POLLquote:1.Hij die een geschrift of afbeelding waarin tot enig strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag wordt opgeruid, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige opruiing voorkomt, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie. 2.Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt. 3.Indien het strafbare feit waartoe bij geschrift of afbeelding wordt opgeruid een terroristisch misdrijf dan wel een misdrijf ter voorbereiding of vergemakkelijking van een terroristisch misdrijf inhoudt, wordt de gevangenisstraf, gesteld op het in het eerste lid omschreven feit, met een derde verhoogd.
Dit dusquote:Op zondag 3 april 2022 20:22 schreef halfway het volgende:
Ik moet dat stuk stront totaal niet maar ben wel van mening dat hij niets strafbaars gedaan heeft.
Waar is die optie inderdaad?quote:
Dit.quote:Op zondag 3 april 2022 20:22 schreef halfway het volgende:
Ik moet dat stuk stront totaal niet maar ben wel van mening dat hij niets strafbaars gedaan heeft.
Zijn partijtje gaat ook vrolijk verder met aanzetten tot geweldquote:Op zondag 3 april 2022 20:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Irrelevant wat jij vindt in deze. Het OM vindt van wel, dus hou je aan de fraag uit de OP of blijf weg uit het topic.
Opruiing is wel degelijk strafbaar.quote:Op zondag 3 april 2022 20:22 schreef halfway het volgende:
Intimideren van zorgpersoneel, privé-adressen van politie op social media willen gooien... dan ben je zeker strafbaar.quote:Op zondag 3 april 2022 20:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar is die optie inderdaad?
Het is een gekkie, maar zitten?
Altijd mooi hoeveel mensen zo graag meningen willen hebben over dingen waar ze geen verstand van hebbenquote:Op zondag 3 april 2022 20:22 schreef halfway het volgende:
En mensen gevangen in huis zetten niet? Oh wacht iets met een noodwet die ze snel opgetuigd hadden.quote:
Een mening is een mening en dat betekent niet dat je er specifiek verstand van hoeft te hebben.quote:Op zondag 3 april 2022 21:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Altijd mooi hoeveel mensen zo graag meningen willen hebben over dingen waar ze geen verstand van hebben
Nee joh, je mag vinden wat je wil. Ik vind het alleen zo komisch dat mensen meningen willen hebben over dingen waar ze de ballen verstand van hebben.quote:Op zondag 3 april 2022 21:46 schreef halfway het volgende:
[..]
Een mening is een mening en dat betekent niet dat je er specifiek verstand van hoeft te hebben.
quote:Op zondag 3 april 2022 19:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
Hier is Willem E. in betere tijden
[ afbeelding ]
Dus iedereen een free pass voor strafbare feiten? Hoe werkt dat in jouw hoofd?quote:Op zondag 3 april 2022 21:43 schreef halfway het volgende:
[..]
En mensen gevangen in huis zetten niet? Oh wacht iets met een noodwet die ze snel opgetuigd hadden.
Nouja zijn opruiing werkte behoorlijk ontwrichtend. En heeft vermoedelijk meer schade en extra COVID-doden opgeleverd.quote:Op maandag 4 april 2022 08:01 schreef PiyeReloaded het volgende:
Veel stemmen voor 2,5-3 jaar. Jullie snappen dat het echt zéér uitzonderlijk is dat een opgelegde straf ook maar in de buurt komt van de maximum hè? Rechters willen ook spelingsruimte hebben voor de meest extreme vormen. Nu vind ik het niet onrealistisch dat hij voor opruiing wordt veroordeeld hoor, maar zijn handelen komt niet in de buurt van de meest extreme vorm daarvan.
Omdat je een mening kan hebben vanuit morele gedachten. Die hoeft niet te stroken met wat wettelijk geldt. Die loopt daar misschien zelfs iets op vooruit. Zie bijvoorbeeld de houding tegenover seksueel grensoverschrijdend gedrag. Vaak (nog) niet strafbaar maar tegenwoordig niet meer geaccepteerdquote:Op zondag 3 april 2022 21:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee joh, je mag vinden wat je wil. Ik vind het alleen zo komisch dat mensen meningen willen hebben over dingen waar ze de ballen verstand van hebben.
Je weet nog geen kwart van wat er hier wel en niet strafbaar is, waarom zou je dan meningen nahouden op wat wel en niet strafbaar is?
Die rare soort van grootheidswaanzin die veel mensen zich aanmeten vind ik zo raar
Dan moet je niet zeggen dat iets wettelijk niet toegestaan is (strafbaar)quote:Op maandag 4 april 2022 09:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Omdat je een mening kan hebben vanuit morele gedachten. Die hoeft niet te stroken met wat wettelijk geldt. Die loopt daar misschien zelfs iets op vooruit. Zie bijvoorbeeld de houding tegenover seksueel grensoverschrijdend gedrag. Vaak (nog) niet strafbaar maar tegenwoordig niet meer geaccepteerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |