abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:31:18 #201
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204371667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:10 schreef Momo het volgende:
Ik vind het maar eng hoeveel mensen hier anti abortus zijn. Toch iets wat een beginwaarde is bij een ontwikkelde samenleving. En dan volgens mij niet eens uit geloofsoverwegingen maar uit een rare conservatieve hersenkronkel of vrouwenhaat, eng eng.
Abortus en ontwikkelde samenleving in een zin :') Hoe krijg je het uit je toetsenbord :') _!
Please consider the environment before printing this post
pi_204371675
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 06:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Denk je dat dit de discussie helpt? Je kunt altijd je gelijk proberen te halen door naar de extremen te wijzen. Ik zie meer in een holistische kijk. Ben daarom ook niet tegen abortus. Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waarbij het de enige oplossing is. Maar om dat dan te misbruiken om foeticide goed te praten, gaat me te ver.
Begintbetoog met het verzoek om niet in extremente vervallen, vervalt zelf direct in het extreme. En het is duidelijk dat jij het artikel waar ik naar refereer niet gelezen hebt. Dus alstu: https://drive.google.com/(...)nie9Z03hxRv6I3tGcaE4
quote:
Je moet voor de grap (nou ja) eens in de cijfers gaan duiken, en gaan zoeken naar de kans dat de tweede, derde of vierde spruit een jongetje is.

In bepaalde bevolkingsgroepen kom je dan uit op statistieken die uitwijzen dat meisjes bij voorkeur worden geaborteerd.

Daar zitten wij met z’n allen heel erg op te wachten, want fuck it, de vrouw beslist over haar eigen lichaam. Zo kijken wij weg, want we vinden het allemaal prachtig. Kijk ons eens virtue signalen. Wij zijn zo progressief. Meisjesmoord? Hell yeah!

Ja onnozele, in sprookjesland is abortus een zaak voor de vrouw misschien. Maar in andere landen staat de moeder onder intense druk van de vader en familie, en de overheid faciliteert het nog ook!
De rest is wel zo'n raar onsamenhangend betoog, daar kan niemand iets mee. Cijfers dat men in de VS massaal aan 'foeticide' doet omdat het meisjes zijn graag om dit rare verhaal toch iets van credibiliteit te geven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:34:22 #203
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204371717
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:14 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik ben idd ook wel nieuwsgierig waarom die mensen anti-abortus zijn en of dat soms los staat van religie.
Alhoewel sommigen volgens mij gewoon trollen zijn.

Opkomen voor het ongeboren leven is trollen?
Please consider the environment before printing this post
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:36:40 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204371739
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja maar radicale feministen! De horror!
Precies. En dan ineens moeten we ons beleid bouwen op die extremen. Net zoals we kerken streng inkaderen zodat ieders vrijheid gewaarborgd blijft van de excessen van de zeloten. Oh wacht...

Maar goed, Oklahoma heeft zichzelf op hetzelfde niveau gezet als El Salvador. Ze zullen er de vruchten ook van plukken. Nou ja, de ongewilde kinderen en hun moeders dan, vooral.
pi_204371764
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Precies. En dan ineens moeten we ons beleid bouwen op die extremen. Net zoals we kerken streng inkaderen zodat ieders vrijheid gewaarborgd blijft van de excessen van de zeloten. Oh wacht...

Maar goed, Oklahoma heeft zichzelf op hetzelfde niveau gezet als El Salvador. Ze zullen er de vruchten ook van plukken. Nou ja, de ongewilde kinderen en hun moeders dan, vooral.
Je zou denken dat de schandalen van religieuze organisaties dan op zijn minst wel aanleiding hebben gegegeven tot het ontzeggen van toegang tot minderjarigen, ja, als dat de maatstaf is. En dat is op grotere schaal gebeurt zoals we nu weten.

Maar nee, dat dan weer niet.
pi_204371848
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je hebt niets gemist, dat durf ik met mijn hand op mijn hart te verklaren ;)
Interne politiek v/d VS interesseert me weinig, en als iets me weinig interesseert dan zal ik er weinig tot niets van weten.
En dat komt van de bodem van mijn moordkuil.
(Ik weet dat ik nogal vaak beter mijn bek kan houden, alhoewel me dat vaak wel veel moeite kost.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204371859
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is echt niet wat ik voorbij zie komen. Deze hele post ruikt eigenlijk een beetje naar eerst een schijnbeweging naar links om vervolgens een scherpe bocht naar rechts te nemen om te kunnen zeggen "ja maar ik bekijk het echt van alle kanten!"

Echt late abortussen zijn hier alleen toegestaan als er echt iets aan de hand is en dan niet "ja mijn beslissing". Bij mijn weten wordt daar niet aan getornd.
Sterker nog, volgens mij moeten vrouwen dan vaak naar België uitwijken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204371871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:31 schreef Barbusse het volgende:
De rest is wel zo'n raar onsamenhangend betoog, daar kan niemand iets mee. Cijfers dat men in de VS massaal aan 'foeticide' doet omdat het meisjes zijn graag om dit rare verhaal toch iets van credibiliteit te geven.
Sinds Roe vs. Wade zijn er 44 miljoen foetussen geaborteerd, waaronder 19 miljoen zwarten. Dat zijn getallen waarvan jouw nekharen niet overeind gaan staan? Vind je dat prima? Dat er ook op geslacht wordt geaborteerd, lijkt me ook zeer kwalijk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:03:33 #209
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_204371948
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Sinds Roe vs. Wade zijn er 44 miljoen foetussen geaborteerd, waaronder 19 miljoen zwarten. Dat zijn getallen waarvan jouw nekharen niet overeind gaan staan? Vind je dat prima? Dat er ook op geslacht wordt geaborteerd, lijkt me ook zeer kwalijk.
Ze zijn ook zo preuts als kan in de VS, anti conceptie en voorlichting zou hier ook al bij kunnen helpen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_204371953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:34 schreef damsco het volgende:

[..]
Opkomen voor het ongeboren leven is trollen?
Niet perse, maar dit is zeker het soort discussie dat trollen aantrekt.
pi_204371981
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:03 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ze zijn ook zo preuts als kan in de VS, anti conceptie en voorlichting zou hier ook al bij kunnen helpen.
Een redelijke opleiding zou al heel veel helpen.

Dit is een complex probleem dat je niet met een prutwetje, waar het Amerikaanse volk nooit voor gestemd heeft, kunt oplossen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:10:29 #212
47047 Herkauwer
pi_204372020
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Een redelijke opleiding zou al heel veel helpen.

Dit is een complex probleem dat je niet met een prutwetje, waar het Amerikaanse volk nooit voor gestemd heeft, kunt oplossen.
Kulargument, mensen stemmen niet voor wetten maar voor afgevaardigden/partijen. Die stemmen voor wetten, dus als er een wet wordt aangenomen dan heeft het volk ervoor gestemd.

Het is inderdaad een complex probleem waar scholing zeker bij zou kunnen helpen.
pi_204372031
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:10 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Kulargument, mensen stemmen niet voor wetten maar voor afgevaardigden/partijen. Die stemmen voor wetten, dus als er een wet wordt aangenomen dan heeft het volk ervoor gestemd.
Nope. Roe vs. Wade was een besluit van het Hooggerechtshof. Daar is geen Senaat, Huis van Afgevaardigden of President bij betrokken geweest.
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:13:45 #214
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204372039
quote:

[..]
Abortus reguleren gaat daar weinig in veranderen en is niets anders dan symptoombestrijding.
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:13:55 #215
47047 Herkauwer
pi_204372041
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nope. Roe vs. Wade was een besluit van het Hooggerechtshof. Daar is geen Senaat, Huis van Afgevaardigden of President bij betrokken geweest.
En de rechters zijn aangesteld door de president met goedkeuring van het huis toch?

Overigens ben ik het wel met je eens dat het systeem niet goed in elkaar zit. Dat moet toch beter kunnen.
pi_204372116
quote:

[..]
Nu doe je het weer. Cijfers graag dat men aan 'foeticide' doet in de VS omdat het meisjes waren graag. En hoe zou het leven van die 44 miljoen kinderen en hun moeders er uit gezien hebben denk je? Rozengeur en manenschijn?

Verder doet wat jij en ik ervan vinden er niet zo toe. Net zoals niemand mij kan dwingen om ruggemerg of een orgaan af te staan om een leven te redden - zelfs na mijn dood wanneer ik zelf niks meer aan m'n organen heb - zou ook niemand een vrouw moeten kunnen dwingen om niet slechts 9 maanden maar meestal de rest van haar leven af te staan voor een ongewenst kind. Dat eerste is gewoon vrijwel overal wettelijk vastgelegd, ook in de VS. Dat tweede niet. En dat is gewoon enorm krom, hoe je er moreel ook tegenaan kijkt.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:35:01 #217
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204372178
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Van wie?
Van hen die neuken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:37:20 #218
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204372205
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:35 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Van hen die neuken.
:')_!
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:39:58 #219
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204372227
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is echt niet wat ik voorbij zie komen. Deze hele post ruikt eigenlijk een beetje naar eerst een schijnbeweging naar links om vervolgens een scherpe bocht naar rechts te nemen om te kunnen zeggen "ja maar ik bekijk het echt van alle kanten!"

Echt late abortussen zijn hier alleen toegestaan als er echt iets aan de hand is en dan niet "ja mijn beslissing". Bij mijn weten wordt daar niet aan getornd.
Misschien nu nog niet, maar in bepaalde kampen is dat toch wel een ideaal. Zoals men ook op sommige lagere scholen in de VS bizarre lesstof hanteert en kinderen probeert te hersenspoelen op gebied van seksuele orientatie.

Het soort volk ook wat inzake abortus roept 'MIJN LICHAAM = MIJN KEUS!!!1!' maar als het om coronavaccinaties en mask mandates gaat het liefst de vaccinatieweigeraars in concentratiekampen op laat sluiten :')
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:46:27 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204372287
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nu doe je het weer. Cijfers graag dat men aan 'foeticide' doet in de VS omdat het meisjes waren graag. En hoe zou het leven van die 44 miljoen kinderen en hun moeders er uit gezien hebben denk je? Rozengeur en manenschijn?

Verder doet wat jij en ik ervan vinden er niet zo toe. Net zoals niemand mij kan dwingen om ruggemerg of een orgaan af te staan om een leven te redden - zelfs na mijn dood wanneer ik zelf niks meer aan m'n organen heb - zou ook niemand een vrouw moeten kunnen dwingen om niet slechts 9 maanden maar meestal de rest van haar leven af te staan voor een ongewenst kind. Dat eerste is gewoon vrijwel overal wettelijk vastgelegd, ook in de VS. Dat tweede niet. En dat is gewoon enorm krom, hoe je er moreel ook tegenaan kijkt.
Plus dat het sinds 1973 is. Dus bijna vijftig jaar = ongeveer 900k veilige abortussen per jaar. Dat gaan er nu honderdduizenden blijven maar dan onveilige met alle gevolgen van dien, plus alle maatschappelijke ellende van dien van kinderen waarvan de moeder de keuze ontnomen werd in de praktijk.

Vlak ook niet uit wat er gebeurd als degenen die het uitvoeren daadwerkelijk achter tralies gaan verdwijnen. Voor elk van hen zullen duizenden vrouwen zich moeten gaan richten tot andere, mogelijk minder professionele hulpverleners en verdwijnt ook een hoop reproductive health (wat meer dan abortus behelst) buiten bereik van juist de kansarme klasse.
  vrijdag 8 april 2022 @ 14:47:55 #221
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204372304
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Misschien nu nog niet, maar in bepaalde kampen is dat toch wel een ideaal. Zoals men ook op sommige lagere scholen in de VS bizarre lesstof hanteert en kinderen probeert te hersenspoelen op gebied van seksuele orientatie.

Het soort volk ook wat inzake abortus roept 'MIJN LICHAAM = MIJN KEUS!!!1!' maar als het om coronavaccinaties en mask mandates gaat het liefst de vaccinatieweigeraars in concentratiekampen op laat sluiten :')
Nou, ik zie hier een masker keihard afgaan :D
  vrijdag 8 april 2022 @ 15:00:52 #222
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204372416
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou, ik zie hier een masker keihard afgaan :D
Poging tot leuke (matige) grap? Die hoort op de rommelmarkt thuis.
pi_204372470
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Googelen. Wie kan het niet?

quote:
.... zou ook niemand een vrouw moeten kunnen dwingen om niet slechts 9 maanden maar meestal de rest van haar leven af te staan voor een ongewenst kind. Dat eerste is gewoon vrijwel overal wettelijk vastgelegd, ook in de VS. Dat tweede niet. En dat is gewoon enorm krom, hoe je er moreel ook tegenaan kijkt.
Je doet nu net alsof ik tegen abortus ben.
pi_204372480
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:13 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Abortus reguleren gaat daar weinig in veranderen en is niets anders dan symptoombestrijding.
Wie heeft het over abortus reguleren?

Als er ook maar iemand is die de moeite neemt om te lezen wat ik schrijf, dan krijgen ew een wat heldere discussie.
  vrijdag 8 april 2022 @ 15:13:55 #225
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204372535
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als er ook maar iemand is die de moeite neemt om te lezen wat ik schrijf, dan krijgen ew een wat heldere discussie.
Ja, dat roep je wel vaker in dit topic zonder te zeggen waar je dan precies voor pleit. Goed verhaal.
pi_204372665
quote:
quote:
These media sources are moderately to strongly biased toward conservative causes through story selection and/or political affiliation. They may utilize strong loaded words (wording that attempts to influence an audience by using appeal to emotion or stereotypes), publish misleading reports and omit reporting of information that may damage conservative causes. Some sources in this category may be untrustworthy.
"Institute for Family Studies - Media Bias/Fact Check" https://mediabiasfactchec(...)amily-studies/?amp=1

Goed verhaal, doe ik niks mee.

quote:
[..]
Je doet nu net alsof ik tegen abortus ben.
En nee, dat doe ik niet. Ik zeg alleen dat het anti abortus standpunt juridisch niet verdedigbaar is, ongeacht immer wiens morele standpunt.
  vrijdag 8 april 2022 @ 15:29:52 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204372692
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Met zo’n kinderachtig wereldbeeld stel je jezelf wel heel kwetsbaar op in deze discussie. Ik heb meerdere argumenten aangegeven waarom abortus niet altijd goed te praten is. En ja, dat is vaak het geval als de man zijn verantwoordelijkheid met een gedwongen abortus kan ontwijken.

Een man is vaak fysiek sterker dan een vrouw. Bill Clinton had geen affaire aan moeten gaan met een veel jongere ondergeschikte. Machtsverhoudingen, weet je wel.

Helaas heeft Regressief Links in al haar wijsheid deze discussie weten te condenseren tot “vrouw baas in eigen buik” om zich zo voor het karretje te laten spannen van mannen die het prachtig vinden. Lang leve de lol! Want Girlpower en vrouwen zijn sterk en onafhankelijk.

En wie profiteert het meest van het recht op abortus?
Eigenlijk zeg je helemaal niets met deze post. Jouw subjectieve mening is dat mijn wereldbeeld kinderachtig is, en dat mag je wat mij betreft vinden hoor. Ook de rest van je post is gewoon wat geleuter in de ruimte. Ik heb niet al jouw posts gelezen en ik ga daar ook zeker geen tijd aan besteden, want ik weet allang zeker dat abortus altijd gerechtvaardigd is, domweg omdat de vrouw in kwestie daarvoor kiest.

Zelfbeschikkingsrecht, weet je wel?
Resistance is futile.
pi_204372697
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Met alle respect, wat je schrijft zijn alleen helaas enorm warrige betogen die van de hak op de tak gaan, gepaard met sterk hyperbolisch taalgebruik. Dat draagt niet echt bij tot een heldere discussie.
pi_204372785
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Het is niet seksuele voorlichting, maar ofwel god, ofwel de natuur die mensen (en eenden) zo maakt.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)end-1381395-a1251076

En ja, die dode eend die besprongen wordt is ook een woerd.

Ik hoop dat je de abortustechnische voordelen van homoseksualiteit snapt.

---sorry---
---(Nou ja, een heel klein beetje)---
pi_204372796
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:30 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Met alle respect, wat je schrijft zijn alleen helaas enorm warrige betogen die van de hak op de tak gaan, gepaard met sterk hyperbolisch taalgebruik. Dat draagt niet echt bij tot een heldere discussie.
Met alle respect nog wel.
pi_204372822
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Met alle respect nog wel.
Waarom ga je niet gewoon in op mijn ontopic posts?
  vrijdag 8 april 2022 @ 15:44:20 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204372831
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:30 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Eens. Gaslighten noemen we dat ook wel.
Resistance is futile.
pi_204372877
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:10 schreef Momo het volgende:
Ik vind het maar eng hoeveel mensen hier anti abortus zijn. Toch iets wat een beginwaarde is bij een ontwikkelde samenleving. En dan volgens mij niet eens uit geloofsoverwegingen maar uit een rare conservatieve hersenkronkel of vrouwenhaat, eng eng.
En hoeveel van die mensen mannen zijn…
pi_204372901
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Waarom ga je niet gewoon in op mijn ontopic posts?
Omdat je lullige antwoorden geeft.
pi_204372948
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Omdat je lullige antwoorden geeft.
Wat is dit voor een snowflake reactie? Ik geef slechts als reactie op de anti abortus posts mijn standpunt weer. En ik heb nog vrijwel niemand zien proberen om dat standpunt te weerleggen.

If you don't like my answers, don't ask the questions.
pi_204372977
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wat is dit voor een snowflake reactie? Ik geef slechts als reactie op de anti abortus posts mijn standpunt weer. En ik heb nog vrijwel niemand zien proberen om dat standpunt te weerleggen.

If you don't like my answers, don't ask the questions.
Maar ik heb an sich niets tegen abortus. Waar ik wel problemen mee heb, is dat het een enorm paardenmiddel is, dat misbruikt wordt om een immens probleem 'op te lossen', maar wat niet verder komt dan wegkijken. De getallen zijn weerzinwekkend.
  vrijdag 8 april 2022 @ 16:05:00 #237
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204373025
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Maar ik heb an sich niets tegen abortus. Waar ik wel problemen mee heb, is dat het een enorm paardenmiddel is, dat misbruikt wordt om een immens probleem 'op te lossen', maar wat niet verder komt dan wegkijken. De getallen zijn weerzinwekkend.
Er fluisteren hogere machten allerlei vrouwen in dat ze abortus moeten plegen? Of hoe werkt dat precies, dat 'misbruiken om een immens probleem op te lossen'?
pi_204373145
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Hoezo is abortus een 'paardenmiddel' als je zelf spreekt van een immens probleem? Wat is dat immense probleem?
pi_204373196
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:05 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Er fluisteren hogere machten allerlei vrouwen in dat ze abortus moeten plegen? Of hoe werkt dat precies, dat 'misbruiken om een immens probleem op te lossen'?
Waar het om gaat is dat er in grote getalen abortus wordt gepleegd. In de VS twee keer zo vaak als in Nederland. Hoe je daar fluisterende hogere machten bij wil betrekken, is mij een raadsel. Hoe zou jij het vinden als je dochter geconfronteerd werd met zo'n keuze? Is dat een keuze die je iemand toewenst?

Daarnaast gaan we veel te gemakkelijk voorbij aan het idee dat het maar om wat celletjes gaat, of dat het hier alleen maar om een heel simpel probleem gaat. Dat de vrouw baas is in eigen buik. Maar is dat zo? Maakt ze die beslissing zelf, of zijn er partijen die druk op haar uitoefenen om die beslissing te nemen. Als ze die beslissing zelf maakt, valt er iets voor te zeggen. Maar als een echtgenoot of vriend doet, die er verder geen zin in heeft, is dat iets waar we ons dan maar bij neer moeten leggen? Wat doen we die families aan?
  vrijdag 8 april 2022 @ 16:27:15 #240
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204373219
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Waar het om gaat is dat er in grote getalen abortus wordt gepleegd. In de VS twee keer zo vaak als in Nederland. Hoe je daar fluisterende hogere machten bij wil betrekken, is mij een raadsel.
Waar komt het dan door in jouw optiek?

quote:
Hoe zou jij het vinden als je dochter geconfronteerd werd met zo'n keuze? Is dat een keuze die je iemand toewenst?
Waarom meen jij dat voorstanders van keuzevrijheid abortus bijna een feestje vinden? Waar komt die rare illusie vandaan?

quote:
Daarnaast gaan we veel te gemakkelijk voorbij aan het idee dat het maar om wat celletjes gaat, of dat het hier alleen maar om een heel simpel probleem gaat. Dat de vrouw baas is in eigen buik. Maar is dat zo? Maakt ze die beslissing zelf, of zijn er partijen die druk op haar uitoefenen om die beslissing te nemen. Als ze die beslissing zelf maakt, valt er iets voor te zeggen. Maar als een echtgenoot of vriend doet, die er verder geen zin in heeft, is dat iets waar we ons dan maar bij neer moeten leggen? Wat doen we die families aan?
Andersom geldt net zo goed: vrouwen die onder druk worden gezet om geen abortus te ondergaan. Wat doen we die families aan? Moeten we ons daarbij neerleggen?
pi_204373246
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Hoezo is abortus een 'paardenmiddel' als je zelf spreekt van een immens probleem? Wat is dat immense probleem?
Post 209.
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 16:31:44 #242
5428 crew  miss_sly
pi_204373258
quote:

[..]
Waar het om gaat is dat er in grote getalen abortus wordt gepleegd. In de VS twee keer zo vaak als in Nederland. Hoe je daar fluisterende hogere machten bij wil betrekken, is mij een raadsel. Hoe zou jij het vinden als je dochter geconfronteerd werd met zo'n keuze? Is dat een keuze die je iemand toewenst?
Ik hoop dat mijn dochter goede anticonceptie gebruikt zodat ze niet voor deze keuze komt te staan. En daar zal ik haar bij steunen en motiveren, door over de opties van anticonceptie te praten en er niet vanuit te gaan dat mjin dochter tot ze meerderjarig is en gaat trouwen geen seks zal hebben.
quote:
Moeten we dus tegen abortus zijn omdat er de kans bestaat dat er eikels zijn die niet alleen de vrouw ongewenst en ongepland zwanger maken, maar daar bovenop ook nog eens die vrouw zouden kunnen dwingen tot een abortus? Het dwingen tot het op de wereld zetten van datzelfde kind is dan weer wél een geoorloofd iets?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204373285
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Waar komt het dan door in jouw optiek?
Gemiddeld opleidingsniveau is ondanks peperdure investeringen in onderwijs niet best, en vooral de allerarmsten krijgen heel belabberd onderwijs. Daarnaast is het soms ver zoeken naar social fabric. Amerikanen zijn vaak net grote kinderen, die maar een halve dag vooruit kunnen denken.

quote:
Waarom meen jij dat voorstanders van keuzevrijheid abortus bijna een feestje vinden? Waar komt die rare illusie vandaan?
Dat is wel een hele frappante interpretatie van wat ik schrijf.

quote:
Andersom geldt net zo goed: vrouwen die onder druk worden gezet om geen abortus te ondergaan. Wat doen we die families aan? Moeten we ons daarbij neerleggen?
Nee natuurlijk niet. Je moet dit soort zaken bij de wortel (euh, wortel?) aanpakken. Los dit op zodat je niet met deze keuzes geconfronteerd wordt.
  vrijdag 8 april 2022 @ 16:36:16 #244
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204373303
quote:

[..]
Nee, daarom ben ik ook erg blij met het hogere niveau van seksuele voorlichting in Nederland, ook iets waar juist in de conservatieve gebieden jongeren van verstoken blijven.
quote:
Daarnaast gaan we veel te gemakkelijk voorbij aan het idee dat het maar om wat celletjes gaat, of dat het hier alleen maar om een heel simpel probleem gaat.
Daar ga jij inderdaad veel te makkelijk aan voorbij, dat het maar wat celletjes zijn die een simpel probleem vormen. ;)
quote:
Dat de vrouw baas is in eigen buik. Maar is dat zo? Maakt ze die beslissing zelf, of zijn er partijen die druk op haar uitoefenen om die beslissing te nemen. Als ze die beslissing zelf maakt, valt er iets voor te zeggen. Maar als een echtgenoot of vriend doet, die er verder geen zin in heeft, is dat iets waar we ons dan maar bij neer moeten leggen? Wat doen we die families aan?
De vraag is juist hier of ze de keuze wel heeft van een beslissing. Als je een optie wegneemt dan nee, dan maakt ze die beslissing niet zelf, dat hebben conservatieve, rijke mannen voor haar gedaan.
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 16:36:39 #245
5428 crew  miss_sly
pi_204373308
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Gemiddeld opleidingsniveau is ondanks peperdure investeringen in onderwijs niet best, en vooral de allerarmsten krijgen heel belabberd onderwijs. Daarnaast is het soms ver zoeken naar social fabric. Amerikanen zijn vaak net grote kinderen, die maar een halve dag vooruit kunnen denken.
[..]

Ik denk dat vooral ook een goede seksuele voorlichting verschil kan maken. Door dat idiote puriteinse gedoe van de Amerikanen en dan vooral de Republikeinen is de gemiddelde kennis van het eigen lichaam en dat van het andere geslacht echt bijzonder belabberd.
pi_204373324
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:31 schreef miss_sly het volgende:
Moeten we dus tegen abortus zijn omdat er de kans bestaat dat er eikels zijn die niet alleen de vrouw ongewenst en ongepland zwanger maken, maar daar bovenop ook nog eens die vrouw zouden kunnen dwingen tot een abortus? Het dwingen tot het op de wereld zetten van datzelfde kind is dan weer wél een geoorloofd iets?
Ik ben niet dogmatisch tegen abortus. Maar ik zie het niet als een oplossing. Net zoals ik goed slapen en goed handenwassen wel goede preventie tegen verkoudheid vind, maar een operatie me te ver gaat.

Er is hier al eerder gepost dat het vaak om jonge mensen gaat, die hersens hebben die nog niet genoeg ontwikkeld zijn om de juiste keuzes te maken. Net zoals dat jij je dochter probeert te beschermen tegen deze valkuil denk ik dat de Amerikanen als samenleving veel meer hun best moeten doen als die begeleiding ontbreekt.

Los dit probleem op voordat je zorgen over een abortus moet maken.
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 16:41:40 #247
5428 crew  miss_sly
pi_204373363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik ben niet dogmatisch tegen abortus. Maar ik zie het niet als een oplossing. Net zoals ik goed slapen en goed handenwassen wel goede preventie tegen verkoudheid vind, maar een operatie me te ver gaat.

Er is hier al eerder gepost dat het vaak om jonge mensen gaat, die hersens hebben die nog niet genoeg ontwikkeld zijn om de juiste keuzes te maken. Net zoals dat jij je dochter probeert te beschermen tegen deze valkuil denk ik dat de Amerikanen als samenleving veel meer hun best moeten doen als die begeleiding ontbreekt.

Los dit probleem op voordat je zorgen over een abortus moet maken.
Zeker moet je proberen te zorgen dat de beslissing voor een abortus niet gemaakt zou hoeven worden. Maar punt is dat dat niet voldoende gebeurt. En dat het dan de vrouwen zijn die gedwongen worden om de zwangerschap uit te dragen, het kind te krijgen en dat op te voeden, die daar de hoogste prijs voor betalen. Niet de witte, rijke man die bepaald heeft dat een abortus niet moet. En dat seks voor het huwelijk niet moet. En dat tieners geen seks hebben. En geen kennis van seks en hun eigen lichaam moeten hebben. En die intussen de katjes in het donker knijpen en wél een abortus regelen als hun minnares per ongeluk toch zwanger wordt...waarbij de minnares dan weer niets te vertellen heeft, want die baby mag dan weer absoluut niet geboren worden.

En daarnaast zijn er ook vrouwen die echt de tienerleeftijd al zijn ontstegen die een abortus willen. En dat moet gewoon kunnen. Dat zou hun recht moeten zijn.
pi_204373405
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker moet je proberen te zorgen dat de beslissing voor een abortus niet gemaakt zou hoeven worden. Maar punt is dat dat niet voldoende gebeurt. En dat het dan de vrouwen zijn die gedwongen worden om de zwangerschap uit te dragen, het kind te krijgen en dat op te voeden, die daar de hoogste prijs voor betalen. Niet de witte, rijke man die bepaald heeft dat een abortus niet moet. En dat seks voor het huwelijk niet moet. En dat tieners geen seks hebben. En geen kennis van seks en hun eigen lichaam moeten hebben. En die intussen de katjes in het donker knijpen en wél een abortus regelen als hun minnares per ongeluk toch zwanger wordt...waarbij de minnares dan weer niets te vertellen heeft, want die baby mag dan weer absoluut niet geboren worden.

En daarnaast zijn er ook vrouwen die echt de tienerleeftijd al zijn ontstegen die een abortus willen. En dat moet gewoon kunnen. Dat zou hun recht moeten zijn.
Die man komt daar nu mee weg. Doe daar wat aan. Dan los je een probleem ten minste pragmatisch op. Het zijn vaak de mannen die van zo'n abortus profiteren. Maar de vrouw zit wel met de fysieke en mentale gevolgen.
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 16:48:25 #249
5428 crew  miss_sly
pi_204373428
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Die man komt daar nu mee weg. Doe daar wat aan. Dan los je een probleem ten minste pragmatisch op. Het zijn vaak de mannen die van zo'n abortus profiteren. Maar de vrouw zit wel met de fysieke en mentale gevolgen.
En hoe doe je daar dan wat aan?
pi_204373502
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Post 209.
Daar heb ik op gereageert waarop je zelf daarna weigerde inhoudelijk op in te gaan.

Dus nogmaals, voor jou en verder iedereen die zo fel anti abortus is: waarom is het wettelijk vastgelegd en vind iedereen het normaal dat ik mag weigeren om (delen van) mijn lichaam ter beschikking te stellen om iemands leven te redden, terwijl dit niet geldt voor een vrouw en haar baarmoeder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')