Goed nieuwsquote:Op vrijdag 22 april 2022 10:30 schreef Nia het volgende:
Laatste nieuws dat Gonzalo Lira nog leeft. Hij werd opgepakt door de SBU maar laat geen details los. The Duran is op dit moment met hem in gesprek.
Dit is nogal kort door de bocht. Helemaal als je ziet waar er nu gestreden wordt (Donbas), dat heeft ook te maken met interne etnische conflicten binnen Oekraïne zelf die al veel langer spelen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarbij NAVO/Westen dan de juf uit de metafoor is, bedoel je?
Ik dacht dat je drie strijdende partijen bedoelde, en dat zijn er maar twee. Eigenlijk maar één, en een verdedigende partij, maar dat is semantiek
Hoe zie jij deze rolverdeling dan precies? Rusland de 'grote bully' neem ik aan, Oekraïne het 'kleine joch' en wie is dan de juf? Ik vind het een nogal vreemde uiteenzetting in elk geval.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie de metafoor wel iets anders.
Er is een grote bully die een grote stok pakt en zomaar ineens op het kleine joch begint in te slaan. Tegelijkertijd zegt het grote joch tegen de juf dat die zich er niet mag bemoeien anders schiet hij haar overhoop met het machinegeweer dat hij ook nog heeft. Dus de juf kan niet echt iets doen, behalve het kleine joch ook een stok geven zodat die zich in ieder geval kan verdedigen en niet volledig dood wordt geramd.
Intussen is haar doel nog steeds om de grote bully te laten stoppen met slaan en dus bevriest ze de mogelijkheden voor vervanging van de grote stok waarmee hij slaat en overige aanvoer van geld en goederen om het grote joch zover te krijgen om toch tot praten over te gaan.
Het was niet mijn metafoor, dus ik borduurde ergens op voort.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is nogal kort door de bocht. Helemaal als je ziet waar er nu gestreden wordt (Donbas), dat heeft ook te maken met interne etnische conflicten binnen Oekraïne zelf die al veel langer spelen.
[..]
Hoe zie jij deze rolverdeling dan precies? Rusland de 'grote bully' neem ik aan, Oekraïne het 'kleine joch' en wie is dan de juf? Ik vind het een nogal vreemde uiteenzetting in elk geval.
Ja zo ongeveer.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is een grote bully die een grote stok pakt en zomaar ineens op het kleine joch begint in te slaan. Tegelijkertijd zegt het grote joch tegen de juf dat die zich er niet mag bemoeien anders schiet hij haar overhoop met het machinegeweer dat hij ook nog heeft. Dus de juf kan niet echt iets doen, behalve het kleine joch ook een stok geven zodat die zich in ieder geval kan verdedigen en niet volledig dood wordt geramd.
Intussen is haar doel nog steeds om de grote bully te laten stoppen met slaan en dus bevriest ze de mogelijkheden voor vervanging van de grote stok waarmee hij slaat en overige aanvoer van geld en goederen om het grote joch zover te krijgen om toch tot praten over te gaan.
Ehm leg me dit even uit.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:06 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Ik kijk naar 2 kanten.
Maar ik wens jullie veel geluk met al die Oekrainiers.(vraag me af wanneer de US er een paar honderdduizend zullen adopteren)
Lekker de staatsruif leeg eten en zodirekt mag het Westen miljarden storten naar dat corrupte kut land.
Maar ja... oorlogje veroorzaken, oorlogje betalen he.
Dat is een goed teken in dit subforumquote:Op vrijdag 22 april 2022 12:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ehm leg me dit even uit.
De VS heeft Rusland op een of andere manier bedreigd om Oekraïne binnen te vallen?
Kan je dit even nader toe lichten.
Poetin heeft te horen gekregen..
En je gaat nu Oekraïne binnen vallen anders zwaait er wat?
Nee sorry ik volg het niet.
Goh, dat is lastiger he. Wensen dat ze gaan praten en niet meer vechten is dan een stuk makkelijker. Bedenken hoe dat er dan praktisch uit moet zien is dat niet.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Make me president of the usa..
En ik geef je een antwoord...
Zo klopt het al een stuk beter ja.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
maar NAVO is niet de jufquote:Op vrijdag 22 april 2022 09:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Toch ja ? hm
Doet me denken aan school, waar een grotere jongen een kleintje pest en klopt, en er een gevecht ontstaat.
Als schooljuf haal je de 2 partijen uit elkaar en probeer je te bemiddelen.
Je gaat het kleintje geen grotere stok geven om terug te slaan.
Dat eindigt niet goed.
Als het gebied waar hij in Kharkiv verblijft eenmaal in Russische handen is, dan zou de SBU hem toch weer vrij moeten laten mag ik aannemen.quote:
Vind jij ...quote:
Misschien kan jij het me uitleggen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat is een goed teken in dit subforum
En een pestkop en een meeloper.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar NAVO is niet de juf
NAVO is een vriendje van het gepestte jongetje ... hell NAVO bestaat deels uit gepestte jongetjes
Als ik zijn verklaring hoor ben ik er niet gerust op dat ze dat gaan doen, hij kan momenteel geen kant op. Het zal me niet verbazen als Oekraine Charkov dreigt te verliezen ze hem weer gaan oppakken en dat hij er dan dan niet zo goed vanaf komt als nu.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:06 schreef Nia het volgende:
[..]
Als het gebied waar hij in Kharkiv verblijft eenmaal in Russische handen is, dan zou de SBU hem toch weer vrij moeten laten mag ik aannemen.
De man heeft online een grote achterban opgebouwd die flink druk uitgeoefend heeft op Chileense ambassades en consulaten. Dat zal de SBU ook wel geconstateerd hebben.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:23 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Als ik zijn verklaring hoor ben ik er niet gerust op dat ze dat gaan doen, hij kan momenteel geen kant op. Het zal me niet verbazen als Oekraine Charkov dreigt te verliezen ze hem weer gaan oppakken en dat hij er dan dan niet zo goed vanaf komt als nu.
Ja dat doe je al vanaf 2014 niet...quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ehm leg me dit even uit.
De VS heeft Rusland op een of andere manier bedreigd om Oekraïne binnen te vallen?
Kan je dit even nader toe lichten.
Poetin heeft te horen gekregen..
En je gaat nu Oekraïne binnen vallen anders zwaait er wat?
Nee sorry ik volg het niet.
Hij doet het beter als Biden en Rutte bij elkaar.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:17 schreef fathank het volgende:
[ twitter ]
Het werkt wel weer goed voor Putin z'n binnenlandse populariteit.
Net als met Tsjetsjenië, Georgië en Syrië. Creëer een buitenlandse vijand om de aandacht af te leiden van Binnenlandse problemen. Textbook 'wat doe je als dictator als je populariteit daalt'.
Misschien moet Rutte dan maar Vlaanderen annexerenquote:Op vrijdag 22 april 2022 14:22 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Hij doet het beter als Biden en Rutte bij elkaar.![]()
![]()
Echt verschrikkelijkquote:'Mogelijk 9000 lichamen in massagraf bij Marioepol'
Lokale Oekraïense autoriteiten zeggen dat in een massagraf bij de stad Marioepol mogelijk wel 9000 lichamen liggen. Gisteren was nog sprake van zeker 200 lichamen.
Op satellietbeelden van het Amerikaanse bedrijf Maxar waren op een stuk land op zo'n 20 kilometer van Marioepol graafwerkzaamheden te zien. Volgens de burgemeester van Marioepol begraven Russische militairen Oekraïners in massagraven buiten de stad om "militaire misdaden" te verhullen. President Zelensky zegt dat de oorlog aan tienduizenden inwoners van Marioepol het leven heeft gekost.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ichamen-in-massagraf
En dit wordt direct als waar aangenomen zonder enige videobeelden, sattelietbeelden etc. Zo werkt het dus in het Westen. De Amerikanen zeggen.... ja ja.. net als met Irak zeker...quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Echt verschrikkelijk![]()
In before: 'ja maar er zijn enkele soldaten van het Azovbataljon die weleens een naziteken op hun uniform dragen en dus is deze massaslachting noodzakelijk om Marioupol te denazificeren'
Hoeveel quotes van jou moet ik hier plaatsen die die strekking hebben? Want ze staan er nog bijna allemaal in deze reeks. Inderdaad te walgelijk voor woorden.quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:44 schreef Schaamlap het volgende:
En jou laatste opmerking is te walgelijk voor woorden.
-knip- En welke burgemeester hebben we het hier over? Diegene die m gesmeerd is en niet eens meer in die omgeving woont?quote:Op vrijdag 22 april 2022 14:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoeveel quotes van jou moet ik hier plaatsen die die strekking hebben? Want ze staan er nog bijna allemaal in deze reeks. Inderdaad te walgelijk voor woorden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |