Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)ijk-ongeluk-op-de-a4quote:Heracles-voetballer Rai Vloet blijkt een van de mannen te zijn die is gearresteerd na een dodelijk ongeluk op de A4.
Tim Gilissen, technisch directeur van Heracles Almelo, heeft dat bevestigd. „Wij zijn op de hoogte gebracht dat Rai Vloet betrokken is bij een dodelijk ongeval. Wij zijn er enorm van geschrokken. Ons medeleven gaat uit naar de familie die het slachtoffer is geworden. En verder kunnen wij op dit moment niet nader ingaan op de situatie omdat we heel veel nog niet weten”, aldus Gilissen. Hij weet ook niet of Vloet de bestuurder was van de auto.
In de nacht van zaterdag op zondag botste een auto met twee inzittenden op een auto met daarin een man, vrouw en twee kinderen. Een 4-jarig jongetje uit Zoetermeer raakte zwaar gewond en overleed kort daarna in het ziekenhuis.
De twee die het ongeluk zouden hebben veroorzaakt, zijn door de politie aangehouden. Eén van hen blijkt dus de 26-jarige middenvelder van Heracles Rai Vloet, zoon van trainer Wiljan Vloet. De twee waren volgens de politie mogelijk onder invloed en zijn beide aangehouden. Zij zijn meegenomen naar het politiebureau voor verhoor en zitten nog vast.
De experts van de Verkeersongevallen Analyse (VOA) hebben uitgebreid onderzoek gedaan op de plaats van het ongeval en doen verder onderzoek naar dit ernstige incident. Hiervoor zijn zij nog op zoek naar getuigen.
De in Schijndel geboren Rai Vloet begon zijn carriere bij PSV en kwam vorig jaar bij Heracles terecht.
Was Vloet zijn verhaal en transferkeuze maar vergelijkbaar met Promesquote:
Wat heeft spelen voor FC Oeral daar mee te maken?quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:14 schreef Littlerabbit het volgende:
https://www.nu.nl/voetbal(...)oort-in-rusland.html
Deze man doet er echt alles aan om de meest gehate voetballer ooit te worden of niet?
Oke user Idisromquote:Op dinsdag 6 september 2022 20:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wat heeft spelen voor FC Oeral daar mee te maken?
Klinkt als nog steeds bagataliseren. 203 voelt never nooit niet als 130 in welke auto ook.quote:Op maandag 20 maart 2023 09:56 schreef Zipportal het volgende:
Rai Vloet: ‘Ik had twee, drie glazen sterke drank op, ik was met cruise control bezig toen het gebeurde’
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-gebeurde~ad719a89/
Zuipende moordenaar.
quote:,Ik zou in Amsterdam blijven, maar we maakten een nieuw plan: naar Rotterdam gaan. Zonder na te denken ga je dan rijden... Ik was op mijn stuur bezig met mijn cruise-control en op dat moment gebeurt het ongeluk.”
quote:,,Ik weet dat ik zelf verantwoordelijk ben. Ik ben denk ik een uurtje op dat feest geweest. Dan besef je niet dat de alcohol die je hebt genuttigd al te veel is.”
quote:” De vriend waar hij mee was, had drugs gebruikt. Vloet wist dat niet, zegt hij. ,,Dat hoorde ik pas van mijn advocaat.”
quote:Hij sprak niet meteen de waarheid over wie er achter het stuur zat. Waarom sprak hij niet de waarheid? ,,Ja, ppfoeh.... Ik was in shock, je bent in andere ‘staat van dienst’, zeg maar.”
Dan heb je nooit in een kwaliteitsbak gereden.quote:Op maandag 20 maart 2023 10:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Klinkt als nog steeds bagataliseren. 203 voelt never nooit niet als 130 in welke auto ook.
Ze schrijven letterlijk op wat er in de rechtszaak gebeurt. Dat heet journalistiek zodat jij en ik kunnen lezen wat er gezegd wordt. Heeft toch niets te maken met ‘meewerken’.quote:Op maandag 20 maart 2023 10:25 schreef boskameel het volgende:
Wat ik altijd zo vreemd vind, waarom werkt de media (in dit geval het ad) altijd eraan mee om mensen zoals hij neer te zetten als slachtoffer? Dat is vrijwel altijd het geval bij dit soort zaken. Ze lichten zielige quotes uit, 0 kritische woorden te vinden, etc. Alles daar heeft altijd zo'n nare nasmaak door het hele "we maken van de dader ook een slachtoffer".
Lol. Heb in de duurste/snelste auto’s ter wereld gereden. Boven 180 ga je wel degelijk flink verschil merken en voelt 200 niet meer als 130. Kom op Caland. Weet je zelf ook welquote:Op maandag 20 maart 2023 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan heb je nooit in een kwaliteitsbak gereden.
Misschien wel als je wat drankjes op hebt. Heb ik geen ervaring mee, dus geen idee hoe 203 dan voelt...quote:Op maandag 20 maart 2023 10:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Klinkt als nog steeds bagataliseren. 203 voelt never nooit niet als 130 in welke auto ook.
In een dikke audi/BMW whatever kan 200 best aanvoelen als 130 in de avond/nacht op een vrijwel lege snelwegquote:Op maandag 20 maart 2023 10:27 schreef RipCity het volgende:
Lol. Heb in de duurste/snelste auto’s ter wereld gereden. Boven 180 ga je wel degelijk flink verschil merken en voelt 200 niet meer als 130. Kom op Caland. Weet je zelf ook wel
Je wil dat de redactie achter elke uitspraak een kanttekening plaatst wat hun gevoel erbij is?quote:Op maandag 20 maart 2023 10:25 schreef boskameel het volgende:
Wat ik altijd zo vreemd vind, waarom werkt de media (in dit geval het ad) altijd eraan mee om mensen zoals hij neer te zetten als slachtoffer? Dat is vrijwel altijd het geval bij dit soort zaken. Ze lichten zielige quotes uit, 0 kritische woorden te vinden, etc. Alles daar heeft altijd zo'n nare nasmaak door het hele "we maken van de dader ook een slachtoffer".
Zo leest het wel ja. Misselijkmakend.quote:Op maandag 20 maart 2023 10:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Eigenlijk is Rai het slachtoffer.
Ze reden niet ergens in Drenthe op de snelweg waar 12 auto's per uur passeren, randstad is altijd druk. Dus dat snelheidsverschil merk je altijd.quote:Op maandag 20 maart 2023 10:32 schreef Caland het volgende:
[..]
In een dikke audi/BMW whatever kan 200 best aanvoelen als 130 in de avond/nacht op een vrijwel lege snelweg
Maargoed, je weet wel gewoon dat je zo hard rijdt natuurlijk dus ik vind het ook niet echt een goed excuus verder hoor.
Oh ik dacht in de buurt van Almelo enzo.quote:Op maandag 20 maart 2023 10:58 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ze reden niet ergens in Drenthe op de snelweg waar 12 auto's per uur passeren, randstad is altijd druk. Dus dat snelheidsverschil merk je altijd.
Hoe moet je dat dan zien? 3,5 jaar brommen, dan nog een half jaartje zonder rijbewijs en na een verplichte CBR cursus kan de Merc weer van stal?quote:
Uitspraak 3 april.quote:
OM eist 3,5 jaar cel tegen profvoetballer Rai Vloet: ’Hij reed met een absurde snelheid’
HAARLEM - Hij reed „absurd hard”, had twee keer zoveel alcohol in zijn bloed als is toegestaan en was vooral druk met het instellen van de cruise control. De gevolgen van het gedrag van profvoetballer Rai Vloet waren desastreus. Hij knalde in november 2021 op de auto van een jong gezin, met de dood van de 4-jarige Gio tot gevolg.
Maandag hoorde oud-Heraclesspeler Vloet (27) in de rechtbank van Haarlem een gevangenisstraf tegen zich eisen van drieënhalf jaar en een ontzegging van de rijbevoegdheid van vier jaar voor roekeloos rijden: de zwaarste vorm van dood door schuld.
Het drama vond plaats in de nacht van 13 op 14 november 2021. Vloet en een vriend kwamen van een feest in Amsterdam, waar de politie vanwege de coronaregels voortijdig een eind aan maakte. De nacht was nog jong, besloten de mannen. Op naar Rotterdam. Het duo scheurde met duizelingwekkende snelheid over de A4, terwijl Vloet zijn aandacht niet bij de weg had. „Ik was aan het stoeien met de cruise control.”
In Hoofddorp ging het mis. Hij klapte bovenop de grijze Golf van het gezin Roos, dat net terugkwam van een gezinsvakantie naar Tenerife. De auto spinde meermalen om z’n as. Beide auto’s kwamen tweehonderd meter verderop pas tot stilstand.
Leugen
Onderzoek wees uit dat Vloet op het moment van de klap 203 kilometer per uur reed, waar 130 was toegestaan. En hij loog toen de politie hem vroeg wie er achter het stuur had gezeten. De vriend zei dat hij evenmin had gereden, maar bereid was om de schuld op zich te nemen. „Mijn vriend is profvoetballer, ik wil niet dat hij in problemen komt.”
Waarom Vloet niet gewoon toegaf dat hij de bestuurder was? „Ik denk dat het totale shock was. Zo’n tragisch ongeluk doet iets met je als mens. Dat je niet meer helder kunt nadenken.”
Noch Vloet en zijn vriend, noch Steffin en Sanne Roos kunnen zich de klap herinneren. Moeder Sanne kwam het eerst bij en checkte meteen hoe het met de kinderen was. Peuter Faye van 1 jaar reageerde meteen. Maar de 4-jarige Gio hing voorover. Sanne: „Ik probeerde hem wakker te maken, maar hij reageerde niet.”
’Leven nooit meer hetzelfde’
„Ons leven zal nooit meer hetzelfde zijn”, zei Sanne. „We leven van dag tot dag. Het is moeilijk om toekomstplannen te maken en nu nog te zwaar om leuke dingen te doen.” Volgens advocaat Erik Thomas leefde Vloet evenmin zijn leven alsof er niets was gebeurd. Nadat bekend werd dat hij wel degelijk had gereden en bovendien veel te snel en met drank op, was zijn voetbalcarrière in Nederland wel voorbij. Thomas: „Als een heel stadion roept dat je moet oprotten, dan rot je op.”
Vloet ging eerst naar Kazachstan, en voetbalt tegenwoordig bij FK Oeral in Rusland. Niet om uit handen te blijven van justitie, maar omdat geen club in Europa hem nog wil hebben, zei de raadsman. „Hij is besmet. Het is geen pretje om te voetballen in Kazachstan en in Jekaterinenburg als je Europa gewend bent.”
Volgens de advocaat is Vloet bereid „om te zijner tijd” een straf uit te zitten. Hij lichtte niet toe wat hij daar precies mee bedoelde.
Stoeltje
Thomas wierp daarnaast twijfels op over de vraag of Gio wel vastzat in zijn stoeltje. Waarom bleek zijn zusje niks te mankeren, en overleefde de kleuter de klap niet?
Wat de officier van justitie betreft doet dat er niet toe. „Het ongeluk was nooit gebeurd als hij niet zo hard had gereden en als hij op de weg had gekeken. Dan had hij ze gezien.”
telegraaf.nl
quote:„Hij is besmet. Het is geen pretje om te voetballen in Kazachstan en in Jekaterinenburg als je Europa gewend bent.”
Zelf het moment uitkiezen zekerquote:Op maandag 20 maart 2023 14:13 schreef RamboDirk het volgende:
quote:Volgens de advocaat is Vloet bereid „om te zijner tijd” een straf uit te zitten. Hij lichtte niet toe wat hij daar precies mee bedoelde.
Zelf het moment uitkiezen zekerquote:
Hij kan in Rusland blijven totdat hij uitgevoetbald is op zijn 40ste en dan terugkomen om een celstraf uit te zitten als hij dat zo wil helaas lijkt me.quote:Op maandag 20 maart 2023 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vloet heeft niks te willen, arrogant gedrag.
Zelf het moment uitkiezen zekerquote:
Dit soort arrogantie ook. Jouw probleem, gewoon je straf uitzitten. Net als dat gejank dat het zielig is in Rusland. Kies je zelf voor, je had ook ergens in oostenrijk ofzo kunnen zitten. Maar ja, geld, en bij veroordeling zit je veiligquote:Op maandag 20 maart 2023 16:51 schreef alopio het volgende:
[..]
Zelf het moment uitkiezen zekerNa z'n voetbalcarriere.
De boezemvrienden van onze Memphisquote:Op maandag 20 maart 2023 17:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Geeft natuurlijk wel mooi aan wat voor types Vloet en Promes zijn.
Dit soort arrogantie ook. Jouw probleem, gewoon je straf uitzitten. Net als dat gejank dat het zielig is in Rusland. Kies je zelf voor, je had ook ergens in oostenrijk ofzo kunnen zitten. Maar ja, geld, en bij veroordeling zit je veiligquote:Op maandag 20 maart 2023 16:51 schreef alopio het volgende:
[..]
Zelf het moment uitkiezen zekerNa z'n voetbalcarriere.
Hij is geen Promes die de beste speler is van de competitie en zich financieel onafhankelijk speelt. In Rusland of Kazachstan verdien je nou ook geen geweldige poen bij de clubs waar hij speelt. Plus hij kan anders nooit meer naar Nederland of ergens in Europa, dus uiteindelijk zit ie anders gewoon de rest van zijn leven vast in zo’n kutland.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:31 schreef Caland het volgende:
Vond het al heel wat dat hij wel kwam opdagen vandaag eigenlijk
Dat gaat ook wel gebeuren mocht hij veroordeeld worden.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hij is geen Promes die de beste speler is van de competitie en zich financieel onafhankelijk speelt. In Rusland of Kazachstan verdien je nou ook geen geweldige poen bij de clubs waar hij speelt. Plus hij kan anders nooit meer naar Nederland of ergens in Europa, dus uiteindelijk zit ie anders gewoon de rest van zijn leven vast in zo’n kutland.
Hij zal gewoon zijn straf moeten uitzitten.
quote:Voetballer Rai Vloet krijgt 2,5 jaar voor veroorzaken dodelijk ongeluk
De rechtbank in Haarlem heeft voetballer Rai Vloet een celstraf van 2,5 jaar opgelegd. Vloet reed op 14 november 2021 op de A4 bij Hoofddorp van achteren in op een auto, waarbij de 4-jarige Gio om het leven kwam. Hij had alcohol gedronken en reed te hard.
Vloet was vandaag niet bij de uitspraak aanwezig. Hij staat momenteel onder contract bij FK Oeral, dat uitkomt in de Russische competitie.
Het Openbaar Ministerie had bij de behandeling van de zaak, op 20 maart, 3,5 jaar cel geëist tegen Vloet. Justitie eiste ook dat zijn rijbewijs voor vier jaar werd afgenomen.
203 kilometer per uur
Tijdens de rechtszaak werd duidelijk dat de voetballer op het moment van het ongeluk 203 kilometer per uur reed. Eerder was al bekend geworden dat hij te veel alcohol had gedronken. De ouders en het zusje van het dodelijke slachtoffer overleefden de botsing.
Onderzoek wees uit dat Vloet 'zonder te remmen' achterop de auto van het slachtoffer klapte. De rechter oordeelde dat de dood van Gio aan Vloet toe te schrijven is, en dat hij roekeloos heeft gereden. "De rechtbank vindt dat de verdachte verkeersregels ernstig heeft geschonden. Maximale snelheid over een langer traject overschreden."
Hij heeft ook 'onvoldoende op het overige verkeer gelet'. Hij heeft 'de zwaarste vorm van schuld' aan het ongeval, zei de rechter.
Vloet gaf eerder zijn drankgebruik toe in de rechtbank: "Ik had twee of drie glazen sterke drank op. Voorafgaand aan het ongeluk was ik op een feestje in Amsterdam, dat na een uur vroegtijdig werd beëindigd. Zonder nadenken stapten we de auto in en ging ik rijden. Na de tunnel gingen we de trajectcontrole in en was ik bezig om de cruisecontrol goed in te stellen op 130."
Bijrijder
De 27-jarige Vloet zei dat hij het ongeluk niet zag aankomen. "Ik heb het niet gezien, alleen de klap kan ik me herinneren. Ik kan me veel dingen niet meer herinneren. Constant probeer ik om meer informatie te vinden, maar het komt niet boven."
Meteen na het ongeluk had een vriend van Vloet, die als passagier naast hem zat in de auto, de schuld op zich genomen. Later erkende Vloet dat hij zelf achter het stuur had gezeten. "Zo’n tragisch ongeluk, het was een shock", zei hij twee weken geleden tegen de rechter. "Het doet iets met je als mens en je kan niet meer helder nadenken. Toen bleek dat het zo tragisch was, heb ik de waarheid verteld."
Veiligheidsriem
De officier van justitie noemde het gedrag van de voormalige speler van Heracles na het ongeluk 'allesbehalve fraai'. Ze noemde het gedrag 'onverteerbaar voor de ouders'. Ook vond ze dat het drankgebruik van Vloet niet te rijmen viel met de voorbeeldfunctie die hij als profvoetballer heeft.
Volgens Vloets advocaat had de voetballer de risico's verkeerd ingeschat. Ook wierp hij de vraag op of het jongetje tijdens het ongeluk wel een veiligheidsriem droeg. Hij vermoedde van niet. Tijdens dit deel van het pleidooi verliet de moeder van het slachtoffer geëmotioneerd de zaal.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)jgt-straf-doodrijden
Hij zou zijn straf ondergaan zei hij laatst toch?quote:Op maandag 3 april 2023 13:14 schreef Tomatenboer het volgende:
Mooi.
Die kan zich (als het goed is) niet meer binnen de grenzen van de EU begeven, want als het goed is zal er een arrestatiebevel uitgaan.
Dat gaat nooit zo snel geloof ikquote:Op maandag 3 april 2023 13:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hij zou zijn straf ondergaan zei hij laatst toch?
Benieuwd wanneer hij zich deze week meldt.
Nou ja, ik denk eigenlijk dat hij net als die andere knakker (Quincy Promes) niet voor niets voor een obscuur clubje in Rusland heeft gekozen destijds.quote:Op maandag 3 april 2023 13:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als hij vandaag wel in de rechtszaal was geweest, dan kon hij gewoon naar huis totdat het bureaucratische gedeelte op orde was? Ik ben eigenlijk niet eens verbaasdquote:
Ja je krijgt doorgaans een brief waar en wanneer je je moet melden, afhankelijk van wat je hebt geflikt natuurlijkquote:Op maandag 3 april 2023 13:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als hij vandaag wel in de rechtszaal was geweest, dan kon hij gewoon naar huis totdat het bureaucratische gedeelte op orde was? Ik ben eigenlijk niet eens verbaasd
Promes schat ik anders in omdat hij met voorbedachte rade zijn neef om zeep wilde helpen. Die zit anders in de wedstrijd.quote:Op maandag 3 april 2023 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk eigenlijk dat hij net als die andere knakker (Quincy Promes) niet voor niets voor een obscuur clubje in Rusland heeft gekozen destijds.
Je krijgt al een tijdje nauwelijks tot geen strafkorting meer in Nederland.quote:Op maandag 3 april 2023 13:22 schreef RipCity het volgende:
Waarsch. kan die de straf gewoon na zn carriere uitzitten. Dus nog 3 jaar ballen en daarna 1.5 jaar de bak in. Kan allemaal over onderhandeld worden.
Vloet mag ik oversteken ja of nee @PowerLoungenquote:Op maandag 3 april 2023 13:18 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
@:Gehrman @:monkyyy @:wereldgozer
1/3e met een maximum van twee jaar. Voor dit soort kortere straffen is er niet zo veel veranderd. Dat gaat veel meer over wanneer jet in de dubbele cijfers loopt.quote:Op maandag 3 april 2023 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Je krijgt al een tijdje nauwelijks tot geen strafkorting meer in Nederland.
quote:Op maandag 3 april 2023 13:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja je krijgt doorgaans een brief waar en wanneer je je moet melden, afhankelijk van wat je hebt geflikt natuurlijk
quote:Straf uitzitten
Naast de strafzaak volgt en ook nog een zaak over de schadeclaim die Vloet aan zijn broek zal krijgen. De voetballer kan nog in hoger beroep. Het is de vraag wanneer Vloet zijn straf gaat uitzitten. Hij zat niet in voorarrest en bevindt zich momenteel in Rusland. Als hij niet in beroep gaat kan hij binnen enkele maanden een oproep van justitie verwachten om zijn straf uit te zitten.
Hij komt er sowieso mee weg met zijn bankrekening, geloof niet dat zijn saldo zo erg zal verdampen in die paar jaartjes. Beste cheat code die je kan wensen als je gezeten hebt.quote:Op maandag 3 april 2023 13:23 schreef BaksteenMongool het volgende:
Oftewel hij komt er nog redelijk mee weg.
In de gevangenis zullen ze hem wel gaan afpersen.quote:Op maandag 3 april 2023 13:33 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Hij komt er sowieso mee weg met zijn bankrekening, geloof niet dat zijn saldo zo erg zal verdampen in die paar jaartjes. Beste cheat code die je kan wensen als je gezeten hebt.
Dat is ook een beetje omdat geen enkele club hem meer wilde hebben. De situatie is een beetje anders dan Promes die voor veel rijke clubs een flinke versterking is en zich in principe financieel onafhankelijk kan spelen in zijn carrière. Dat geldt niet zo voor Vloet.quote:Op maandag 3 april 2023 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk eigenlijk dat hij net als die andere knakker (Quincy Promes) niet voor niets voor een obscuur clubje in Rusland heeft gekozen destijds.
Ik hoop dat hij standaard bij het douchen zijn zeepje niet meer kan vinden iykwim.quote:Op maandag 3 april 2023 13:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
In de gevangenis zullen ze hem wel gaan afpersen.
Tja. Op zich best logisch want hij heeft het recht om in hoger beroep te gaan. Dan moet je denk ik formeel de periode dat hij nog in beroep kan gaan afwachten tot die is verlopen.quote:
Of hij of het OM gaat eerst nog in hoger beroep....quote:Op maandag 3 april 2023 13:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja je krijgt doorgaans een brief waar en wanneer je je moet melden, afhankelijk van wat je hebt geflikt natuurlijk
Hopelijk gaat het OM in hoger beroep want 2,5 jaar is natuurlijk een schijntje.quote:Op maandag 3 april 2023 13:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja. Op zich best logisch want hij heeft het recht om in hoger beroep te gaan. Dan moet je denk ik formeel de periode dat hij nog in beroep kan gaan afwachten tot die is verlopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet dat het geen Verenigde Staten toestanden hier is maar hebben die ouders misschien nog recht op een deel van die banrekening als 'schadevergoeding' (tussenhaakjes want het gaat om je kind)?quote:Op maandag 3 april 2023 13:33 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Hij komt er sowieso mee weg met zijn bankrekening, geloof niet dat zijn saldo zo erg zal verdampen in die paar jaartjes. Beste cheat code die je kan wensen als je gezeten hebt.
Das twee weken.quote:Op maandag 3 april 2023 13:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja. Op zich best logisch want hij heeft het recht om in hoger beroep te gaan. Dan moet je denk ik formeel de periode dat hij nog in beroep kan gaan afwachten tot die is verlopen.
Zelfs als die ouders een dikke schadevergoeding krijgen, heeft hij nog steeds zo veel geluk dat er een bak voetbalgeld op hem staat te wachten zodra hij zijn straf in de P.I. heeft uitgezeten. Die kan na zijn straf lekker doorgaan met zijn luxe tokkie lifestyle (waarvan ik hoop dat hij alles verliest).quote:Op maandag 3 april 2023 14:06 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Ik weet dat het geen Verenigde Staten toestanden hier is maar hebben die ouders misschien nog recht op een deel van die banrekening als 'schadevergoeding' (tussenhaakjes want het gaat om je kind)?
Promes gaat proberen zich langs de defensie van Oeral te snijden, maar hij moet oppassen dat Vloet hem niet in volle vaart onderschept.quote:Op maandag 3 april 2023 15:13 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
@:gurneyisbestoke @:fetx onze vriend
quote:Op maandag 3 april 2023 13:25 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Vloet mag ik oversteken ja of nee @:powerloungen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RED ONS HENNIEGOD
Ik dacht dat hij zijn straf pas wilde gaan uitzitten na zijn actieve voetbalcarrière.quote:Op maandag 3 april 2023 13:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De dode in kwestie was dan ook midden op de weg aan het keren; een spits kan nou eenmaal tegen de keeper aanschieten.quote:Op maandag 3 april 2023 20:03 schreef monkyyy het volgende:
En Kluivert moest voor straf 240 uur naar de kinderboerderij voor iemand doodrijden.
Knjbquote:Op maandag 3 april 2023 20:03 schreef monkyyy het volgende:
En Kluivert moest voor straf 240 uur naar de kinderboerderij voor iemand doodrijden.
Dat ie het gedaan heeft dat staat wel redelijk vast, geloof niet dat dat de discussie is.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:07 schreef trein2000 het volgende:
Dus als het OM in hoger beroep gaat dan heeft Vloet het gedaan. Juist.
Barbertje moet hangen heet zoiets.
Echt wat een randdebiel moet je zijn om zo een opmerking te maken. Maar goed, blijkt maar weer hoe gekleurt de moderatie is, hoop dat dit forum snel dood is.quote:
Crewbashquote:Op donderdag 20 april 2023 22:21 schreef isieweertraag het volgende:
[..]
Echt wat een randdebiel moet je zijn om zo een opmerking te maken. Maar goed, blijkt maar weer hoe gekleurt de moderatie is, hoop dat dit forum snel dood is.
quote:Rai Vloet weg bij het Russische FK Oeral; speler wacht nog op hoger beroep tegen celstraf van 2,5 jaar
De Nederlandse voetballer Rai Vloet verlaat FK Oeral in Rusland. Dat laat de gedegradeerde Russische club weten op Telegram. Vloet (29) belandde in Jekaterinenburg in Rusland nadat hij in Nederland in opspraak raakte omdat hij betrokken was bij een dodelijk ongeval. Het is onbekend of en waar Vloet zijn carrière vervolgt.
Op hetzelfde Telegramkanaal bedankt Vloet de fans voor de steun die hij heeft ervaren: ‘Laten we deze prettige herinneringen zorgvuldig bewaren. Blijf verenigd, houd je hoofd hoog!’
Vloet kwam in de zomer van 2022 naar FK Oeral. Hij speelde 34 officiële wedstrijden en scoorde 7 doelpunten. Een blessure zorgde ervoor dat hij het afgelopen seizoen weinig in actie kwam. Er werd al verwacht dat hij zou moeten vertrekken als de club zou degraderen.
Rai Vloet wacht behalve op een nieuwe club ook nog steeds op een datum voor het hoger beroep tegen de straf van 2,5 jaar cel die hij in april 2023 kreeg voor het veroorzaken van een ongeval waarbij een 4-jarig kind overleed. Zijn advocaat laat weten dat er nog geen datum is. Waarschijnlijk dient de zaak in het najaar.
Vloet reed in november 2021 op de A4 bij Hoofddorp rond de 200 kilometer per uur én had te veel gedronken. Hij was op een feestje geweest. Op de A4 knalde hij op de auto van een gezin. De 4-jarige Gio raakte zo ernstig gewond door de klap dat hij kort daarna overleed. Vloet loog in eerste instantie over wie er achter het stuur zat, hij was samen met een vriend.
Rai Vloet (ex-speler van onder meer PSV, NAC, Excelsior en Oranje onder 21 jaar) speelde op dat moment voor Heracles, maar moest door dit incident vertrekken. Eind maart 2022 werd zijn contract bij Heracles ontbonden. Hij vervolgde zijn loopbaan in Kazachstan bij Astana FK. Al vrij snel daarna, in september 2022, ging Vloet naar het Russische FK Oeral.
Vloet verstopte zich niet voor rechtszaak
Vloet is in Rusland onbereikbaar voor de Nederlandse justitie. Maar in tegenstelling tot de voor drugshandel veroordeelde Quincy Promes verstopte hij zich niet voor de rechtszaak en kwam in april 2023 naar de rechtbank in Haarlem. Daar kreeg hij 2,5 jaar cel opgelegd, maar hij ging daartegen in hoger beroep. Daarbij speelde vermoedelijk mee dat hij anders aan zijn celstraf zou moeten beginnen, wat waarschijnlijk het einde van zijn carrière zou betekenen. Vloet heeft via zijn advocaten altijd laten weten een eventuele celstraf gewoon uit te zitten.
Om nog even zijn zakken te vullen, geen Europese club zal zijn handen aan hem willen branden.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:34 schreef nostra het volgende:
Voornemens te gaan zitten, maar wel naar Rusland vertrokken, hmhm.
Als je door een moment van onoplettendheid een dodelijke aanrijding veroorzaakt is het natuurlijk een heel ander verhaal. Dan dat je willens en wetens met teveel drank op gaat rijden en vervolgens ook nog eens 200 km per uur rijdt. Nadien liegt over het voorval. Bovenal na je veroordeling in hoger beroep gaat omdat die paar grijpstuivers in de nadagen van je carrière belangrijker zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Verlies van een kind maak je natuurlijk nooit goed. Al moet 'ie 100 jaar zitten.
https://www.nu.nl/voetbal(...)-25-jaar-cel-in.htmlquote:Het hoger beroep in de zaak tegen Rai Vloet gaat niet door, meldt zijn advocaat aan persbureau ANP. De profvoetballer, die tot 2,5 jaar cel is veroordeeld voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval, trekt zijn hoger beroep in.
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft daarop ook besloten het hoger beroep in te trekken. "Met het intrekken van het appel van verdachte en met inachtneming van de belangen van de nabestaanden heeft het OM besloten het hoger beroep eveneens niet door te zetten. Hiermee is de straf die de rechtbank heeft opgelegd definitief", zegt een OM-woordvoerder.
De rechtbank in Haarlem veroordeelde de 29-jarige middenvelder in april vorig jaar tot een celstraf van 2,5 jaar voor het veroorzaken van het dodelijke ongeluk. Daarbij is de vierjarige Gio Roos uit Zoetermeer om het leven gekomen.
Omdat Vloet zwaar onder invloed van alcohol was, legde de rechter hem ook een rijontzegging voor vier jaar op. De opgelegde celstraf was een jaar lager dan de 42 maanden die de officier van justitie had geëist.
Bij het gerechtshof Amsterdam stond voor donderdag een regiezitting gepland, maar die gaat volgens de advocaat en het OM niet door.
Vloet reed onder invloed 193 kilometer per uur
Het ongeval vond plaats op 14 november 2021 op de A4 in de buurt van Hoofddorp. Tijdens de strafzitting erkende Vloet dat hij sterke drank ophad toen hij na een vroegtijdig beëindigd feestje in Amsterdam in de auto stapte.
De oud-speler van onder meer PSV, NAC Breda, Excelsior en Heracles Almelo zat samen met een vriend in de auto. Rond middernacht reed hij zonder te remmen in op het andere voertuig. Vloet reed op het moment van de botsing 193 kilometer per uur. Op de plek van het ongeval was 130 kilometer per uur de maximumsnelheid.
Vloet voetbalde tot begin 2022 voor Heracles Almelo, maar stapte over naar FC Astana in Kazachstan en voetbalde tot 1 juli voor het gedegradeerde Russische FK Oeral. Heracles besloot hem te schorsen, nadat was gebleken dat zijn betrokkenheid bij het dodelijke ongeval groter was dan de voetballer eerder had beweerd.
De raadsman van Vloet laat namens zijn cliënt weten dat die later bereid is een inhoudelijke reactie te geven.
quote:Patrick Kluivert
Putman overleefde de aanrijding niet, zijn vrouw raakte zwaargewond bij de aanrijding. Kluivert werd vervolgd voor dood door schuld en veroordeeld tot anderhalf jaar ontzegging van de rijbevoegdheid en een taakstraf van 240 uur
De rechter sliep waarschijnlijk in Ajax pyjamaquote:Op maandag 9 september 2024 12:14 schreef quo_ het volgende:
Er kan toch veel veranderen in bijna 30 jaar tijd.
[..]
Was die ook onder invloed?quote:Op maandag 9 september 2024 12:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ook totaal niet vergelijkbaar verder maar wat maakt het uit, de onderbuik is weer leeg. Niet geremd (pun intended) door enige juridische kennis van zaken.quote:Op maandag 9 september 2024 12:54 schreef Document1 het volgende:
Hij reed die man toch dood in een parkeergarage of zo?
Hij is nooit voortvluchtig geweestquote:Op maandag 9 september 2024 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Komt Vloet nu ook terug naar Nederland of blijft hij voortvluchtig in obscure landen?
Dat was Marco Bakkerquote:Op maandag 9 september 2024 12:54 schreef Document1 het volgende:
Hij reed die man toch dood in een parkeergarage of zo?
Is hij toevallig gaan voetballen in landen zonder uitleveringsverdrag met Nederland?quote:Op maandag 9 september 2024 12:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij is nooit voortvluchtig geweest
Ja. Want hij is nu ook gewoon in Nederland.quote:Op maandag 9 september 2024 13:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is hij toevallig gaan voetballen in landen zonder uitleveringsverdrag met Nederland?
Hij is gewoon gaan voetballen in een van de weinige landen waar hij nog een beetje geld kon verdienen totdat hij zijn straf moet ondergaan, dat had praktisch iedereen wel gedaanquote:Op maandag 9 september 2024 13:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is hij toevallig gaan voetballen in landen zonder uitleveringsverdrag met Nederland?
Kluivert had niet gedronken toch?quote:Op maandag 9 september 2024 12:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik vond het in ieder geval opmerkelijk dat op het moment dat deze ellende begon hij vertrok naar een nietszeggende club in een obscuur land.quote:Op maandag 9 september 2024 13:16 schreef GGMM het volgende:
Tomatenboer lijkt het allemaal niet zo te kunnen volgen
Ja je moet ook wel jurist zijn om te zien dat 104 (max 50) in de bebouwde kom heel iets anders is dan 193 (max 130) op de snelweg.quote:Op maandag 9 september 2024 12:58 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ook totaal niet vergelijkbaar verder maar wat maakt het uit, de onderbuik is weer leeg. Niet geremd (pun intended) door enige juridische kennis van zaken.
Je moet wel heel dom zijn om de achterlijke hoeveel alcohol en andere zaken maar even buiten beschouwing te laten. Totaal niet vergelijkbare zaken, dus niet vergelijkbare straffen. Het niets met tijdsgeest te maken.quote:Op maandag 9 september 2024 13:51 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja je moet ook wel jurist zijn om te zien dat 104 (max 50) in de bebouwde kom heel iets anders is dan 193 (max 130) op de snelweg.
En je moet nog veel dommer zijn om het normaal te vinden dat het ene mensenleven afgedaan wordt met 240 uur taakstraf en het andere met 1,5 jaar cel.quote:Op maandag 9 september 2024 13:52 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Je moet wel heel dom zijn om de achterlijke hoeveel alcohol en andere zaken maar even buiten beschouwing te laten. Totaal niet vergelijkbare zaken, dus niet vergelijkbare straffen. Het niets met tijdsgeest te maken.
Rai Vloet gaat boeten voor zijn zonden. Hopelijk vindt hij God in de gevangenisquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |