abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 april 2022 @ 11:13:32 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204391809
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!

[ Bericht 7% gewijzigd door SEMTEX op 10-04-2022 11:31:52 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_204391960
LT mooi 1.29.22 op de helft.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204391997
Lt?
Whatever...
pi_204392290
Wat een finale!
  zondag 10 april 2022 @ 12:09:45 #5
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_204392321
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 11:36 schreef Spanky78 het volgende:
Lt?
@La_Tramposa
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_204392474
Wauw wat een resultaat bij beide!
pi_204392669
WHOAAH!ABDI NAGEEYE EN BRINKMAN. Ja dat verdient hoofdletters.

Minder nieuws: ik vrees dat Zwabberhark is uitgestapt :(
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204393029
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 12:09 schreef Starflyer het volgende:

[..]
@:La_Tramposa
Oh natuurlijk 😔
Whatever...
  zondag 10 april 2022 @ 13:50:37 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_204393250
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:46 schreef mosselmossel het volgende:
WHOAAH!ABDI NAGEEYE EN BRINKMAN. Ja dat verdient hoofdletters.

Minder nieuws: ik vrees dat Zwabberhark is uitgestapt :(
Ik lees het net.. Last van z'n heup en misselijk door de zon.. :{
Balen voor 'm!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Forum Admin zondag 10 april 2022 @ 15:06:09 #10
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204393920
In de pocket weer. Na 27 km begon de kramp wat resulteerde in een helletocht door het Kralingse Bos. Tijden ingestort, kramp eruit wandelen, aanzetten, repeat. De temperatuur leek wel weer een stuk hoger dan was voorspeld. Het publiek was wel weer waanzinnig, daarmee kom je altijd wel mee aan de finish. Wel slechtste marathon qua tijd, maar toch weer een van #demooiste. En Lee was weer in vorm.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204394330
Wekenlang weinig aan m'n conditie gedaan en stiekem verwacht dat ik dit 1/4 marathon wel even kon klaren in 50 min. Maar helaas veel te warm aangekleed (had m'n lange broek uit willen doen, maar moest me haasten naar m'n startvak,dus toch maar aan gehouden over m'n lange compressiesokken en korte broek :') ).
Uiteindelijk gefinisht in 53:18. Niet heel slecht, maar had op meer gehoopt. Publiek was met de 1/4 wel een beetje tam. Vond Eindhoven met de 1/2 een stuk uitzinniger. Maar het was ook nog geen 10u 's ochtends :P

Benieuwd naar de 1/2 deze zomer.

En zonde van ZH ;( moet een enorme mentale klap zijn op deze manier.

En gefeliciteerd aan alle finishers :*
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 10 april 2022 @ 15:56:56 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204394452
Gefeliciteerd gefinishte lopers! En voor de rest: volgende keer beter. Het was lastig de juiste kleding uit te zoeken met dit weer.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_204394560
@Neo-Mullen : ik zag het op Strava, best een goede tijd ook gezien de absurde drukte op sommige plekken!

Ik heb er 1.17 over gedaan :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was zowaar 2 minuten sneller dan in oktober. Best een prestatie als je bedenkt dat dat rondje in oktober ook mijn laatste hardlooprondje was :D

Ook een indrukwekkende prestatie van @La_Tramposa ! _O_

Nu thuis op de bank naar de laatste loper kijken :)
pi_204395250
Onderweg een heleboel scheldkanonnades richting mezelf gestuurd. Het liep niet vanaf de eerste kilometer. Al voor het halve marathonpunt schoot de kramp er in. Het doel was onder de 2:45, maar uiteindelijk heb ik mezelf helemaal binnenstebuiten moeten keren om onder de drie uur te finishen en dat is uiteindelijk net gelukt met nog ongeveer een halve minuut over op de klok. Niet de tijd waar ik op gehoopt had, maar wel fucking trots dat ik 21 km met brute pijn nog heb kunnen finishen binnen de magische grens.
  zondag 10 april 2022 @ 17:29:45 #15
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204395787
Het was echt briljant! Zelden zo kapot gegaan en pijn geleden, maar alleen maar een glimlach op mn gezicht door het fantastische publiek. Wat een sfeer!
Tot aan km 20 mn tempo kunnen vasthouden, daarna toch rustiger gaan lopen omdat ik voelde dat het zwaarder werd. Het doel was finishen en genieten (was mijn eerste marathon) dus kon me er makkelijk aan overgeven.
Vanaf km 25 gingen mn benen wat pijn doen en vanaf km 35 kwam de kramp erin. Daar toch doorheen kunnen lopen. Laatste kilometers echt dankzij het publiek door kunnen gaan, zonder te wandelen.
Uiteindelijk in 3:43 gefinished, dus niet geheel ontevreden.
Duurde wel een minuut of 20/30 voor ik na afloop weer wat kleur op mijn gezicht had. :P Dacht ook dat ik moest overgeven, maar gelukkig zakte het weg.
Dit ga ik wel vaker doen!

Overigens gaf strava aan dat ik 400m langer heb gelopen dan nodig..
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204396255
Het was echt een fantastische dag met ideale omstandigheden! Was wel erg knokken om bij de Pacers te komen en te blijven, tientallen bijna valpartijen ontweken en ellebogen ontvangen en uitgedeeld 😬 maar na 30km kwam er gelukkig wat rust in de groep.. ze liepen wel wat harder dan 4.15 maar het voelde zo makkelijk. Na 35 km werd het zwaarder en heb ik de pacegroep een beetje losgelaten. Ik dacht, kan wel blijven forceren voor die 4.12 tempo maar dan sta ik straks geparkeerd, en ik had toen 2 minuten speling op schema 3.00 dus was best veilig! Uiteindelijk dus 2.59.10, zo blij, het droomdoel!!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204396373
Man, wat was dit afzien. Na een te korte nacht en wat ov-perikelen (tram in Den Haag reed ineens niet verder waardoor ik trein mistte) stond ik al niet echt lekker aan de start. (Voor mij alocholvrij) vrijgezellenfeest met veel lopen door Den Haag en recente corona-besmetting hielpen natuurlijk ook niet mee.

Binnen 10km merkte ik al dat verbetering van PR (4.22) er waarschijnlijk niet in zat en dat bleek wel toen ik het halverwege al zwaarder begon te krijgen. Al hoewel ik toen nog wel op beoogd tempo liep. Met de zon vond ik het zelfs in kort-kort best warm en begon het ook al in m'n benen te voelen. Heb met de gedachte gespeeld om bij 31km, waar vriend zou staan, uit te stappen.

Mede doordat ik die mistte toch besloten door te lopen maar tempo dan flink te verlagen. Toen kwam ik medeloper tegen die het ook erg zwaar had en ongeveer zelfde tempo liep. Vanaf dat moment besloten we om elkaar er doorheen te slepen. Dat en het GEWELDIGE publiek hebben ervoor gezorgd dat we beiden konden finishen. Uiteindelijk 4.35 over gedaan. Van de 3 marathons minste tijd vandaag, maar wel het mooiste qua sfeer.

Heel even beetje teleurgesteld dat het lopen zo slecht ging, maar nu onderweg naar huis heel trots dat laatste 10-15 op mentaliteit heb gedaan. Lijk nu al spierpijn te hebben, dus benieuwd hoe dit komende dagen zal zijn.

Voor iedereen die gefinished is: chapeau! Voor de uitstappers: er komen nog genoeg andere wedstrijden waar het ongetwijfeld wel zal lukken.
pi_204396647
Goed gedaan hoor mensen. Wow, was een heerlijke dag. Heb genoten via Rijnmond :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 10 april 2022 @ 18:41:57 #19
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204396656
quote:
99s.gif Op zondag 10 april 2022 07:58 schreef mosselmossel het volgende:
De Marathon-app ziet er iets anders uit dan voorheen. Zou dat ook betekenen dat hij eindelijk een keer wel werkt?
Ze hebben de app van MyLaps bij het grofvuil gezet, nu dezelfde ontwikkelaar als de Ironman-app. Werkte volgens mij wel prima nu?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204396704
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2022 18:41 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ze hebben de app van MyLaps bij het grofvuil gezet, nu dezelfde ontwikkelaar als de Ironman-app. Werkte volgens mij wel prima nu?
Het was nu een top-app. Dus ik was blij!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 10 april 2022 @ 18:51:47 #21
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204396735
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Het was echt een fantastische dag met ideale omstandigheden! Was wel erg knokken om bij de Pacers te komen en te blijven, tientallen bijna valpartijen ontweken en ellebogen ontvangen en uitgedeeld 😬 maar na 30km kwam er gelukkig wat rust in de groep.. ze liepen wel wat harder dan 4.15 maar het voelde zo makkelijk. Na 35 km werd het zwaarder en heb ik de pacegroep een beetje losgelaten. Ik dacht, kan wel blijven forceren voor die 4.12 tempo maar dan sta ik straks geparkeerd, en ik had toen 2 minuten speling op schema 3.00 dus was best veilig! Uiteindelijk dus 2.59.10, zo blij, het droomdoel!!
Wat een fantastische tijd! Echt bizar dat je zo lang op zo’n tempo kunt rennen! Geldt natuurlijk ook voor NightDancert.

En ik ben dan blij dat ik er wat achteraan hobbelde. Heb nergens het gevoel gehad dat anderen in de weg liepen (of dat ik dat deed). Ook bij de wat smallere stukken kon ik gewoon op mijn eigen tempo doorlopen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204396788
Wat een prestaties! Echt iets waar je trots op mag zijn! En voor degene die vandaag wat minder tevreden thuis komen, dit zijn de dagen/momenten waar op je hardst groeit, vooral mentaal. Kop op en op naar de volgende race!

Vandaag zelf 4x 8 min met 1 of 2 min. wandelen ertussen. Die 30 min aan één stuk komt dichterbij! :)

[ Bericht 32% gewijzigd door Levitas op 10-04-2022 19:20:13 ]
  zondag 10 april 2022 @ 19:47:14 #23
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204397331
Ook nog een verslagje van mijn kant:

Ik had vooraf het idee opgevat om met de 3:20 pacers te lopen. Die liepen voor mijn gevoel helaas te onregelmatig: Km 2 ging bijvoorbeeld in 4:22, kilometers 3 en 4 in 4:33. (een stuk sneller dan de benodigde 4:45) Na de tweede waterpost was ik ze even kwijt en bleek ik voor ze te lopen, omdat ik niet tevreden was heb ik vanaf toen mijn eigen plan getrokken. De eerste helft uiteindelijk wat te snel gelopen (mijn PR op de halve tot op de seconde geëvenaard). Vanaf km 36 werd het zwaar en ben ik zo'n 15 seconden per kilometer langzamer gaan lopen. 2 kilometer daarna werd ik ingehaald door de 3:20 pacers. |:) Ik heb de schade gelukkig wel beperkt kunnen houden en had zelfs nog een eindsprintje op de Coolsingel. Uiteindelijk gefinisht in 3:21, 14 minuten onder mijn PR van Rotterdam vorig jaar.

Dik tevreden met het resultaat, qua gevoel tijdens de wedstrijd de beste tot nu toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door MichaelScott op 10-04-2022 20:19:37 ]
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204397366
Wat een dag _O_

Zoals ik in t vorige topic zei had ik de wegafsluitingen wat onderschat waardoor ik pas om 0930 bij Delftse Poort was en als 1 vd laatsten van Wave2 startte. Een of andere snijboon verkleed als zeeman met een kartonnen anker startte op hetzelfde moment :') kdacht dat die mensen altijd pas ergens in wave 5 zaten maar dus niet.

Slinge was fantastisch, toen heb ik t met 4:50 gemiddeld wellicht iets te veel genomen, vanaf km 29 tot 35 had ik het even niet breed meer. Gelukkig maximaal 10 sec per km verloren toen, en het publiek hielp ook enorm mee. Uiteindelijk gefinished in 3:33:48, 40 minuten sneller dan de vorige (1e) marathon die in 4:14 ging.

Extra grappig was nog is dat ik eigenlijk vooral ben gaan trainen omdat een vriend van mij m afgelopen oktober ook liep en hij liep ook 40min sneller dan mijn 1e poging, terwijl als we samen lopen we altijd hetzelfde tempo hebben en ik eigenlijk íets sneller ben. Uiteindelijk was ik 20 sec sneller dan zijn poging in oktober 8-)


Ik vond t trouwens ook vrij warm man, vooral het stuk vanaf Kop v Zuid tot de Kuip, vol de zon in je gezicht en 0 wind.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204397444
Ohja en die strava week bij mij ook af, kwam uit op 42,56km. Khad t idee dat hoe verder in t parcours, hoe groter dat verschil werd t.o.v de borden. Maargoed, das een officiële dus die zullen het wel goed nagemeten hebben met de rolmaat.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204397517
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Het was echt een fantastische dag met ideale omstandigheden! Was wel erg knokken om bij de Pacers te komen en te blijven, tientallen bijna valpartijen ontweken en ellebogen ontvangen en uitgedeeld 😬 maar na 30km kwam er gelukkig wat rust in de groep.. ze liepen wel wat harder dan 4.15 maar het voelde zo makkelijk. Na 35 km werd het zwaarder en heb ik de pacegroep een beetje losgelaten. Ik dacht, kan wel blijven forceren voor die 4.12 tempo maar dan sta ik straks geparkeerd, en ik had toen 2 minuten speling op schema 3.00 dus was best veilig! Uiteindelijk dus 2.59.10, zo blij, het droomdoel!!
Wat een tijd _O_
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 18:18 schreef Voccar het volgende:
Man, wat was dit afzien. Na een te korte nacht en wat ov-perikelen (tram in Den Haag reed ineens niet verder waardoor ik trein mistte) stond ik al niet echt lekker aan de start. (Voor mij alocholvrij) vrijgezellenfeest met veel lopen door Den Haag en recente corona-besmetting hielpen natuurlijk ook niet mee.

Binnen 10km merkte ik al dat verbetering van PR (4.22) er waarschijnlijk niet in zat en dat bleek wel toen ik het halverwege al zwaarder begon te krijgen. Al hoewel ik toen nog wel op beoogd tempo liep. Met de zon vond ik het zelfs in kort-kort best warm en begon het ook al in m'n benen te voelen. Heb met de gedachte gespeeld om bij 31km, waar vriend zou staan, uit te stappen.

Mede doordat ik die mistte toch besloten door te lopen maar tempo dan flink te verlagen. Toen kwam ik medeloper tegen die het ook erg zwaar had en ongeveer zelfde tempo liep. Vanaf dat moment besloten we om elkaar er doorheen te slepen. Dat en het GEWELDIGE publiek hebben ervoor gezorgd dat we beiden konden finishen. Uiteindelijk 4.35 over gedaan. Van de 3 marathons minste tijd vandaag, maar wel het mooiste qua sfeer.

Heel even beetje teleurgesteld dat het lopen zo slecht ging, maar nu onderweg naar huis heel trots dat laatste 10-15 op mentaliteit heb gedaan. Lijk nu al spierpijn te hebben, dus benieuwd hoe dit komende dagen zal zijn.

Voor iedereen die gefinished is: chapeau! Voor de uitstappers: er komen nog genoeg andere wedstrijden waar het ongetwijfeld wel zal lukken.
En goed dat je niet gestopt ben man. ^O^ Denk dat je daar enorme spijt van krijgt terwijl je nu met een fantastisch gevoel zit mede omdat je bent doorgegaan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204398168
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2022 11:13 schreef SEMTEX het volgende:
Lopers zijn al onderweg, succes evengoed! Ik ga om 14:00 in Helmond een 10km lopen. Eeeeeeeeen dicht!
En de tijd was?
pi_204398254
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:55 schreef kalinhos het volgende:
Ohja en die strava week bij mij ook af, kwam uit op 42,56km. Khad t idee dat hoe verder in t parcours, hoe groter dat verschil werd t.o.v de borden. Maargoed, das een officiële dus die zullen het wel goed nagemeten hebben met de rolmaat.
De gps in de binnenstad is nooit zo goed, maar je loopt ook altijd wat meer. Officieel gemeten parcours moet volgens mij ook 100m te lang zijn, en die loopt echt via de ideale lijn die je in de drukte nooit kunt lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204398280
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 16:47 schreef NightDancert het volgende:
Onderweg een heleboel scheldkanonnades richting mezelf gestuurd. Het liep niet vanaf de eerste kilometer. Al voor het halve marathonpunt schoot de kramp er in. Het doel was onder de 2:45, maar uiteindelijk heb ik mezelf helemaal binnenstebuiten moeten keren om onder de drie uur te finishen en dat is uiteindelijk net gelukt met nog ongeveer een halve minuut over op de klok. Niet de tijd waar ik op gehoopt had, maar wel fucking trots dat ik 21 km met brute pijn nog heb kunnen finishen binnen de magische grens.
Ah, dan zijn we vlakbij elkaar gefinisht!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204398290
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ah, dan zijn we vlakbij elkaar gefinisht!
Moest je ook nog op de ambulance wachten voordat je je medaille mocht halen? :P
pi_204398328
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 20:47 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Moest je ook nog op de ambulance wachten voordat je je medaille mocht halen? :P
Ja!
Die medaille kreeg ik overigens van een kennis, 100m voor het echte uitdeelpunt, zo leuk haha!
Ik wil hem ook nog wel laten graveren met deze memorabele tijd, maar ik had dat niet besteld vtv, en het was te gezellig in de biergarten om nog uit te zoeken hoe dat moest. Dus ga wel even langs een juwelier of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204398506
Hoppa mijn verslag:

Verrukkelijke dag gehad. 's Ochtends dikke stress gehad. Covid test wilde ik doen maar was blijkbaar op hier in huis, bij tankstation gescoord en was groen licht. Parkeren was top, maar mijn startnummer ontbrak in de bak. Was nog niet opgehaald want ze konden nog scannen, maar hij was gewoon weg. Er is ook niet op dat nummer gelopen en gelukkig werkte mijn nieuwe nummer goed, ook in de app blijkbaar. Kreeg een ander nummer dus maar die had weer geen bagagelabel, dus had ik daar ook weer gehannes. Toen lekker overhaast in wave 4 meteen doorgelopen zonder wachten in het startvak. Ik heb me 40 km verbaasd over wat alle lopers in vredesnaam aan hadden. Het was warm joh! Eerste 20 km ging prima. Best kunnen genieten al zijn sommige stukken echt niet zo fraai of druk daar. Slinge en richting de brug was wel heel tof. Op 24 km al een banaan gescoord van een toeschouwer, de mensen die dat doen verdienen bij deze echt een complimentje. Lekker die brug opgebeund en heerlijk over Blaak. Toen was het beste er wel af en bij een duurloopje ben je blij dat je bijna thuis bent. Echter, dan begint het pas echt interessant te worden. Ik hield zowaar een best prima tempo om Kralingse Bos heen, terwijl het daar slingeren tussen de wandelaars werd. Vanaf de Boesemsingel was het gewoon pijnlijk genieten. Ik durfde niet eerder dan 1 km voor de finish te versnellen, maar die ging 30 sec sneller dan gemiddeld tempo. Eindresultaat 4:19:35 en een verbande kop. Had achteraf mogelijk iets sneller gekund, maar het doel was niet wandelen en dat is gelukt. En dat vind ik echt tof.

Gefeliciteerd aan alle andere finishers hier, hopelijk zijn jullie zo voldaan als ik. De mensen waar bij het niet lukte krijgen hun kans nog wel!

En wow, die Nageeye en Brinkman. Zo knap.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_204398547
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:55 schreef kalinhos het volgende:
Ohja en die strava week bij mij ook af, kwam uit op 42,56km. Khad t idee dat hoe verder in t parcours, hoe groter dat verschil werd t.o.v de borden. Maargoed, das een officiële dus die zullen het wel goed nagemeten hebben met de rolmaat.
Dit is altijd zo. Ik lap mijn horloge om de 5 km met de hand bij die km-punten. Je verkijkt je anders lelijk op je raceprognose of hoe ver je nog moet haha.

[ Bericht 0% gewijzigd door Niveath op 10-04-2022 21:52:24 ]
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_204399452
Wat ik me afvraag he, kzit nu die Rijnmond uitzending terug te kijken (beste televisieprogramma vh jaar wat mij betreft) en t valt me op dat de vrouwen vaak een F voor hun nummer hebben. Is dat van female of zit daar iets anders achter?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204399501
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 21:03 schreef Niveath het volgende:

[..]
Dit is altijd zo. Ik lap mijn horloge om de 5 km met de hand bij die km-punten. Je verkijkt je anders lelijk op je raceprognose of hoe ver je nog moet haha.
Ja idd. Op gegeven moment (ik liep strak 5min/km) had ik op mn horloge ongeveer een minuutje ingelopen maar dan kwam het bord pas op kilometer 23.20 op mn horloge ofzo waardoor het weer precies op 05min/km kwam.

Het viel me ook op trouwens hoe relatief veel mensen er aan t wandelen waren vanaf km20. Vorige x (toen t warmer was) begon dat pas ergens in t bos.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204399959
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:55 schreef kalinhos het volgende:
Wat ik me afvraag he, kzit nu die Rijnmond uitzending terug te kijken (beste televisieprogramma vh jaar wat mij betreft) en t valt me op dat de vrouwen vaak een F voor hun nummer hebben. Is dat van female of zit daar iets anders achter?
Klopt, anders is het wat lullig dat de topvrouwen pas bij startnummer 100 ofzo beginnen :P
pi_204400175
Ook ik heb hem uitgelopen vandaag, niet in de gehoopte 3:30, maar 3:48.
Ben deze week ziek geweest wat daar niet echt positief aan heeft bijgedragen, had nog een beetje last van vastzittende hoest helaas.
Tot 25 km ging helemaal volgens plan, lekker rond de 5:00 min/km gelopen, goed gegeten en gedronken en genoten van het publiek.
Op de 2e keer Laan op Zuid kreeg ik last van een stemmetje in mijn hoofd dat zei dat 3:30 niet ging lukken, benen begonnen ook al wat zwaarder te worden en had steeds meer splits van 5:20-5:30.
Vanaf het 34 km punt (bij de videoschermen) kreeg ik ook last van een flinke steek in mijn zij die niet meer wegging, dus daardoor ook wat verkrampt gelopen en echt op overlevingsstand gegaan.
Bij de drankpost op 40 km ben ik voor het eerst al wandelend mijn bekertje water gaan drinken, had zo'n dorst en hardlopend klotste er steeds teveel uit.
Wandeling duurde maar 10-15 seconden ofzo hoor, precies het bekertje leeg.
Laatste stukje was doorbijten maar op de Coolsingel ging de geest uit de fles en kon ik er nog een sprintje uit persen, 3:48 dus!
Even lekker gedoucht thuis en toen terug naar de Coolsingel om naar de laatste lopers te kijken :)
En alle Strava kudo's en berichten lezen natuurlijk, altijd leuk.

En nu maar eens bedenken wat mijn volgende doel gaat zijn... sowieso Rotterdam 2023, maar wil eigenlijk ook nog een sportief doel voor dit najaar op de agenda zetten om in de zomer naartoe te werken :D
pi_204400264
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 19:55 schreef kalinhos het volgende:
Ohja en die strava week bij mij ook af, kwam uit op 42,56km. Khad t idee dat hoe verder in t parcours, hoe groter dat verschil werd t.o.v de borden. Maargoed, das een officiële dus die zullen het wel goed nagemeten hebben met de rolmaat.
Veel hoge gebouwen die het satellietsignaal verstoren dus de meting van de sporthorloges is niet 100% betrouwbaar. Verder loop je nooit de ideale lijn en wordt er pas na 1001 meter 1 km geteld om zeker te zijn dat het parkoers minimaal 42,195 km is. Zou je de ideale lijn volgen dan loop je dus 42,237 km.
pi_204400608
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:55 schreef kalinhos het volgende:
Wat ik me afvraag he, kzit nu die Rijnmond uitzending terug te kijken (beste televisieprogramma vh jaar wat mij betreft) en t valt me op dat de vrouwen vaak een F voor hun nummer hebben. Is dat van female of zit daar iets anders achter?
De f van fast 😎

De gps kwaliteit wordt trouwens ook bewezen op mijn Strava, ik heb een kroontje, voor Brinkman 😝
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204400877
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 02:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
De f van fast 😎

De gps kwaliteit wordt trouwens ook bewezen op mijn Strava, ik heb een kroontje, voor Brinkman 😝
Helaas voor jou heeft Brinkman dat kroontje nu toch gekregen ;)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Admin maandag 11 april 2022 @ 07:51:44 #41
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204400897
quote:
Op zondag 10 april 2022 @ 18:41 schreef MichaelScott het volgende:

[..]


Ze hebben de app van MyLaps bij het grofvuil gezet, nu dezelfde ontwikkelaar als de Ironman-app. Werkte volgens mij wel prima nu?
Ik heb mezelf gevolgd in de app en zodra ik over de startlijn liep kreeg ik een notificatie dat ik was gestart. En bij 5k, 10k en de finish (ik liep de kwart) ook. Dus dat ging prima. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_204400987
quote:
99s.gif Op maandag 11 april 2022 07:49 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Helaas voor jou heeft Brinkman dat kroontje nu toch gekregen ;)
https://www.strava.com/segments/9251874?filter=overall

[ Bericht 7% gewijzigd door La_Tramposa op 11-04-2022 10:08:40 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204401312
De eerste 17km gingen prima gisteren en liep ik op schema om net onder de 4u te lopen.. en toen speelde mijn enkelbandblessure op en kreeg ik enorme last bovenop mijn linkervoet. Veel gewandeld, overwogen om na de Erasmusbrug uit te stappen maar toch doorgezet. Een helse tocht door het Kralingse Bos volgde maar het publiek zweepte me in die laatste kilometers op richting finish. Omdat ik me halverwege al neergelegd had bij een matige finishtijd had ik nog maar 1 doel: finishen en dat is gelukt in 4u42. Mentaal en fysiek helemaal naar de blubber gegaan, maar wat heb ik genoten van het publiek langs de kant. Een pracht evenement! Ik hoop ooit nog eens terug te komen, maar voor nu ben ik weer even klaar met hardlopen ;)

Gefeliciteerd aan alle finishers, diep respect voor jong en oud die lachend of huilend de finish over komen. Al die persoonlijke doelen of beweegredenen doen er toe en inderdaad: hardlopen is geen individuele sport.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 11 april 2022 @ 09:03:32 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204401355
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 20:41 schreef Nober het volgende:

[..]
En de tijd was?
57:10. Best blij mee.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_204401464
Al maanden aan het trainen voor de Mooiste. Veel trainingen liepen niet super, ook nog een kleine blessure. Beetje onzeker en met twijfels aan de start vandaag. Het was fris bij de start, maar de temperatuur liep snel op. Over de Erasmusbrug richting het mooiste stadion 😉

Na een flinke ronde over zuid weer de Erasmusbrug. Flink warm al… na ongeveer 25 km begon de blessure aan de voet toch weer op te spelen. Dus tijdschema overboord gegooid en pijlen gericht op uitlopen. Op de 30 km stond mijn lief en mijn persoonlijke haas die me er de laatste km’s er door heen te slepen. Was echt hard nodig. Hierdoor was ik gelukkig niet de laatste loper 😉

Mijn 7e marathon is een feit. Was echt de mooiste van NL. Tranen door de filmpjes op 34 km, de bizarre Tour de France taferelen in de laatste km’s.

Rotterdam, je was echt de mooiste. Nu veel rust en dan richting London
pi_204401472
Open je savonds de marathon app, staat er diskwalificatie bij mijn nummer :(
Mijn tijden maar gemaild..
pi_204401630
Heerlijk om alle verhalen te lezen. Rotterdam heeft het echt weer waar gemaakt met #demooiste
pi_204401635
Hoorde veel mensen klagen over het ontbreken van een warmtecape/poncho na de finish. Gezien de afstand die je af moest leggen richting tas ophalen / kleedkamers had dat best gemogen, want je koelt toch snel af.


ja kreeg het echt koud na de finish
pi_204401798
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 09:24 schreef linebear het volgende:
r zuid weer de Erasmusbrug. Flink warm al… na ongeveer 25 km begon de blessure aan de voet toch weer op te spelen. Dus tijdschema overboord gegooid en pijlen gericht op uitlopen. Op de 30 km stond mijn lief en mijn persoonlijke haas die me er de laatste km’s er door heen te slepen. Was echt hard nodig. Hierdoor was ik gelukkig niet de laatste loper 😉

Mijn 7e marathon is een feit. Was echt de mooiste van NL. Tranen door de filmpjes op 34 km, de bizarre Tour de France taferelen in de laatste km’s.

Rotterdam, je was echt de mooiste. Nu veel rust en dan richting London
Wat bedoel je met bizarre Tour de france taferelen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204401803
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat bedoel je met bizarre Tour de france taferelen?
5-10 rijen dik publiek en bijna achter elkaar moeten lopen door de mensenmassa inclusief muziek, rook etc.
Was echt kippenvel..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204401840
quote:
Misschien liep jij dat segmentje ook daadwerkelijk harder dan zij ^^
Ik dacht dat je het over de hele marathon had, maar daar heeft Brinkman het kroontje :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204401851
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat bedoel je met bizarre Tour de france taferelen?
zoals je ziet tijdens de bergritten bijv. Dat mensen rijen dik op elkaar staan en fietsers maar een halve meter hebben om door te rijden
pi_204401857
quote:
99s.gif Op maandag 11 april 2022 10:22 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Misschien liep jij dat segmentje ook daadwerkelijk harder dan zij ^^
Ik dacht dat je het over de hele marathon had, maar daar heeft Brinkman het kroontje :)
Haha ja logisch :D Nee, ik denk dat dit toch echt een gps error is, ben niet ineens midden in de marathon 19km/u gaan lopen ;)

En ja het publiek was weer echt fantastisch in Rotterdam!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204402054
Vanochtend kwam nogmaals het besef wat een belasting marathon lopen is voor je lichaam. Afgelopen nacht lang en goed geslapen. Toen kwam het moment om bed uit te stappen, aan te kleden (wat een crime was sokken aantrekken), en van de trap naar beneden.

Wat een ontzettende spierpijn in m'n bovenbenen. Positieve noot: alleen last van m'n bovenbenen eigenlijk.
  maandag 11 april 2022 @ 11:20:17 #55
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204402392
Iemand Lee nog gehighfived?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 11 april 2022 @ 11:20:45 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204402395
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:47 schreef Voccar het volgende:
Vanochtend kwam nogmaals het besef wat een belasting marathon lopen is voor je lichaam. Afgelopen nacht lang en goed geslapen. Toen kwam het moment om bed uit te stappen, aan te kleden (wat een crime was sokken aantrekken), en van de trap naar beneden.

Wat een ontzettende spierpijn in m'n bovenbenen. Positieve noot: alleen last van m'n bovenbenen eigenlijk.
Je nieren hebben ook nog wel even nodig om te herstellen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_204403474
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2022 11:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je nieren hebben ook nog wel even nodig om te herstellen.
Er zijn nog veel dingen in je lichaam die pas na een paar weken hersteld zijn, maar dat voel je niet direct allemaal.

Ik heb echt helemaal geen oog dicht gedaan vannacht, door de zere benen en adrenaline en wat al nog niet :P De nacht ervoor ook al niet, dus vanavond slaap ik hoop ik als een baby.
Overigens ben ik wel redelijk mobiel, op de wc gaan zitten is erg problematisch maar ik kan me wel gewoon redelijk goed wandelend verplaatsen, in tegenstelling tot afgelopen oktober waar ik op handen en knieen de trap op moest..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204403625
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 12:46 schreef mosselmossel het volgende:
Minder nieuws: ik vrees dat Zwabberhark is uitgestapt :(
Klopt, na 16 km al. Ik heb een tyfuslichaam. Hardloopmotivatie is nog nooit zo laag geweest als nu.
pi_204404145
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:31 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Klopt, na 16 km al. Ik heb een tyfuslichaam. Hardloopmotivatie is nog nooit zo laag geweest als nu.
Zo herkenbaar... Geef jezelf in ieder geval even de tijd om het te verwerken, misschien even een andere sport doen de komende dagen om de frustratie eruit te gooien?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204404931
Ik zit op die uitslagen site te kijken en dan zie je dat lijntje van jezelf qua tempo en dan de average. Wat ik me afvraag, waarom zit er bij de average een dip in tempo van het 20km punt naar het 21km punt. Dat was toch vrij rechttoe rechtaan?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204404946
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 16:07 schreef kalinhos het volgende:
Ik zit op die uitslagen site te kijken en dan zie je dat lijntje van jezelf qua tempo en dan de average. Wat ik me afvraag, waarom zit er bij de average een dip in tempo van het 20km punt naar het 21km punt. Dat was toch vrij rechttoe rechtaan?
Dan zullen de matten wel net verder dan 1,1km uit elkaar gelegen hebben. Hoewel ik zelf die dip niet heb in mijn grafiek.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 11 april 2022 @ 16:15:00 #62
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204404995
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 16:07 schreef kalinhos het volgende:
Ik zit op die uitslagen site te kijken en dan zie je dat lijntje van jezelf qua tempo en dan de average. Wat ik me afvraag, waarom zit er bij de average een dip in tempo van het 20km punt naar het 21km punt. Dat was toch vrij rechttoe rechtaan?
Misschien door het wisselpunt van de estafettelopers? Dat zit ook zo rond dat punt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204405430
Arjen Robben knalt er toch wel een mooie prestatie uit :D wist natuurlijk wel dat het een topsporter is, maar als je je eerste marathon in 3u13 loopt ben je toch wel een klasbak

https://results.sporthive(...)aces/481627/bib/1142
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 11 april 2022 @ 17:40:27 #64
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204405599
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 17:12 schreef Neo-Mullen het volgende:
Arjen Robben knalt er toch wel een mooie prestatie uit :D wist natuurlijk wel dat het een topsporter is, maar als je je eerste marathon in 3u13 loopt ben je toch wel een klasbak

https://results.sporthive(...)aces/481627/bib/1142
Ziet er wel pijnlijk uit. :X Zo te zien ambitieus gestart voor een sub 3 en toen ingestort.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204405653
mijnn diskwalficatie is gelukkig recht gezet. Kreeg een mailtje met een slap excuus dat ik waarschijnlijk mijn startnummer aan een band had zitten. Nee, voor het eerst vastgespeld
  maandag 11 april 2022 @ 17:49:56 #66
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204405674
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:46 schreef linebear het volgende:
mijnn diskwalficatie is gelukkig recht gezet. Kreeg een mailtje met een slap excuus dat ik waarschijnlijk mijn startnummer aan een band had zitten. Nee, voor het eerst vastgespeld
Bijzonder excuus van de organisatie want de nummer 13 bij de vrouwen heeft 2 matten gemist en is niet gediskwalificeerd.

https://results.sporthive(...)races/481627/bib/F12
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204405725
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2022 17:49 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Bijzonder excuus van de organisatie want de nummer 13 bij de vrouwen heeft 2 matten gemist en is niet gediskwalificeerd.

https://results.sporthive(...)races/481627/bib/F12
Hoe mis je 2 matten? Als je meedoet aan de wedstrijd ga je er toch niet omheen lopen o.i.d. :@
  maandag 11 april 2022 @ 18:22:43 #68
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204405921
Trap op en af is een beetje lastig nu, net als opstaan van een stoel. :P Verder vrij weinig last.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204405982
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 17:12 schreef Neo-Mullen het volgende:
Arjen Robben knalt er toch wel een mooie prestatie uit :D wist natuurlijk wel dat het een topsporter is, maar als je je eerste marathon in 3u13 loopt ben je toch wel een klasbak

https://results.sporthive(...)aces/481627/bib/1142
Op Adidas. Wennemars op Nike.

twitter
pi_204406402
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 17:12 schreef Neo-Mullen het volgende:
Arjen Robben knalt er toch wel een mooie prestatie uit :D wist natuurlijk wel dat het een topsporter is, maar als je je eerste marathon in 3u13 loopt ben je toch wel een klasbak

https://results.sporthive(...)aces/481627/bib/1142
Freek (van Susan) deed zijn eerste in 3.03, zonder topsportachtergrond! Nog knapper!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204406414
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 18:22 schreef BOKA het volgende:
Trap op en af is een beetje lastig nu, net als opstaan van een stoel. :P Verder vrij weinig last.
hier ook
pi_204408957
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:31 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Klopt, na 16 km al. Ik heb een tyfuslichaam. Hardloopmotivatie is nog nooit zo laag geweest als nu.
Waarom niet gewoon inschrijven voor een andere marathon?
Bijvoorbeeld de Deventer Marathon over 2 weken, is je training in ieder geval niet voor niets geweest en kan je het goede gevoel weer oppakken, of Leiden, maar die is pas 15 mei.
Iets rustiger starten en dan kijken of je na de helft wat tempo kan oppakken.

WY hobbelt waarschijnlijk gewoon weer mee.. :P

En verder kudo's voor alle lopers van het weekend ^O^
Speciale KUDO voor L_T _O_ *O*
pi_204410073
Whatever...
pi_204410277
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 08:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Die laatste kilometer! _O_
Het is echt bizar wat een mens nog kan in die laatste kilometer. Ik zie het bij heel veel loopmaatjes ook. Helemaal naar de klote met wegzakkende kilometertijden tussen 35 en 41 en de laatste kilometer gaat dan toch ineens nog een stuk harder.
pi_204410436
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 23:23 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]
Waarom niet gewoon inschrijven voor een andere marathon?
Bijvoorbeeld de Deventer Marathon over 2 weken, is je training in ieder geval niet voor niets geweest en kan je het goede gevoel weer oppakken, of Leiden, maar die is pas 15 mei.
Iets rustiger starten en dan kijken of je na de helft wat tempo kan oppakken.

WY hobbelt waarschijnlijk gewoon weer mee.. :P
Het tempo was het probleem niet. Hartslag bleef prima en ik liep al ingehouden.
De Deventer Marathon ga ik niet lopen, maar ik kan er ook niks over vinden trouwens. Alleen schaatsmarathons.
pi_204410717
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 08:51 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Het is echt bizar wat een mens nog kan in die laatste kilometer. Ik zie het bij heel veel loopmaatjes ook. Helemaal naar de klote met wegzakkende kilometertijden tussen 35 en 41 en de laatste kilometer gaat dan toch ineens nog een stuk harder.
Nja bij mezelf had ik t tussen 32-38 vrij zwaar. Daarna ging ik rekenen van joh tisnnog 4km, dat zijn nog maximaal 22 minuten, das te doen. En als je dan eenmaal die kubuswoningen onderdoor bent had ik zoiets van oke nu alles eruit wat er nog in zit. Dan maar moe na de finish.
Je wilt jezelf niet te vroeg opblazen, maar je wilt ook niet finishen met t gevoel van ja ik had nog wel wat harder gekund.

Ik vond trouwens die markeringen van elke 250m in het Kralingse Bos eerder demotiverend werken dan motiverend :')

[ Bericht 5% gewijzigd door kalinhos op 12-04-2022 10:56:54 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204410965
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:48 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik vond trouwens die markeringen van elke 250m in het Kralingse Bos eerder demotiverend werken dan motiverend :')
Inderdaad :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204411104
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:12 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Het tempo was het probleem niet. Hartslag bleef prima en ik liep al ingehouden.
De Deventer Marathon ga ik niet lopen, maar ik kan er ook niks over vinden trouwens. Alleen schaatsmarathons.
Enschede marathon :|W excuus. Die haal ik steeds door elkaar.

Misschien zondag toevallig net je dag niet gehad, lange duurlopen had je ook goed gelopen toch.
pi_204411215
Zondag geroepen dat ik m'n schoenen aan de wilgen zou hangen, maar nu denk ik eigenlijk wel weer: dit is toch eigenlijk wel heel gaaf om te doen (voor jezelf en als evenement) :') Meer mensen dat?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204411261
Hup Zwabber! En loop anders lekker nog een halve op snelheid, als je geen hele wil. Kan ook goed werken voor je motivatie, want je bent wel in topvorm.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204411307
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Zondag geroepen dat ik m'n schoenen aan de wilgen zou hangen, maar nu denk ik eigenlijk wel weer: dit is toch eigenlijk wel heel gaaf om te doen (voor jezelf en als evenement) :') Meer mensen dat?
Hier nog 1. Vorige x (4:14) zei ik al dit doe ik nooit nooit nooit meer. Nu 3kwartier eraf (waardoor je uiteindelijk dus ook simpelweg eerder klaar bent) en ik heb nu eigenlijk wel zin er nog 1 te lopen ofzo ergens in mei/juni, geen idee wt een beetje normale hersteltijd is?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204411415
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Zondag geroepen dat ik m'n schoenen aan de wilgen zou hangen, maar nu denk ik eigenlijk wel weer: dit is toch eigenlijk wel heel gaaf om te doen (voor jezelf en als evenement) :') Meer mensen dat?
Dat is standaard toch ;) Heb dit jaar London en NY nog staan. Ik kwam zondag over de finish en zei NY is echt de laatste. Nu denk ik mwah echt?
pi_204411530
Mijn oude PR van marathon 2019 was 3:20:47.
Nu heb ik mijn tijd van de marathon verbeterd: 3:16:45.
Alleen zien Garmin en Strava die tijd niet als PR van een marathon.
Is dat misschien omdat mijn horloge slechts 42,09 km aangaf?
  Forum Admin dinsdag 12 april 2022 @ 11:14:03 #84
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204411621
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:04 schreef daniela_007 het volgende:
Mijn oude PR van marathon 2019 was 3:20:47.
Nu heb ik mijn tijd van de marathon verbeterd: 3:16:45.
Alleen zien Garmin en Strava die tijd niet als PR van een marathon.
Is dat misschien omdat mijn horloge slechts 42,09 km aangaf?
Ja dat komt daardoor vrees ik, althans bij garmin weet ik dat het dan niet als een marathon geteld wordt, had ik in het najaar ook last van. Strava heb ik niet op gelet omdat ik geen PR liep.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 12 april 2022 @ 11:15:53 #85
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204411648
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:04 schreef daniela_007 het volgende:
Mijn oude PR van marathon 2019 was 3:20:47.
Nu heb ik mijn tijd van de marathon verbeterd: 3:16:45.
Alleen zien Garmin en Strava die tijd niet als PR van een marathon.
Is dat misschien omdat mijn horloge slechts 42,09 km aangaf?
Klopt, als de afstand ook maar 1 meter te kort is dan herkennen ze het niet als marathon. Heb daarom wel eens 50 meter doorgelopen in het finishvak van een halve.

Je zou nog kunnen proberen of het wel werkt als je de afstand corrigeert via Strava.

Activiteit openen -> op de 3 puntjes klikken -> "Correct Distance"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204411934
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 08:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Die laatste kilometer! _O_
Van Nienke bedoel je?

Mijn laatste kilometer was niet zo bijzonder, ik was zeer veel bezig met hoofdrekenen en geen risico's nemen, heb ook niet echt gesprint en pas de laatste meters gejuicht :P
Achteraf wel een beetje jammer dat ik niet wat bewuster genoten heb van de laatste kilometers, ik heb echt heel weinig herinneringen aan het stuk tussen 39 en de streep..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204411992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:42 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Hier nog 1. Vorige x (4:14) zei ik al dit doe ik nooit nooit nooit meer. Nu 3kwartier eraf (waardoor je uiteindelijk dus ook simpelweg eerder klaar bent) en ik heb nu eigenlijk wel zin er nog 1 te lopen ofzo ergens in mei/juni, geen idee wt een beetje normale hersteltijd is?
Ehm, 2 marathons per jaar is wel een beetje het maximum als je je lichaam een beetje heel wilt houden, tenzij je ze echt als funrun wilt lopen op een veel lager tempo. In juni is er voor zover ik weet ook geen marathon, veel te warm. Op 15 mei is Leiden, maar dat is al over 5 weken. Als je nu goed gelopen hebt, ben je over 3 weken hersteld, dan zou je nog 1 week goed kunnen trainen en dan moet je alweer taperen. Grote vraag of je dan harder loopt dan je nu hebt gedaan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204412852
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Van Nienke bedoel je?

Mijn laatste kilometer was niet zo bijzonder, ik was zeer veel bezig met hoofdrekenen en geen risico's nemen, heb ook niet echt gesprint en pas de laatste meters gejuicht :P
Achteraf wel een beetje jammer dat ik niet wat bewuster genoten heb van de laatste kilometers, ik heb echt heel weinig herinneringen aan het stuk tussen 39 en de streep..
Van jou, toch mooi dat je nog even een stukje over had... zeker na zo'n inspanning.
Whatever...
pi_204413541
Iemand nog ideeën voor een najaarsmarathon? Rotterdam is natuurlijk de enige echte, maar dat duurt dus nog een jaar.
Amsterdam lukt mij niet omdat ik op vakantie ben dan en voor Berlijn zijn volgens mij geen kaarten meer te krijgen tenzij je zo’n dure reis boekt bij TUI ofzo.
Tips zijn welkom, als er maar een mooie sfeer hangt :)
Hoeft dus niet 42 km in Schubbekutteveen te zijn.
pi_204413569
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:28 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand nog ideeën voor een najaarsmarathon? Rotterdam is natuurlijk de enige echte, maar dat duurt dus nog een jaar.
Amsterdam lukt mij niet omdat ik op vakantie ben dan en voor Berlijn zijn volgens mij geen kaarten meer te krijgen tenzij je zo’n dure reis boekt bij TUI ofzo.
Tips zijn welkom, als er maar een mooie sfeer hangt :)
Hoeft dus niet 42 km in Schubbekutteveen te zijn.
Simpel. Eindhoven.
En de Kustmarathon heb ik drie keer gedaan. iets anders, maar echt wel heel vet.

[ Bericht 4% gewijzigd door mosselmossel op 12-04-2022 14:39:10 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Forum Admin dinsdag 12 april 2022 @ 14:33:06 #91
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204413573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:28 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand nog ideeën voor een najaarsmarathon? Rotterdam is natuurlijk de enige echte, maar dat duurt dus nog een jaar.
Amsterdam lukt mij niet omdat ik op vakantie ben dan en voor Berlijn zijn volgens mij geen kaarten meer te krijgen tenzij je zo’n dure reis boekt bij TUI ofzo.
Tips zijn welkom, als er maar een mooie sfeer hangt :)
Hoeft dus niet 42 km in Schubbekutteveen te zijn.
Utrecht misschien in het najaar, maar dat is nog niet zeker. Eindhoven heeft een marathon in het najaar. Etten-Leur ook (maar dat valt denk ik in de categorie schubbekutteveen). En nog wat kustmarathons als je van bikkelen door zand houdt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204413614
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:28 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand nog ideeën voor een najaarsmarathon? Rotterdam is natuurlijk de enige echte, maar dat duurt dus nog een jaar.
Amsterdam lukt mij niet omdat ik op vakantie ben dan en voor Berlijn zijn volgens mij geen kaarten meer te krijgen tenzij je zo’n dure reis boekt bij TUI ofzo.
Tips zijn welkom, als er maar een mooie sfeer hangt :)
Hoeft dus niet 42 km in Schubbekutteveen te zijn.
Eindhoven heeft het goed voor elkaar, mooi evenement en veel publiek.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Forum Admin dinsdag 12 april 2022 @ 14:40:54 #93
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204413623
Spijkenisse, maar die loop je ook niet voor de sfeer.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204413653
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2022 17:40 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ziet er wel pijnlijk uit. :X Zo te zien ambitieus gestart voor een sub 3 en toen ingestort.
Pfoe ja, 2 min/km inleveren op je eerste 5 tov je laatste 5.. Desalniettemin is 3:13 een puike tijd, stel je voor als ie 'm wel goed had opgebouwd
pi_204413658
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Van jou, toch mooi dat je nog even een stukje over had... zeker na zo'n inspanning.
Dankje, zo voelde het niet hoor :P Maar door het publiek en het zien van de eindstreep ga je inderdaad altijd wel weer iets harder, ook wel door het gevoel dat het nu niet echt meer mis kon gaan. 3km eerder durfde ik niet echt sneller omdat je zo dicht tegen kramp aan zit..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 12 april 2022 @ 14:59:00 #96
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_204413738
Is de NIKE ZOOMX VAPORFLY NEXT% 2 nou het snelste model op dit moment? Of zijn er nou al opvolgers hiervan die nog beter/sneller aanvoelen? Neem aan dat redelijk veel wedstrijdlopers inmiddels met deze schoenen lopen(?)
  dinsdag 12 april 2022 @ 15:18:18 #97
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204413889
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:28 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand nog ideeën voor een najaarsmarathon? Rotterdam is natuurlijk de enige echte, maar dat duurt dus nog een jaar.
Amsterdam lukt mij niet omdat ik op vakantie ben dan en voor Berlijn zijn volgens mij geen kaarten meer te krijgen tenzij je zo’n dure reis boekt bij TUI ofzo.
Tips zijn welkom, als er maar een mooie sfeer hangt :)
Hoeft dus niet 42 km in Schubbekutteveen te zijn.
Valencia, wel pas begin december maar qua temperatuur is het daar dan goed te doen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204414472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:59 schreef GwaiLow het volgende:
Is de NIKE ZOOMX VAPORFLY NEXT% 2 nou het snelste model op dit moment? Of zijn er nou al opvolgers hiervan die nog beter/sneller aanvoelen? Neem aan dat redelijk veel wedstrijdlopers inmiddels met deze schoenen lopen(?)
Asics Metaspeed komt wel in de buurt dacht ik?
pi_204415371
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:12 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Het tempo was het probleem niet. Hartslag bleef prima en ik liep al ingehouden.
De Deventer Marathon ga ik niet lopen, maar ik kan er ook niks over vinden trouwens. Alleen schaatsmarathons.
Two rivers dan?
pi_204415515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:28 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand nog ideeën voor een najaarsmarathon? Rotterdam is natuurlijk de enige echte, maar dat duurt dus nog een jaar.
Amsterdam lukt mij niet omdat ik op vakantie ben dan en voor Berlijn zijn volgens mij geen kaarten meer te krijgen tenzij je zo’n dure reis boekt bij TUI ofzo.
Tips zijn welkom, als er maar een mooie sfeer hangt :)
Hoeft dus niet 42 km in Schubbekutteveen te zijn.
Jungfrau marathon ook erg mooi (leuk) voor de toeschouwers.
Of de ronde venen marathon in abcoude.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 12-04-2022 19:02:04 ]
pi_204417126
https://www.oypo.nl/nl/1AFF2B62FDB0FCE31585?p=3

Hier vond ik een paar foto's, van de sub3 pacer groep waar ik in loop. Maar die was toen nog zo massaal, niet normaal, het was daardoor echt hectisch en gevaarlijk op veel momenten. En dan zoek ik nu voor de grap een paar startnummers op die ik op de foto's kan ontwaren, en die zijn allemaal boven de 3,5 uur gefinisht. Als mensen nou eens iets beter zouden kunnen inschatten welke tijd ze kunnen lopen zou dat echt voor iedereen fijner zijn.. in de eerste plaats voor henzelf..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204417242
Lol.

twitter
pi_204417361
TV Rijnmond is echt fantastisch op de dag van de marathon.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204419332
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 20:39 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.oypo.nl/nl/1AFF2B62FDB0FCE31585?p=3

Hier vond ik een paar foto's, van de sub3 pacer groep waar ik in loop. Maar die was toen nog zo massaal, niet normaal, het was daardoor echt hectisch en gevaarlijk op veel momenten. En dan zoek ik nu voor de grap een paar startnummers op die ik op de foto's kan ontwaren, en die zijn allemaal boven de 3,5 uur gefinisht. Als mensen nou eens iets beter zouden kunnen inschatten welke tijd ze kunnen lopen zou dat echt voor iedereen fijner zijn.. in de eerste plaats voor henzelf..
Makkelijk oordeel, een marathontijd is niet altijd goed te schatten. Ik heb genoeg mensen zich stuk zien bijten op een sub 3 uur die 1:22 op een halve liepen en anderzijds heeft een loopmaat onder de drie uur gelopen terwijl zijn pr op de halve slechts 1:26 is.
pi_204419375
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 20:39 schreef La_Tramposa het volgende:
En dan zoek ik nu voor de grap een paar startnummers op die ik op de foto's kan ontwaren, en die zijn allemaal boven de 3,5 uur gefinisht. Als mensen nou eens iets beter zouden kunnen inschatten welke tijd ze kunnen lopen zou dat echt voor iedereen fijner zijn.. in de eerste plaats voor henzelf..
Iedereen die daar lange kleding aan heeft moet sowieso naar het achterste startvak. :+
Supergoed gedaan, LT. En heel veel anderen die ook een prachtige prestatie hebben neergezet!

Ik kan vandaag weer zonder handjes van het toilet opstaan. Mijn bovenbenen hebben het héél zwaar gehad, voor de rest nergens last van. Ook niet eens echt moe of zo. Heb vanmiddag bloed gedoneerd en ben eigenlijk van plan over 2 weken weer een marathon te lopen. :') Eerst even kijken hoe het lopen gaat als ik bij de masseur ben geweest.

Deze marathontraining ging best prima, wel het volledige trainingsprogramma gedaan, maar niet al te veel extra kilometers gemaakt, veel minder dan in het najaar. En misschien is dat wel waarom ik zoveel last had van de bovenbenen. Of omdat ik 2 weken van te voren opeens last kreeg van mijn kuit. Heb toen 5 dagen niet gelopen, op dag 3 gruwelijk mishandeld door de masseur en van hem mocht ik 3 dagen niet sporten.
Op marathondag was ik dus best wel bang dat mijn kuiten weer helemaal strak zouden trekken.
Het was echt prachtig hardloopweer, dus in kort-kort. Had van mij zelfs nog wel iets minder zonnig mogen zijn, maar voor het publiek is dit beter. En daar heb je uiteindelijk waarschijnlijk meer aan.
Zoals gezegd dus wel last van de bovenbenen, maar totaal niets gevoeld aan de kuiten. Volgens mij ben ik de man met de hamer ook helemaal niet tegengekomen, alleen een langer wandelmoment in het Kralingse bos bij de drankpost omdat ik drie bekers water nodig had. Mentaal ging het dus prima, en vanaf 32k wilde ik ook versnellen. Maar de bovenbenen wilden eigenlijk al niet meer bij 25, ze werden loodzwaar. Dus het werd een soort slow-motion hardlopen voor mijn gevoel. Ook daarmee heb ik de laatste kilometers langzaamaan wel wat mensen kunnen inhalen. Dus toch niet slecht gedaan, en ruim onder 4 uur.

En inderdaad jammer dat ze geen poncho's uitdelen. Bij alle andere grote marathons doen ze dat wel. Verder was het weer geweldig georganiseerd!
pi_204419495
Ik zit nog zo in de euforie-mode dat ik alweer zin heb in Eindhoven in oktober.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_204419585
Oh ja, najaarsmarathons. O+

• Eindhoven is een mooie (dit jaar kan ik er helaas weer niet bij zijn, want ... Chicago!). Dat Stratumseind is vergelijkbaar met de Boezemsingel (wel veel korter). De keren dat ik er liep was het 50/50 qua temperatuur (de laatste keer >25, dus als duurloop uitgelopen)

• Valencia is gaaf! Je eindigt bij het museum wat een prachtig staaltje architectuur is, en je finisht over een blauwe loper op een stuk boven het water. Begin december zou prachtig marathonweer kunnen zijn, de keer dat ik er liep werd het bij de finish 25 graden.

• New York was een magische ervaring, vooral ook omdat ik er voor het eerst was en heel veel heb gezien en bezocht. De mensen staan daar rijendik, langs het hele parcours en zijn zo enthousiast. Ik had prachtig loopweer, maar je kunt ook pech hebben en voor de start 3 uur in de regen en kou staan wachten.

• Berenloop Terschelling is ook leuk, wel op tijd bij zijn, verkoopt snel uit. Tijdens mijn editie hadden we zon, regen wind en hagel. Ook een stukje strand bij 31k. :9

In Spijkenisse kweek je karakter. Heel veel wind. Weinig publiek.
Amsterdam wil ik ooit ook nog wel een keer lopen, hoort er toch ook wel bij. Wie weet als ik me fit voel na Chicago. Heb er 2 keer de halve gelopen en dat was geweldig, dus ik wil dan wel zelf gaan ervaren of de sfeer bij de hele echt zo slecht is. :s)
Voor Utrecht had ik me ook ingeschreven, maar die is dus verplaatst. Er is nog geen datum bekend, maar ik ben een beetje bang dat die met een andere marathon overlapt. Of een ultra wordt.
pi_204421090
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 22:52 schreef Niveath het volgende:
Ik zit nog zo in de euforie-mode dat ik alweer zin heb in Eindhoven in oktober.
Ben het ook aan het overwegen, wanneer start de inschrijving?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204421317
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 08:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ben het ook aan het overwegen, wanneer start de inschrijving?
Vorig jaar was dat eind april.
pi_204421997
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 22:41 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Makkelijk oordeel, een marathontijd is niet altijd goed te schatten. Ik heb genoeg mensen zich stuk zien bijten op een sub 3 uur die 1:22 op een halve liepen en anderzijds heeft een loopmaat onder de drie uur gelopen terwijl zijn pr op de halve slechts 1:26 is.
Ja dat is deels wel zo, maar als mensen na 5km al lopen te hijgen.. En je merkt ook wel wie zich serieus heeft voorbereid en wie respect heeft voor de marathonafstand en wie er een beetje jolig en druk loopt te doen, om er na 10km al volledig doorheen te zakken. En normaal zou ik zeggen, lekker zelf weten, maar nu hadden echt veel mensen er last van omdat die pacer groep echt zo druk en groot was..
Maar goed, eind goed al goed!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204422024
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 22:43 schreef wyccie het volgende:

[..]
Iedereen die daar lange kleding aan heeft moet sowieso naar het achterste startvak. :+
Supergoed gedaan, LT. En heel veel anderen die ook een prachtige prestatie hebben neergezet!

Ik kan vandaag weer zonder handjes van het toilet opstaan. Mijn bovenbenen hebben het héél zwaar gehad, voor de rest nergens last van. Ook niet eens echt moe of zo. Heb vanmiddag bloed gedoneerd en ben eigenlijk van plan over 2 weken weer een marathon te lopen. :') Eerst even kijken hoe het lopen gaat als ik bij de masseur ben geweest.

Deze marathontraining ging best prima, wel het volledige trainingsprogramma gedaan, maar niet al te veel extra kilometers gemaakt, veel minder dan in het najaar. En misschien is dat wel waarom ik zoveel last had van de bovenbenen. Of omdat ik 2 weken van te voren opeens last kreeg van mijn kuit. Heb toen 5 dagen niet gelopen, op dag 3 gruwelijk mishandeld door de masseur en van hem mocht ik 3 dagen niet sporten.
Op marathondag was ik dus best wel bang dat mijn kuiten weer helemaal strak zouden trekken.
Het was echt prachtig hardloopweer, dus in kort-kort. Had van mij zelfs nog wel iets minder zonnig mogen zijn, maar voor het publiek is dit beter. En daar heb je uiteindelijk waarschijnlijk meer aan.
Zoals gezegd dus wel last van de bovenbenen, maar totaal niets gevoeld aan de kuiten. Volgens mij ben ik de man met de hamer ook helemaal niet tegengekomen, alleen een langer wandelmoment in het Kralingse bos bij de drankpost omdat ik drie bekers water nodig had. Mentaal ging het dus prima, en vanaf 32k wilde ik ook versnellen. Maar de bovenbenen wilden eigenlijk al niet meer bij 25, ze werden loodzwaar. Dus het werd een soort slow-motion hardlopen voor mijn gevoel. Ook daarmee heb ik de laatste kilometers langzaamaan wel wat mensen kunnen inhalen. Dus toch niet slecht gedaan, en ruim onder 4 uur.

En inderdaad jammer dat ze geen poncho's uitdelen. Bij alle andere grote marathons doen ze dat wel. Verder was het weer geweldig georganiseerd!
Haha, dat meisje in dat panterpak (lang-lang) is overigens wel netjes onder de 3 uur gefinisht, dus dat zegt ook weer niks.

Tja, die bovenbenen.. Zijn bij mij ook het enige waar ik onderweg, en nu nog last van heb. Ik vraag me toch af hoe je dat kunt voorkomen. Meer specifieke krachttraining in de voorbereiding? Kuiten en hamstrings hebben echt geen centje spierpijn..

Maar heel knap dat je weer een nette marathon hebt kunnen lopen, niet ver boven je PR! Wel heel jammer dat jij en ZH dat niet samen konden voltooien, nadat de trainingen zo goed waren gegaan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204422039
Ik vond de 4u pacers eigenlijk veel te snel gaan zondag. Die liepen de eerste 15km (toen ik ze nog enigszins in zicht kon houden :') ) zeker een tempo van 5:25-5:30 / km wat neerkomt op een eindtijd van rond de 3u50min.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204422063
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 10:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vond de 4u pacers eigenlijk veel te snel gaan zondag. Die liepen de eerste 15km (toen ik ze nog enigszins in zicht kon houden :') ) zeker een tempo van 5:25-5:30 / km wat neerkomt op een eindtijd van rond de 3u50min.
Oja, dat scheelt wel veel inderdaad! Hoewel de GPS in het begin ook niet zo nauwkeurig is wellicht.

De pacers van 3uur gaven aan dat ze rond de 1.28-1.29 wilden doorkomen, toen twijfelde ik ook wel een beetje of ik echt mee zou gaan. Ergens in de 1.29 is prima en ook logisch omdat het altijd kan zijn dat je net wat langer loopt, maar 1.28 komt dichter bij de 2.55 dan bij de 3 uur, dat is wel heel hard.

Ik vond het eigenlijk ook niet prettig lopen, zoveel stress en steeds weer een sprintje moeten trekken als er ergens voor je mensen een gat laten vallen etc. Maar uiteindelijk heeft het wel energie gespaard denk ik.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204422091
Ik heb 1 van die trainingen georganiseerd door Rotterdam Marathon gelopen. Daar met de groep van 6:30 gelopen. Die liep 6:20 ongeveer. Dus ik vroeg waarom veel sneller? Ja zo lopen de pacers in Rotterdam ook, ook om de drankposten in te calculeren.
pi_204422603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 08:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ben het ook aan het overwegen, wanneer start de inschrijving?
Weet niet, maar heb dat gisteren wel al opgezocht maar dus niet gevonden :D
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_204423409
Ik vond die Pacers ook vrij rap gaan ja. Die van 3:40 heb ik ingehaald ergens net voor of net na t Havenspoorpad, toen bij Slinge bij dat keerpunt zag ik de 3:30 pacers nog maar die heb ik nooit meer teruggevonden naderhand.

Wat ik wel jammer vond was dat ze die sponsjes uit die drinkbekers hadden gehaald. Was ideaal om te blijven rennen en drinken. Nu moest je steeds ff paar meter rustig lopen om te kunnen drinken, als je op tzelfde tempo bleef rennnen en drinken kwam het via je oren binnen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204423478
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:05 schreef kalinhos het volgende:
Ik vond die Pacers ook vrij rap gaan ja. Die van 3:40 heb ik ingehaald ergens net voor of net na t Havenspoorpad, toen bij Slinge bij dat keerpunt zag ik de 3:30 pacers nog maar die heb ik nooit meer teruggevonden naderhand.

Wat ik wel jammer vond was dat ze die sponsjes uit die drinkbekers hadden gehaald. Was ideaal om te blijven rennen en drinken. Nu moest je steeds ff paar meter rustig lopen om te kunnen drinken, als je op tzelfde tempo bleef rennnen en drinken kwam het via je oren binnen.
Ja dat drinken vond ik ook lastig, ik knikkerde het een keer rechtstreeks m'n keel in met een flinke hoestbui tot gevolg :')

Ik vond die pacergroepen ook behoorlijk druk moet ik zeggen, ik werd op den duur ingehaald door de 3:40 groep maar werd zo ongeveer ondersteboven gelopen, alsof ze alleen nog maar oog hadden voor die gasten met vlaggetjes en daardoor niet meer zagen wat er om hen heen gebeurde :P
pi_204423560
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:17 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Ja dat drinken vond ik ook lastig, ik knikkerde het een keer rechtstreeks m'n keel in met een flinke hoestbui tot gevolg :')

Ik vond die pacergroepen ook behoorlijk druk moet ik zeggen, ik werd op den duur ingehaald door de 3:40 groep maar werd zo ongeveer ondersteboven gelopen, alsof ze alleen nog maar oog hadden voor die gasten met vlaggetjes en daardoor niet meer zagen wat er om hen heen gebeurde :P

Herkenbaar in Amsterdam ook gehad
pi_204423654
En lui die per se wilde inhalen op dat Havenspoorpad, voor je langs kruisend door de berm :r
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204423682
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:
En lui die per se wilde inhalen op dat Havenspoorpad, voor je langs kruisend door de berm :r
zowiezo mensen die overal maar zigzaggend willen inhalen
  woensdag 13 april 2022 @ 20:55:59 #121
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204428042
Vandaag kan ik eindelijk ook weer opstaan zonder mn armen te gebruiken. :D
Misschien dat ik Eindhoven ook ga lopen, dan kijk of ik wat meer richting de 3:30 kan komen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204431871
Ik heb afgelopen tijd meegelezen. Echt super leuk alle verhalen te lezen! Ik heb zelf ook nieuw PR (4.19)gelopen in Rotterdam. Het ging erg goed en ik heb nu alweer onwijs veel zin om voor de volgende marathon te trainen. Het wordt of Berlijn of Eindhoven, Maar op dit moment heb ik ook erg vermoeide bovenbenen, dat begon al vrij snel zondag. Komt in mijn geval toch wel doordat ik te weinig KMs heb gemaakt de laatste 2,5week. Ik merkte dat mijn knie gevoelig begon te worden en heb er daarom voor gekozen veel rust te pakken.

Overigens was mijn Apple Watch op een paar punten de weg een beetje kwijt, waardoor ik na de finish nog maar 50m door ben gelopen om ook een strava pr te krijgen haha. Ik had er speciaal opgelet want bij mijn snelste halve marathon wedstrijd, was mijn horloge de weg ook al even kwijt en herkende strava het niet, toch jammer. Tijd om dat pr ook aan te gaan scherpen. In mijn geval hoop ik op een officiële sub2. ( en misschien toch tijd voor een garmin…)

Iedereen gefeliciteerd met zijn of haar prestatie! Ik ga weer in de modus van meelezer ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Marill83 op 14-04-2022 10:40:06 ]
pi_204431877
Toen ik daar liep dacht ik, oh dit is het pad waar ze het over hadden op het fok forum haha.
pi_204431922
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 10:32 schreef Marill83 het volgende:
Het wordt of Berlijn of Eindhoven,
Berlijn kun je niet zomaar meer tussen komen toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204432007
Nee klopt dan zou ik met TUI gaan, die hebben nog plek. Ik wacht alleen liever nog even met inschrijven, eerst even kijken hoe komende weken gaan. (Bedoel qua herstel)
pi_204432132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 10:33 schreef Marill83 het volgende:
Toen ik daar liep dacht ik, oh dit is het pad waar ze het over hadden op het fok forum haha.
Dat had ik ook :D
Althans, ik wist van dit deel vd route en ik wist dat t de vorige x voor mn gevoel maar niet op leek te houden, maar ik moest denken aan iemand hier die zei: niks doen, niet gek gaan inhalen, niet via t gras, gewoon rustig dat stuk doorkomen.

En op t eind t bochtje om en dan is t direct weer feest
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204432366
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 10:33 schreef Marill83 het volgende:
Toen ik daar liep dacht ik, oh dit is het pad waar ze het over hadden op het fok forum haha.
ja inderdaad :)
pi_204433427
Blijkt maar weer wat een aanslag marathon lopen op je lichaam is. Kan vandaag voor het eerst pijnvrij de trap af lopen.
pi_204433630
Ik heb vanmorgen weer een rondje gelopen van 5 km. Nu helemaal gaar
pi_204433655
Als m'n benen zich zo blijven herstellen ga ik dit weekend even een rondje doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204433971
Kheb eergisteren ff 42,2km gefietst en dat ging verrassend makkelijk, vanavond maar eens rustig wat afronden bij voetbal. Eigenlijk is alle spierpijn wel weg.

Ik zat de nos-uitzending terug te kijken, waarom startten ze in 2 punten om 10:00? Is dat de pro’s en wave1?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 14 april 2022 @ 16:07:16 #132
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204434182
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 15:38 schreef kalinhos het volgende:
Kheb eergisteren ff 42,2km gefietst en dat ging verrassend makkelijk, vanavond maar eens rustig wat afronden bij voetbal. Eigenlijk is alle spierpijn wel weg.

Ik zat de nos-uitzending terug te kijken, waarom startten ze in 2 punten om 10:00? Is dat de pro’s en wave1?
Om de drukte te spreiden over de twee weghelften van de Erasmusbrug, daar liggen trambanen in het midden dus dat loopt niet heel lekker. :P Doen ze dat niet dan duurt de start 2 keer zo lang. Na 27km is het veld wel uit elkaar gevallen dus dan hebben ze er nog maar 1 nodig.

Start om 10 uur is voor vak A, B, C en wave 1. A op de baan rechts, B en C op de baan links, lopers uit wave 1 kunnen kiezen of ze links of rechts gaan staan.

Ingedeeld op tijd dus de pro's/toplopers in vak A, de semi-toplopers in B etc.

Edit voor linkje: https://www.nnmarathonrot(...)vak_2022_a2_outl.pdf

[ Bericht 3% gewijzigd door MichaelScott op 14-04-2022 16:15:12 ]
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204436866
De inschrijving voor Eindhoven start binnenkort (even nagevraagd bij de organisatie).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204440217
Spierpijn is hier wel weg al, gister 20 minuutjes losgelopen ook maar dat was wel moeizaam. Ik vind het wel goud dat ik dus behalve spierpijn echt nul last heb. Op naar de volgende.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_204440723
Ik was gister al af van de spierpijn, maar toch voor de zekerheid nog een extra dagje gewacht.
Vanavond nog heerlijk in het zonnetje 10 gelopen, zit er aan te denken om zondag gewoon weer een halve te lopen op rustig tempo :)
  vrijdag 15 april 2022 @ 09:10:08 #136
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_204441903
Vorige week voor het eerst corona gehad en weinig puf gehad om te lopen. Afgelopen zondag en dinsdag twee rondjes gelopen maar hartslag lag een stuk hoger als normaal en easy tempo voelde niet zo easy als het hoort te zien. Nu maar een paar dagen extra rust gehouden en morgen nog maar eens proberen.

Heb echt heel veel zin om te lopen en mis het echt maar het lichaam zegt voorlopig toch nog maar even iets van doe maar rustig aan. Ben ook nog steeds licht verkouden... Hopelijk is het snel voorbij en kan ik weer terug in het oude ritme.

Hebben jullie veel last gehad van de periode na corona of konden jullie het lopen snel weer oppakken?
pi_204442289
Ben bezig (na een knie blessure een half jaar terug) om steeds weer beter te worden om dan in september/oktober enkele 10/15 KM wedstrijden te doen. Hierbij probeer ik elke week 2x een stuk te lopen en dat gaat goed de afgelopen maanden. Gisteren een interval rondje gelopen na thuiswerken. 8x een minuut op 90% en dan tussendoor een minuut rustig hardlopen om de hartslag steeds weer omlaag te brengen. Zijn er intervaltrainingen bekend die het beste werken?
pi_204442827
Jullie lopen voor, ik kan nu sinds vandaag zonder handen van het toilet opstaan maar dat voelt nog steeds wel een beetje pijnlijk :P Ook heb ik een situatie met ontstoken tenen en halfloshangende teennagels dus wanneer ik weer ga hardlopen weet ik nog niet. Heb wel van die teenbeschermingssokjes gekocht, dat zou wel moeten helpen als de nagel er op een gegeven moment af is 8)7 Leuk he dat marathonlopen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204442939
Pijn = fijn :s)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204444180
Ik ga morgen mijn vierde 10 kilometer van de week doen. :s)

Vandaag wel rustig aan gedaan want normaal begin ik snel en stort ik wel ergens in. Nu op 2, 5 en 8 kilometer één kilometer gas gegeven.

Na die laatste bleek ik nog wel wat over te hebben voor de laatste kilometer.
pi_204444699
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Jullie lopen voor, ik kan nu sinds vandaag zonder handen van het toilet opstaan maar dat voelt nog steeds wel een beetje pijnlijk :P Ook heb ik een situatie met ontstoken tenen en halfloshangende teennagels dus wanneer ik weer ga hardlopen weet ik nog niet. Heb wel van die teenbeschermingssokjes gekocht, dat zou wel moeten helpen als de nagel er op een gegeven moment af is 8)7 Leuk he dat marathonlopen..
Hahaha ik raakte nog wel zo geïnspireerd door jullie verhalen.
pi_204444730
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 09:10 schreef Black-Hole het volgende:
Vorige week voor het eerst corona gehad en weinig puf gehad om te lopen. Afgelopen zondag en dinsdag twee rondjes gelopen maar hartslag lag een stuk hoger als normaal en easy tempo voelde niet zo easy als het hoort te zien. Nu maar een paar dagen extra rust gehouden en morgen nog maar eens proberen.

Heb echt heel veel zin om te lopen en mis het echt maar het lichaam zegt voorlopig toch nog maar even iets van doe maar rustig aan. Ben ook nog steeds licht verkouden... Hopelijk is het snel voorbij en kan ik weer terug in het oude ritme.

Hebben jullie veel last gehad van de periode na corona of konden jullie het lopen snel weer oppakken?
Hier helaas veel last van corona en de nasleep. Mijn motivatie en plezier is daardoor helaas ver te zoeken.
Waar ik eerst 3 a 4 keer per week liep, ga ik nu met moeite 2 keer een rondje van 3km. Conditie is prut en ben kortademig.
Hoop echt dat dat snel beter wordt.
  Forum Admin vrijdag 15 april 2022 @ 16:34:56 #143
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204446057
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Jullie lopen voor, ik kan nu sinds vandaag zonder handen van het toilet opstaan maar dat voelt nog steeds wel een beetje pijnlijk :P Ook heb ik een situatie met ontstoken tenen en halfloshangende teennagels dus wanneer ik weer ga hardlopen weet ik nog niet. Heb wel van die teenbeschermingssokjes gekocht, dat zou wel moeten helpen als de nagel er op een gegeven moment af is 8)7 Leuk he dat marathonlopen..
Welkom bij de ontstoken teennagel club. Heb er ook weer 2. Ik heb van die siliconen teen beschermers, dat helpt niet 100%.

Ik heb me er in berust dat ik daar last van heb.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204446277
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:34 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Welkom bij de ontstoken teennagel club. Heb er ook weer 2. Ik heb van die siliconen teen beschermers, dat helpt niet 100%.

Ik heb me er in berust dat ik daar last van heb.
Ik had een paar jaar geleden deze dingen: https://www.viata.nl/epit(...)%20Shopping%20-%20NL

Dat werkte echt goed, misschien die maar weer bestellen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204447833
Check, ook hier twee half verrotte teennagels.

Verder is zo’n marathon heel tof enzo :D
pi_204448516
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 20:55 schreef BOKA het volgende:
Vandaag kan ik eindelijk ook weer opstaan zonder mn armen te gebruiken. :D
Misschien dat ik Eindhoven ook ga lopen, dan kijk of ik wat meer richting de 3:30 kan komen.
Stond er op jouw shirt ofzo Boka?
  vrijdag 15 april 2022 @ 23:02:47 #147
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204449780
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Stond er op jouw shirt ofzo Boka?
Nee, die was alleen maar blauw. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204450638
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 21:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Stond er op jouw shirt ofzo Boka?
Jij bent in de war met Hoka, een van de sponsoren :P
pi_204461334
Auch, eerste run weer in de pocket maar mijn bovenbenen voelen nog steeds van beton. Ik kan ook nog niet op mijn hurken zitten bijvoorbeeld 😅 de afgelopen week ook wel erg veel uren gewerkt en nog 2 borrels, tijd om weer een beetje aan mijn lichaam te gaan denken en gewoon goed slapen en eten. Iemand nog een geheime hersteltip? 😉
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 17 april 2022 @ 12:22:18 #150
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204462572
2 biertjes na de finish en zeker de eerste 3 dagen een uurtje vroeger naar bed, maar daar heb je meer aan voor na de volgende marathon. :T

Minimaal een uur per dag bewegen werkt voor mij heel goed: maandag en dinsdag een uurtje gewandeld, woensdag gefietst, donderdag een uurtje hardlopen. Gisteren alweer 1,5 uur gelopen, nergens last van en het voelde allemaal heel makkelijk.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204465294
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2022 12:22 schreef MichaelScott het volgende:
2 biertjes na de finish en zeker de eerste 3 dagen een uurtje vroeger naar bed, maar daar heb je meer aan voor na de volgende marathon. :T

Minimaal een uur per dag bewegen werkt voor mij heel goed: maandag en dinsdag een uurtje gewandeld, woensdag gefietst, donderdag een uurtje hardlopen. Gisteren alweer 1,5 uur gelopen, nergens last van en het voelde allemaal heel makkelijk.
Ik heb elke dag 30km gefietst (WWV) dus gebrek aan beweging is het zeker niet.. maar misschien idd te weinig slaap, allicht nog maar naar de masseur anders..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 17 april 2022 @ 18:38:49 #152
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204467344
Gisteren voor het eerst weer gerend, maar dat viel nog niet mee. Na 3 km voelde ik mn bovenbenen alweer, uiteindelijk een rondje van 6 km gedaan.
Blijkbaar toch echt een aanslag, zo’n marathon. :D
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204473983
Ik zat net even in de Polar app nog eens de marathon van vorige week te analyseren.
Het valt mij op dat mijn hartslag rond 22 km opeens flink daalt van rond de 160 naar 120 en pas rond 34 km zit mijn hartslag weer rond de 160.
Nu ik erover nadenk was 22 km denk ik ook wel het punt dat ik me voor het eerst realiseerde dat het zwaarder begon te worden.
Iemand toevallig een verklaring voor een opeens dalende hartslag?
Tempo was zoals je in de 2e grafiek ziet nog redelijk constant, iets afnemend.
Ben benieuwd, zou eigenlijk verwachten dat gevoel dat het zwaarder wordt = hogere hartslag...

pi_204474261
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:26 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ik zat net even in de Polar app nog eens de marathon van vorige week te analyseren.
Het valt mij op dat mijn hartslag rond 22 km opeens flink daalt van rond de 160 naar 120 en pas rond 34 km zit mijn hartslag weer rond de 160.
Nu ik erover nadenk was 22 km denk ik ook wel het punt dat ik me voor het eerst realiseerde dat het zwaarder begon te worden.
Iemand toevallig een verklaring voor een opeens dalende hartslag?
Tempo was zoals je in de 2e grafiek ziet nog redelijk constant, iets afnemend.
Ben benieuwd, zou eigenlijk verwachten dat gevoel dat het zwaarder wordt = hogere hartslag...

[ afbeelding ]
Dit lijkt mij eerlijk gezegd een meetfout, het is zoveel lager en aan het eind zit het weer rond het niveau van het begin. Het kan wel dat je hartslag na lange inspanning niet meer omhoog komt, vooral als je door je brandstoffen heen bent, maar dat gaat dan geleidelijk aan, niet in 1 klap 40 slagen omlaag..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204475039
Er zijn een paar zekerheden in het leven, zoals dat wanneer het voor het eerst 20 graden is je hardloopkroontjes worden afgepakt door mooiweer-fietsers en skeeleraars die niks van Strava snappen.. :s)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204475211
Inderdaad een hoop fietsers tegengekomen vanmorgen maar ik loop dan ook wel in een bosrijke omgeving met mountainbikeroute.

Record zat er niet in na een veel te snelle start (25:13) maar nog wel redelijk geëindigd in 51:15.
  maandag 18 april 2022 @ 16:45:53 #157
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_204475293
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 16:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Er zijn een paar zekerheden in het leven, zoals dat wanneer het voor het eerst 20 graden is je hardloopkroontjes worden afgepakt door mooiweer-fietsers en skeeleraars die niks van Strava snappen.. :s)
Iemand die 2:12 per km ‘loopt’ op een rondje van 60+ km? :+
pi_204479294
Vraag: Ik wil september 80 km lopen, (niet hardlopen dus... pfff). De Kennedy mars. En dus lopen, zoals de Nijmeegse vierdaagse. Moet ik dan van die zware wandelschoenen, die voor ongelijk terrein geschikt zijn. Of voldoen de "gewone" hardloopschoenen met goede demping?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_204479372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 08:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Vraag: Ik wil september 80 km lopen, (niet hardlopen dus... pfff). De Kennedy mars. En dus lopen, zoals de Nijmeegse vierdaagse. Moet ik dan van die zware wandelschoenen, die voor ongelijk terrein geschikt zijn. Of voldoen de "gewone" hardloopschoenen met goede demping?
Ik ben een frequent hardloper maar met m'n Asics zou ik de Kennedymars zeker niet lopen. Ik heb vier keer de Kennedymars in Sittard gelopen en één keer de nacht van Gulpen. Ik heb ze zelf altijd gelopen met een paar lichte wandelschoenen van Meindl, type A/B. Ik had voorheen wat geoefend (30 en 50km) en ik vond sportschoenen tegen het einde erg vervelend worden bij oneffenheden zoals kinderkopjes, daarnaast zijn ze niet waterdicht wanneer het mocht gaan regenen.

Zware wandelschoenen heb ik ook geprobeerd maar die moet je 80km meeslepen, op den duur worden je benen moe en slap gaat dat gewicht toch aantikken. Het is wel heel persoonlijk, over het algemeen had ik de indruk dat de meesten met lichte wandelschoenen rondliepen. Desalniettemin waren er ook genoeg mensen met sportschoenen, zware wandelschoenen en ook kisten, dus mijn advies zou zijn om wat te oefenen met verschillende paren schoenen op voorhand.
pi_204488638
Me maar weer ingeschreven voor de Dam tot Dam.
  woensdag 20 april 2022 @ 10:29:51 #161
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204488926
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 09:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Auch, eerste run weer in de pocket maar mijn bovenbenen voelen nog steeds van beton. Ik kan ook nog niet op mijn hurken zitten bijvoorbeeld 😅 de afgelopen week ook wel erg veel uren gewerkt en nog 2 borrels, tijd om weer een beetje aan mijn lichaam te gaan denken en gewoon goed slapen en eten. Iemand nog een geheime hersteltip? 😉
Hurkend hangen aan een zware deurkruk en dan langzaam overeind komen? Normaal werkt fietsen ook altijd wel. Desnoods een ijsbad nemen oid?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_204490621
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:26 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ik zat net even in de Polar app nog eens de marathon van vorige week te analyseren.
Het valt mij op dat mijn hartslag rond 22 km opeens flink daalt van rond de 160 naar 120 en pas rond 34 km zit mijn hartslag weer rond de 160.
Nu ik erover nadenk was 22 km denk ik ook wel het punt dat ik me voor het eerst realiseerde dat het zwaarder begon te worden.
Iemand toevallig een verklaring voor een opeens dalende hartslag?
Tempo was zoals je in de 2e grafiek ziet nog redelijk constant, iets afnemend.
Ben benieuwd, zou eigenlijk verwachten dat gevoel dat het zwaarder wordt = hogere hartslag...

[ afbeelding ]
Itt to @La_Tramposa denk ik niet dat het een meetfout hoeft te zijn. Als het via pols gemeten is kan het wel een fout zijn, als het via een borstband is neig ik ernaar dat je mogelijk een hongerklop gekregen hebt. Het daalt inderdaad wel heel snel, dat is wel opmerkelijk, maar het stijgt vrij langzaam, ipv dat het ook weer snel stijgt.
Wat was je schema om calorien binnen te krijgen? Vast en vloeibaar?
pi_204493995
Interessante blog (met wetenschappelijke achtergrond/bronnen) over wat er gebeurt met je lichaam na een marathon en wat tips voor het herstel: https://blog.insidetracke(...)rathon-recovery-tips

Best relevant voor sommigen hier :)
pi_204494757
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 14:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Itt to @:La_Tramposa denk ik niet dat het een meetfout hoeft te zijn. Als het via pols gemeten is kan het wel een fout zijn, als het via een borstband is neig ik ernaar dat je mogelijk een hongerklop gekregen hebt. Het daalt inderdaad wel heel snel, dat is wel opmerkelijk, maar het stijgt vrij langzaam, ipv dat het ook weer snel stijgt.
Wat was je schema om calorien binnen te krijgen? Vast en vloeibaar?
Mijn hartslag werd gemeten via mijn pols met een Polar horloge.
Ik denk eigenlijk ook dat een meetfout het meest voor de hand ligt.
Mijn voedingsschema was elke 5 km een beker sportdrank van ongeveer 12g kooldydraten en elke 6 km een SIS gel van 22g.
Kwam uit op ongeveer 60-68g koolhydraten per uur, en ik ben een man van 1m95 en 88 kg.
Denk dus niet dat het een hongerklop is geweest, volgens mij was mijn koolhydraatinname voldoende.
pi_204494894
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:13 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Mijn hartslag werd gemeten via mijn pols met een Polar horloge.
Ik denk eigenlijk ook dat een meetfout het meest voor de hand ligt.
Mijn voedingsschema was elke 5 km een beker sportdrank van ongeveer 12g kooldydraten en elke 6 km een SIS gel van 22g.
Kwam uit op ongeveer 60-68g koolhydraten per uur, en ik ben een man van 1m95 en 88 kg.
Denk dus niet dat het een hongerklop is geweest, volgens mij was mijn koolhydraatinname voldoende.
Dan lijkt me inderdaad een meetfout het waarschijnlijkst.
Ik had ooit tijdens een triathlon dat mijn hartslag flink zakte, en dat had toen echt met eten te maken. Gelletje erin en niet veel later kon ik weer meer pushen en ging de hartslag ook weer flink omhoog (van <140 naar >170).
pi_204495933
Gaat je hartslag juist niet omhoog als je een hongerklop hebt?
pi_204496025
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 08:06 schreef linebear het volgende:
Gaat je hartslag juist niet omhoog als je een hongerklop hebt?
Nee. Hongerklop betekent dat je door je koolhydraten heen bent. Je verbrandingsmotortje gaat over op 'alleen nog maar' vet verbranden. En dat gebeurt op een lagere hartslag.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204496033
quote:
99s.gif Op donderdag 21 april 2022 08:22 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Nee. Hongerklop betekent dat je door je koolhydraten heen bent. Je verbrandingsmotortje gaat over op 'alleen nog maar' vet verbranden. En dat gebeurt op een lagere hartslag.
oh ja tuurlijk
  donderdag 21 april 2022 @ 12:56:56 #169
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204497639
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 08:40 schreef J.B. het volgende:

[..]
Ik ben een frequent hardloper maar met m'n Asics zou ik de Kennedymars zeker niet lopen. Ik heb vier keer de Kennedymars in Sittard gelopen en één keer de nacht van Gulpen. Ik heb ze zelf altijd gelopen met een paar lichte wandelschoenen van Meindl, type A/B. Ik had voorheen wat geoefend (30 en 50km) en ik vond sportschoenen tegen het einde erg vervelend worden bij oneffenheden zoals kinderkopjes, daarnaast zijn ze niet waterdicht wanneer het mocht gaan regenen.

Zware wandelschoenen heb ik ook geprobeerd maar die moet je 80km meeslepen, op den duur worden je benen moe en slap gaat dat gewicht toch aantikken. Het is wel heel persoonlijk, over het algemeen had ik de indruk dat de meesten met lichte wandelschoenen rondliepen. Desalniettemin waren er ook genoeg mensen met sportschoenen, zware wandelschoenen en ook kisten, dus mijn advies zou zijn om wat te oefenen met verschillende paren schoenen op voorhand.
Hier dezelfde ervaring, heb hem ook vier keer in Sittard gelopen, op B-schoenen. Ook vanuit de gedachte dat je voeten ook bij regen droog blijven.

Maar zoals J.B. schrijft zie je eigenlijk alles wel voorbijkomen: van sportschoenen tot kisten en zware bergschoenen. Dus zelf maar wat oefenen en kijken wat het beste bevalt.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204506025
me ingeschreven voor de Bijlmerrun. Een halve marathon georganiseerd door Indie Runner. Met max 500 deelnemers door de Bijlmer rennen. Klinkt leuk :)

https://bijlmerrun.nl/
pi_204514717
Weertje weer.

Ik heb deze week de marathonafstand gelopen over vier dagen.

3x 10km, 1x 12,2km

Nergens last van. :P
pi_204515918
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2022 11:08 schreef Nober het volgende:
Weertje weer.

Ik heb deze week de marathonafstand gelopen over vier dagen.

3x 10km, 1x 12,2km

Nergens last van. :P
Nou, je kan je nog inschrijven voor de Leiden marathon, zo te horen ben je er klaar voor! ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204515933
En het is zeker een lekker weertje! Helaas voelde ik ook al wel de eerste hooikoortsverschijnselen, dus dat wordt weer een maandje afzien..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204516225
Vanmorgen ook heerlijk een halve gelopen in het zonnetje!
Wilde eigenlijk op de racefiets stappen, maar het leek flink te waaien :@
  zaterdag 23 april 2022 @ 14:44:11 #175
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204516290
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 14:34 schreef Noisecontrollers het volgende:
Vanmorgen ook heerlijk een halve gelopen in het zonnetje!
Wilde eigenlijk op de racefiets stappen, maar het leek flink te waaien :@
Het was inderdaad niet echt lekker fietsen tussen de weilanden.

Morgen een wedstrijdje, ben benieuwd of ik er veel last van zal hebben. :s)
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204516584
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 14:34 schreef Noisecontrollers het volgende:
Vanmorgen ook heerlijk een halve gelopen in het zonnetje!
Wilde eigenlijk op de racefiets stappen, maar het leek flink te waaien :@
Ja heerlijk, ik heb met wind tegen in het bos gelopen en met wind mee door de polder _O_
pi_204519939
Knetterveel hooikoorts. Maar met een pilletje en wat niezen vandaag 12km door het bos gerend.

Merk wel dat ik met hooikoorts echt wat minder zuurstof opneem. Pfffrt… kuch kuch.
Whatever...
  zondag 24 april 2022 @ 12:26:28 #178
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204525782
Gisteren een memorial/charityrun gelopen in Heeze. https://jpbalki-event.nl/
10,4km over de Strabrechtse heide in Heeze. Door de warmte best zwaar, maar gezien ik nog steeds probeer terug te komen op mijn oude niveau, tevreden met wederom een 10km onder het uur. Leuk, kleinschalig loopje.

Meteen ook ingeschreven voor de Bijlmerrun halve marathon (1e editie). Dat worden dan twee grote steden in juli!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 24 april 2022 @ 12:33:22 #179
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204525826
Oh ja,de marathon van Enschede is vandaag. Lijkt me warm :o
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_204530146
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2022 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Oh ja,de marathon van Enschede is vandaag. Lijkt me warm :o
Vooral veel wind, in ieder geval hier in het westen! Ik vond het daardoor maar koud, pas vanaf één uur of 15 werd het lekker. Maar goed, lopend heb je het natuurlijk al een stuk sneller warm. Ik zag wel dat Wyccie alweer een mooie tijd gelopen had 2 weken na Rotterdam 🤯 hoe dan!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204531411
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2022 12:33 schreef SEMTEX het volgende:
Oh ja,de marathon van Enschede is vandaag. Lijkt me warm :o
Ik heb m gelopen. Niet de marathon hoor. Eén van de vele andere lopen.
(Ik geef niet te veel info ivm privacy).
Warmte viel mee.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 24 april 2022 @ 21:09:44 #182
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204531793
Vandaag voelden mn benen eindelijk weer een beetje normaal aan, sinds Rotterdam. Lekker 10 km kunnen rennen en op het eind flink kunnen versnellen.

Nu maar eens op zoek naar een schema om 5 km onder de 20 minuten te kunnen lopen (huidige pr staat op 21:40).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  zondag 24 april 2022 @ 21:35:54 #183
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204532278
Vandaag de 10 engelse mijl gelopen in Antwerpen, de warmte viel dankzij de wind reuze mee. De benen voelden goed ondanks Rotterdam 2 weken terug.

De verdeling van de waterposten was trouwens wel apart met de eerste na 2 km al en de laatste 1,5 km voor de finish. Zal wel iets Belgisch zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 25 april 2022 @ 08:38:03 #184
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204534308
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2022 21:35 schreef MichaelScott het volgende:
Vandaag de 10 engelse mijl gelopen in Antwerpen, de warmte viel dankzij de wind reuze mee. De benen voelden goed ondanks Rotterdam 2 weken terug.

De verdeling van de waterposten was trouwens wel apart met de eerste na 2 km al en de laatste 1,5 km voor de finish. Zal wel iets Belgisch zijn.
De marathon van Antwerpen heeft een heel stuk door een tunnel, is dat bij de 10 EM ook zo?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 25 april 2022 @ 09:07:29 #185
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204534492
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2022 08:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
De marathon van Antwerpen heeft een heel stuk door een tunnel, is dat bij de 10 EM ook zo?
Dat zal denk ik de Waaslandtunnel geweest zijn, die zat er gisteren ook in en er leek geen eind aan te komen. 1768 meter volgens Google. :D

De avondmarathon daar leek me trouwens wel leuk om te doen maar dat was schijnbaar eenmalig want dit jaar is het gewoon weer op een zondagochtend. ;(
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204535450
Gisteren de 10km in Enschede gelopen. Eerst nog wat (halve)marathonlopers aan kunnen moedigen omdat 10km pas om 13.30 begon. 2 weken na marathon was ik wel goed hersteld, maar moeilijk in te schatten wat voor tijd er in zou zitten.

Wilde conservatief beginnen met 5.00/km, maar begon toch wel stuk sneller. Toen maar besloten om tempo vast proberen te houden. In 45.29 over de finish gekomen, wat maar halve minuut boven PR is. Laatste stuk was wel afzien met die warmte, zal voor de marathonlopers helemaal warm geweest zijn.
pi_204535856
quote:
10s.gif Op zondag 24 april 2022 21:35 schreef MichaelScott het volgende:
De verdeling van de waterposten was trouwens wel apart met de eerste na 2 km al en de laatste 1,5 km voor de finish. Zal wel iets Belgisch zijn.
Nou ja, op zich is dat niet zo gek, als er ook tussen die twee punten nog een stuk of vier zijn.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204536431
Is er trouwens ergens een website waar je kunt uitrekenen als je bijvoorbeeld op de loopband..5km 5% omhoog loopt hoe hoog je dan zit ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_204536691
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 13:13 schreef Geerd het volgende:
Is er trouwens ergens een website waar je kunt uitrekenen als je bijvoorbeeld op de loopband..5km 5% omhoog loopt hoe hoog je dan zit ?
Op de loopband blijf je op dezelfde hoogte.
  Forum Admin maandag 25 april 2022 @ 13:51:16 #190
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204536715
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 13:13 schreef Geerd het volgende:
Is er trouwens ergens een website waar je kunt uitrekenen als je bijvoorbeeld op de loopband..5km 5% omhoog loopt hoe hoog je dan zit ?
De hoek omrekenen naar graden (2.86 graden) en dan met de sinus (schuine = 5km en overstaande hoogte (x))
sinus(2.86) = 5/h
h=5/sinus(2.86)
= 278 meter?
Mijn wiskunde is wel erg weggezakt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204536795
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 13:51 schreef Pharkus het volgende:

[..]
De hoek omrekenen naar graden (2.86 graden) en dan met de sinus (schuine = 5km en overstaande hoogte (x))
sinus(2.86) = 5/h
h=5/sinus(2.86)
= 278 meter?
Mijn wiskunde is wel erg weggezakt.
Zover ben ik nooit gekomen met wiskunde :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_204536883
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 13:51 schreef Pharkus het volgende:

[..]
De hoek omrekenen naar graden (2.86 graden) en dan met de sinus (schuine = 5km en overstaande hoogte (x))
sinus(2.86) = 5/h
h=5/sinus(2.86)
= 278 meter?
Mijn wiskunde is wel erg weggezakt.
Als de hoe ik percentage is, dan is een hoek van 5% over 100m horizontaal (aanliggende zijde), 5m omhoog. De schuine zijde is iets langer, dus 100m over de schuine zijde (wat je dus loopt), zal iets minder dan 5m omhoog zijn (maar niet veel). Hoogteverschil over 5km zal dus (natte vingerwerk) ergens tussen de 200-250m zitten gok ik.
pi_204536916
249,7m om precies te zijn.

Pas bij grotere percentages is er significant verschil.
pi_204538675
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 18:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Vooral veel wind, in ieder geval hier in het westen! Ik vond het daardoor maar koud, pas vanaf één uur of 15 werd het lekker. Maar goed, lopend heb je het natuurlijk al een stuk sneller warm. Ik zag wel dat Wyccie alweer een mooie tijd gelopen had 2 weken na Rotterdam 🤯 hoe dan!
Gewoon de ene voet voor andere zetten.
pi_204565420
Heerlijk weer om te lopen vandaag!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204577512
Sale bij Nike.

quote:
Voor Nike members: koop 2 of meer items voor 25% korting. Gebruik de code SPRING22 bij het afrekenen. Geldig tot 2 mei 2022 om 9.00 uur CET.
Helaas niet geldig op de ZoomX Streakfly á ¤149,99 ¤112,49.
  zaterdag 30 april 2022 @ 19:08:32 #197
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204590349
Hebben jullie een tip voor mij?

Ik heb altijd met een PT-er getraind en begin van deze maand heb ik met mijn dochter de Kidsrun op de Coolsingel gedaan, dat is goed gegaan.

Nu hoef ik maar een beetje te rennen, een lichte tred en mijn benen verzuren als een gek. Zwaar, steken, niet te harden gewoon.

Vanmorgen mocht ik een lesje met haar sport meedoen en we moesten een warming-up doen, ik begon licht met wat touwtje springen, maar na een paar keer begon de ellende weer opnieuw. Ik zit nu met een spierpijn in mijn bovenbenen, daar wordt je naar van. Ik wil toch graag in beweging blijven, maar niet op deze manier. Ik heb hier een hometrainer staan, daar durf ik nu niet meer op. Herkent iemand dit? Wat to-do? :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_204591515
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:08 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hebben jullie een tip voor mij?

Ik heb altijd met een PT-er getraind en begin van deze maand heb ik met mijn dochter de Kidsrun op de Coolsingel gedaan, dat is goed gegaan.

Nu hoef ik maar een beetje te rennen, een lichte tred en mijn benen verzuren als een gek. Zwaar, steken, niet te harden gewoon.

Vanmorgen mocht ik een lesje met haar sport meedoen en we moesten een warming-up doen, ik begon licht met wat touwtje springen, maar na een paar keer begon de ellende weer opnieuw. Ik zit nu met een spierpijn in mijn bovenbenen, daar wordt je naar van. Ik wil toch graag in beweging blijven, maar niet op deze manier. Ik heb hier een hometrainer staan, daar durf ik nu niet meer op. Herkent iemand dit? Wat to-do? :{
Gaat wandelen wel goed? Of rustig fietsen?
Zo ja, dan zou ik heel rustig proberen op te bouwen van wandelen naar wandelen met stukjes wat sneller wandelen, en dan zodra wandelen goed gaat een schema van Start to Run / Evy / Couch to 5K. Er zijn een hoop schema's om op te bouwen van wandelen naar steeds langer hardlopen en als je ze goed volgt hoef je niet met spierpijn te zitten.

Als je bij wandelen ook verzurende benen en steken krijgt zou ik naar de dokter gaan.
pi_204597875
Nieuw maandrecord 169,50km.
  Redactie Sport zondag 1 mei 2022 @ 18:14:22 #200
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_204600328
Vandaag een 3km test gedaan. Tijd: 16:43, au. Mijn PR is 15:05, dus er is werk aan de winkel. Ik start morgen met een voorbereiding op het marathonschema van Have A Good Run, dus we gaan er weer eens wat van maken.

En nu blijven lopen graag :') ik voel mij net een kapotte langspeelplaat. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_204600932
quote:
81s.gif Op zondag 1 mei 2022 18:14 schreef DeLuna het volgende:
Vandaag een 3km test gedaan. Tijd: 16:43, au. Mijn PR is 15:05, dus er is werk aan de winkel. Ik start morgen met een voorbereiding op het marathonschema van Have A Good Run, dus we gaan er weer eens wat van maken.

En nu blijven lopen graag :') ik voel mij net een kapotte langspeelplaat. :P
Voor welke marathon wil je uiteindelijk gaan? Of is het schema gewoon een fijn opbouwschema richting wat anders? :)

Kwam je terug van een blessure? Ik weet het niet precies meer :@
pi_204600977
Ik had half februari m'n Garmin Coach 10k schema op pauze gezet omdat ik een zere knie had. Vervolgens is die knie op wonderbaarlijke wijze gestopt met zeer doen _O_ en nu ben ik weer een paar weken terug opgestart. De eerste weken waren work-outs die ik in februari ook al had gedaan, maar nu beginnen we in onbekend terrein te komen. Ik vind het wel pittig worden :X

Deze week 2x een 45 min easy loopje, en 2 workouts:
• 35 min easy, 10 min op 10k-tempo (doeltempo), uitlopen
• 15 min warming-up, 4x 5 min 10k-tempo met 3 min rust, uitlopen

Komende week 1x 50 min easy, 1x 80 min easy, 1x 40 min easy met wat versnellingen, en de workout
• 15 min warming-up, 10 min 10k-tempo, 5 min rust, 3x 5 min 10k-tempo met 3 min rust, uitlopen

De 4x 5 min op 10k-tempo gingen vandaag best prima, maar ik vind dat tempo voor 10 min eigenlijk nog steeds best pittig. Maar volgens de voorspellingen van het schema ga ik m'n doeltempo prima halen over 6 weken. En nou ja, 6 weken is ook best wel lang nog.
  Redactie Sport zondag 1 mei 2022 @ 19:29:38 #203
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_204601264
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 19:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Voor welke marathon wil je uiteindelijk gaan? Of is het schema gewoon een fijn opbouwschema richting wat anders? :)

Kwam je terug van een blessure? Ik weet het niet precies meer :@
Ik loop de marathon Berlijn in september.

Haha nee, de hele pandemie heeft weinig goeds gedaan voor mijn motivatie, maar ik heb het gevoel dat ik de keren dat ik hier post vooral post over dat ik er weer voor ga :') ondertussen ook nog verhuisd en getrouwd maar nu heb ik echt geen excuus meer om er niet voor te gaan :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_204602964
Ik ga meer focussen op het gebruik van mijn armen. Daar valt winst te behalen.
pi_204633569
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 21:33 schreef Nober het volgende:
Ik ga meer focussen op het gebruik van mijn armen. Daar valt winst te behalen.
Wat gaat er nu mis dan?
pi_204634261
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 10:50 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Wat gaat er nu mis dan?
Ik heb het idee dat mijn armen er maar een beetje bij hangen.
pi_204634283
Ik heb al een dikke week niets gedaan… Corona. Ben nu wel echt weer beter, benieuwd hoe langzaam of snel opbouwen gaat komende periode.
Whatever...
  vrijdag 6 mei 2022 @ 09:01:47 #208
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_204642757
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 12:02 schreef Spanky78 het volgende:
Ik heb al een dikke week niets gedaan… Corona. Ben nu wel echt weer beter, benieuwd hoe langzaam of snel opbouwen gaat komende periode.
Herkenbaar toen ik ook een maand geleden Corona had. Heb zelf mijn training na Corona gehalveerd qua kilometers en alleen rustig tempo gelopen. Dat was al zwaar genoeg; snel kortademig en hogere hartslag. Elke training was qua prestaties negatief altijd Garmin, maar dat merkte ik zelf ook heel duidelijk. Nu ruim 4 weken verder en begin eindelijk herstel te merken. Kortademigheid is eigenlijk weg, hartslag wordt weer lager en easy tempo voelt bijna weer als easy aan.

Vanavond eindelijk weer eens een stukje steady tempo lopen en kijken hoe dat bevalt. Zondag voor het eerst ook weer een extra / 4e loopje in de week sinds Corona. Heel fijn dat het langzaam weer beter gaat.

Ik merkte heel duidelijk dat m'n lichaam een flinke dreun heeft gehad door Corona ondanks een prima conditie vooraf en volledig gevaccineerd / geboosterd te zijn. Luister goed naar je lichaam en geef het rust indien nodig, je merkt het snel genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Black-Hole op 06-05-2022 09:07:23 ]
  vrijdag 6 mei 2022 @ 13:09:00 #209
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_204645099
Vast al eens voorbij gekomen maar met 1255 delen niet de moeite om terug te gaan zoeken: Is er een methode om eenvoudig runkeeper te koppelen met strava, zodat een loopje uit runkeeper na stoppen automatisch wordt geupload naar strava?

Ik weet dat het via settings > export data kan, maar dat zijn nog een aantal handelingen. Het liefst heb ik dat het geautomatiseerd is.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 14:27:16 #210
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_204645695
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 13:09 schreef Coelho het volgende:
Vast al eens voorbij gekomen maar met 1255 delen niet de moeite om terug te gaan zoeken: Is er een methode om eenvoudig runkeeper te koppelen met strava, zodat een loopje uit runkeeper na stoppen automatisch wordt geupload naar strava?

Ik weet dat het via settings > export data kan, maar dat zijn nog een aantal handelingen. Het liefst heb ik dat het geautomatiseerd is.
Via Zapier kan dat wel https://zapier.com/apps/runkeeper/integrations/strava Staat alleen niet bij hoe vaak ze het automatisch checken vanuit Runkeeper maar je kan het zo gratis proberen.
pi_204656047
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 09:01 schreef Black-Hole het volgende:

[..]
Herkenbaar toen ik ook een maand geleden Corona had. Heb zelf mijn training na Corona gehalveerd qua kilometers en alleen rustig tempo gelopen. Dat was al zwaar genoeg; snel kortademig en hogere hartslag. Elke training was qua prestaties negatief altijd Garmin, maar dat merkte ik zelf ook heel duidelijk. Nu ruim 4 weken verder en begin eindelijk herstel te merken. Kortademigheid is eigenlijk weg, hartslag wordt weer lager en easy tempo voelt bijna weer als easy aan.

Vanavond eindelijk weer eens een stukje steady tempo lopen en kijken hoe dat bevalt. Zondag voor het eerst ook weer een extra / 4e loopje in de week sinds Corona. Heel fijn dat het langzaam weer beter gaat.

Ik merkte heel duidelijk dat m'n lichaam een flinke dreun heeft gehad door Corona ondanks een prima conditie vooraf en volledig gevaccineerd / geboosterd te zijn. Luister goed naar je lichaam en geef het rust indien nodig, je merkt het snel genoeg.
Als ik dit soort posts lees ben ik echt zo blij dat ik toen in maart drie dagen flink ziek was (vergelijkbaar met stevige griep zoals ik me dat van vroeger herinner), een weekje bewust rust genomen, en daarna gewoon zonder noemenswaardige verschillen de draad weer op heb kunnen pakken.

Volgende week voor het eerst sinds weet ik hoelang januari 30 min. aaneengesloten lopen *O* Ben zo fucking blij met deze mijlpaal aangezien ik toen nog zo'n bedroevende conditie had - Dusdanig slecht dat mijn dagelijks leven eronder leed.
pi_204656065
Edit: Ho daar ging ff iets mis
  zaterdag 7 mei 2022 @ 20:45:47 #213
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_204658812
Weer terug van vakantie! netjes een paar keer loopje gedaan in de bloedhitte, een 5km-loopje op de Bahama's (m'n tijd daar niet verbeterd, maar het was nu ook heter dan 5 jaar geleden) maar wel weer toffe nieuwe medaille *O*

Alleen staan m'n koffers nu nog in Washington met m'n hardloopschoenen (en ook het nieuw paar dat ik op vakantie gekocht heb). -O- Dus even afwachten waneer ik weer kan lopen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_204663603
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 16:25 schreef Levitas het volgende:

[..]
Als ik dit soort posts lees ben ik echt zo blij dat ik toen in maart drie dagen flink ziek was (vergelijkbaar met stevige griep zoals ik me dat van vroeger herinner), een weekje bewust rust genomen, en daarna gewoon zonder noemenswaardige verschillen de draad weer op heb kunnen pakken.

Volgende week voor het eerst sinds weet ik hoelang januari 30 min. aaneengesloten lopen *O* Ben zo fucking blij met deze mijlpaal aangezien ik toen nog zo'n bedroevende conditie had - Dusdanig slecht dat mijn dagelijks leven eronder leed.
Gaaf dat het weer zo goed gaat man. Lekker rustigaan doorgaan, lijkt me?
Zelf vandaag voor het eerst sinds ik in februari m'n enkelband scheurde ook weer een halfuur duurloop op het programma.

quote:
6s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:45 schreef E.T. het volgende:
Weer terug van vakantie! netjes een paar keer loopje gedaan in de bloedhitte, een 5km-loopje op de Bahama's (m'n tijd daar niet verbeterd, maar het was nu ook heter dan 5 jaar geleden) maar wel weer toffe nieuwe medaille *O*

Alleen staan m'n koffers nu nog in Washington met m'n hardloopschoenen (en ook het nieuw paar dat ik op vakantie gekocht heb). -O- Dus even afwachten waneer ik weer kan lopen.
Ai, hopelijk zijn ze er snel. Wat moet je nu zonder je hardloopschoenen?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 8 mei 2022 @ 11:19:03 #215
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_204664569
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2022 07:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ai, hopelijk zijn ze er snel. Wat moet je nu zonder je hardloopschoenen?
Dat.
En een korte tight is met dit weer ook wel lekker in NL (ook allemaal in de koffers) .Straks even kijken of ik wat kan improviseren.. het is te mooi weer om niet te lopen..

Gelukkig zijn de koffers ondertussen op Schiphol! (lang leve AirTags in je koffers, zodat je kan zien waar ze zijn *O* )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_204664776
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2022 07:43 schreef mosselmossel het volgende:
Gaaf dat het weer zo goed gaat man. Lekker rustigaan doorgaan, lijkt me?
Zelf vandaag voor het eerst sinds ik in februari m'n enkelband scheurde ook weer een halfuur duurloop op het programma.
Ja echt heel fijn om weer vertrouwen in m'n lichaam te hebben. Als je elke keer na 2-3 weken hardlopen/fitness een week of meer letterlijk van bed naar bank naar bed strompelt, dan is dat vertrouwen wel weg kan ik je zeggen. Achteraf heel logisch, gewoon veel te veel en te hard van stapel gelopen, maar nooit bij stilgestaan dat m'n conditie z'o slecht was - Tijdens het lopen merkte ik het niet echt.

Het plan is om gewoon lekker 3x per week te blijven lopen, in eerste instantie beetje dezelfde afstand als nu. Hier en daar wat intervalletjes erin proberen om te kijken hoe dat valt en opbouwen als dat goed gaat. Als dat helemaal goed gaat, dan misschien wel weer een 5 -> 10 km programma volgen om de afstand uit te bouwen.

Lekker dat je zelf ook weer de draad kan gaan oppakken. Hopelijk gaat het vandaag goed. Probeer er iig van te genieten, aan het weer ligt het niet :D
pi_204667775
Lekker loopweertje vandaag!
Geheel ongepland een PR gelopen op de halve marathon in 1:43:47 :)
pi_204677215
Gisteren lekker voor het eerst een duurloop sinds de gescheurde enkelband drie maanden geleden. Wat een heerlijk weer was het. Geen last van m'n enkel. Wel nog een griephartslag, maar het begin is er weer. Bijna 6 kilometer gehad. Eens kijken hoe snel ik dat verantwoord weer kan uitbouwen naar een kilometer of 18.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204681249
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 09:01 schreef Black-Hole het volgende:

[..]
Herkenbaar toen ik ook een maand geleden Corona had. Heb zelf mijn training na Corona gehalveerd qua kilometers en alleen rustig tempo gelopen. Dat was al zwaar genoeg; snel kortademig en hogere hartslag. Elke training was qua prestaties negatief altijd Garmin, maar dat merkte ik zelf ook heel duidelijk. Nu ruim 4 weken verder en begin eindelijk herstel te merken. Kortademigheid is eigenlijk weg, hartslag wordt weer lager en easy tempo voelt bijna weer als easy aan.

Vanavond eindelijk weer eens een stukje steady tempo lopen en kijken hoe dat bevalt. Zondag voor het eerst ook weer een extra / 4e loopje in de week sinds Corona. Heel fijn dat het langzaam weer beter gaat.

Ik merkte heel duidelijk dat m'n lichaam een flinke dreun heeft gehad door Corona ondanks een prima conditie vooraf en volledig gevaccineerd / geboosterd te zijn. Luister goed naar je lichaam en geef het rust indien nodig, je merkt het snel genoeg.
Nou, het lijkt hier mee te vallen. Dikke week echt niets gedaan en echt even goed uitgeziekt.

Ik voelde me vrijdag echt al goed, zaterdag flink eind gewandeld en zondag testrondje gerend. Was maar 6 km en ondanks dat mijn hartslag wel een tikje hoog was toch netjes op tempo en zonder al te veel afzien 6km gelopen. Het voelde nog niet helemaal als zone 2… maar dit komt wel goed.

Komende weken rustig opbouwen.
Whatever...
pi_204732348
Skippen jullie vrijdag de 13de of juist niet?
  Forum Admin vrijdag 13 mei 2022 @ 12:03:54 #221
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204732451
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:52 schreef Nober het volgende:
Skippen jullie vrijdag de 13de of juist niet?
niet bewust, maar een vrimibo.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:58:23 #222
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204735553
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:52 schreef Nober het volgende:
Skippen jullie vrijdag de 13de of juist niet?
Vandaag binnen getraind, maar dat was alleen omdat het zo uitkwam tussen mijn loopjes door.
Durf verder best naar buiten vandaag. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204748484
Vanmorgen 12km gelopen en de eerste 1000km bereikt.
pi_204761491
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 21:41 schreef Nober het volgende:
Vanmorgen 12km gelopen en de eerste 1000km bereikt.
Mooie mijlpaal. Op naar nog vele duizenden.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204787117
Gisteren kwam iemand voor het eerst meetrainen bij onze atletiekgroep, en ze vroeg 'wat vinden jullie zo leuk aan hardlopen?'. Wat een leuke vraag en leuke manier om kennis te maken!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 18:32:46 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_204791259
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Gisteren kwam iemand voor het eerst meetrainen bij onze atletiekgroep, en ze vroeg 'wat vinden jullie zo leuk aan hardlopen?'. Wat een leuke vraag en leuke manier om kennis te maken!
Het ligt aan de toon van de vraag natuurlijk, maar het is er eentje die bij ons op de vereniging ook regelmatig gesteld wordt :) maar dan wel altijd om enthousiaste verhalen te delen. Niet zo van "wat is er in godsnaam leuk aan dit" :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 19 mei 2022 @ 10:24:10 #227
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204797661
Vanochtend interval training, het was toch nog benauwder dan ik had gedacht (na onweer/regen vannacht). Hoewel het prima ging, had ik ook wel even een moment waarin ik me af vroeg wat er ook alweer zo leuk aan is. :D

Kan me alleen nog moeilijk voorstellen dat ik over een maand of twee 5 km binnen 20 minuten kan lopen. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204797829
Ik erger me trouwens best wel aan het feit dat nu steeds meer houten medailles worden uitgereikt.

Nee, je loopt een wedstrijd niet per se voor die medaille, maar zo'n lichtgewicht houten prul vind ik toch wel erg goedkoop overkomen als je geld hebt neergelegd voor een run en je zojuist de longen uit je lijf hebt gelopen. Je wil dan met trots je medaille ontvangen, maar dat hout laat imo te veel zien dat de organisatie niet zo trots op jou is, maar vooral op de besparing in kosten die het heeft gerealiseerd :{
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204798187
Oh, ik beleef dat totaal niet zo, zonder medaille ben ik net zo trots :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204798321
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh, ik beleef dat totaal niet zo, zonder medaille ben ik net zo trots :)
Ik zie het als een aandenken van een beleving. Ik koop namelijk ook souvenirtjes op vakantie :D

Hopelijk zet die trend zich iig niet door naar alle runs. Zou dat toch wel erg jammer vinden.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204798332
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:50 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Ik zie het als een aandenken van een beleving. Ik koop namelijk ook souvenirtjes op vakantie :D

Hopelijk zet die trend zich iig niet door naar alle runs. Zou dat toch wel erg jammer vinden.
Wacht maar tot je 80 medailles hebt ergens in een pot :P Dan ben je blij als het een keer een afwijkende is, of een handdoek of een petje.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204798366
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wacht maar tot je 80 medailles hebt ergens in een pot :P Dan ben je blij als het een keer een afwijkende is, of een handdoek of een petje.
Heb een medaillehouder met een stuk of 10 medailles. Ziet er nog wat karig uit :@ op naar meer metaal aan een touwtje!
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 19 mei 2022 @ 12:04:22 #233
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204798455
Hier gaan ze samen met de startnummers in een schoenendoos onderin de kast, maar ik vind een medaille van metaal ook wel echter aanvoelen dan eentje van hout.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204798687
Er hangen er een hele hoop aan een spijkertje op het toilet. De meeste ben ik kwijt of liggen op een plek die ik niet ken. En houten medailles heb ik nog niet gehad.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204798698
quote:
99s.gif Op donderdag 19 mei 2022 12:26 schreef mosselmossel het volgende:
Er hangen er een hele hoop aan een spijkertje op het toilet. De meeste ben ik kwijt of liggen op een plek die ik niet ken. En houten medailles heb ik nog niet gehad.
Vestingloop in Den Bosch en Zevenheuvelenloop doen het helaas al enkele jaren
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204798719
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2022 12:27 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Vestingloop in Den Bosch en Zevenheuvelenloop doen het helaas al enkele jaren
Vestingloop is al jaaaaren geleden dat ik die liep. Dat weet ik niet meer. En Zevenheuvelenloop loop ik nooit meer. Geen idee dus, haha.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204799057
De laatste echte Vestingloop (2019) had nog wel metalen medailles, die opzet van vorig jaar vond ik niet interessant dus die heb ik niet gelopen. Op de instagramfoto van de medailles van dit jaar lijkt het inderdaad hout ofzo te zijn.

Bij de Stevensloop dit jaar hadden ze ook iets van hout of samengeperst papier ofzo, ze waren in ieder geval spuuglelijk. :{

Ik ben in ieder geval ook voorstander van metalen medailles. ^O^
pi_204799762
Waar ik het overigens wel mee eens ben is dat het onzin is dat er met dit soort veranderingen op consumentengoederen die door onze neus geboord worden gedaan wordt alsof daar het grote probleem zit, terwijl dit echt 0,00000000000001% van de uitstoot is en we de grote vervuilers niet durven aanpakken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 19 mei 2022 @ 14:39:30 #239
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_204800466
:W
Ik doe nu 5 maanden aan hardlopen, volgens het opbouwschema van de hartstichting (gelinkt in de OP).
Nooit verwacht maar ik heb het schema uitgelopen :D
En de moeilijkste was de allereerste keer, dat is de enige die ik niet vol kon houden :') van nog geen 2 minuten kunnen volhouden naar 28 zonder al te veel moeite, dat had ik echt niet verwacht.
Misschien dat dat stiekeme meelezers motiveert :)

Maar ik zou niet kunnen zeggen wat ik er nou leuk aan vind, behalve wat tijd voor mezelf en de voldoening die het geeft (maar ik ga niet met tegenzin dus ergens vind ik het wel echt leuk om te doen).
Tot nu toe is het tempo enorm traag maar nu het opbouwen klaar is, komt er vast wat meer snelheid in :)
pi_204800906
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 14:39 schreef Ceviche het volgende:
:W
Ik doe nu 5 maanden aan hardlopen, volgens het opbouwschema van de hartstichting (gelinkt in de OP).
Nooit verwacht maar ik heb het schema uitgelopen :D
En de moeilijkste was de allereerste keer, dat is de enige die ik niet vol kon houden :') van nog geen 2 minuten kunnen volhouden naar 28 zonder al te veel moeite, dat had ik echt niet verwacht.
Misschien dat dat stiekeme meelezers motiveert :)

Maar ik zou niet kunnen zeggen wat ik er nou leuk aan vind, behalve wat tijd voor mezelf en de voldoening die het geeft (maar ik ga niet met tegenzin dus ergens vind ik het wel echt leuk om te doen).
Tot nu toe is het tempo enorm traag maar nu het opbouwen klaar is, komt er vast wat meer snelheid in :)
Die progressie maakt het zeker leuk! Ikzelf vind het heerlijk om tijdens een run lekker tijd voor mezelf te hebben. Ik denk over vanalles na, of geniet van een mooie omgeving. Soms kom je de mooiste zonsondergang tegen waar je je ogen niet van af kunt houden.
Die momenten, samen met de rust die je tijdens het lopen ervaart, maken het tot een heerlijke sport.

Dus lekker rustig blijven opbouwen, niks forceren en in de tussentijd blijven genieten :D wellicht leuk om binnenkort eens in te schrijven voor een wedstrijd?
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 19 mei 2022 @ 16:10:03 #241
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_204801405
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:21 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Die progressie maakt het zeker leuk! Ikzelf vind het heerlijk om tijdens een run lekker tijd voor mezelf te hebben. Ik denk over vanalles na, of geniet van een mooie omgeving. Soms kom je de mooiste zonsondergang tegen waar je je ogen niet van af kunt houden.
Die momenten, samen met de rust die je tijdens het lopen ervaart, maken het tot een heerlijke sport.

Dus lekker rustig blijven opbouwen, niks forceren en in de tussentijd blijven genieten :D wellicht leuk om binnenkort eens in te schrijven voor een wedstrijd?
Ik heb wel nagedacht over meedoen aan een kleine run (5-10 km) maar ik zou nu niet eens binnen de tijd finishen :')
Misschien ben ik meer een jogger dan een hardloper :P
pi_204801525
Wat ik zelf leuk vind aan hardlopen is dat je eruit krijgt wat je erin stopt. Hoe meer je je best doet hoe meer progressie je zult zien (behalve als je zo hard traint dat je blessures krijgt o.i.d., maar goed rusten hoort ook bij je best doen). Bij veel andere sporten heb je altijd nog onvoorspelbare factoren, vervelende tegenstanders.

En daarnaast is het ook heerlijk dat hardlopen overal kan, dat je qua intensiteit kunt varieren van keihard afzien tot een gezellig kletsloopje met iemand, dat je inderdaad je hoofd leeg kunt maken of juist heel erg in het moment met het hardlopen en je training zelf bezig kunt zijn.

Voor een nog uitgebreider betoog kun je het beste Harukami lezen, die heeft er een heel boek over geschreven :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 19 mei 2022 @ 20:46:19 #243
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_204804331
Rare vraag misschien tussendoor. Maar heeft iemand hier een tip van kleding(merk) voor een trui / vest met lange mouwen, dat niet snel te warm is bij weer zoals gisteren? Of warmer natuurlijk.
  donderdag 19 mei 2022 @ 21:03:49 #244
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204804493
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:46 schreef Luchtbel het volgende:
Rare vraag misschien tussendoor. Maar heeft iemand hier een tip van kleding(merk) voor een trui / vest met lange mouwen, dat niet snel te warm is bij weer zoals gisteren? Of warmer natuurlijk.
Korte mouwen zijn geen optie?

Ik heb zelf verschillende shirts met lange mouwen van Nike. Daar zit ook een vrij luchtige bij (had ik met de marathon aan), maar op deze dagen draag ik toch echt iets met korte mouwen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  donderdag 19 mei 2022 @ 22:13:08 #245
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_204805337
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 21:03 schreef BOKA het volgende:

[..]
Korte mouwen zijn geen optie?

Ik heb zelf verschillende shirts met lange mouwen van Nike. Daar zit ook een vrij luchtige bij (had ik met de marathon aan), maar op deze dagen draag ik toch echt iets met korte mouwen.
Bedankt voor je reactie. Korte mouwen zijn eigenlijk niet echt een optie. En dit is een jaarlijks terugkerend iets maar ik heb nog nooit echt een fijn shirt gevonden. Ik ga zoeken op Nike.
pi_204805943
Wat ik erg leuk vind aan hardlopen is dat ik zoveel beter in mijn vel zit, ofja voornamelijk beter in mijn hoofd voel als ik lekker erin zit. Met regelmaat loop.

Naast dat ik enorm geniet van de omgeving, de ene keer wat rustiger te lopen en de andere keer helemaal kapot thuis te komen.

Gelukkig gaat het opbouwen na covid steeds een beetje beter.

Wie heeft er een goede core/hardloop workout voor thuis?
Moet echt weer wat gaan doen aan verstevigen en de stabiliteit van vooral de core.
pi_204806241
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 22:13 schreef Luchtbel het volgende:

[..]
Bedankt voor je reactie. Korte mouwen zijn eigenlijk niet echt een optie. En dit is een jaarlijks terugkerend iets maar ik heb nog nooit echt een fijn shirt gevonden. Ik ga zoeken op Nike.
Sowieso zoeken op kleding voor hardlopen kan ook al schelen.

Singlet en arm sleeves wel een optie?
pi_204807053
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 23:00 schreef XBarbabella het volgende:
Wat ik erg leuk vind aan hardlopen is dat ik zoveel beter in mijn vel zit, ofja voornamelijk beter in mijn hoofd voel als ik lekker erin zit. Met regelmaat loop.

Naast dat ik enorm geniet van de omgeving, de ene keer wat rustiger te lopen en de andere keer helemaal kapot thuis te komen.

Gelukkig gaat het opbouwen na covid steeds een beetje beter.

Wie heeft er een goede core/hardloop workout voor thuis?
Moet echt weer wat gaan doen aan verstevigen en de stabiliteit van vooral de core.
Ik weet niet of het iets mag kosten. Ik kocht voor drie of vier tientjes een 12weekse workout van twozeronine.nl. Elke week een filmpje van Michel Butter en z'n trainer Guido Hartensveld. Ik vind het fijn. Zijn gewoon workouts van ongeveer 20 minuten die je gewoon thuis kan doen, zonder dat je er verder spullen voor hoeft gebruiken. Doe het twee of drie keer per week en je gaat prima vooruit. Helemaal toegespitst op hardlopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204807218
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 22:13 schreef Luchtbel het volgende:

[..]
Bedankt voor je reactie. Korte mouwen zijn eigenlijk niet echt een optie. En dit is een jaarlijks terugkerend iets maar ik heb nog nooit echt een fijn shirt gevonden. Ik ga zoeken op Nike.
Zoek eens op dry-fit materiaal. Adidas heeft dat en nike ook :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204811124
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:46 schreef Luchtbel het volgende:
Rare vraag misschien tussendoor. Maar heeft iemand hier een tip van kleding(merk) voor een trui / vest met lange mouwen, dat niet snel te warm is bij weer zoals gisteren? Of warmer natuurlijk.
Korte mouwen met armwarmers! Die kun je altijd nog uit doen als het toch net te warm is, ideaal!

Ik ben dus net klaar met het start-to-run programma, en vorig weekend voor het eerst weer 30 min. non-stop gelopen ( *O*), ik dacht deze week lekker wat trainingen en intervallen te gaan freewheelen, maar dat voelt echt compleet nutteloos op een of andere manier. Ik ga toch een stuk beter op (de structuur van) schema's. Iemand hier wat tips, hoe de weken/maanden na zo'n beginners programma aan te pakken, zonder per se meteen door naar 10km te knallen?

Gewoon lekker 3x per week lopen, minimaal 1x een wat langer loopje (van 5 tot 7km) en 1x intervallen ofzo?

[ Bericht 16% gewijzigd door Levitas op 20-05-2022 15:45:55 ]
  vrijdag 20 mei 2022 @ 21:37:35 #251
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_204815021
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 08:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Zoek eens op dry-fit materiaal. Adidas heeft dat en nike ook :)


Dank, hier zitten iddd ook lange mouw dingen tussen die zoals het eruit ziet geschikt zouden moeten zijn :)

En de armwarmeroptie zal ik onthouden maar ik wil het liefst een shirt en niks uittrekken.
pi_204819224
Hoppa! Gediplomeerd assistent-looptrainer hier :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204827095
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 12:48 schreef mosselmossel het volgende:
Hoppa! Gediplomeerd assistent-looptrainer hier :)
Supercool! Ga je ook nog door voor de volgende rang?

Ik loop vandaag competitie. Van de marathon naar de 3000m, flinke overgang :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204828347
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 22:13 schreef Luchtbel het volgende:

[..]
Bedankt voor je reactie. Korte mouwen zijn eigenlijk niet echt een optie. En dit is een jaarlijks terugkerend iets maar ik heb nog nooit echt een fijn shirt gevonden. Ik ga zoeken op Nike.
Ik vind het toch snel veel te warm. Met deze temperaturen die ik al snel een singlet aan.

Denk dat van die sleeves die trailers soms dragen een goede optie zijn. Volgens mij zijn die ook wel lekker dun.

Overigens heb je ze ook voor wielrenners, daar zit ook goed spul tussen.
Whatever...
pi_204832274
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 09:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Supercool! Ga je ook nog door voor de volgende rang?

Ik loop vandaag competitie. Van de marathon naar de 3000m, flinke overgang :o
Dank je. Op zich zou ik het wel interessant vinden. De cursus is alleen best duur. De club wil dat best betalen, maar dan word ik wel geacht om minimaal de komende twee, drie jaar een groep te trainen. Die voorwaarde is begrijpelijk, want ook voor de club is het een behoorlijke som geld. Ik werk alleen te onregelmatig om 95 procent van de tijd voor de groep te kunnen staan. En dan vind ik dat ik niet genoeg aan m'n plicht kan voldoen tov de lopers in de groep.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204836824
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2022 17:29 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Dank je. Op zich zou ik het wel interessant vinden. De cursus is alleen best duur. De club wil dat best betalen, maar dan word ik wel geacht om minimaal de komende twee, drie jaar een groep te trainen. Die voorwaarde is begrijpelijk, want ook voor de club is het een behoorlijke som geld. Ik werk alleen te onregelmatig om 95 procent van de tijd voor de groep te kunnen staan. En dan vind ik dat ik niet genoeg aan m'n plicht kan voldoen tov de lopers in de groep.
Ja, dat snap ik wel, en je kan het vervolg altijd nog over een paar jaar doen, wellicht als je eigen kind ook op de atletiekbaan rondloopt dat het beter te combineren valt :) Ik zou zoiets ook nog wel eens willen doen, als ik zelf wat minder fanatiek ga lopen. Wat was het meest nuttige/verrassende dat je geleerd hebt?

Mijn 3000m ging goed! Het was wel erg warm, en tegenstand was er niet echt, ik had 30s voorsprong op de nr 2 en heb geloof ik 5 van de 9 tegenstanders een rondje gelapt. Maar ik heb mooi vlak mijn eigen tijden gelopen en kwam zo op 10.44 uit, kan nog wel een stukje harder in een echte race!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204836969
De afgelopen weken met een trainingsschema voor het eerst in 3 jaar weer mijn persoonlijke records aan weten te scherpen.

Op de 5KM nu een PR van 24.12 en gisteren op de Vestingloop in Den Bosch ondanks de warmte naar een PR van 52.30 op de 10km. Heel blij met de progressie, zelfs nu ik al ruim over de 40 ben :D . Ook blij dat ik nu blessurevrij ben gebleven, mede dankzij een goede opbouw.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204837681
Beginnende hardloper hier. Sinds kort weer begonnen maar eerder met Corona ook wat 5 á 10 km gerend.

Vanochtend een nieuw persoonlijk record! 5 km met snelheid 4:30 (22:30 m).

Is dit een prima tijd? Wanneer ben je eigenlijk een meer gevorderde hardloper?

[ Bericht 0% gewijzigd door Minimunt op 23-05-2022 13:22:38 ]
pi_204837708
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 09:50 schreef TheVulture het volgende:
De afgelopen weken met een trainingsschema voor het eerst in 3 jaar weer mijn persoonlijke records aan weten te scherpen.

Op de 5KM nu een PR van 24.12 en gisteren op de Vestingloop in Den Bosch ondanks de warmte naar een PR van 52.30 op de 10km. Heel blij met de progressie, zelfs nu ik al ruim over de 40 ben :D . Ook blij dat ik nu blessurevrij ben gebleven, mede dankzij een goede opbouw.
Sow, knap na je 40e! I
pi_204837870
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:24 schreef Minimunt het volgende:
Beginnende hardloper hier. Sinds kort weer begonnen maar eerder met Corona ook wat 5 á 10 km gerend.

Vanochtend een nieuw persoonlijk record! 5 km met snelheid 4:30 (23:30 m).

Is dit een prima tijd? Wanneer ben je eigenlijk een meer gevorderde hardloper?
Dat is al een best tempo hoor :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204838034
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:24 schreef Minimunt het volgende:
Beginnende hardloper hier. Sinds kort weer begonnen maar eerder met Corona ook wat 5 á 10 km gerend.

Vanochtend een nieuw persoonlijk record! 5 km met snelheid 4:30 (23:30 m).

Is dit een prima tijd? Wanneer ben je eigenlijk een meer gevorderde hardloper?
Als jij er tevreden mee bent is het prima. Voor iedere loper is dat namelijk weer anders.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204838232
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:24 schreef Minimunt het volgende:
Beginnende hardloper hier. Sinds kort weer begonnen maar eerder met Corona ook wat 5 á 10 km gerend.

Vanochtend een nieuw persoonlijk record! 5 km met snelheid 4:30 (23:30 m).

Is dit een prima tijd? Wanneer ben je eigenlijk een meer gevorderde hardloper?
Is 23:30 over 5km niet 4:42 ipv 4:30? Alsnog een vrij rappe tijd vind ik, zeker als je al een tijd niet hebt gelopen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204838317
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:24 schreef Minimunt het volgende:
Beginnende hardloper hier. Sinds kort weer begonnen maar eerder met Corona ook wat 5 á 10 km gerend.

Vanochtend een nieuw persoonlijk record! 5 km met snelheid 4:30 (23:30 m).

Is dit een prima tijd? Wanneer ben je eigenlijk een meer gevorderde hardloper?
Ik zou zeggen dat gevorderde loper afhangt van hoe lang je loopt en niet van welke tijd je haalt ;) Sommigen zullen jouw tijd lopen de eerste keer dat ze het proberen, en anderen moeten er 10 jaar voor trainen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204838615
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Is 23:30 over 5km niet 4:42 ipv 4:30? Alsnog een vrij rappe tijd vind ik, zeker als je al een tijd niet hebt gelopen
Oeps , 22:30 bedoel ik.

Was op het einde ook helemaal kapot. Wil graag een keer onder die 4:30 komen haha.
pi_204838707
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik wel, en je kan het vervolg altijd nog over een paar jaar doen, wellicht als je eigen kind ook op de atletiekbaan rondloopt dat het beter te combineren valt :) Ik zou zoiets ook nog wel eens willen doen, als ik zelf wat minder fanatiek ga lopen. Wat was het meest nuttige/verrassende dat je geleerd hebt?

Mijn 3000m ging goed! Het was wel erg warm, en tegenstand was er niet echt, ik had 30s voorsprong op de nr 2 en heb geloof ik 5 van de 9 tegenstanders een rondje gelapt. Maar ik heb mooi vlak mijn eigen tijden gelopen en kwam zo op 10.44 uit, kan nog wel een stukje harder in een echte race!
Het was natuurlijk een heel basale trainerscursus, maar ik denk dat dat is dat je vertelt wat je wel wilt zien en niet wat je niet wil zien. Dus dat je bijvoorbeeld bij de loopscholing vooral vertelt (en laat zien) hoe het wél moet en niet benadrukt wat iemand verkeerd doet (Nee, niet zo).
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204839243
Hier ook een PR (48:41) gelopen op de 10km bij de Vestingloop gisteren, ondanks de hele dag biertjes drinken op zaterdag bij Lakedance.
Er zit dus nog wel wat meer in, volgende poging bij de Omloop van Empel op 12 juni.
pi_204839289
Zijn wedstrijden in de avond gebruikelijk?

Hier in de buurt namelijk twee wedstrijden gevonden en beide starten ze pas om 19:00.

Ik heb liever een starttijd in de ochtend. Ondanks dat ben ik het wel serieus mijn debuut aan het overwegen.
pi_204840018
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:05 schreef Nober het volgende:
Zijn wedstrijden in de avond gebruikelijk?

Hier in de buurt namelijk twee wedstrijden gevonden en beide starten ze pas om 19:00.

Ik heb liever een starttijd in de ochtend. Ondanks dat ben ik het wel serieus mijn debuut aan het overwegen.
Als het doordeweeks is wel, dan kunnen ook de werkende mensen ;)
Met deze temperaturen zijn avondwedstrijden ook wel lekkerder!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204840473
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Als het doordeweeks is wel, dan kunnen ook de werkende mensen ;)
Met deze temperaturen zijn avondwedstrijden ook wel lekkerder!
Ik vind met deze temperaturen 's ochtends vroeg het allerfijnst, maar dat heb je niet zo vaak met een wedstrijd. Ook wel logisch, want dan moeten alle vrijwilligers extra vroeg opdraven en mensen die van ver komen hebben een probleem. Zul je ook net zien dat als ik een keer om 9:30 mag starten, het ook ergens ver weg is :P
pi_204840546
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Als het doordeweeks is wel, dan kunnen ook de werkende mensen ;)
Met deze temperaturen zijn avondwedstrijden ook wel lekkerder!
Beide op zaterdag.

Eentje is wel onderdeel van een serie en al die wedstrijden zijn in de avond ook weleens op een woensdag of vrijdag.
pi_204843743
Kben ook weer voorzichtig begonnen. Was er na de marathon aardig klaar mee, vaker gaan fietsen en golfen enzo, maar nu weer ingeschreven voor een 16km run volgende maand in Dordrecht - idd doordeweeks in de avond :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204860564
Vanavond de Alkmaar Cityrun!

Na 7 weken niet lopen vanwege een zere hamstring - overbelaste rechterenkel - verstuikte linkerenkel - fietsvakantie. Afgelopen vrijdag voor het eerst weer een beetje getraind, dus dat gaat wat worden :’)
  woensdag 25 mei 2022 @ 17:02:36 #273
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204861142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 16:32 schreef hatsaflats het volgende:
Vanavond de Alkmaar Cityrun!

Na 7 weken niet lopen vanwege een zere hamstring - overbelaste rechterenkel - verstuikte linkerenkel - fietsvakantie. Afgelopen vrijdag voor het eerst weer een beetje getraind, dus dat gaat wat worden :’)
Niet de 10km hoop ik?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204861421
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2022 17:02 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Niet de 10km hoop ik?
Nee, dat zou onverstandig zijn :+
pi_204864351
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 17:23 schreef hatsaflats het volgende:

[..]
Nee, dat zou onverstandig zijn :+
Mooie tijd zag ik!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 25 mei 2022 @ 22:42:03 #276
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_204866126
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 21:42 schreef kalinhos het volgende:
Kben ook weer voorzichtig begonnen. Was er na de marathon aardig klaar mee, vaker gaan fietsen en golfen enzo, maar nu weer ingeschreven voor een 16km run volgende maand in Dordrecht - idd doordeweeks in de avond :P
Leuk, daar ga ik ook meelopen!
pi_204866150
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 21:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Mooie tijd zag ik!
Ik heb zelf 22:17 geklokt, best prima. Vorm is een beetje roestig, maar het schept wel hoop dat ik weer redelijk snel op kan bouwen.
pi_204875921
14km gelopen maar veels te snel in 5:11 tempo. Had met name last van mijn voeten maar inmiddels wel weer hersteld.

Ik sla die 16km in Dordrecht even over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 26-05-2022 22:14:07 ]
pi_204876756
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:42 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]
Leuk, daar ga ik ook meelopen!
Ook de 16 of de 5 of 10?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_204879241
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:42 schreef hatsaflats het volgende:

[..]
Ik heb zelf 22:17 geklokt, best prima. Vorm is een beetje roestig, maar het schept wel hoop dat ik weer redelijk snel op kan bouwen.
Maar dat zit toch niet zover af van jouw PR uberhaupt? Schept wel hoop dan na zo weinig trainingen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204885398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 11:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Maar dat zit toch niet zover af van jouw PR uberhaupt? Schept wel hoop dan na zo weinig trainingen!
Volgens mij is m’n PR 21:30 ofzo? Ik weet het eigenlijk niet, ik heb al heel lang geen 5 gelopen.

Maar ik liep op dezelfde loop toen ik net 4 maanden aan het rennen was 22:30, dus er zit sowieso niet zoveel progressie in m’n wedstrijdtijden. Alsnog is het wel een fijn uitgangspunt om weer verder op te gaan bouwen.
pi_204885534
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:53 schreef hatsaflats het volgende:

[..]
Volgens mij is m’n PR 21:30 ofzo? Ik weet het eigenlijk niet, ik heb al heel lang geen 5 gelopen.

Maar ik liep op dezelfde loop toen ik net 4 maanden aan het rennen was 22:30, dus er zit sowieso niet zoveel progressie in m’n wedstrijdtijden. Alsnog is het wel een fijn uitgangspunt om weer verder op te gaan bouwen.
Op welke schoenen?
  zaterdag 28 mei 2022 @ 00:01:34 #283
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_204886200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:43 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ook de 16 of de 5 of 10?
16
pi_204886672
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:05 schreef Nober het volgende:

[..]
Op welke schoenen?
Ik liep nu op de Adidas Adizero Adios 6. Als ik niet geblesseerd was geweest had ik op de Adios 5 gelopen, aangezien die lichter en directer zijn dan de opvolger. Als ik weer meer wegwedstrijden ga lopen en weer in vorm ben denk ik dat ik wel ga kijken voor schoenen met een carbonplaat.

De keer dat ik 22:30 liep (2013) liep ik op zware antipronatieschoenen.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 14:42:55 #285
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_204889713
Ik heb een vraag mbt hardloopschoenen. Inmiddels ga ik 3 keer per week hardlopen (een uur/7,5 km ongeveer per keer) en mijn schoenen zijn aan vervanging toe.
Ze waren 13 euro dus ook niet echt voorbestemd om langer mee te gaan :')
Ik ben niet van plan om langer/meer te gaan lopen (wel hopelijk sneller en daardoor meer meters).
Kan ik dan gewoon sportschoenen halen bij een normale schoenenwinkel? Of is dat echt een slecht idee? Het is niet alsof ik er marathons op moet lopen en in dergelijke zaken verkopen ze ook wel betere merken.. Wat is jullie advies?
pi_204890370
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 14:42 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb een vraag mbt hardloopschoenen. Inmiddels ga ik 3 keer per week hardlopen (een uur/7,5 km ongeveer per keer) en mijn schoenen zijn aan vervanging toe.
Ze waren 13 euro dus ook niet echt voorbestemd om langer mee te gaan :')
Ik ben niet van plan om langer/meer te gaan lopen (wel hopelijk sneller en daardoor meer meters).
Kan ik dan gewoon sportschoenen halen bij een normale schoenenwinkel? Of is dat echt een slecht idee? Het is niet alsof ik er marathons op moet lopen en in dergelijke zaken verkopen ze ook wel betere merken.. Wat is jullie advies?
Naar een gerenommeerde hardloopwinkel gaan, zij maken een loopananlyse en kunnen adviseren welke schoenen het meest geschikt voor je zijn.
pi_204890609
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:24 schreef Minimunt het volgende:
Beginnende hardloper hier. Sinds kort weer begonnen maar eerder met Corona ook wat 5 á 10 km gerend.

Vanochtend een nieuw persoonlijk record! 5 km met snelheid 4:30 (22:30 m).

Is dit een prima tijd? Wanneer ben je eigenlijk een meer gevorderde hardloper?
Dit is wel echt een lekkere week. Vandaag het idee gehad om een rustige 10km te lopen. Haal ik 48:40.. pff
pi_204891121
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 15:53 schreef ruud.nl het volgende:

[..]
Naar een gerenommeerde hardloopwinkel gaan, zij maken een loopananlyse en kunnen adviseren welke schoenen het meest geschikt voor je zijn.
Anderzijds, als je nu 22km per week aankunt op schoenen van 13 euro zullen zelfs basic sportschoenen wellicht al een hele verbetering zijn ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204891125
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 16:11 schreef Minimunt het volgende:

[..]
Dit is wel echt een lekkere week. Vandaag het idee gehad om een rustige 10km te lopen. Haal ik 48:40.. pff
Waarom pff?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_204906575
10km 54:10 in de aeroob stand, hartslag 136 gemiddeld.
  zondag 29 mei 2022 @ 19:15:04 #291
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204906672
Dit is mijn eerstvolgende wedstrijd, een halve marathon: https://bijlmerrun.nl/
Die start ook pas om 19:00.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 29 mei 2022 @ 22:54:08 #292
375898 Minimunt
Radio DJ
pi_204910474
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 16:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Waarom pff?
Als ik voluit was gegaan dan had ik denk ik wel een hoge 46 of 47 minuten gelopen. Voor mijn idee ging ik echt niet snel en was het meer een 'rustig rondje'.
pi_204926475
Na een aantal rustige dagen weer eens gas gegeven op de Saucony Ride 15 en ging voor 't eerst onder de 50 minuten.

PB
5km 24:05 (was 24:40)
10km 48:28 (was 50:06)
pi_204932878
Zo, alvast ingeschreven voor wat najaarslopen:

2 oktober 10km Singelloop Breda
9 oktober Halve Marathon Eindhoven
20 november Zevenheuvelenloop
pi_204934243
Ik toevallig ook vandaag.
25 september Tilburg Ten Miles
9 oktober Halve Marathon Eindhoven.

Maar man man man, wat een gedoe bij Golazo zeg, dat inschrijven. Meer dan 10 minuten bezig geweest. Terwijl we in Nederland zo'n goed systeem hebben met inschrijven.nl. Daarmee inschrijven was echt zo veel overzichtelijker en duidelijker.
Haat aan Golazo dus weer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:31:52 #296
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204936119
Ik sta voorlopig alleen nog ingeschreven voor de halve marathon van Texel (met start vanaf de boot :D ) op 25 september.
Alleen jammer dat ik daardoor de cpc of Tilburg Ten Miles niet kan lopen. Snap niet waarom ze die op dezelfde dag plannen..
Voor de zevenheuvelenloop ga ik me ook nog inschrijven. Kreeg vandaag een mail daarover.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204946044
Ugh, hoe krijg ik het voor elkaar (naja, dat weet ik wel: vliegen, en 2 dagen in de kroeg).. Net 3 maanden geleden corona gehad, en nu weer te pakken. Dinsdag wakker geworden met keelpijn, dacht misschien met mond open geslapen ofzo. Voelde me in de loop van de dag zwakker worden en spierpijn krijgen. Op tijd naar bed, woensdag beroerd, toch maar even een testje gedaan en de vloeistof was nog niet op het einde van de casette en het positief streepje kwam al. Gelukkig vandaag ook alweer klachtenvrij. Als dat de werking van de nieuwe variant is i.c.m. antistoffen van de eerdere varianten en/of vaccinatie(s), dan zie ik de toekomst positief in..

Zonde van de timing, ben net naar Dublin verhuidsd. Maar na het weekend weer lekker proberen te lopen. Super leuk om op die manier mijn nieuwe woonomgeving te ontdekken :)
pi_204959390
Ligt het aan mij of is het parcours van de 1/2 van Rotterdam echt een aanfluiting?
Ik heb niet het idee dat je langs hele inspirerende plekken of highlights komt, behalve de finish op de coolsingel.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204960451
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ligt het aan mij of is het parcours van de 1/2 van Rotterdam echt een aanfluiting?
Ik heb niet het idee dat je langs hele inspirerende plekken of highlights komt, behalve de finish op de coolsingel.
[ afbeelding ]
Dat stuk door Crooswijk was bij de hele marathon heel gezellig, maar vraag me af of zo'n halve net zo leeft in de stad..
Dat hele stuk vanaf de Kralingse Plas richting de Brienenoordbrug en terug is inderdaad niet spectaculair, weinig huizen op de route dus weinig toeschouwers waarschijnlijk.
pi_204960574
Wachten op de avondwedstrijd. :O

Nog tips voor bij de start indien je graag vooraan wil starten?
pi_204962036
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 13:40 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
Dat stuk door Crooswijk was bij de hele marathon heel gezellig, maar vraag me af of zo'n halve net zo leeft in de stad..
Dat hele stuk vanaf de Kralingse Plas richting de Brienenoordbrug en terug is inderdaad niet spectaculair, weinig huizen op de route dus weinig toeschouwers waarschijnlijk.
En niet over de Erasmusbrug. Heb het idee dat dit niet veel boeiender is dan de 1/4 die ik afgelopen april heb gelopen.
En die gezellige wijken, leuk en aardig, maar een indrukwekkende omgeving vind ik toch ook wel belangrijk. Rotterdam heeft heel veel mooie plekken, waar je nu helaas niet langs komt.

Was vastberaden om me in te schrijven, maar nu twijfel ik weer.
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')