Wat als je geen lid bent van de kerk, iets wat voor meer dan de helft van de Amerikanen het geval is?quote:Op woensdag 6 april 2022 12:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Kerken steunen hun leden financieel als ze dat kunnen en dat nodig is. Dat zien we in bijvoorbeeld Rijssen en andere Nederlandse plaatsen met grote christelijke gezinnen ook. De Amerikaanse samenleving bestaat voor een groot deel uit liefdadigheid. Veel meer dan Nederland aangezien wij hier wel goede sociale voorzieningen vanuit de overheid hebben.
Zoals ik al zei: stofzuiger en wegzuigen maar. Het lot van kinderen behartigd aldus Poemquote:Op woensdag 6 april 2022 12:30 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Precies, dan kun je maar beter zorgen dat moeders hoe dan ook hun zwangerschap uit moeten zitten. Kinderen die opgroeien in een omgeving zonder liefde, met maar weinig financiële middelen en met het gevoel niet helemaal gewenst te zijn is voor zowel moeder als kind natuurlijk enorm gunstig!
Je moet wel een hele zieke sadist zijn om dergelijke praktijken aan te moedigen. Het lot van kinderen interesseert je niet, maar zolang de moeder maar gewoon aan haar natuurlijke plicht voldoet als broedmachine vind jij verder alles prima.![]()
Dergelijke progressieve humanistische onzin gaat hand in handquote:Op woensdag 6 april 2022 12:15 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dergelijke conservatieve religieuze onzin gaat hand in hand.
Een gift van 20 tot 100 euro in de maand is leuk, maar daar koop je niets voor.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Kerken steunen hun leden financieel als ze dat kunnen en dat nodig is.
Reformatorische christenen zijn inderdaad wel het toonvoorbeeld van de goede omgang met vrouwen en kinderen.quote:Dat zien we in bijvoorbeeld Rijssen en andere Nederlandse plaatsen met grote christelijke gezinnen ook.
Afhankelijk zijn van liefdadigheid...quote:De Amerikaanse samenleving bestaat voor een groot deel uit liefdadigheid. Veel meer dan Nederland aangezien wij hier wel goede sociale voorzieningen vanuit de overheid hebben.
Als je geen lid bent van een kerk dan ben je ook geen zwaar conservatieve christen. In het zuiden zal dat meer dan de helft zijn. In de VS gaat het vaak om je netwerk dat hoeft dus geen kerk te zijn maar kan ook een andere vereniging zijn, familie of de buurt.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat als je geen lid bent van de kerk, iets wat voor meer dan de helft van de Amerikanen het geval is?
Het alternatief is veel erger. Kinderen die opgroeien zonder liefde in een onmogelijke omgeving.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:40 schreef damsco het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: stofzuiger en wegzuigen maar. Het lot van kinderen behartigd aldus Poem
Dus eigenlijk heeft praktisch elke kind in Amerika wel een sociaal vangnet waar hij/zij gebruik van kan maken?quote:Op woensdag 6 april 2022 12:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als je geen lid bent van een kerk dan ben je ook geen zwaar conservatieve christen. In het zuiden zal dat meer dan de helft zijn. In de VS gaat het vaak om je netwerk dat hoeft dus geen kerk te zijn maar kan ook een andere vereniging zijn, familie of de buurt.
De VS is niet mijn gidsland. Ik heb liever een overheid die wat meer de regie neemt om de zwakkeren te ondersteunen. In de VS willen ze dat schijnbaar niet. Hun keuze.quote:
Oh maar dat valt best mee hoor. We hebben het nu over deze wetgeving omdat het relevant is, de voors en tegens worden uitgebreid besproken in de media.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:09 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden het idd fijn als de media een echoput zijn, anderen hebben liever een wat breder perspectief.
Fijn dat dit puur vanuit het belang van het kind gebeurd. Want eenmaal geboren zullen zij nooit uit deze situatie kunnen ontsnappen. Je lot staat vast.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:42 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het alternatief is veel erger. Kinderen die opgroeien zonder liefde in een onmogelijke omgeving.
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Abortus-regelgeving en problematiek geldt voor iedere Amerikaan, óók voor niet conservatieve christenen (wat een meerderheid is tegenwoordig).quote:Op woensdag 6 april 2022 12:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als je geen lid bent van een kerk dan ben je ook geen zwaar conservatieve christen. In het zuiden zal dat meer dan de helft zijn. In de VS gaat het vaak om je netwerk dat hoeft dus geen kerk te zijn maar kan ook een andere vereniging zijn, familie of de buurt.
Welk zieke gedrag?quote:Op woensdag 6 april 2022 12:38 schreef KroketBroodje het volgende:
Goed bezig, moet eens ophouden dat promoten van dit zieke gedrag
Het ontbreken van een gezonde omgeving heeft levenslang invloed. Dat jij het nodig hebt om dat te ontkennen om je sadistische ideaalplaatje te legitimeren doet daar verder weinig aan af.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:50 schreef damsco het volgende:
[..]
Fijn dat dit puur vanuit het belang van het kind gebeurd. Want eenmaal geboren zullen zij nooit uit deze situatie kunnen ontsnappen. Je lot staat vast.
Abortus plegenquote:
Wat vind jij er ziek aan?quote:
Vrouwen tot negen maanden zwangerschap en bevalling dwingen. en kinderen op de wereld brengen in armoede en met ouders die het niet willen of niet zien zitten. Het lot van vrouwen en kinderen behartigd door damscoquote:Op woensdag 6 april 2022 12:40 schreef damsco het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: stofzuiger en wegzuigen maar. Het lot van kinderen behartigd aldus Poem
Lees dit dan.quote:
Niemand vindt abortus gewoon. Maar zelfs als dat zo was, dan altijd nog 100 keer beter dan iemand die tegen is.quote:
Doden van mensenlevens zonder toestemming vind ik absoluut niet kunnen. Als ik geabortus zou zijn dan zou ik het zelf ook niet prettig vinden dat ik zou zijn vermoord terwijl ik niet eens volgroeit was.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat vind jij er ziek aan?
Ja want tegen abortus zijn is ook heel trol... Je kunt mijn sterke mening niet hebben dat is wat andersquote:Op woensdag 6 april 2022 13:02 schreef Questular het volgende:
Damsco en Kroket zijn dan ook KLB trollen, beter gewoon niet reageren op ze.
Toestemming van wie? God?quote:Op woensdag 6 april 2022 13:07 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Doden van mensenlevens zonder toestemming vind ik absoluut niet kunnen. Als ik geabortus zou zijn dan zou ik het zelf ook niet prettig vinden dat ik zou zijn vermoord terwijl ik niet eens volgroeit was.
Als je hangt aan allemaal ouderwetse, religieuze dogma's, dan zal je dat wel vinden. Maar het is 2022, dus daar moeten we eens mee ophouden. De toestemming is er natuurlijk wel. Die is wettelijk vastgelegd.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:07 schreef KroketBroodje het volgende:
Doden van mensenlevens zonder toestemming vind ik absoluut niet kunnen.
Ik heb nieuws voor je. Als jij geaborteerd was, zou je niet zo veel vinden, he?quote:Als ik geabortus zou zijn dan zou ik het zelf ook niet prettig vinden dat ik zou zijn vermoord terwijl ik niet eens volgroeit was.
Toestemming van de persoon zelf. Als je zelf dood wilt dan vind ik het primaquote:
quote:Op woensdag 6 april 2022 12:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Kerken steunen hun leden financieel als ze dat kunnen en dat nodig is. Dat zien we in bijvoorbeeld Rijssen en andere Nederlandse plaatsen met grote christelijke gezinnen ook. De Amerikaanse samenleving bestaat voor een groot deel uit liefdadigheid. Veel meer dan Nederland aangezien wij hier wel goede sociale voorzieningen vanuit de overheid hebben.
Hou zelf maar op. Als je mijn mening niks vind dan reageer gewoon nietquote:Op woensdag 6 april 2022 13:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je hangt aan allemaal ouderwetse, religieuze dogma's, dan zal je dat wel vinden. Maar het is 2022, dus daar moeten we eens mee ophouden.
[..]
Ik heb nieuws voor je. Als jij geaborteerd was, zou je niet zo veel vinden, he?
Er is geen bewustzijn tot zo'n 22-24 weken, dus dat weet je helemaal niet. Of heb je via Jomanda contact met de belangenbehartiger van de 'ongeboren kinderen'?quote:Op woensdag 6 april 2022 13:07 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Doden van mensenlevens zonder toestemming vind ik absoluut niet kunnen. Als ik geabortus zou zijn dan zou ik het zelf ook niet prettig vinden dat ik zou zijn vermoord terwijl ik niet eens volgroeit was.
Dat is een beetje de core-business van een discussie-forum, toch?quote:Op woensdag 6 april 2022 13:12 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Hou zelf maar op. Als je mijn mening niks vind dan reageer gewoon niet
Ik woonde in de jaren 80 een paar jaar in de VS en las in 1986 een artikel in Time magazine over tienerzwangerschappen en daarin werd NL apart genoemd.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:38 schreef Tanatos het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.iflscience.co(...)conservative-states/
[ afbeelding ]
Maakt niet uit of je een kind dood na 1 week of na 24 weken. Je ontneemt hiermee het mensenleven en dat krijg je nooit meer terug.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Er is geen bewustzijn tot zo'n 22-24 weken, dus dat weet je helemaal niet. Of heb je via Jomanda contact met de belangenbehartiger van de 'ongeboren kinderen'?
Dus iedere spermacel die ooit een mannelijk geslachtsdeel verlaat is verplicht om zich op enig moment in te nestelen? Of snap je überhaupt zelf niet zo goed wat je zegt?quote:Op woensdag 6 april 2022 13:19 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Maakt niet uit of je een kind dood na 1 week of na 24 weken. Je ontneemt hiermee het mensenleven en dat krijg je nooit meer terug.
Je kunt geen kind met alleen een spermacel produceren...quote:Op woensdag 6 april 2022 13:20 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dus iedere spermacel die ooit een mannelijk geslachtsdeel verlaat is verplicht om zich op enig moment in te nestelen? Of snap je überhaupt zelf niet zo goed wat je zegt?
Verbaast me helemaal niets.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik woonde in de jaren 80 een paar jaar in de VS en las in 1986 een artikel in Time magazine over tienerzwangerschappen en daarin werd NL apart genoemd.
Het aantal tienerzwangerschappen onder blanke meisjes was toen in de VS 3 keer zo hoog als in Frankrijk en 6 keer zo hoog als in NL, en dan maakt jouw overzichtje dat onderscheid naar ras niet eens meer, dan zouden de cijfers nog veel verder uit elkaar liggen.
Nu niet gaan omdraaien. Ik kom op voor leven van hey kind waar jij juist het leven wil vernietigen van het kind onder het mom van belang van datzelfde kind. Je kunt het nog proberen te rechtvaardigen voor jezelf, maar wat krom is blijft krom en dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:53 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het ontbreken van een gezonde omgeving heeft levenslang invloed. Dat jij het nodig hebt om dat te ontkennen om je sadistische ideaalplaatje te legitimeren doet daar verder weinig aan af.
Je zou maar voor leven en tegen het ontnemen van een ander leven zijn. Goed om te zien dat in de VS nog een randje beschaving is.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand vindt abortus gewoon. Maar zelfs als dat zo was, dan altijd nog 100 keer beter dan iemand die tegen is.
Het is geen kind, het is een foetus. En het is 'doodt', 3de persoon enkelvoud is stam+t.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:19 schreef KroketBroodje het volgende:
Maakt niet uit of je een kind dood na 1 week of na 24 weken.
Dat foetus groeit uiteindelijk uit tot een kind, tenzij je abortus pleegt natuurlijkquote:Op woensdag 6 april 2022 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is geen kind, het is een foetus. En het is 'doodt', 3de persoon enkelvoud is stam+t.
quote:Op woensdag 6 april 2022 12:40 schreef Cheeseburgert het volgende:
Het valt wel op, iedereen die vroeg in de ochtend reageert gebruikt zijn verstand en iedereen die pas tegen het einde uit zijn zoldernest komt rollen zit te trollen
Ligt er aan wat voor leven. Als een leven niet gewenst is, dan zal de kwaliteit van dat leven nooit heel goed worden. Nu weet ik dat dat voor reli-fundi's geen criterium is. Daarom is het een goede ontwikkeling dat we er daar steeds minder van hebben.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:29 schreef damsco het volgende:
Je zou maar voor leven en tegen het ontnemen van een ander leven zijn.
Het is 'die' foetus. Maar inderdaad, het is dus nog geen kind. Heeft geen bewustzijn. Weet niet wat er gebeurt.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:30 schreef KroketBroodje het volgende:
Dat foetus groeit uiteindelijk uit tot een kind, tenzij je abortus pleegt natuurlijk
Het lijkt me in het belang van het kind dat ze opgroeien in een omgeving waarin ze gewenst zijn en waarin ouders, of moeder, over adequate middelen en vaardigheden beschikken om een kind op te voeden. Er zijn allerlei situaties waarin dat niet het geval is. Ouderschap omvat wel iets meer dan enkel een kind baren. Je kunt hier dan wel heel leuk beweren dat je opkomt voor het belang van het kind, maar je zegt alleen tegen moeders dat ze hun zwangerschap uit moeten zitten. Wat er vervolgens met datzelfde kind gebeurt, daar horen we je niet over.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:27 schreef damsco het volgende:
[..]
Nu niet gaan omdraaien. Ik kom op voor leven van hey kind waar jij juist het leven wil vernietigen van het kind onder het mom van belang van datzelfde kind.
Dankjequote:Op woensdag 6 april 2022 13:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is 'die' foetus. Maar inderdaad, het is dus nog geen kind. Heeft geen bewustzijn. Weet niet wat er gebeurt.
Wat is dan precies je definitie van mensenleven? Is een foetus op ieder moment een mensenleven?quote:Op woensdag 6 april 2022 13:21 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Je kunt geen kind met alleen een spermacel produceren...
Ja, zodra de spermacel de eicel binnendringt begint het mensenleven volgens mijn definitie.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:36 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat is dan precies je definitie van mensenleven? Is een foetus op ieder moment een mensenleven?
In anders staten zijn ze juist weer veel progressiever dan hier. Op softdrugsgebied bijvoorbeeld. Legale wiet.quote:Op woensdag 6 april 2022 06:52 schreef RedFever007 het volgende:
Let maar op, over een paar jaar in NL dezelfde discussie aangezien alles uit de US of A fantastic is volgens grote groepen mensen hier
Arme vrouwen![]()
Zeker. Het is alleen wat jammer dat je reageert in het verkeerde topic. Hier gaat het over foetussen. Als je je beklag wil doen over het beëindigen van mensenlevens kom je beter tot je recht in dit topic:quote:Op woensdag 6 april 2022 13:34 schreef damsco het volgende:
Overigens zegt me de felheid van het debat, waarbij sommige als door een wesp gestoken reageren, voldoende over hoe zeker men van hun eigen overtuiging is. Diep van binnen weet elk van jullie dat het gewoon fout is om het leven van een ander mens te beëindigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |