van de Max 78 Ic's zijn er nu 21 met Coronapatiėnten.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 14:31 schreef GereDathan het volgende:
Hoeveel IC's hebben we in NL? Ondertussen zitten we met IC's zonder Corona patienten denk ik?
Ik zit als een bok op de haverkist.quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:18 schreef CherryLips het volgende:
Stijging van een kwartHadden we van de winter niet moeten hebben.
Die IC cijfers hebben soms rare sprongetjes.quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:05 schreef Federer-fan het volgende:
- woensdag 1 juni: 24 (absolute stijging 5; relatieve stijging 26,3%);
Met zulke lage cijfers zeggen trends en gemiddeldes minder en heb je meer invloed van kans.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:21 schreef -0- het volgende:
[..]
Die IC cijfers hebben soms rare sprongetjes.
Als je de opnamecijfers van de laatste tijd er bij pakt dan zijn er over het algemeen 0 - 3 opnames per dag en vanaf 28 mei in totaal 2, en vandaag is er ineens een toename van 5. Die 2 is dan wel inclusief de laatste dagen die niet compleet zijn maar met een toename van 5 zou je toch minstens 5 bekende gevallen moeten hebben in de afgelopen dagen in plaats van slechts 2.
Fijn dat we daar met zijn allen voor hebben kunnen zorgen! Met plezier gedaan hier, zelf ook veel steun aan gehad om juist de positieve dingen te belichten ipv te verzanden in een negatieve spiraal.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:44 schreef ISVV het volgende:
Even iets anders (en wellicht klinkt het wat te zalvend), maar tijdens de corona-ellende (die ik goed doorkwam hoor) heb ik regelmatig in dit topic gekeken om positief te blijven. Dat is zeker gelukt, dus een compliment aan eenieder die daar een bijdrage aan geleverd heeft!
nieuw golfje....quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:43 schreef Federer-fan het volgende:
In totaal zijn vandaag 1.864 nieuwe besmettingen gerapporteerd in Nederland; dat zijn er 443 meer dan gisteren. Het aantal besmettingen ligt ver boven het zevendaags gemiddelde, van 1.418. Het percentage positieve tests is gelijk gebleven op 63,4.
quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:05 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiėnten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen – zij het beide bescheiden van omvang. Per saldo is er een absolute stijging van 4 (relatieve stijging 1,1%). Het zijn daarmee 369 bezette bedden in totaal, dus nog steeds ruim onder de 400.
1) NEDERLANDSE PATIĖNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 9 juni: 21 (absolute daling 1; relatieve daling 4,5%);
- woensdag 8 juni: 22 (absolute stijging 1; relatieve stijging 4,8%);
- dinsdag 7 juni: 21 (absolute stijging 1; relatieve stijging 5,0%);
- maandag 6 juni: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zondag 5 juni: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 4 juni: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 3 juni: 20 (absolute daling 5; relatieve daling 20,0%);
- donderdag 2 juni: 25 (absolute stijging 1; relatieve stijging 4,2%).
2) NEDERLANDSE PATIĖNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 9 juni: 348 (absolute stijging 5; relatieve stijging 1,5%);
- woensdag 8 juni: 343 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,9%);
- dinsdag 7 juni: 340 (absolute stijging 39; relatieve stijging 13,0%);
- maandag 6 juni: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zondag 5 juni: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 4 juni: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 3 juni: 301 (absolute stijging 4; relatieve stijging 1,3%);
- donderdag 2 juni: 297 (absolute daling 10; relatieve daling 3,3%).
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
quote:
Oh ik werd geroepen?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 14:48 schreef GereDathan het volgende:
Hobbel de bobbel, maar de stijging van de afgelopen 2 dagen is alweer verdwenen. Treetje omhoog, niet gek nu het feest en festival geweld weer losgebroken is. Hoop mensen dicht bij elkaar.
Niets zorgwekkends, gewoon mee leven zo. Ik weet zeker dat @:Cinderelladreamer het met mij eens is
Ik mistte je ook gewoon evenquote:
Ik zie her en der alweer paniek zaaien, maar ook wel zinnige artikelen. Zo las ik vandaag dat Gommers aangeeft dat het niet onverstandig zou zijn om te zorgen dat kwetsbare groepen aan het einde van de zomer een booster kunnen krijgen. Kan ik mij goed in vinden, geen angst en gewoon realistisch.quote:Ik maak me er echt totaal niet druk meer over, behalve dat ik wel heel benieuwd ben of er in het najaar weer paniek gezaaid gaat worden.
En met de huidige personeelstekorten zullen dat niet altijd leuke dagen zijn. Hoop dat het goede weer en zonnetje weer doorzet nu, kan ie er lekker ook een beetje van genieten!quote:Overigens loopt zoonlief de benen onder z'n werkgat vandaan in de efteling waar het eerst bomvol was vanwege de vakantie en nu vanwege schoolreisjes
Awhquote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik mistte je ook gewoon even
[..]
Ik zie her en der alweer paniek zaaien, maar ook wel zinnige artikelen. Zo las ik vandaag dat Gommers aangeeft dat het niet onverstandig zou zijn om te zorgen dat kwetsbare groepen aan het einde van de zomer een booster kunnen krijgen. Kan ik mij goed in vinden, geen angst en gewoon realistisch.
Zelf verwacht ik geen drastische maatregelen meer, denk dat we daar allemaal wel zo klaar mee zijn dat dit geen voet aan de grond meer krijgt. Uiteraard met de slag om de arm dat er niet ineens een variant opduikt die 1 op de 2 mensen in NL omlegt oid.
[..]
En met de huidige personeelstekorten zullen dat niet altijd leuke dagen zijn. Hoop dat het goede weer en zonnetje weer doorzet nu, kan ie er lekker ook een beetje van genieten!
Inderdaad, en de paniek over Omikron 2 en 3 (of weet ik hoe ze heetten) bleek ook weer ongefundeerd.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:43 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Awh![]()
Ik geloof niet meer zo in die varianten....bij alle virusssen heb je wel varianten waar je óf minder óf meer zieker van wordt,
Minister Kuipers stuurt daar al maanden op aan, ben er wel blij mee. Wat een opluchting t.o.v. zijn voorganger.quote:maar wat je zegt: zorg voor diegene die het nodig hebben en laat de rest doorgaan.
Ik weet het, ken veel mensen die er werken/gewerkt hebben. Zelf had ik er ook bijna gewerkt, maar dan niet in het park zelf. Niet doorgegaan om allerlei redenen, jammer maar het was niet anders.quote:Efteling is goede werkgever hoor, maximale werktijden en op tijd pauzes. Hij wil gewoon zelf graag veel werken om weer te kunnen gaan sparen!
Oh wel jammer inderdaad, hij vind het heerlijk en hij mag steeds meer leren bij de Max&Moritz zodat hij ook achter de knoppen mag zitten.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Inderdaad, en de paniek over Omikron 2 en 3 (of weet ik hoe ze heetten) bleek ook weer ongefundeerd.
[..]
Minister Kuipers stuurt daar al maanden op aan, ben er wel blij mee. Wat een opluchting t.o.v. zijn voorganger.
[..]
Ik weet het, ken veel mensen die er werken/gewerkt hebben. Zelf had ik er ook bijna gewerkt, maar dan niet in het park zelf. Niet doorgegaan om allerlei redenen, jammer maar het was niet anders.
Jij schenkt, zoals gebruikelijk, klare wijn.quote:Op maandag 13 juni 2022 18:54 schreef blissard1984 het volgende:
Wat een stijgingen weer. Hoor in mijn omgeving dat ook weer meer mensen besmet raken. Vervelend voor de mensen die op IC of in ziekenhuis belanden, maar voor de afweer van ons allen denk ik wel goed. Beter krijgen we het nu een beetje dan in de herfst heftig.
Ik dacht hier nog even over na. Het feit dat mensen nu corona krijgen, wil toch niet zeggen dat ze het in de herfst niet krijgen? Ik bedoel, ik zou willen dat het zo werkt maar ik heb het idee dat het helaas niet zo werkt.quote:Op maandag 13 juni 2022 18:54 schreef blissard1984 het volgende:
Wat een stijgingen weer. Hoor in mijn omgeving dat ook weer meer mensen besmet raken. Vervelend voor de mensen die op IC of in ziekenhuis belanden, maar voor de afweer van ons allen denk ik wel goed. Beter krijgen we het nu een beetje dan in de herfst heftig.
Apart, laten mensen zich toch maar weer meer testen?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:45 schreef Federer-fan het volgende:
In totaal zijn vandaag 2.887 nieuwe besmettingen gerapporteerd in Nederland; dat zijn er maar liefst 1.096 meer dan gisteren. Het aantal besmettingen ligt ruim boven het zevendaags gemiddelde, van 2.218. Het percentage positieve tests is gestegen, van 62,5 naar 65,4. Het reproductiegetal is gedaald, van 1,21 naar 1,13.
Als er geen variant komt die ernstig afwijkt van wat we nu hebben (omicron + geloof ik), dan zal een doorgemaakte besmetting ten minste enige extra bescherming bieden. En dat zal dan tenminste iets verlaging van de R waarde geven.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik dacht hier nog even over na. Het feit dat mensen nu corona krijgen, wil toch niet zeggen dat ze het in de herfst niet krijgen? Ik bedoel, ik zou willen dat het zo werkt maar ik heb het idee dat het helaas niet zo werkt.
Ja, kennelijk wel. En blijkbaar ook terecht, want ook het percentage positieve tests neem dus toe.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Apart, laten mensen zich toch maar weer meer testen?
Een besmetting nu zal misschien niet heel veel bescherming bieden tegen besmet worden in de herfst, maar elke nieuwe besmetting brengt wel weer flink wat bescherming tegen een ernstig verloop van een besmetting in de toekomst.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:43 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Als er geen variant komt die ernstig afwijkt van wat we nu hebben (omicron + geloof ik), dan zal een doorgemaakte besmetting ten minste enige extra bescherming bieden. En dat zal dan tenminste iets verlaging van de R waarde geven.
Maar ik verwacht eigenlijk ook wel weer een extra booster +++ campagne zo eind september. In ieder geval voor de zwakkeren.
Hoe wordt dat percentage op dit moment bepaald? Is dat alleen van PCR testen? Maar zijn niet veel PCR testen bevestigings testen na positieve antigen zelf-testen?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, kennelijk wel. En blijkbaar ook terecht, want ook het percentage positieve tests neem dus toe.
Het gaat om GGD-testen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe wordt dat percentage op dit moment bepaald? Is dat alleen van PCR testen? Maar zijn niet veel PCR testen bevestigings testen na positieve antigen zelf-testen?
Omdat het positief is dat er geen maatregelen gelden in Duitsland wil ik je in dit geval de eerste link uit Google wel geven: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/duitslandquote:Op woensdag 15 juni 2022 16:01 schreef Jahr00n het volgende:
Weten jullie hoe streng ze in Duitsland zijn als je niet geboosterd bent? ik was namelijk niet van plan die nog te nemen nu puur voor een vakantie
quote:Op woensdag 15 juni 2022 16:39 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Omdat het positief is dat er geen maatregelen gelden in Duitsland wil ik je in dit geval de eerste link uit Google wel geven: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/duitsland
Oh te vroeg gejuigd. Je moet nog wel een masker op in het OV.
Wat dan?quote:
Inderdaad ja......er heersen al honderden jaren talloze virussen die kunnen opleven, afzwakken en muteren. Nu is intussen wel gebleken dat corona niet gevaarlijker of dodelijker is dan welk ander virus dan ook. Dus please, gewoon lekker doorgaan inderdaad!quote:Op donderdag 16 juni 2022 16:08 schreef GereDathan het volgende:
Vorige varianten hadden ook weinig problemen met het weer, volgens mij maakt dat niet zoveel uit.
Wat je nu vooral ziet is dat de maatschappij vol gas bezig is om alles in te halen. Elke dag zijn er grote bijeenkomsten door inhaalconcerten, familiedagen, lokale evenementen en ga zo maar door. Er komen ontzettend veel mensen bij elkaar met logischerwijs ook besmettingen. Net als bij de griep of verkoudheid.
Eigenlijk snap ik niet dat we er nog zoveel aandacht aan besteden in de media, laat het lekker. Ben je ziek dan blijf je een paar dagen thuis (dat zouden we altijd moeten doen, wel of geen Corona) en ga gewoon door met leven. Wil je jezelf beschermen dan kan dat (boosterprik, mondkapje, evenement mijden), voor de rest gewoon lekker doorgaan toch met zijn allen.
7 juliquote:Op donderdag 16 juni 2022 16:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Inderdaad ja......er heersen al honderden jaren talloze virussen die kunnen opleven, afzwakken en muteren. Nu is intussen wel gebleken dat corona niet gevaarlijker of dodelijker is dan welk ander virus dan ook. Dus please, gewoon lekker doorgaan inderdaad!
Is er trouwens al een nieuwe datum voor de Stones?
Inderdaad. Maar zolang de media gevoerd wordt door allerlei bronnen zal het nog wel even paniek opkloppen blijven. Het wordt tijd om de dagelijkse berichtgevingen te gaan omzetten naar wekelijks, of misschien zelfs helemaal stoppen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 16:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Inderdaad ja......er heersen al honderden jaren talloze virussen die kunnen opleven, afzwakken en muteren. Nu is intussen wel gebleken dat corona niet gevaarlijker of dodelijker is dan welk ander virus dan ook. Dus please, gewoon lekker doorgaan inderdaad!
7 juli zoals @CherryLips al opmerktequote:Is er trouwens al een nieuwe datum voor de Stones?
Er is een gerede kans dat ze dan alle 3 nog levenquote:Op donderdag 16 juni 2022 16:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ah mooi, dat duurt niet zo lang gelukkig
Oh ja die mediaquote:Op donderdag 16 juni 2022 16:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar zolang de media gevoerd wordt door allerlei bronnen zal het nog wel even paniek opkloppen blijven. Het wordt tijd om de dagelijkse berichtgevingen te gaan omzetten naar wekelijks, of misschien zelfs helemaal stoppen.
[..]
7 juli zoals @:CherryLips al opmerkte
Zin an! Hopelijk dit keer niet aankomen bij de Arena om dan te horen dat het niet door gaat.
quote:Op donderdag 16 juni 2022 16:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Er is een gerede kans dat ze dan alle 3 nog leven
Kan me hier 100% bij aansluiten. Inderdaad, iedereen is alles aan het inhalen. Volgend weekend ook weer 2 feestjes.quote:Op donderdag 16 juni 2022 16:08 schreef GereDathan het volgende:
Vorige varianten hadden ook weinig problemen met het weer, volgens mij maakt dat niet zoveel uit.
Wat je nu vooral ziet is dat de maatschappij vol gas bezig is om alles in te halen. Elke dag zijn er grote bijeenkomsten door inhaalconcerten, familiedagen, lokale evenementen en ga zo maar door. Er komen ontzettend veel mensen bij elkaar met logischerwijs ook besmettingen. Net als bij de griep of verkoudheid.
Eigenlijk snap ik niet dat we er nog zoveel aandacht aan besteden in de media, laat het lekker. Ben je ziek dan blijf je een paar dagen thuis (dat zouden we altijd moeten doen, wel of geen Corona) en ga gewoon door met leven. Wil je jezelf beschermen dan kan dat (boosterprik, mondkapje, evenement mijden), voor de rest gewoon lekker doorgaan toch met zijn allen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |