Tja, is het partijtrouw boven hun functie als TK lid plaatsen? Of is het gewoon nog vertrouwen hebben in dat de minister het door hen gewenste coalitieakkoord nog uit kan voeren?quote:Op donderdag 7 april 2022 12:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan veronderstel je dus dat ze zelf niet weten waar ze mee bezig zijn (partijtrouw boven hun functie als TK-lid plaatsen)? Dat ze zich niet bewust zijn van hun eigen manier van politiek bedrijven?
En dat na al dat gezeik over bestuurlijke vernieuwing?
Dat hele coalitieakkoord is toch al ingehaald door de werkelijkheid?quote:Op donderdag 7 april 2022 12:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, is het partijtrouw boven hun functie als TK lid plaatsen? Of is het gewoon nog vertrouwen hebben in dat de minister het door hen gewenste coalitieakkoord nog uit kan voeren?
Want ook dat is gewoon goed politiek bedrijven: de kans zo groot mogelijk maken dat je coalitieakkoord wordt uitgevoerd.
Ho ho, dat is een conclusie die je pas over een jaar of twee a drie kan trekken zo tegen het eind van de regeerperiode eigenlijk pas zodat alle coalitiepartijen zich er fijn bij voelen.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:59 schreef papert het volgende:
[..]
Dat hele coalitieakkoord is toch al ingehaald door de werkelijkheid?
Eh, nee?quote:Op donderdag 7 april 2022 12:59 schreef papert het volgende:
[..]
Dat hele coalitieakkoord is toch al ingehaald door de werkelijkheid?
Ik neem eigenlijk aan dat er op het gebied van armoedebestrijding door de inflatie heel veel is veranderd.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eh, nee?
De Jonge gaat over wonen, er moeten nog steeds veel huizen gebouwd worden. En ook op gebied van klimaat is er bijvoorbeeld niets veranderd. En ik neem aan de ambitie op het gebied van armoedebestrijding ook niet. Allemaal coalitie-akkoord, allemaal nog zeer relevant.
Familie van Piet?quote:Op donderdag 7 april 2022 13:08 schreef Mondkapje het volgende:
Wieke Paulusma, bravo!
Aha, wijkverpleegkundige geweest.
Het heeft geen zin oppositiepartijen zouden gewoon moeten vertrekken. Er zijn vast wel andere dossiers die ze kunnen voorbereiden en waar het geen trekken aan een dood paard is. Ik zou gewoon weglopen aangezien het toch een vooraf geregisseerd toneelstuk van de coalitie is.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bergkamp kan beter zeggen dat we wat anders gaan doen. Dit heeft geen zin. De coalitiepartijen willen pappen en nathouden.
Je verwacht het niet.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bergkamp kan beter zeggen dat we wat anders gaan doen. Dit heeft geen zin. De coalitiepartijen willen pappen en nathouden.
Is de Paus katholiek?quote:Op donderdag 7 april 2022 13:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarbij de Italiaanse voetbalmafia ook nog een vingertje in de pap heeft dan toch.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:18 schreef Madhouse11 het volgende:
Je zal maar hetzelfde riedeltje moeten afsteken als de 3 partijen voor je , en dat je altijd bij het kruisje moet tekenen zonder je eigen mening te kunnen ventileren.
Dit kijkt als een slechte voetbalwedstrijd waarvan je de uitslag inclusief diegene die in eigen doel hebben geschoten al op teletekst hebt gelezen.
Een minister moet toch niet (via een journalist) het volk voorliegen. Dat hij dat wel deed is gewoon wel zeer kwalijk. Ik betwijfel of het genoeg is voor een MvW, ik neig zelf naar niet. Maar De Jonge is zijn opgebouwde krediet nu wel grotendeels kwijt.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:15 schreef Mondkapje het volgende:
Is er een wet dat je de waarheid moet zeggen tegen journalisten? Ik hoop toch van niet.
Kamerleden die willen bepalen wat een ander Kamerlid moet zeggen, waar komt dat toch vandaan?
Helemaal niet namens ons. Journalisten hoeven zich niet te verantwoorden in de Kamer, zou wel eens fijn zijn want waarom hebben zij Van Lienden niet doorgelicht? En continu een podium gegeven? Dat was ook niet namens ons. Oftewel journalisten moet je geen onderdeel maken van de politiek, wat iemand in een reflex zegt tegen een journalist mag niet doorslaggevend zijn, het gaat erom wat een minister in een debat zegt.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:21 schreef kalinhos het volgende:
Er zijn wel echt weinig dingen irritanter dan mensen die zeggen “daar vind ik iets van” en dan niet zeggen wat ze ervan vinden.
Overigens, nee er is geen wet die zegt dat je niet mag liegen tegen een journalist, maar is dat watje wilt? Het gaat er niet om of je specifiek tegen Joost Vullings liegt, hij is maar 1 persoon, het gaat erom dat hij vragen stelt namens ons.
Natuurlijk stellen ze wel vragen namens ons. Het is niet omdat de journalist in kwestie zelf persoonlijk wil weten hoe iets zit. Je stelt je vragen voor je kijkers/lezers, in casu ons dus.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:24 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Helemaal niet namens ons. Journalisten hoeven zich niet te verantwoorden in de Kamer, zou wel eens fijn zijn want waarom hebben zij Van Lienden niet doorgelicht? En continu een podium gegeven? Dat was ook niet namens ons. Oftewel journalisten moet je geen onderdeel maken van de politiek, wat iemand in een reflex zegt tegen een journalist mag niet doorslaggevend zijn, het gaat erom wat een minister in een debat zegt.
Waarom zou de Kamervoorzitter de D66 woordvoerder moeten redden? Dat doet ze bij anderen ook niet en een Kamerlid zou voor zichzelf moeten kunnen spreken zonder hulp van de voorzitter.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:27 schreef Mondkapje het volgende:
Waarom zegt Paulusma niet gewoon: ik moet niks? Ik mag mijn eigen mening hebben? Vreselijk als de voorzitter je zo laat zitten en niet ingrijpt.
Omdat andere kamerleden willen bepalen wat zij moet vinden en zeggen. Daar ligt de grens vind ik en dan moet je ingrijpen.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:30 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Waarom zou de Kamervoorzitter de D66 woordvoerder moeten redden? Dat doet ze bij anderen ook niet en een Kamerlid zou voor zichzelf moeten kunnen spreken zonder hulp van de voorzitter.
Dat kan de woordvoerder toch zelf? Daar zou ze capabel genoeg voor moeten zijn.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:32 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Omdat andere kamerleden willen bepalen wat zij moet vinden en zeggen. Daar ligt de grens vind ik en dan moet je ingrijpen.
1 x maar niet honderd keer.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat kan de woordvoerder toch zelf? Daar zou ze capabel genoeg voor moeten zijn.
Zwak begin om dingen erbij te halen die totaal niet ter sprake zijn.quote:
Ik?quote:Op donderdag 7 april 2022 13:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zwak begin om dingen erbij te halen die totaal niet ter sprake zijn.
Wat denk je wat voor beeld het geeft als de D66 voorzitter de D66 woordvoerder moet redden tijdens zo’n debat als dit? Niet best.quote:
Nee, die muts net.quote:
Ow.quote:
Daar is een voorzitter in principe voor al vind ik Bergkamp nog steeds een lichtgewichtquote:Op donderdag 7 april 2022 13:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat kan de woordvoerder toch zelf? Daar zou ze capabel genoeg voor moeten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |