quote:Lilianne Ploumen stapt op als fractieleider van de Partij van de Arbeid. Ook vertrekt ze uit de Tweede Kamer, zo meldt ze op Twitter. Ze laat weten per direct te stoppen, in de verklaring. Ze zegt 'dat het leiderschap van de partij niet goed bij mij past en ik daarmee niet de ideale leider van onze partij ben'.
Ploumen schrijft in de verklaring dat ze 'trots' is op wat ze voor elkaar heeft gekregen. Ook laat ze weten dat het bondgenootschap met GroenLinks 'zich verder zal verdiepen en verbreden'. Ook al vertrekt Ploumen uit de Kamer, ze zal wel een 'betrokken partijlid' blijven.
En de vraag of de GL kwestie nu het breekpunt gaat worden. Daarmee doel ik op aansluiten of niet, er zijn twee aanzienlijke kampen momenteel binnen de PvdA, begreep ik, en die beiden een prominente leider hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:21 schreef trein2000 het volgende:
Respect hoor. Goed dat ze zelf ook inziet dat dit zo niet werkt. Maar wie nu? Eerst een tussenpaus neem ik aan? Kuiken of Arib?
Correct. Grofweg de oude garde tegen de jongere generatie.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de vraag of de GL kwestie nu het breekpunt gaat worden. Daarmee doel ik op aansluiten of niet, er zijn twee aanzienlijke kampen momenteel binnen de PvdA, begreep ik, en die beiden een prominente leider hebben.
Maar wie staat waar? Want het voelt soms alsof juist de prominente oudere PvdA'ers voor samenwerking zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Correct. Grofweg de oude garde tegen de jongere generatie.
Ze kunnen het proberen om een neutrale persoon als tussenpaus neer te zetten maar vroeg of laat gaat deze kwestie toch het beeld bepalen, ik weet niet of het slimmer is om te wachten tot je bij een verkiezing staat om daar mee aan de slag te gaan maar goed.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Correct. Grofweg de oude garde tegen de jongere generatie.
Net verkozen voorzitter Sent is volgens mij tegen een fusie.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de vraag of de GL kwestie nu het breekpunt gaat worden. Daarmee doel ik op aansluiten of niet, er zijn twee aanzienlijke kampen momenteel binnen de PvdA, begreep ik, en die beiden een prominente leider hebben.
Arib heeft een spraakgebrek, en ook geen uitstraling, dat wordt helemaal niks.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:21 schreef trein2000 het volgende:
Respect hoor. Goed dat ze zelf ook inziet dat dit zo niet werkt. Maar wie nu? Eerst een tussenpaus neem ik aan? Arib?
Maar waarom dan gelijk ook als kamerlid vertrekken. de verkiezingen zijn nog maar net een jaar geledenquote:Op dinsdag 12 april 2022 11:21 schreef trein2000 het volgende:
Respect hoor. Goed dat ze zelf ook inziet dat dit zo niet werkt. Maar wie nu? Eerst een tussenpaus neem ik aan? Kuiken of Arib?
Edit: laat maarquote:Op dinsdag 12 april 2022 11:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus wie neemt over als Kamerlid? De volgende op de PvdA lijst?
Ploumen had datzelfde probleemquote:Op dinsdag 12 april 2022 11:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Arib heeft een spraakgebrek, en ook geen uitstraling, dat wordt helemaal niks.
Hoezo dat dan? van Dijk was Kamerlid en is vertrokken, dat geeft hem toch geen recht op de volgende vrije zetel?quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan zou Gijs van Dijk weer terugkomen, dat zou ik wel toejuichen.
Dan zit men de opvolger niet in de weg. Snap het wel, anders krijg je alleen maar vermoeiende vragen en ontstaat er misschien spanning in de fractie.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar waarom dan gelijk ook als kamerlid vertrekken. de verkiezingen zijn nog maar net een jaar geleden
Excuus, ik keek verkeerd idd. Was ook even dat gedoe vergeten, vond hem altijd wel een goed kamerlid maar met het huidige onderzoek kan hij niet terug.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? van Dijk was Kamerlid en is vertrokken, dat geeft hem toch geen recht op de volgende vrije zetel?
Mischien omdat daar het PvdA electoraat zit? 74% van de Nederlanders woont in een stad, he?quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:34 schreef BasEnAad het volgende:
Ik snap echt totaal niet waarom PvdA al zijn kiezerspotentieel wil weggooien om samen te gaan met GroenLinks en zich enkel nog te kunnen richten de elitaire stadse doelgroep.
Je hebt steden en steden he? Het kiezerspotentieel van de PvdA zit nu van Partij voor de Dieren tot PVV, dat heeft geen enkele andere partij. Samengaan met GroenLinks beperkt dat gewoon enorm.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien omdat daar het PvdA electoraat zit? 74% van de Nederlanders woont in een stad, he?
Klopt. Dat zal buiten Limburg ook niet hebben bijgedragen aan haar populariteit.quote:
Dat mag je vinden maar een aanzienlijke groep binnen de partij ziet dat anders. Ik zeg alleen dat je richten op de stedelijke kiezers bepaald geen vreemde keus is.quote:Op dinsdag 12 april 2022 11:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je hebt steden en steden he? Het kiezerspotentieel van de PvdA zit nu van Partij voor de Dieren tot PVV, dat heeft geen enkele andere partij. Samengaan met GroenLinks beperkt dat gewoon enorm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |