quote:Ironic that it started life in Ukraine (built in Mykolaiv) and now it looks like it's ending its life in Ukraine.
Russian warship Moskva has sunk - state media - https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-61114843quote:Moskva, the flagship of Russia's Black Sea fleet, was being towed to port when "stormy seas" caused it to sink, according to a ministry message.
Waarom krijg ik het voorgevoel dat de rest allemaal 'door Russische schepen is gered en nu ergens ver weg op rust aan het komen is'?quote:Op donderdag 14 april 2022 22:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat wil ik ook nog wel eens zien. Ik heb ook al gehoord dat de Turken er een stuk of 50 hebben gered
Z13quote:Op donderdag 14 april 2022 22:20 schreef TLC het volgende:
Waar stond de Moskva nu ergens op t bord ?
[ afbeelding ]
Ik kreeg laatst 28 cent per kilo staal volgens mij.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet niet wat een gezonken wrak nog aan schroot waard is.
Dat moet in het Kremlin toch wat pijn doen om gedecommunismeerd te worden.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ah, daar is het nos pushbericht! Hele dag op zitten wachten.
Wel jammer dat de Russen nu de duidelijk naarbinnen gerichte gaten niet hoeft uit te leggen..
quote:bron: nos
Het vlaggenschip van de Russische Zwarte Zeevloot, de Moskva (Moskou) is gezonken. Het Russische ministerie van Defensie zegt dat het oorlogsschip tijdens een bergingsoperatie in stormachtig weer is vergaan.
Ik zei afgelopen maand al dat men het idee heeft dat de marine er nog slechter voorstaat dan het leger. Dat ze uitgerekend dìt schip te pakken krijgen laat dat wel zien denk ik.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Russian aircraft carrier Admiral Kuznetsov zit al in mottenballen en dan nu dit, de belangrijkste schepen van Rusland nemen rap in aantal af.
Spijtig...
Dat klopt ook vrij aardig, ga het lijstje maar eens af van hun grote schepen. De Kirov's en de klasse waar Moskva toe behoorde en daaronder, een groot deel is niet meer inzetbaar.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zei afgelopen maand al dat men het idee heeft dat de marine er nog slechter voorstaat dan het leger. Dat ze uitgerekend dìt schip te pakken krijgen laat dat wel zien denk ik.
Putin lijkt wel alle schepen achter zich te verbranden..quote:Op donderdag 14 april 2022 22:30 schreef MissionPhailed het volgende:
De Russen zijn flink het schip ingegaan
Ze hielden eerst wel heel erg de boot af met dit nieuws.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:23 schreef JJ76 het volgende:
Ik geloofde eigenlijk wel dat schip gezonken was, maar nu Rusland het zelf zegt begin ik te twijfelen.
Schepen hebben helaas wat meer onderhoud nodig dan een Kalashnikov, en dat kost geld. Veel geld. Geld dat ik beter kan besteden aan een superjacht in St. Tropez, sprak de oligarchquote:Op donderdag 14 april 2022 22:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt ook vrij aardig, ga het lijstje maar eens af van hun grote schepen. De Kirov's en de klasse waar Moskva toe behoorde en daaronder, een groot deel is niet meer inzetbaar.
De enige nieuwe schepen die ze bouwen zijn fregatten en het tempo waarin dat gaat is ridicuul laag.
De VS laat gewoon 3 Zumwalts te water die 4 miljard per stuk kosten in 5 jaar tijd.
Dat be true. Alishers jacht in Duitsland is vandaag in beslag genomen, jaarlijkse kosten om het te onderhouden? 70 miljoen.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Schepen hebben helaas wat meer onderhoud nodig dan een Kalashnikov, en dat kost geld. Veel geld. Geld dat ik beter kan besteden aan een superjacht in St. Tropez, sprak de oligarch
Prima shitpostquote:
Ik lig liever aan de haven van St tropez op een jacht dan op een oorlogschipquote:Op donderdag 14 april 2022 22:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Schepen hebben helaas wat meer onderhoud nodig dan een Kalashnikov, en dat kost geld. Veel geld. Geld dat ik beter kan besteden aan een superjacht in St. Tropez, sprak de oligarch
Snelste manier om miljonair te worden hè?quote:Op donderdag 14 april 2022 22:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat be true. Alishers jacht in Duitsland is vandaag in beslag genomen, jaarlijkse kosten om het te onderhouden? 70 miljoen.
Sovjets, het is sovjet meukquote:Op donderdag 14 april 2022 22:35 schreef Ferrous het volgende:
Is toch een lachertje al die ouwe meuk van die Russen.
Dat schip was bepaald geen oude meuk.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:35 schreef Ferrous het volgende:
Zoetwaterматросen.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:30 schreef MissionPhailed het volgende:
De Russen zijn flink het schip ingegaan
Oude meuk, bediend door mensen die naar huis willen, die weer aangestuurd worden door mensen die zo veel mogelijk willen graaien. Daar win je een oorlog mee.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:35 schreef Ferrous het volgende:
Is ook weer zo, erg genoeg allemaalquote:Op donderdag 14 april 2022 22:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oude meuk, bediend door mensen die naar huis willen, die weer aangestuurd worden door mensen die zo veel mogelijk willen graaien. Daar win je een oorlog mee.
Ja hoor, gebouwd in 1979 als Slava.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:36 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat schip was bepaald geen oude meuk.
Zo'n schip wordt gewoon gemoderniseerd tussentijds hoor.quote:
Dit is toch veel beter dan een marineschip? Heeft tenminste een fatsoenlijke badkamer en bar.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat be true. Alishers jacht in Duitsland is vandaag in beslag genomen, jaarlijkse kosten om het te onderhouden? 70 miljoen.
10 jaar ouder dan de oudste boot van de Nederlandse marine leert Wikipedia mij.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja hoor, gebouwd in 1979 als Slava.
Ik als oud marineman ben ik het met je eensquote:Op donderdag 14 april 2022 22:35 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ik lig liever aan de haven van St tropez op een jacht dan op een oorlogschip
Badkamers en barsquote:Op donderdag 14 april 2022 22:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit is toch veel beter dan een marineschip? Heeft tenminste een fatsoenlijke badkamer en bar.
[ afbeelding ]
Also; holy guacamole, wat een schaamteloos hedonisme
Ik denk eerder dat de Russische artillerie goed los zal gaan op wat er nog overeind staat.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:36 schreef raptorix het volgende:
Wat nu gaat gebeuren, hun vloot raakt geïsoleerd, die gaan nu stuk voor stuk weg geslagen worden, momentum is nu bij Ukraine, zelfde zie ik gebeuren met hun tanks en luchtmacht.
Net als die pantservoertuigen met goedkope Chinese banden, wat een flaterquote:Op donderdag 14 april 2022 22:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn geen boter sneller dan een raket, dus dan is het fijn dat je boot groot genoeg is om een klap op te kunnen vangen en ruimte voor afweer heeft.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:39 schreef Beathoven het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel van het hebben van zo'n enorm gedrocht van een schip in tijden dat snelheid en wendbaarheid veel gewenster zijn. Vooral met die techniek van de Russen zijn het sitting ducks.
In Miropul staat niks meer overeind, en de soldaten zullen wel op een plek zitten waar ze niet geraakt worden, dus dat maakt niks meer uit.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de Russische artillerie goed los zal gaan op wat er nog overeind staat.
Granaten zullen ze toch nog wel in voorraad hebben?
Nou, vooropgesteld dat alles goed werkt heb je er erg veel aan.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:39 schreef Beathoven het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel van het hebben van zo'n enorm gedrocht van een schip in tijden dat snelheid en wendbaarheid veel gewenster zijn. Vooral met die techniek van de Russen zijn het sitting ducks.
Ussr knop met gare contacten.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Het enige wat ik nu denk is met al dat prestigeverlies en het feit dat Zweden en Finland ook naar de NAVO gaan dat Vlad straks nog echt op die rode knop gaat drukken.
Het bekende liedje in Rusland. Er is budget voor normale goede banden, maar 70% van het budget wordt achterover gedrukt voor eigen gewin. Met als gevolg dat met de 30% goedkope rommel wordt gekocht om toch 'nieuw' materiaal te kunnen tonen.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:43 schreef Ferrous het volgende:
[..]
Net als die pantservoertuigen met goedkope Chinese banden, wat een flater
Hey een pleonasme.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:43 schreef Ferrous het volgende:
[..]
Net als die pantservoertuigen met goedkope Chinese banden, wat een flater
Ja, 6 CIWS en 100 SAM's lanceerbuizen hebben en zo geraakt worden...dan klopt er iets niet.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou, vooropgesteld dat alles goed werkt heb je er erg veel aan.
Dan zijn hun als eerste weg, denk jij niet dat alle landen inclusief China toch nie stiekum alles op Rusland hebben staan met die gek?quote:Op donderdag 14 april 2022 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Het enige wat ik nu denk is met al dat prestigeverlies en het feit dat Zweden en Finland ook naar de NAVO gaan dat Vlad straks nog echt op die rode knop gaat drukken.
Het zou me echt niks verbazen dat ook met hun nucleaire arsenaal slechts 10% daadwerkelijk werkt.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ussr knop met gare contacten.
Werkt ook niet.
Iemand heeft met bezweet voorhoofd en trillende bovenlip dit verhaal als minst erge alternatief gekozen.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Heb het nieuws over de boot op RT gevolgd. Het is jammer dat dat kanaal in de EU geblokkeerd is want nergens zal je zo veel zure copium vinden.
Ook de propaganda die ze nu weer op proberen te tuigen. Nee de Oekraïners hebben er niks mee te maken, onze eigen zeelui hebben de boot laten exploderen en toen zonk hij in een onrustige zee.
Veel beter verhaal ja Poetin
quote:
hohohoho Blokker is een ijzersterk merk.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:37 schreef TLC het volgende:
De Russen kopen ook al hun spul op marktplaats of bij de blokker, dus logisch dat t allemaal niet lang meegaat
Nou ja zonder gekheid dat blijft een gevaar.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het zou me echt niks verbazen dat ook met hun nucleaire arsenaal slechts 10% daadwerkelijk werkt.
Onduidelijk. Er zit ruim 500 man op. Berichten variëren van iedereen gered tot 50 man gered.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:48 schreef superniger het volgende:
Doei schip?
Zijn er ook veel dode matrozen?
Als je 2 van die Raketten vol op je dak krijgt denk ik dat 40 procent casulties wel reeel is.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:48 schreef superniger het volgende:
Doei schip?
Precies, het zou voor Oekraïne juist vrijwel onmogelijk moeten zijn om juist dàt schip te kunnen raken, laat staan een fatale hit te hebben. Geen idee wat er precies gebeurd is, maar duidelijk dat dit echt enorm prutswerk was van de Russen Op echt ieder vlak.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, 6 CIWS en 100 SAM's lanceerbuizen hebben en zo geraakt worden...dan klopt er iets niet.
Ik heb hoop dat hij uiteindelijk geruimd gaat worden ja, en dan helpen zo'n gezonken vlaggenschip, de move van Finland en Zweden wel mee. Dan kun je misschien wel een stukje Oekraïne innemen, maar je staat nog verder geïsoleerd dan 1,5 maand geleden als Russen.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:47 schreef raptorix het volgende:
Mijn voorspelling: Russische generaals ontduiken de problemen door te stellen dat Putin gek/onbekwaam is geworden, Putin word binnen een maand afgezet, en alles is weer normaal, olicharchjes krijgen macht terug, read my lips.
quote:Op donderdag 14 april 2022 22:23 schreef JJ76 het volgende:
Ik geloofde eigenlijk wel dat schip gezonken was, maar nu Rusland het zelf zegt begin ik te twijfelen.
Moet je wel de juiste zaken volgen op de radar.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, 6 CIWS en 100 SAM's lanceerbuizen hebben en zo geraakt worden...dan klopt er iets niet.
Zelf ga ik er nog steeds vanuit dat ook Rusland een "soort van" safety-protocol heeft waar een doorgedraaide rooie kop niet zomaar uit frustratie een rode knop kan indrukken omdat MAD simpelweg ook de (be)dieners in de as zullen worden gelegd.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:41 schreef TheVulture het volgende:
Niet volgens Rusland dus reken maar op veel doden.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:48 schreef superniger het volgende:
Doei schip?
Dat is dus ook weer een reden waarom dat hele "nou dan weten we niet of er nog over een kernwapenvrije Baltische regio te praten is" dreigement van Moskou zo onzinnig is, want wat valt er in godsnaam nog voor afspraken te maken met een land dat liegt over basale shit als het weerquote:Op donderdag 14 april 2022 22:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En het stormt niet eens.
Nou ja in het Kremlin misschien.
Uiteraard. Maar het aura van onoverwinnelijke oorlogsmachine is nu wel definitief kapot.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja zonder gekheid dat blijft een gevaar.
10% zijn nog 600 kernkoppen
Yup, kap gewoon met praten met ze en isoleer ze op elk vlak totdat er op zijn minst een ander regime zit...quote:Op donderdag 14 april 2022 22:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is dus ook weer een reden waarom dat hele "nou dan weten we niet of er nog over een kernwapenvrije Baltische regio te praten is" dreigement van Moskou zo onzinnig is, want wat valt er in godsnaam nog voor afspraken te maken met een land dat liegt over basale shit als het weer.
En gezonken als Slava Ukraini.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En zelfs dan. Dat land moet grondig gedenazificeerd worden.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, kap gewoon met praten met ze en isoleer ze op elk vlak totdat er op zijn minst een ander regime zit...
Nou, inderdaad, ik begin mij knap lullig te voelen dat ik mij ooit nog zorgen heb gemaakt aan de Oost-Duitse grens om een Russische aanval.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar het aura van onoverwinnelijke oorlogsmachine is nu wel definitief kapot.
Eens. Ouderwetse containment is nu key.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, kap gewoon met praten met ze en isoleer ze op elk vlak totdat er op zijn minst een ander regime zit...
Russische marine is altijd matig geweest. Duitsers op het IJsselmeer maken nog minder brokken.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zei afgelopen maand al dat men het idee heeft dat de marine er nog slechter voorstaat dan het leger. Dat ze uitgerekend dìt schip te pakken krijgen laat dat wel zien denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |