Ja, erg he, ze helpen Oekraine zich te verdedigen tegen een inval door een land wat op grote schaal oorlogsmisdaden pleegt. Het is wat.quote:Op zondag 24 april 2022 20:24 schreef halfway het volgende:
De VS zitten er onderhand tot de ellebogen in.
Denk je dat ze dat uit liefdadigheid doen?quote:Op zondag 24 april 2022 20:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, erg he, ze helpen Oekraine zich te verdedigen tegen een inval door een land wat op grote schaal oorlogsmisdaden pleegt. Het is wat.
Slecht. Moet betalen.quote:Op zondag 24 april 2022 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat vinden jullie van deze opinie? https://www.trouw.nl/opin(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Denk je dat het erg is dat ze het niet uit liefdadigheid doen?quote:Op zondag 24 april 2022 20:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Denk je dat ze dat uit liefdadigheid doen?
Maakt de reden waarom ze het doen wat uit dan? Als ik in een gracht verzuip en iemand tilt me eruit puur om de views op Tiktok ga ik hem echt niet van me af slaan om te wachten op iemand die het wel om nobele redenen doet.quote:Op zondag 24 april 2022 20:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Denk je dat ze dat uit liefdadigheid doen?
Huh ik niet.quote:Op zondag 24 april 2022 21:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zo'n betaalmuur. Om het artikel te kunnen lezen.
Dit zijn toch ook geen sancties man, stop nou gewoon eens met het leveren van voedingsmiddelen, medicijnen en medische apparatuur aan Rusland.quote:Op zondag 24 april 2022 19:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik probeer me een situatie te herinneren waarin sancties tegen een land hebben geholpen een oorlog te beindigen maar ik kan niks verzinnen.
Open het in een incognito tabblad, probleem opgelost.quote:Op zondag 24 april 2022 21:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zo'n betaalmuur. Om het artikel te kunnen lezen.
Weet ik. Maar is het daar interessant genoeg voor?quote:Op zondag 24 april 2022 21:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Open het in een incognito tabblad, probleem opgelost.
Nee helemaal niet erg, ze hebben ons tenslotte ook bevrijd in WO2.quote:Op zondag 24 april 2022 20:53 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Denk je dat het erg is dat ze het niet uit liefdadigheid doen?
quote:Op zondag 24 april 2022 20:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maakt de reden waarom ze het doen wat uit dan? Als ik in een gracht verzuip en iemand tilt me eruit puur om de views op Tiktok ga ik hem echt niet van me af slaan om te wachten op iemand die het wel om nobele redenen doet.
Nee, dat kwam omdat Hitler de oorlog verklaarde aan de VS als gevolg van de as Berlijn-Tokio.quote:Op zondag 24 april 2022 21:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee helemaal niet erg, ze hebben ons tenslotte ook bevrijd in WO2.
Maar dat was ook niet uit liefdadigheid, ze werden niet wakker op een ochtend en dachten: laten we Nederland eens belangeloos gaan bevrijden van de nazi's.
En wij hadden er een groot belang bij net zo goed als dat Oekrane er nu een groot belang bij heeft.
Maar dat neemt niet weg dat de USA er ook een belang bij heeft.
[..]
Je vergeet dat het nadeel vergroot naarmate gas een groter deel van de produktiekosten uitmaakt.quote:Op zondag 24 april 2022 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is altijd al zo geweest, Amerikanen betalen ook veel minder voor hun benzine maar aan de andere kant, dat kan het Amerikaanse bedrijfsleven ook flinke verhogingen gaan opleveren als aan Europa verkopen veel meer oplevert dus ik denk dat je dat dan mischien net even verkeerd inschat?
Daar heb je in principe gelijk in.quote:Op zondag 24 april 2022 21:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je vergeet dat het nadeel vergroot naarmate gas een groter deel van de produktiekosten uitmaakt.
1 jaar geleden was de gemiddelde prijs in europa $6.13. Stel dat de totale produktiekosten van een bedrijf $61.3 (per eenheid gas) bedroegen. Dan was aardgas toen goed voor 10% van de produktiekosten, maar vandaag is dat opgelopen tot 43% (aangenomen dat andere kosten gelijk bleven).
De 52 week low price in de VS was $2.69. Aangenomen dat de overige produktiekosten dezelfde zijn, dan maakte gas voor een Amerikaans bedrijf 4.6% van de totale kosten uit. Dat is vandaag gestegen tot 9.7%.
Als je produktiekosten 5.4% (10%-4.6%) hoger liggen hoeft dat geen onoverkomelijk probleem te zijn. Maar vandaag is dat gestegen tot 33.3% (43%-9.7%)...
En wanneer gas je voornaamste grondstof is, bvb bij maken van kunstmest, ben je helemaal genaaid, dan is het zelfs mogelijk dat kunstmest importeren uit de VS minder kost dan het gas nodig om de kunstmest te maken.
Het gaat er natuurlijk niet om of Oekrane die hulp daarom zou moeten weigeren, volstrekt logisch dat ze die verwelkomen.quote:Op zondag 24 april 2022 20:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maakt de reden waarom ze het doen wat uit dan? Als ik in een gracht verzuip en iemand tilt me eruit puur om de views op Tiktok ga ik hem echt niet van me af slaan om te wachten op iemand die het wel om nobele redenen doet.
ik ook niet en als ik incognito open dan welquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |