Jaren '80quote:Op zaterdag 9 april 2022 16:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit klinkt wel heel erg heftig. Wanneer was dit precies?
Helaas speelde dit ook in de jaren 90. Ik ben wat dat betreft wel blij dat er meer acceptatie is voor homoseksuelen, tenslotte zijn dat ook maar gewoon mensen die het verdienen om met respect behandelt te worden.quote:
Die wet is wel nutteloos voor het geclaimde doel maar hij heeft wel degelijk effect. Het geeft onterecht de indruk dat er iets vreselijk mis is in de public schools en dat daar echt iets tegen gedaan moet worden ('WHERE ARE THE DADS?!'). Daarmee wordt verdeeldheid, onrust en achterdocht gezaaid binnen de scholen en onder ouders net als bij het zgn CRT-onderwijs waarbij board meetings regelmatig uit de hand liepen. En wat heeft dat uiteindelijk nou eik tot nu toe opgeleverd aan 'verbeteringen' cq vervolgingen? Wat het wel oplevert is er meer stemmen naar conservatieve kandidaten gaan bij verkiezingen (zie Virginia) en dat was dan ook precies de bedoeling. Het is een eenvoudig populistisch verkooppraatje/ verkiezingsretoriek waar het goedgelovige MAGA volgvolk weer gretig ingetrapt is en wat in het verleden de Republikeinen al eerder geholpen heeft (culture wars jaren '80 en '90).quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die voorbeelden zijn hier regelmatig gepost evenals de twitterkanalen die het tweetten. Dat het vervolgens word afgedaan als misinformatie en incidenten kan ik weinig aan doen.
Gelukkig word het wel serieus genomen door ouders en politici en wilt men wat doen om kinderen te beschermen. Als de wet zoals jij claimt totaal nutteloos is dan is er geen man overboord. Doet de wet wel iets qua bescherming van kinderen dan is dat mooi meegenomen. De tegenstand is op z’n zachtst gezegd opmerkelijk te noemen.
Undisgraceful?quote:Op zondag 10 april 2022 02:17 schreef Kijkertje het volgende:
Ah er is weer een rally zie ik.
[ twitter ]
ANTIFA!!! Doet het altijd goed bij het MAGA-volk![]()
[ twitter ]
En FAKE NEWS!!!! niet te vergeten![]()
[ twitter ]
Cawthorn act: NOTHING IS IMPOSSIBLE!!!![]()
Dus Nunes kondigt hier aan dat hij iets illegaals gaat doen?quote:On Tuesday night, the adoring crowd that Donald Trump addressed at Mar-a-Lago included a few more familiar faces than normal. The former president convened a number of his allies and former aides for a special event: the premiere of a film centered on claims that the 2020 election was rigged. His favorite people, his favorite topic, a special night.
The Washington Post's Josh Dawsey was there and noted that Trump made reference to something else coming down the pike on the same subject.
"Trump promised that next week, the crowd would see levels of 'ballot harvesting they never thought possible' as part of a report from an outside group," Dawsey reported. "It was unclear what he meant, but he said his advisers had been working with the project."
One might understandably be skeptical that a weeks-away promise of information from Trump might not materialize, given how often such pledges have gone unfulfilled. But there's good reason to think that, this time, some information is coming.
It's just that we've already seen what's coming, and it's no more evidence of rampant electoral fraud than anything else.
[..]
SPOILER: NEE!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En afgezien daarvan bewijst dat onderzoek de claim ook nog eens helemaal niet maar het zal ongetwijfeld gaan vallen in de categorie 'één van de vele bewijzen die al langs zijn gekomen in dit topic'![]()
Zo rolt MAGA-Rechts
[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 10-04-2022 05:13:19 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Trump spreekt ook hun taal hoor je ze vaak liefdevol zeggenquote:
Jimmy Savile was langer op TV.quote:Op zondag 10 april 2022 05:28 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Oeps! Alweer de verkeerde![]()
quote:Op zondag 10 april 2022 05:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump spreekt ook hun taal hoor je ze vaak liefdevol zeggen
En dat vind jij wsl ook van Biden.quote:Op zondag 10 april 2022 05:22 schreef Kijkertje het volgende:
Trump spreekt ook hun taal hoor je ze vaak liefdevol zeggen
Dat is vervelend voor je. Ik heb nergens last van gehad, en dat was ongeveer dertig jaar na jouw tijd op de middelbare. Natuurlijk zitten er altijd wel enkele jongens tussen die denken dat het stoer is om iets negatiefs te zeggen over homoseksualiteit, maar dat zul je altijd houden. Iedereen was eigenlijk vrij open-minded. En ik denk dat mijn ervaring tegenwoordig meer de norm is dan die van jou. Belangrijk om je te realiseren dat de maatschappij veranderd. En in dit specifieke geval is dat iets positief.quote:
Wat een frustratie weer. En link je daar nu iemands scriptie als bron? Haha, als je geen MSM-artikelen kan vinden om het gewenste narratief te ondersteunen, dan maar terugvallen op de scriptierepository van een random Amerikaanse universiteit.quote:Op zondag 10 april 2022 01:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die wet is wel nutteloos voor het geclaimde doel maar hij heeft wel degelijk effect. Het geeft onterecht de indruk dat er iets vreselijk mis is in de public schools en dat daar echt iets tegen gedaan moet worden ('WHERE ARE THE DADS?!'). Daarmee wordt verdeeldheid, onrust en achterdocht gezaaid binnen de scholen en onder ouders net als bij het zgn CRT-onderwijs waarbij board meetings regelmatig uit de hand liepen. En wat heeft dat uiteindelijk nou eik tot nu toe opgeleverd aan 'verbeteringen' cq vervolgingen? Wat het wel oplevert is er meer stemmen naar conservatieve kandidaten gaan bij verkiezingen (zie Virginia) en dat was dan ook precies de bedoeling. Het is een eenvoudig populistisch verkooppraatje/ verkiezingsretoriek waar het goedgelovige MAGA volgvolk weer gretig ingetrapt is en wat in het verleden de Republikeinen al eerder geholpen heeft (culture wars jaren '80 en '90).
Het heeft niets te maken met grootschalige (bestaande) 'wantoestanden' op scholen waar ouders niet van op de hoogte zouden zijn zoals expliciet seksuele voorlichting waar kinderen niet aan toe zijn, kinderen aansporen tot het veranderen van hun gender/seksuele orientatie of het 'groomen' van kinderen vanwege pedofiele neigingen. Dan zouden er al lang rechtszaken begonnen zijn die enig hout snijden. Wat hebben de voorbeelden die jij 'regelmatig' voorbij ziet komen tot nu toe opgeleverd dan als ze zo serieus genomen worden? Het is net als bij CRT! en FRAUDE! allemaal gebakken lucht maar het werkt enorm goed in het activeren van de onderbuikgevoelens van de conservatieve volgvolk. Zo krijg je ze naar de stembus, op beleidslannen voor werkelijk belangrijke zaken gaan ze het immers nooit winnen? Waarom denk je dat dat ze het daar nooit over hebben?
Hihi, als je die drie nu vervangt door "RACISM!!!", "WHITE SUPREMACY!!", "MISINFORMATION!!" heb je de dogma's van het Blauwe volgvolk.quote:Op zondag 10 april 2022 02:17 schreef Kijkertje het volgende:
Ah er is weer een rally zie ik.
[ twitter ]
ANTIFA!!! Doet het altijd goed bij het MAGA-volk![]()
[ twitter ]
En FAKE NEWS!!!! niet te vergeten![]()
[ twitter ]
Cawthorn act: NOTHING IS IMPOSSIBLE!!!![]()
Ongeveer vergelijkbaar met de verhoudingen republikein / democraat in de laatste verkiezingen. Een heus mysterie inderdaad, waar zou dit toch vandaan komen?quote:Op zondag 10 april 2022 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
Apart toch dat zogenaamde "kwaliteitsmedia" zoals de New York Times, WaPo, CNN en MSNBC zo weinig vertrouwen krijgen van de Amerikaanse burger. Hoe zou dat toch komen? [ twitter ]
Klopt, in 30 jaar tijd is er veel veranderd.quote:Op zondag 10 april 2022 10:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vervelend voor je. Ik heb nergens last van gehad, en dat was ongeveer dertig jaar na jouw tijd op de middelbare. Natuurlijk zitten er altijd wel enkele jongens tussen die denken dat het stoer is om iets negatiefs te zeggen over homoseksualiteit, maar dat zul je altijd houden. Iedereen was eigenlijk vrij open-minded. En ik denk dat mijn ervaring tegenwoordig meer de norm is dan die van jou. Belangrijk om je te realiseren dat de maatschappij veranderd. En in dit specifieke geval is dat iets positief.
[..]
Zulke uitzonderingsgevallen zul je helaas altijd houden. Dat probleem ligt dan ook meer in familiere context dan in de bredere maatschappelijke context hier. Vooral in religieuze of niet-westerse kringen zal homoseksualiteit voorlopig nog een gevoelig onderwerp blijven. En dat moet ook kunnen vind ik, laat die mensen hun overtuigingen maar hebben zolang ze maar met hun handen van homo's en lesbiennes afblijven.quote:Op zondag 10 april 2022 12:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, in 30 jaar tijd is er veel veranderd.
Nou voor iedereen helaas, collega van mij van begin 20 is op het werk wel uit de kast, maar in zijn eigen sociale omgeving niet. Zijn vader vermoordt hem als die er achter komt en van de rest van zijn familie en zijn sociale omgeving kan hij ook niet op steun rekenen.
Op het werk wel, dankzij iets dat kennelijk wokeism of zo heet; van die onzin dat iedereen gelijk is, en dat iedereen mag zijn zoals hij is.
Verder merk ik wel dat de jeugd homoseksualiteit over het algemeen als normaal beschouwd. Dat is echter niet te danken aan het verbergen van homoseksualiteit op scholen, iets dat hier kennelijk als enige acceptabele oplossing wordt gezien.
Jazeker, dat heeft het COC in Nederland al laten zien.quote:Op zondag 10 april 2022 12:51 schreef QuidProJoe het volgende:
Zou er een gezonde positie kunnen zitten tussen "het verbergen van homoseksualiteit op scholen" en het groomen van kinderen tussen 5 en 9 jaar?
Oh, dat is wel raar aangezien het regelmatig langs is gekomen.quote:Op zondag 10 april 2022 12:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jazeker, dat heeft het COC in Nederland al laten zien.
Ik heb nog geen lesmateriaal uit de VS gezien dat juist richting grooming gaat.
En hoe maak je kinderen die worstelen met hun homoseksualiteit uit dergelijke sociale kringen weerbaar?quote:Op zondag 10 april 2022 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zulke uitzonderingsgevallen zul je helaas altijd houden. Dat probleem ligt dan ook meer in familiere context dan in de bredere maatschappelijke context hier. Vooral in religieuze of niet-westerse kringen zal homoseksualiteit voorlopig nog een gevoelig onderwerp blijven. En dat moet ook kunnen vind ik, laat die mensen hun overtuigingen maar hebben zolang ze maar met hun handen van homo's en lesbiennes afblijven.
Dat wordt telkens geroepen, ipv dat er daadwerkelijk lesmateriaal wordt getoond.quote:Op zondag 10 april 2022 12:54 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Oh, dat is wel raar aangezien het regelmatig langs is gekomen.
Voor (Amerikaans) Links helaas niet. En kinderen tussen de 5 en 9 jaar? Als het aan de radicale activisten ligt moeten kleuters van 3 en 4 zelfs nog leren over seksualiteit, LGBTQ en het zogenaamde gender. Zorgwekkend natuurlijk. En reden te meer om dergelijke activisten op alle mogelijke manier uit scholen te weren.quote:Op zondag 10 april 2022 12:51 schreef QuidProJoe het volgende:
Zou er een gezonde positie kunnen zitten tussen "het verbergen van homoseksualiteit op scholen" en het groomen van kinderen tussen 5 en 9 jaar?
Beetje jammer dat de foto geen foto van een Disney Park is, maar ja alternative feiten...quote:Op zondag 10 april 2022 13:31 schreef QuidProJoe het volgende:
[ afbeelding ]
Lang leve de Grote Ontwaking!
Ah, dus jij komt net van de middelbare school af?quote:Op zondag 10 april 2022 10:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vervelend voor je. Ik heb nergens last van gehad, en dat was ongeveer dertig jaar na jouw tijd op de middelbare. Natuurlijk zitten er altijd wel enkele jongens tussen die denken dat het stoer is om iets negatiefs te zeggen over homoseksualiteit, maar dat zul je altijd houden. Iedereen was eigenlijk vrij open-minded. En ik denk dat mijn ervaring tegenwoordig meer de norm is dan die van jou. Belangrijk om je te realiseren dat de maatschappij veranderd. En in dit specifieke geval is dat iets positief.
Die vlaggetjes aan de muur zijn natuurlijk ook wel erg schokkend.quote:Op zondag 10 april 2022 13:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat wordt telkens geroepen, ipv dat er daadwerkelijk lesmateriaal wordt getoond.
"het is al langsgekomen"quote:Op zondag 10 april 2022 12:54 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Er is wel iets langsgekomen ja, maar dat was niet veel schokkender dan dat zoiets als mensen bij wie dat net wat anders zit bestaan.quote:Op zondag 10 april 2022 14:06 schreef illusions het volgende:
[..]
"het is al langsgekomen"![]()
![]()
Net als al dat bewijs voor grootschalige verkiezingsfraude?
Er komt geen reet langs.
We zitten inmiddels ruim veertig jaar na het begin van de jaren tachtig. Dus nee, ik kom niet net van de middelbare school af.quote:Op zondag 10 april 2022 13:52 schreef illusions het volgende:
[..]
Ah, dus jij komt net van de middelbare school af?
Dat verklaart een hoop.
Als iemand zegt "jaren '80", kun je uitgaan van 85 als er geen "begin" of "eind" bij vermeld wordt.quote:Op zondag 10 april 2022 14:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zitten inmiddels ruim veertig jaar na het begin van de jaren tachtig. Dus nee, ik kom niet net van de middelbare school af.
Fox newsquote:Op zondag 10 april 2022 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
Apart toch dat zogenaamde "kwaliteitsmedia" zoals de New York Times, WaPo, CNN en MSNBC zo weinig vertrouwen krijgen van de Amerikaanse burger. Hoe zou dat toch komen? [ twitter ]
Kun jij 'groomen' definiëren voor ons?quote:Op zondag 10 april 2022 12:54 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Mooi staaltje fakenews weer.quote:Op zondag 10 april 2022 13:31 schreef QuidProJoe het volgende:
[ afbeelding ]
Lang leve de Grote Ontwaking!
Dat kon je natuurlijk verwachten. Fox News en MSNBC kun je zien als elkaars tegenpolen.quote:
Dat is een goede vraag, ik denk niet dat seksuele voorlichting op vanaf 5 jaar de manier is. Ik ben bang dat mensen die daar mee worstelen toch echt voor hun zelf moeten kiezen en afstand moeten nemen van hun sociale kring.quote:Op zondag 10 april 2022 13:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
En hoe maak je kinderen die worstelen met hun homoseksualiteit uit dergelijke sociale kringen weerbaar?
Met afstand de meest interessante zender in de VS. Een hoop discussies ook met links en leuke invalshoeken. De rest is helaas toch een beetje een pot nat, wat ook meteen de erbarmelijke kijkcijfers verklaard.quote:
Bij seksuele voorlichting leer je hoe kindertjes gemaakt worden..quote:Op zondag 10 april 2022 15:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag, ik denk niet dat seksuele voorlichting op vanaf 5 jaar de manier is.
Nou, homoseksualiteit is bij jongeren heel lang een van de meest voorkomende redenen geweest van zelfmoord.quote:Ik ben bang dat mensen die daar mee worstelen toch echt voor hun zelf moeten kiezen en afstand moeten nemen van hun sociale kring.
Het is vervelend maar er komt een punt dat je voor jezelf moet kiezen.
Probleem met media, dat is hier ook zo, maar in de VS nog meer, is dat het een commercieel product is.quote:Op zondag 10 april 2022 16:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Met afstand de meest interessante zender in de VS. Een hoop discussies ook met links en leuke invalshoeken. De rest is helaas toch een beetje een pot nat, wat ook meteen de erbarmelijke kijkcijfers verklaard.
Er zijn toch echt vele voorbeelden gepost. Maar men blijft maar naar de bekende weg vragen om vervolgens een andere user weer allerlei voorbeelden te laten aanhalen en die dan direct te verwerpen.quote:Op zondag 10 april 2022 16:35 schreef Wantie het volgende:
Maar is daar daadwerkelijk sprake van?
Enige lesmateriaal dat ik in de thread heb gezien betrof enkel het bepalen van welke identiteit je hebt in de brede zin van het woord, en dat dat verder oké is.
Je zegt het al: zelfacceptatie. Daar hoort voornamelijk bij dat jij jezelf accepteert en dat je tevens volwassen genoeg bent het inzicht te vergaren dat de wereld niet perfect is en dat er altijd mensen zullen zijn die het niet eens zijn met anderen op basis van zaken zoals seksuele beleving. Dan heb je óf de keuze je daarbij neer te leggen en gewoon je leven te leiden, óf je seksuele oriëntatie tot de leidraad van je identiteit te bombarderen en streven dat je van elk mens goedkeuring krijgt over je liefdesleven. Sterker nog, je moet trots zijn op je seksuele oriëntatie en anderen moeten jouw unieke seksuele oriëntatie meevieren met vlaggetjes en andere symboliek.quote:Op zondag 10 april 2022 16:35 schreef Wantie het volgende:
Nou, homoseksualiteit is bij jongeren heel lang een van de meest voorkomende redenen geweest van zelfmoord.
Dat is best schokkend.
Een van de grootste struikelblokken is de zelfacceptatie. Daarna komt vaak pas de acceptatie van je omgeving.
Maar het helpt natuurlijk wel bij het proces van zelfacceptatie dat de omgeving daar niet vijandig tegenover staat. En daarin kan de school een rol spelen, door kinderen te leren dat iedereen uniek is en mag zijn wie hij is.
Nou ja, dat lijkt me vooral een vrij logisch gevolg van de fragmentatie van media.quote:Op zondag 10 april 2022 16:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Met afstand de meest interessante zender in de VS. Een hoop discussies ook met links en leuke invalshoeken. De rest is helaas toch een beetje een pot nat, wat ook meteen de erbarmelijke kijkcijfers verklaard.
Je zou een punt hebben in een alternatief universum waar niemand moeilijk doet over deze thema's. De realiteit hier is echter anders, op hetzelfde geslacht vallen was vrij recent nog wettelijk gezien strafbaar. En ook in relatief veel omgevingen is het nog steeds ongewenst en iets wat bestreden zou moeten worden. Dus de tolerantie die er nu meer is kan prima gevierd worden, zo heel vanzelfsprekend is dat immers niet.quote:Op zondag 10 april 2022 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn toch echt vele voorbeelden gepost. Maar men blijft maar naar de bekende weg vragen om vervolgens een andere user weer allerlei voorbeelden te laten aanhalen en die dan direct te verwerpen.
[..]
Je zegt het al: zelfacceptatie. Daar hoort voornamelijk bij dat jij jezelf accepteert en dat je tevens volwassen genoeg bent het inzicht te vergaren dat de wereld niet perfect is en dat er altijd mensen zullen zijn die het niet eens zijn met anderen op basis van zaken zoals seksuele beleving. Dan heb je óf de keuze je daarbij neer te leggen en gewoon je leven te leiden, óf je seksuele oriëntatie tot de leidraad van je identiteit te bombarderen en streven dat je van elk mens goedkeuring krijgt over je liefdesleven. Sterker nog, je moet trots zijn op je seksuele oriëntatie en anderen moeten jouw unieke seksuele oriëntatie meevieren met vlaggetjes en andere symboliek.
Als je goed nadenkt over dit laatste (wat nu de norm is binnen de LGBTQ wereld) zul je je hopelijk realiseren hoe bizar dat eigenlijk is.
Wat is vrij recent? Homoseksualiteit is in veel landen in de westerse wereld al een hele lange tijd niet meer strafbaar. Zelfs in de VS, waar men vrij laat was, is het op veel plekken al decennia geen issue meer. Dus dit vormt geen goed argument voor de hysterische beleving van de eigen seksuele oriëntatie die ik net schetste.quote:Op zondag 10 april 2022 17:14 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je zou een punt hebben in een alternatief universum waar niemand moeilijk doet over deze thema's. De realiteit hier is echter anders, op hetzelfde geslacht vallen was vrij recent nog wettelijk gezien strafbaar. En ook in relatief veel omgevingen is het nog steeds ongewenst en iets wat bestreden zou moeten worden. Dus de tolerantie die er nu meer is kan prima gevierd worden, zo heel vanzelfsprekend is dat immers niet.
Dit is de mening van wie precies?quote:Op zondag 10 april 2022 17:22 schreef Ludachrist het volgende:
"gay is oke, maar hou het binnenskamers". Zeer tolerant.
Dit geeft al een aardig beeld van hoe recent die ontwikkelingen zijn.quote:
Zelfs tot in 2003 was het in sommige staten nog wettelijk gezien strafbaar. Verder is het ontbreken van een strafbaarstelling nog maar het begin natuurlijk, aangezien de juridische positie meer omvat dan alleen het wel of niet strafbaar zijn van op hetzelfde geslacht vallen. Kunnen adopteren van kinderen en erkenning van het huwelijk zijn zo al 2 elementen die lang niet overal even vanzelfsprekend zijn of iets wat sinds kort wel mogelijk is.quote:Homoseksualiteit is in veel landen in de westerse wereld al een hele lange tijd niet meer strafbaar. Zelfs in de VS, waar men vrij laat was, is het op veel plekken al decennia geen issue meer.
Dit bevestigt dus wat ik al zei. Het is in veel landen in de westerse wereld al decennia niet meer strafbaar. Zeg maar gerust alle landen.quote:Op zondag 10 april 2022 17:43 schreef Poem_ het volgende:
Dit geeft al een aardig beeld van hoe recent die ontwikkelingen zijn.
Nu verplaats je de doelpalen.quote:Op zondag 10 april 2022 17:43 schreef Poem_ het volgende:
Zelfs tot in 2003 was het in sommige staten nog wettelijk gezien strafbaar. Verder is het ontbreken van een strafbaarstelling nog maar het begin natuurlijk , aangezien de juridische positie meer omvat dan alleen het wel of niet strafbaar zijn van op hetzelfde geslacht vallen. Kunnen adopteren van kinderen en erkenning van het huwelijk zijn zo al 2 elementen die lang niet overal even vanzelfsprekend zijn of iets wat sinds kort wel mogelijk is.
In bijvoorbeeld Spanje tot 1979 en in Ierland tot 1993. Met andere woorden: niet bepaald vanzelfsprekend.quote:Op zondag 10 april 2022 17:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit bevestigt dus wat ik al zei. Het is in veel landen in de westerse wereld al decennia niet meer strafbaar. Zeg maar gerust alle landen.
Neuh, de strafbaarstelling is dan de meest zware vorm, maar het ontbreken van tolerantie gaat ook over bijvoorbeeld de juridische positie van desbetreffende groep. Je lijkt hier een beeld te schetsen dat het vreemd is om die tolerantie te voeren omdat die vanzelfsprekend zou zijn. Maar als we feitelijk naar de situatie kijken is dat zelfs in westerse landen nog niet heel lang zo. De mogelijkheid voor 'same sex parents' om kinderen te adopteren is bijvoorbeeld pas sinds 2016 over alle staten in de VS toegekend.quote:Nu verplaatst je de doelpalen.
Je had het in eerste instantie enkel over de strafbaarheid.quote:Op zondag 10 april 2022 18:02 schreef Poem_ het volgende:
Neuh, de strafbaarstelling is dan de meest zware vorm, maar het ontbreken van tolerantie gaat ook over bijvoorbeeld de juridische positie van desbetreffende groep.
Nee hoor, het enige wat ik heb aangegeven is dat het vreemd is om iets onbeduidend als je seksuele oriëntatie tot de leidraad van je identiteit te bombarderen met verscheidene symboliek. Zelfs hier trots op te zijn, alsof het een prestatie is. En tevens het op obsessieve wijze willen dat ieder mens jou goedkeuring geeft op basis van je liefdesleven. Het getuigt van erg simplistisch gedrag. Al is het natuurlijk bekend dat in sommige kringen zulke oppervlakkige identiteitspolitiek het erg goed doet.quote:Op zondag 10 april 2022 18:02 schreef Poem_ het volgende:
Je lijkt hier een beeld te schetsen dat het vreemd is om die tolerantie te voeren omdat die vanzelfsprekend zou zijn. Maar als we feitelijk naar de situatie kijken is dat zelfs in westerse landen nog niet heel lang zo. De mogelijkheid voor 'same sex parents' om kinderen te adopteren is bijvoorbeeld pas sinds 2016 over alle staten in de VS toegekend.
Volgens jou schema is Fox nieuws gewoon zwaar kut.quote:Op zondag 10 april 2022 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kon je natuurlijk verwachten. Fox News en MSNBC kun je zien als elkaars tegenpolen.
Om aan te geven dat we nog niet zo heel lang dat stadium zijn ontgroeid en het allesbehalve vanzelfsprekend is dat je openlijk op hetzelfde geslacht kunt vallen.quote:Op zondag 10 april 2022 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je had het in eerste instantie enkel over de strafbaarheid.
Dit zijn weer van die krampachtige en simplistische projecties die bijna doen vermoeden dat je erg emotioneel en gefrustreerd bent met betrekking tot dit onderwerp. Sterkte, knul.quote:Nee hoor, het enige wat ik heb aangegeven is dat het vreemd is om iets onbeduidend als je seksuele oriëntatie tot de leidraad van je identiteit te bombarderen met verscheidene symboliek. Zelfs hier trots op te zijn, alsof het een prestatie is. En tevens het op obsessieve wijze willen dat ieder mens jou goedkeuring geeft op basis van je liefdesleven. Het getuigt van erg simplistisch gedrag. Al is het natuurlijk bekend dat in sommige kringen zulke oppervlakkige identiteitspolitiek het erg goed doet.
En de minst betrouwbare zender zie lijst.quote:Op zondag 10 april 2022 16:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kunt beter meegaan met de tijd wat dit betreft dan in het verleden blijven hangen. Anno 2022 hebben homo's en lesbiennes in de westerse wereld niets te klagen.quote:Op zondag 10 april 2022 18:51 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Om aan te geven dat we nog niet zo heel lang dat stadium zijn ontgroeid en het allesbehalve vanzelfsprekend is dat je openlijk op hetzelfde geslacht kunt vallen.
Een objectief observeerbare trend benoemen heeft niets te maken met projecteren. Ik denk vanuit dat oogpunt dat de emotie en de frustratie eerder bij jou zit. Het is natuurlijk ook wel bekend is dat jij een groot voorstander bent van de aangekaarte oppervlakkige identiteitspolitiek. Kritiek hierop schiet jou al snel in het verkeerde keelgat. Misschien moet je eens afvragen hoe dat komt in plaats van het probleem bij mij te leggen.quote:Op zondag 10 april 2022 18:51 schreef Poem_ het volgende:
Dit zijn weer van die krampachtige en simplistische projecties die bijna doen vermoeden dat je erg emotioneel en gefrustreerd bent met betrekking tot dit onderwerp. Sterkte, knul.
Mwah, niet in alle westerse landen helaas.quote:Op zondag 10 april 2022 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt beter meegaan met de tijd wat dit betreft dan in het verleden blijven hangen. Anno 2022 hebben homo's en lesbiennes in de westerse wereld niets te klagen.
Niets van wat je daar aangeeft is objectief waarneembaar.quote:Een objectief observeerbare trend benoemen heeft niets te maken met projecteren. Ik denk vanuit dat oogpunt dat de emotie en de frustratie eerder bij jou zit. Het is natuurlijk ook wel bekend is dat jij een groot voorstander bent van de aangekaarte oppervlakkige identiteitspolitiek. Kritiek hierop schiet jou al snel in het verkeerde keelgat. Misschien moet je eens afvragen hoe dat komt in plaats van het probleem bij mij te leggen.
Louter projecties en invullingen van jouw kant.quote:Op zondag 10 april 2022 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
tot de leidraad van je identiteit te bombarderen
Zelfs hier trots op te zijn, alsof het een prestatie is.
En tevens het op obsessieve wijze willen dat ieder mens jou goedkeuring geeft op basis van je liefdesleven.
Het getuigt van erg simplistisch gedrag.
Het zal misschien niet voldoen aan het utopische wensdenken van de progressieve geest. Maar ik zou zeggen vergelijk een gemiddeld land in de westerse wereld met een gemiddeld land in Azië, het Midden-Oosten of Afrika.quote:
Alles wat ik heb aangegeven is objectief waar te nemen. Of wilde jij zeggen dat er geen groeiende culturele trend is in de westerse maatschappij mbt regenboogvlaggen of andere symboliek, waarbij er een énorme nadruk wordt gelegd op de seksuele oriëntatie van LGBTQ mensen? En dat er een nadruk ligt op het trots zijn op de seksuele oriëntatie? Als dit je zou ontkennen, dan negeer je dus hetgeen dat objectief waarneembaar is.quote:Op zondag 10 april 2022 21:15 schreef Poem_ het volgende:
Niets van wat je daar aangeeft is objectief waarneembaar.
Dit betreft een aandoenlijke poging tot gaslighting, maar de projectie komt niet van mij.quote:Op zondag 10 april 2022 21:15 schreef Poem_ het volgende:
Louter projecties en invullingen van jouw kant.
Het wordt steeds gezegd, maar ik zie geen materiaal langskomen en ben daar kennelijk niet de enige in.quote:Op zondag 10 april 2022 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn toch echt vele voorbeelden gepost. Maar men blijft maar naar de bekende weg vragen om vervolgens een andere user weer allerlei voorbeelden te laten aanhalen en die dan direct te verwerpen.
[..]
Klopt, en het COC lesmateriaal dat hier wel is gepost als voorbeeld van grooming ging juist daar over.quote:Je zegt het al: zelfacceptatie.
We hebben het over kinderen.quote:Daar hoort voornamelijk bij dat jij jezelf accepteert en dat je tevens volwassen genoeg bent
Homoseksualiteit is meer dan enkel seksuele oriëntatie.quote:het inzicht te vergaren dat de wereld niet perfect is en dat er altijd mensen zullen zijn die het niet eens zijn met anderen op basis van zaken zoals seksuele beleving. Dan heb je óf de keuze je daarbij neer te leggen en gewoon je leven te leiden, óf je seksuele oriëntatie tot de leidraad van je identiteit te bombarderen en streven dat je van elk mens goedkeuring krijgt over je liefdesleven. Sterker nog, je moet trots zijn op je seksuele oriëntatie en anderen moeten jouw unieke seksuele oriëntatie meevieren met vlaggetjes en andere symboliek.
Pak en beet 10 jaar geleden dacht ik dat de homo emancipatie wel klaar was in Nederland en dat het algemeen geaccepteerd werd en dat zaken als pride en activisme niet meer nodig zijn.quote:Als je goed nadenkt over dit laatste (wat nu de norm is binnen de LGBTQ wereld) zul je je hopelijk realiseren hoe bizar dat eigenlijk is.
Ik ben benieuwd waar je aan denkt te merken dat de acceptatie en tolerantie hier flinterdun zou zijn ..quote:Op zondag 10 april 2022 21:33 schreef Wantie het volgende:
Pak en beet 10 jaar geleden dacht ik dat de homo emancipatie wel klaar was in Nederland en dat het algemeen geaccepteerd werd en dat zaken als pride en activisme niet meer nodig zijn.
Maar dat bleek niet het geval. Acceptatie en vooral tolerantie is nog altijd in de meeste gevallen flinterdun en wordt dunner als er niet actief zichtbaarheid wordt gegeven aan LGBTQwhatever.
En in Nederland hebben we wel de neiging van 'doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg ', vooral in conservatieve kringen, dus ik begrijp wel dat het opgedrongen aanvoelt.
Maar dat heb ik zelf niet.
But HUNTER's LAPTOP?!quote:Those objections included: "the inexperience of the Affinity Fund management"; the possibility that the kingdom would be responsible for "the bulk of the investment and risk"; due diligence on the fledgling firm's operations that found them "unsatisfactory in all aspects"; a proposed asset management fee that "seems excessive"; and "public relations risks" from Mr. Kushner's prior role as a senior adviser to his father-in-law, former President Donald J. Trump, according to minutes of the panel's meeting last June 30.
Een andere term dan groomers is inderdaad toepasselijker.quote:
Je zou haast denken dat bepaalde rechts- en conservatieve cultuurstrijdertjes weer eens een narratief aan het volgen zijn. Wel wat begrijpelijk dat ze er weer in trappen, want als het gaat om kinderen en seksualiteit is het voor velen een emotioneel beladen onderwerp.quote:
Je veroordeelt het niet als het van jouw clubje komt? Typisch weer dat je de veroordelingen in twijfel trekt. Heb je daar een persoonlijke reden voor? Komt het te dichtbij of zo?quote:Op maandag 11 april 2022 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, als je zelf bezig bent om kinderen te indoctrineren over seks, seksualiteit en het vermeende 'gender', dan blijft er natuurlijk weinig over dan de tegenpartij maar te betichten van grooming en pedofilie. Daar zit het zogenaamde probleem dan. Projectie wordt zoiets ook wel genoemd. En dat is natuurlijk iets waar veel links en progressieve geesten erg goed in zijn. Sterker nog, je kunt het bijna een handelsmerk noemen.
Wat is mijn clubje precies? En waar worden er veroordelingen in twijfel getrokken? Niemand doet dit namelijk.quote:Op maandag 11 april 2022 10:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je veroordeelt het niet als het van jouw clubje komt? Typisch weer dat je de veroordelingen in twijfel trekt. Heb je daar een persoonlijke reden voor? Komt het te dichtbij of zo?
Ik wil niet beweren dat je een kinderlokker bent, maar mensen krijgen zo natuurlijk wel het idee dat je het clubblad van Stichting Martijn graag leest.
Dit zijn gewoon veroordelingen, daar is weinig 'betichten' aan nochtans.quote:Op maandag 11 april 2022 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, als je zelf bezig bent om kinderen te indoctrineren over seks, seksualiteit en het vermeende 'gender', dan blijft er natuurlijk weinig over dan de tegenpartij maar te betichten van grooming en pedofilie. Daar zit het zogenaamde probleem dan. Projectie wordt zoiets ook wel genoemd. En dat is natuurlijk iets waar veel links en progressieve geesten erg goed in zijn. Sterker nog, je kunt het bijna een handelsmerk noemen.
Dat deze veroordelingen echt zijn snap ik. Maar wat is nu precies de huidige relevantie? De meeste die hier worden genoemd gaan namelijk decennia terug. En ook mis ik de link met het huidige ontwikkelingen. Er is kritiek op de Democraten vanwege hun standpunten mbt seksualiteit en gender op jonge kinderen in het Amerikaanse publieke onderwijs, en dan is de reactie 'kijk wat deze Republikein deed in 1995!'.quote:Op maandag 11 april 2022 10:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon veroordelingen, daar is weinig 'betichten' aan nochtans.
Je minimaliseert deze perversiteiten van de GOP top weer. Waarom wil je zo graag dat ze geen pedofielen genoemd worden?quote:Op maandag 11 april 2022 10:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat deze veroordelingen echt zijn snap ik. Maar wat is nu precies de huidige relevantie? De meeste die hier worden genoemd gaan namelijk decennia terug. En ook mis ik de link met het huidige ontwikkelingen. Er is kritiek op de Democraten vanwege hun standpunten mbt seksualiteit en gender op jonge kinderen in het Amerikaanse publieke onderwijs, en dan is de reactie 'kijk wat deze Republikein deed in 1995!'.
Dat staat er niet. Lees mijn post nog maar eens probeer het dan nog maar eens. En dit keer zonder het optuigen van stropoppen.quote:Op maandag 11 april 2022 10:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je minimaliseert deze perversiteiten van de GOP top weer. Waarom wil je zo graag dat ze geen pedofielen genoemd worden?
Het gaat ULX om het verdedigen van zijn stam. En daar hoort een flinke dosis whataboutism bij. Dat er mensen veroordeeld worden voor seksuele activiteiten kan ik alleen maar toejuichen. Maar met seksuele indoctrinatie van kinderen op school heeft het maar weinig te maken.quote:Op maandag 11 april 2022 10:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Lees mijn post nog maar eens probeer het dan nog maar eens. En dit keer zonder het optuigen van stropoppen.
En contraproductief, en zo kom je dus uiteindelijk op het punt dat seksuele indoctrinatie van kinderen helemaal niet zo erg is. Dat gewelddadige protesten eigenlijk heel vreedzaam zijn en dat MS13 geen clubje gewelddadige beesten zijn maar slechts jongeren die verkeerd worden begrepen.quote:Op maandag 11 april 2022 11:31 schreef QuidProJoe het volgende:
Hihi. Het eigen Democraten = altijd goed en Republikeinen = altijd slecht is weer duidelijk. Die mensen denken echt, omdat zij zelf zo denken, dat "de tegenpartij" dan denkt dat Republikeinen = altijd goed en Democraten = altijd slecht.
Zo beperkt. Zo tribaal. Zo sneu.
Niemand doet dat hier, de vraag is wat hebben Republikeinse pedos te maken met het beleid in rode staten waar men liever niet wilt hebben dat jonge kinderen worden blootgesteld aan seksuele indoctrinatie?quote:Op maandag 11 april 2022 11:58 schreef Ulx het volgende:
Waarom verdedigen jullie die Republikeinse pedofielenbende zo?
Hihi, het is altijd zo grappig bij @Ulx dat hij antwoorden op zijn posts ook gewoon negeert en dan vervolgens zijn initiële argument of vraag maar gaat herhalen. Het benadrukt zijn onvermogen in de discussie. Daarom slaat hij maar wat wild om zich heen in de hoop iets te raken. Een tactiek die keer op keer niet bepaald succesvol blijkt.quote:Op maandag 11 april 2022 12:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niemand doet dat hier, de vraag is wat hebben Republikeinse pedos te maken met het beleid in rode staten waar men liever niet wilt hebben dat jonge kinderen worden blootgesteld aan seksuele indoctrinatie?
Heb je al bedacht waar je de keuze man of vrouw (met een afwijking) op baseert?quote:Op maandag 11 april 2022 12:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hihi, het is altijd zo grappig bij @:Ulx dat hij antwoorden op zijn posts ook gewoon negeert en dan vervolgens zijn initiële argument of vraag maar gaat herhalen. Het benadrukt zijn onvermogen in de discussie. Daarom slaat hij maar wat wild om zich heen in de hoop iets te raken. Een tactiek die keer op keer niet bepaald succesvol blijkt.
Vraag is beantwoord, zie post #152. Dat jij daarna je eigen vraag nog een keer gaat herhalen kan ik weinig aan doen. Je hebt al een antwoord.quote:Op maandag 11 april 2022 12:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Heb je al bedacht waar je de keuze man of vrouw (met een afwijking) op baseert?
Keihard gelachen.quote:dat hij antwoorden op zijn posts ook gewoon negeert en dan vervolgens zijn initiële argument of vraag maar gaat herhalen.
De Republikeinen willen zorgen dat mannen van 40 met meisjes van 10 kunnen trouwen in Rode Staten.quote:Op maandag 11 april 2022 12:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niemand doet dat hier, de vraag is wat hebben Republikeinse pedos te maken met het beleid in rode staten waar men liever niet wilt hebben dat jonge kinderen worden blootgesteld aan seksuele indoctrinatie?
Dat is al mogelijk in een hoop staten inclusief het progressieve walhalla Californië.quote:Op maandag 11 april 2022 14:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Republikeinen willen zorgen dat mannen van 40 met meisjes van 10 kunnen trouwen in Rode Staten.
Ik ben vaker in California geweest en dat het allemaal zo blauw is daar valt heel erg mee. Als je die grote steden uitbent is het gewoon typisch Amerikaans.quote:Op maandag 11 april 2022 14:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is al mogelijk in een hoop staten inclusief het progressieve walhalla Californië.
Persoonlijk vind ik dat het niet moet kunnen en komt er wat mij betreft een federale wet die dit soort praktijken in de ban doet.
Dat geloof ik gerust, een tijdje geleden opperde sommige Republikeinen nog dat Californië opgedeeld zou moeten worden. Je hebt daar een grote groep die gewoon niet vertegenwoordigt word door de politiek.quote:Op maandag 11 april 2022 14:47 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik ben vaker in California geweest en dat het allemaal zo blauw is daar valt heel erg mee. Als je die grote steden uitbent is het gewoon typisch Amerikaans.
Le Pen gaat het niet winnen. Uiteindelijk zullen de kiezers die gaan voor Melenchon zich scharen achter Macron en dan heeft Le Pen het nakijken. Jammer want ik had graag gezien dat Le Pen president zou worden, goed voor Frankrijk en goed voor Nederland en minder voor de EU.quote:Op maandag 11 april 2022 14:44 schreef Ixnay het volgende:
Fantastisch nieuws uit Frankrijk. Het establishment baalt als een stier.
Overal in de media hoor je alweer termen als:
"Radicaal"
"Extreem"
"Fascistisch"
"...-haat"
"Anti-..."
Natuurlijk om hun politieke tegenstanders zo gestigmatiseerd mogelijk weg te zetten. Niet dat ik me veel aantrek van de media, maar als ze dit middel moeten inzetten dan is dat meestal zéér goed nieuws. Zie ook hoe dat gebeurde bij Trump of Orbán.
En dan hopende dat de mensen die zich niet voldoende verdiept hebben in de politiek zich laten informeren door de media en vervolgens slecht-geïnformeerd en onvolledig geïnformeerd meegaan met hun vooringenomen berichtgeving.
Als Le Pen straks wint dan presenteren de media dit weer als "het grote kwaad" dat gewonnen heeft. Net als hoe dat bij Trump ging.
Het ziet er in ieder geval goed uit!
Het volk trapt er niet meer in. Het establishment is het kwaad en democratie rekent daar netjes mee af.
Nee dat is het niet. Jij maakt er man of vrouw met afwijking van, maar dan moet het dus nog steeds een man OF een vrouw zijn. In jouw definitie heb je alleen die twee categorieën. Dus waar baseer je het label man of vrouw in dat soort gevallen op?quote:Op maandag 11 april 2022 12:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vraag is beantwoord, zie post #152. Dat jij daarna je eigen vraag nog een keer gaat herhalen kan ik weinig aan doen. Je hebt al een antwoord.
Ik denk ook dat van de overige partijen de meesten achter Macron staan helaas.quote:Op maandag 11 april 2022 14:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Le Pen gaat het niet winnen. Uiteindelijk zullen de kiezers die gaan voor Melenchon zich scharen achter Macron en dan heeft Le Pen het nakijken. Jammer want ik had graag gezien dat Le Pen president zou worden, goed voor Frankrijk en goed voor Nederland en minder voor de EU.
En goed voor Rusland, want Le Pen staat pal achter Poetin.quote:Op maandag 11 april 2022 14:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Le Pen gaat het niet winnen. Uiteindelijk zullen de kiezers die gaan voor Melenchon zich scharen achter Macron en dan heeft Le Pen het nakijken. Jammer want ik had graag gezien dat Le Pen president zou worden, goed voor Frankrijk en goed voor Nederland en minder voor de EU.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |