Hoe langer Rusland verliest (en dan vooral manschappen) en hoe langer het duurt, hoe meer weerstand er komt.quote:Op zondag 17 april 2022 13:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer andermans vernietiging groter is dan de eigen verliezen, heb je gewonnen.
Ik vermoed dat het Kremlin helemaal niet meer weet wat ze willen en zijn vervallen in doorgaan omdat stoppen geen optie (meer) is. De andersdenkende bevolking - via genocide - wegjagen en/of uitschakelen, levert een te herbouwen gebied op. Vanaf meet af aan heet Rusland ingezet op de Oostflank van de Djnepr (als grensbuffer).
Ergens hoop ik nog steeds dat er (groeiend?) verzet is in Rusland die de eigen "verliezen" onacceptabel vindt.
quote:Op zondag 17 april 2022 12:40 schreef Za het volgende:
[..]
Tractors, dat zal ze leren die Russen met hun hypersonische kernraketten.
https://www.trouw.nl/buit(...)n-tot-navo~bf97a91e/
Heroïsch sterven in de strijd, dat kun je. Denk dat ze dat ook doen gezien de mentaliteit bij die groep.quote:Op zondag 17 april 2022 12:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als je geen water en geen kogels meer hebt kun je weinig anders
Daar hebben ze niet de middelen voor. En dat weet zelfs die halvegare in het Kremlin.quote:Op zondag 17 april 2022 08:26 schreef halfway het volgende:
[..]
Denk niet dat ze daar stoppen, er ligt dan een breed front om langzaam aan heel ukraine te veroveren
Klopt, Rusland kan (met de huidige staat van hun leger) Oekraïne niet veroveren. Wel vernietigen... maar dan denk (en hoop) ik dat Rusland de eerst komende 50 jaar geen bruikbare vrienden meer heeft.quote:Op zondag 17 april 2022 13:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Daar hebben ze niet de middelen voor. En dat weet zelfs die halvegare in het Kremlin.
Mwah hij kan met paar nukes een overgave van Oekraïne afdwingen. Vraag is... durft ie dat..quote:Op zondag 17 april 2022 13:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Daar hebben ze niet de middelen voor. En dat weet zelfs die halvegare in het Kremlin.
Maximaal verzet in Marioepol is in die zin ook niet zinloos. Zelfs niet als je weet dat de stad niet gered kan worden. Hoe hoger de prijs van strategische doelen is voor de Russen, hoe eerder ze geneigd zullen zijn de mindere doelen op te geven.quote:Op zondag 17 april 2022 13:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer andermans vernietiging groter is dan de eigen verliezen, heb je gewonnen.
Ik vermoed dat het Kremlin helemaal niet meer weet wat ze willen en zijn vervallen in doorgaan omdat stoppen geen optie (meer) is. De andersdenkende bevolking - via genocide - wegjagen en/of uitschakelen, levert een te herbouwen gebied op. Vanaf meet af aan heet Rusland ingezet op de Oostflank van de Djnepr (als grensbuffer).
Ergens hoop ik nog steeds dat er (groeiend?) verzet is in Rusland die de eigen "verliezen" onacceptabel vindt.
Meer de vraag wat dat oplevert. Oekraine wat gloeit van de radioactiviteit en waarvan iig een deel van de fallout in Rusland terecht komt is niet zo nuttig en verder gaat niemand dan meer een pro-Rusland positie innemen en wordt de isolatie van Rusland alleen maar groter.quote:Op zondag 17 april 2022 13:34 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mwah hij kan met paar nukes een overgave van Oekraïne afdwingen. Vraag is... durft ie dat..
Nucleair gaan kan altijd. Maar Oekraïne vernietigen levert de Russen in praktische zin echt niks meer op. Zelfs geen schaamlap voor hun agressie.quote:Op zondag 17 april 2022 13:34 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mwah hij kan met paar nukes een overgave van Oekraïne afdwingen. Vraag is... durft ie dat..
Niks dus.quote:Op zondag 17 april 2022 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer de vraag wat dat oplevert. Oekraine wat gloeit van de radioactiviteit en waarvan iig een deel van de fallout in Rusland terecht komt is niet zo nuttig en verder gaat niemand dan meer een pro-Rusland positie innemen en wordt de isolatie van Rusland alleen maar groter.
De elite die Poetin steunt begint nu te beseffen dat ze niet naar de villa in italie en Zuidfrankrijk kunnen dit jaar en misschien volgend jaar ook niet , de ega's en dochters van de heren hebben nu dus ook flink de pest inquote:Op zondag 17 april 2022 13:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is voornamelijk cool op internetquote:Op zondag 17 april 2022 13:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Heroïsch sterven in de strijd, dat kun je. Denk dat ze dat ook doen gezien de mentaliteit bij die groep.
Gezien de huidige situatie lijkt Oekraïne (met voldoende toelevering van bruikbare wapens) niet kansloos als het op conventionele oorlogsvoering aankomt, dus wat dat betreft zie ik niet waarom ze het zouden opgeven.quote:Op zondag 17 april 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
Tot wanneer moet Oekraïne nou doorvechten? Wat is een realistisch doel voor dat land?
Oh, ik heb het niet over opgeven. Maar wat is reëel? Is Mariupol terug veroveren een serieuze optie?quote:Op zondag 17 april 2022 13:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gezien de huidige situatie lijkt Oekraïne niet kansloos als het op conventionele oorlogsvoering aankomt, dus wat dat betreft zie ik niet waarom ze het zouden opgeven.
Ze hebben ook iets dat Rusland niet heeft: een gemotiveerd leger
voorlopig nietquote:Op zondag 17 april 2022 13:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik heb het niet over opgeven. Maar wat is reëel? Is Mariupol terug veroveren een serieuze optie?
Met voldoende wapens kunnen ze de Russen gewoon Ukraine uit knikkeren. Inclusief Donbass en de Krim.quote:Op zondag 17 april 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
Tot wanneer moet Oekraïne nou doorvechten? Wat is een realistisch doel voor dat land?
Wishfull thinking. In barre tijden zal het extremisme en de haat juist gaan groeien. Ze zullen opgezweept worden om te vechten tot het bittere einde. Zie Nazi-Duitsland, Japan etc. Hoe meer verliezen hoe groter de wil om de vijand te vermorzelen. Zo werkt de menselijke aard.quote:Op zondag 17 april 2022 13:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe langer Rusland verliest (en dan vooral manschappen) en hoe langer het duurt, hoe meer weerstand er komt.
Nu is het conflict nog geen twee maanden bezig, dat is redelijk kort. Als deze situatie een paar jaar voortduurt, en de Russen ook armer worden, zal het sentiment een stuk negatiever zijn.
Realistisch doel is om Rusland uit te putten en dat voor Rusland de prijs te hoog wordt om door te vechten.quote:Op zondag 17 april 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
De Russen volledig naar de grenzen van 2014 terug drijven, zie ik momenteel niet als een realistisch militair doel binnen nu en een jaar.quote:Op zondag 17 april 2022 13:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met voldoende wapens kunnen ze de Russen gewoon Ukraine uit knikkeren. Inclusief Donbass en de Krim.
Denk dat het terug veroveren van die steden waar de Russen nu de baas zijn, een hele bloederige opgave gaat worden.quote:Op zondag 17 april 2022 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Realistisch doel is om Rusland uit te putten en dat voor Rusland de prijs te hoog wordt om door te vechten.
Dat hoeft ook niet per se maar zoals je in het noorden zag was terugveroveren niet zo'n opgave omdat de Russen zich terugtrokken. Dat is het doel wat Oekraine voor ogen zal hebben.quote:Op zondag 17 april 2022 13:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat het terug veroveren van die steden waar de Russen nu de baas zijn, een hele bloederige opgave gaat worden.
Omdat je de gemartelde en vermoorde burgers vind, ja.quote:Op zondag 17 april 2022 13:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat het terug veroveren van die steden waar de Russen nu de baas zijn, een hele bloederige opgave gaat worden.
Vandaar dat ik me serieus afvraag welk reëel militair doel Oekraïne zich moet stellen.
In het noorden hadden de Russen geen steden in handen, toch?quote:Op zondag 17 april 2022 13:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet per se maar zoals je in het noorden zag was terugveroveren niet zo'n opgave omdat de Russen zich terugtrokken. Dat is het doel wat Oekraine voor ogen zal hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |