Abortus en ontwikkelde samenleving in een zinquote:Op vrijdag 8 april 2022 13:10 schreef Momo het volgende:
Ik vind het maar eng hoeveel mensen hier anti abortus zijn. Toch iets wat een beginwaarde is bij een ontwikkelde samenleving. En dan volgens mij niet eens uit geloofsoverwegingen maar uit een rare conservatieve hersenkronkel of vrouwenhaat, eng eng.
Begintbetoog met het verzoek om niet in extremente vervallen, vervalt zelf direct in het extreme. En het is duidelijk dat jij het artikel waar ik naar refereer niet gelezen hebt. Dus alstu: https://drive.google.com/(...)nie9Z03hxRv6I3tGcaE4quote:Op vrijdag 8 april 2022 06:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Denk je dat dit de discussie helpt? Je kunt altijd je gelijk proberen te halen door naar de extremen te wijzen. Ik zie meer in een holistische kijk. Ben daarom ook niet tegen abortus. Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waarbij het de enige oplossing is. Maar om dat dan te misbruiken om foeticide goed te praten, gaat me te ver.
De rest is wel zo'n raar onsamenhangend betoog, daar kan niemand iets mee. Cijfers dat men in de VS massaal aan 'foeticide' doet omdat het meisjes zijn graag om dit rare verhaal toch iets van credibiliteit te geven.quote:Je moet voor de grap (nou ja) eens in de cijfers gaan duiken, en gaan zoeken naar de kans dat de tweede, derde of vierde spruit een jongetje is.
In bepaalde bevolkingsgroepen kom je dan uit op statistieken die uitwijzen dat meisjes bij voorkeur worden geaborteerd.
Daar zitten wij met z’n allen heel erg op te wachten, want fuck it, de vrouw beslist over haar eigen lichaam. Zo kijken wij weg, want we vinden het allemaal prachtig. Kijk ons eens virtue signalen. Wij zijn zo progressief. Meisjesmoord? Hell yeah!
Ja onnozele, in sprookjesland is abortus een zaak voor de vrouw misschien. Maar in andere landen staat de moeder onder intense druk van de vader en familie, en de overheid faciliteert het nog ook!
Opkomen voor het ongeboren leven is trollen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:14 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik ben idd ook wel nieuwsgierig waarom die mensen anti-abortus zijn en of dat soms los staat van religie.
Alhoewel sommigen volgens mij gewoon trollen zijn.
Precies. En dan ineens moeten we ons beleid bouwen op die extremen. Net zoals we kerken streng inkaderen zodat ieders vrijheid gewaarborgd blijft van de excessen van de zeloten. Oh wacht...quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja maar radicale feministen! De horror!
Je zou denken dat de schandalen van religieuze organisaties dan op zijn minst wel aanleiding hebben gegegeven tot het ontzeggen van toegang tot minderjarigen, ja, als dat de maatstaf is. En dat is op grotere schaal gebeurt zoals we nu weten.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. En dan ineens moeten we ons beleid bouwen op die extremen. Net zoals we kerken streng inkaderen zodat ieders vrijheid gewaarborgd blijft van de excessen van de zeloten. Oh wacht...
Maar goed, Oklahoma heeft zichzelf op hetzelfde niveau gezet als El Salvador. Ze zullen er de vruchten ook van plukken. Nou ja, de ongewilde kinderen en hun moeders dan, vooral.
Interne politiek v/d VS interesseert me weinig, en als iets me weinig interesseert dan zal ik er weinig tot niets van weten.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hebt niets gemist, dat durf ik met mijn hand op mijn hart te verklaren
Sterker nog, volgens mij moeten vrouwen dan vaak naar België uitwijken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is echt niet wat ik voorbij zie komen. Deze hele post ruikt eigenlijk een beetje naar eerst een schijnbeweging naar links om vervolgens een scherpe bocht naar rechts te nemen om te kunnen zeggen "ja maar ik bekijk het echt van alle kanten!"
Echt late abortussen zijn hier alleen toegestaan als er echt iets aan de hand is en dan niet "ja mijn beslissing". Bij mijn weten wordt daar niet aan getornd.
Sinds Roe vs. Wade zijn er 44 miljoen foetussen geaborteerd, waaronder 19 miljoen zwarten. Dat zijn getallen waarvan jouw nekharen niet overeind gaan staan? Vind je dat prima? Dat er ook op geslacht wordt geaborteerd, lijkt me ook zeer kwalijk.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:31 schreef Barbusse het volgende:
De rest is wel zo'n raar onsamenhangend betoog, daar kan niemand iets mee. Cijfers dat men in de VS massaal aan 'foeticide' doet omdat het meisjes zijn graag om dit rare verhaal toch iets van credibiliteit te geven.
Ze zijn ook zo preuts als kan in de VS, anti conceptie en voorlichting zou hier ook al bij kunnen helpen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Sinds Roe vs. Wade zijn er 44 miljoen foetussen geaborteerd, waaronder 19 miljoen zwarten. Dat zijn getallen waarvan jouw nekharen niet overeind gaan staan? Vind je dat prima? Dat er ook op geslacht wordt geaborteerd, lijkt me ook zeer kwalijk.
Niet perse, maar dit is zeker het soort discussie dat trollen aantrekt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:34 schreef damsco het volgende:
[..]
Opkomen voor het ongeboren leven is trollen?
Een redelijke opleiding zou al heel veel helpen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:03 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ze zijn ook zo preuts als kan in de VS, anti conceptie en voorlichting zou hier ook al bij kunnen helpen.
Kulargument, mensen stemmen niet voor wetten maar voor afgevaardigden/partijen. Die stemmen voor wetten, dus als er een wet wordt aangenomen dan heeft het volk ervoor gestemd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:06 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een redelijke opleiding zou al heel veel helpen.
Dit is een complex probleem dat je niet met een prutwetje, waar het Amerikaanse volk nooit voor gestemd heeft, kunt oplossen.
Nope. Roe vs. Wade was een besluit van het Hooggerechtshof. Daar is geen Senaat, Huis van Afgevaardigden of President bij betrokken geweest.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:10 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Kulargument, mensen stemmen niet voor wetten maar voor afgevaardigden/partijen. Die stemmen voor wetten, dus als er een wet wordt aangenomen dan heeft het volk ervoor gestemd.
Abortus reguleren gaat daar weinig in veranderen en is niets anders dan symptoombestrijding.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Sinds Roe vs. Wade zijn er 44 miljoen foetussen geaborteerd, waaronder 19 miljoen zwarten. Dat zijn getallen waarvan jouw nekharen niet overeind gaan staan? Vind je dat prima? Dat er ook op geslacht wordt geaborteerd, lijkt me ook zeer kwalijk.
En de rechters zijn aangesteld door de president met goedkeuring van het huis toch?quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nope. Roe vs. Wade was een besluit van het Hooggerechtshof. Daar is geen Senaat, Huis van Afgevaardigden of President bij betrokken geweest.
Nu doe je het weer. Cijfers graag dat men aan 'foeticide' doet in de VS omdat het meisjes waren graag. En hoe zou het leven van die 44 miljoen kinderen en hun moeders er uit gezien hebben denk je? Rozengeur en manenschijn?quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Misschien nu nog niet, maar in bepaalde kampen is dat toch wel een ideaal. Zoals men ook op sommige lagere scholen in de VS bizarre lesstof hanteert en kinderen probeert te hersenspoelen op gebied van seksuele orientatie.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is echt niet wat ik voorbij zie komen. Deze hele post ruikt eigenlijk een beetje naar eerst een schijnbeweging naar links om vervolgens een scherpe bocht naar rechts te nemen om te kunnen zeggen "ja maar ik bekijk het echt van alle kanten!"
Echt late abortussen zijn hier alleen toegestaan als er echt iets aan de hand is en dan niet "ja mijn beslissing". Bij mijn weten wordt daar niet aan getornd.
Plus dat het sinds 1973 is. Dus bijna vijftig jaar = ongeveer 900k veilige abortussen per jaar. Dat gaan er nu honderdduizenden blijven maar dan onveilige met alle gevolgen van dien, plus alle maatschappelijke ellende van dien van kinderen waarvan de moeder de keuze ontnomen werd in de praktijk.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nu doe je het weer. Cijfers graag dat men aan 'foeticide' doet in de VS omdat het meisjes waren graag. En hoe zou het leven van die 44 miljoen kinderen en hun moeders er uit gezien hebben denk je? Rozengeur en manenschijn?
Verder doet wat jij en ik ervan vinden er niet zo toe. Net zoals niemand mij kan dwingen om ruggemerg of een orgaan af te staan om een leven te redden - zelfs na mijn dood wanneer ik zelf niks meer aan m'n organen heb - zou ook niemand een vrouw moeten kunnen dwingen om niet slechts 9 maanden maar meestal de rest van haar leven af te staan voor een ongewenst kind. Dat eerste is gewoon vrijwel overal wettelijk vastgelegd, ook in de VS. Dat tweede niet. En dat is gewoon enorm krom, hoe je er moreel ook tegenaan kijkt.
Nou, ik zie hier een masker keihard afgaanquote:Op vrijdag 8 april 2022 14:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Misschien nu nog niet, maar in bepaalde kampen is dat toch wel een ideaal. Zoals men ook op sommige lagere scholen in de VS bizarre lesstof hanteert en kinderen probeert te hersenspoelen op gebied van seksuele orientatie.
Het soort volk ook wat inzake abortus roept 'MIJN LICHAAM = MIJN KEUS!!!1!' maar als het om coronavaccinaties en mask mandates gaat het liefst de vaccinatieweigeraars in concentratiekampen op laat sluiten
Poging tot leuke (matige) grap? Die hoort op de rommelmarkt thuis.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, ik zie hier een masker keihard afgaan
Googelen. Wie kan het niet?quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nu doe je het weer. Cijfers graag dat men aan 'foeticide' doet in de VS omdat het meisjes waren graag. En hoe zou het leven van die 44 miljoen kinderen en hun moeders er uit gezien hebben denk je? Rozengeur en manenschijn?
Je doet nu net alsof ik tegen abortus ben.quote:.... zou ook niemand een vrouw moeten kunnen dwingen om niet slechts 9 maanden maar meestal de rest van haar leven af te staan voor een ongewenst kind. Dat eerste is gewoon vrijwel overal wettelijk vastgelegd, ook in de VS. Dat tweede niet. En dat is gewoon enorm krom, hoe je er moreel ook tegenaan kijkt.
Wie heeft het over abortus reguleren?quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:13 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Abortus reguleren gaat daar weinig in veranderen en is niets anders dan symptoombestrijding.
Ja, dat roep je wel vaker in dit topic zonder te zeggen waar je dan precies voor pleit. Goed verhaal.quote:Op vrijdag 8 april 2022 15:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wie heeft het over abortus reguleren?
Als er ook maar iemand is die de moeite neemt om te lezen wat ik schrijf, dan krijgen ew een wat heldere discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |