Nou, door de keuze weg te nemen!quote:
Er is hier eerder gepost dat het juist niet om jonge meiden gaat, maar veelal in de leeftijdsgroep 25-30, waarvan 79% in een stabiele relatie.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben niet dogmatisch tegen abortus. Maar ik zie het niet als een oplossing. Net zoals ik goed slapen en goed handenwassen wel goede preventie tegen verkoudheid vind, maar een operatie me te ver gaat.
Er is hier al eerder gepost dat het vaak om jonge mensen gaat, die hersens hebben die nog niet genoeg ontwikkeld zijn om de juiste keuzes te maken. Net zoals dat jij je dochter probeert te beschermen tegen deze valkuil denk ik dat de Amerikanen als samenleving veel meer hun best moeten doen als die begeleiding ontbreekt.
Los dit probleem op voordat je zorgen over een abortus moet maken.
Die zijn vast wel te vinden als je de juiste termen in je searchengine invoert.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:55 schreef Tanatos het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar bronnen met wetenschappelijke onderbouwing voor die stellingen.
Je meet het niet. Je doet wetenschappelijk onderbouwde aannames.quote:Ik ben vooral benieuwd hoe je bewustzijn meet.
Werkbaar genoeg.quote:Voor zover ik weet hebben we geen werkbare operationele definitie van bewustzijn.
quote:Bewustzijn is het geestesvermogen dat het individu in staat stelt de buitenwereld waar te nemen en te verwerken, oftewel een beleving of besef te hebben van het eigen ik, ingebed in zijn omgeving.
Fysieke en mentale gevolgen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die man komt daar nu mee weg. Doe daar wat aan. Dan los je een probleem ten minste pragmatisch op. Het zijn vaak de mannen die van zo'n abortus profiteren. Maar de vrouw zit wel met de fysieke en mentale gevolgen.
"Abortion and Mental Health" https://www.apa.org/pi/women/programs/abortionquote:Research has shown that having an abortion does not increase a woman's risk for depression, anxiety or post-traumatic stress disorder.
Het probleem is ook nog eens dat je wordt verteld als vrouw dat je je moet schamen en vooral heel slecht moet voelen als je een abortus pleegt. Onderdeel van hetzelfde maatschappelijke patroon dat die abortuswetgeving uitgekakt heeft.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Fysieke en mentale gevolgen?
[..]
"Abortion and Mental Health" https://www.apa.org/pi/women/programs/abortion
Over maskers en mandaten gesproken, hier heel mooi stukje van Jimmy Dorequote:Op vrijdag 8 april 2022 14:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, ik zie hier een masker keihard afgaan
Precies, vrouwen met levenservaring.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er is hier eerder gepost dat het juist niet om jonge meiden gaat, maar veelal in de leeftijdsgroep 25-30, waarvan 79% in een stabiele relatie.
Dat stukje kunnen we net zo goed omdraaien: "hoe een hoop mensen ineens de mond vol had over hun lichamelijke integriteit en recht op keuze terwijl grotendeels diezelfde groep mensen volgaarne instemt met wetgeving waarbij vrouwen een keuze omtrent hun eigen lichamelijke integriteit wordt ontzegd".quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:21 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Over maskers en mandaten gesproken, hier heel mooi stukje van Jimmy Dore
How The Left Lost Its Mind Over COVID & Became Authoritarians
"Who Gets Abortions in America? - The New York Times" https://www.nytimes.com/i(...)ions-in-america.htmlquote:Op vrijdag 8 april 2022 17:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Precies, vrouwen met levenservaring.
En dan zijn er mensen die beweren dat deze vrouwen dan dus maar gewoon arm zijn (en zwart) en dus dom? Alsof men in de onderkant van de samenleving niet snapt dat je van seks zwanger kan raken als je dat zonder condoom (of ander anticonceptiemiddel) doet.
Soort poorshaming?
Mwoh, als je 25 bent is dat nog wel redelijk beperkte levenservaring.quote:
Wat is er links aan Fauci, eigenlijk, hij is helemaal niet links en heeft zich nooit zelfs maar als Democraat geregistreerd? Of loop je gewoon weer iedereen waar je het niet mee eens bent in een hokje te duwen? En dan in dit topic het er met de haren bijslepen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:21 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Over maskers en mandaten gesproken, hier heel mooi stukje van Jimmy Dore
How The Left Lost Its Mind Over COVID & Became Authoritarians
Even heel simpel dan: dat komt omdat men amper tot niet aan voorlichting doet en anticonceptie veel minder makkelijk te krijgen is dan in NL.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat er in grote getalen abortus wordt gepleegd. In de VS twee keer zo vaak als in Nederland. Hoe je daar fluisterende hogere machten bij wil betrekken, is mij een raadsel. Hoe zou jij het vinden als je dochter geconfronteerd werd met zo'n keuze? Is dat een keuze die je iemand toewenst?
Daarnaast gaan we veel te gemakkelijk voorbij aan het idee dat het maar om wat celletjes gaat, of dat het hier alleen maar om een heel simpel probleem gaat. Dat de vrouw baas is in eigen buik. Maar is dat zo? Maakt ze die beslissing zelf, of zijn er partijen die druk op haar uitoefenen om die beslissing te nemen. Als ze die beslissing zelf maakt, valt er iets voor te zeggen. Maar als een echtgenoot of vriend doet, die er verder geen zin in heeft, is dat iets waar we ons dan maar bij neer moeten leggen? Wat doen we die families aan?
Jij vindt de Nederlandse samenleving niet ontwikkeld? Met het afnemen van het aantal religieuzen, vind ik dat we de afgelopen decennia juist grote stappen vooruit hebben genomen qua ontwikkeling.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:31 schreef damsco het volgende:
Abortus en ontwikkelde samenleving in een zin![]()
Dit ook nog eens. Op weg naar binnen bij de abortuskliniek gezellig langs een picket line lopen die je uitmaakt voor moordenaar. Om nog maar te zwijgen over veroordelingen binnen je eigen familiequote:Op vrijdag 8 april 2022 17:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het probleem is ook nog eens dat je wordt verteld als vrouw dat je je moet schamen en vooral heel slecht moet voelen als je een abortus pleegt. Onderdeel van hetzelfde maatschappelijke patroon dat die abortuswetgeving uitgekakt heeft.
Dat zijn volgens mij de NL statistieken, ik verwacht dat dat in de VS een tikje anders ligt en dat het aantal abortussen bij jongere vrouwen daar veel hoger ligt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er is hier eerder gepost dat het juist niet om jonge meiden gaat, maar veelal in de leeftijdsgroep 25-30, waarvan 79% in een stabiele relatie.
Okay, hier iemand van in de veertig. Ik runde al twee decennia een gezin toen ik me liet steriliseren om te voorkomen dat ik opnieuw zwanger zou raken, wat gevaarlijk zou zijn in verband met een erfelijke afwijking (waarvan ik niet wist dat ik hem had/droeg toen ik kinderen kreeg).quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Mwoh, als je 25 bent is dat nog wel redelijk beperkte levenservaring.
Hebben we hier in Zwolle gehad ja, spitsroeden lopen tussen de schuimbekkende gristenen die krijsten over liefde en het recht op leven (dat niet geldt voor abortusartsen als het aan hen ligt).quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit ook nog eens. Op weg naar binnen bij de abortuskliniek gezellig langs een picket line lopen die je uitmaakt voor moordenaar. Om nog maar te zwijgen over veroordelingen binnen je eigen familie
Ik ben het met je eens, hoor. Maar ik ben iemand van in de 50 en als ik kijk naar mijn levenservaring op mijn 25ste, dan vind ik dat die nog best beperkt was.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay, hier iemand van in de veertig. Ik runde al twee decennia een gezin toen ik me liet steriliseren om te voorkomen dat ik opnieuw zwanger zou raken, wat gevaarlijk zou zijn in verband met een erfelijke afwijking (waarvan ik niet wist dat ik hem had/droeg toen ik kinderen kreeg).
Onder de wetgeving van Oklahoma zou ik hoe dan ook in diepe shit terecht zijn gekomen, want daar moet je een verzekering hebben voor zo'n ingreep, en die hebben vrouwen met een laag inkomen meestal niet. Anticonceptie is daardoor ook niet goed bereikbaar, en abortus mag dus niet meer. Een leven zonder seks vind ik niet menswaardig.
Ik zou het voldragen hebben als ik toch zwanger was geworden trouwens omdat ik het niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen, maar ik zou het volkomen hebben begrepen als een ander de keus voor abortus wel had gemaakt. Er zijn namelijk maanden waarin ik de naam van de hond van kinderartsen in mijn regio ken.
En ik ben dus iemand met ruime levenservaring en ervaring in het lopende houden van een gezin van chronisch zieke kinderen. Neem van mij aan dat je even mag nadenken over wat je met je leven kunt en wilt in zo'n situatie. Gelukkig mag dan in dit land.
En laten we eerlijk wezen; zodra het kind geboren is mogen moeder en kind gewoon ongezien de tering krijgen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hebben we hier in Zwolle gehad ja, spitsroeden lopen tussen de schuimbekkende gristenen die krijsten over liefde en het recht op leven (dat niet geldt voor abortusartsen als het aan hen ligt).
Ja, de tekst van In the Ghetto is nog net zo actueel als toen het (ruim) 50 jaar geleden een hit was.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En laten we eerlijk wezen; zodra het kind geboren is mogen moeder en kind gewoon ongezien de tering krijgen.
Ik vind abortus nu niet bepaald een vooruitgang nee. Het doden van een leven als vooruitgang zien is per definitie een achteruitgang qua samenleving.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij vindt de Nederlandse samenleving niet ontwikkeld? Met het afnemen van het aantal religieuzen, vind ik dat we de afgelopen decennia juist grote stappen vooruit hebben genomen qua ontwikkeling.
Natuurlijk is het doorbreken van ouderwetse, religieuze dogma's vooruitgang. Als we dat niet zouden doen, zouden jullie nog steeds heksen verbranden. Want blijkbaar was toch niet alle leven heilig volgens jouw club.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:06 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik vind abortus nu niet bepaald een vooruitgang nee. Het doden van een leven als vooruitgang zien is per definitie een achteruitgang qua samenleving.
Oklahoma heeft, dat zal je niet verbazen, de doodstraf en voert die actief uit.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Natuurlijk is het doorbreken van ouderwetse, religieuze dogma's vooruitgang. Als we dat niet zouden doen, zouden jullie nog steeds heksen verbranden. Want blijkbaar was toch niet alle leven heilig volgens jouw club.
Ja dat kan best, dat ze zich inzetten voor een beter leven van die kindjes, maar het zijn ook republikeinen en die zeggen dop je eigen boontjes maar lekker.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is slechts een argument dat aangedragen wordt. Maar het wordt heel makkelijk geroepen alsof het de belangrijkste drijfveer is achter de pro-life discussie. Maar het gedrag van pro-lifers laat iets heel anders zien.
Oftewel, ze zeggen dat het om het kindje gaat. Maar de acties en het beleid dat ze er op uitzetten, gaat 100% over het straffen van de moeder. Zij moet haar leven opgeven. Deze moeders worden niet ondersteund als het kind er is.
Bij elk kind dat niet gepland verwekt is, hoort ook een vader die zonder problemen weg kan lopen. Over hun verantwoordelijkheid wordt met geen woord gerept.
Geen woorden, maar daden graag. Zo zwart wit is mijn stelling helemaal niet, ik kijk gewoon naar wat ik zie gebeuren in plaats van wat er geroepen wordt. En dan zie ik in de praktijk dat pro-lifers echt helemaal niets geven om het welzijn van een ongewenst kindje. Want dan hadden ze in de afgelopen 50 jaar vast wel betere acties en beter beleid uit kunnen zetten om ongewenste kindjes een veilig kansrijk leven te bieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |