Dat wil ik ook.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:19 schreef Vanyel het volgende:
Eendaagse werkweek deze week![]()
![]()
![]()
En die ene dag nog weinig werk ook![]()
![]()
Oh ja, ik heb veel gesolliciteerd de afgelopen jaren en het is vaak onzorgvuldigheid troef. Maar inmiddels ben ik de 'voor jou 10 anderen'-fase ook wel wat ontgroeid en werk ik in een heel klein wereldje, dus vind ik dat we ook gewoon netjes tegen elkaar kunnen doen. Het verschil met mijn andere sollicitatie ('de vacature staat nog open maar wel wilden jou zo snel mogelijk spreken') is nogal groot bijvoorbeeld. Maar goed, ik ben benieuwd wat ik verder hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Ik zeg maar niets over werkdagen![]()
@:Clubsoda erger je niet verwonder je slechts is mijn sollicitatie/recruiter motto geworden. Er zitten ook vast hele goede tussen maar af en toe…
Krijg jij dan geen extra vrij op een ander moment vanwege feestdagen?quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:52 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben wel even lichtelijk jaloers op die werkweken
(Ben nog aan het bijkomen van afgelopen weekendnachten, en ik mag alweer. )
Vandaag contractgesprek. Maak me er dit keer niet zo'n zorgen om. Het gaat nu een stuk lekkerder (krijg het nog steeds van verschillende mensen terug) en we hebben een gigantisch personeelstekort en veel collega's die omvallen of tegen omvallen aan zitten. Dat samen maakt mijn positie nu wel beter dan een paar maanden terug.
![]()
Wel benieuwd of/wat er verder ter tafel komt. Ik wil wel echt een vast contract en uitzicht op een periodieke verhoging (niet per se nu gelijk, maar wel binnen afzienbare tijd. Het is nu meer een soort hobby).
Lijkt me voor jezelf wel veel energie en tijd schelenquote:Op dinsdag 19 april 2022 09:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb nog 2 sollicitaties lopen. Maar heb een iets andere manier van werken. Had op m’n cv niet mijn geboortedatum staan en werd regelmatig uitgenodigd (hier vertelde ik alleen over superbanen) maar zodra men mij zag en konden zien dat ik geen jonge blom ben “was er iemand beter geschikt, kon beter gecompliceerd agendawerk doe” (hoezo, ik beheerde de agenda’s van 5 directeuren). Maar ik investeerde in tijd om me voor te bereiden, gesprekspartner te zijn, informatie overal vandaan te halen en dan nog niets.
Nu heb ik m’n geboortedatum er wel op gezet, ik word liever afgewezen voordat ik er tijd in investeer.
Nop, dacht ik niet. Feestdagen werken is vaak wel een toeslag (weet eigenlijk niet eens of we dat bij allen krijgen, en of het nog eens extra op de weekenddagen optelt. Zal dat eens napluizen want ben eigenlijk wel benieuwd) maar het is niet dat we er een vrije dag extra bij krijgen zover ik weet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Krijg jij dan geen extra vrij op een ander moment vanwege feestdagen?
Dat is wel jammer! ik werkte ooit ergens waar je dan naar rato alsnog vrije uren terug kreeg om later alsnog op te nemen. Dat is wel een fijne regeling.quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nop, dacht ik niet. Feestdagen werken is vaak wel een toeslag (weet eigenlijk niet eens of we dat bij allen krijgen, en of het nog eens extra op de weekenddagen optelt. Zal dat eens napluizen want ben eigenlijk wel benieuwd) maar het is niet dat we er een vrije dag extra bij krijgen zover ik weet.
EDIT:quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat is wel jammer! ik werkte ooit ergens waar je dan naar rato alsnog vrije uren terug kreeg om later alsnog op te nemen. Dat is wel een fijne regeling.
Matig ja. Maar dan nog mag je niet boven je contract uren uitkomen. Anders wordt het tijd voor tijd.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
EDIT:
De werknemer die op vaste dagen per week van maandag tot en met zondag werkzaam
is heeft, indien die feestdag op zijn vaste werkdag valt, voor elke feestdag recht op een
vrije dag met behoud van loon. In aanvulling hierop wordt een werknemer die tijdens
een vrije feestdag geconsigneerd is hiervoor uitbetaald conform artikel 22.
Ik heb alleen geen vaste werkdagen. Dat is wel matig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Matig ja. Maar dan nog mag je niet boven je contract uren uitkomen. Anders wordt het tijd voor tijd.
Voor mij vallen de feestdagen nu zo ongunstig dat ik vakantie uren moet inleveren om ze vrij te hebben (bij mijn kantoorbaan)Of ik moet er een andere dag voor terugwerken.
Beter nieuws is wel dat sinds dit jaar in mijn andere CAO een gratificatie wordt gegeven bij dienstjubilea. Guess who dit jaar een dienstjubileum heeftUiteraard bij mijn kleinste contract maar geld is geld.
Ja, TVT hebben we inderdaad. Maar door die nachtdiensten kom ik er nu niet vaak meer boven, omdat ze meestal wel 3-4 dagen vrij plannen na een reeks, (deze week dus even net nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) en dan knal ik soms zelfs in de min-uren. (Gelukkig had ik nog heel wat overuren en meeruren staan, maar die gaan zo wel heul hard op zag ik al.)
Achja..
En altijd fijn, jubilea!
(Ik zag dat ik bij 25 jaar in dienst een half maandsalaris krijg, en bij 40 jaar een heel. Ik moet nog even wat jaren doorwerken geloof ik)
Dat laatste hadden ze bij m’n vorige baan ook. En toen zag ik in het jaarverslag (waar grote bedragen vermeld moesten worden) dat 2 raad van bestuursleden die 25 jaar in dienst waren een hoger maandsalaris hadden dan mijn jaarsalarisquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, TVT hebben we inderdaad. Maar door die nachtdiensten kom ik er nu niet vaak meer boven, omdat ze meestal wel 3-4 dagen vrij plannen na een reeks, (deze week dus even net niet) en dan knal ik soms zelfs in de min-uren. (Gelukkig had ik nog heel wat overuren en meeruren staan, maar die gaan zo wel heul hard op zag ik al.)
Achja..
En altijd fijn, jubilea!
(Ik zag dat ik bij 25 jaar in dienst een half maandsalaris krijg, en bij 40 jaar een heel. Ik moet nog even wat jaren doorwerken geloof ik)
Autsjquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat laatste hadden ze bij m’n vorige baan ook. En toen zag ik in het jaarverslag (waar grote bedragen vermeld moesten worden) dat 2 raad van bestuursleden die 25 jaar in dienst waren een hoger maandsalaris hadden dan mijn jaarsalaris
Toen ik 25 jaar geleden mijn appartement kocht, was dat een ton goedkoper dan een directie autoquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Autsj![]()
Zo zag ik 2 weken terug de auto's van een aantal clinical directors.
Laten we zeggen... als je bedenkt dat wij bij Gods gratie dit jaar tóch een inflatiecorrectie van 5% krijgen omdat we zo allezjezushard hebben werkt dat onze cijfers nu ietsje beter zijn....dan maak je daar niet zulke heel goede sier mee hoor, richting je (grotendeels overwerkte) personeel.
Niet dat je geen leuke bak mag rijden natuurlijk. Maar het verschil werd wel weer even heel duidelijk.
Tripadvisor welquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:23 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb een verrassingshotel geboekt, en dit blijkt in Etten-Leur te zijn. Iemand nog een leuke tip voor die omgeving?
Nee, nooit meer. Zo heel af en toe wat berichtjes op instagram. Wel met een ander maar we gingen gelijk weg, zij met pensioen, dus dat was sowieso gebleven.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:25 schreef Blues het volgende:
2 daagse werkweek deze week
Alleen wo en vrij, door paasmaandag.
En volgende week alleen ma en vrij (wo = koningsdag).
Prima te doen, ik zou er aan kunnen wennen
En het verschil met de directie en werknemer tav salarissen en auto's is bij ons natuurlijk ook goed zichtbaar.
Toch zou ik hun baan niet ambiëren.
@:Kaatje1 in de zorg kijken we niet zozeer naar leeftijden. Althans niet als je solliciteert naar een secretaresse baan. Gelijk heb je dat je gewoon je gebdat in de vacature laat staan.
Heb je nog wel eens wat gehoord van ex-collega's?
Wat ergerlijk zeg. Het kost allemaal al genoeg tijd en energie. Ik hoop dat er snel wat op je pad komt!quote:Op dinsdag 19 april 2022 09:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb nog 2 sollicitaties lopen. Maar heb een iets andere manier van werken. Had op m’n cv niet mijn geboortedatum staan en werd regelmatig uitgenodigd (hier vertelde ik alleen over superbanen) maar zodra men mij zag en konden zien dat ik geen jonge blom ben “was er iemand beter geschikt, kon beter gecompliceerd agendawerk doe” (hoezo, ik beheerde de agenda’s van 5 directeuren). Maar ik investeerde in tijd om me voor te bereiden, gesprekspartner te zijn, informatie overal vandaan te halen en dan nog niets.
Nu heb ik m’n geboortedatum er wel op gezet, ik word liever afgewezen voordat ik er tijd in investeer.
Ja, alleen dan geen eendenvijverquote:Op dinsdag 19 april 2022 12:43 schreef Candaasje het volgende:
Kennen jullie dat...dat je nog 1001 belangrijke zaken te regelen hebt... maar je je nu aan het verdiepen bent in het maken van een goede eendenvijver?
Nou de buurman vroeg dus of wij voor de geitjes en kippen willen zorgen tijdens hun vakanties. Dus nu is de optie eigen kipjes wel beschikbaar geworden, dan kan de buurman daar mooi voor zorgen als wij op vakantie zijnquote:Op dinsdag 19 april 2022 12:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Geitenweide? Kippenweide? Konijnenheuvel? Lamaweide? Struisvogels? Pinguïnverblijf?
Ahw, dat is tofquote:Op dinsdag 19 april 2022 12:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nou de buurman vroeg dus of wij voor de geitjes en kippen willen zorgen tijdens hun vakanties. Dus nu is de optie eigen kipjes wel beschikbaar geworden, dan kan de buurman daar mooi voor zorgen als wij op vakantie zijn
Ja wij gaan nu ook vooral focussen op het huis, maar goed wij hadden geluk dat de tuin het enige was dat wel al gedaan was. Dus wel de basis dingen gedaan. Hek om de hond in de tuin te houden en de moestuin voorbereidingen. Maar dat is ook alleen nu al gedaan omdat we in huis erg weinig kunnen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw, dat is tof![]()
Ik wil ook wel kipjes (Een hanenweide gaat 'um niet worden. Hebben ze bij de opvang in BE wel, dat is echt heel gaaf. Maar ja, die hebben zodanig veel land dat de buren er geen last van hebben.). Van die van de vrachtwagen gevallen exemplaren. Zelfde geldt voor de eendjes. En konijntjes.![]()
Maar eerst het huis een beetje aanpakken, voordat we aan de tuin gaan beginnen. *Even verstandig doen*
Dat ken ik ja, maar ik was op zoek naar persoonlijke tipsquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Tripadvisor wel
https://www.tripadvisor.n(...)rabant_Province.html
De Menmoerhoeve is leuk om te lunchen. Bijna al het eten komt van eigen erf. Ze hebben ook een grote moestuin waar je doorheen mag lopen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:41 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Dat ken ik ja, maar ik was op zoek naar persoonlijke tips.
Nou, dat dacht ik ook al! Gezien de werkervaring en opleidingen had je al een goede inschatting kunnen maken. En dan nog zou leeftijd geen enkele doorslaggevende factor moeten zijnquote:Op dinsdag 19 april 2022 13:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap niet zo goed dat mensen toch steeds weer zo ontzettend dom blijken Kaatjebij je cv moet je toch een vrij globale inschatting van een leeftijd kunnen maken. Neem aan dat ze snappen dat je niet -4 was toen je aan je eerste baan begon
Zou ik ook denken, ik werk (buiten m’n zaterdagbaan) al 39 jaar en dat is zooooo makkelijk te zien in mijn cv. Maar misschien is dat te lastig rekenenquote:Op dinsdag 19 april 2022 13:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap niet zo goed dat mensen toch steeds weer zo ontzettend dom blijken Kaatjebij je cv moet je toch een vrij globale inschatting van een leeftijd kunnen maken. Neem aan dat ze snappen dat je niet -4 was toen je aan je eerste baan begon
Daar wil je dan toch niet werkenquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zou ik ook denken, ik werk (buiten m’n zaterdagbaan) al 39 jaar en dat is zooooo makkelijk te zien in mijn cv. Maar misschien is dat te lastig rekenen
Die aanvliegfotoquote:Op dinsdag 19 april 2022 15:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kuikens!![]()
Cat-astrophe in F&F / Algemeen broedende slechtvalken topic deel 4
Gaaf he? Ik schakelde net in toen ze ging landen. Gauw 20495482 screenshots gemaaktquote:
1 functie waar ik voor ben afgewezen "je was echt heel goed en het heeft niets met je leeftijd te maken, maar de ander had meer ervaring" staat sinds 2-3 weken weer open. Tja...quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:48 schreef AnneX het volgende:
Klaar met achtertuin. Met dank aan de tuinhulp.
Dan kunnen wij zelfs buiten eten, nu het terras er ook netjes bijligt.
Wat verdomd vervelend @:Kaatje1 met die perikelen rond solliciteren.
Daarvan zou ik heel melig worden en linkjes bijsluiten naar de gemotiveerde en betrouwbare oudere werknemer.
Volhouden dan maar en ondertussen leuke dingen doen.
Hierbij solliciteer ik nogmaals naar de functie van x waarbij zo te zien helaas de iets geschiktere kandidaat de baan niet heeft geaccepteerd. Ik ben nog steeds beschikbaar en aangezien u benadrukte dat leeftijd geen rol speelt, wil ik graag deze baan accepteren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:56 schreef Kaatje1 het volgende:
1 functie waar ik voor ben afgewezen "je was echt heel goed en het heeft niets met je leeftijd te maken, maar de ander had meer ervaring" staat sinds 2-3 weken weer open. Tja...
Iets anders zou ik sturen wanneer ik een baan had. Met een flink gna gna erbij ;-)quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hierbij solliciteer ik nogmaals naar de functie van x waarbij zo te zien helaas de iets geschiktere kandidaat de baan niet heeft geaccepteerd. Ik ben nog steeds beschikbaar en aangezien u benadrukte dat leeftijd geen rol speelt, wil ik graag deze baan accepteren.
(denken ze nu dat mensen gek zijn of zo? ze weten toch wel dat je die vacature dan gewoon weer ziet)
Ik ben een gerecht met ossenstaart (koeienstaart denk ik gewoon) aan het maken. Ben benieuwd.
Een stoofschotel uit het World of Warcraft kookboek. Het is een beetje een chinees recept met gember, knoflook, sojasaus etc. Met rijst en sperziebonen. Vanavond lang op gewacht expansion nieuwsquote:Op dinsdag 19 april 2022 17:03 schreef Lonaa het volgende:
Wat maak je @:Isabeau
Ik bak zo cordon bleu en aardappels en boontjes. #ongeinspireerd
Ah, een standaard college dusquote:Op dinsdag 19 april 2022 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
De lezing is best interessant maar de professor loopt steeds bij de microfoon weg (hij heeft ook publiek in de zaal dus die kunnen 'm horen) en de slides zitten door elkaar
Ik dacht de vorige keren (dit is de 3e) dat het toeval was. Maar nu niet meer (m'n vingers jeuken).quote:
In de droger? Of in de vriezer voor bananen ijs?quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een kist bananen en 2 ananassen bij mijn tgtg-box gekregen. Wat doe ik daarmee behalve zo opeten, smoothie maken en bananenbrood maken?
Ze gaan niet in de lasagna.
Drogen? Gedroogde ananas is m'n favoriet, maar banaan is ook altijd fijn om te hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een kist bananen en 2 ananassen bij mijn tgtg-box gekregen. Wat doe ik daarmee behalve zo opeten, smoothie maken en bananenbrood maken?
Kom je maar op 1 manier achter...quote:
Die zou ik in een blender doen en mengen met wat water (lekker drankje)quote:
Jaaquote:
van wat voor winkel was dat?quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had vorige week van tgto verse pasta en spinazie. Dat samen met blauwe kaas gedaan en vandaag en morgen eet ik dat.
*boks*quote:Op dinsdag 19 april 2022 07:43 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen! Hier een 3-daagse werkweek, dus ook niet verkeerd.
Behalve dat ie volgestopt zit alsof het 5 dagen zijn. Ik ga dus eens beginnen met schrappen.
Flink (die boodschappenbezorger) waar ik laatst ook een broodbox vandaan haalde die mijn vriezer deed uitpuilenquote:
Die schijnt echt heel goed te zijn. Dichtstbijzijnde zit op 30 kmquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Flink (die boodschappenbezorger) waar ik laatst ook een broodbox vandaan haalde die mijn vriezer deed uitpuilen
Oeh, daarvan zit er hier ergens ook een. De andere boodschappenbezorgers ook, ik moet dagelijks uitkijken om niet met ze te botsenquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Flink (die boodschappenbezorger) waar ik laatst ook een broodbox vandaan haalde die mijn vriezer deed uitpuilen
Ze zitten op hooguit 5 minuten fietsen hier vandaan en ik kan mijn fiets er ook kwijt. Gorilla's zit om op te halen lastig en nog een is net geopend, weet nog niet waar die zitquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oeh, daarvan zit er hier ergens ook een. De andere boodschappenbezorgers ook, ik moet dagelijks uitkijken om niet met ze te botsen
Op pizza (de ananas dan) is zeker ook niet het antwoord waar je naar op zoek was?quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vergeet ik helemaal te vragen, hoe is het met het duizelen?quote:
applaus!!!!quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:29 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Op pizza (de ananas dan) is zeker ook niet het antwoord waar je naar op zoek was?![]()
Ik heb een 4-daagse werkweek deze week, al heb ik vrijdag, zaterdag, zondag en gisteren wel ook elke dag 2-3 uurtjes gewerkt om bij te raken. Rest van de dag dan wel lekker in de tuin enzo, dus alsnog best relaxt paasweekend gehad. Vandaag echt fijne werkdag gehad. Alle to do's opgeschreven, geordend op deadline en belangrijkheid en urgentie etc en daarna planning voor vandaag gemaakt. Alles af gekregen en eind vd dag to do lijst bijgewerkt nav wat er gedurende de dag bij was gekomen, opnieuw geordend en planning voor morgen gemaakt en toen met een leeg hoofd naar huiser ligt nog steeds redelijk wat op m'n bord, maar in elk geval overzie ik het nu wel en ben ik dus ook de dingen aan het wegstrepen nu die zowel urgent als belangrijk zijn. Dat werkt toch wel fijner dan als een kip zonder kop aan iets beginnen, elke mail die binnen komt open klikken, een antwoord beginnen te typen, dan denken 'oh ja, ik moest nog..', een bestand openen, daar in verder werken, en dat vijf uur lang tot je tien mails, zeven bestanden en dertien tabbladen open hebt staan maar niks hebt afgemaakt
quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:29 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Op pizza (de ananas dan) is zeker ook niet het antwoord waar je naar op zoek was?![]()
Ik heb een 4-daagse werkweek deze week, al heb ik vrijdag, zaterdag, zondag en gisteren wel ook elke dag 2-3 uurtjes gewerkt om bij te raken. Rest van de dag dan wel lekker in de tuin enzo, dus alsnog best relaxt paasweekend gehad. Vandaag echt fijne werkdag gehad. Alle to do's opgeschreven, geordend op deadline en belangrijkheid en urgentie etc en daarna planning voor vandaag gemaakt. Alles af gekregen en eind vd dag to do lijst bijgewerkt nav wat er gedurende de dag bij was gekomen, opnieuw geordend en planning voor morgen gemaakt en toen met een leeg hoofd naar huiser ligt nog steeds redelijk wat op m'n bord, maar in elk geval overzie ik het nu wel en ben ik dus ook de dingen aan het wegstrepen nu die zowel urgent als belangrijk zijn. Dat werkt toch wel fijner dan als een kip zonder kop aan iets beginnen, elke mail die binnen komt open klikken, een antwoord beginnen te typen, dan denken 'oh ja, ik moest nog..', een bestand openen, daar in verder werken, en dat vijf uur lang tot je tien mails, zeven bestanden en dertien tabbladen open hebt staan maar niks hebt afgemaakt
oh bah oh bah oh bahquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:56 schreef Candaasje het volgende:
Goed bezig vlinder!
Ik was iets minder goed bezig. Broodje gesmeerd, ik neem een hap.... en ga bijna over mijn nek door een pislucht.
Had gezworen dat ik mijn handen toch had gewassen na het uitschachten van een piemel en het helpen inbrengen van een katheter....
![]()
![]()
Klinkt als een nuttige besteding van je tijdquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:16 schreef sigme het volgende:
Vandaag hadden we een uur een algemene bijeenkomst over "duurzame ICT" en morgen gaan we 2 uur besteden aan het praten over het herverdelen van onszelf over onze 2 subteams.
Ja, eh, helemaal wegquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Vergeet ik helemaal te vragen, hoe is het met het duizelen?
Ik ben blij dat ik dit na het eten leesquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:56 schreef Candaasje het volgende:
Goed bezig vlinder!
Ik was iets minder goed bezig. Broodje gesmeerd, ik neem een hap.... en ga bijna over mijn nek door een pislucht.
Had gezworen dat ik mijn handen toch had gewassen na het uitschachten van een piemel en het helpen inbrengen van een katheter....
![]()
![]()
En gorilla of getir? Hoor ik ook goede dingen overquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die schijnt echt heel goed te zijn. Dichtstbijzijnde zit op 30 km
Sperziebonen? Of long beans. Hier bekent als kousenband.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een stoofschotel uit het World of Warcraft kookboek. Het is een beetje een chinees recept met gember, knoflook, sojasaus etc. Met rijst en sperziebonen. Vanavond lang op gewacht expansion nieuws
(normaal doen ze dat tijdens Blizzcon in november, maar door de pandemie ging dat niet door).
In het verpleeghuis geleerd dan met tandpasta je handen wassenquote:Op dinsdag 19 april 2022 20:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik dit na het eten lees
Sommige vieze luchten blijven echt ranzig lang aan je handen zitten, ook al was je ze keurig heel lang met water en zeep.
Dat is met een paar dagen dan wel over.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:16 schreef Isabeau het volgende:
Ja, eh, helemaal wegIk heb wel pijn aan mijn hals aan één kant (sternocleidomastoideus mocht je het willen weten) en mijn linkerzij doet pijn. Een soort spierpijn-pijn. Waarschijnlijk toch van de verder geheel pijnloze val.
quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:56 schreef Candaasje het volgende:
Goed bezig vlinder!
![]()
![]()
Die bestaan hier volgens mij nietquote:Op dinsdag 19 april 2022 20:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En gorilla of getir? Hoor ik ook goede dingen over
quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:56 schreef Candaasje het volgende:
Goed bezig vlinder!
![]()
![]()
Mocht je nog een keer iets met ossenstaart maken. Doe het stoof of kookwerk een dag eerder.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, eh, helemaal wegIk heb wel pijn aan mijn hals aan één kant (sternocleidomastoideus mocht je het willen weten) en mijn linkerzij doet pijn. Een soort spierpijn-pijn. Waarschijnlijk toch van de verder geheel pijnloze val.
De ossestaart was echt heerlijkAlleen wel echt heul veel werk voor een stoofschotel
(je moet na 2 uur stoven het vlees van het bot afhalen en het vet ook weghalen en er is veel vet en veel bot
)
Fijn te horen. Die spierpijn gaat vanzelf over.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De ossestaart was echt heerlijkAlleen wel echt heul veel werk voor een stoofschotel
(je moet na 2 uur stoven het vlees van het bot afhalen en het vet ook weghalen en er is veel vet en veel bot
)
Het was anders nu al super malsquote:Op dinsdag 19 april 2022 20:33 schreef z80 het volgende:
Mocht je nog een keer iets met ossenstaart maken. Doe het stoof of kookwerk een dag eerder.
Koud gaat het een stuk makkelijker.
En 2 uur stoven voor de staart is wel aan de korte kant. Mag rustig een uur of 6 op staan. Valt het vlees zo van het bot.
En ja ik weet het Ossenstaart is in Nederland niet te koop. We hebben hier geen jeweetwel stieren rondlopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was anders nu al super malsDat van die ossenstaart was volgens mij een Keuringsdienst van Waarde aflevering
![]()
De faxen eindelijk wegGeweldig! Er wordt bij ons nog regelmatig gefaxt hoor
WatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Er zijn bij ons chirurgen die de zorgdomeinen (verwijzingen huisarts die eerst getrieerd moeten worden, dit ff voor de 'leken') uitgeprint willen hebben en op hun bureau gelegd hoorde ik laatst
![]()
Een van de directeuren waar ik tot 6 jaar voor werkte wilde ook alles geprint hebben. Incl. digitale agendaquote:Op dinsdag 19 april 2022 22:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat![]()
![]()
![]()
Er zijn bij ons chirurgen die de zorgdomeinen (verwijzingen huisarts die eerst getrieerd moeten worden, dit ff voor de 'leken') uitgeprint willen hebben en op hun bureau gelegd hoorde ik laatst
Sommige artsen op pre-operatief spreekuur wilden ook het halve dossier geprint hebben (dat ging dus direct na dat spreekuur weer de versnipperaar in). Alles op de pc, geen papier meer nodig, goed voor het milieu!quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Een van de directeuren waar ik tot 6 jaar voor werkte wilde ook alles geprint hebben. Incl. digitale agenda
Mijn wederhelft is een soort dependance van DHL, er vertrekken veel pakjes vanuit ons huis en 90% van de dingen die geprint moeten worden zijn labels.quote:Op woensdag 20 april 2022 06:57 schreef borisz het volgende:
Ik heb niet eens een printer thuis.
En mijn agenda is ook digitaal
Klote ditquote:
O dat lijkt mij vreselijk, kan mij voorstellend dat je niet zo van de zon houdtquote:Op woensdag 20 april 2022 07:29 schreef Lonaa het volgende:
Kop vol snot (zoveel dat het echt pijn doet), loopneus en kriebel (ook jeuk aan m'n tanden.) en mijn huid (welke niet bedekt is door kleding) voelt chronisch warm en jeukerig, met bultjes.
Antihistamine+ibu+iedere keer dat ik naar buiten ga factor 50 smeren = niet afdoende.
JIPPIE MOOI WEER
Dat is het betere werk, veul beter dan bij betalenquote:Op woensdag 20 april 2022 08:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. We krijgen 732 euro terug van Eneco. Ik ben daar behoorlijk tevreden over.
Zeker. Ik dacht wel dat we wat zouden krijgen. Maar niet dat het zo veel zou zijn. Ik heb toen dit jaarcontact in ging, het termijnbedrag al met 15 euro verlaagd omdat ik dacht dat ik dat wel kon besparen door zuiniger te doen. Daar kon nog wel een schepje bovenop blijkbaarquote:Op woensdag 20 april 2022 08:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is het betere werk, veul beter dan bij betalen
Wat ongelooflijk klote joh.quote:Op woensdag 20 april 2022 07:29 schreef Lonaa het volgende:
Kop vol snot (zoveel dat het echt pijn doet), loopneus en kriebel (ook jeuk aan m'n tanden.) en mijn huid (welke niet bedekt is door kleding) voelt chronisch warm en jeukerig, met bultjes.
Antihistamine+ibu+iedere keer dat ik naar buiten ga factor 50 smeren = niet afdoende.
JIPPIE MOOI WEER
Ik ben ook zo iemand die oversteekt omdat er aan de andere kant van de straat geen zon is.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat lijkt mij vreselijk, kan mij voorstellend dat je niet zo van de zon houdt
Wat een fors bedrag 👍🏼quote:Op woensdag 20 april 2022 08:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. We krijgen 732 euro terug van Eneco. Ik ben daar behoorlijk tevreden over.
quote:Op woensdag 20 april 2022 08:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja die prijzen rijzen echt de pan uit he, de mensen die nu een warmtepomp hebben en gasloos wonen hebben echt profijt.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeker. Ik dacht wel dat we wat zouden krijgen. Maar niet dat het zo veel zou zijn. Ik heb toen dit jaarcontact in ging, het termijnbedrag al met 15 euro verlaagd omdat ik dacht dat ik dat wel kon besparen door zuiniger te doen. Daar kon nog wel een schepje bovenop blijkbaar
Maar goed. We moeten nu alsnog een stuk meer betalen per maand natuurlijk.
Kan ik mij voorstellen. Na de chemo krijg ik ook allemaal blaasjes van de zon, vorig jaar trouwens niet dus hoop dat het nu achter de rug is.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben ook zo iemand die oversteekt omdat er aan de andere kant van de straat geen zon is.
Netjesquote:Op woensdag 20 april 2022 08:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat afschuwelijk. Gaat het na verloop van tijd wel beter of wacht jij nu op de herfst?quote:Op woensdag 20 april 2022 07:29 schreef Lonaa het volgende:
JIPPIE MOOI WEER
Wat is dit nou weer voor initiatief. Verplicht een moestuin in je tuin en oja, we zitten niet op de gemeentelijke riolering.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Kolere https://www.funda.nl/koop/almere/huis-88135943-pompoenweg-71/
Als er een oscar voor advertentie tekstschrijvers bestaat heeft deze m gewonnen
Dat is de wijk Oosterwold, het is een gedeelte van Almere waar dat onderdeel is van het wijkplan; meer zelfvoorzienend wonen. Daar staat tegenover dat ze in die wijk ongeveer alles mogen bouwen qua eigen ontwerp.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor initiatief. Verplicht een moestuin in je tuin en oja, we zitten niet op de gemeentelijke riolering.
In ander nieuws, ik ben uitgenodigd voor nog een kijkavond![]()
Superleuk pand in het centrum, mooi oud met hoge plafonds maar recent opgeknapt, boven een soort van bakkerscafé![]()
![]()
Oh dat snap ik ook niet nee. 't Ziet er lelijk en klein uit, van die containers.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:35 schreef Tele6 het volgende:
Ik snap alleen totaal niet waarom je dan zwarte blokkendozen zou bouwen. Waarom zwart. Als je er een hippie-moestuin-wijk van wilt maken, geef de huizen dan een iets vrolijkmakender kleurtje
// moppersmurf
Voordat ik de tekst las dacht ik dat het een garagequote:Op woensdag 20 april 2022 10:35 schreef Tele6 het volgende:
Ik snap alleen totaal niet waarom je dan zwarte blokkendozen zou bouwen. Waarom zwart. Als je er een hippie-moestuin-wijk van wilt maken, geef de huizen dan een iets vrolijkmakender kleurtje
// moppersmurf
De hooikoorts wordt meestal wel wat minder, de zonne-allergie niet echt.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat afschuwelijk. Gaat het na verloop van tijd wel beter of wacht jij nu op de herfst?
quote:Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De hooikoorts wordt meestal wel wat minder, de zonne-allergie niet echt.
Je hebt ook speciale creme tegen zonne allergie, dat had ik vroeger. Werkt beter dan factor 50 smeren is mijn ervaring.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik doe het tegenovergesteldequote:Op woensdag 20 april 2022 08:23 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben ook zo iemand die oversteekt omdat er aan de andere kant van de straat geen zon is.
quote:Op woensdag 20 april 2022 08:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tsja Amsterdam... dat is gewoon erg duur wonen/huren. En je hebt tenminste nog een gezamenlijke woonkamer. Wel een bezemkast als slaapkamer natuurlijk.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Over idiote kamerprijzen, hier nog een pareltje https://kamernet.nl/huren(...)straat/kamer-2036775
Maar hoeveel bananenbroden gaan er in een vriezer...?quote:Op woensdag 20 april 2022 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er gaan maar 3 bananen in een bananenbrood
Maximaal 2.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar hoeveel bananenbroden gaan er in een vriezer...?
HMpf.quote:
Dus je huis kan je nog niet eens verkopen?quote:Op woensdag 20 april 2022 13:03 schreef Candaasje het volgende:
Daar zou ik ook even mijn wenkbrauwen bij optrekken ja Isa, klinkt te goed om waar te zijn.
We kregen net een fles wijn bezorgd, namens de financieel adviseur. Biologisch, vegan en passend bij vegetarische gerechten. Aldus het kaartje dat erbij zat![]()
Verder maar weer eens de woningbouw en de taxateur (ja echt...die lui.... ik kan er niks mee) achter de broek aanzitten. We zijn inmiddels weer wéken verder, en nog steeds geen taxatierapport van ons huidige huis ontvangen. Of dus het terugkoop-voorstel. Ik ben er niet zo bang voor allemaal, maar toch.... een maand geleden was de taxatie. En het is echt geen hogere wiskunde in ons geval
We gaan het waarschijnlijk terugverkopen aan de woningbouw. Maar dat hangt nog wel een beetje van de taxatie af. Ondertussen zijn wij wel aan het inpakken.quote:Op woensdag 20 april 2022 14:03 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dus je huis kan je nog niet eens verkopen?
Wat irritant, toch wel lekker als je huis geen zooitje is straks met de bezichtigingen enzo.
Dit! Duizend keer ditquote:Op woensdag 20 april 2022 13:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bananen in plakjes invriezen.
Bevroren in de blender, melk erbij, brrrr, bananenmilkshake, wat cacao erbij, chocolade milkshake
Oh dat scheelt, geen kijkers! Mja blijft irritant ja!quote:Op woensdag 20 april 2022 14:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
We gaan het waarschijnlijk terugverkopen aan de woningbouw. Maar dat hangt nog wel een beetje van de taxatie af. Ondertussen zijn wij wel aan het inpakken.
Het is ook vooral irritant omdat de overwaarde voor een groot deel bepaalt voor hoeveel/ wanneer we kunnen verbouwen.
Nu hebben we wel een aardige indicatie.... Maar toch. Het stoort me echt énorm dat dit soort lui hun werk dus zo kunnen laten liggen. (En ze boos opbellen durf ik niet, want zie wat er de vorige keer gebeurde, en toen was ik echt poeslief)
Prima manier om mensen die geen fruit willen eten er toch aan te krijgen.quote:Op woensdag 20 april 2022 14:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit! Duizend keer ditZo kan je heerlijke milkshakes en ijs maken en nog gezond ook
Bevroren banaan + bevroren blauwe bessen = blueberry ijsquote:Op woensdag 20 april 2022 14:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Prima manier om mensen die geen fruit willen eten er toch aan te krijgen.
Ik vind het gewoon echt niet lekker klinken. Maar ga het wel proberen want wat moet ik andersquote:Op woensdag 20 april 2022 14:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bevroren banaan + bevroren blauwe bessen = blueberry ijs
Bevroren banaan + bevroren aardbeien = aardbeien ijs
Etc etc etc
En als je er amandelmelk of melk door doet krijg je een milkshake. Of chocolademelk, dan chocolademilkshake![]()
Wij hebben altijd plakjes bevroren banaan in de diepvries
Niet lekker klinken, like whut?! Het is echt zaligquote:Op woensdag 20 april 2022 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het gewoon echt niet lekker klinken. Maar ga het wel proberen want wat moet ik anders
Wat frustrerendquote:Op woensdag 20 april 2022 14:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
We gaan het waarschijnlijk terugverkopen aan de woningbouw. Maar dat hangt nog wel een beetje van de taxatie af. Ondertussen zijn wij wel aan het inpakken.
Het is ook vooral irritant omdat de overwaarde voor een groot deel bepaalt voor hoeveel/ wanneer we kunnen verbouwen.
Nu hebben we wel een aardige indicatie.... Maar toch. Het stoort me echt énorm dat dit soort lui hun werk dus zo kunnen laten liggen. (En ze boos opbellen durf ik niet, want zie wat er de vorige keer gebeurde, en toen was ik echt poeslief)
Waarschijnlijk is dit een van de dingen die in mijn hoofd heel anders smaken dan in werkelijkheid. Ik ga het echt proberenquote:Op woensdag 20 april 2022 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet lekker klinken, like whut?! Het is echt zalig
Alleen wel direct eten/opdrinken, want ontdooide bevroren banaan is echt wel heel vies.
Ik wilde net deze toevoeging doen ja, niet half laten smelten dan wordt het vies.quote:Op woensdag 20 april 2022 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet lekker klinken, like whut?! Het is echt zalig
Alleen wel direct eten/opdrinken, want ontdooide bevroren banaan is echt wel heel vies.
quote:Op woensdag 20 april 2022 16:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een broek gekocht
Handig om aan het begin van de middag doordeweeks te gaan, want dan hebben ze de tijd om je te helpen.
De broek valt op de enkel maar dat is oké voor dit model broek, heeft de verkoopster me van verzekerd. Maar goed ook, want ze hadden 'm niet in een langere maat.
Ik wilde eigenlijk geen jeans, maar ben geëindigd met jeans in zandkleur ipv spijkerbroekkleur. Goed compromis
Dat klinkt inderdaad als een prima dag.quote:Op woensdag 20 april 2022 17:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik tilde zware dingen en dat ging best goedSommige dingen zwaarder dan eerder, sommige dingen vooral beter dan eerder.
Daarna met Dora in het park geweest en gezeten, gegeten met vriendinnetje in de binnenstad, geprobeerd kleren te kopen, verdrietig geworden over een jumpsuit die net niet mooi zat, ijsje gegeten in het gras in de zon, gedoucht en zo koken en dan vanavond lekker op de bank.
I call een prima dag.
Bah vervelend. Maar voor de kattenbak, is een kattenluik in de keukendeur een idee?quote:Op woensdag 20 april 2022 18:34 schreef Sarabi het volgende:
Nou de buren zitten weer te gillen buiten.
Misschien toch maar er voor kiezen om de deur tussen de keuken en bijkeuken in de lente/zomer dicht te houden.
Niet fijn dat de kattenbak dan in de keuken moet maar zal wel helpen tegen de herrie.
Zat ik ook al te denkenquote:Op woensdag 20 april 2022 18:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bah vervelend. Maar voor de kattenbak, is een kattenluik in de keukendeur een idee?
Ik heb hier, toen ik thuis ging werken, (stond 50x per dag op om de deur weer dicht te doen) een kleine dranger aan de huiskamerdeur gemaakt. Van de gang naar de huiskamer ging makkelijk (da's duwen) van de huiskamer naar de gang lukte Nika in no-time, Elin had er wat meer tijd voor nodig.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zat ik ook al te denkenmaar zit nog te twijfelen of ik het zonde van de deur vind
Dat is ook een goede tip, thanks!quote:Op woensdag 20 april 2022 18:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb hier, toen ik thuis ging werken, (stond 50x per dag op om de deur weer dicht te doen) een kleine dranger aan de huiskamerdeur gemaakt. Van de gang naar de huiskamer ging makkelijk (da's duwen) van de huiskamer naar de gang lukte Nika in no-time, Elin had er wat meer tijd voor nodig.
Het heet een deurspin (heb 'm niet hier gekocht) https://www.hornbach.nl/s(...)YqdxeoAaAhLQEALw_wcBquote:Op woensdag 20 april 2022 18:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is ook een goede tip, thanks!
Hier zal Teigetje ook wel wat meer tijd voor nodig hebben
Ten eerste herken ik mijzelf niet als kankerpatient. Ik heb een keer een PAP3 gehad, gevold door lisexcisie en een keer een melanoompje dat is weggesneden. Vooruit, met wat fantasie kan je dat minikankertjes noemen en ben ik dan een minikankerpatient. Maar ik zou in een onderzoek voor kankerpatienten dit soort flutpatientjes niet meenemen.quote:Stimulatie van Dagelijkse Activiteiten bij patiënten behandeld voor kanker in de huisartsenpraktijk: een implementatiestudie
Onderzoeksvraag
Leidt de implementatie van een coaching beweegprogramma in de huisartsenpraktijk tot een actieve leefstijl, een vermindering van vermoeidheid en een verbetering van kwaliteit van leven na behandeling van kanker?
Uitgangsvraag PICO
P
Patiënten die meer dan 6 maanden geleden curatief zijn behandeld voor kanker
I
Een gepersonaliseerd coaching beweegprogramma gericht op het verhogen van fysieke activiteiten in het dagelijks leven geleid door de praktijkondersteuner van de huisarts.
O
Activiteitenniveau
Vermoeidheid
Depressie
Angst
Kwaliteit van leven
Participatie
Therapietrouw
Oh, zo ben ik dan ook wel weer hoor. Ik heb éérst een mail gedicht voor de onderzoekers en pas daarna kom ik hier mopperen (en even polsen of ik een punt hebquote:Op woensdag 20 april 2022 19:39 schreef AnneX het volgende:
Nee, je bent geen aansteller als je een andere vraagstelling verwacht van een academisch onderzoek.
Als je er zin in hebt, informeer je zelfs bij de bron en vertelt wat je ervan vindt.
Dat kun jij heel goed toelichten.
Omnomnomnomquote:Mijn cul bijdrage aan topic en de borrel vanmiddag: medjooldadels, gevuld met crème van mon chou met sinasappelzest en -sap. Met walnoot erop.
Verrukkelijk.
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 april 2022 19:47 schreef Lonaa het volgende:
Hier zou een dranger op de deur oid niet werken. Abby kan wel deuren openmaken en ook wel openduwen. Ziva kan heel goed deuren open duwen, dat doet ze echt met een flair en attitude waar ik altijd om moet lachen. Deur gaat ook altijd debiel ver open dan en dan stapt ze parmantig naar binnen. Maar een deur die naar haar toe open gaat...dat kan alleen met het linkerpootje.
Dus de deur naar de gang/naar boven krijgt ze niet open want dat moet met het rechterpootje, maar de deur naar het halletje achter wel.
Teigetje? 1 van mijn overleden katten heette zoquote:Op woensdag 20 april 2022 18:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is ook een goede tip, thanks!
Hier zal Teigetje ook wel wat meer tijd voor nodig hebben
O ja, daar zou ik ook wat van vindenquote:Op woensdag 20 april 2022 19:30 schreef sigme het volgende:
Even mopperen hoor. Ik kreeg een brief van m'n huisartsenpraktijk dat ik was geselecteerd voor een academisch onderzoek. Met flyer met uitleg etc.
[..]
Ten eerste herken ik mijzelf niet als kankerpatient. Ik heb een keer een PAP3 gehad, gevold door lisexcisie en een keer een melanoompje dat is weggesneden. Vooruit, met wat fantasie kan je dat minikankertjes noemen en ben ik dan een minikankerpatient. Maar ik zou in een onderzoek voor kankerpatienten dit soort flutpatientjes niet meenemen.
Bij navraag vonden ze me inderdaad niet zo geschikt, en bovendien gaf ik aan al ruim genoeg te bewegen terwijl ze graag deelnemers hebben die meer zouden willen bewegen. Ik denk dan: zet dat in die uitnodiging. Hmm. Hoeveel moeite is het? Het staat er niet in. Enkel dat ze onderzoek doen naar effect van beweging op angst, moe & somber. Wat ik ook al niet ben.
Goed, of ik dan wel de vragenlijst zou willen invullen, die is eenmalig itt het grote onderzoek, dat duurt 9 maanden en vergt 4 gesprekken en een stappenteller en een aantal vragenlijsten. Nou dat wil ik wel hoor.
Krijg ik dit soort vragen:
[ afbeelding ]
Daar word ik misselijk van![]()
Antwoorden (helemaal mee eens tot totaal oneens) is verplicht. Geen optie 'nvt'
Idiote vraag als je er niet-kankerpatienten als ik tussen hebt zitten, en als ik ertussen zit, dan zijn er meer. Veel meer.
Nóg idiotere vraag als je genezen bent van kanker. Of je je ziekte aanvaardt. En er komen nog een heel aantal vragen waarin je allemaal 'ziek' verondersteld wordt.
Ben ik nou zo'n aansteller?
Teigetje en Grizzly (die wilde ik Beertje noemen maar vond mijn man niet okequote:Op woensdag 20 april 2022 19:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Teigetje? 1 van mijn overleden katten heette zo(Ok, en nog 10.000 katten, maar soit)
Selectie uit de patiëntengroep van een aantal deelnemende huisartspraktijken, geselecteerd op diagnosecodes.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vind het heel vreemd. De HA heeft jou waarschijnlijk voorgesteld? Zonder eerst met jou te overleggen?
Voor de gezelligheid.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, zo ben ik dan ook wel weer hoor. Ik heb éérst een mail gedicht voor de onderzoekers en pas daarna kom ik hier mopperen (en even polsen of ik een punt heb)
[..]
Omnomnomnom![]()
Opnieuw voor een goed doel of onbezoldigd voor gezelligheid?
quote:Op woensdag 20 april 2022 19:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
O ja, daar zou ik ook wat van vinden![]()
Zo krijg je toch geen valide onderzoeksresultaten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, ik sta niet bekend om mijn subtiliteit. Geef ik direct toe. Heb ik mijn werk van gemaakt en ik maak er werk vanquote:Ik kreeg vandaag een linkje naar een intern onderzoekje. Mening geven over stellingen. Mensen alleen via de linkje mee laten doen was duidelijk een afterthought. Want in eerste instantie werden de stellingen in een forum besproken. En werd daar toegelicht wat ‘eens’ en ‘oneens’ was. Ik moest nu gokken tussen hokje links en hokje rechts
Ik kreeg begin deze week een geplande enquete onder ogen. Daar heb ik weinig spaan van heel gelaten. En daar heette ook een echte ervaren enquete-maker bij betrokken te zijn geweest.
Is uw team kleiner geworden? Keuze uit een score van 1 tot 10
Was u aanwezig bij bijeenkomsten X? Ja / Nee, ik was ziek / <andere antwoorden>
Informeren naar zíekte? Vanuit de werkgever? Waaaaaaaaarrrrrrrrr denken die mensen mee bezig te zijn?
Hmpf. Nou ja, en meer van zulks.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Hier in de buurt doen ze al iets soortgelijks vanuit het ziekenhuis gecoördineerd en de berichten daarover zijn ook hoopgevend. Patiënten vertellen dat ze meer energie hebben, het leven zinvoller vinden, etc.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Selectie uit de patiëntengroep van een aantal deelnemende huisartspraktijken, geselecteerd op diagnosecodes.
Geen overleg van tevoren, je krijgt een brief met wat uitleg en dus een uitnodiging om mee te doen, en duidelijk in de brief en folder etc vermeld dat deelname vrijwillig is.
Het onderzoek richt zich op begeleiding van 'meer bewegen' vanuit de huisarts, in tegenstelling tot wat er nu is, via revalidatiecentra. Idee is dat de drempel van revalidatiecentra veel hoger is dan van een huisarts, dus dat via (praktijkondersteuner van de) huisarts beweegplannen opstellen en met patiënt evalueren, helpt om mensen daadwerkelijk beter/leuker/meer te laten bewegen. Best een goed plan denk ik.
quote:
Bij heel veel enquetes voor wetenschappelijk onderzoek vraag ik me juist af of de onderzoekers een stel studenten heeft gevraagd om de enquetes te maken. Studenten zonder ervaring in het maken van enquetes. Die enquete die sigme kreeg is daar weer een fraai voorbeeld van.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:06 schreef Tele6 het volgende:
Ik stel me bij "ervaren enquête-maker" altijd iemand voor die voor z'n hbo organisatiekunde een keer een vragenlijstje af heeft moeten nemen bij z'n klasgenoten
Het was ook een test of het konquote:Op woensdag 20 april 2022 20:07 schreef sigme het volgende:
![]()
![]()
En je kan imgur filmpjes tonenDat opent perspectieven!
Ik heb nu overigens zin in jouw dadels. Ik ken ze wel gevuld met mon chou, maar dat sinaasappel erbij klinkt briljantquote:
En jij succesquote:
Hoeveel schaaltjes groente eet jij? Of opscheplepels?quote:Op woensdag 20 april 2022 20:15 schreef Isabeau het volgende:
Overigens krijg ik regelmatig enquetes voor oa Lifelines en daar kan ik heel vaak ook niet zoveel mee. De maatschappij is gericht op mensen die overdag en regelmatig werken. De vorige enquete wilde graag weten wat mijn gemiddelde bedtijd is. Heh. Ze willen verder ook nergens weten of ik nachtwerk doe of zo. Ik ben ook maar één van de 1,2 miljoen Nederlanders die soms/vaak/altijd 's nachts werken.
Joh, het is vroege-vogels-waardig!quote:Op woensdag 20 april 2022 20:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was ook een test of het kon
Maar ik vond dat ene zwaantje lekker relaxt op mama's rug zo mooi
http://silvieskitchen.nl/gevulde-dadels-met-sinaasappel-monchou/quote:Op woensdag 20 april 2022 20:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nu overigens zin in jouw dadels. Ik ken ze wel gevuld met mon chou, maar dat sinaasappel erbij klinkt briljant
Oh ja, je moet eigenlijk ook een regelmatig eetpatroon hebben. Mijn moeder is zo iemand. Ontbijt, lunch meestal hetzelfde. Kopje koffie om 10 uur. Kopje thee om 15.30 met fruit. Diner meestal avg of roerbak met rijst. Vla toe. Koffie om 20.00 met een koekje. Denk dat dit zeker 9 van de 10 dagen precies zo gaat.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:16 schreef sigme het volgende:
Hoeveel schaaltjes groente eet jij? Of opscheplepels?
En eet u wel eens 's avonds walnoten?
Doen jullie geen groepskorting??quote:Op woensdag 20 april 2022 20:23 schreef AnneX het volgende:
Tegoed op de ov chipkaart is nu ¤ 20,- en mn.X heeft gefikst datie automagisch bijlaadt.
Moet ik toch morgenvroeg alsnog langs een laadpaal oid. om het tegoed te registreren, zegt de mail. Pffft.
“Op een klein stationnetje ‘s morgens in de vroegte, stonden zeven buren netjes op een rij…en AnneX stond te klooien met haar ov jaarkaart…hakke hakke puf puf …weg zijn zij…”,
quote:2 personen ¤ 32 (per persoon ¤ 16,00)
3 personen ¤ 32 (per persoon ¤ 10,67)
4 personen ¤ 35 (per persoon ¤ 8,75)
5 personen ¤ 38 (per persoon ¤ 7,60)
6 personen ¤ 41 (per persoon ¤ 6,83)
7 personen ¤ 44 (per persoon ¤ 6,30)
Het bleek, dat wij de enigen waren die ‘nooit’ met de trein gaan.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Doen jullie geen groepskorting??linkje NS Scheelt echt heel veel geld.
[..]
En met die voordeelkaart is het nog steeds goedkoper dan 6,30 enkele reis? Dat is een half uurtje met de trein.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:38 schreef AnneX het volgende:
Het bleek, dat wij de enigen waren die ‘nooit’ met de trein gaan.
De anderen hebben een voordeel ov jaarkaart al. (?)
Nee, dat denk ik ook niet.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zij de vragenlijst heeft opgesteld.
En mensen moeten ook altijd een partner hebben om de vragenlijst in te kunnen vullen.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:15 schreef Isabeau het volgende:
Overigens krijg ik regelmatig enquetes voor oa Lifelines en daar kan ik heel vaak ook niet zoveel mee. De maatschappij is gericht op mensen die overdag en regelmatig werken. De vorige enquete wilde graag weten wat mijn gemiddelde bedtijd is. Heh. Ze willen verder ook nergens weten of ik nachtwerk doe of zo. Ik ben ook maar één van de 1,2 miljoen Nederlanders die soms/vaak/altijd 's nachts werken.
quote:Op woensdag 20 april 2022 20:04 schreef sigme het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, ik sta niet bekend om mijn subtiliteit. Geef ik direct toe. Heb ik mijn werk van gemaakt en ik maak er werk van
[..]
Ik kreeg begin deze week een geplande enquete onder ogen. Daar heb ik weinig spaan van heel gelaten. En daar heette ook een echte ervaren enquete-maker bij betrokken te zijn geweest.
Informeren naar zíekte? Vanuit de werkgever? Waaaaaaaaarrrrrrrrr denken die mensen mee bezig te zijn?
Hmpf. Nou ja, en meer van zulks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brief![]()
En het onderzoeksonderwerp is rete interessant en kan best wat opleveren qua gezondheidswinst. Buiten de mensen van wie de bloeddruk accuut oploopt als ze die vragenlijst zien dan
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 20 april 2022 20:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]Nee, ik heb geen kankerdiagnose gehad, ik heb mogelijk voorstadia van kanker gehad waarna preventief is ingegrepen. Mogelijk zou ik dus wel kanker gekregen hebben (gediagnostiseerd). Nu niet, er waren aanwijzingen om te veronderstellen dat ik waarschijnlijk kwaadaardige cellen had en dan nemen ze een lapje weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brief![]()
En het onderzoeksonderwerp is rete interessant en kan best wat opleveren qua gezondheidswinst. Buiten de mensen van wie de bloeddruk accuut oploopt als ze die vragenlijst zien danik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op woensdag 20 april 2022 20:04 schreef sigme het volgende:
[..]De wereld heeft meer Sigmes nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok, ik sta niet bekend om mijn subtiliteit. Geef ik direct toe. Heb ik mijn werk van gemaakt en ik maak er werk van
[..]
Hmpf. Nou ja, en meer van zulks.Spoilers!
Dat vond ik ook al. Ik heb roomkaas, heel veel dadels en ingevroren blokjes sinaasappelsap.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nu overigens zin in jouw dadels. Ik ken ze wel gevuld met mon chou, maar dat sinaasappel erbij klinkt briljant
Dat klinkt lekkerquote:Op woensdag 20 april 2022 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat vond ik ook al. Ik heb roomkaas, heel veel dadels en ingevroren blokjes sinaasappelsap.
Ik vond net maar liefst 3 verpakkingen dadels. Zo vaak gebruik ik ze niet. Ik heb er wel 20 kunnen verwerken in 2 bananenbroden.
Ik heb geëxperimenteerd met een brood met amandelmeel en boekweit, de ander heeft tarwebloem, volkorenbloem en boekweit. Eentje chocolade. Eentje walnoot, de ander amandel, walnoot en hazelnoot.
Hoeveel mensen wonen er? En hoeveel willen ze spreken en weet je al wanneer je wat hoort? Hoop toch zo dat ze jou kiezenquote:Op woensdag 20 april 2022 21:16 schreef Tele6 het volgende:
Nou, huis is leuk, Herman de huiskat is leuk, de bewoners geven allemaal een erg knuffelbare indruk. (Ik heb ze niet geknuffeld. Dat zou raar zijn.)
Ik heb wel erg zitten klungelen op de vragen over hoe ik ben in een groep, en waarom ik nou zo graag in precies hun huis wil wonen. Dat eerste hangt erg af van de rest van de groep, en dat tweede hoopte ik tijdens dat gesprek zelf nog achter te komen.
Ik heb zo'n gevoel dat ze ook iemand gaan kiezen die meer op henzelf lijkt. Al denk ik dat ik genoeg met ze gemeen heb -- muzikaal, buitenmens, gezellig, creatief. Wellicht wel op een andere manier creatief maar dat maakt juist creatief. Ach ja, we zien wel.
Ahahaha!quote:Op woensdag 20 april 2022 21:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen kankerdiagnose gehad, ik heb mogelijk voorstadia van kanker gehad waarna preventief is ingegrepen. Mogelijk zou ik dus wel kanker gekregen hebben (gediagnostiseerd). Nu niet, er waren aanwijzingen om te veronderstellen dat ik waarschijnlijk kwaadaardige cellen had en dan nemen ze een lapje weg.
Waar is minilot als je haar nodig hebt?quote:Op woensdag 20 april 2022 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:
pffff strijk is weggewerkt. Lang geleden dat ik zo'n berg had liggen
Veel te ver weg om dit te doen.quote:Op woensdag 20 april 2022 21:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar is minilot als je haar nodig hebt?
Nou, ze zeiden dat ze morgen zouden bellen maar ze belden zonet, en ik mag zaterdag wat langer langskomen voor de 2e rondequote:Op woensdag 20 april 2022 21:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen wonen er? En hoeveel willen ze spreken en weet je al wanneer je wat hoort? Hoop toch zo dat ze jou kiezen
Wij gaan af op de ervaren treinreizigers.quote:Op woensdag 20 april 2022 20:40 schreef Isabeau het volgende:
Of ze gebruiken hun gratis reizen dagen. Die heb je geloof ik op de seniorenvoordeelpas.
quote:
Abacadabraquote:Op woensdag 20 april 2022 22:33 schreef borisz het volgende:
Succes Tele in r2
Qua OV heb ik nog al een tijdje NS Flex met de kortingskaart. Krijg nu gewoon maandelijks een factuur voor mijn ov ipv opladen. Al zal ik die groepskorting ook in het oog houden.
Dat klinkt goedquote:Op woensdag 20 april 2022 22:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat klinkt tof, @:Tele6! Ik ga voor je duimen morgen!
Ik had weer een fijne maar wel lange werkdag, of eigenlijk was ik van 8.45-18.15 op werk maar zat daar wel 2x een half uur taart eten en laatste halfuurtje vooral wat administratieve dingen doen terwijl bestanden aan het kopiëren waren, dus qua echte werktijd gewoon een 'normale' werkdag. Maar wel al twee normale werkdagen achter elkaar dusen weer lekker gewerkt en dingen kunnen afstrepen enzo. Op de bank wel een half uurtje geslapen (dankzij wekker, anders had ik zo doorgetrokken tot midden in de nacht, dat leek me niet zo handig) en daarna nog een uur in de ah gelopen omdat ik niet kon besluiten welke muesli ik moest kopen
(uiteindelijk zonder muesli naar huis gegaan). Maar het begint eindelijk weer een beetje als mezelf te voelen. Dus wel nog wat sneller moe, maar ook wel dat ik m'n zaken wel weer op orde heb en stap voor stap de coördinatie van m'n twee projecten ook weer terug aan het pakken ben en dat is echt zó fijn. Al ruim zes maanden is het sinds de stick op m'n kop.. dus echt fijn om te merken dat ik er echt bijna weer ben nu.
Jeeee Telequote:Op woensdag 20 april 2022 21:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou, ze zeiden dat ze morgen zouden bellen maar ze belden zonet, en ik mag zaterdag wat langer langskomen voor de 2e ronde![]()
Kennelijk is dat gangbaar bij woongroepen, een eerste korte selectieronde en dan 2 kandidaten voor een 2e ronde. Wel lastig als je kandidaat bent, want hoe beter je die mensen leert kennen hoe jammerder als het het niet wordt, maar ook wel begrijpelijk dat ze het zo doen.
Het is een vijfpersoons huis dus ik heb vier bewoners gesproken. Drie mannen en een vrouw. Er werd veel gelachen en ze plaagden elkaar een beetje. Ze hebben allemaal niet de meest gangbare beroepen en hobby's -- dat is te verwachten van mensen in zo'n woongroep. Ze doen allemaal creatief werk en dingen met mensen.
Ik denk dat het een goed teken is dat we konden lachen in het gesprek. En kennelijk vinden ze het niet onoverkomelijk dat ik geen kunstenares of zo ben.
quote:Op donderdag 21 april 2022 07:17 schreef Tele6 het volgende:
Ik werd om 1:45 wakker in mijn badjas achter mijn computer... had gedroomd dat er NU iets voor werk moest gebeuren, maar was niet in staat om dat slapend en wel te doen, dus werd erg verward wakker.![]()
Wat leuk! Hopelijk kiezen ze jouquote:Op woensdag 20 april 2022 21:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou, ze zeiden dat ze morgen zouden bellen maar ze belden zonet, en ik mag zaterdag wat langer langskomen voor de 2e ronde![]()
Kennelijk is dat gangbaar bij woongroepen, een eerste korte selectieronde en dan 2 kandidaten voor een 2e ronde. Wel lastig als je kandidaat bent, want hoe beter je die mensen leert kennen hoe jammerder als het het niet wordt, maar ook wel begrijpelijk dat ze het zo doen.
Het is een vijfpersoons huis dus ik heb vier bewoners gesproken. Drie mannen en een vrouw. Er werd veel gelachen en ze plaagden elkaar een beetje. Ze hebben allemaal niet de meest gangbare beroepen en hobby's -- dat is te verwachten van mensen in zo'n woongroep. Ze doen allemaal creatief werk en dingen met mensen.
Ik denk dat het een goed teken is dat we konden lachen in het gesprek. En kennelijk vinden ze het niet onoverkomelijk dat ik geen kunstenares of zo ben.
Nog leuke TGTG kunnen scoren?quote:Op donderdag 21 april 2022 07:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. Alweer wakker van fluitende vogels![]()
Ik moet straks eerst naar de orthopeed voor nieuwe schoenen en daarna naar Dordrecht voor tandarts, schoonmoeder en de Turkse supermarkt.
Veel plezier op avontuur vandaag @:AnneX!
Ja. Bij Flink en bij een bakker. Ben benieuwd. Ik ben vooral bang dat ik bij Flink veel kant en klaar of zuivel ga krijgen, maar wilde het toch proberen.quote:
Ik heb maandag nog bij Flink daar gehaald. Inderdaad veel kant en klaar. Salades, wraps, maaltijden en tiramisu. Maar ik moet zeggen dat ik de kant en klaar van Flink echt dikke prima vind, zeker de producten van het merk Bloemcool. Maar dat zegt in mijn geval misschien niet zoveel.quote:Op donderdag 21 april 2022 07:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja. Bij Flink en bij een bakker. Ben benieuwd. Ik ben vooral bang dat ik bij Flink veel kant en klaar of zuivel ga krijgen, maar wilde het toch proberen.
Dat is hier al een week zo. Het neemt nu langzaam af. Maar vannacht hadden ze de kabels uit het tv kastje getrokkenquote:Op donderdag 21 april 2022 07:44 schreef Lonaa het volgende:
Poh, poes en poes doen heel druk. Gaat het stormen of wat
Ik begrijp daar echt heel weinig van. Waarom ineens een eigen app maken. Er is al een prima app waar verschillende zaken op verzamelen. Ik hoop toch echt dat niet meer zaken allemaal een eigen app aan gaan maken.quote:Op donderdag 21 april 2022 08:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Het werkt hier nog niet, maar AH is begonnen met de app “AH overblijvertjes”. Je kon ook aangeven bij welke AH je het pakket wilt halen.
Klantenbinding?quote:Op donderdag 21 april 2022 08:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik begrijp daar echt heel weinig van. Waarom ineens een eigen app maken. Er is al een prima app waar verschillende zaken op verzamelen. Ik hoop toch echt dat niet meer zaken allemaal een eigen app aan gaan maken.
Ik heb die app toevallig gisteren geïnstalleerd. Maar de Appie hier doet nog niet mee.quote:Op donderdag 21 april 2022 08:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Het werkt hier nog niet, maar AH is begonnen met de app “AH overblijvertjes”. Je kon ook aangeven bij welke AH je het pakket wilt halen.
Na verloop van tijd tgto overnemen?quote:Op donderdag 21 april 2022 08:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik begrijp daar echt heel weinig van. Waarom ineens een eigen app maken. Er is al een prima app waar verschillende zaken op verzamelen. Ik hoop toch echt dat niet meer zaken allemaal een eigen app aan gaan maken.
Hier in de verre omgeving doet nog geen een AH meequote:Op donderdag 21 april 2022 08:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb die app toevallig gisteren geïnstalleerd. Maar de Appie hier doet nog niet mee.
Sowieso op TGTG ook weinig opties.
?quote:Op donderdag 21 april 2022 09:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gang buurman heeft zijn Tibetaanse monniken weer aangezet![]()
Als ik werk moet doen… dan werkt dat toch nét niet.
Overigens: mogguh!
Er zitten meerdere bedrijfjes in mijn kantoorgang. En er staat een draadloze versterker.quote:
Zelfs de ervaren reizigers niet?quote:Op donderdag 21 april 2022 09:54 schreef AnneX het volgende:
Haha…we zitten in de stiltecoupé.![]()
tot R’dam.![]()
#niksindegaten.
Ik dacht aan de thuiskantoorsituatie, daarom snapte ik het niet.quote:Op donderdag 21 april 2022 09:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Er zitten meerdere bedrijfjes in mijn kantoorgang. En er staat een draadloze versterker.
Alles is hier een beetje rechtsdraaiend mindful biodanza energetisch positief etend sandalenvolk dus dat beïnvloedt ook hun muziekkeuze.
De monniken hebben nu plaats gemaakt voor de panfluiten
Nou, een ervaren reiziger wees naar de tekst op het raam. Wij schrikken, mond dicht en kregen een duim.quote:Op donderdag 21 april 2022 09:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zelfs de ervaren reizigers niet?
Och hemelquote:Op donderdag 21 april 2022 09:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, een ervaren reiziger wees naar de tekst op het raam. Wij schrikken, mond dicht en kregen een duim.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 34% gewijzigd door AnneX op 21-04-2022 11:03:28 ]
quote:Op donderdag 21 april 2022 10:55 schreef AnneX het volgende:
Vanuit de StationsHuiskamer in Rotterdam:
koffie en Dudok truffel chocoladetaart![]()
#provinciaaltje kijkt haar ogen uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die stilte coupé
![]()
Sterkte voor G met de MRI! Hopelijk gaat het deze keer beter.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:35 schreef Blues het volgende:
g gaat vandaag in een open MRI (eerste keer de gewone werd een paniekaanval). Dat moet in Amersfoort! Best een eindje rijden dus voor hij die afspraak heeft gaan we eerst naar het Mondriaanhuis en na de mri gaan we (hopelijk) bij dit restaurant.
https://restaurant-nonla-amersfoort.nl/
We maken er gewoon een dagje uit van
Dank voor de tip, ik hou het in gedachten, al zal het bezoek aan het mondriaanhuis al een uitdaging zijn voor g qua lopenquote:
Sterkte voor G! En fijn dat je er een leuk uitje van kunt makenquote:Op donderdag 21 april 2022 11:35 schreef Blues het volgende:
g gaat vandaag in een open MRI (eerste keer de gewone werd een paniekaanval). Dat moet in Amersfoort! Best een eindje rijden dus voor hij die afspraak heeft gaan we eerst naar het Mondriaanhuis en na de mri gaan we (hopelijk) bij dit restaurant.
https://restaurant-nonla-amersfoort.nl/
We maken er gewoon een dagje uit van
Anders had ik niet meegegaanquote:Op donderdag 21 april 2022 11:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Sterkte voor G! En fijn dat je er een leuk uitje van kunt maken
Ohhhhquote:Op donderdag 21 april 2022 11:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Anders had ik niet meegegaan
Ik wil niet alleen maar in de auto zitten en wachten in een ziekenhuis
Fijn!quote:Op woensdag 20 april 2022 22:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat klinkt tof, @:Tele6! Ik ga voor je duimen morgen!
Ik had weer een fijne maar wel lange werkdag, of eigenlijk was ik van 8.45-18.15 op werk maar zat daar wel 2x een half uur taart eten en laatste halfuurtje vooral wat administratieve dingen doen terwijl bestanden aan het kopiëren waren, dus qua echte werktijd gewoon een 'normale' werkdag. Maar wel al twee normale werkdagen achter elkaar dusen weer lekker gewerkt en dingen kunnen afstrepen enzo. Op de bank wel een half uurtje geslapen (dankzij wekker, anders had ik zo doorgetrokken tot midden in de nacht, dat leek me niet zo handig) en daarna nog een uur in de ah gelopen omdat ik niet kon besluiten welke muesli ik moest kopen
(uiteindelijk zonder muesli naar huis gegaan). Maar het begint eindelijk weer een beetje als mezelf te voelen. Dus wel nog wat sneller moe, maar ook wel dat ik m'n zaken wel weer op orde heb en stap voor stap de coördinatie van m'n twee projecten ook weer terug aan het pakken ben en dat is echt zó fijn. Al ruim zes maanden is het sinds de stick op m'n kop.. dus echt fijn om te merken dat ik er echt bijna weer ben nu.
De doos Merci en de bos bloemen zijn nog steeds ongekend populair, terwijl de dickpic toch echt aan populariteit heeft ingeboetquote:Op donderdag 21 april 2022 12:58 schreef Blues het volgende:
Ik kreeg net een lief appje van een oncoloog. Voor secretaressedag. Erg persoonlijk dus geen multi-app, ook omdat m'n coll vandaag allemaal op werk zijn. Toch lief
Is wel een mooi ziekenhuis om in te zittenquote:Op donderdag 21 april 2022 11:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Anders had ik niet meegegaan
Ik wil niet alleen maar in de auto zitten en wachten in een ziekenhuis
Lekkere experimenteerderquote:Op donderdag 21 april 2022 12:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, ik heb net een paar kekke () semi-orthopedische schoenen uitgekozen. Kan er even geen plaatjes van vinden maar het zijn zwarte sneakers. Dat was de enige optie zonder glitters of slangenprint.
@:myreala, gedroogde watermeloen smaakt alleen maar naar zoet. Te zoet.
De textuur van bananenbrood met tarwe/volkoren/boekweit verschilt nauwelijks van amandel/boekweit. Het is allebei lekker. Dan weet ik dat ook weer.
Het woord ziekenhuis was de verkeerde termquote:Op donderdag 21 april 2022 14:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Is wel een mooi ziekenhuis om in te zitten
Wat had je dan verwacht? Het is van zich zelf al een vrij zoete meloen. Haal het water er uit en je houd wat vruchtvlees over met de suikers.quote:Op donderdag 21 april 2022 12:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, ik heb net een paar kekke () semi-orthopedische schoenen uitgekozen. Kan er even geen plaatjes van vinden maar het zijn zwarte sneakers. Dat was de enige optie zonder glitters of slangenprint.
@:myreala, gedroogde watermeloen smaakt alleen maar naar zoet. Te zoet.
De textuur van bananenbrood met tarwe/volkoren/boekweit verschilt nauwelijks van amandel/boekweit. Het is allebei lekker. Dan weet ik dat ook weer.
Een dickpic van dez arts lijkt me in HAAR geval lastigquote:Op donderdag 21 april 2022 13:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De doos Merci en de bos bloemen zijn nog steeds ongekend populair, terwijl de dickpic toch echt aan populariteit heeft ingeboet
Hopelijk lopen ze lekker. Niks mis metquote:Op donderdag 21 april 2022 12:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had niets anders verwacht. Ik geef alleen mijn bevindingen door aangezien we het hier gisteren over hadden.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Het is van zich zelf al een vrij zoete meloen. Haal het water er uit en je houd wat vruchtvlees over met de suikers.
Banaan kan ook goed gedroogd worden. Maar ook die word zoet.
Oeh lekker, dat wil ik ook weer eensquote:Op donderdag 21 april 2022 18:44 schreef fietsie het volgende:
Ik had lekker ouderwets sla gemaakt , met botersla, komkommer augurk en tomaat, en een zachtgekookt eitje
Tja, de helft van de woorden die sommigen jongeren gebruiken is soms ook voor de helft niet-leden Nederland (lees: Engels)quote:Op donderdag 21 april 2022 20:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Volgende week mag ik een praatje doen over (mijn) orgaandonatie als onderdeel van een mini symposium van studenten.
Ik kreeg vandaag hun aandeel opgestuurd. Verhaal zit goed en grondig in elkaar…. maar de grammaticale fouten![]()
![]()
Ik zag dat dit in deze presentatie niet het probleem werdtquote:Op donderdag 21 april 2022 21:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, de helft van de woorden die sommigen jongeren gebruiken is soms ook voor de helft niet-leden Nederland (lees: Engels)
Auw! Doe iets!quote:Op donderdag 21 april 2022 21:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zag dat dit in deze presentatie niet het probleem werdt
Grote meiden (4e jaars HBO), zat kansen gehadquote:
De taal is het voertuig van de geest, maar ons Nederlands is wel een krakende wagen geworden.quote:Op donderdag 21 april 2022 21:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Grote meiden (4e jaars HBO), zat kansen gehad![]()
Dus ik trek me niks aan van de mening van jouw ()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |