Komt allemaal ook wel omdat veel users (waaronder ik soms ook) te veel het idee hebben dat FOK! representatief is aan de hele samenleving.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Thanks, en das wederzijds.
Maar zoals ik schreef, soms rel ik, soms etter ik, soms ga ik te ver. Net als elke andere FOK!ker.
Maar ik kom hier voor mijn plezier, niets anders.
Ook dat, en men overschat de invloed op de echte wereld ook een beetje af toe.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Komt allemaal ook wel omdat veel users (waaronder ik soms ook) te veel het idee hebben dat FOK! representatief is aan de hele samenleving.
Precies.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:12 schreef HeatWave het volgende:
OK, dit gaat me van beide kanten minpunten kosten, maar zo be it.
Alex Jones was 1 persoon, niet de personificatie van BNW, of "de grote held" van BNW. [b]Wat men nu probeert is de aloude truuk, guilty by association,[/b] Alex Jones heeft iets verkeerd gezegd, Alex Jones wordt wel eens aangehaald in BNW, conclusie, door deze veroordeling is alles in BNW onzin. Nee dus.
Mooie post. Wel nog een kanttekening, toen ik hier in het begin kwam werd ik bij elke discussie meteen als schaap betiteld en veel meer andere dingen en ook dat zet de toon natuurlijk. Prima als het allemaal wat aardiger mag in BNW, maar dat zou dan voor elke user moeten gelden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:39 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap wat je wil zeggen en kan me er deels in vinden, echter is het gewoon erg lastig voor FOK! om er een balans in te vinden.
In NWS/POL moet je sowieso niet aankomen met iets dat ook maar een beetje op een conspiracy lijkt, dan is het meteen, rot naar BNW met je bagger wappie!
En dan ga je als wappie naar BNW en dan krijg je hier ook te horen dat je een debiel bent etc etc. Dat wil totaal niet zeggen dat je er niet tegenin mag gaan in BNW, maar gedraag "je" dan ook een beetje als een BNWer en niet weer als NWS/POLer. En dat stond Yvonne tegen af en toe denk ik.
En dan bedoel ik gewoon de toon, ik zal geen namen noemen, maar had pas nog een discussie met een niet nader te noemen mod die constant BNW posts "ontkracht" met dingen als "dit klopt niet, je hebt ongelijk" en dat was het dan, geen reden waarom, geen uitleg, gewoon een sneer en klaar. Nou, dat krijg je dus al genoeg in NWS/POL.
In mijn ogen is je opmerking, je mag het maar van 1 kant zien, dus een beetje oneerlijk, want die andere kant wordt 100 keer meer besproken en bevestigd in NWS/POL dan in BNW.
Ten slotte, ik spreek voor mezelf, ik FOK! al 22 jaar voor de lol, soms serieus, soms rellend, soms kort door de bocht, soms genuanceerd. Maar uiteindelijk doe ik het omdat ik het leuk vind, niet omdat ik denk dat ik invloed op de maatschappij heb, dat mijn posts iemand van gedachten doen veranderen.
En ja, soms is het fel, soms is het met een dikke knipoog. Maar sommigen nemen het allemaal zo enorm serieus, alsof we in de 2de kamer zitten, regels, verboden termen en heel Nederland die met ons meekijkt en hun leven er op aanpast ofzo. Nobody cares dude.
Dus. chill een beetje af en toe, geldt net zo goed voor mezelf, dat geef ik toe. Maar het is maar FOK! en dat is geen sneer naar FOK! ofzo.
Ik kende hem uiteraard wel, paar keer gezien in podcasts etc Maar ik vond het meer de dronken oom op verjaardagen die de hele avond sterke verhalen vertelde na een paar biertjes. Soms vermakelijk, maar in kleine hoeveelhedenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:35 schreef Tingo het volgende:
[..]
Precies.
Alex Jones is a stooge/disinfo agent/half truther/whatever else.
Volgens mij nooit populair op BNW geweest.
Dit zei je inderdaad 10 jaar geleden ook al, maar kun je nu eens iets laten zien waaruit dat blijkt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:35 schreef Tingo het volgende:
Alex Jones is a stooge/disinfo agent/half truther/whatever else.
Zullen we dat hier doen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit zei je inderdaad 10 jaar geleden ook al, maar kun je nu eens iets laten zien waaruit dat blijkt?
Ik denk dat beide "kanten" dit gevoel hebben en het is ook lastig op te lossen. Waar de een wel netjes reageerde en netjes antwoord kreeg wordt een ander idd weer door anderen afgefikt, en ook al ging het in alle gevallen om verschillende personen, je krijgt snel een bepaald beeld van een subforum. En dit gaat dus op voor NWS, POL en BNW. Je moet maar mazzel hebben met wie je treft. (beetje wazig geschreven, weet het ff niet beter te verwoorden)quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mooie post. Wel nog een kanttekening, toen ik hier in het begin kwam werd ik bij elke discussie meteen als schaap betiteld en veel meer andere dingen en ook dat zet de toon natuurlijk. Prima als het allemaal wat aardiger mag in BNW, maar dat zou dan voor elke user moeten gelden.
Natuurlijk, ook ik kom met gestrekt been in en toon daarmee niet het gewenste gedrag. Het vervelende vind ik soms, dat je in BNW veel mensen mag neerzetten als domme schaap, deugmensen, policors, en weet ik veel allemaal, dan zal men scherp terug reageren. Nogmaals, ook ik kan met gestrekt been inkomen, maar in het begin kwam ik hier om daadwerkelijk te discussiëren en dan kreeg ik meteen allerlei dingen naar mijn hoofd gegooid.
'Kijk, er zijn nooit vliegtuigen betrokken geweest bij 911'
- 'Nou dat is niet te zien in je filmpje, heb je hier meer bronnen van'?
'zoek het zelf op dan, ik ben jou niets verschuldigd. Je bent een schaap en je laat je in je reet neuken door de MSM'.
Dat is vaak zo'n beetje de toon geweest. Maar eerlijk is eerlijk, je zal zulke voorbeelden ook van mij kunnen vinden (dan wel op een andere manier, want als je mij volgt weet je dat ik vaak fouten toegeef). Nu hebben de mods van Fok vaak wel betere dingen te doen, maar in een perfecte wereld doet men ook wat aan het gedrag van dat soort users.
Godzijdank nietquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Komt allemaal ook wel omdat veel users (waaronder ik soms ook) te veel het idee hebben dat FOK! representatief is aan de hele samenleving.
Het is wel eens eerder gebeurd hoor dat ik dacht 'die heatwave brengt brengt behoorlijke nuance', dat is eerlijk waar. Haha, vaker heb ik iets anders gedacht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk dat beide "kanten" dit gevoel hebben en het is ook lastig op te lossen. Waar de een wel netjes reageerde en netjes antwoord kreeg wordt een ander idd weer door anderen afgefikt, en ook al ging het in alle gevallen om verschillende personen, je krijgt snel een bepaald beeld van een subforum. En dit gaat dus op voor NWS, POL en BNW. Je moet maar mazzel hebben met wie je treft. (beetje wazig geschreven, weet het ff niet beter te verwoorden)
En ja, ik steek ook de hand in eigen boezem dat ik soms te fel reageer en soms te rellerig post.
Zoals ik schreef, ik FOK! voor mijn lol, en soms (nou ja, vaak) is niet genuanceerd gewoon leukerquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is wel eens eerder gebeurd hoor dat ik dacht 'die heatwave brengt brengt behoorlijke nuance', dat is eerlijk waar. Haha, vaker heb ik iets anders gedacht.
We zullen het nooit meer vergeten, denk ik.
Dit valt inderdaad wel op. Ik zei het in NWS ook al, het is opmerkelijk dat dit soort dingen (het sluiten van een topic) zo ontzettend veel emotie bij sommigen los lijkt te maken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:39 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap wat je wil zeggen en kan me er deels in vinden, echter is het gewoon erg lastig voor FOK! om er een balans in te vinden.
In NWS/POL moet je sowieso niet aankomen met iets dat ook maar een beetje op een conspiracy lijkt, dan is het meteen, rot naar BNW met je bagger wappie!
En dan ga je als wappie naar BNW en dan krijg je hier ook te horen dat je een debiel bent etc etc. Dat wil totaal niet zeggen dat je er niet tegenin mag gaan in BNW, maar gedraag "je" dan ook een beetje als een BNWer en niet weer als NWS/POLer. En dat stond Yvonne tegen af en toe denk ik.
En dan bedoel ik gewoon de toon, ik zal geen namen noemen, maar had pas nog een discussie met een niet nader te noemen mod die constant BNW posts "ontkracht" met dingen als "dit klopt niet, je hebt ongelijk" en dat was het dan, geen reden waarom, geen uitleg, gewoon een sneer en klaar. Nou, dat krijg je dus al genoeg in NWS/POL.
In mijn ogen is je opmerking, je mag het maar van 1 kant zien, dus een beetje oneerlijk, want die andere kant wordt 100 keer meer besproken en bevestigd in NWS/POL dan in BNW.
Ten slotte, ik spreek voor mezelf, ik FOK! al 22 jaar voor de lol, soms serieus, soms rellend, soms kort door de bocht, soms genuanceerd. Maar uiteindelijk doe ik het omdat ik het leuk vind, niet omdat ik denk dat ik invloed op de maatschappij heb, dat mijn posts iemand van gedachten doen veranderen.
En ja, soms is het fel, soms is het met een dikke knipoog. Maar sommigen nemen het allemaal zo enorm serieus, alsof we in de 2de kamer zitten, regels, verboden termen en heel Nederland die met ons meekijkt en hun leven er op aanpast ofzo. Nobody cares dude.
Dus. chill een beetje af en toe, geldt net zo goed voor mezelf, dat geef ik toe. Maar het is maar FOK! en dat is geen sneer naar FOK! ofzo.
Hmm, ik heb geen idee of dit zo is eigenlijk. Zo bekijk ik het zelf in elk geval niet. Ik denk ook dat er een groot verschil is tussen online en in het echte leven. Het zou maar zo kunnen dan users waar je je op FOK! misschien soms aan ergert, in het echt gewoon prima mensen zijn. Mensen hebben online natuurlijk wat meer de neiging om net iets directer uit de hoek te komen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Die tendens zie ik niet echt hoor. Ik weet dat je alles nu een beetje in het overdrevene trekt natuurlijk maar als Ali de topics niet had gesloten dan was deze hele discussie nieteens in FB terecht gekomen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar de tendens van vandaag, AJ is veroordeeld dus alles in BNW en de posters hebben het dus over alles bij het verkeerde einde, BNW moet dicht en FOK! is strafbaar is natuurlijk weer het totaal andere extreme geneuzel.
Ik heb ze wel gezien hoor, gevaarlijk, strafbaar, sluiten etc.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Die tendens zie ik niet echt hoor. Ik weet dat je alles nu een beetje in het overdrevene trekt natuurlijk maar als Ali de topics niet had gesloten dan was deze hele discussie nieteens in FB terecht gekomen.
Aan de andere kant ook wel fijn dat het nu op deze manier besproken wordt. Op respectvolle wijze en met nuance
Oh ik was bij topic #3 en werkelijk waar niemand verheerlijkt AJ![]()
Zelfs de die-hard BNW-ers niet.
Maar dat heeft dus blijkbaar weer zijn redenen want controlled opposition.
Punt 2 en 3 dat je noemt was voor mij de reden om de topics te sluiten. Dat bepaalde mensen hier hun gelijk komen halen kan ik prima hebben. Waar ik minder blij mee was , was de toon waarmee de '' overwinning'' werd gevierdquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:12 schreef HeatWave het volgende:
OK, dit gaat me van beide kanten minpunten kosten, maar zo be it.
1) Dat topic zonder opgaaf van redenen sluiten kan gewoon niet, als er een "conspiracy" debunked wordt is dat geen reden om de discussie maar te killen. Je ongelijk niet kunnen toegeven is een teken van zwakte. Al wil ik er op persoonlijke nooit even aan toevoegen dat ik nooit in het SH topic post of me er mee bezig gehouden heb
2) Dat er in de VS iemand veroordeeld wordt wegens smaad (terecht of niet) is nog geen reden om dan maar totaal los te gaan op heel BNW en op te roepen dat FOK! het niet meer moet faciliteren etc etc. FOK! verzint geen conspiracies ofzo, die bestaan al en worden hier besproken. Niet het belang van FOK! op de maatschappij overschatten, 95% van de Nederlanders weet niet eens dat het bestaat.
Net zoals je in alle topics verteld wordt, niet alles over 1 kam scheren, als ik (bijv) twijfels heb bij het coronabeleid wil niet automatisch zeggen dat ik het dan meteen met alle conspiracies/topics in BNW eens ben.
3) Dat je als fervent anti-BNWer even een moment hebt gevonden om te shinen snap ik, niets mis mee ook. Maar nu met een pedant toontje "eisen" dat alle andere conspiracies (van 9/11 tot Aliens) als fake bestempeld worden slaat uiteraard ook helemaal nergens op. Alex Jones was volgens mij voornamelijk iemand die gewoon ALLE conspiracies aanhaalde, gewoon tegen de muur smijten en kijken wat er blijft plakken.
Alex Jones was 1 persoon, niet de personificatie van BNW, of "de grote held" van BNW. Wat men nu probeert is de aloude truuk, guilty by association, Alex Jones heeft iets verkeerd gezegd, Alex Jones wordt wel eens aangehaald in BNW, conclusie, door deze veroordeling is alles in BNW onzin. Nee dus.
Wees blij met je "overwinning", beetje etteren mag ook best, zou ik ook doen. Maar daarna gaan we hopelijk weer gewoon over op de orde van de dag zonder op te roepen dat FOK! nu strafbaar is, heel BNW maar dicht moet of dat soort achterlijke zooi.
Ja,maar ik heb niet erg veel zin om in discussie met je te gaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit zei je inderdaad 10 jaar geleden ook al, maar kun je nu eens iets laten zien waaruit dat blijkt?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:55 schreef mascara-klodder het volgende:
Je gooit het topic gewoon weer dicht
En weer openquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:41 schreef Ali_boo het volgende:
Hier ga ik even vegen
Niet getreurd ik zal hem zo weer open gooien
Na die post van jou was hij alweer open en daarna deed je 'm dus wederom dicht.quote:
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:05 schreef Basp1 het volgende:
Een te vijandige toon hoe hypocriet kun je als mod worden waarom denk je dat er bijna geen tegengeluid meer geplaatst wordt in veel BNW topics.![]()
Blijf lekker in je fabeltjesfuik met de observeerbare rechts conservatieve leugens verspreidende trollen hangen.
Dat denk ik ook dus ook geen zin in . Net als op de peuterspeelzaal , als je niet lief bent wilt niemand met je spelen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:06 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja,maar ik heb niet erg veel zin om in discussie met je te gaan.
Ik vind je posts/vraagjes oneerlijk en ik denk dat je hier komt posten om wat ruzie te zoeken.
Don't take it personally - I just don't like you that's all.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |