goed nieuws: mijn bloed was goed, dus ik mag weer verder met de chemo's! *O* Ik voelde me inmiddels alweer bijna de oude, maar goed, da's nou net niet de bedoeling natuurlijk. Vanaf morgen dus weer aan de bak.
  donderdag 28 april 2022 @ 15:06:06 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204565360
Jeetje Vicky... :{
pi_204565426
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:54 schreef Quoi het volgende:
Vandaag lekker een dagje samen. En goed nieuws: mijn bloed was goed, dus ik mag weer verder met de chemo's! Ik voelde me inmiddels alweer bijna de oude, maar goed, da's nou net niet de bedoeling natuurlijk. Vanaf morgen dus weer aan de bak.
Fijn en sterkte!!
pi_204565528
Jeetje @Vicky wat verdrietig. Sterkte! :*

@BE ik kan ook niet tegen al die prullaria die de kinderen verzamelen in huis. We waren afgelopen dagen in Disney en daar wilden ze ook allerlei onzin kopen van hun zakgeld. Gelukkig heb ik dat weten te voorkomen, want het lijkt daar heel leuk, maar eenmaal thuis belandt het al snel in een hoek.
  donderdag 28 april 2022 @ 18:29:33 #93
37150 livelink
pi_204567227
Ik ben 1x in Disney geweest en toen mochten mijn kinderen allebei wat uitzoeken. Mijn dochter koos een doornroosje-spaarpot, maar mijn zoon koos twee kleine beeldjes van Stampertje en Bambi in kerstsfeer. Jaren plezier van gehad tot ze kapot vielen.ik zou ze graag opnieuw kopen, maar ik vind ze nergens. Altijd als ik echt kringloopdingen zoek, vind ik het niet. Bij Disney zijn ze ook niet te krijgen.
pi_204567489
Wij kopen tijdens elke reis iets voor in de Kerstboom dus ook in Disney.

En B kocht een soort Buzz Lightyear robot die 3 jaar later nog steeds veelvuldig wordt gepakt in de auto. Dat ding is onderdeel van de auto speelgoedbak. Juul kocht een Frozen staf met liedjes. Die neemt ze mee naar buiten als we in het donker naar de container lopen. Dus de hele wijk weet wanneer wij naar de container lopen.

Oh en Bonsoir, viva la france en zo. Heerlijk hier, alleen op de camping :) B heeft het druk met helpen van de eigenaar en Juul dartelt rond. Vanaf morgen vult het terrein zich verder met gezinnen.
pi_204567516
Ik vrees nu al voor de dingen die mijn kinderen van de zomer in Disney willen hebben en mijn man die praktisch alles toe laat. :')

Ik hou wel echt van mokken terwijl we daar heus wel genoeg van hebben. :P

Wij mochten vroeger tot 50 gulden iets uitkiezen van mijn ouders.
En dan een t-shirt.

Mijn man en ik kochten 10 jaar terug een snowglobe die inmiddels allemaal kapotte Disney figuren heeft doordat de katten ermee liepen te rotzooien. }:|
Die zou ik eigenlijk wel willen vervangen of iets.
pi_204567665
Oooh @Vicky, wat triest :{ Gecondoleerd.

@arvensis, wanneer hoor je iets?

@Quoi, sterkte maar weer met de nieuwe ronde :*

@exode, fijne vakantie en geniet ervan!

Ik schilderde voor het eerst in mijn leven een plafond. Nooit meer.
Was vorig jaar :') lekkage geweest dus kringen. Die behandeld en gaan schilderen. Had alleen exact dezelfde kleur gekocht dus zag niet goed waar ik nou was gebleven met de roller :D maar het ziet er weer prima uit.
Zoon gaat naar het VO en had beloofd zijn kamer op te knappen. Heb het geweten, dag rug, dag heup, dag schouder en de muren moeten nog :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 28-04-2022 20:56:41 ]
If they say
  donderdag 28 april 2022 @ 20:07:35 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204568194
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn gisteren de hele dag thuis geweest. A moest voor de vereniging wat doen en later zijn A en T nog een rondje rommelmarkt in de wijk gaan doen.

Was absoluut niet in de stemming voor gezelligheid. Dinsdag ochtend hoorden we dat een directe collega maandagavond een hartstilstand had gehad, 2,5 uur gereanimeerd is en overleden is. Ze was pas 62. Dat kwam even heel hard aan.
Ik hoorde vanochtend dat een directe collega (49) waar ik ook persoonlijk contact mee had vannacht is overleden. Gevonden door zijn zoontje van 10 (💔).
Kinderen zijn door Jeugdzorg bij hun moeder geplaatst. Iets waar die collega voor heeft gevochten om dat te voorkomen. Maar dat zullen de regels wel zijn dan: dat je naar je moeder gaat als je vader is overleden. Ik heb erg met de kinderen te doen en heb zelf nog problemen te bevatten dat mijn collega is overleden. Was zo onverwachts en zo'n schok. Was een rare, verdrietige en lastige dag vandaag -O- :'(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 28 april 2022 @ 20:08:30 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204568207
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Vicky het volgende:

Sterkte :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 28 april 2022 @ 20:15:11 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204568302
Wat een vreselijk heftige berichten zeg. 😢
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: