abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204306098
Er is nog een potje dat leeg moet ofzo? Wat een waanzin.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 2 april 2022 @ 15:56:24 #152
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204306104
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:43 schreef daNpy het volgende:

[..]
Denk je dat de klimaatproblemen oplosbaar zijn door voor elk probleem als oplossing een nieuwe belasting te verzinnen?
Als vervuiling duurder wordt dan wordt het vanzelf minder gedaan. Momenteel worden de maatschappelijke lasten van vervuiling niet doorgerekend naar de consument, waardoor de samenleving als geheel de kosten voor het herstel/de compensatie moet dragen, in plaats van dat het van de vervuiler afkomt.
quote:
Of zou het misschien zijn om de staatskas aan te vullen?
De staatskas waarvanuit ze miljarden gaan stoppen in maatregelen om klimaatdoelen te halen?
quote:
En dan de burger aansporen te gaan besparen, in een absurd dure tijd :') Die gasten zijn echt compleet losgeraakt van alles waar ze voor zouden moeten staan.
In een absurd dure tijd de burger aansporen om te gaan besparen, lijkt me een absolute no-brainer. Dus wat is daar mis mee? Wie ben jij om te bepalen waar de regering voor zou moeten staan? De regering is er in ieder geval niet om alles maar goedkoop te houden zodat 'de burger' onbeperkt kan blijven verspillen.
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 15:57:27 #153
249559 crew  Lavenderr
pi_204306115
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:19 schreef brokjespoes het volgende:
Mijn thermostaat staat al een jaar of 15 op 18,5 / 19 graden. Hoger verwarmen voelt voor mij onwijs bedompt.

Krijg ik nou een lollie? :D
Nee, want suiker mag ook niet meer.
  zaterdag 2 april 2022 @ 15:58:41 #154
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204306121
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Nee, want suiker mag ook niet meer.
Vlees ook niet!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 2 april 2022 @ 15:59:17 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204306125
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:42 schreef K21 het volgende:
Nu heb ik, afgezien van dit winterse momentje, deze tijd van het jaar gelukkig al zoveel zon op m'n raampartij staan dat het hier in mijn kleine appartementje uit zichzelf al warm genoeg is, maar als ik de kachel uit zet moet ik weer sterkere warmtelampen in m'n terraria hangen. Weet niet wat er uiteindelijk dan gunstiger is voor de eindafrekening. :')

Verder doe ik wel m'n best om zo weinig mogelijk gas te verbruiken (kort douchen of aan de wastafel, met koken zoveel mogelijk in één pan enz.).
Dat is ook één van de adviezen die ik van mijn kamerperiode heb overgehouden.
Koken voor meerdere dagen en dan vanuit de koelkast/vriezer via de magnetron het laten opwarmen.

We - ik dan - hadden bv ook de hotfill afgeschaft en die vervangen door een waterkoker.
Ook omdat die mooie onetime-nice gadgets best nog wel onderhoud nodig hebben en stuk (kunnen) gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204306187
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:36 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dit is wel precies zoals ik het ook zou willen verwoorden!
Heb bij het Hilton nooit last van. :N
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_204306229
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 13:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Moet je wel een schoorsteen hebben, wellicht zou je eens naar een pallet kachel kunnen kijken.
Gewoon die dingen er in mikken door de vuurmond van 2 meter breed. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 april 2022 @ 16:17:34 #158
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204306234
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:51 schreef Breekfast het volgende:
Echt een totaal zinloze campagne dit. Wie gaat nu daadwerkelijk de kachel op max 19 graden zetten vanwege een overheidsadvies?

Mensen zetten de kachel laag omdat de energierekening hoog is. Dat is de belangrijkste prikkel. Zolang de overheid er maar voor zorgt dat ze niet specifiek de energieprijs gaat drukken maar de lagere inkomensgroepen een generieke compensatie geeft dan is de prikkel er al vanzelf om de kachel een graadje lager te zetten.
Probleem is ook dat die compensatie op papier er leuk uitziet maar in de praktijk keihard de mensen raakt die (al) net op de grens wiebelen om rond te komen. De onzichtbare groep die - ik weet: beleid - weinig heeft om dan ergens aanspraak op te kunnen mogen maken.
//--//
Verder heb ik grote moeite dat een overheid vanuit een stoel gaat bepalen wat qua levensomstandigheden goed zou zijn voor mij -en ook een ander. Het voortdurende beleren vanuit beleid, irriteert mij mateloos.
Los daarvan snap ik ook niet de behoefte van sommigen die verbuiken en pakken omdat iets gratis & betaald zou zijn. Mensen, je tekent ze vaak zo uit, die het heel normaal vinden om meer te verbruiken dan nodig is omdat het "gratis" is.

Hoe dan wel is natuurlijk dan een voortdurende discussie maar stellen dat 19°C prima te hanteren is als uitgangspunt, vind ik quatsch. Ook wanneer je/ iig ik weet dat mensen beter functioneren bij de aloude minimaal 21-22°C wat voor anderen weer een paar graden lager/hoger is. Maak het tot budget dat door te kijken naar iemands (leef)omstandigheden. Dat dit te ingewikkeld zou zijn, is ook onzin omdat je prima kunt zeggen hoeveel energie een huis/gezin/persoon gemiddeld behoeft.

Ik vind het best triest bij mensen tekomen die gewoon echt koude voeten en handen hebben omdat hun (ook inwendige) kacheltje het - ook financieel - niet meer bijbeent.
pi_204306249
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:43 schreef daNpy het volgende:

[..]
Denk je dat de klimaatproblemen oplosbaar zijn door voor elk probleem als oplossing een nieuwe belasting te verzinnen?

Of zou het misschien zijn om de staatskas aan te vullen? En dan de burger aansporen te gaan besparen, in een absurd dure tijd :') Die gasten zijn echt compleet losgeraakt van alles waar ze voor zouden moeten staan.
ze gaan de belasting erop verlagen, komen met subsidies en advies wat gewoon logisch is.

Again, het is makkelijker om er lekker tegenaan te schoppen. Want tja, niet jouw kabinet dus alles is kut
  zaterdag 2 april 2022 @ 16:22:59 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204306269
quote:
Mijn thermostaat staat al een jaar of 15 op 18,5 / 19 graden. Hoger verwarmen voelt voor mij onwijs bedompt.

Nee je betaald voor je zuinigheid inmiddels wel een flink hogere prijs.
Kan altijd wel lachen om het grapje dat iemand nooit meer tankt dan ¤25

Je hebt dus als jaren zeg 1200 kuub gas vebruikt die je nu dus 25-50% meer kost.
In jouw geval moet je dus om mee te doen aan de grote besparingsactie dus naar zeg minimaal 12-15°C en weet je ook hoe het voelt voor anderen die hun 2-3°C moeten gaan inleveren.
pi_204306274
Hij staat hier nooit hoger dan 19 :')
pi_204306280
Dan maar op 17 zetten :D
pi_204306313
De overheid kan ook gewoon de gaskraan dicht draaien t/m oktober. Problem solved :)
pi_204306314
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 16:17 schreef Vallon het volgende:
Verder heb ik grote moeite dat een overheid vanuit een stoel gaat bepalen wat qua levensomstandigheden goed zou zijn voor mij -en ook een ander. Het voortdurende beleren vanuit beleid, irriteert mij mateloos.
Kijk, in eerste instantie heb ik dat ook. En zonder volledig op de hoogte te zijn van alle regels die NL/de EU hier precies gelden ten aanzien van voedsel merk je gelijk een verschil als je bijvoorbeeld buiten de EU bent. Het flauwe voorbeeld is natuurlijk de liter cola die je krijgt in de VS als je een klein menu bestelt bij de McDonalds voor een paar dollar. Of vergelijk het colaatje dat je hier drinkt bijvoorbeeld eens met het colaatje in andere landen. Ik drink zelden een colaatje dus als ik het neem ga ik hier in NL gewoon voor de originele versie, dus geen Light/Zero/whatever. Toen ik echter in Midden-Amerika was het gemiddelde colaatje zo ongelooflijk zoet dat je het glazuur van je tanden zo'n beetje direct naar de knoppen voelde gaan :P
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 16:33:37 #165
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204306351
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2022 16:29 schreef Breekfast het volgende:
De overheid kan ook gewoon de gaskraan dicht draaien t/m oktober. Problem solved :)
Ja, dat is heel handig voor mensen die koken op gas.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 2 april 2022 @ 16:33:58 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204306356
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 16:19 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
ze gaan de belasting erop verlagen, komen met subsidies en advies wat gewoon logisch is.

Again, het is makkelijker om er lekker tegenaan te schoppen. Want tja, niet jouw kabinet dus alles is kut
Men zou prioriteiten kunnen toepassen dat wanneer energiekosten tegen de klippen op stijgen men dan in beleid voor ander onderwerpen dan een stapje terug zet door bv de huidige belasting (in centen en niet procenten) te bevriezen en/of andere (leef)onderwerpen - klimaat & stikstof - even in de koelkast te zetten totdat de oorlog weer over is.

Net als wij dat thuis doen wanneer de prijs van leven substantieel duurder wordt dat we dan (g)een andere vakantie gaan boeken, nog maar een jaartje langer blijven dieselen etc.etc.

Best wel eng ons te realiseren dat we in een jaar tijd, iets van 12-15% (inflatie) armer zijn geworden en je spaargeld verdampt waar je bij staat. Dan kan iemand zeggen, wees blij dat we dat als overheid nog kunnen bij jou kunnen pakken waarvan ik dan weer zeg dat het stelen is. Dat dit de usance is van een overheid is dan ook het hellende vlak met waar we vanaf glijden.
  zaterdag 2 april 2022 @ 16:50:07 #167
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204306483
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 16:29 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Kijk, in eerste instantie heb ik dat ook. En zonder volledig op de hoogte te zijn van alle regels die NL/de EU hier precies gelden ten aanzien van voedsel merk je gelijk een verschil als je bijvoorbeeld buiten de EU bent. Het flauwe voorbeeld is natuurlijk de liter cola die je krijgt in de VS als je een klein menu bestelt bij de McDonalds voor een paar dollar. Of vergelijk het colaatje dat je hier drinkt bijvoorbeeld eens met het colaatje in andere landen. Ik drink zelden een colaatje dus als ik het neem ga ik hier in NL gewoon voor de originele versie, dus geen Light/Zero/whatever. Toen ik echter in Midden-Amerika was het gemiddelde colaatje zo ongelooflijk zoet dat je het glazuur van je tanden zo'n beetje direct naar de knoppen voelde gaan :P
Waar je naartoe gaat, pas je je op aan maar thuis mag je verwachten dat het leven jouw normaal is en niet door dit als drogreden te vergelijken met hoe het elders gesteld is.
Het voortdurend afpalen en te rechtvaardigen met zij-elders-ander, is ronduit storend en neemt dus de mens hier niet serieus.

Kennelijk (be)leeft menig beleidspersoon in een ander universum dan waarvoor wie zij beleid moe(s)ten maken.
Een overheid die - ongeacht reden - gaat adverteren met 19°C als nieuwe normaal - is wmb niet serieus te nemen. Zij kijkt dan niet verder naar haar kennelijk doel (dwz minder energie) waar zij op voorhand in tekort is geschoten. Helaas lees ik dan niets hoe diezelfde overheid een tekort denkt te gaan aanvullen zodat het normale status qua weer kan worden behaald.

Prima om lage inkomens te compenseren maar hoe staat het met anderen die ook geraakt worden en dan met een trui op de bank moeten gaan zitten ?
Of hebben lage inkomens het fysiek eerder koud dan mensen met een (net) wat hoger inkomen ? Iemand die - gelukkig - net niet in de bijstand zit kan nu gewoon fluiten naar compensatie en moet maar afwachten wat het gaat worden.

Waar het vooral misgaat dat de overheid financieel mensen gaat treffen in hun leefomstandigheden. Iets dat we helaas vaker zien in/met het toeslagencircus dat mensen treft in wat zij nodig basaal nodig hebben (eten/wonen/zorg).
pi_204306496
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2022 16:29 schreef Breekfast het volgende:
Of juist de Groningse gaskraan volledig open draaien. Problem solved :)
pi_204306538
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Voor zover ze niet allemaal een warm gevoel van binnen krijgen door Nederlanders op straat te zetten voor Midden-Oosterlingen en Afrikanen die de oorlog in Oekraine gebruiken om de EU binnen te komen, is er altijd nog Gundogan om ze persoonlijk warm te maken.
Waar kan ik meer lezen over het COA die Nederlanders uit hun huizen komt sleuren?
  zaterdag 2 april 2022 @ 16:55:16 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204306561
Wat voor effect heeft het al de industrie 85% verbruikt?

Symboolpolitiek van robotje jetten en hugo de leugenaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204306596
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 16:55 schreef Red_85 het volgende:
Wat voor effect heeft het al de industrie 85% verbruikt?

Symboolpolitiek van robotje jetten en hugo de leugenaar.
Ach man ik wil je nog wel eens horen als ze de industrie keihard aan gaan pakken. Dan zou je wss janken dat se de ekonnemie kapot wille maken. En dan even vergeten dat het bedrijfsleven de kosten natuurlijk gewoon doorrekent aan de afnemer (direct of indirect: jij).
pi_204306626
quote:

Nee je zou extra belasting moeten betalen want je draagt te weinig bij aan de staatskas.
Die extra heffing past ook goed bij het linkse denken om mensen die beter af zijn dan anderen hun voordeeltjes te misgunnen.
-
  zaterdag 2 april 2022 @ 17:03:14 #173
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204306662
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 16:57 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ach man ik wil je nog wel eens horen als ze de industrie keihard aan gaan pakken. Dan zou je wss janken dat se de ekonnemie kapot wille maken. En dan even vergeten dat het bedrijfsleven de kosten natuurlijk gewoon doorrekent aan de afnemer (direct of indirect: jij).
De wat?
:D

Gaskraan open draaien in groningen. Lekker harken met zn allen.
1947-2016
  zaterdag 2 april 2022 @ 17:04:10 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204306675
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 17:00 schreef quo_ het volgende:

[..]
Nee je zou extra belasting moeten betalen want je draagt te weinig bij aan de staatskas.
Die extra heffing past ook goed bij het linkse denken om mensen die beter af zijn dan anderen hun voordeeltjes te misgunnen.
Vooral dat laatste.
1947-2016
pi_204306711
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 17:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De wat?
:D

Gaskraan open draaien in groningen. Lekker harken met zn allen.
Jij stelt dus voor om het advies van het Staatstoezicht op de Mijnen de prullenbak in de smijten?

Dat doen lijkt me nou het ultieme voorbeeld van een overheid die schijt heeft aan zijn eigen burgers.
quote:
Er zijn duizenden huizen waar de kans op instorting bij een zware aardbeving te groot is.” De gezondheidsrisico’s zouden „substantieel” zijn.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-onveilig-a4103200

Dat vind jij dus prima? Dat mag hoor, maar kom dan niet met verhalen dat het kabinet schijt zou hebben aan de burgers, want dat heb je zelf dan namelijk ook met een factor 123192.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')