Vaak zijn er ook wel actiekaartjes i.c.m. een broodje ofzo.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:47 schreef Arizona het volgende:
Goedemiddag!
Niet alleen huren zijn duur, treinkaartjes ook. Wil met mam en dochter gaan shoppen in Utrecht in de vakantie. We zijn dan alleen aan treinkaartjes al bijna 150 euro kwijt.
Ik maak me ook zorgen om de jongeren. Hoe moeten zij ooit een huis kopen, of huren, met zulke prijzen.quote:Op woensdag 20 april 2022 14:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben wat dat betreft echt net 2 jaar te laat afgestudeerd. Rond 2016 had je nog woningen voor 2-2,5 ton ergens in de randstad die niet 40 m2 zijn of helemaal uit elkaar vallen van ellende. Maak me serieus zorgen hoe dit door gaat in de komende jaren, want een auto en vakanties heb ik al uit mijn hoofd gezet maar denk dat ik ook echt op het bugdet moet gaan letten voor eten enzo.
Het wel redelijk krom, een alleenstaande collega van mij die al 10 jaar eerder begon met werken die in veel lagere schaal zit heeft bijvoorbeeld echt wel een mooie woning die voor mij nu zo ver weg zou zijn. Niet het maandbedrag zelf maar wel dat ze mij nooit een hypotheek als dat gaan geven.
Ja klopt, maar nu dus helemaal niet te vindenquote:Op woensdag 20 april 2022 15:03 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Vaak zijn er ook wel actiekaartjes i.c.m. een broodje ofzo.![]()
Zienmn edit.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja klopt, maar nu dus helemaal niet te vinden, of ik zoek niet goed.
Dat deden we tot twee jaar geleden inderdaad. Kochten we voor 25 euro een eersteklas retourtje en dan kreeg je er nog een broodje en een sapje van de La Place bij, of een koffie en een tompouce bij de Hema, en het maakte niet uit hoe laat je met de trein ging.
Die woningen heb je hier nu ook niet meer trouwensquote:Op woensdag 20 april 2022 14:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben wat dat betreft echt net 2 jaar te laat afgestudeerd. Rond 2016 had je nog woningen voor 2-2,5 ton ergens in de randstad die niet 40 m2 zijn of helemaal uit elkaar vallen van ellende. Maak me serieus zorgen hoe dit door gaat in de komende jaren, want een auto en vakanties heb ik al uit mijn hoofd gezet maar denk dat ik ook echt op het bugdet moet gaan letten voor eten enzo.
Het wel redelijk krom, een alleenstaande collega van mij die al 10 jaar eerder begon met werken die in veel lagere schaal zit heeft bijvoorbeeld echt wel een mooie woning die voor mij nu zo ver weg zou zijn. Niet het maandbedrag zelf maar wel dat ze mij nooit een hypotheek als dat gaan geven.
Ik heb echt gevoel dat financiėle vermogen van ouders zwaarder gaan tellen de komende tijd. Wel geen ouders die je collegegeld betalen, wel of geen studieschuld of wel/geen jubelton. Ik las iets dat ze (VVD) willen dat er minder studenten, maar in plaats van bepaalde studies moeilijker te maken gaan ze natuurlijk voor het financieel onbereikbaar maken van de studie. Wat ik nu al zie een tussengroep die ontstaat. Mensen die net te veel verdienen voor sociale huur en te weinig voor vrije sector huur. Ken meerdere die daar onder vallen en nog thuis wonen of op een kamer. En dat zijn dan mensen van begin 30 ongeveer met een vaste baan op MBO/HBO en soms zelf WO niveau.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik maak me ook zorgen om de jongeren. Hoe moeten zij ooit een huis kopen, of huren, met zulke prijzen.
quote:
Die kaartje kon vrijdag ook niet vinden. Dus flex dal Abo genomen. Scheelde 20 euro op een retourtje als ik de volle prijs had betaaldquote:Op woensdag 20 april 2022 15:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja klopt, maar nu dus helemaal niet te vinden, of ik zoek niet goed.
Dat deden we tot twee jaar geleden inderdaad. Kochten we voor 25 euro een eersteklas retourtje en dan kreeg je er nog een broodje en een sapje van de La Place bij, of een koffie en een tompouce bij de Hema, en het maakte niet uit hoe laat je met de trein ging.
Even gekeken hierquote:Op woensdag 20 april 2022 15:10 schreef Arizona het volgende:
[..]
Die woningen heb je hier nu ook niet meer trouwens![]()
Goedkoopste huis dat in mijn woonplaats te koop staat: 200K. En dan mag je er nog wel minimaal 60K (met de huidige prijzen voor verbouwen en materialen) in stoppen om het leefbaar te maken.
https://www.funda.nl/koop/oldenzaal/huis-42637304-anjerstraat-63/
Bij deze beloof ik dat ik geen plannen zal smeden op een van die dagen met de trein te gaanquote:Op woensdag 20 april 2022 15:12 schreef Arizona het volgende:
[..]Praktisch dezelfde tips die H_T gaf
Heb inderdaad Dal Flex genomen want ik moet vrijdag ook al met de trein en dan zowel heen als terug buiten de spits, en dan heb ik het er al uit
.
@:H_T jij bent toch niet van plan aanstaande vrijdag of volgende week donderdag de trein te pakken? Ik wil graag zonder vertraging reizen
Wij zijn inderdaad in de gelukkige omstandigheden dat onze dochter in principe zonder studieschuld door het leven kan gaan. Die mazzel heeft ze. Maar een jubelton zit er nu ook weer niet inquote:Op woensdag 20 april 2022 15:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb echt gevoel dat financiėle vermogen van ouders zwaarder gaan tellen de komende tijd. Wel geen ouders die je collegegeld betalen, wel of geen studieschuld of wel/geen jubelton. Ik las iets dat ze (VVD) willen dat er minder studenten, maar in plaats van bepaalde studies moeilijker te maken gaan ze natuurlijk voor het financieel onbereikbaar maken van de studie. Wat ik nu al zie een tussengroep die ontstaat. Mensen die net te veel verdienen voor sociale huur en te weinig voor vrije sector huur. Ken meerdere die daar onder vallen en nog thuis wonen of op een kamer. En dat zijn dan mensen van begin 30 ongeveer met een vaste baan op MBO/HBO en soms zelf WO niveau.
Dan heb ik echt mazzel gehad. Door paar jaar terug onder modaal te verdienen en dan sociale huurwoning te betrekken.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb echt gevoel dat financiėle vermogen van ouders zwaarder gaan tellen de komende tijd. Wel geen ouders die je collegegeld betalen, wel of geen studieschuld of wel/geen jubelton. Ik las iets dat ze (VVD) willen dat er minder studenten, maar in plaats van bepaalde studies moeilijker te maken gaan ze natuurlijk voor het financieel onbereikbaar maken van de studie. Wat ik nu al zie een tussengroep die ontstaat. Mensen die net te veel verdienen voor sociale huur en te weinig voor vrije sector huur. Ken meerdere die daar onder vallen en nog thuis wonen of op een kamer. En dat zijn dan mensen van begin 30 ongeveer met een vaste baan op MBO/HBO en soms zelf WO niveau.
Hier in de randstad begint de vrije sector markt een beetje vanaf 1000 euro kale huur. Tenzij je voor een studio gaat. Eis is vaak 3,5 of soms zelf 4 keer verdienen van dat bedrag bruto, dan zit je toch op 3500-4000 bruto per maand. Dat verdiend niet iedereen.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:19 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan heb ik echt mazzel gehad. Door paar jaar terug onder modaal te verdienen en dan sociale huurwoning te betrekken.
Maar ja, ik woon dan in regio qua werkgelegenheid tegenvalt voor hoger opgeleiden
Dat ding is de garage voor dat busje mag ik hopenquote:Op woensdag 20 april 2022 15:25 schreef Momo het volgende:
https://www.funda.nl/koop/almere/huis-88999896-alseidenstraat-8/
[ afbeelding ]
Dit is ook weer zon project
De meeste jongeren al helemaal nietquote:Op woensdag 20 april 2022 15:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Hier in de randstad begint de vrije sector markt een beetje vanaf 1000 euro kale huur. Tenzij je voor een studio gaat. Eis is vaak 3,5 of soms zelf 4 keer verdienen van dat bedrag bruto, dan zit je toch op 3500-4000 bruto per maand. Dat verdiend niet iedereen.
quote:https://ikwilhuren.nu/huurvoorwaarden
Algemene huurvoorwaarden
Uiteraard willen wij u als woningzoekende optimaal van dienst zijn. Om in aanmerking te komen voor één van onze huurwoningen, dient u aan een aantal voorwaarden te voldoen. Als algemene richtlijn hanteren wij een inkomensnorm waarbij uw bruto maandinkomen (inclusief vakantiegeld) minimaal gelijk dient te zijn aan 4 – 4,5 maal de huurprijs.
quote:https://hof-rijnland.nl/Content/Huur6stappen.html
Wij hanteren een inkomensnorm van 3,5 tot 4,5 keer de kale huurprijs. Als u een indicatie wenst wat voor u de maximale huurprijs is, dan kunt u de huurkosten calculator gebruiken. Let wel, wij verhuren voor meerdere opdrachtgevers. De inkomensnorm kan per woning verschillen.
Verdorie, dan moet je dus eerst een stuk van je huis draaien als je naar bed wil?quote:Op woensdag 20 april 2022 15:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Elke dag je bed op moeten maken opnieuwquote:Op woensdag 20 april 2022 15:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Verdorie, dan moet je dus eerst een stuk van je huis draaien als je naar bed wil?
Vreselijkquote:Op woensdag 20 april 2022 15:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Elke dag je bed op moeten maken opnieuw
Whehehehequote:Op woensdag 20 april 2022 15:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Verdorie, dan moet je dus eerst een stuk van je huis draaien als je naar bed wil?
Ze maken alles financieel onhaalbaar voor de meeste mensen.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Jubelton helpt daarbij ook niet mee. Leuk als je dankzij zo'n jubelton een huis kan kopen, maar het is een stuk minder leuk voor de mensen die je nu flink kan overbieden.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
Eigenlijk zou je een hypotheek voor een huis 1 inkomen ipv 2 inkomens. Als je de hypotheek hoogte laat bepalen door 2 inkomens kun je meer lenen, wat prijsopdrijvend werkt
De natte droom van Koerhuis.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Die gaat er af per 2023, wordt verlaagd tot iets van 25k.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:48 schreef H_T het volgende:
[..]
Jubelton helpt daarbij ook niet mee. Leuk als je dankzij zo'n jubelton een huis kan kopen, maar het is een stuk minder leuk voor de mensen die je nu flink kan overbieden.
Vroegah toen wij ons eerste huis kochten, telde mijn inkomen wel maar voor de helft mee. Terwijl ik toen al parttime werkte en echt niet van plan was nog minder te gaan werkenquote:Op woensdag 20 april 2022 15:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
Eigenlijk zou je een hypotheek voor een huis 1 inkomen ipv 2 inkomens krijgen. Als je de hypotheek hoogte laat bepalen door 2 inkomens kun je meer lenen, wat prijsopdrijvend werkt
https://speld.nl/2020/04/(...)stdag-drie-woningen/quote:Op woensdag 20 april 2022 15:54 schreef Fred_B het volgende:
De enige manier om de huizenprijzen naar een normaler niveau te krijgen is boos worden op de VVD en Prins Bernhard de geldprinter bij de ECB uitzetten, waardoor de economie afkoelt (en Italiė een groot probleem heeft) en daarbij meer huizen bouwen, met name in het goedkopere segment.
quote:Prins Bernhard jr. krijgt eigen feestdag: Drie Woningen
18 april 2020 door Jop Eikelboom en Tom Baalbergen
In navolging van zijn neef krijgt ook Prins Bernhard jr. een eigen feestdag: Drie Woningen. De feestdag is door de Oranjebond speciaal in het leven geroepen voor de prins en alle mensen in het onroerend goed.
Dan investeren ze maar weer in wapens, booming business momenteelquote:Op woensdag 20 april 2022 15:57 schreef H_T het volgende:
Huisprijzen omlaag krijgen schijnt wel weer als nadeel te hebben dat dat slecht is voor pensioenfondsen, die al tijden in de sector investeren omdat het een vrij veilige manier is gebleken om een leuk rendement te halen als je daar het geld voor hebt dus
Dan gaan ze maar in de wapens.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:57 schreef H_T het volgende:
Huisprijzen omlaag krijgen schijnt wel weer als nadeel te hebben dat dat slecht is voor pensioenfondsen, die al tijden in de sector investeren omdat het een vrij veilige manier is gebleken om een leuk rendement te halen als je daar het geld voor hebt dus
GMTA.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dan investeren ze maar weer in wapens, booming business momenteel
Ook leuk die bergen in de achtergrond... in Almerequote:Op woensdag 20 april 2022 15:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zijn die bergen die ze voor de winterspelen wilde gaan bouwen.quote:Op woensdag 20 april 2022 16:00 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ook leuk die bergen in de achtergrond... in Almere
Het is wel een advertentie die blijft geven! Zo lees ik net dat de tafel tevens dienst kan doen als beamerscherm en dat je de slaapkamer ook nog eens handmatig moet doordraaien, want dat gaat niet gemotoriseerdquote:Op woensdag 20 april 2022 16:00 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ook leuk die bergen in de achtergrond... in Almere
Het zou ook wel tof zijn dat huizenbezit wat minder gestimuleerd zou worden als beleggingssobject. Dat je niet hoeft te concurreren met een of andere Arabier die er mooi rendement ziet in verhuur.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:54 schreef Fred_B het volgende:
De enige manier om de huizenprijzen naar een normaler niveau te krijgen is boos worden op de VVD en Prins Bernhard de geldprinter bij de ECB uitzetten, waardoor de economie afkoelt (en Italiė een groot probleem heeft) en daarbij meer huizen bouwen, met name in het goedkopere segment.
Dus als je een pols breekt ofzo dan kun je je bed niet meer inquote:Op woensdag 20 april 2022 16:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Het is wel een advertentie die blijft geven! Zo lees ik net dat de tafel tevens dienst kan doen als beamerscherm en dat je de slaapkamer ook nog eens handmatig moet doordraaien, want dat gaat niet gemotoriseerd
Gewelddadige minds think alike.quote:
Ik ben ook wel benieuwd hoe makkelijk het van buitenaf te draaien is en of het op een migratieroute van dronken jongeren ligtquote:Op woensdag 20 april 2022 16:09 schreef Momo het volgende:
Ik weet niet hoe makkelijk dat beweegt, maar zie zo voor me dat je je snachts woest omdraait en dan dat het ding begint te draaien en je uit je bed wordt gegooid, zo op de tafel.
Het biedt wel mogelijkheden voor wilde nachtenquote:Op woensdag 20 april 2022 16:09 schreef Momo het volgende:
Ik weet niet hoe makkelijk dat beweegt, maar zie zo voor me dat je je snachts woest omdraait en dan dat het ding begint te draaien en je uit je bed wordt gegooid, zo op de tafel.
En zou het mogelijk zijn je woonkamer snel genoeg rond te laten draaien dat je veilig in bed kan blijven liggen terwijl je over de kop gaat?quote:Op woensdag 20 april 2022 16:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het biedt wel mogelijkheden voor wilde nachten
Dat is zeker een goed idee, maar vooral voor gewilde locaties. Dat een Vinexdoos in Leidsche Rijn 6 ton moet kosten is gewoon een politieke keuze, waar nagenoeg alle partijen achter staan.quote:Op woensdag 20 april 2022 16:07 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het zou ook wel tof zijn dat huizenbezit wat minder gestimuleerd zou worden als beleggingssobject. Dat je niet hoeft te concurreren met een of andere Arabier die er mooi rendement ziet in verhuur.
@Hamlapjes, attractiekenner, wat denk jij?quote:Op woensdag 20 april 2022 16:14 schreef H_T het volgende:
[..]
En zou het mogelijk zijn je woonkamer snel genoeg rond te laten draaien dat je veilig in bed kan blijven liggen terwijl je over de kop gaat?
Mja zelfs in schubbekutteveen worden die dingen opgekocht kan ik je vertellen.quote:Op woensdag 20 april 2022 16:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is zeker een goed idee, maar vooral voor gewilde locaties. Dat een Vinexdoos in Leidsche Rijn 6 ton moet kosten is gewoon een politieke keuze, waar nagenoeg alle partijen achter staan.
Bedankt Stef blok voor deze domme maatregelquote:Op woensdag 20 april 2022 16:07 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het zou ook wel tof zijn dat huizenbezit wat minder gestimuleerd zou worden als beleggingssobject. Dat je niet hoeft te concurreren met een of andere Arabier die er mooi rendement ziet in verhuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |