Hebben ze die gegeven dan?quote:Op woensdag 13 april 2022 16:08 schreef Alpha0 het volgende:
Wat waren eigenlijk de eisen van de Russen aan Oekrane voor de invasie? Weet iemand dat nog?
Wat voor weer het van 24 februari tot het moment van bevrijding in Bucha was en is geweest, is gewoon bekend. De Russen zijn weggetrokken toen het begon te dooien.quote:Op woensdag 13 april 2022 15:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
Op een aantal van de foto's kan je zien dat lijken in een plas water liggen. Beste vrieskist dan.
quote:Op woensdag 13 april 2022 16:09 schreef Kettlebell het volgende:
Het grootste risico zie ik nog in al die westerse en door vrouwen bestuurde landen (enorm naief) die een door mannen gedomineerde machosistische Russische bestuurscultuur aan het provoceren zijn met NATO toetredingen etc. Dat gaat echt niet goed blijven gaan op deze manier. (''Dat doen ze toch niet'')
Die waren er niet vziw.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:08 schreef Alpha0 het volgende:
Wat waren eigenlijk de eisen van de Russen aan Oekrane voor de invasie? Weet iemand dat nog?
Gek ook dat het juist de Russen waren die zeiden dat deze mensen vermoord zijn na het vertrek van de Russen.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat voor weer het van 24 februari tot het moment van bevrijding in Bucha was en is geweest, is gewoon bekend. De Russen zijn weggetrokken toen het begon te dooien.
Ik heb ineens een nieuwe theorie: ze vertrokken omdat ze doodziek werden van de niet te harden stank die ontstond met de dooi-inval!
Waren er niet, ze gingen de-nazi-ficeren, voor hun eigen veiligheid. Poetin heeft het gister nog es uitgelegd.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:08 schreef Alpha0 het volgende:
Zich houden aan de Akkoorden?quote:Op woensdag 13 april 2022 16:08 schreef Alpha0 het volgende:
Ja, laten we lekker generaliseren, vrouwen naef, mannen masochistisch…quote:Op woensdag 13 april 2022 16:09 schreef Kettlebell het volgende:
Het grootste risico zie ik nog in al die westerse en door vrouwen bestuurde landen (enorm naief) die een door mannen gedomineerde machosistische Russische bestuurscultuur aan het provoceren zijn met NATO toetredingen etc. Dat gaat echt niet goed blijven gaan op deze manier. (''Dat doen ze toch niet'')
Hoezo naef? Dit is gewoon het equivalent van je shotgun meenemen wanneer je de deur open gaat doen als er iemand aanbelt die claimt een pakje te komen brengen (wanneer je niets besteld hebt).quote:Op woensdag 13 april 2022 16:09 schreef Kettlebell het volgende:
Die akkoorden waar de Russen achteraf een invulling aan wilden geven die er toe zou leiden dat Oekrane een vazalstaat van Rusland zou worden, ze wilden immers een veto op van alles en nog wat voor de door hun gecontroleerde republiekjes in het oosten.quote:
En het raar vinden dat Oekraine daar niet gelukkig mee was.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die akkoorden waar de Russen achteraf een invulling aan wilden geven die er toe zou leiden dat Oekrane een vazalstaat van Rusland zou worden, ze wilden immers een veto op van alles en nog wat voor de door hun gecontroleerde republiekjes in het oosten.
Dat was geen eis, vziw, voor het vuur geopend werd. En akkoorden nakomen moet van 2 kanten komen.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:16 schreef zoost het volgende:
[..]
Zich houden aan de Akkoorden?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Minsk-akkoorden
In grote mensen taal: Je bent bang dat de Russen nog kwader worder en je denkt dat je ze moet paaien.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:09 schreef Kettlebell het volgende:
Als ik kijk naar de militaire prestaties en het functioneren van deze door mannen gedomineerde machosistische Russische bestuurscultuur denk ik niet dat wij in het verwijfde naeve westen ons veel zorgen hoeven te makenquote:Op woensdag 13 april 2022 16:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, laten we lekker generaliseren, vrouwen naef, mannen masochistisch…
Deze post komt (echt niet![]()
) enorm naef over.
Dus Zweden en Finland zijn naef bezig als ze besluiten om toch in een defensie samenwerkingsverband te stappen ipv bij een Russische inval hetzelfde te overkomen als Oekrane?quote:Op woensdag 13 april 2022 16:09 schreef Kettlebell het volgende:
Zet dat dan even in FB en vraag het de NWS mods, mischien zijn ze het met je eens.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:24 schreef Tengano het volgende:
Ik weet niet wiens idee het was om die foto in de OP te plakken maar die had voor mij niet gehoeven.
Ik krijg er de rillingen van en snap al helemaal niet wat hij toevoegt aan de OP.
rusland is de gene die hysterisch als een wijf handelt. Grappige het enige wat een beetje rationeel gaat daar is het economische beleid, gericht op het opvangen van de sancties. Grappige dat daar een vrouw zit.....quote:Op woensdag 13 april 2022 16:09 schreef Kettlebell het volgende:
Een OP kan altijd langer.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:24 schreef Tengano het volgende:
Ik weet niet wiens idee het was om die foto in de OP te plakken maar die had voor mij niet gehoeven.
Ik krijg er de rillingen van en snap al helemaal niet wat hij toevoegt aan de OP.
En wie zijn die 'mensen uit allerlei landen die daar rond lopen om de boel te documenteren'? Door wie zijn die gestuurd? In wiens belang handelen die?quote:Op woensdag 13 april 2022 15:53 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Fijn dat een marinier en wapeninspecteur zich even gaat wagen aan forensisch onderzoek daar zal de beste man een hoop verstand van hebben. De snelheid waarmee een lijk ontbind is van een heleboel verschillende factoren afhankelijk en zal voor elk lijk dat daar ligt anders zijn. Daarnaast lopen er daar mensen uit meerdere landen rond om de boel te documenteren en te onderzoeken en ooggetuige te interviewen en daar is tot nu toe nog 0,0 uit naar voren gekomen dat er gelogen is over hoe en wat daar heeft plaatsgevonden.
Grappig, je noemt allemaal voorbeelden waarbij een buitenlandse agressor massa's burgers vermoordt, ter verdediging dat Oekrane massa's mensen zou vermoorden, ipv de buitenlandse agressor....quote:Op woensdag 13 april 2022 16:32 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
En wie zijn die 'mensen uit allerlei landen die daar rond lopen om de boel te documenteren'? Door wie zijn die gestuurd? In wiens belang handelen die?
Lijken vergaan inderdaad verschillend, maar een lijk wat meerdere weken open en bloot op straat of langs de kant van de weg ligt ziet er in ieder geval niet zo fris meer uit als die hand met die rode nagellak. Veel van deze lijken hebben kleding die er nog bijzonder netjes uitziet. Gooi maar eens een oude jas een paar weken in je achtertuin, ongeacht het weer. Neem deze; zelfs die witte band is nog brandschoon:
[ afbeelding ]
Als je de gemiddelde Nederlander zou vragen 'Zijn Russische soldaten tot zo'n massamoord in staat?' dan zal de meerderheid volmondig JA zeggen terwijl de mogelijkheid dat Oekrainse soldaten dit zouden doen waarschijnlijk slechts op een kleine minderheid kan rekenen. Terwijl dit vergelijkbare volkeren met een vergelijkbare mentalitieit zijn. Nederlandse soldaten in Nederlans-Indie hebben op grote schaal burgers vermoord, Amerikanen in Vietnam en een hele reeks andere landen, de Britten hebben in de Boerenoorlog talloze Afrikaners laten creperen in concentratiekampen, de Sovjets hebben duizenden Poolse officieren gexecuteerd, zo kunnen we wel even door gaan. Het gaat niet alleen om sadisten 'op de werkvloer' maar ook getraumatiseerde soldaten die doordraaien. En wat dacht je van generaals en gewetenloze politici die het lot van vele burgers beschouwen als 'collateral damage'. Ik acht de kans namelijk best aanwezig dat dit een coverup is van een massamoord door het Oekrainse leger is of dit zelfs in scene gezet is door de Oekrainse overheid om verdere westerse support uit te lokken.
Gelukkig maar dat de lijken dan precies zijn gefotografeerd in de paar uur voordat ze zwart begonnen te kleuren en op te zwellenquote:Op woensdag 13 april 2022 16:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat voor weer het van 24 februari tot het moment van bevrijding in Bucha was en is geweest, is gewoon bekend. De Russen zijn weggetrokken toen het begon te dooien.
Altijd leuk dat nog's terug te halen. In Rusland rechtvaardigen ze dat de Minsk2014 akkoorden niet werden nagekomen en vulden dat later aan met een ratjetoe aan zelf bedachte argumenten.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:08 schreef Alpha0 het volgende:
Hij doet ook verkiezingen, trouwens.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
Dames en heren, volgens mij hebben we een forensisch expert in ons midden.
Eentje die het beter weet dan de vele experts ter plekke en alle experts wereldwijd die de beelden en verhalen analyseren. En zijn imposante theorien ondersteunt hij met Kremlin-praatjes uit Kremlin-bronnen.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
@EdvandeBerg zal het hiermee eens zijn.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:40 schreef Aether het volgende:
Bucha was dan ook een Britse opertatie: https://redd.it/u1zj9m
Ik geef slechts voorbeelden waar de 'goede' partijen in een conflict (volgens de zwart/wit denkers dan) de misdaden begingen. Maar goed; de Indonische vrijheidsstrijders gingen minstens zo wreed om met gevangen Nederlandse burgers, Indo's en krijgsgevangenen. De Sovjets hebben ook flinke opruiming gehouden in de bevrijde gebieden en zo'n beetje iedere Duitse inwoonster van Berlijn is destijds wel aangerand of verkracht door Russische soldaten.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grappig, je noemt allemaal voorbeelden waarbij een buitenlandse agressor massa's burgers vermoordt, ter verdediging dat Oekrane massa's mensen zou vermoorden, ipv de buitenlandse agressor....
Dit zegt allemaal vooral veel over jezelf denk ikquote:Op woensdag 13 april 2022 16:32 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
En wie zijn die 'mensen uit allerlei landen die daar rond lopen om de boel te documenteren'? Door wie zijn die gestuurd? In wiens belang handelen die?
[...]
Ik acht de kans namelijk best aanwezig dat dit een coverup is van een massamoord door het Oekrainse leger is of dit zelfs in scene gezet is door de Oekrainse overheid om verdere westerse support uit te lokken.
liever vrouwen die weerstand bieden tegen het Russische geweld dan laffe bange mannetjes zoals jij die bij het eerste signaal van gevaar voorover buigen met de broek op de knien en roepen "doe alles wat je wil!"quote:Op woensdag 13 april 2022 16:09 schreef Kettlebell het volgende:
Houdt rusland zich wel aan de door hun ondertekende geneefse conventie wat oorlogsmisdaden erkent.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:16 schreef zoost het volgende:
[..]
Zich houden aan de Akkoorden?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Minsk-akkoorden
En weer 750 miljoenquote:Op woensdag 13 april 2022 16:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ook howitzers. Een stel M109's zullen ze goed kunnen gebruiken.
Het Pentagon en de wapenfabrikanten wrijven zich in de handjes.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Joe lijkt wel blij te zijn met de club van Zelensky die al de klusjes van Amerika opknapt
Dat azovbataljon moet wel bestaan uit minstens 100k man denk ik. Ze kunnen werkelijk overal tegelijkertijd zijn.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet erg creatief die Kremlin trollen. Ze braken telkens dezelfde bagger uit.
Het tegenovergestelde is waar. Toetreden tot de NAVO is alleen in de ogen van Rusland een provocatie, en na de inval in Oekrane is die zienswijze ng zwakker dan het al was. Er is alle reden voor Finland en Zweden om voor hun eigen verdediging op te komen en deze te versterken, en dt is het juiste moment want Rusland's zienswijze t.o.v. de NAVO staat zwakker dan ooit en militair zijn ze al druk elders. Rusland kan op dit moment realistisch gezien niks doen tegen die landen en als ze er over een paar maanden bij horen al helemaal niet.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:09 schreef Kettlebell het volgende:
Dat heb ik gedaan. Op die plek stond voorheen deze foto van Marina Ovsyannikova. De huidige foto is genomen na de raketaanval op treinstation van Kramtorsk. Ik vond deze foto passender bij de veranderde omstandigheden, na Boetsja en Kramatorsk. Ik krijg er ook de rillingen van, ik vind dat hij juist daarom wat toevoegt ten opzichte van de vorige foto. Maar natuurlijk zou de OP ook zonder foto's kunnen.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:24 schreef Tengano het volgende:
Dat zal wel meevallen want die kunnen meer verdienen aan de rivaltiteit met China. Die paar duizend raketwerpers zetten geen zoden aan de dijk.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het Pentagon en de wapenfabrikanten wrijven zich in de handjes.
One trick pony's inderdaad.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel grappig dat we hier elke paar dagen dezelfde discussie hebben over dat azovbataljon.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is vooral heel vermoeiend.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel grappig dat we hier elke paar dagen dezelfde discussie hebben over dat azovbataljon.
Ik denk dat de meeste mensen de omstandigheden in Oekraine wel gruwelijk vinden en ik heb daar persoonlijk niet zo'n foto in de OP voor nodig. Ik vind hem persoonlijk te schokkend en heb in het FB een verzoek geplaatst op aanraden van @Tijger_mquote:Op woensdag 13 april 2022 16:50 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Op die plek stond voorheen deze foto van Marina Ovsyannikova. De huidige foto is genomen na de raketaanval op treinstation van Kramtorsk. Ik vond deze foto passender bij de veranderde omstandigheden, na Boetsja en Kramatorsk. Ik krijg er ook de rillingen van, ik vind dat hij juist daarom wat toevoegt ten opzichte van de vorige foto. Maar natuurlijk zou de OP ook zonder foto's kunnen.
En de wapenlobby hoefde alleen maar hun geprogrammeerde betacuck Poetin een oorlog te laten starten.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het Pentagon en de wapenfabrikanten wrijven zich in de handjes.
Zucht niet weer iemand iemand die dit helemaal zelf heeft uitgevonden na een CSI aflevering te hebben bekeken.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
Huizen een beetje bijplamuren, likje verf hier en daar en dan ziet alles er weer als nieuw uitquote:Op woensdag 13 april 2022 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik hoorde op BNR radio dat Rusland de parade op 9 mei in Marioupol wil houden.
Dat ze eerst de puin gaan ruimen de straat netjes maken en daar de “overwinning” gaan vieren.
Ja ik ben dat drive-by-trolling ook wel een beetje beu. Internet is een stuk leuker zonder kwaadaardige idioten.quote:
Ja, daar was twee weken terug al sprake van.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat ze eerst de puin gaan ruimen de straat netjes maken en daar de “overwinning” gaan vieren.
Het hele leven is zelfs veel leuker zonder assholes. Maar jaquote:Op woensdag 13 april 2022 17:01 schreef Perrin het volgende:
Ja ik ben dat drive-by-trolling ook wel een beetje beu. Internet is een stuk leuker zonder kwaadaardige idioten.
En je negeert gewoon de satellietbeelden uit maart waar die lijken al lagen?quote:Op woensdag 13 april 2022 16:32 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 april 2022 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Van die spaanplaat-buitenkanten. Zoals in westerns.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Huizen een beetje bijplamuren, likje verg hier en daar en dan ziet alles er weer als nieuw uit
Ja dat was dus de planningquote:Op woensdag 13 april 2022 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Van die spaanplaat-buitenkanten. Zoals in westerns.
En dan zenden ze het zo uit op de Russische Teeveequote:Op woensdag 13 april 2022 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Van die spaanplaat-buitenkanten. Zoals in westerns.
Drones zijn dus confirmed. Mooiquote:Op woensdag 13 april 2022 16:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop dan dat ze voor het oog van de meekijkende Russische bevolking live een raketje op hun bol krijgen.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dan zenden ze het zo uit op de Russische Teevee
"We are working on that son."quote:Op woensdag 13 april 2022 17:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik hoop dan dat ze voor het oog van de meekijkende Russische bevolking live een raketje op hun bol krijgen.
MI-17's worden ook gestuurd, geen idee waar de VS die vandaan heeft gehaald maar blijkbaar hebben ze daar een fors aantal van in voorraad.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Moeten ze wel eerst toestemming van Poetin hebben, want die heeft liever neutrale landen om zich heen.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:16 schreef Barbusse het volgende:
Ik hoop echt dat Finland en Zweden besluiten toe te treden tot Nato. Dikke middelvinger naar die Russische dictator.
[ afbeelding ]
Mene vittuun, Putin
Bron?quote:Op woensdag 13 april 2022 17:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
MI-17's worden ook gestuurd, geen idee waar de VS die vandaan heeft gehaald maar blijkbaar hebben ze daar een fors aantal van in voorraad.
Er is niks mis met een beetje spelen als advocaat van de duivel. Het herhalen van het Kremlin-naratief is echter wel zeer vermoeiend.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja ik ben dat drive-by-trolling ook wel een beetje beu. Internet is een stuk leuker zonder kwaadaardige idioten.
quote:Op woensdag 13 april 2022 17:16 schreef Barbusse het volgende:
Ik hoop echt dat Finland en Zweden besluiten toe te treden tot Nato. Dikke middelvinger naar die Russische dictator.
[ afbeelding ]
Mene vittuun, Putin
Hopelijk met mooie beelden van Poetin die je onder dit liedje kan monterenquote:Op woensdag 13 april 2022 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik hou van Finland en Finnenquote:Op woensdag 13 april 2022 17:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Moeten ze wel eerst toestemming van Poetin hebben, want die heeft liever neutrale landen om zich heen.
Wat een leuk gifje trouwens
Tot op zekere hoogte, maar het zijn in 99% van de gevallen dezelfde uitgekauwde talking points en precies de narratieven die het Kremlin uitspuugt.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er is niks mis met een beetje spelen als advocaat van de duivel. Het herhalen van het Kremlin-naratief is echter wel zeer vermoeiend.
Jezus, dat was zoeken...ik had het op een ander forum gelezen maar daar stond geen link bij, uiteindelijk gevonden:quote:
quote:Pentagon looks to vastly expand weapons for Ukraine
Ukrainian officials also met recently with the maker of Reaper and Predator drones, a company official said
The Biden administration is poised to dramatically expand the scope of weapons it is providing Ukraine, U.S. officials said Tuesday, with the Pentagon looking to transfer armored Humvees and a range of other sophisticated equipment.
The new aid package could be worth $750 million, these people said. Like others, they spoke on the condition of anonymity because the transfer has not yet been finalized.
Preliminary plans circulating among government officials and lawmakers in Washington also included Mi-17 helicopters, howitzer cannons, coastal defense drones and protective suits to safeguard personnel in the event of a chemical, biological or nuclear attack, the officials said, though they cautioned that it was not immediately clear if all of those items would end up in the final aid package.
Pentagon spokesman John Kirby declined to comment. On Tuesday night, after this article was published, another U.S. defense official said the Russian-made helicopters would not be included.
Continues;
https://www.washingtonpos(...)gon-ukraine-weapons/
Kunnen ze dan zomaar in zo'n M17 helicopter vliegen???quote:Op woensdag 13 april 2022 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jezus, dat was zoeken...ik had het op een ander forum gelezen maar daar stond geen link bij, uiteindelijk gevonden:
[..]
Je vergeet voor het gemak dat het Rusland is die deze oorlog is gestart en niets te zoeken heeft in Oekrane.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik geef slechts voorbeelden waar de 'goede' partijen in een conflict (volgens de zwart/wit denkers dan) de misdaden begingen. Maar goed; de Indonische vrijheidsstrijders gingen minstens zo wreed om met gevangen Nederlandse burgers, Indo's en krijgsgevangenen. De Sovjets hebben ook flinke opruiming gehouden in de bevrijde gebieden en zo'n beetje iedere Duitse inwoonster van Berlijn is destijds wel aangerand of verkracht door Russische soldaten.
En de bewoners van Donbass, zouden die sinds 2014 allen maar pais en vree hebben gekend?
Die hebben ze nu ook dus ja.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kunnen ze dan zomaar in zo'n M17 helicopter vliegen???
Eerder riep Potus al dat Putin een oorlogsmisdadiger is. Met dan nu de terechte term genocide.quote:bron: themoscowtimes
U.S. President Joe Biden accused Russian forces of committing genocide in Ukraine, the first time his administration has used the term.
"Yes, I called it genocide," Biden told reporters traveling with him in Iowa when asked about his use of the term during an earlier speech.
"It's become clearer and clearer that Putin is just trying to wipe out the idea of even being able to be a Ukrainian."
Ukrainian President Volodymyr Zelensky swiftly responded: "True words of a true leader."
Zou toch wel stoer zijn als Wopke en Mark er ook nog even 100 helmen bij doen hoorquote:Op woensdag 13 april 2022 17:29 schreef Vallon het volgende:
Reden te meer voor Biden om Oekrane van nog extra spulletjes twv $750 te voorzien en ook eens met wat wij cq ik al eerder riepen dat Putin een misdadiger is die welbewust genocide aan het bedrijven is.
Benieuwd wat onze Staatsleden als stEUn voor Oekrane nog meer gaan afblokken en het land toestoppen.
[..]
Kijk eens naar de foto die je er zelf bij doet: het sneeuwt, het soort kleine vlokken die vallen als het vriest, de sneeuw blijft op de broek van de persoon liggen zonder te dooien, die persoon is door en door koud. De vingers van de persoon zijn aan het verdrogen, er is geen rotting opgetreden, maar wel verdroging, een begin van mummificering, het lichaam ligt hier dus al enige tijd in droge koude omstandigheden. De nagels die gelakt lijken, zijn van binnenuit verkleurd door gestold zwart geworden bloed. De nagel van de duim die naar boven staat is niet verkleurd. Het bloed is na de dood naar de vingertoppen gezakt. Dit is ook het bewijs dat dit lichaam na de dood niet meer verplaatst is, de verkleuring (vingers wel, duim niet) is volkomen in overeenstemming met de huidige positie.quote:
Das geen klein grut meer.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jezus, dat was zoeken...ik had het op een ander forum gelezen maar daar stond geen link bij, uiteindelijk gevonden:
[..]
Ze hebben ook mi-24 heli's die zijn in principe geavanceerder.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die MSM niet zomaar op hun woord gelooft, alleen maar goed dat mensen zelf nadenken of het nieuws dat tot hen komt.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte, maar het zijn in 99% van de gevallen dezelfde uitgekauwde talking points en precies de narratieven die het Kremlin uitspuugt.
Vaak zit er ook geen interesse voor andere standpunten achter of een wil om daadwerkelijk van gedachten te wisselen maar komt men alleen even de boel onderschijten met die rommel.
Mooi! Dat is toch wel goed nieuws voor Oekraine in deze situatie. Ik hoop alleen wel dat ze de manschappen nog een beetje op niveau kunnen houden om nog wat met dat matrieel te doen. Je moet zeg maar wel genoeg soldaten 'overhouden'.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze hebben ook mi-24 heli's die zijn in principe geavanceerder.
Denk dat ze vooral zwaarder spul geven wat aansluit op wat ze al kennen.
Ander spul krijgen ze korte training voor.
Denk aan die kamikaze drones bijvoorbeeld.
Krijgen ze er duizend van, zowel lichte als javelin achtige.
Ik zou niet graag een Russische soldaat zijn daar in de Donbas regio.
Het was ijskoud daar ja. En verder laten satellietbeelden ook zien dat de lijken daar al een paar weken liggen.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Kijk eens naar de foto die je er zelf bij doet: het sneeuwt, het soort kleine vlokken die vallen als het vriest, de sneeuw blijft op de broek van de persoon liggen zonder te dooien, die persoon is door en door koud. De vingers van de persoon zijn aan het verdrogen, er is geen rotting opgetreden, maar wel verdroging, een begin van mummificering, het lichaam ligt hier dus al enige tijd in droge koude omstandigheden. De nagels die gelakt lijken, zijn van binnenuit verkleurd door gestold zwart geworden bloed. De nagel van de duim die naar boven staat is niet verkleurd. Het bloed is na de dood naar de vingertoppen gezakt. Dit is ook het bewijs dat dit lichaam na de dood niet meer verplaatst is, de verkleuring (vingers wel, duim niet) is volkomen in overeenstemming met de huidige positie.
Bij het hoofd ligt bloed. Dat bloed ligt weliswaar in vocht, maar is niet weggespoeld/ver verspreid. Dat is nog een aanwijzing voor de droge weersomstandigheden na de dood, het heeft nadat deze persoon gestorven is niet meer geregend of gesneeuwd.
Dat verklaart dan de toestand van de kleding, die zijn aan geen ander element dan kou blootgesteld geweest. Kleren die niet nat-droog-nat-droog worden blijven in prima staat, de kleding in je kledingkast is na een jaar daar hangen ook niet aangetast.
Er zijn geen insecten actief geweest, dat kan je het best concluderen aan de hand van de bloedplas bij het hoofd. Er zitten geen insecten bij, er zitten geen eitjes of maden in.
Als jouw door Poetin betaalde nepdeskundige goed naar de foto’s kijkt ipv roebels te incasseren en sprookjes te vertellen, ziet hij hetzelfde.
Dat zijn helderziende satellieten natuurlijk, kunnen in de toekomst zien....quote:Op woensdag 13 april 2022 17:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het was ijskoud daar ja. En verder laten satellietbeelden ook zien dat de lijken daar al een paar weken liggen.
De nieuwe Kremlintheorie zal wel zijn dat de oekrainers wat burgers hebben vermoord om de oude lijken te vervangen voor verse![]()
![]()
Die jongens en meiden die al zaken kunnen gebruiken zullen in staat zijn om in een periode van hooguit weken, die dingen pirouetjes te laten draaien. En nee in tegenstelling om gecertificeerd te zijn, hoeven gebruikers niet alles van een systeem te weten, alleen waar de knopjes voor dienen.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze hebben ook mi-24 heli's die zijn in principe geavanceerder.
Denk dat ze vooral zwaarder spul geven wat aansluit op wat ze al kennen.
Ander spul krijgen ze korte training voor.
Denk aan die kamikaze drones bijvoorbeeld.
Krijgen ze er duizend van, zowel lichte als javelin achtige.
Ik zou niet graag een Russische soldaat zijn daar in de Donbas regio.
Dat begrijp ik met Russisch materieel. Dat kennen de Oekraeners al.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die jongens en meiden die al zaken kunnen gebruiken zullen in staat zijn om in een periode van hooguit weken, die dingen pirouetjes te laten draaien. En nee in tegenstelling om gecertificeerd te zijn, hoeven gebruikers niet alles van een systeem te weten, alleen waar de knopjes voor dienen.
Waar steeds dat beeld vandaan komt dat Oekraners iets niet zou zouden kunnen bedienen, is mij een raadsel.
Nu is oorlog meer dan iets kunnen afschieten waarbij ik mij zomaar kan voorstellen dat in de achtergrond ervaren strategen & planners zich remote ophouden om hun leerlingen in het veld per oortje van aanvullend advies te voorzien.
Ik weet dat het geen kwestie van uren zal zijn maar het lijkt me toch niet dat je jaren nodig hebt om een operator die al bekend is met het besturen van drones om te scholen.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat begrijp ik met Russisch materieel. Dat kennen de Oekraeners al.
Maar zaken die meer geavanceerd zijn, denk aan een Reaper Drone, die zouden ook die kant op gaan. En ik vraag me af wie dat dan gaat bedienen.
Heb je enig idee wat voor een opleiding daarvoor nodig is, en hoe groot de ground crew is? Die reapers werken per 4 en moeten vanuit 2 commandoposten aangestuurd worden. In totaal 55 mensen aan crew.
Opleiding: een extra jaar voor wie al piloot is.
Ik vraag me echt af wie dit gaat besturen.
Wat stembanden zodat de militairen volgens het typische zuinig oud hollands gebruik pang pang kunnen zeggen.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zou toch wel stoer zijn als Wopke en Mark er ook nog even 100 helmen bij doen hoor
Het zou me ook niks verbazen dat er op dit moment reeds Oekranse militairen in de VS hiervoor aan het trainen zijn.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik weet dat het geen kwestie van uren zal zijn maar het lijkt me toch niet dat je jaren nodig hebt om een operator die al bekend is met het besturen van drones om te scholen.
Het gaat niet niet om niet kunnen bedienen, het gaat om niet kunnen onderhouden. Om te kunnen sleutelen aan moderne geavanceerde wapensystemen ben je wat langer dan een paar weken bezig met leren.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die jongens en meiden die al zaken kunnen gebruiken zullen in staat zijn om in een periode van hooguit weken, die dingen pirouetjes te laten draaien. En nee in tegenstelling om gecertificeerd te zijn, hoeven gebruikers niet alles van een systeem te weten, alleen waar de knopjes voor dienen.
Waar steeds dat beeld vandaan komt dat Oekraners iets niet zou zouden kunnen bedienen, is mij een raadsel.
Nu is oorlog meer dan iets kunnen afschieten waarbij ik mij zomaar kan voorstellen dat in de achtergrond ervaren strategen & planners zich remote ophouden om hun leerlingen in het veld per oortje van aanvullend advies te voorzien.
quote:Op woensdag 13 april 2022 17:52 schreef Aether het volgende:
Russische Netflix-gebruikers klagen streamingdienst aan
https://www.filmvandaag.n(...)-streamingdienst-aan
Kansloosquote:Netflix bracht direct een halt toe aan alle Russische producties en overnames. Toen de dienst daarna werd gedwongen om 20 propagandakanalen uit te zenden in het land, besloot Netflix de dienst niet meer beschikbaar te maken. Het Russische staatsmedium RIA meldt nu dat 20 mensen zich hebben aangesloten bij een rechtszaak tegen de streamingdienst.
Nog zo'n honderd anderen zullen zich hierbij aansluiten, aldus RIA. Het in Moskou gevestigde advocatenkantoor Chernyshov, Lukoyanov and Partners neemt de zaak op zich en stelt: Netflix heeft "een publiek contract met abonnees gesloten dat niet voorziet in de mogelijkheid van eenzijdige weigering om verplichtingen na te komen". Volgens het kantoor schendt Netflix de rechten van de gebruikers en het burgerlijk wetboek van de Russische Federatie.
De eisers eisen 60 miljoen roebel (ongeveer 661.000 euro) schadevergoeding voor niet-geldelijke schade. Russen betaalden ongeveer 799 roebel per maand aan een Netflix-abonnement (zo'n 9,11 euro). Netflix heeft nog niet gereageerd op de rechtszaak.
Zouden ze dan naar de rechter stappen in Rusland of Amerika?quote:Op woensdag 13 april 2022 17:52 schreef Aether het volgende:
Russische Netflix-gebruikers klagen streamingdienst aan
https://www.filmvandaag.n(...)-streamingdienst-aan
Ik zal eens kijken wat de VS zelf voor opleiding aanbiedt.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik weet dat het geen kwestie van uren zal zijn maar het lijkt me toch niet dat je jaren nodig hebt om een operator die al bekend is met het besturen van drones om te scholen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.airforce.com/(...)loted-aircraft-pilot"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Ik begreep dat het Russische soldaten zijn die in burgerkleding zijn gestoken.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het was ijskoud daar ja. En verder laten satellietbeelden ook zien dat de lijken daar al een paar weken liggen.
De nieuwe Kremlintheorie zal wel zijn dat de oekrainers wat burgers hebben vermoord om de oude lijken te vervangen voor verse![]()
![]()
Ik redeneerde vanuit (semi)standaardvoertuigen, helikopers en jets. Ik ken een (olieplatform) helikoper piloot die mij vrij stellig doet overkomen dat hij met wat aanwijzing zonder meer in staat zal zijn om gangbare militaire Heli's in de lucht te doen gassen.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat begrijp ik met Russisch materieel. Dat kennen de Oekraeners al.
Maar zaken die meer geavanceerd zijn, denk aan een Reaper Drone, die zouden ook die kant op gaan. En ik vraag me af wie dat dan gaat bedienen.
Heb je enig idee wat voor een opleiding daarvoor nodig is, en hoe groot de ground crew is? Die reapers werken per 4 en moeten vanuit 2 commandoposten aangestuurd worden. In totaal 55 mensen aan crew.
Opleiding: een extra jaar voor wie al piloot is.
Ik vraag me echt af wie dit gaat besturen.
Kritisch, maar nooit zelfkritischquote:Op woensdag 13 april 2022 18:06 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een soort van geruststelling dat brexit gekkies, Trump fans en Corona wappies ook putin fans blijken te zijn.
Ik weet het, ze zijn natuurlijk helemaal geen fan, ze bekijken het "genuanceerd".
Letterlijk er een Potemkin stad van makenquote:Op woensdag 13 april 2022 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Dan ziet het er als een gemiddeld Russische stadje op het platteland uit...quote:Op woensdag 13 april 2022 17:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Huizen een beetje bijplamuren, likje verg hier en daar en dan ziet alles er weer als nieuw uit
Dat uitstel argument want ze-kunnen-het-niet zal ongewijfeld in normale omstandigheden de waarheid zijn.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het gaat niet niet om niet kunnen bedienen, het gaat om niet kunnen onderhouden. Om te kunnen sleutelen aan moderne geavanceerde wapensystemen ben je wat langer dan een paar weken bezig met leren.
Mi-17's zijn Russische helikopters, volgens mij hebben de Amerikanen die ook veel in Afghanistan ingezet.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik begin me daarom wel een beetje zorgen te maken. Het is volgens mij duidelijk dat Rusland het oosten wel snel gaat winnen, goedschiks of kwaadschiks. Wat gebeurt er dan met al die zware wapens?quote:
Het is voor zover ik weet standaard dat wapens die je niet mee kunt nemen met een terugtrekking, of in het geval van overgave, vernietigd.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik begin me daarom wel een beetje zorgen te maken. Het is volgens mij duidelijk dat Rusland het oosten wel snel gaat winnen, goedschiks of kwaadschiks. Wat gebeurt er dan met al die zware wapens?
Zorgen over met wapens gebeurt, dat is niet gek.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik begin me daarom wel een beetje zorgen te maken. Het is volgens mij duidelijk dat Rusland het oosten wel snel gaat winnen, goedschiks of kwaadschiks. Wat gebeurt er dan met al die zware wapens?
Dat is een terechte zorg. Het lijkt me dat we Rusland volledig moeten ontwapenen.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe doen we dat?quote:Op woensdag 13 april 2022 18:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is een terechte zorg. Het lijkt me dat we Rusland volledig moeten ontwapenen.
Door Ukraine te blijven bevoorraden totdat ze in Vladivostok staan.quote:
Lekker realistischquote:Op woensdag 13 april 2022 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Door Ukraine te blijven bevoorraden totdat ze in Vladivostok staan.
Maar accepteren die Russen dat?quote:Op woensdag 13 april 2022 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Door Ukraine te blijven bevoorraden totdat ze in Vladivostok staan.
Ik denk het niet, maar als we alle burgers platbombarderen en kinderen verkrachten hebben ze geen keus.quote:
Oog om oog, tand om tandquote:Op woensdag 13 april 2022 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar als we alle burgers platbombarderen en kinderen verkrachten hebben ze geen keus.
Ik denk oprecht dat de bedoeling was dit in Kiev te doen. Wat je zegt, de ultieme vernederingquote:Op woensdag 13 april 2022 17:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat was dus de planning![]()
Maar we lachen nu, denk dat ze het echt gaan doen.
De ultieme belediging naar Oekrane.
Rusland want in de VS maakt die zaak geen kans vanwege de overheidsdwang. En Netflix kan dus ieder oordeel in Rusland naast zich neerleggenquote:Op woensdag 13 april 2022 17:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zouden ze dan naar de rechter stappen in Rusland of Amerika?
Je zal overigens maar rechter zijn in Rusland...de flexibiliteit van het brein van sommige mensen als het gaat om het eigen handelen/geweten is oneindig.
Die worden op Russische invasie troepen afgevuurd.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik de relevantie niet echt om mensen in zulke hokjes te delen.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:06 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een soort van geruststelling dat brexit aanhangers, Trump fans en Corona wappies ook putin fans blijken te zijn.
Ik weet het, ze zijn natuurlijk helemaal geen fan, ze bekijken het "genuanceerd".
Alles kan maar er zit wel vaak een patroon achter. Te vaak om het toeval te noemen, denk ik. Dit zijn overigens zeer specifieke zaken waarbij er vooral sprake is van ontkenning van feiten en realiteiten.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik de relevantie niet echt om mensen in zulke hokjes te delen.
Mensen kunnen prima oneens zijn over een bepaald onderwerp en het vervolgens weer eens met elkaar zijn over een ander onderwerp.
Het idee was om Oekrane te vazaliseren en daarnaast het opsplitsen van het land in 3/4 zones waarschijnlijk.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:08 schreef Alpha0 het volgende:
Natuurlijk zijn er mensen die overall tegen zijn, maar die kunnen denk ik beter genegeerd worden inplaats van dat we alles en iedereen in hokjes plaatsen.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles kan maar er zit wel vaak een patroon achter. Te vaak om het toeval te noemen, denk ik. Dit zijn overigens zeer specifieke zaken waarbij er vooral sprake is van ontkenning van feiten en realiteiten.
Ik denk dat wappies, om toch even te generaliseren, zo vast zitten in hun eigen gedachten dat de google-loophole ze ook niet echt helpt eruit te komen.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er mensen die overall tegen zijn, maar die kunnen denk ik beter genegeerd worden inplaats van dat we alles en iedereen in hokjes plaatsen.
Ik trek dit soort verhalen echt heel slechtquote:Op woensdag 13 april 2022 18:40 schreef TLC het volgende:
https://www.bbc.com/news/world-europe-61085810
Met welk leger moet Rusland het oosten winnen dan?quote:Op woensdag 13 april 2022 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In principe heb je gelijk, maar wanneer je aantoonbaar in elke fabeltjesfuik gevangen wordt, dan zou een beetje zelfkritiek handig zijn.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik de relevantie niet echt om mensen in zulke hokjes te delen.
Mensen kunnen prima oneens zijn over een bepaald onderwerp en het vervolgens weer eens met elkaar zijn over een ander onderwerp.
Ze hebben er meer als Rusland, veel meer en daar komt alleen maar meer bij.quote:Op woensdag 13 april 2022 17:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mooi! Dat is toch wel goed nieuws voor Oekraine in deze situatie. Ik hoop alleen wel dat ze de manschappen nog een beetje op niveau kunnen houden om nog wat met dat matrieel te doen. Je moet zeg maar wel genoeg soldaten 'overhouden'.
Ze bekijken het "kritisch".quote:Op woensdag 13 april 2022 18:06 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een soort van geruststelling dat brexit aanhangers, Trump fans en Corona wappies ook putin fans blijken te zijn.
En hebben zelf onderzoek gedaan heur!quote:
Ik denk het Russische leger, vol met huurlingen zoals Wagner en smerige Tjetjenen.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Met welk leger moet Rusland het oosten winnen dan?
Met het laatste helemaal eens en daarom lijkt het mij beter om ze compleet te negeren. Want de discussie gaat hier ook redelijk vaak over andere zaken waarvan ik mij afvraag wat voor raakvlakken het met deze oorlog heeft, apart van een paar users die overal tegen zijn.quote:Op woensdag 13 april 2022 18:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
In principe heb je gelijk, maar wanneer je aantoonbaar in elke fabeltjesfuik gevangen wordt, dan zou een beetje zelfkritiek handig zijn.
- Brexit een goed idee? Extreem twijfelachtig, maar prima
- Trump een prima president? Tja volgens welke maatstaf dan? Maar prima
- Corona geen probleem, griepje, vaccineren gevaarlijk? Hoezo dan? Maar prima.
Maar dan Oekrane en de Russische inval. Das gewoon 100% zwart-wit. Daar is geen twijfel over schuldige en over slachtoffer. Daar is geen twijfel over wie de agressor is. Daar mag je best van vinden dat sommige Oekraners ook niet deugen, maar dat aandragen als excuus? Onacceptabel.
Daarom geruststellend. Niet voluit Putin durven veroordelen, twijfel zaaien over Oekrane of Oekraners, continu onwaarschijnlijke scenario’s aandragen? Tja dan wordt toch wel erg duidelijk dat je mening over andere onderwerpen waarschijnlijk niet zo bijzonder op feiten gestoeld was en dat je gewoon volledig in een alternatieve realiteit leeft.
Als ik een euro zou krijgen voor elke keer dat ik dat hoorde had ik me nu een leger kunnen veroorloven dat de Russen kan verslaan.quote:Op woensdag 13 april 2022 19:08 schreef Ulx het volgende:
Dat de Russen snel gaan winnen hoor ik al weken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |