Bij ons hebben ze gewoon doorgenummerd en in onze straat is huisnummer 1 er niet (nummer 2 is deel van een 2 onder 1 kap, maar het andere deel van dat huis zit aan de straat haaks op de onze, heel onlogisch). Onze straat loopt in een M vorm, onze poot heeft huizen aan 1 kant, als je dan de bocht maakt naar rechts, tellen ze aan de rechterkant door, dan die straat aan de linkerkant weer terug, dan de laatste poot weer via rechts heen en via links terug en dan de bovenkant van de M. (snappen jullie t nog?).quote:Op maandag 25 april 2022 22:44 schreef Hupje het volgende:
In het kader van nutteloze feitjes: het schijnt zo te zijn dat oneven huisnummers meestal links van de weg staan gezien vanaf het gemeentehuis/centrum van een plaats richting de gemeentegrens, en even rechts. Maar er zijn ook plaatsen waar het andersom is. Maar binnen een plaats wordt het (vrijwel?) altijd hetzelfde gedaan.
In ons dorp klopt het, oneven is links.
Leuke term! Die kende ik nog niet, maar ik moest meteen aan Nijmegen Dukenburg denken.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:16 schreef lunapuella het volgende:
Ik woon in een bloemkoolwijk dus er is niet echt sprake van een linker- of rechterkant![]()
Uit ervaring: meestal nietquote:Op dinsdag 26 april 2022 08:04 schreef MaJo het volgende:
Wij gaan zo onze badkamer uitzoekenZin in maar ook wel spannend. Zouden we binnen het budget kunnen blijven?
Den hele wijk zonder overkant? Dus je kijkt tegen achtertuinen van andere huizen aan, of hoe moet ik dat voor me zien?quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier een wijk zonder overkant, met allemaal straatjes. Nummering is opvolgend per huis maar de nummering per straatje spoort echt niet. Heel leuk als iemand naar een bepaald nummer moetmaar dan is er maps want die weet het wel
Ik zou graag willen claimen dat ik 'm zelf had bedacht, maar het is de echte naam voor dit soort wijken, met wikipedia-pagina en alquote:Op dinsdag 26 april 2022 08:29 schreef Viv het volgende:
[..]
Leuke term! Die kende ik nog niet, maar ik moest meteen aan Nijmegen Dukenburg denken.
Tis lastig voor je te zien iddquote:Op dinsdag 26 april 2022 09:06 schreef trui het volgende:
[..]
Den hele wijk zonder overkant? Dus je kijkt tegen achtertuinen van andere huizen aan, of hoe moet ik dat voor me zien?
Bij ons is de nummering ook verschrikkelijk. Geen straatnaam maar wijknaam en de nummering is ook niet klassiek met links oneven en rechts even (of hoe zat het) maar oplopend per kant, vrijwel willekeurig slingerend langs alle blokken. Ik heb met de postbodes te doen.
Wij hebben jaren geleden afgezien van een huis omdat we hem niet konden vinden.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:06 schreef trui het volgende:
[..]
Den hele wijk zonder overkant? Dus je kijkt tegen achtertuinen van andere huizen aan, of hoe moet ik dat voor me zien?
Bij ons is de nummering ook verschrikkelijk. Geen straatnaam maar wijknaam en de nummering is ook niet klassiek met links oneven en rechts even (of hoe zat het) maar oplopend per kant, vrijwel willekeurig slingerend langs alle blokken. Ik heb met de postbodes te doen.
Bij ons ook zo vaag idd: nummer 1 is de rechterhelft van een tweekapper, de linkerhelft van diezelfde tweekapper is de nummer 2 van de straat om de hoek....quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze gewoon doorgenummerd en in onze straat is huisnummer 1 er niet (nummer 2 is deel van een 2 onder 1 kap, maar het andere deel van dat huis zit aan de straat haaks op de onze, heel onlogisch). Onze straat loopt in een M vorm, onze poot heeft huizen aan 1 kant, als je dan de bocht maakt naar rechts, tellen ze aan de rechterkant door, dan die straat aan de linkerkant weer terug, dan de laatste poot weer via rechts heen en via links terug en dan de bovenkant van de M. (snappen jullie t nog?).
Of foksters die je komen ophalen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:06 schreef trui het volgende:
[..]
Google maps to the rescuequote:Op dinsdag 26 april 2022 09:06 schreef trui het volgende:
[..]
Ja, ik had het opgezocht.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:14 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik zou graag willen claimen dat ik 'm zelf had bedacht, maar het is de echte naam voor dit soort wijken, met wikipedia-pagina en alhttps://nl.wikipedia.org/wiki/Bloemkoolwijk
Wij hebben vogelsquote:Op dinsdag 26 april 2022 10:36 schreef arvensis het volgende:
Onze straat loopt helemaal rondom onze buurt en daarin heb je andere straten. De eerste keer bracht Google Maps me heel ergens anders heen, kon ons huis niet vinden. Bezoekers die voor het eerst komen rijden ook altijd door. Terwijl het eigenlijk best makkelijk is.
We hebben wel leuke straatnamen: vlinders.
Hier zit nr13 er gewoon tussen. Ook bij de andere straten..quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Over nummering van huizen gesproken: toen wij net in ons huidige huis woonden, viel het ons op dat onze straat geen nummer 13 heeft. Is dat gebruikelijk?
Vooral halve locals.. Die denken dat het ze wel lukt als je de straat gevonden hebt. Echte locals weten dat dat niet werkt. En van verder weg nemen ze de moeite wel om een heel adres in te vullen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef vencodark het volgende:
Bloemenwijk.![]()
Maar @:Deepfreeze Zijn er serieus mensen die navigatie rijden zonder nummer? Kan het mij niet voorstellen. Je zou standaard hopeloos verdwaald raken.
Ik woon tegenover 13 en heb zelf ook op 13 gewoondquote:Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Over nummering van huizen gesproken: toen wij net in ons huidige huis woonden, viel het ons op dat onze straat geen nummer 13 heeft. Is dat gebruikelijk?
Ik háát lange straatnamenquote:Op dinsdag 26 april 2022 12:54 schreef LeSage het volgende:
Onze straatnaam is uniek in heel Nederland, namelijk een historisch figuur uit ons dorpIs verder trouwens helemaal niet handig, want het is een superlange naam in 3 delen
![]()
Vorige straatnaam was ook een naam, maar dan in 4 delen
Bij ons komt er een windrichting na straat, dat maakt het vooral ingewikkeldquote:Op dinsdag 26 april 2022 12:57 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik háát lange straatnamenSuper onhandig idd.
Onze straatnaam eindigt niet op ‘straat’ - dat was ook even wennen.
Vroeger heb ik tijdens wandelingetjes door onze woonplaats wel eens gezegd: “Pfff je zou maar in de XXX-straat wonen en dat dan continu moeten spellen, hahahaha.” Guess waar we nu wonenquote:Op dinsdag 26 april 2022 12:57 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik háát lange straatnamenSuper onhandig idd.
Onze straatnaam eindigt niet op ‘straat’ - dat was ook even wennen.
Onze straat heeft gewoon nummer 13, in de straat achter ons.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Nijna Rijkaardquote:Op dinsdag 26 april 2022 15:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Onze straat heeft gewoon nummer 13, in de straat achter ons.
Ik stel bijna nooit een nummer in als ik met navigatie rijd, maar als ik het niet kan vinden dan ga ik wel ff checken met nummer (nog nooit bij de hand gehad trouwens, maar ik ben dan ook nog nooit bij Deepfreeze geweest)
@:PKM, wat fijn een goedgemutste kleuter
Sinds we hier wonen let ik altijd op dat ze mijn achternaam (nou ja, die van mijnn man, niet mijn meisjesnaam) goed spellen, want men plakt er nog wel eens een E tussen.
En mijn meisjesnaam werd vroeger eigenlijk altijd wel goed gespeld, want toen was er een voetballer met dezelfde achternaam, dus kreeg regelmatig de vraag of ik familie van hem was. Maar nee.
Ik op de Daniël Stalpaertstraat :-)quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:03 schreef livelink het volgende:
Ik heb ooit op de Stalpaert van der Wielenstraat gewoond. Dat was ook geen pretje qua straatnaam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |