Beterschap ......quote:Op zondag 10 april 2022 16:58 schreef stokj het volgende:
Ontbijt
Koolhydraatarm brood met oude kaas
Een kop thee
Een bekertje Hot Coldrex
Lunch
Hamburgerbroodje met vegetarische hamburger
Een zachtgekookt ei
Een kop thee
Een bekertje Hot Coldrex
Dankjewel!quote:Op zondag 10 april 2022 17:10 schreef maily het volgende:
[..]
Beterschap ......
Wij hebben vanaaf een @:stokj brood, grote bak groenvoer, wat kaas en olijfjes
quote:Op zondag 10 april 2022 14:39 schreef golfer het volgende:Gnocchi gebakken in salieboter, gehaktballen in tomatensaus en een frisse salade.
![]()
Prima toch?quote:Op zondag 10 april 2022 19:42 schreef -Sigaartje het volgende:
Sorry jongens, ik ben een beetje ouderwets. Ik kan niet op tegen al dat kookgeweld.
[ afbeelding ]
De aardappels zijn gewoon gekookt net als de worteltjes. De aardappeltjes zijn Frieslanders, ik ben daar geen fan van. Week en veel te neutraal, zit weinig smaak aan. Gelukkig heb ik een goed jusje. Ik zal blij zijn als er weer eigenheimers zijn. Ik mis alleen bintjes, nergens te vinden.
Het vlees bleek subliem. Het is gewoon AH. Riblappen, het gewoonste van het gewoonste. Ik heb ze gekruid met een gewoon zakje kruidenmix Rundvlees en knoflookpoeder. In de slowcooker gedeponeerd, zonder water en niet aanbraden. Paar scheutjes worcestersauce en een gesnipperde madame jeanette. Acht uur in de slowcooker op de laagste stand.
Wauw, heerlijk! Kan ik paar dagen mee doen. Het grote verschil met de vorige keer was de worcestersauce.
Die slowcooker is mijn beste aankoop ooit geweest. Je kruidt het vlees, je gooit het in de pan, en zet hem een paar uur aan en je hebt er helemaal geen omkijken naar. Stoofvlees, drumsticks, karbonades, alles flikker ik er in (behalve hamburgers en gehaktballen dan).
Ieder die hier post doet dat voor zijn/haar plezier.quote:Op zondag 10 april 2022 19:42 schreef -Sigaartje het volgende:
Sorry jongens, ik ben een beetje ouderwets. Ik kan niet op tegen al dat kookgeweld.
[ afbeelding ]
De aardappels zijn gewoon gekookt net als de worteltjes. De aardappeltjes zijn Frieslanders, ik ben daar geen fan van. Week en veel te neutraal, zit weinig smaak aan. Gelukkig heb ik een goed jusje. Ik zal blij zijn als er weer eigenheimers zijn. Ik mis alleen bintjes, nergens te vinden.
Het vlees bleek subliem. Het is gewoon AH. Riblappen, het gewoonste van het gewoonste. Ik heb ze gekruid met een gewoon zakje kruidenmix Rundvlees en knoflookpoeder. In de slowcooker gedeponeerd, zonder water en niet aanbraden. Paar scheutjes worcestersauce en een gesnipperde madame jeanette. Acht uur in de slowcooker op de laagste stand.
Wauw, heerlijk! Kan ik paar dagen mee doen. Het grote verschil met de vorige keer was de worcestersauce.
Die slowcooker is mijn beste aankoop ooit geweest. Je kruidt het vlees, je gooit het in de pan, en zet hem een paar uur aan en je hebt er helemaal geen omkijken naar. Stoofvlees, drumsticks, karbonades, alles flikker ik er in (behalve hamburgers en gehaktballen dan).
Lief zijn voor jezelf. Makkelijk mag bést!quote:Op zondag 10 april 2022 19:23 schreef borisz het volgende:
Kapsalon
Na een mooie en rare dag geen zin meer om te koken.
Komende week wordt ook raar, maar probeer ik wel gezond te doen
Ben nu geneigd om te kijken naar een slowcooker, dat vlees ziet er lekker uitquote:Op zondag 10 april 2022 19:42 schreef -Sigaartje het volgende:
[ afbeelding ]
- knip -
Niks mis mee.quote:Op zondag 10 april 2022 19:23 schreef borisz het volgende:
Kapsalon
Na een mooie en rare dag geen zin meer om te koken.
Komende week wordt ook raar, maar probeer ik wel gezond te doen
Als je de tijd en een dutch oven/braadpan hebt, kan het daar ook in.quote:Op zondag 10 april 2022 21:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ben nu geneigd om te kijken naar een slowcooker, dat vlees ziet er lekker uit
En misschien is het ook voordeliger i.v.m. de gasprijs?quote:Op zondag 10 april 2022 21:14 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Als je de tijd en een dutch oven/braadpan hebt, kan het ook het daar ook in.
2 uurtjes op het sudderpitje en je hebt net zoiets.
Slowcooker heeft het voordeel dat je die aan kan zetten voor je naar het werk gaat en dat het klaar is als je thuis komt.
Dat wel, waarscijnlijkquote:Op zondag 10 april 2022 21:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
En misschien is het ook voordeliger i.v.m. de gasprijs?
Dit klinkt echt als een win-win situatiequote:
Misschien toch ook eens naar kijken idd.quote:Op zondag 10 april 2022 21:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dit klinkt echt als een win-win situatie
Haha ik dacht dat (veel) kaas gewoon was op gratin.quote:Op zondag 10 april 2022 18:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond een aardappelgratin, een vorm ingesmeerd met boter, daarin heel dun gesneden aardappels (bloemig), overgoten met een mengsel van room, turkse joghurt, zout, peper, knoflook, nootmuskaat. En ik ben tegen alle traditie en hoe hoort het ingegaan door een flinke hoeveelheid oude rotterdammer erover te raspen. Dit gaat de oven in tot gaar, goudbruin en de room geabsorbeerd/ingekookt
Hierbij een gemengde salade.
In de eerste plaats: dank jullie allemaal voor jullie reacties!! Dat maakt me echt blij!quote:Op zondag 10 april 2022 21:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ben nu geneigd om te kijken naar een slowcooker, dat vlees ziet er lekker uit
Klinkt echt ideaal voor sukade - en riblappenquote:Op zondag 10 april 2022 22:47 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
In de eerste plaats: dank jullie allemaal voor jullie reacties!! Dat maakt me echt blij!
De slowcooker: ik had hem in eerste instantie gekocht om complete maaltijden in klaar te maken. Maar ik heb daar slechte ervaringen mee. De aardaappels en groente werden er zompig in. En als je het later toevoegt werden de aardappels niet gaar, dat soort dingen. Ook las ik dat de voedzame stoffen uit groenten verloren gaan in de slowcooker. Dus, ok, ik kook de groenten en aardappels weer gewoon in pannetjes met water op het vuur. Je kunt dan zelfs voor meerdere dagen koken.
Het vlees is een ander verhaal. Stoofvlees, zoals riblappen of sukadelappen, het lukte me nooit echt goed, totdat ik ze in de slowcooker deed. Wauw, wat een uitvinding. Zelfs zonder aanbraden. Wat ik nog wel moest uitvinden was het kruiden voor een smakelijk stuk vlees. Stukken kip gaan er ook met gemak in en komen er heerlijk uit. Drumsticks: het vlees valt gewoon van het bot. Op bord pak je het bot en je trekt hem er schoon uit. Afgelopen met gekluif. Ik gebruik de slowcooker erg vaak. Het spaart gas uit en ook veel elektriciteit. En je hebt er geen omkijken naar. Vaak begin ik mijn werkdag met het vlees (na kruiden) gooien in de slowcooker, ga aan het werk (thuis) en ik laat de boel lekker sudderen, zonder er naar te kijken. En na het werk is het klaar.
Ja absoluut. Voor dat soort vlees helemaal. Groot voordeel is bij het stoven dat je niet voortdurend hoeft te kijken of er genoeg water in staat (bij een slowcooker is geen water nodig), of de temperatuur niet te hoog is (bij een slowcooker is die altijd onder de 100 graden, tenminste bij de niet-Amerikaanse) Bij kip is het vooral een kwestie van persoonlijke smaak. Bij drumsticks raad ik gemarineerd aan, die komen er ook lekker bruin uit. Maar het vlees valt wel uit elkaar. Kipfilet hetzelfde verhaal. Als iemand van een stevig stukje kipfilet houdt, moet je het niet doen, want ook de kipfilet valt uit elkaar na uren slowcooken. Ja, ik ben er gek op, maar ik kan me voorstellen dat anderen zeggen: mij niet gezien.quote:Op zondag 10 april 2022 22:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Klinkt echt ideaal voor sukade - en riblappen
Pindakaas en sambal, mjammiequote:Op maandag 11 april 2022 14:04 schreef foodlover het volgende:
Vanavond wordt het hutspot "moereratsch" met gekruide filetlapjes, jus, rookworst.
Vanochtend had ik Limburgs Brabants roggebrood met pindakaas en sambal badjak.
Vanmiddag crackers met wat vleessalade.
Ben hier de Hollandse boodschappen in Spanje aan het gebruiken.
![]()
![]()
Komt in de buurt alleen nog een madame jeanette meekoken!quote:Op maandag 11 april 2022 15:44 schreef Kanaroe het volgende:
Straks een improvisatie/variatie op Surinaamse kip massala.
Kipdijfiletblokjes staan te marineren, ruikt al lekker hier.
Spitskool, aardappel, ui, rotivellen en een gekookt eitje erbij.
(ik moet bekennen dat ik nog nooit roti van de Surinamer heb gegeten, ik maak altijd maar wat, vrij naar diverse recepten)
Hou je meer van Hollands dan Spaans eten?quote:Op maandag 11 april 2022 14:04 schreef foodlover het volgende:
Vanavond wordt het hutspot "moereratsch" met gekruide filetlapjes, jus, rookworst.
Vanochtend had ik Limburgs Brabants roggebrood met pindakaas en sambal badjak.
Vanmiddag crackers met wat vleessalade.
Ben hier de Hollandse boodschappen in Spanje aan het gebruiken.
![]()
![]()
Beste gebak dat er isquote:
Haha ik eet vanavond zuurkool met worst en toe vanillemoussequote:Op maandag 11 april 2022 07:41 schreef Karzai het volgende:
voor vanavond zuurkool met worst uit de vriezer gehaald
als toetje chocolademousse
quote:Op maandag 11 april 2022 17:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Advies: pleur geen maïs door de zuurkool. Dacht probeer eens wat anders dan rozijntjes en dan hoef ik geen vleesvervanger te bakken. Nu zit ik nog een dag vast aan deze smerige hap
Ik heb rode pepertjes erin, telt dat ook?quote:Op maandag 11 april 2022 16:23 schreef Karzai het volgende:
[..]
Komt in de buurt alleen nog een madame jeanette meekoken!
Oh, mais en zuurkool lijkt mij eigenlijk best goed kwa combinatie. Maar bedankt voor de tipquote:Op maandag 11 april 2022 17:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Advies: pleur geen maïs door de zuurkool. Dacht probeer eens wat anders dan rozijntjes en dan hoef ik geen vleesvervanger te bakken. Nu zit ik nog een dag vast aan deze smerige hap
Was lekker! (niet de mooiste fotoquote:Op maandag 11 april 2022 13:48 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het tagliatelle met gegrilde courgette, worst en parmezaan uit de Allerhande.
Dat leek me ook, maar echt smerigquote:Op maandag 11 april 2022 18:07 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oh, mais en zuurkool lijkt mij eigenlijk best goed kwa combinatie. Maar bedankt voor de tip![]()
Misschien wat zoutige kaas erbij ter opheffing?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |