abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204368114
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:46 schreef Seven. het volgende:
Jammer dat mannen zo makkelijk onder hun verantwoordelijkheid uit kunnen komen als ze een kind verwekken. Als elke man die een kind verwekt verplicht de opvoeding en kosten zou moeten dragen, dan denk ik dat abortus voor bijna elke man een acceptabele optie is.

Uiteindelijk gaat abortus over de seksuele vrijheid van de vrouw. Nogal scary voor de conservatieve medemens blijkbaar.
Elke man?
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  vrijdag 8 april 2022 @ 00:49:24 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204368116
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:48 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Elke man?
Lees eens wat er staat.
Resistance is futile.
pi_204368120
Ik mag toch wel aannemen dat al die anti abortus mensen toch wel een roedel geadopteerde kinderen opvangen? Ik begreep dat het aantal adopteerbare kinderen uit de VS wel eens flink kon gaan stijgen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204368127
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:49 schreef Seven. het volgende:

[..]
Lees eens wat er staat.
Dat staat er.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_204368146
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:52 schreef Barbusse het volgende:
Ik mag toch wel aannemen dat al die anti abortus mensen toch wel een roedel geadopteerde kinderen opvangen? Ik begreep dat het aantal adopteerbare kinderen uit de VS wel eens flink kon gaan stijgen.
400.000 kinderen in het systeem van pleeggezinnen en tijdelijke opvang, 107.000 daarvan wachten op adoptie.

Die aantallen veranderen overigens al jaren niet significant en als ik dan hoor dat hier mensen roepen dat adoptie zo'n fantastische optie is voor ongewenste kinderen dan vraag ik mij wel af waarom er dan zoveel niet geadopteerd worden.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2022 01:14:05 ]
pi_204368149
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
400.000 kinderen in het systeem van pleeggezinnen en tijdelijke opvang, 107.000 daarvan wachten op adoptie.

Die aantallen veranderen overigens al jaren niet significant.
Werk aan de winkel dus voor die mensen die claimen het (ongeboren) leven als heilig te zien.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204368155
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Werk aan de winkel dus voor die mensen die claimen het (ongeboren) leven als heilig te zien.
Uh huh, I'm sure they'll get right on it...
pi_204368165
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:47 schreef hoechst het volgende:
Neuken doe je toch als je een kind wilt?
wat mij trouwens erg sterk lijkt in deze tijd...
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204368169
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Uh huh, I'm sure they'll get right on it...
Ik denk dat het blijft bij comments dat 'die vrouwtjes' maar gewoon hun verantwoordelijkheid moeten nemen en anders maar gewoon hun benen bij elkaar hadden moeten houden. Verder mogen moeders en kinderen best getraumatiseerd worden hoor.
pi_204368172
Ik kan anders nog wel een keertje dat linkje plaatsen naar de gevolgen van een algeheel verbod op abortus uit Malta? Zouden de prolifers dat durven lezen denk je?
pi_204368185
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
De mens heeft keuzevrijheid.
Daar zijn de meningen over verdeeld.

https://www.psychologytod(...)do-we-have-free-will
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204368196
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[Voor 24 weken is het slechts een foetus die je in stukjes kan hakken en in de afvalbak kan gooien]

Een foetus kent geen pijn en heeft geen bewustzijn.

[, maar met 24 weken is het een mens dat bescherming verdient? ]

Dat is de wettelijke grens die 'wij' zelf gesteld hebben. Het zou ook later kunnen, want pijn en bewustzijn komen later.
[..]

Niet bijzonder, wetenschappelijk onderbouwd.

Ik ben wel benieuwd naar bronnen met wetenschappelijke onderbouwing voor die stellingen.
Ik ben vooral benieuwd hoe je bewustzijn meet.
Voor zover ik weet hebben we geen werkbare operationele definitie van bewustzijn.
pi_204368200
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hitchens is een stupide lul, iets als abortus moet live op TV? Want het is nog niet bezwaarlijk genoeg voor de vrouw in kwestie?

Godverdomme, ik vloek zelden hier, maar godverdomme wat een enorme godvergeten klootzak ben je dan als je dat uit je bek weet te krijgen. En het zal weer geen man zijn die een grote bek heeft over zaken die hijzelf nooit hoeft te beleven.
Onbegrijpelijk dat dat de broer van Christopher is.
pi_204368203
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:43 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, laten we eens beginnen met besnijdenissen op TV te laten zien dan, als het "wel of niet op TV uitzenden" het referentiekader is.
Dat is een uitstekend idee.
pi_204368214
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:46 schreef Seven. het volgende:
Jammer dat mannen zo makkelijk onder hun verantwoordelijkheid uit kunnen komen als ze een kind verwekken. Als elke man die een kind verwekt verplicht de opvoeding en kosten zou moeten dragen, dan denk ik dat abortus voor bijna elke man een acceptabele optie is.

Uiteindelijk gaat abortus over de seksuele vrijheid van de vrouw. Nogal scary voor de conservatieve medemens blijkbaar.
Dat vind ik nogal een stevige stelling.
Ik vind absoluut dat abortus mogelijk moet zijn, maar ik zie het toch bij voorkeur vermeden worden, eerst en vooral in het belang van vrouwen.
(Alhoewel het belang van het kind ook een aanzienlijke rol speelt, waarmee ik dan bedoel dat een kind een liefdevolle en kansrijke jeugd verdient, alhoewel dat natuurlijk lang niet altijd het geval is, ook niet bij gewenste kinderen.)
pi_204368331
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die aantallen veranderen overigens al jaren niet significant en als ik dan hoor dat hier mensen roepen dat adoptie zo'n fantastische optie is voor ongewenste kinderen dan vraag ik mij wel af waarom er dan zoveel niet geadopteerd worden.
We hebben het over de VS. We are from the government and we are here to help.

Overheidsdiensten die het dus beter weten, en die kinderen met een Native American achtergrond alleen maar in een pleeggezin willen plaatsen met dezelfde achtergrond.

Nee, dat is niet racistisch.

Er zitten nogal wat haken en ogen aan zo’n adoptieprocedure, waardoor mijn Amerikaanse collega’s indertijd zijn uitgeweken naar het buitenland.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lyrebird op 08-04-2022 07:08:37 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204368336
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:28 schreef Barbusse het volgende:
Ik kan anders nog wel een keertje dat linkje plaatsen naar de gevolgen van een algeheel verbod op abortus uit Malta? Zouden de prolifers dat durven lezen denk je?
Denk je dat dit de discussie helpt? Je kunt altijd je gelijk proberen te halen door naar de extremen te wijzen. Ik zie meer in een holistische kijk. Ben daarom ook niet tegen abortus. Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waarbij het de enige oplossing is. Maar om dat dan te misbruiken om foeticide goed te praten, gaat me te ver.

Je moet voor de grap (nou ja) eens in de cijfers gaan duiken, en gaan zoeken naar de kans dat de tweede, derde of vierde spruit een jongetje is.

In bepaalde bevolkingsgroepen kom je dan uit op statistieken die uitwijzen dat meisjes bij voorkeur worden geaborteerd.

Daar zitten wij met z’n allen heel erg op te wachten, want fuck it, de vrouw beslist over haar eigen lichaam. Zo kijken wij weg, want we vinden het allemaal prachtig. Kijk ons eens virtue signalen. Wij zijn zo progressief. Meisjesmoord? Hell yeah!

Ja onnozele, in sprookjesland is abortus een zaak voor de vrouw misschien. Maar in andere landen staat de moeder onder intense druk van de vader en familie, en de overheid faciliteert het nog ook!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 08-04-2022 07:17:44 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204368366
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:44 schreef loveli het volgende:
Nog even mijn kijk erop:
[..]

Heb je ook een bron voor dat cijfer? En dan niet de verzonnen cijfers van een van de vele Christelijke anti-abortuswebsites.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2022 06:36:32 ]
pi_204368385
Om het even heel erg duidelijk te stellen:

Roe vs Wade was een lapmiddel voor de gevolgen van de seksuele revolutie, waarbij de man er gemakkelijk van af kwam.

Het is ook niet zo gek dat mannen druk uitoefenen op vrouwen om abortus te plegen, omdat ze het geld niet hadden om kinderen te kunnen hebben, niet oud genoeg waren om vader te zijn, al te veel kinderen hadden, in een relatie zaten die waarschijnlijk geen stand zou houden. Dat zijn allemaal redelijke redenen, maar of dat dan genoeg is om een foetus te aborteren? Dit zijn ook zaken die je eerder had kunnen bedenken, maat.

Als je abortus nog steeds zo simplistisch durft te beschouwen als vrouwen die recht hebben om wat er gebeurt in het eigen lichaam, dan snap je de problematiek niet.
pi_204368392
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 06:48 schreef Lyrebird het volgende:
Om het even heel erg duidelijk te stellen:

Roe vs Wade was een lapmiddel voor de gevolgen van de seksuele revolutie, waarbij de man er gemakkelijk van af kwam.

Het is ook niet zo gek dat mannen druk uitoefenen op vrouwen om abortus te plegen, omdat ze het geld niet hadden om kinderen te kunnen hebben, niet oud genoeg waren om vader te zijn, al te veel kinderen hadden, in een relatie zaten die waarschijnlijk geen stand zou houden. Dat zijn allemaal redelijke redenen, maar of dat dan genoeg is om een foetus te aborteren? Dit zijn ook zaken die je eerder had kunnen bedenken, maat.

Als je abortus nog steeds zo simplistisch durft te beschouwen als vrouwen die recht hebben om wat er gebeurt in het eigen lichaam, dan snap je de problematiek niet.
Sorry maar dat is wel een beetje de end game. Baas eigen buik VS ongeboren vrucht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 8 april 2022 @ 07:55:05 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204368543
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:19 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat vind ik nogal een stevige stelling.
Ik vind absoluut dat abortus mogelijk moet zijn, maar ik zie het toch bij voorkeur vermeden worden, eerst en vooral in het belang van vrouwen.
(Alhoewel het belang van het kind ook een aanzienlijke rol speelt, waarmee ik dan bedoel dat een kind een liefdevolle en kansrijke jeugd verdient, alhoewel dat natuurlijk lang niet altijd het geval is, ook niet bij gewenste kinderen.)
De mannen die tegen abortus zijn, geven helemaal NIETS om het kind. Als het ze om het kind te doen was, dan zouden ze wel massaal opstaan om de zorg op zich te nemen. Als al die mannen zelf voor een liefdevolle en kansrijke jeugd zouden zorgen, dan kun je stellen dat het de pro-lifers te doen is om het kind. Tot die tijd gaat het gewoon om de onderwerping van vrouwen. Ze mag niet onafhankelijk zijn en ze mag al helemaal niet neuken.
Resistance is futile.
pi_204368663
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 07:55 schreef Seven. het volgende:

[..]
De mannen die tegen abortus zijn, geven helemaal NIETS om het kind. Als het ze om het kind te doen was, dan zouden ze wel massaal opstaan om de zorg op zich te nemen. Als al die mannen zelf voor een liefdevolle en kansrijke jeugd zouden zorgen, dan kun je stellen dat het de pro-lifers te doen is om het kind. Tot die tijd gaat het gewoon om de onderwerping van vrouwen. Ze mag niet onafhankelijk zijn en ze mag al helemaal niet neuken.
Pff. Zwart wit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204368668
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 07:55 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat ben ik volledig met je eens.
Ik denk dat ik je opmerking (Uiteindelijk gaat abortus over de seksuele vrijheid van de vrouw) anders lees dan dat jij hem bedoelt.
Persoonlijk vind ik het nogal raar dat er mannen zijn die behoefte hebben aan een dergelijke niet onafhankelijke vrouw.

Een vrouw moet, net als een man, voor zichzelf kunnen zorgen, een relatie met eoa onderdrukt, afhankelijk gemaakt wezen vind ik echt helemaal niet aantrekkelijk.
Ik snap er ook geen snars van dat mannen die moeders, tantes, oma's en zussen hadden, zich er in het verleden oprecht van wisten te overtuigen dat hun brein beter zou zijn dan dat van vrouwen.
Ja, als je vrouwen onderwijs ontzegt, dan gaan ze bepaalde kennis idd niet kunnen opdoen.

Mannen die behoefte hebben aan een dergelijke vrouw, kunnen beter een hond nemen, alhoewel een aantal ervan waarschijnlijk een hond ook niet fatsoenlijk zullen behandelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tanatos op 08-04-2022 08:34:26 ]
  vrijdag 8 april 2022 @ 08:24:07 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204368716
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Pff. Zwart wit.
Ben jij van mening dat het om het ongeboren kind gaat, dan?
Resistance is futile.
  vrijdag 8 april 2022 @ 08:27:17 #150
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_204368733
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ook niet in verkrachting en incest.

Persoonlijk vind ik iedereen, en zeker mannen, die zelfs in die situaties menen het beter te weten, qua moraal en zo, het laagste van het laagste.

Jij hoeft je daarna verder ook niet bezig te houden met de wat complexere vragen als: wat betekent dat voor een moeder, wat betekent dat voor het kind... je hebt je deugpuntje gescoord en leeft vrolijk verder.
Dit dus, wat een walgelijke figuren zijn dat toch zoals Damsco, oordelen over dingen wat ze zelf nooit kunnen ervaren. Dit soort figuren zou verplicht moeten worden te zorgen voor alle ongewenste kinderen als abortus verboden zou worden.

Gelukkig gaat dat hier nooit gebeuren omdat de meerderheid van Nederland wel kan nadenken en geen achterlijke conservatieve idioot is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')