Een accountant heeft altijd zijn eigen portefeuille, is dus eigenlijk ook een soort salesmedewerker. Je bent echt als klant gekoppeld aan 1 accountant. Accountants werven zelf ook klanten.quote:Op woensdag 27 april 2022 17:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uhm, ja maar dan doen ze dit dus niet uit hun functie als accountant, maar uit oge van aquisitie, en kan me niet voorstellen dat een rechter dat zomaar goed keurt, tenzij er wel een hele bijzondere reden was. Maar eens dat 999% van de mensen ten onrechte denken dat ze onder concurrentie beding vallen.
Zou ook nog wel eens heel goed nietig kunnen zijn wegens strijd met het vrije mandaat…quote:Op woensdag 27 april 2022 17:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een accountant heeft altijd zijn eigen portefeuille, is dus eigenlijk ook een soort salesmedewerker. Je bent echt als klant gekoppeld aan 1 accountant. Accountants werven zelf ook klanten.
Ik weet dat het hier wel tot een rechtszaak is gekomen en volgens mij is er uiteindelijk ook niet betaald voor dat deel wat ze mee hadden genomen (dat was nog de enige oplossing, die bedrijven waren toch al over). Maar goed, een concurrentiebeding heeft een politicus denk ik helemaal niet. Enige wat echt concurrentie is, is overstap naar een andere partij en dat zien we toch regelmatig.
Iemand een muilkorf voor Spekman?quote:Voor Spekman is het een geruststellende gedachte dat hij in Sent een gelijkgestemde denkt te hebben gevonden over de te varen koers. Meer samenwerking met GroenLinks is gewenst, maar een fusie is een stap te ver. ‘GroenLinks is toch een partij voor de geslaagde, hoogopgeleide dertiger. (...)
Ja, dat is nou echt iemand die ergens in de jaren 60/70 is blijven hangen. Snapt niks van het huidige politieke landschap.quote:
https://www.gelderlander.(...)-begroting~abfa3c51/quote:PvdA: minimumloon naar 14 euro in ruil voor steun begroting
Als het kabinet voor de begroting steun wil van de PvdA in de Eerste Kamer zal er iets aan de ongelijkheid in Nederland moeten worden gedaan. De kersverse PvdA-leider Attje Kuiken zei bij WNL op Zondag dat ze zal aandringen op een hoger minimumloon van 14 euro en het aanpakken van schijnconstructies, zodat meer mensen een vast contract kunnen krijgen.
Volgens Kuiken moet ‘een aantal zaken fundamenteel anders’ in Nederland. ,,Volgende week gaan we het gesprek aan met Sigrid Kaag en Mark Rutte, dan kijken we hoe serieus ze het nemen. Dan zien we waartoe ze bereid zijn.’’ Om de extra uitgaven te betalen, kijkt de PvdA naar vermogenden. ,,Die kunnen meer bijdragen.’’
Kuiken werd ook gevraagd naar de chaos bij Schiphol de afgelopen weken. Slecht werkgeverschap en een gebrek aan waardering voor bepaalde groepen werknemers daar, zoals de bagageafhandelaars, ligt volgens haar ten grondslag aan de problemen. Ze heeft naar eigen zeggen vrijdag gesproken met Schiphol-baas en PvdA-kopstuk Dick Benschop.
,,Ik heb heel duidelijk besproken wat ik vind wat nodig is’’, aldus Kuiken. Met veel van haar punten was Benschop het volgens haar eens. ,,Er zijn hogere lonen nodig, meer vast werk, investeringen in mensen en opleidingen. Dat is niet gebeurd de afgelopen jaren.’’Kuiken ziet daarbij ook een rol voor het kabinet, aangezien de overheid grootaandeelhouder is van de luchthaven.
GL, met exact dezelfde eisen, is wereldvreemd?quote:Op zondag 8 mei 2022 13:04 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)-begroting~abfa3c51/
Kijk, dit is wat de PvdA moet doen, een rem zetten op het compleet uit de hand gelopen kapitalisme. Maak het eerlijker, dus geen subsidies voor Tesla's en zonnepanelen, maar zorg ervoor dat iedereen met een baan zoiets zelf kan financieren. Het is te weinig en te laat, maar als een overheid iets moet doen, dan is het reguleren. Met zo'n verhaal kan de PvdA kiezers weghalen bij zowel D66 als de PVV en alles er tussenin, plus kiezers die al helemaal niet meer de moeite namen om op te draven bij de verkiezingen.
En ook:
Fuseren met (lees: overname door) een wereldvreemd grachtengordelclubje is zelfmoord. PvdA'ers die willen samengaan met GroenLinks moeten zich afvragen of ze niet beter zelf kunnen overstappen naar GroenLinks, waarom ze de PvdA en zijn gedachtegoed gelijk mee moeten trekken in de val is mij compleet onduidelijk.
Alleen zal de overgrote meerderheid nooit op een partij als GroenLinks stemmen en zich daar niet door vertegenwoordigd voelen. Jij weet ook wel dat geen hond die verkiezingsprogramma's leest.quote:Op zondag 8 mei 2022 13:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
GL, met exact dezelfde eisen, is wereldvreemd?
https://groenlinks.nl/nieuws/naar-een-hoger-minimumloon
https://groenlinks.nl/nie(...)n-schijnconstructies
Dit zijn 2 onderwerpen waar GL al jaren minstens zo fel op is als PvdA.
Ik ken alleen maar linkse kiezers voor wie het om het even is, eigenlijk. Die beide partijen volkomen inwisselbaar vinden en die de ene keer GL en de andere keer PvdA stemmen, hangt van de personen op de lijst af.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:16 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Alleen zal de overgrote meerderheid nooit op een partij als GroenLinks stemmen en zich daar niet door vertegenwoordigd voelen. Jij weet ook wel dat geen hond die verkiezingsprogramma's leest.
Maar om die kiezers gaat het niet, het gaat er om dat de PvdA met een goed verhaal zelfs kiezers bij de PVV kan wegtrekken. Dat gaat GroenLinks nooit lukken.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ken alleen maar linkse kiezers voor wie het om het even is, eigenlijk. Die beide partijen volkomen inwisselbaar vinden en die de ene keer GL en de andere keer PvdA stemmen, hangt van de personen op de lijst af.
En dat verhaal is onzin, de PVV stemmer is nooit links geweest. De PVV stemmer komt uit de oorspronkelijke CDA gebieden. En de categorie PVV/LPF/Verdonk/FvD/JA21 is al 20 jaar stabiel 30 zetels. Ook de categorie PvdA/GL/SP/PvdD/D66/Bij1/Denk is al minstens 40 jaar stabiel rond de 63 (zie post 12 van dit topic). Die partijen halen alleen zetels bij elkaar vandaan.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:39 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar om die kiezers gaat het niet, het gaat er om dat de PvdA met een goed verhaal zelfs kiezers bij de PVV kan wegtrekken. Dat gaat GroenLinks nooit lukken.
Je bent daar heel stellig in, maar ik ga daar niet in mee. Je doet net alsof de linkse kiezer 1 homogene groep is waarbij altijd dezelfde kiezers op dezelfde 4 partijen stemmen, bovendien schommelt het bijbehorende aantal zetels tussen de 49 en 75, nogal een verschil.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat verhaal is onzin, de PVV stemmer is nooit links geweest. De PVV stemmer komt uit de oorspronkelijke CDA gebieden. En de categorie PVV/LPF/Verdonk/FvD/JA21 is al 20 jaar stabiel 30 zetels. Ook de categorie PvdA/GL/SP/PvdD/D66/Bij1/Denk is al minstens 40 jaar stabiel rond de 63 (zie post 12 van dit topic). Die partijen halen alleen zetels bij elkaar vandaan.
Ondertussen heb je nu 2 marginale partijen zonder ook maar 1 enkel verschil, in plaats van 1 grotere.
Realiteit is dat bij een fusie allebei verdwijnen en dat ook GL water bij de wijn zal moeten doen. Ik weet niet of er een fusie komt, natuurlijk, maar als dat wel zo is dan zal er door iedereen wat opgegeven moeten worden.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:53 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je bent daar heel stellig in, maar ik ga daar niet in mee. Je doet net alsof de linkse kiezer 1 homogene groep is waarbij altijd dezelfde kiezers op dezelfde 4 partijen stemmen, bovendien schommelt het bijbehorende aantal zetels tussen de 49 en 75, nogal een verschil.
Ik vind ook dat je alleen een fusie moet overwegen als 1+1=3, maar ik vrees dat het bij PvdA en GroenLinks is 1+1=1,5. Bij GroenLinks lachen ze zich kapot, de ooit zo grote PvdA heft zichzelf op, weer een concurrent minder.
Het zit op 2 verkiezingen na gewoon altijd rond die 63. Alleen bij het hoogtepunt van Paars was het meer en bij het dieptepunt na het zeer teleurstellende Paars II (wellicht slechtste kabinet ooit?) in de verkiezing waar Fortuyn aan mee deed was het minder.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:53 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je bent daar heel stellig in, maar ik ga daar niet in mee. Je doet net alsof de linkse kiezer 1 homogene groep is waarbij altijd dezelfde kiezers op dezelfde 4 partijen stemmen, bovendien schommelt het bijbehorende aantal zetels tussen de 49 en 75, nogal een verschil.
Ik vind ook dat je alleen een fusie moet overwegen als 1+1=3, maar ik vrees dat het bij PvdA en GroenLinks is 1+1=1,5. Bij GroenLinks lachen ze zich kapot, de ooit zo grote PvdA heft zichzelf op, weer een concurrent minder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |