Als vervuiling duurder wordt dan wordt het vanzelf minder gedaan. Momenteel worden de maatschappelijke lasten van vervuiling niet doorgerekend naar de consument, waardoor de samenleving als geheel de kosten voor het herstel/de compensatie moet dragen, in plaats van dat het van de vervuiler afkomt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk je dat de klimaatproblemen oplosbaar zijn door voor elk probleem als oplossing een nieuwe belasting te verzinnen?
De staatskas waarvanuit ze miljarden gaan stoppen in maatregelen om klimaatdoelen te halen?quote:Of zou het misschien zijn om de staatskas aan te vullen?
In een absurd dure tijd de burger aansporen om te gaan besparen, lijkt me een absolute no-brainer. Dus wat is daar mis mee? Wie ben jij om te bepalen waar de regering voor zou moeten staan? De regering is er in ieder geval niet om alles maar goedkoop te houden zodat 'de burger' onbeperkt kan blijven verspillen.quote:En dan de burger aansporen te gaan besparen, in een absurd dure tijdDie gasten zijn echt compleet losgeraakt van alles waar ze voor zouden moeten staan.
Nee, want suiker mag ook niet meer.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:19 schreef brokjespoes het volgende:
Mijn thermostaat staat al een jaar of 15 op 18,5 / 19 graden. Hoger verwarmen voelt voor mij onwijs bedompt.
Krijg ik nou een lollie?
Vlees ook niet!quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, want suiker mag ook niet meer.
Dat is ook één van de adviezen die ik van mijn kamerperiode heb overgehouden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:42 schreef K21 het volgende:
Nu heb ik, afgezien van dit winterse momentje, deze tijd van het jaar gelukkig al zoveel zon op m'n raampartij staan dat het hier in mijn kleine appartementje uit zichzelf al warm genoeg is, maar als ik de kachel uit zet moet ik weer sterkere warmtelampen in m'n terraria hangen. Weet niet wat er uiteindelijk dan gunstiger is voor de eindafrekening.![]()
Verder doe ik wel m'n best om zo weinig mogelijk gas te verbruiken (kort douchen of aan de wastafel, met koken zoveel mogelijk in één pan enz.).
Heb bij het Hilton nooit last van.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit is wel precies zoals ik het ook zou willen verwoorden!
Gewoon die dingen er in mikken door de vuurmond van 2 meter breed.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moet je wel een schoorsteen hebben, wellicht zou je eens naar een pallet kachel kunnen kijken.
Probleem is ook dat die compensatie op papier er leuk uitziet maar in de praktijk keihard de mensen raakt die (al) net op de grens wiebelen om rond te komen. De onzichtbare groep die - ik weet: beleid - weinig heeft om dan ergens aanspraak op te kunnen mogen maken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:51 schreef Breekfast het volgende:
Echt een totaal zinloze campagne dit. Wie gaat nu daadwerkelijk de kachel op max 19 graden zetten vanwege een overheidsadvies?
Mensen zetten de kachel laag omdat de energierekening hoog is. Dat is de belangrijkste prikkel. Zolang de overheid er maar voor zorgt dat ze niet specifiek de energieprijs gaat drukken maar de lagere inkomensgroepen een generieke compensatie geeft dan is de prikkel er al vanzelf om de kachel een graadje lager te zetten.
ze gaan de belasting erop verlagen, komen met subsidies en advies wat gewoon logisch is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk je dat de klimaatproblemen oplosbaar zijn door voor elk probleem als oplossing een nieuwe belasting te verzinnen?
Of zou het misschien zijn om de staatskas aan te vullen? En dan de burger aansporen te gaan besparen, in een absurd dure tijdDie gasten zijn echt compleet losgeraakt van alles waar ze voor zouden moeten staan.
Nee je betaald voor je zuinigheid inmiddels wel een flink hogere prijs.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:19 schreef brokjespoes het volgende:
Mijn thermostaat staat al een jaar of 15 op 18,5 / 19 graden. Hoger verwarmen voelt voor mij onwijs bedompt.
Krijg ik nou een lollie?
Kijk, in eerste instantie heb ik dat ook. En zonder volledig op de hoogte te zijn van alle regels die NL/de EU hier precies gelden ten aanzien van voedsel merk je gelijk een verschil als je bijvoorbeeld buiten de EU bent. Het flauwe voorbeeld is natuurlijk de liter cola die je krijgt in de VS als je een klein menu bestelt bij de McDonalds voor een paar dollar. Of vergelijk het colaatje dat je hier drinkt bijvoorbeeld eens met het colaatje in andere landen. Ik drink zelden een colaatje dus als ik het neem ga ik hier in NL gewoon voor de originele versie, dus geen Light/Zero/whatever. Toen ik echter in Midden-Amerika was het gemiddelde colaatje zo ongelooflijk zoet dat je het glazuur van je tanden zo'n beetje direct naar de knoppen voelde gaanquote:Op zaterdag 2 april 2022 16:17 schreef Vallon het volgende:
Verder heb ik grote moeite dat een overheid vanuit een stoel gaat bepalen wat qua levensomstandigheden goed zou zijn voor mij -en ook een ander. Het voortdurende beleren vanuit beleid, irriteert mij mateloos.
Ja, dat is heel handig voor mensen die koken op gas.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:29 schreef Breekfast het volgende:
De overheid kan ook gewoon de gaskraan dicht draaien t/m oktober. Problem solved
Men zou prioriteiten kunnen toepassen dat wanneer energiekosten tegen de klippen op stijgen men dan in beleid voor ander onderwerpen dan een stapje terug zet door bv de huidige belasting (in centen en niet procenten) te bevriezen en/of andere (leef)onderwerpen - klimaat & stikstof - even in de koelkast te zetten totdat de oorlog weer over is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:19 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ze gaan de belasting erop verlagen, komen met subsidies en advies wat gewoon logisch is.
Again, het is makkelijker om er lekker tegenaan te schoppen. Want tja, niet jouw kabinet dus alles is kut
Waar je naartoe gaat, pas je je op aan maar thuis mag je verwachten dat het leven jouw normaal is en niet door dit als drogreden te vergelijken met hoe het elders gesteld is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:29 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kijk, in eerste instantie heb ik dat ook. En zonder volledig op de hoogte te zijn van alle regels die NL/de EU hier precies gelden ten aanzien van voedsel merk je gelijk een verschil als je bijvoorbeeld buiten de EU bent. Het flauwe voorbeeld is natuurlijk de liter cola die je krijgt in de VS als je een klein menu bestelt bij de McDonalds voor een paar dollar. Of vergelijk het colaatje dat je hier drinkt bijvoorbeeld eens met het colaatje in andere landen. Ik drink zelden een colaatje dus als ik het neem ga ik hier in NL gewoon voor de originele versie, dus geen Light/Zero/whatever. Toen ik echter in Midden-Amerika was het gemiddelde colaatje zo ongelooflijk zoet dat je het glazuur van je tanden zo'n beetje direct naar de knoppen voelde gaan
Of juist de Groningse gaskraan volledig open draaien. Problem solvedquote:Op zaterdag 2 april 2022 16:29 schreef Breekfast het volgende:
De overheid kan ook gewoon de gaskraan dicht draaien t/m oktober. Problem solved
Waar kan ik meer lezen over het COA die Nederlanders uit hun huizen komt sleuren?quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor zover ze niet allemaal een warm gevoel van binnen krijgen door Nederlanders op straat te zetten voor Midden-Oosterlingen en Afrikanen die de oorlog in Oekraine gebruiken om de EU binnen te komen, is er altijd nog Gundogan om ze persoonlijk warm te maken.
Ach man ik wil je nog wel eens horen als ze de industrie keihard aan gaan pakken. Dan zou je wss janken dat se de ekonnemie kapot wille maken. En dan even vergeten dat het bedrijfsleven de kosten natuurlijk gewoon doorrekent aan de afnemer (direct of indirect: jij).quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:55 schreef Red_85 het volgende:
Wat voor effect heeft het al de industrie 85% verbruikt?
Symboolpolitiek van robotje jetten en hugo de leugenaar.
Nee je zou extra belasting moeten betalen want je draagt te weinig bij aan de staatskas.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:19 schreef brokjespoes het volgende:
Krijg ik nou een lollie?
De wat?quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:57 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ach man ik wil je nog wel eens horen als ze de industrie keihard aan gaan pakken. Dan zou je wss janken dat se de ekonnemie kapot wille maken. En dan even vergeten dat het bedrijfsleven de kosten natuurlijk gewoon doorrekent aan de afnemer (direct of indirect: jij).
Vooral dat laatste.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nee je zou extra belasting moeten betalen want je draagt te weinig bij aan de staatskas.
Die extra heffing past ook goed bij het linkse denken om mensen die beter af zijn dan anderen hun voordeeltjes te misgunnen.
Jij stelt dus voor om het advies van het Staatstoezicht op de Mijnen de prullenbak in de smijten?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De wat?
Gaskraan open draaien in groningen. Lekker harken met zn allen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-onveilig-a4103200quote:Er zijn duizenden huizen waar de kans op instorting bij een zware aardbeving te groot is.” De gezondheidsrisico’s zouden „substantieel” zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |