abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 april 2022 @ 11:28:05 #176
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204370299
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 22:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is toch even iets anders, denk ik, moord en verkrachting overkomt mannen en vrouwen, namelijk. Abortus is toch exclusief iets voor vrouwen.

Maar goed, als je daar prijs op stelt, mijn excuses voor de uitdrukking.
Daar is toch niet de hele wereld het met je eens..
https://www.theguardian.c(...)ans-freddy-mcconnell
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 8 april 2022 @ 11:42:10 #177
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204370474
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:27 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik in deze discussie dergelijke radicale feministen en standpunten niet voorbij zien komen.
(Als ze al bestaan, maar dat zal vast wel, genoeg volledig gestoorde mensen op deze aardkloot.)
Wacht maar af wat voor reacties ik nog krijg ;)
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_204370490
Goede zaak.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 8 april 2022 @ 11:50:28 #179
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204370554
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
In het geval van 17 kan men daar dan best minder strikt in zijn, maar 15 en 18 vind ik wel een issue, 16 en 19 eigenlijk ook.
Idem voor 12 en 15.

Maakt overigens niet uit, want dat soort dingen komen er toch niet door en de 30-jarige cousin Jake DeShawn kan gewoon zijn 16-jarige nichtje bezwangeren, waarna dat kind geboren moet worden omdat abortus evil is en met een beetje pech zit het nichtje met kind ook nog aan cousin Jake DeShawn vast.
quote:
According to the 2011 Abortion Surveillance Report issued by the Center for Disease Control, black women make up 14 percent of the childbearing population, yet obtained 36.2 percent of reported abortions. Black women have the highest abortion ratio in the country, with 474 abortions per 1,000 live births.
bron

WTF! :{w
  vrijdag 8 april 2022 @ 11:52:33 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204370568
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat een zwart/wit reacties in dit topic. Weinig mensen lijken hier genuanceerd over te denken.

Ik denk zelf dat hoe wij er hier in Nederland mee om gaan, toch wel de beste is. In de VS lijkt het zo te zijn dat men of abortus totaal verbiedt of alle regels laat vallen. Zelf denk ik dat tot een bepaalde draagtijd (klontje cellen/kikkervisje) abortus mogelijk moet zijn, maar wanneer de foetus al bijna een echt mensje is, dat alleen zou moeten kunnen bij aangeboren afwijkingen, gevaar op lichamelijk letsel bij de moeder, of in geval van verkrachting of incest.

Te rigoreuze wetgeving levert allerlei gevaarlijke 19e eeuwse toestanden op, maar waar de radicale feministen nu op uit zijn is ook totale horror; het aborteren van een kind tot vlak voor de geboorte of het NA de geboorte laten sterven omdat de moeder daar nu eenmaal over zou moeten kunnen beslissen. Idioten die in het openbaar vrolijk verkondigen dat ze meerdere malen abortus hebben laten plegen en dat ook vieren. Alsof het een acceptabele manier van geboortebeperking zou zijn. Die zou je eigenlijk het recht om kinderen te krijgen moeten ontnemen.
Waar haal je vandaan dat men uit zou zijn op abortus tot vlak voor de geboorte??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 8 april 2022 @ 11:55:29 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204370592
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:50 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
[..]
bron

Yep, en dat verbaast me niets; slechte voorlichting, slechte toegang tot anti-conceptie en meer armoede.
En dan zijn er nog wat oorzaken die wel meespelen maar die voor dit topic niet zo van belang zijn, maar dat de abortuscijfers onder donkere vrouwen veel hoger zijn is al meer dan 40 jaar bekend.

Het scheelt dat Latina's vaak katholiek zijn, anders zouden de abortussen in die bevolkingsgroep waarschijnlijk ook veel hoger zijn dan onder Caucasische vrouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204370627
quote:

[..]
[..]
bron

Ze hebben indertijd abortusklinieken bij voorkeur in of tegen zwarte wijken gebouwd.

Racistisch? Nee joh.

Edit: kan hier geen referentie voor vinden, dus ws. niet waar.

Edit 2: blijkt praktisch gezien toch wel waar te zijn. https://www.firstthings.c(...)t-planned-parenthood

[ Bericht 8% gewijzigd door Lyrebird op 08-04-2022 12:06:36 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:11:30 #183
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204370751
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar haal je vandaan dat men uit zou zijn op abortus tot vlak voor de geboorte??
Bij deze voorbeeld van een Democratisch lid in het parlement van Virginia, die een wet heeft ingediend voor het verruimen van allerlei regels. Ze weet op allerlei vragen over restricties niet eens het antwoord, maar moet toegeven dat dit tot het moment van de geboorte zou zijn.

quote:
And yet this is the position of Democrats across the country. Northam was speaking about a bill proposed by Virginia House member Kathy Tran, which would legalize abortion up to birth. Tran had explained just yesterday that a woman should be able to opt for abortion as she is dilating for birth.
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:13:45 #184
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204370769
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Yep, en dat verbaast me niets; slechte voorlichting, slechte toegang tot anti-conceptie en meer armoede.
En dan zijn er nog wat oorzaken die wel meespelen maar die voor dit topic niet zo van belang zijn, maar dat de abortuscijfers onder donkere vrouwen veel hoger zijn is al meer dan 40 jaar bekend.
Gebrek aan verantwoordelijkheid misschien ook?
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:14:02 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204370772
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ze hebben indertijd abortusklinieken bij voorkeur in of tegen zwarte wijken gebouwd.

Racistisch? Nee joh.

Edit: kan hier geen referentie voor vinden, dus ws. niet waar.

Edit 2: blijkt praktisch gezien toch wel waar te zijn. https://www.firstthings.c(...)t-planned-parenthood
Ja hoor, dat is wel waar: de republikeinen stemden ook gewoon voor omdat het een hoop "zwarte bastaards" zou voorkomen.
Uit de link in deze post:

quote:

[..]
[..]
bron

quote:
"A majority of people in Colorado voted
for abortion, I think a majority of people in
Michigan are for abortion, I think in both
cases, well, certainly in Michigan they will vote
for it [ abortion ] because they think that what's
going to be aborted generally are the little
Black bastards.”

"...as I told you – we talked about it earlier –
that a hell of a lot people want to control the
Negro bastards."
En de Amerikaanse samenleving kennende (zoals die was in de jaren 80) geloof ik dat direct, maar het zijn excerpts van Nixon White House tapes, dus, het verbaast me niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:15:00 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204370784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:13 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Gebrek aan verantwoordelijkheid misschien ook?
Van wie?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:18:12 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204370816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:11 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Bij deze voorbeeld van een Democratisch lid in het parlement van Virginia, die een wet heeft ingediend voor het verruimen van allerlei regels. Ze weet op allerlei vragen over restricties niet eens het antwoord, maar moet toegeven dat dit tot het moment van de geboorte zou zijn.
[..]
Oh... 1 loony.... dat is net zoiets als MGT als voorbeeld noemen van wat "de conservatieve Amerikanen" graag willen.

Dit was die bill trouwens: https://en.wikipedia.org/wiki/Repeal_Act_(Virginia)

[ Bericht 6% gewijzigd door Leandra op 08-04-2022 12:32:11 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204370852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh... 1 loony.... dat is net zoiets als MGT als voorbeeld noemen van wat "de conservatieve Amerikanen" graag willen.
MGT?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:31:35 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204370957
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:22 schreef Tanatos het volgende:

[..]
MGT?
Sorry, MTG :X
Typo, want ik kort het alleen maar typend af, sprekend zal ik altijd Taylor-Greene zeggen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:35:46 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204371001
Overigens herinner ik me een interview met een vrouw die zwanger was van een meervoudig gehandicapt kind, dat geen overlevingskans had en haar ongeboren kind zou de donor worden voor een ander ongeboren kind dat daarmee wel een goede overlevingskans had.

Op de vraag waarom zei ze onder andere: "Nu kan ik zelf bepalen wat er mee gebeurt, als het kindje geboren wordt dan gaan ze er alles aan doen om het zo lang mogelijk in leven te houden, ook al is dat zinloos en zal het alleen maar pijn lijden en binnen afzienbare tijd sterven".
Want zo is het ook nog eens natuurlijk; als je kind geboren is gaan ze het proberen te redden, ook als dat nagenoeg zinloos is, en in de VS betekent dat ook nog eens dat je met tonnen aan medische kosten opgezadeld wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204371018
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Sorry, MTG :X
Typo, want ik kort het alleen maar typend af, sprekend zal ik altijd Taylor-Greene zeggen :D
Marjorie Taylor Greene?

Ik zou het fijn vinden als mensen zulke afkortingen voluit schrijven, want ik had van deze Marjorie Taylor Greene (als dat al juist is) bv nog nooit gehoord.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:38:41 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204371033
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:37 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Marjorie Taylor Greene?

Ik zou het fijn vinden als mensen zulke afkortingen voluit schrijven, want ik had van deze Marjorie Taylor Greene (als dat al juist is) bv nog nooit gehoord.
OMG (Oh My God)? Je kende Marjorie Taylor-Greene niet? :o
Sorry, die zag ik niet aankomen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204371064
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:35 schreef Leandra het volgende:
Overigens herinner ik me een interview met een vrouw die zwanger was van een meervoudig gehandicapt kind, dat geen overlevingskans had en haar ongeboren kind zou de donor worden voor een ander ongeboren kind dat daarmee wel een goede overlevingskans had.

Op de vraag waarom zei ze onder andere: "Nu kan ik zelf bepalen wat er mee gebeurt, als het kindje geboren wordt dan gaan ze er alles aan doen om het zo lang mogelijk in leven te houden, ook al is dat zinloos en zal het alleen maar pijn lijden en binnen afzienbare tijd sterven".
Want zo is het ook nog eens natuurlijk; als je kind geboren is gaan ze het proberen te redden, ook als dat nagenoeg zinloos is, en in de VS betekent dat ook nog eens dat je met tonnen aan medische kosten opgezadeld wordt.
Jasses, dat is wel nobel, maar ook gruwelijk, nogal een ethisch dilemma.
Ik hoop dat ze klaar staan met pijnstillers.
pi_204371211
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
OMG (Oh My God)? Je kende Marjorie Taylor-Greene niet? :o
Sorry, die zag ik niet aankomen ;)
Nee, letterlijk nog nooit van gehoord.
Ik volg de politiek v/d VS amper.

Ik heb nogal afwijkende referentiekaders.
Als het over voetbal gaat kom ik amper tot Johan Cruijff.
En wat betreft auto's heb ik jarenlang het christenvisje (ichthusteken) voor een automerk aangezien...

Wellicht wat autistisch, alhoewel ik wel vrij brede interesses heb.
Ik moet ook wel zeggen dat waar veel mensen meelopers zijn, ik zelf eerder zeg maar een soort van wegloper ben.
Het is niet altijd even handig, want ik kan behoorlijk moeilijk fatsoenlijk relateren tot heel veel mensen.
Zal wel een combinatie van aangeboren karakter en jeugd zijn, denk ik (of zo).
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:10:52 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204371415
Ik vind het maar eng hoeveel mensen hier anti abortus zijn. Toch iets wat een beginwaarde is bij een ontwikkelde samenleving. En dan volgens mij niet eens uit geloofsoverwegingen maar uit een rare conservatieve hersenkronkel of vrouwenhaat, eng eng.
pi_204371455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:10 schreef Momo het volgende:
Ik vind het maar eng hoeveel mensen hier anti abortus zijn. Toch iets wat een beginwaarde is bij een ontwikkelde samenleving. En dan volgens mij niet eens uit geloofsoverwegingen maar uit een rare conservatieve hersenkronkel of vrouwenhaat, eng eng.
Ik ben idd ook wel nieuwsgierig waarom die mensen anti-abortus zijn en of dat soms los staat van religie.
Alhoewel sommigen volgens mij gewoon trollen zijn.
pi_204371544
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:37 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Marjorie Taylor Greene?

Je hebt niets gemist, dat durf ik met mijn hand op mijn hart te verklaren ;)
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:23:53 #198
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204371576
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat een zwart/wit reacties in dit topic. Weinig mensen lijken hier genuanceerd over te denken.

Ik denk zelf dat hoe wij er hier in Nederland mee om gaan, toch wel de beste is. In de VS lijkt het zo te zijn dat men of abortus totaal verbiedt of alle regels laat vallen. Zelf denk ik dat tot een bepaalde draagtijd (klontje cellen/kikkervisje) abortus mogelijk moet zijn, maar wanneer de foetus al bijna een echt mensje is, dat alleen zou moeten kunnen bij aangeboren afwijkingen, gevaar op lichamelijk letsel bij de moeder, of in geval van verkrachting of incest.

Te rigoreuze wetgeving levert allerlei gevaarlijke 19e eeuwse toestanden op, maar waar de radicale feministen nu op uit zijn is ook totale horror; het aborteren van een kind tot vlak voor de geboorte of het NA de geboorte laten sterven omdat de moeder daar nu eenmaal over zou moeten kunnen beslissen. Idioten die in het openbaar vrolijk verkondigen dat ze meerdere malen abortus hebben laten plegen en dat ook vieren. Alsof het een acceptabele manier van geboortebeperking zou zijn. Die zou je eigenlijk het recht om kinderen te krijgen moeten ontnemen.
Dat is echt niet wat ik voorbij zie komen. Deze hele post ruikt eigenlijk een beetje naar eerst een schijnbeweging naar links om vervolgens een scherpe bocht naar rechts te nemen om te kunnen zeggen "ja maar ik bekijk het echt van alle kanten!"

Echt late abortussen zijn hier alleen toegestaan als er echt iets aan de hand is en dan niet "ja mijn beslissing". Bij mijn weten wordt daar niet aan getornd.
pi_204371657
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is echt niet wat ik voorbij zie komen. Deze hele post ruikt eigenlijk een beetje naar eerst een schijnbeweging naar links om vervolgens een scherpe bocht naar rechts te nemen om te kunnen zeggen "ja maar ik bekijk het echt van alle kanten!"

Echt late abortussen zijn hier alleen toegestaan als er echt iets aan de hand is en dan niet "ja mijn beslissing". Bij mijn weten wordt daar niet aan getornd.
Ja maar radicale feministen! De horror!
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:30:21 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204371658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit was die bill trouwens: https://en.wikipedia.org/wiki/Repeal_Act_(Virginia)
Precies. Net zoals de pro-lifers in de regel extreme voorbeelden aanhalen als "als een vrouw er geen zin in heeft zomaar dan laat ze het gewoon weghalen". Terwijl de praktijk is dat het overgrote deel van de vrouwen hier een heel drama aan beleeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')