Hij is gewoon wat aan het priegelen. Ik vind hem er helemaal niet zo vreemd uitzien en hoe ie doet eigenlijk. Ik zie het niet helemaal wat anderen zeggen. Hij is ook al 70 hé.quote:
Beide in gewicht vroeger.quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Volgens mij ging het op zee in gewicht en op land in kaliber
Oké, dan ben ik om te tuin geleid door 'Pawn Stars'quote:
Ik denk eerder met de sterkte van het staal in combinatie met de explosieve kracht van de granaat en van het kruit/de cordietvarianten. Ergens zit een sweet spot tussen wat nog bruikbaar is zonder dat je kanon ontploft of niet te vervoeren is..quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
20, 25, 27, 30, 35, 40, 76 105, 120, 175 mm heb je ook nog...
Zal wel met de fabrikant te maken hebben. Metrisch of imperial.
Lijkt me niet. Van de shells maak je er vele malen meer dan van de kanonnen. Dus je past je kanon aan, aan de shell die je wilt schieten, niet andersomquote:Op zaterdag 23 april 2022 23:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk eerder met de sterkte van het staal in combinatie met de explosieve kracht van de granaat en van het kruit/de cordietvarianten. Ergens zit een sweet spot tussen wat nog bruikbaar is zonder dat je kanon ontploft of niet te vervoeren is..
Tenminste, dat lijkt me.
ronde getallen?quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, maar de .30 is de andere kant op vertaald (=7.62mm) Het zou ook waanzin zijn om een kogel te ontwerpen op 7.62mm, waarom zou je dat doen? Dan kies je voor 7 of 7.5 of 8mm. In ieder geval een rond getal.De 8 inch klopt dan gewoon
Die 155 is vaag. Zou misschien metrisch kunnen zijn? Wat in principe afwijkend is voor barrel diameters
Fair point. Wellicht een of andere vage Amerikaanse / Engelse maateenheid?quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
ronde getallen?
5.56 mm is 0.219 inch, en is afgeleid van de .223 Remington.
Je hebt ook met terugslag te maken, hoe groter het kaliber hoe meer terugslag, dus moet je geschutskoepel/affuit ook groter worden, dus zwaarder, dus zwaardere motoren nodig etc.quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:58 schreef Stoorzendert het volgende:
Daarnaast denk ik ook niet dat er gezocht wordt naar een 'sweetspot' maar dat de lopen / kanonnen gewoon vet overgedimensioneerd zijn. Ze moeten wel even meegaan he
De hele techniek is dat een probleem.quote:Op zondag 24 april 2022 00:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Fair point. Wellicht een of andere vage Amerikaanse / Engelse maateenheid?![]()
[ afbeelding ]
quote:. The biggest reasons the U.S. hasn't adopted the metric system are simply time and money. When the Industrial Revolution began in the country, expensive manufacturing plants became a main source of American jobs and consumer products.
En meet je de bovenkant van de groef of in de groef.quote:Op zondag 24 april 2022 00:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik kan er namelijk niet bij waarom je dat zou doen... Schiet een 5.50mm of 5.60mm dan slechter dan een 5.56mm? Het is als constructeur gewoon onlogisch om zo'n vaag getal te kiezen
Maar ook een veiligheidsfactorquote:Op zondag 24 april 2022 00:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je hebt ook met terugslag te maken, hoe groter het kaliber hoe meer terugslag, dus moet je geschutskoepel/affuit ook groter worden, dus zwaarder, dus zwaardere motoren nodig etc.
Metrisch is sowieso de meest logischequote:Op zondag 24 april 2022 00:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De hele techniek is dat een probleem.
Zoveel belachelijke eenheden voor iets simpels als afstand.
Neem er 1 en dan is metrisch de meest logische.
(Voor ons)
Maar ze zijn beter dan die van DeVerzamelaar.quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, ik vind Nick Bostrom's argumenten allerminst overtuigend.
Ik neem aan de loop, de groefdiameter is minder belangrijk?quote:Op zondag 24 april 2022 00:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
En meet je de bovenkant van de groef of in de groef.
Hoeveel stone is dat?quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Oké, dan ben ik om te tuin geleid door 'Pawn Stars'Volgens mij vertelde Rick Harrison dat
Edit: Ging over een Frans gebouwd 2-pound cannon die door troepen gebruikt werd in de burgeroorlog. Die 'kenner' vertelde dat landkanonnen niet in gewicht uitgedrukt werden, maar in kaliber. Op zee volgens hem wel in gewicht.
In Europa kan dat natuurlijk wel weer anders zijn. Wij drukken dingen ook niet uit in aantal voetbalvelden, zwembaden of bananen![]()
Volgens Google: 2 pounds = 0.142857143 stonequote:
Dat is net zover als de 'Schwerer Gustav'quote:Op zondag 24 april 2022 00:10 schreef Ulx het volgende:
De pzh2000 kan trouwens deze afstanden halen met verschillende granaten:
DM121 Boattail: 30–36 km (19–22 mi)
M1711 Base bleed: 40–47 km (25–29 mi)
RAP: 67 km (42 mi)
De wapenindustrie loopt dus mijlen (meters?) achter.quote:Op zondag 24 april 2022 00:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Metrisch is sowieso de meest logische0°C vriest, 100°C kookt, 1 liter water is gelijk aan 1kg. 1meter is 1/10 van 1 dm is 1/100 van 1hm is 1/1000 van 1km, etc. etc. etc.
Leg eens een link tussen temperaturen, gewichten en afstanden in het imperiaalstelsel... Gelukkig gebruiken de engineers in Amerika tegenwoordig vrijwel altijd het metrisch stelsel
Die was ook iets groter en wat minder mobiel.quote:Op zondag 24 april 2022 00:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is net zover als de 'Schwerer Gustav'Al pleurde dat ding een projectiel van 7 ton over die afstand
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |