abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204395411
Ontbijt
Koolhydraatarm brood met oude kaas
Een kop thee
Een bekertje Hot Coldrex

Lunch
Hamburgerbroodje met vegetarische hamburger
Een zachtgekookt ei
Een kop thee
Een bekertje Hot Coldrex
pi_204395438
Had vanmiddag een mokka softijsje :9

Vanavond tapas! *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Spellchecker zondag 10 april 2022 @ 17:10:39 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204395536
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 16:58 schreef stokj het volgende:
Ontbijt
Koolhydraatarm brood met oude kaas
Een kop thee
Een bekertje Hot Coldrex

Lunch
Hamburgerbroodje met vegetarische hamburger
Een zachtgekookt ei
Een kop thee
Een bekertje Hot Coldrex
Beterschap ......

Wij hebben vanaaf een @stokj brood, grote bak groenvoer, wat kaas en olijfjes :9
pi_204395651
Bagel BLT met extra pijnboompitjes en zure mayosaus.
En restant sukadelapjes met oud brood om lekker te soppen.
pi_204395772
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 17:10 schreef maily het volgende:

[..]
Beterschap ......

Wij hebben vanaaf een @:stokj brood, grote bak groenvoer, wat kaas en olijfjes :9
Dankjewel!

En jouw diner is ook wel fijn voor een zondag zo :P
pi_204395792
Gevulde kalfsrolletjes, salade en aardappelkroketjes :9
  zondag 10 april 2022 @ 17:59:47 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_204396140
over een uurtje ofzo bezorgd..
Me: calzone shoarma speciaal
Hij: mixed grill (shoarma en kipdoner) met aardappelschijfjes, broodje en salade (krijg ik :P )
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 10 april 2022 @ 18:02:59 #9
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204396177
Vanavond een aardappelgratin, een vorm ingesmeerd met boter, daarin heel dun gesneden aardappels (bloemig), overgoten met een mengsel van room, turkse joghurt, zout, peper, knoflook, nootmuskaat. En ik ben tegen alle traditie en hoe hoort het ingegaan door een flinke hoeveelheid oude rotterdammer erover te raspen. Dit gaat de oven in tot gaar, goudbruin en de room geabsorbeerd/ingekookt
Hierbij een gemengde salade.
pi_204396692
quote:
88s.gif Op zondag 10 april 2022 14:39 schreef golfer het volgende:Gnocchi gebakken in salieboter, gehaktballen in tomatensaus en een frisse salade. :9
  zondag 10 april 2022 @ 19:21:44 #11
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_204397050
Thai sate kip curry :9~
Met rijst, naan en komkommer

stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 april 2022 @ 19:23:24 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204397073
Kapsalon :@
Na een mooie en rare dag geen zin meer om te koken.

Komende week wordt ook raar, maar probeer ik wel gezond te doen :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 10-04-2022 19:31:55 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204397188
Champagnebiertje
pi_204397269
Sorry jongens, ik ben een beetje ouderwets. Ik kan niet op tegen al dat kookgeweld.

De aardappels zijn gewoon gekookt net als de worteltjes. De aardappeltjes zijn Frieslanders, ik ben daar geen fan van. Week en veel te neutraal, zit weinig smaak aan. Gelukkig heb ik een goed jusje. Ik zal blij zijn als er weer eigenheimers zijn. Ik mis alleen bintjes, nergens te vinden.
Het vlees bleek subliem. Het is gewoon AH. Riblappen, het gewoonste van het gewoonste. Ik heb ze gekruid met een gewoon zakje kruidenmix Rundvlees en knoflookpoeder. In de slowcooker gedeponeerd, zonder water en niet aanbraden. Paar scheutjes worcestersauce en een gesnipperde madame jeanette. Acht uur in de slowcooker op de laagste stand.

Wauw, heerlijk! Kan ik paar dagen mee doen. Het grote verschil met de vorige keer was de worcestersauce.
Die slowcooker is mijn beste aankoop ooit geweest. Je kruidt het vlees, je gooit het in de pan, en zet hem een paar uur aan en je hebt er helemaal geen omkijken naar. Stoofvlees, drumsticks, karbonades, alles flikker ik er in (behalve hamburgers en gehaktballen dan).

[ Bericht 6% gewijzigd door -Sigaartje op 10-04-2022 19:55:09 ]
pi_204397792
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:42 schreef -Sigaartje het volgende:
Sorry jongens, ik ben een beetje ouderwets. Ik kan niet op tegen al dat kookgeweld.
[ afbeelding ]

De aardappels zijn gewoon gekookt net als de worteltjes. De aardappeltjes zijn Frieslanders, ik ben daar geen fan van. Week en veel te neutraal, zit weinig smaak aan. Gelukkig heb ik een goed jusje. Ik zal blij zijn als er weer eigenheimers zijn. Ik mis alleen bintjes, nergens te vinden.
Het vlees bleek subliem. Het is gewoon AH. Riblappen, het gewoonste van het gewoonste. Ik heb ze gekruid met een gewoon zakje kruidenmix Rundvlees en knoflookpoeder. In de slowcooker gedeponeerd, zonder water en niet aanbraden. Paar scheutjes worcestersauce en een gesnipperde madame jeanette. Acht uur in de slowcooker op de laagste stand.

Wauw, heerlijk! Kan ik paar dagen mee doen. Het grote verschil met de vorige keer was de worcestersauce.
Die slowcooker is mijn beste aankoop ooit geweest. Je kruidt het vlees, je gooit het in de pan, en zet hem een paar uur aan en je hebt er helemaal geen omkijken naar. Stoofvlees, drumsticks, karbonades, alles flikker ik er in (behalve hamburgers en gehaktballen dan).
Prima toch?
Als het lekker is, niets meer aan doen.
De vraag was, wat je vandaag at.
Nou, jij at dit.
Niks mis mee.

Dat de ene een beetje meer posh kookt dan de andere, wil niet zeggen dat een 'gewoon' AGV'tje minder is.
Er zijn er deze week al verschillende geweest die het met een broodje pindakaas afdeden.
Of met kliekjes.
Het is wat je die dag eet, dus het hoort in dit topic.
pi_204397834
Je vlees ziet er heerlijk uit :9 En niks mis met simpel?!!!
pi_204397902
Verdraaid. Vergeten foto's te maken.

Hamburgers dus.

Ik heb vandaag voor het eerst een tip gebruikt, om de patty van een hamburger mooi en makkelijk te maken.
Een beetje een mengeling hoe ze in Amerika smash burgers maken (met een soort van rond strijkijzer de bal gehakt plat drukken op de grillplaat) en hoe nick toet, van eten met..., Je vertelt hoe je tortilla's kan maken, als je geen tortillapers hebt

Ik had 2 bolletjes gehakt van zo'n 90 á 100 gram.
Deze heb ik tussen bakpapier gedaan en met de bodem van een pan platgedrukt.
Ze zijn wonderwel mooi gelukt.

Voorheen vormde ik ze door ze tussen mijn handen plat te drukken.
Vette klauwen, ik kreeg ze niet mooi dun en ze hadden de neiging om halverwege uit elkaar te vallen.

Als sausje had ik mayo/ketchup/mosterd en daar heb ik een tomaat in blokjes, een fijn gesneden augurkje en een gecarameliseerd uitje door geroerd.

Broodje opgebouwd met bodem, saus, patty, saus, kapje.

Genieten :9
  Spellchecker zondag 10 april 2022 @ 20:37:46 #18
197773 crew  maily
pi_204398101
quote:
[ afbeelding ]

Ieder die hier post doet dat voor zijn/haar plezier.
Of dat nou een boterham met kaas is of een vijf gangen-diner ....
Modern of ouderwets, vis vlees of vega ....

Ik vind het altijd leuk om hier mee te lezen, met of zonder foto's.

Now don't be shy :7
  Spellchecker zondag 10 april 2022 @ 20:58:01 #19
197773 crew  maily
pi_204398467
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2022 19:23 schreef borisz het volgende:

Lief zijn voor jezelf. Makkelijk mag bést!
pi_204398510
quote:
[ afbeelding ]

- knip -
Ben nu geneigd om te kijken naar een slowcooker, dat vlees ziet er lekker uit :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_204398611
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2022 19:23 schreef borisz het volgende:

Niks mis mee.
Ik had van de week ook een bordje hartaanval, als je al die health guru's moet geloven.

Af en toe kan dat best.
Als je de rest van de tijd maar gezond eet.

Niks mis met een beetje olie en vet.
Je hebt het zelfs nodig om je eten te verteren en de voedingsstoffen op te nemen.
Maar je weet wat ze zeggen over alles waar 'te' voor staat.
Behalve tevreden.
pi_204398772
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Ben nu geneigd om te kijken naar een slowcooker, dat vlees ziet er lekker uit :9
Als je de tijd en een dutch oven/braadpan hebt, kan het daar ook in.
2 uurtjes op het sudderpitje en je hebt net zoiets.

Slowcooker heeft het voordeel dat je die aan kan zetten voor je naar het werk gaat en dat het klaar is als je thuis komt.
Zou ik met een braadpan niet doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door marc0871 op 11-04-2022 09:38:25 ]
pi_204398784
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:14 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Als je de tijd en een dutch oven/braadpan hebt, kan het ook het daar ook in.
2 uurtjes op het sudderpitje en je hebt net zoiets.

Slowcooker heeft het voordeel dat je die aan kan zetten voor je naar het werk gaat en dat het klaar is als je thuis komt.
En misschien is het ook voordeliger i.v.m. de gasprijs?
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_204398818
quote:
11s.gif Op zondag 10 april 2022 21:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
En misschien is het ook voordeliger i.v.m. de gasprijs?
Dat wel, waarscijnlijk :o :|W
pi_204398835
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:16 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Dat wel, waarscijnlijk :o :|W
Dit klinkt echt als een win-win situatie
pi_204399009
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2022 21:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Dit klinkt echt als een win-win situatie
Misschien toch ook eens naar kijken idd.
pi_204399306
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond een aardappelgratin, een vorm ingesmeerd met boter, daarin heel dun gesneden aardappels (bloemig), overgoten met een mengsel van room, turkse joghurt, zout, peper, knoflook, nootmuskaat. En ik ben tegen alle traditie en hoe hoort het ingegaan door een flinke hoeveelheid oude rotterdammer erover te raspen. Dit gaat de oven in tot gaar, goudbruin en de room geabsorbeerd/ingekookt
Hierbij een gemengde salade.
Haha ik dacht dat (veel) kaas gewoon was op gratin.
pi_204399961
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
In de eerste plaats: dank jullie allemaal voor jullie reacties!! Dat maakt me echt blij!

De slowcooker: ik had hem in eerste instantie gekocht om complete maaltijden in klaar te maken. Maar ik heb daar slechte ervaringen mee. De aardaappels en groente werden er zompig in. En als je het later toevoegt werden de aardappels niet gaar, dat soort dingen. Ook las ik dat de voedzame stoffen uit groenten verloren gaan in de slowcooker. Dus, ok, ik kook de groenten en aardappels weer gewoon in pannetjes met water op het vuur. Je kunt dan zelfs voor meerdere dagen koken.

Het vlees is een ander verhaal. Stoofvlees, zoals riblappen of sukadelappen, het lukte me nooit echt goed, totdat ik ze in de slowcooker deed. Wauw, wat een uitvinding. Zelfs zonder aanbraden. Wat ik nog wel moest uitvinden was het kruiden voor een smakelijk stuk vlees. Stukken kip gaan er ook met gemak in en komen er heerlijk uit. Drumsticks: het vlees valt gewoon van het bot. Op bord pak je het bot en je trekt hem er schoon uit. Afgelopen met gekluif. Ik gebruik de slowcooker erg vaak. Het spaart gas uit en ook veel elektriciteit. En je hebt er geen omkijken naar. Vaak begin ik mijn werkdag met het vlees (na kruiden) gooien in de slowcooker, ga aan het werk (thuis) en ik laat de boel lekker sudderen, zonder er naar te kijken. En na het werk is het klaar.
pi_204400077
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 22:47 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
In de eerste plaats: dank jullie allemaal voor jullie reacties!! Dat maakt me echt blij!

De slowcooker: ik had hem in eerste instantie gekocht om complete maaltijden in klaar te maken. Maar ik heb daar slechte ervaringen mee. De aardaappels en groente werden er zompig in. En als je het later toevoegt werden de aardappels niet gaar, dat soort dingen. Ook las ik dat de voedzame stoffen uit groenten verloren gaan in de slowcooker. Dus, ok, ik kook de groenten en aardappels weer gewoon in pannetjes met water op het vuur. Je kunt dan zelfs voor meerdere dagen koken.

Het vlees is een ander verhaal. Stoofvlees, zoals riblappen of sukadelappen, het lukte me nooit echt goed, totdat ik ze in de slowcooker deed. Wauw, wat een uitvinding. Zelfs zonder aanbraden. Wat ik nog wel moest uitvinden was het kruiden voor een smakelijk stuk vlees. Stukken kip gaan er ook met gemak in en komen er heerlijk uit. Drumsticks: het vlees valt gewoon van het bot. Op bord pak je het bot en je trekt hem er schoon uit. Afgelopen met gekluif. Ik gebruik de slowcooker erg vaak. Het spaart gas uit en ook veel elektriciteit. En je hebt er geen omkijken naar. Vaak begin ik mijn werkdag met het vlees (na kruiden) gooien in de slowcooker, ga aan het werk (thuis) en ik laat de boel lekker sudderen, zonder er naar te kijken. En na het werk is het klaar.
Klinkt echt ideaal voor sukade - en riblappen :9
pi_204400209
quote:
17s.gif Op zondag 10 april 2022 22:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Klinkt echt ideaal voor sukade - en riblappen :9
Ja absoluut. Voor dat soort vlees helemaal. Groot voordeel is bij het stoven dat je niet voortdurend hoeft te kijken of er genoeg water in staat (bij een slowcooker is geen water nodig), of de temperatuur niet te hoog is (bij een slowcooker is die altijd onder de 100 graden, tenminste bij de niet-Amerikaanse) Bij kip is het vooral een kwestie van persoonlijke smaak. Bij drumsticks raad ik gemarineerd aan, die komen er ook lekker bruin uit. Maar het vlees valt wel uit elkaar. Kipfilet hetzelfde verhaal. Als iemand van een stevig stukje kipfilet houdt, moet je het niet doen, want ook de kipfilet valt uit elkaar na uren slowcooken. Ja, ik ben er gek op, maar ik kan me voorstellen dat anderen zeggen: mij niet gezien.
Karbonades hetzelfde verhaal, en het bot van de karbonade komt er ook helemaal schoon vanaf, grappig.
Ik moet nog steeds bami maken, dus het bamivlees van de slager gaat hier ook in. En ik wil nog spareribs proberen. Hier op dit forum heb ik al gelezen dat die echt zalig zijn hoe ze eruit komen.
  maandag 11 april 2022 @ 07:40:21 #31
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_204400812
Gisteren fishpie gemaakt. Met gerookte forel, garnalen in knoflook olie en kabeljauw.
Kabeljauw samen met wat lente uitjes, wat peterselie en dille aanbraden tot het gaar is. Ondertussen verse spinazie in een platte ovenschaal met de garnalen en de in kleine stukjes gesneden forel mengen. Als de kabeljauw gaar is wat boter toevoegen en een eetlepel bloem even doorkoken en dan een kop melk door het mengsel en even laten sudderen tot het een bechamel achtige saus wordt. Dit voeg je bij de spinazie en Garnalen en de forel in de ovenschaal en husselt die er door. Ondertussen maak je wat aardappelpuree en maak je een laagje op de inhoud van de ovenschaal. Dan 25 min in de oven op 180 graden. Glas cava er bij en smullen maar!! :9
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_204400817
De vakantie is voorbij en ik begin weer aan de werkweek !

in de lunchbox vandaag
2 boterhammen met komijnekaas en 2 met cranberrypate
3 mandarijnen en een bakje huzarensalade

voor vanavond zuurkool met worst uit de vriezer gehaald
als toetje chocolademousse
pi_204401324
Thee en 2 maiswafels met rookvlees.

Voor vnv maak ik souvlaki, tzaziki, tomatensalade met feta, olijven en rode ui en gekruide gebakken aardappeltjes :9
  Spellchecker maandag 11 april 2022 @ 12:51:59 #34
197773 crew  maily
pi_204403234
Koffie met een kasteeltje :9
  maandag 11 april 2022 @ 13:48:59 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204403820
Vanavond wordt het tagliatelle met gegrilde courgette, worst en parmezaan uit de Allerhande. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 11 april 2022 @ 14:04:29 #36
296595 foodlover
live and learn
pi_204404006
Vanavond wordt het hutspot "moereratsch" met gekruide filetlapjes, jus, rookworst.

Vanochtend had ik Limburgs Brabants roggebrood met pindakaas en sambal badjak.
Vanmiddag crackers met wat vleessalade.

Ben hier de Hollandse boodschappen in Spanje aan het gebruiken.

:+ :+ :+
pi_204404742
Straks een improvisatie/variatie op Surinaamse kip massala.
Kipdijfiletblokjes staan te marineren, ruikt al lekker hier.
Spitskool, aardappel, ui, rotivellen en een gekookt eitje erbij.

(ik moet bekennen dat ik nog nooit roti van de Surinamer heb gegeten, ik maak altijd maar wat, vrij naar diverse recepten :) )
pi_204404748
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 14:04 schreef foodlover het volgende:
Vanavond wordt het hutspot "moereratsch" met gekruide filetlapjes, jus, rookworst.

Pindakaas en sambal, mjammie
pi_204405038
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 15:44 schreef Kanaroe het volgende:
Straks een improvisatie/variatie op Surinaamse kip massala.
Kipdijfiletblokjes staan te marineren, ruikt al lekker hier.
Spitskool, aardappel, ui, rotivellen en een gekookt eitje erbij.

(ik moet bekennen dat ik nog nooit roti van de Surinamer heb gegeten, ik maak altijd maar wat, vrij naar diverse recepten :) )
Komt in de buurt alleen nog een madame jeanette meekoken!
pi_204405510
Advies: pleur geen maïs door de zuurkool. Dacht probeer eens wat anders dan rozijntjes en dan hoef ik geen vleesvervanger te bakken. Nu zit ik nog een dag vast aan deze smerige hap :r
pi_204405550
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 14:04 schreef foodlover het volgende:

Hou je meer van Hollands dan Spaans eten? :D
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 12:51 schreef maily het volgende:
Koffie met een kasteeltje :9
Beste gebak dat er is O+
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 07:41 schreef Karzai het volgende:
voor vanavond zuurkool met worst uit de vriezer gehaald
als toetje chocolademousse
Haha ik eet vanavond zuurkool met worst en toe vanillemousse :D
Jammer dat je vakantie voorbij is!
  Spellchecker maandag 11 april 2022 @ 17:48:32 #42
197773 crew  maily
pi_204405663
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Advies: pleur geen maïs door de zuurkool. Dacht probeer eens wat anders dan rozijntjes en dan hoef ik geen vleesvervanger te bakken. Nu zit ik nog een dag vast aan deze smerige hap :r
:o

Jammer!
pi_204405777
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 16:23 schreef Karzai het volgende:

[..]
Komt in de buurt alleen nog een madame jeanette meekoken!
Ik heb rode pepertjes erin, telt dat ook? :P
pi_204405805
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh, mais en zuurkool lijkt mij eigenlijk best goed kwa combinatie. Maar bedankt voor de tip :D
Misschien wat zoutige kaas erbij ter opheffing?
pi_204405905
Het was lekker :9
pi_204405960
quote:
88s.gif Op maandag 11 april 2022 13:48 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het tagliatelle met gegrilde courgette, worst en parmezaan uit de Allerhande. :9
Was lekker! (niet de mooiste foto :+ )
pi_204405961
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 18:07 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Oh, mais en zuurkool lijkt mij eigenlijk best goed kwa combinatie. Maar bedankt voor de tip :D
Misschien wat zoutige kaas erbij ter opheffing?
Dat leek me ook, maar echt smerig

Ik ga het eens proberen morgen, dank je voor de tip!
pi_204405990
Rijst met spinazie en zelfgemaakte makreelfilet in tomatensaus.
pi_204406074
Macaroni met ragù (vleessaus)

Rundergehakt, ui, paprika, knoflook, tomatenpuree, paprikapoeder, Italiaanse kruiden, bouillonblokje en water om er bouillon van te maken, laurierblad en peper en zout.
Klein uurtje pruttelen.

Ook de eerste keer dat ik pastawater gebruik, bij het mengen van de pasta met de saus.
Wat een verschil maakt dat, zeg :9

[ Bericht 2% gewijzigd door marc0871 op 11-04-2022 19:16:33 ]
pi_204406313
Overgebleven aardappelen in een alumiumbakje gedaan met ei er boven gebroken en kaas en knoflook en chilipoeder/aromat en in de oven -> aardappelgratin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')