Maar een hele zak is ook helemaal niet nodig toch. Een bakje chips is ook prima, dat idee.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Kijk hier nu. Zoon wil graag samen een film kijken. Maar wél met een zak chips erbij want anders hoeft het voor hem nietHem boeit het dus geen ene reet als ik zeg dat ie wat moet minderen met lekkers
Wil je dat mijn man even vertellen?quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar een hele zak is ook helemaal niet nodig toch. Een bakje chips is ook prima, dat idee.
Of gewoon als normale mensen op het toilet nadat je het onder je trui hebt meegesmokkeld omdat je niet kon wachten tot bedtijd.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:09 schreef SQ het volgende:
Er was hier ooit eens een user wiens vierjarige dochter elke vrijdagavond zo'n zaak haribo leeg mocht eten op de bank. Want mama deed dat immers ook. Daar vind ik dan dus wel wat vaneet die zak haribo dan gewoon leeg als ze in bed liggen. Geen enkel kind heeft structureel 250 gram snoep in 1 binge nodig.
Dat horen zequote:Op vrijdag 1 april 2022 17:11 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Of gewoon als normale mensen op het toilet nadat je het onder je trui hebt meegesmokkeld omdat je niet kon wachten tot bedtijd.
Zou beter zijn iddquote:Op vrijdag 1 april 2022 17:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar een hele zak is ook helemaal niet nodig toch. Een bakje chips is ook prima, dat idee.
Dat keurde mijn ex ook niet goed. Zelfs ontbijten op bed vond ie (qoute:) 'varkensgedrag'.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:20 schreef vencodark het volgende:
Snoepen in bed.![]()
Chocolade in je nachtkastje.![]()
Ik sprak ooit iemand op werk die vertelde dat zijn vrouw niet in bed mocht snoepen of eten.
Waanzin!
Ieder z’n ding natuurlijk. Ik vind het echt geen varkensgedrag in ieder geval.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:29 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat keurde mijn ex ook niet goed. Zelfs ontbijten op bed vond ie (qoute:) 'varkensgedrag'.
Ik heb nog nooit een varken in een bed zien ontbijtenquote:Op vrijdag 1 april 2022 17:29 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat keurde mijn ex ook niet goed. Zelfs ontbijten op bed vond ie (qoute:) 'varkensgedrag'.
Of mensen nou wel of niet in bed willen ontbijten moeten ze zelf weten, maar om dat in dergelijke bewoordingen te veroordelen, daar vind ik pas echt wat van. (Goed dat het je ex is dus)quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:29 schreef -Spring het volgende:
[..]
True.quote:Op vrijdag 1 april 2022 18:13 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Of mensen nou wel of niet in bed willen ontbijten moeten ze zelf weten, maar om dat in dergelijke bewoordingen te veroordelen, daar vind ik pas echt wat van. (Goed dat het je ex is dus)
Verder wil ik benadrukken dat gewicht lang niet altijd samen hangt met gezondheid.
Lijkt me ook een felicitatie waardquote:Op vrijdag 1 april 2022 18:34 schreef exode het volgende:
Ik ben vandaag officieel 8 jaar moeder, toen ging eindelijk de nieuwe wet in en kon ik B erkennen. Dat was een bijzondere dag met fotografen, bloemen en persoonlijke felicitaties van de burgemeester. We waren de eersten in de gemeente die van de wet gebruik maakten
Daar dacht ik ineens aan.
Wauw, gefeliciteerdquote:Op vrijdag 1 april 2022 18:34 schreef exode het volgende:
Ik ben vandaag officieel 8 jaar moeder, toen ging eindelijk de nieuwe wet in en kon ik B erkennen. Dat was een bijzondere dag met fotografen, bloemen en persoonlijke felicitaties van de burgemeester. We waren de eersten in de gemeente die van de wet gebruik maakten
Hoera!!quote:Op vrijdag 1 april 2022 18:34 schreef exode het volgende:
Toch gelezen. Moest bijna huilen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:28 schreef BE het volgende:
Ik lees terug en zie weer LeSage's verhaal!
SKIP DEZE POST MAAR EVEN @:LeSage!
[..]
Het is echt zo bizar koud! En precies vandaag wordt onze meterkast aangepast zodat we 2-fasen kunnen gaan koken, maar dat betekent dus geen verwarming.![]()
Dus ik ging lopen buiten (powerwalken) om warm te worden.Werkte echt goed, maar de stukken waar ik vol in de wind liep waren toch wel heel erg brrr...
En toen vond ik een vogel in nood (verstrikt in visdraad) dus die ging ik redden, dus langzaam naar huis lopen met vogel in mijn armen. Helaas was in te laat en was hij dood voor echtgenoot met doos bij me was. (De dierenambulance was druk, dus of ik hem zelf kon brengen.)
En nu ben ik weer thuis en wil ik dus eigenlijk gaan douche om warm te worden, want nog steeds of weer eigenlijk koud. Maar geen stroom = geen warm water.
Dus... ik ga maar in bed liggen zo.
No worries, ik heb geen angst voor borsten! Borsten zijn leuk.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik las hier borsten.
Toen bleef ik wel even steken.
Hahahahah. Een ieder die in de voedselverwerking heeft gewerkt herkent dit wel. Geruststelling: het is overal en het is denk ik goed voor je weerstand.quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Even iets anders jongens en meisjes... heeft iemand van jullie weleens zijn volautomatische espressomachine na 5 jaar gebruik uit elkaar gehaald omdat er nog maar uit één van de twee uitloopgaatjes koffie liep? Doe. Het. Niet. Je drinkt daarna nooit meer koffie, de substantie die ik in de machine aantrof leek enigszins op een nageboorte, maar dan van koffieresten.![]()
![]()
Ik ben ongeveer een uur bezig geweest met deze klus en zonder youtube tutorial was ik er niet uitgekomen, dus dit is echt niet iets wat elke huisman/vrouw even elk kwartaal uitvoert. Heeft heel Nederland dan gewoon zo'n enorm ranzige espressomachine in huis staan? Het is bijna een wonder dat we nog leven.
Kijk, das waarom we op de zaak élke dag de koffiemachine schoonmakenquote:Op vrijdag 1 april 2022 19:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Even iets anders jongens en meisjes... heeft iemand van jullie weleens zijn volautomatische espressomachine na 5 jaar gebruik uit elkaar gehaald omdat er nog maar uit één van de twee uitloopgaatjes koffie liep? Doe. Het. Niet. Je drinkt daarna nooit meer koffie, de substantie die ik in de machine aantrof leek enigszins op een nageboorte, maar dan van koffieresten.![]()
![]()
Ik ben ongeveer een uur bezig geweest met deze klus en zonder youtube tutorial was ik er niet uitgekomen, dus dit is echt niet iets wat elke huisman/vrouw even elk kwartaal uitvoert. Heeft heel Nederland dan gewoon zo'n enorm ranzige espressomachine in huis staan? Het is bijna een wonder dat we nog leven.
De onze heeft tig reinigingsprogramma's die worden afgedwongen door het systeem. Ik hoop het dus te voorkomen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
![]()
Of je toetsenbord uitschuddenquote:Op vrijdag 1 april 2022 19:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahahahah. Een ieder die in de voedselverwerking heeft gewerkt herkent dit wel. Geruststelling: het is overal en het is denk ik goed voor je weerstand.
Ook een leuke: je afstandsbediening ontleden.
Ik gruwelde al toen ik de zetgroep voor het eerst schoonmaaktequote:Op vrijdag 1 april 2022 19:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
![]()
Ik doe dat dus allemaal hè, reinigen, ontkalken de hele shizzle, maar toch zag de binnenkant er zo uit.quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Kijk, das waarom we op de zaak élke dag de koffiemachine schoonmaken![]()
Maar niemand die dat ding vaak schoonmaakt. Dat ie überhaupt 5 jaar is meegegaan![]()
Ik drink amper koffie, wel thee al vind ik dat ineens ook niet lekker meer en dreig ik uit te drogen want frisdrank moet ik niet en water komt me de neus uit
Op werk wordt ie ook regelmatig uit elkaar gehaaldquote:Op vrijdag 1 april 2022 20:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik doe dat dus allemaal hè, reinigen, ontkalken de hele shizzle, maar toch zag de binnenkant er zo uit.Het nare is dat je er echt niet bij komt op een makkelijke manier. Je moet 10 schoeven op allerlei plekken losmaken, het hele display, de hele bovenkant eraf halen, slangetjes losmaken etc. om deze ranzigheid te kunnen ontdekken.
Of op een ander geheim plekje in huisquote:Op vrijdag 1 april 2022 17:20 schreef vencodark het volgende:
Snoepen in bed.![]()
Chocolade in je nachtkastje.![]()
Ik sprak ooit iemand op werk die vertelde dat zijn vrouw niet in bed mocht snoepen of eten.
Waanzin!
Ik las een post op Instagram waarin het aanraken van je eigen borsten werd vergeleken met een stressbal.quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
No worries, ik heb geen angst voor borsten! Borsten zijn leuk.
Ik mag er op zich wel graag een vasthouden zo af en toe. Al prefereer ik dat iemand anders de stressbal vasthoudt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik las een post op Instagram waarin het aanraken van je eigen borsten werd vergeleken met een stressbal.
Eea is wel afhankelijk van de hoeveelheid stress die door de persoon wordt ervaren.quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik mag er op zich wel graag een vasthouden zo af en toe. Al prefereer ik dat iemand anders de stressbal vasthoudt.
Wij doen het denk ik elke maand een keer en dan is het al smerig..quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
![]()
quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Eea is wel afhankelijk van de hoeveelheid stress die door de persoon wordt ervaren.
Maar schroef je dan elke maand het hele apparaat uit elkaar? De zetgroep maak ik elke week schoon, dat is een fluitje van een cent, maar dit hele gebeuren maandelijks doen gaat me echt te ver hoor.quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij doen het denk ik elke maand een keer en dan is het al smerig..
Dat je apparaat het nog deed!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap ik, je moet um ook weer in elkaar zien te krijgen. Foutje is zo gemaakt en dan doet ie ut niet meer. En dan nog al het werk... Zou um gebruiken zolang ie het doet en dan voor iets kijken waar je geen monteursopleiding voor gehad hoeft te hebben als je um wil schoonmaken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:55 schreef amaranta het volgende:
Ik ben het met je eens hoor Mushanga. Dit zou niet moeten mogen. Ik ben in ieder geval niet van plan om dat ding helemaal uit elkaar te halen
Dat is het dus. Ik merk dat ie bijna op is. Komt rook uit 😅 en hij piept na het gebruik. Ik maak hem nu nog op…quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:02 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Snap ik, je moet um ook weer in elkaar zien te krijgen. Foutje is zo gemaakt en dan doet ie ut niet meer. En dan nog al het werk... Zou um gebruiken zolang ie het doet en dan voor iets kijken waar je geen monteursopleiding voor gehad hoeft te hebben als je um wil schoonmaken.
Misschien ook handig om de fabrikant aan te schrijven, @:_NIKKI_?
Jummm, dubbel geroosterde koffiebonenquote:Op zaterdag 2 april 2022 09:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is het dus. Ik merk dat ie bijna op is. Komt rook uit 😅 en hij piept na het gebruik. Ik maak hem nu nog op…
En dan koop ik denk ik een gewoon apparaat weer.
Dies wel heel goed schoon te houden en ruimte besparend ook nogquote:Op zaterdag 2 april 2022 09:18 schreef amaranta het volgende:
Ik zat gewoon aan zo’n ding te denken
[ afbeelding ]
Deze post is zonder context een beetje gekquote:Op vrijdag 1 april 2022 21:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij doen het denk ik elke maand een keer en dan is het al smerig..
Dat je apparaat het nog deed!
🤣🤣quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Deze post is zonder context een beetje gek.
Als hij uit staat knippert hij rood inderdaad, dus hij staat nooit helemaal uit.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:08 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij heb ik dezelfde. Ik maak alleen het mechanisme soms schoon.
Gaat bij jou het lampje ook niet uit?
En dan de reactie terug krijgen dat je garantie vervalt omdat je het apparaat zelf open hebt gemaaktquote:Op zaterdag 2 april 2022 10:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Als hij uit staat knippert hij rood inderdaad, dus hij staat nooit helemaal uit.
Misschien dat ik de foto's toch voor de grap eens naar de fabrikant stuur en vraag of dit normaal is. Gewoon omdat het kan.
Ja dat zou echt een grap zijn. Gelukkig is hij al 5 jaar oud.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:56 schreef Hupje het volgende:
[..]
En dan de reactie terug krijgen dat je garantie vervalt omdat je het apparaat zelf open hebt gemaakt
Ja. Ik vind dat dus echt vet irritant. Dat het blijft knipperen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Als hij uit staat knippert hij rood inderdaad, dus hij staat nooit helemaal uit.
Misschien dat ik de foto's toch voor de grap eens naar de fabrikant stuur en vraag of dit normaal is. Gewoon omdat het kan.
Die heb je tegenwoordig ook aan een snoer. Voor mensen zonder gas.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:18 schreef amaranta het volgende:
Ik zat gewoon aan zo’n ding te denken
[ afbeelding ]
Zo gaat de binnenstad dus kapot hè?quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Zou er zeker es voor naar de winkel gaan en kijken hoe en wat. En dan pas op internet bestellen.
Misschien is dat niet-zelf-openmaken-want-garantie ooit ingevoerd zodat consumenten niet kunnen zien hoe goor hun apparaten stiekem zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:56 schreef Hupje het volgende:
[..]
En dan de reactie terug krijgen dat je garantie vervalt omdat je het apparaat zelf open hebt gemaakt
Ik bestel best veel online, maar vind in een winkel gaan kijken om daarna online te bestellen wel best aso. Stenen winkels zijn geen gratis bol-showrooms.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:24 schreef Viv het volgende:
[..]
Zo gaat de binnenstad dus kapot hè?![]()
Ik woon hier in een stadje met een uitgeholde binnenstad: veel leegstand, vooral kapperszaken doen het nog goed (want dat is niet online te bestellen).
Yup. Aangezien het laatst nog over o.a de Satisfyer ging.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Deze post is zonder context een beetje gek.
Ik wil je best even bellen hoorquote:Op zaterdag 2 april 2022 12:04 schreef BE het volgende:
Bluh... eigenlijk moet ik de badkamer weer eens echt goed schoonmaken maar daar heb ik echt zo geen zin in!
Toen ik vorige week vrijdag dacht 'Laat ik het maar gewoon gaan doen dan nu' ging mijn telefoon en moest ik aan het werk, maar dat gaat me vast geen tweede keer lukken.
Stevige muziek aan en inzetten als sportactiviteit van de dag?quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:04 schreef BE het volgende:
Bluh... eigenlijk moet ik de badkamer weer eens echt goed schoonmaken maar daar heb ik echt zo geen zin in!
Ik snap je punt, ik had het iets anders kunnen verwoorden: ga bij de mm kijken en bestel dan online. De mm is voor mij de dichtstbijzijnde lokale winkel, helaasquote:Op zaterdag 2 april 2022 11:24 schreef Viv het volgende:
[..]
Zo gaat de binnenstad dus kapot hè?![]()
Ik woon hier in een stadje met een uitgeholde binnenstad: veel leegstand, vooral kapperszaken doen het nog goed (want dat is niet online te bestellen).
Zie mijn bovenstaande reactiequote:Op zaterdag 2 april 2022 11:39 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik bestel best veel online, maar vind in een winkel gaan kijken om daarna online te bestellen wel best aso. Stenen winkels zijn geen gratis bol-showrooms.
Ik heb vanmorgen al buitengespeeld maar dat is wel de beste manier idd.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stevige muziek aan en inzetten als sportactiviteit van de dag?
Het geeft wel altijd een voldaan gevoel, zo'n schone badkamer. Ik vind het altijd wel jammer dat het echte genieten van de reinheid vaak maar enkele uren duurt met mijn huisgenoten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:39 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen al buitengespeeld maar dat is wel de beste manier idd.
Eerst even eten en dan maar gewoon doen.
Nou weet je, ik kan niks horen en sta er dus nooit/zelden bij stil dat dingen lawaai maken. Toen mijn kind net was geboren, ging ik altijd gewoon door met wat ik altijd deed: deuren dicht laten vallen, stofzuigen, wasmachine of droger aanzetten, rondlopen op mijn hakken op het laminaat (als ik weg moest en de oppas er al was). Dat dit wel eens storend kon zijn voor een baby met superoortjes....niet bij nagedachtquote:Op zaterdag 2 april 2022 11:24 schreef Elleska het volgende:
Ik heb een senseo switch staan maar dat ding maakt een teringherrie maar straks met weer een baby in huis wel makkelijk om gedachteloos koffie te kunnen zetten dus dat ding blijft nog maar eventjes.
Daarnaast opgietkoffie. Als het dan gaat over makkelijk schoonmaken dan is dit volgens mij wel het makkelijkste: leeggooien, omspoelen en klaar.
Of he... jij hebt geluk met een kind dat overal doorheen slaapt en jouw ervaring =/= universeel.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:08 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Kwestie van goed opvoeden...kun je altijd blijven doen wat je ook deed toen je nog alleen was
In dit model gaat gewoon filterkoffiequote:
Ik wilde zeggen fijn dat het weer over koffie gaat, maar dat is weer voorbij.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:13 schreef SQ het volgende:
Volgens mij had Elleska het er ook helemaal niet over dat de senseo teveel herrie zou maken voor een baby
En los daarvan is senseo heul geen koffie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zullen we ''jouw vrouw mijn vrouw'' doen? Dragonball Zquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:32 schreef vencodark het volgende:
Mijn man en kinderen kijken Dragonball Z.
Als er 1 tekenfilm uit mijn jeugd is die ik INTENS HAAT is het dit.![]()
![]()
Was ik maar weer vrijgezel.
Afgrijselijk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:35 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Zullen we ''jouw vrouw mijn vrouw'' doen? Dragonball ZAlleen maar liefde.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:34 schreef lunapuella het volgende:
Ik drink sowieso geen koffie, zijn er thee-snobs in the house?Keuringsdienst van waarde gezien over thee? In lipton zit gewoon suiker..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeeel veel rust, want geen vent en kind bij vaderquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Afgrijselijk.![]()
Wat krijg ik ervoor terug?
Oooh!!quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:38 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Heeeel veel rust, want geen vent en kind bij vader
Ik kan dat niet uit staan, want hun Sencha is by far mijn favoriet. Kan ik zo liters van achter elkaar wegdrinken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:38 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Keuringsdienst van waarde gezien over thee? In lipton zit gewoon suiker..
Niet! Hoe is dat sneller dan even een nieuw zakje in de kokend water te hagen!quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:44 schreef BE het volgende:
[..]
Die vinden er vast wat van als ik ‘s ochtends koude thee opfluf met wat kokend water als ik haast heb. Recycle-thee noem ik dat.
Ik doe er zelf nog twee scheppen suiker bij dus dat kan me niet boeienquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:38 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Keuringsdienst van waarde gezien over thee? In lipton zit gewoon suiker..
Op zo’n hoeveelheid zal het zeker meevallen maar stom blijft het.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:44 schreef BE het volgende:
[..]
Ik kan dat niet uit staan, want hun Sencha is by far mijn favoriet. Kan ik zo liters van achter elkaar wegdrinken.
Ik troost me maar met de gedachte dat ik een hele pot van 1,2l zet met één zakje, dan valt het heus mee.
Ik drink sowieso geen koffie, zijn er thee-snobs in the house?Ja hiero. Maar ik drink ook wel eens een Lipton of Pickwick hoor. Lekker!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn dochter kijkt sinds kort Pokémon en ik haat dat!quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:32 schreef vencodark het volgende:
Mijn man en kinderen kijken Dragonball Z.
Als er 1 tekenfilm uit mijn jeugd is die ik INTENS HAAT is het dit.![]()
![]()
Was ik maar weer vrijgezel.
getver.. dat vind ik toch zo goor..quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:57 schreef vencodark het volgende:
Thee zonder suiker is dan ook niet te zuipen. Behalve sterremunt.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:51 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Niet! Hoe is dat sneller dan even een nieuw zakje in de kokend water te hagen!
En suiker heb ik net geleerd. Had ik net zo goed niet willen weten #struisvogelquote:Op zaterdag 2 april 2022 20:35 schreef BE het volgende:
[..]Dan is het weer veel te heet!
Dit is een kwestie van mijn theepot onder de quooker hangen, beetje heet water er bij en gaan.
Laten we eerlijk zijn, Lipton thee is toch stiekem niets meer dan water met kleur en een smaakje…
Nou, dat gekleurde water met het jasmijnsmaakje heeft lipton niet meerquote:Op zaterdag 2 april 2022 20:35 schreef BE het volgende:
[..]Dan is het weer veel te heet!
Dit is een kwestie van mijn theepot onder de quooker hangen, beetje heet water er bij en gaan.
Laten we eerlijk zijn, Lipton thee is toch stiekem niets meer dan water met kleur en een smaakje…
Of je man die een nerf pistool gaat kopen in de kraamweek.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:39 schreef amaranta het volgende:
Team herrie maken waar de baby bij is. Gewoon dakkapel plaatsen 7 dagen na de bevalling.
Nou ja, ik vind suiker ook helemaal niet de duivel ofzo. Ik vind het alleen heel stom omdat ik t écht niet had verwacht. Ja misschien bij zoete aardbeimeuk, maar het zit dus ook gewoon in earl grey, of groene thee, fat vind ik stom.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:38 schreef livelink het volgende:
[..]
En suiker heb ik net geleerd. Had ik net zo goed niet willen weten #struisvogel
Jij bent wel echt de opsomkoningin hequote:Op zaterdag 2 april 2022 20:08 schreef Vicky het volgende:
Ik drink graag een latte met een beetje honing. Soms thee, heb ik niet altijd zin in. En ik hou echt van Lipton Ice Tea Green.
Prioriteiten. Hij heeft zequote:Op zaterdag 2 april 2022 20:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Of je man die een nerf pistool gaat kopen in de kraamweek.
Nou ja zolang hij m niet op de fontanel richt... lawaai maakt het ook niet volgens mij?quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Of je man die een nerf pistool gaat kopen in de kraamweek.
Ligt er een beetje aan. Soms maakt het laden best veel lawaai. Wij hadden er op een gegeven moment heel veel. Zelf ook wel lol mee gehad trouwens. Mijn zoon en ik hielden best fanatieke gevechten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja zolang hij m niet op de fontanel richt... lawaai maakt het ook niet volgens mij?
Ja hier hebben ze helaas allemaal in de zandbak overwinterd dus ze doen niet veel meerquote:Op zaterdag 2 april 2022 20:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan. Soms maakt het laden best veel lawaai. Wij hadden er op een gegeven moment heel veel. Zelf ook wel lol mee gehad trouwens. Mijn zoon en ik hielden best fanatieke gevechten.
In de woonkamer is het PANG PANG PANG anders best fucking irritant.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja zolang hij m niet op de fontanel richt... lawaai maakt het ook niet volgens mij?
Die dingen zijn ook helemaal niet voor in de woonkamerquote:Op zaterdag 2 april 2022 20:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
In de woonkamer is het PANG PANG PANG anders best fucking irritant.
Exact mijn punt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Die dingen zijn ook helemaal niet voor in de woonkamer![]()
Misschien moet je leren om reacties ook eens anders te lezen. Bijvoorbeeld dat ik gewoon aansla op een post over herrie, iets zeg over mijn ervaring en een grapje maak over opvoedingquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:12 schreef lunapuella het volgende:
Ja ben ik het toch weer met je oneens Morgan, sorry not sorry
Ik ben echt de grootste zoetekauw die ik ken, maar suiker in thee (of honing in thee) dat vind ik echt heel goor. Thee hoort niet zoet te zijn.. (ook de fruitsmaakjes wordt ik niet blij van. Alle smaakjes die ik ontdek en echt wel lekker vind halen ze trouwens uit de handel steeds.. dus ik geeft het ook op)quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:57 schreef vencodark het volgende:
Thee zonder suiker is dan ook niet te zuipen. Behalve sterremunt.
Ik drink sowieso geen koffie, zijn er thee-snobs in the house?Thee snob niet, thee-leut welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik drink meestal pickwick en ik heb nu ook van Clipper een rooibos variant die ik wel lekker vindt. Geen suiker erin (of in elk geval geen extra suiker...
). Tenzij ik "baby-thee" maak met melk erin, dan doe ik er wel een beetje suiker bij. Maar dat moet dan wel "gewone" thee zijn. Mijn oppaskindjes vroeger, dronken aardbeienthee met melk en suiker
.
@BE recycle thee...dat lijkt me nou net niks... maar theesommeliers daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik spaarde vroeger thee, dan ging ik bij het theewinkeltje voor 1 gulden een smaakje halen en zo had ik een hele rits blikjes met voor 1 gulden thee erin en dan klooien met thee-ei enzo
![]()
Dragonball Z, hoef ik ook niet...Fake it till you make it...
Uh nee, ik heb eigenlijk iets anders op het oogquote:Op zaterdag 2 april 2022 21:53 schreef BE het volgende:
Mocht iemand nog een nieuwe carrière zoeken:
https://itcacademy.nl/tra(...)pleiding-leerjaar-1/
Bijna 3000 tetten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:53 schreef BE het volgende:
Mocht iemand nog een nieuwe carrière zoeken:
https://itcacademy.nl/tra(...)pleiding-leerjaar-1/
Ik hou ervan 🤣quote:
Ik was heel erg in de war en ging opzoeken of er iets stond over 1500 vrouwelijke deelnemers ofzo.quote:
Hebben ze ookquote:Op zondag 3 april 2022 06:42 schreef Donna het volgende:
Ik ben wel gek op losse thee en volgens mij kan ik de theewinkel hier ook bijna alleen wel draaiende houden, maar ben niet zo'n fijnproever dat ik zo'n opleiding zou doen.
Een cursus 1 dag ofzo lijkt me wel eens leuk.
Beterschapquote:Op zondag 3 april 2022 08:37 schreef exode het volgende:
In mijn schoonfamilie zet je thee op de perfecte temperatuur, met een klokje ernaast voor de perfecte thee. Ik hengel gewoon een theezakje in kokend water. Maar veel thee drink ik niet.
Joepie, naast mijn stem kwijt heb ik nu ook keelpijn. We hebben nog gember en citroen in huis dus ik ga maar eens een, mag je dit thee noemen?, keelverzachtende, hoofdontploffende thee maken.
25 euro per 100 gram valt feitelijk nog wel mee als je ziet hoe weinig je nodig hebt voor een kop (als t goede thee is heb je niet veel nodig).quote:Op zondag 3 april 2022 08:27 schreef Aure het volgende:
Theesnob in the house
Hoewel ik ook graag koffie drink hoor. Maar thee is ook
Gisteren nog een nieuwe oolong gekocht. En er staat nog een oolong van 25 euro per 100gram op mijn wishlistsommige theeën kun je trouwens prima 2 x opschenken en je kunt niet op elke thee kokend water gieten
sommige doen het beter op 60 of 80 graden
Klopt, van zo'n soort koop ik dan ook maar 50 gram. Kan je best even mee vooruit.quote:Op zondag 3 april 2022 08:39 schreef SQ het volgende:
[..]
25 euro per 100 gram valt feitelijk nog wel mee als je ziet hoe weinig je nodig hebt voor een kop (als t goede thee is heb je niet veel nodig).
Maar dat van die temperaturen is nieuw voor me![]()
Heb je dan ook fancy theepotjes?
Misschien met groene thee toch eens proberen op lagere temperatuur, misschien vind ik het dan lekkerder...quote:Op zondag 3 april 2022 08:47 schreef Aure het volgende:
De meeste zwarte en kruidentheeën zet je trouwens met kokend water en de meeste groene theeën gaan op 80 en sommige op 60/65anders worden ze bitter
Ik heb zelf een waterkoker die ik tot 80 kan laten gaan, maar koken tot 100 en dan 5 min afkoelen werkt ook gewoon primaquote:Op zondag 3 april 2022 08:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
Misschien met groene thee toch eens proberen op lagere temperatuur, misschien vind ik het dan lekkerder...
Kook je het water dan eerst en laat je het dan afkoelen?
Zo'n geavanceerde heb ik niet, maar ik ga het eens proberen door het te koken en dan even te laten afkoelenquote:Op zondag 3 april 2022 08:53 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik heb zelf een waterkoker die ik tot 80 kan laten gaan, maar koken tot 100 en dan 5 min afkoelen werkt ook gewoon prima
Gewoon een keer naar de jumbo gaan en daar alle thee opkopen zodat je er voorlopig weer tegen kan.quote:Op zondag 3 april 2022 09:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb een theemachine van tefal. Kreeg ik 16 jaar geleden van dochter en hij doet het nog steedsKomt idd geen kokendheet water uit dus prima voor de lipton jasmijnthee die appie uit zn assortiment heeft geflikkerd
![]()
Zie um nu wel bij jumbo maar daar kom ik bijna nooit![]()
@:exode, das kut. Beterschap!
Ik ga op koningsdag wel naar jumbo, ben ik toch op het winkelcentrumquote:Op zondag 3 april 2022 09:09 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Gewoon een keer naar de jumbo gaan en daar alle thee opkopen zodat je er voorlopig weer tegen kan.
Al zie ik ze op de website van de appie ook staan dus wellicht dat je kunt vragen of ze het weer in het assortiment opnemen. Of bestellen bij de appie. Dan wordt het volgens mij in een centraal magazijn klaargemaakt en wordt het als het goed is gewoon mee bezorgt.
@:exode balen van je stem. Hopelijk morgen genoeg terug om toch een gesprek te kunnen voeren
Oh wat eng zo'n waterkoker met eigen wil... ik zorg altijd wel dat er een laag water in zit (goed voor de kalkaanslag...)quote:Op zondag 3 april 2022 09:02 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb een theemachine van tefal. Kreeg ik 16 jaar geleden van dochter en hij doet het nog steedsKomt idd geen kokendheet water uit dus prima voor de lipton jasmijnthee die appie uit zn assortiment heeft geflikkerd
![]()
...en de nieuwe elektrische waterkoker deed ineens hetzelfde als de oude: spontaan aanspringen en droogkoken. Was er op tijd bij maar durf nu de stekker niet in het stopcontact te laten zitten.
Dat was met mijn Sencha ook een tijdje. Sindsdien bouwen we altijd een Chinese muur in de kast als de ah weer eens 2+1 gratis heeft.quote:Op zondag 3 april 2022 09:02 schreef Mushanga71 het volgende:
![]()
...en de nieuwe elektrische waterkoker deed ineens hetzelfde als de oude: spontaan aanspringen en droogkoken. Was er op tijd bij maar durf nu de stekker niet in het stopcontact te laten zitten.
Oh god ja.quote:Op zondag 3 april 2022 09:47 schreef SQ het volgende:
Weet je wat pas blasfemisch was?
Senseo theepads
Heeft t ook niet lang volgehouden
Mijn schoonmoeder maakt koffie door een Senseo-koffiepad in heet water te dopen als een theezakjequote:Op zondag 3 april 2022 09:47 schreef SQ het volgende:
Weet je wat pas blasfemisch was?
Senseo theepads
Heeft t ook niet lang volgehouden
Waaatquote:Op zondag 3 april 2022 10:16 schreef Amsel het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder maakt koffie door een Senseo-koffiepad in heet water te dopen als een theezakje![]()
Misschien dat maar eens doen, water erin laten staanquote:Op zondag 3 april 2022 09:45 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh wat eng zo'n waterkoker met eigen wil... ik zorg altijd wel dat er een laag water in zit (goed voor de kalkaanslag...)
Hahaha, jah, die kast met een theemuur das bekend hierquote:Op zondag 3 april 2022 09:48 schreef BE het volgende:
[..]
Dat was met mijn Sencha ook een tijdje. Sindsdien bouwen we altijd een Chinese muur in de kast als de ah weer eens 2+1 gratis heeft.
Oeh gaaf! Wij gaan in de zomer naar Londen, zal kijken als we er in de buurt zijnquote:Op zondag 3 april 2022 09:48 schreef Viv het volgende:
Ook een theesnob hier![]()
Leuk om te doen als je in Londen bent: ga naar het winkeltje van Twinings!
https://twinings.co.uk/pages/twinings-flagship-store-216-strand
Ze zitten daar al meer dan 300 jaar.En ze zetten met liefde een kopje thee voor je, als je wil proeven voordat je bijvoorbeeld een dure soort koopt.
Bordjes ophoudenquote:Op zondag 3 april 2022 08:56 schreef exode het volgende:
Morgen eindelijk het gesprek met mijn manager over mijn functiegroep, ik vind dat ik een groep omhoog moet. Zonder stem wordt dat een eenzijdig gesprek.....
quote:Op zondag 3 april 2022 10:29 schreef exode het volgende:
[..]
GEEF ME MEER GELD
EINDE
En dan de verbinding verbreken.
UPGRADE ME DOEKOE MADDAFAKKAquote:Op zondag 3 april 2022 10:29 schreef exode het volgende:
[..]
GEEF ME MEER GELD
EINDE
En dan de verbinding verbreken.
Plus ongekookt water dus altijd schuimthee.quote:Op zondag 3 april 2022 09:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh god ja.![]()
Ten eerste loste dat een probleem op dat niet bestond. Want Senseo koffie bracht eenkopskoffie naar de massa, terwijl eenkopstheezakjes al tientallen jaren gemeengoed waren. Ten tweede was het goor, want je bleef de koffie er doorheen proeven.
quote:Op zondag 3 april 2022 11:25 schreef hilliebillie het volgende:
@:vicky wat een leuke puzzelstukjes zitten er tussen. Succes met de puzzel
Beterschap @:BE
superleuk die puzzelstukjes..quote:Op zondag 3 april 2022 11:26 schreef Vicky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Allemaal verschillende figuurtjes
Fijn dat je weinig last hebt! Is dit de eerste keer dat je het hebt?quote:Op zondag 3 april 2022 11:06 schreef BE het volgende:
OMG die is nog erger dan die ene k*tpuzzel die wij hadden dit najaar. En ik heb er nog zoeen, want kind 2 wilde er natuurlijk ook eentje.![]()
En verder pure liefde voor mijn quooker.
Inductie gaan we hopelijk binnenkort op over. Vrijdag is onze meterkast aangepast en nu kunnen we dus op zoek naar een nieuwe kookplaat. Maar eerst moeten we uit zien te vogelen hoe de lades uit de keukenkastjes gaan anders kunnen we het gat niet opmeten.
Ik lig op mijn bed met Corona in de vorm van een matige verkoudheid en ik verveel me. Valt het op?
Ik ga zo maar lekker een stuk wandelen buiten.
Ik weet dat ik binnen moet blijven, maar niemand gaat mij vertellen dat lekker een frisse neus halen voor mij ongezond is en zolang ik niet aan toevallige voorbijgangers ga likken geloof ik het ook wel met het besmettingsgevaar buiten. En ja, ik beloof dat ik ook niet aan lantaarnpalen of stoplichtknopjes ga likken. *pinkyswear...
Jup, eerste keer.quote:Op zondag 3 april 2022 11:31 schreef -Spring het volgende:
[..]
Fijn dat je weinig last hebt! Is dit de eerste keer dat je het hebt?
Wat een bijzondere hobby! Hoe ben je hier op gekomen?quote:Toch puzzel ik ook. Soort van. Met dooie vogels.In mei ga ik een cursus volgen; deze heb ik adhv een boekje opgezet, maar desalniettemin best tevreden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Engelsenquote:Op zondag 3 april 2022 10:16 schreef Amsel het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder maakt koffie door een Senseo-koffiepad in heet water te dopen als een theezakje![]()
Dat hoop ik ook! Zelf ook alle prikken gehad, maar toch wel een weekje ziek geweest. Maar alsnog viel het wel mee hoor.quote:Op zondag 3 april 2022 11:42 schreef BE het volgende:
[..]
Jup, eerste keer.Keurig netjes gevaccineerd en geboosterd dus ik hoop dat het hierbij blijft.
[..]
Wat een bijzondere hobby! Hoe ben je hier op gekomen?
Gaaf wel dat je het ook gewoon al zelf bent gaan proberen!
Uh, jawel hoor.quote:Op zondag 3 april 2022 11:59 schreef MaJo het volgende:
ook een leuke: mijn favoriete smaak (destijds) earl grey bestaat in Engeland helemaal niet![]()
https://twinings.co.uk/collections/earl-grey-teaquote:Our classic Earl Grey tea is world-famous. Created by Richard Twining in 1831 at the request of Prime Minister Charles Grey. He loved it so much he put his name on it! Fragrant and zesty. A prime cup of tea!
Zo staan hier nog 12 blikken Løv organic in de smaak der smaken. Net toen ik 'm ontdekte (ik drink verder geen theequote:Op zondag 3 april 2022 09:48 schreef BE het volgende:
[..]
Dat was met mijn Sencha ook een tijdje. Sindsdien bouwen we altijd een Chinese muur in de kast als de ah weer eens 2+1 gratis heeft.
Mooiquote:Op zondag 3 april 2022 11:26 schreef Vicky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Allemaal verschillende figuurtjes
Aliexpress🤣quote:
Ik heb 5k gelopen. Tempo lag wat lager dan normaal, maar toch bijna een uurtje buiten geweest.quote:Op zondag 3 april 2022 13:06 schreef Nijna het volgende:
@:-Spring, cool!
@:BE beterschap en geniet van je blokje om. Lijkt mij prima als je je daar goed genoeg voor voelt
Oh echtquote:Op zondag 3 april 2022 12:12 schreef Viv het volgende:
[..]
Uh, jawel hoor.Die is juist door Twinings ontwikkeld, en echt niet alleen voor de buitenlandse markt. Die voor de buitenlandse markt, in een lichtgeel doosje/blikje, is overigens wel minder sterk dan die voor de Engelsen zelf.
[..]
https://twinings.co.uk/collections/earl-grey-tea
In de UK:
[ afbeelding ]
In NL:
[ afbeelding ]
Echt? Dat vind ik zulke bocht! Mijn god, daar kan je je schutting met behandelen tegen vocht!quote:Op zondag 3 april 2022 15:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh echtik weet nog dat niemand er van gehoord had toen ik er woonde
Moet zeggen dat ik er ook nooit echt naar op zoek ben gegaan, gewone English tea blend vond ik ook prima
Opgeslagen! Ik kan me voorstellen dat ik daar deze week even langs wil gaan.quote:Op zondag 3 april 2022 09:48 schreef Viv het volgende:
Ook een theesnob hier![]()
Leuk om te doen als je in Londen bent: ga naar het winkeltje van Twinings!
https://twinings.co.uk/pages/twinings-flagship-store-216-strand
Ze zitten daar al meer dan 300 jaar.En ze zetten met liefde een kopje thee voor je, als je wil proeven voordat je bijvoorbeeld een dure soort koopt.
Dus je drinkt graag heet water met een zweempje geurquote:Op zondag 3 april 2022 16:34 schreef Hupje het volgende:
Ik ben een thee mishandelaar, denk ik. Ik drink graag thee, maar voor mij betekent dat kokend water, 3 tellen een zakje (liefst sterrenmunt, anders rooibos) erin en klaarDat het water nèt een kleurtje heeft, zeg maar.
Jij las niet mee met mijn vogelfobie?quote:Op zondag 3 april 2022 11:31 schreef -Spring het volgende:
[..]
Fijn dat je weinig last hebt! Is dit de eerste keer dat je het hebt?
Jeetje, Vicky, wat een puzzel.Ik geloof dat buiten en Frozen-puzzel van de kinderen nog nooit een puzzel heb gemaakt. Ik blijf het ook een gek idee vinden dat iemand anders een tekening doormidden knipt en dat ik die dan weer in elkaar ga zetten. Voor de lol.
![]()
Sterkte, Exode! Hoop dat de keelpijn niet doorzet.![]()
Toch puzzel ik ook. Soort van. Met dooie vogels.In mei ga ik een cursus volgen; deze heb ik adhv een boekje opgezet, maar desalniettemin best tevreden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn moeder drinkt haar thee ook zo slap dat ze zelfs weleens zonder te merken helemaal geen zakje erin had hangen en gewoon warm water dronkquote:Op zondag 3 april 2022 16:34 schreef Hupje het volgende:
Ik ben een thee mishandelaar, denk ik. Ik drink graag thee, maar voor mij betekent dat kokend water, 3 tellen een zakje (liefst sterrenmunt, anders rooibos) erin en klaarDat het water nèt een kleurtje heeft, zeg maar.
Het is in Azie ook niet heel ongebruikelijk, daar drinken ze warm water bij het eten. Toen ik regelmatig in Singapore was voor mijn werk deed ik daar aan mee en later thuis ook nog wel. Niks mis mee, maar het is zo ongebruikelijk hier dat het er dan ook weer uit slijt zeg maar. Maar ik heb liever warm water dan koud water sowieso.quote:Op zondag 3 april 2022 17:11 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijn moeder drinkt haar thee ook zo slap dat ze zelfs weleens zonder te merken helemaal geen zakje erin had hangen en gewoon warm water dronk
quote:Op zondag 3 april 2022 17:09 schreef LeSage het volgende:
[..]
Jij las niet mee met mijn vogelfobie?![]()
Haha, grapje. Wel een stoere (en niet-standaard) hobby!
quote:
quote:Op zondag 3 april 2022 17:35 schreef LeSage het volgende:
[..]![]()
Misschien vind ik dat nog wel enger. Of nee, precies net zo eng.
Ik vind het tegenwoordig ook niet meer te drinken neequote:Op zondag 3 april 2022 16:08 schreef BE het volgende:
[..]
Echt? Dat vind ik zulke bocht! Mijn god, daar kan je je schutting met behandelen tegen vocht!
Ik heb een half jaar stage gelopen in Engeland en ik kon echt niks met de thee daar. Althans, ik zocht uiteraard ook niet heel hard, maar bij mijn stage lag altijd alleen maar van die 'Tetlers' oid Tetley's? Brrrr... Zelfs met 1 seconde in het water was het al te sterk.
Als ik al thee dronk, dan idd met melk. Net als in het vliegtuig, anders is het ook daar niet te drinken. 3 of 4 zakjes per pot, hoe komen ze er bij!![]()
Wat een opluchting!quote:Op zondag 3 april 2022 21:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
We kregen het goede nieuws dat het plan om school te sluiten voorlopig nog even in de ijskast staat. Nog geen definitief besluit, maar het is ook nog niet helemaal van de baan. Er worden nu alternatieven onderzocht. Maar Sjaak kan volgend schooljaar dus gewoon nog naar zijn eigen school
Wat fijn! Waarom hoeft de school nu toch niet dicht?quote:Op zondag 3 april 2022 21:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
We kregen het goede nieuws dat het plan om school te sluiten voorlopig nog even in de ijskast staat. Nog geen definitief besluit, maar het is ook nog niet helemaal van de baan. Er worden nu alternatieven onderzocht. Maar Sjaak kan volgend schooljaar dus gewoon nog naar zijn eigen school
Omdat niemand in de stichting het eens is met het plan van het bestuur, gaan ze kijken naar alternatieven. Als er een alternatief is, wordt dat ingezet. Indien er geen alternatief is, gaat de sluiting alsnog door. Maar er is dus tijd gewonnen.quote:Op zondag 3 april 2022 23:02 schreef Amsel het volgende:
[..]
Wat fijn! Waarom hoeft de school nu toch niet dicht?
ik vind heet water zonder smaakje af en toe heerlijk!quote:Op zondag 3 april 2022 17:11 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijn moeder drinkt haar thee ook zo slap dat ze zelfs weleens zonder te merken helemaal geen zakje erin had hangen en gewoon warm water dronk
Ja Lentezoet, wat een goed idee!quote:Op maandag 4 april 2022 06:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
Balen dat de docent bij de groep weg wordt gehaald zeg! Ik begrijp de behoefte om te bedanken, want het is zó fijn als je kind goed wordt gezien! Ik vind dat een gedicht van Lentezoet vaak goed aansluit bij wat ik wil zeggen.
Hoe dan? Het is óf water in de waterkoker, in de tussentijd een mok/glas en een zakje pakken en inschenken. Of mok/glas onder de kokendwaterkraan en zakje erin...quote:Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef Butterflower het volgende:
Sterrenmunt is mijn lievelings thee![]()
Maar ik drink het alleen op werk, thuis vind ik thee teveel gedoe
Er klopt ook echt niks van.. Dit is nou al de 3e keer bij een klasgenootje van mijn jongste. De oudste op dezelfde school ook al een keer. Hoe kan dat nou 4x gebeuren op 1 school in 6 jaar tijd.quote:
Vreselijk. Ik kwam op FB gisteren viavia een bericht tegen van een jonge vrouw die ineens niet meer wakker werd gisteren.quote:Op maandag 4 april 2022 10:12 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Er klopt ook echt niks van.. Dit is nou al de 3e keer bij een klasgenootje van mijn jongste. De oudste op dezelfde school ook al een keer. Hoe kan dat nou 4x gebeuren op 1 school in 6 jaar tijd.
Het was ook echt zo'n toffe moeder, vrolijke instelling, leuke kinderen, en dan zoiets..
Heel eng, toch wel je grootste angst als je kleine kinderen hebt. Het gebeurde ook bij een klasgenootje toen ik op de basisschool zat. Had wel een grote impact op mij als kind destijds..quote:Op maandag 4 april 2022 10:12 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Er klopt ook echt niks van.. Dit is nou al de 3e keer bij een klasgenootje van mijn jongste. De oudste op dezelfde school ook al een keer. Hoe kan dat nou 4x gebeuren op 1 school in 6 jaar tijd.
Het was ook echt zo'n toffe moeder, vrolijke instelling, leuke kinderen, en dan zoiets..
Dat is inderdaad heel typisch.quote:Op maandag 4 april 2022 10:12 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Jongste is nu ook weer iets ouder, kijken hoe het nu gaat. Die in de kleuterklas ging heel luchtig, maar als ze ouder worden beseffen ze veel beter wat er aan de hand is.quote:Op maandag 4 april 2022 10:18 schreef arvensis het volgende:
[..]
Heel eng, toch wel je grootste angst als je kleine kinderen hebt. Het gebeurde ook bij een klasgenootje toen ik op de basisschool zat. Had wel een grote impact op mij als kind destijds..
He getver wat een naar berichtquote:Op maandag 4 april 2022 09:54 schreef Deepfreeze het volgende:
@:MevrouwCactus wat fijn dat er misschien uitstel komt.
Hier de thee zakjes meestal 1 keer in een mok, meer drink ik niet achter elkaar. Ik varieer nogal qua smaken.
Vorig zomer ook een rooibos van de markt die koud ook erg lekker was (warm thee zetten, en dan in de koelkast, evt met wat citroensap of een ijsklontje opdrinken)
Ik werd vanochtend echt chagrijnig wakker. Kinderen niet uit bed te krijgen, stom weer buiten..
Inmiddels omgeslagen, want er is een moeder van een oud klasgenootje helemaal niet meer wakker geworden dit weekend..![]()
Dan maar vrolijk mopperen. Ik kan het tenminste nog..
Same here.quote:Op maandag 4 april 2022 12:44 schreef Viv het volgende:
Bizar, Deepfreeze.![]()
Ik kan me niet herinneren dat er ook maar één ouder is overleden in de 8 jaar dat ik op de basisschool zat, ook niet in de klassen van mijn jongere zusje.
Toen waren alle ouders gemiddeld ook 15 jaar jonger volgens mij en gingen ze ook dood, maar toen zaten wij al op de middelbare.quote:Op maandag 4 april 2022 12:44 schreef Viv het volgende:
Bizar, Deepfreeze.![]()
Ik kan me niet herinneren dat er ook maar één ouder is overleden in de 8 jaar dat ik op de basisschool zat, ook niet in de klassen van mijn jongere zusje.
Ik wel; 1 ouder, toen zat ik in de vijfde klas (groep 7) maar ik weet dus ook nog steeds van welke leerling en in welke klas we zaten.quote:Op maandag 4 april 2022 12:44 schreef Viv het volgende:
Bizar, Deepfreeze.![]()
Ja klopt! Dat ene kind waarvan de ouders gingen scheiden, had ook ineens een werkende moeder EN hij moest ineens tussen de middag overblijven.quote:Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef SQ het volgende:
Kinderen met gescheiden ouders, of nog gekker, met werkende moeders, waren inderdaad ook een soort freakshow toen ja
quote:Op maandag 4 april 2022 13:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Wat een nare verhalen allemaal![]()
Ik had in groep 8 een zwanger klasgenootje, 12 jaar was ze
Toen ik in groep 7 zat overleed ook een moeder van een meisje uit mijn klas. Er werd ons verteld dat het gezin een auto-ongeluk had gehad op vakantie in Tjechië (geloof ik), maar ik hoorde jaren later dat de moeder is doodgeschoten bij een familieruzie. Wat zal dat meisje (en haar jongere zusje) zich eenzaam hebben gevoeld. Sowieso al vreselijk om je moeder te verliezen, maar al helemaal op zo'n manier en er dan ook nog eens niet over mogen pratenquote:Op maandag 4 april 2022 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wel; 1 ouder, toen zat ik in de vijfde klas (groep 7) maar ik weet dus ook nog steeds van welke leerling en in welke klas we zaten.
Voor zover ik weet is die vader "gewoon" overleden (hartstilstand), maar aan de andere kant zouden we het ook nooit hebben gehoord als het iets anders was.
Omgquote:Op maandag 4 april 2022 13:24 schreef PoesInDoos het volgende:
OMG, dat is ook nogal niet wat.quote:Op maandag 4 april 2022 13:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Toen ik in groep 7 zat overleed ook een moeder van een meisje uit mijn klas. Er werd ons verteld dat het gezin een auto-ongeluk had gehad op vakantie in Tjechië (geloof ik), maar ik hoorde jaren later dat de moeder is doodgeschoten bij een familieruzie. Wat zal dat meisje (en haar jongere zusje) zich eenzaam hebben gevoeld. Sowieso al vreselijk om je moeder te verliezen, maar al helemaal op zo'n manier en er dan ook nog eens niet over mogen praten.
Ik vroeg me hetzelfde af.quote:
Damn.quote:Op maandag 4 april 2022 13:35 schreef Donna het volgende:
Bizar hoor. Bij mij op de middelbare zaten 2 zusjes waarvan iedereen wel wist dat hun moeder was vermoord door hun stiefvader, tevens de vader van hun jongere zusje.
Ik heb nooit dat hele verhaal geweten, durfde ik ook niet te vragen, tot ik vorig jaar eens in het archief van de plaatselijke krant gedoken ben en toen alleen maar horror tegen kwam.
Die 3 meisjes van 1 t/m 6 jaar hebben gezien hoe die kerel met een mes los ging op hun moeder.![]()
Wat ergquote:Op maandag 4 april 2022 13:35 schreef Donna het volgende:
Bizar hoor. Bij mij op de middelbare zaten 2 zusjes waarvan iedereen wel wist dat hun moeder was vermoord door hun stiefvader, tevens de vader van hun jongere zusje.
Ik heb nooit dat hele verhaal geweten, durfde ik ook niet te vragen, tot ik vorig jaar eens in het archief van de plaatselijke krant gedoken ben en toen alleen maar horror tegen kwam.
Die 3 meisjes van 1 t/m 6 jaar hebben gezien hoe die kerel met een mes los ging op hun moeder.![]()
Begrijp ik dat de stiefvader dus het meisje zwanger gemaakt heeft?quote:Op maandag 4 april 2022 13:43 schreef PoesInDoos het volgende:
Meisje was jarenlang misbruikt door haar stiefvader, hij heeft daarna jarenlang ondergedoken gezeten in Thailand. Het kind is gezond ter wereld gekomen en is door zowel moeder (klasgenootje dus) als oma opgevoed
Jezusquote:Op maandag 4 april 2022 13:43 schreef PoesInDoos het volgende:
Meisje was jarenlang misbruikt door haar stiefvader, hij heeft daarna jarenlang ondergedoken gezeten in Thailand. Het kind is gezond ter wereld gekomen en is door zowel moeder (klasgenootje dus) als oma opgevoed
quote:Op maandag 4 april 2022 13:43 schreef PoesInDoos het volgende:
OMG!quote:Op maandag 4 april 2022 13:35 schreef Donna het volgende:
Dit verhaal heb ik volgens mij wel meegekregen ja. Dieptriest.quote:Op maandag 4 april 2022 13:43 schreef PoesInDoos het volgende:
Ja, dat had ik er niet bij gezegd zag ikquote:Op maandag 4 april 2022 13:45 schreef vencodark het volgende:
[..]
Begrijp ik dat de stiefvader dus het meisje zwanger gemaakt heeft?
Ik lees net het rechtbankverslag, hij heeft slechts 5 jaar gekregenquote:Op maandag 4 april 2022 13:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit verhaal heb ik volgens mij wel meegekregen ja. Dieptriest.
Volgens mij is dat wel in het nieuws geweest destijds, klopt dat? Kwam de zwangerschap niet pas aan het licht rondom de bevalling?quote:Op maandag 4 april 2022 13:49 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ja, dat had ik er niet bij gezegd zag ik
[..]
Ik lees net het rechtbankverslag, hij heeft slechts 5 jaar gekregenIn 2014. Dit speelde rond 2001.
Ik hoop het ook. Ik zie ze wel af en toe in de schoolbieb. De dochter is heel positief, onbevangen en lief. Jochie ook sociaal en vriendelijk. Maar ook lekker speels. Hoop dat het kan blijven..quote:Op maandag 4 april 2022 13:23 schreef Ynske het volgende:
hoop dat die kleintjes er goed mee om kunnen gaan, en dat het kindje een goede achterban heeft
Ik had allebei (geen oorzakelijk verband ook nog eensquote:Op maandag 4 april 2022 13:07 schreef SQ het volgende:
Kinderen met gescheiden ouders, of nog gekker, met werkende moeders, waren inderdaad ook een soort freakshow toen ja
Jazeker, volgens het rechtbankverslag kwamen ze er rond de 24 weken achter. Abortus was geen optie maar volgens mij wouden ze dat ook niet.quote:Op maandag 4 april 2022 14:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel in het nieuws geweest destijds, klopt dat? Kwam de zwangerschap niet pas aan het licht rondom de bevalling?
Ik snap soms niks van gevangenisstraffen trouwens.
Dat was recenter ja.quote:Op maandag 4 april 2022 14:53 schreef Leandra het volgende:
Mijn quote doet het niet meer (zowel mobiel als op laptop zijn ze kapot)
Maar @:Viv jij bedoelt dat meisje van 12 jaar dat door haar vader bezwangert was en waar ze er tijdens een schoolkamp achterkwamen dat ze zwanger was, al dan niet omdat de bevalling daar begon?
Even zoeken....
Ik vind gevangenisstraf op zich in dit soort zaken al een godswonder.quote:Op maandag 4 april 2022 14:01 schreef Viv het volgende:
Ik snap soms niks van gevangenisstraffen trouwens.
Ja, dat wel. Maar wat ik niet snap, is dat er geen onderscheid gemaakt lijkt te worden tussen één verkrachting of tientallen/honderden.quote:Op maandag 4 april 2022 15:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind gevangenisstraf op zich in dit soort zaken al een godswonder.
Wat zeg ik, ik ben al onder de indruk dat politie er überhaupt naar gekeken heeft. Het kind in kwestie had waarschijnlijk 'geluk' dat ze zwanger raakte, zodat er niet te missen bewijs was.
Ik las ergens anders dat het OM er vanuit ging dat ze tenminste 300 keer misbruikt was.quote:Op maandag 4 april 2022 15:30 schreef Viv het volgende:
@:leandra ik denk dat ik inderdaad dat recentere geval in mijn hoofd had.
[..]
Ja, dat wel. Maar wat ik niet snap, is dat er geen onderscheid gemaakt lijkt te worden tussen één verkrachting of tientallen/honderden.![]()
Zoals in die tweede link van Leandra: 6 jaar lang 10 keer per maand, dat kind is dus circa 720 (!) keer misbruikt. En dan is de eis 10 jaar.![]()
Of is het dan, dat ze alleen die ene keer waardoor ze zwanger werd als bewezen beschouwen?
Vast dat laatste. Want zijn woord tegen het hare. En dan weegt het woord van iemand die zijn stiefdochter zwanger maakt toch zeker minstens even zwaar als dat van een kind...quote:Op maandag 4 april 2022 15:30 schreef Viv het volgende:
Of is het dan, dat ze alleen die ene keer waardoor ze zwanger werd als bewezen beschouwen?
Help een klein beetje mee in het verminderen van de maatschappelijke acceptatie, of vergroten van de maatschappelijke verontwaardiging zo je wil, door het geen misbruik te noemen?quote:Op maandag 4 april 2022 15:32 schreef exode het volgende:
Ik kan echt niet tegen misbruik verhalen, ik word daar zo enorm boos om. Dat soort mensen zijn echt de allerlaagste.
Eens..quote:Op maandag 4 april 2022 15:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Help een klein beetje mee in het verminderen van de maatschappelijke acceptatie, of vergroten van de maatschappelijke verontwaardiging zo je wil, door het geen misbruik te noemen?
Misbruik klinkt alsof je per ongeluk de verkeerde moersleutel te pakken had. Ik (en velen met mij) vind dat echt een te eufemistische term voor het verkrachten van een kind.
Privacy van verkrachters dus zelfsquote:Op maandag 4 april 2022 15:32 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het zo bizar dat de privacy van misbruikers zo belangrijk is dat een nieuwe partner niet eens geïnformeerd hoeft te worden, en dat er dus helemaal geen toezicht op dat nieuwe gezin is geweest....
Oh, ook dat zal vast voorkomen, maar het gebeurt ook vaak zat dat ze geen flauw idee heeft.quote:Op maandag 4 april 2022 15:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Privacy van verkrachters dus zelfs
Verkijk je er ook niet op dat het ook best voorkomt dat de vrouw ervan weet voor ze een kind met zo'n gast krijgt, maar haar ogen ervoor sluit omdat ze denkt dat zij hem wel verandert. Of in de hoop dat ie bij haar blijft als ze hem een kind geeft om...
Ik ga er op letten.quote:Op maandag 4 april 2022 15:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Help een klein beetje mee in het verminderen van de maatschappelijke acceptatie, of vergroten van de maatschappelijke verontwaardiging zo je wil, door het geen misbruik te noemen?
Misbruik klinkt alsof je per ongeluk de verkeerde moersleutel te pakken had. Ik (en velen met mij) vind dat echt een te eufemistische term voor het verkrachten van een kind.
Als je broer zoiets doet, zou het natuurlijk al zomaar kunnen dat je zelf ook niet helemaal vrij van dit soort shit bent opgegroeid. Dus hoe helder je dan denkt over dat soort dingen?quote:Op maandag 4 april 2022 15:41 schreef Leandra het volgende:
In mijn kring van bekenden een alleenstaande moeder die een relatie kreeg met een man met een vreemde achtergrond, het was ook absoluut geen match qua looks zeg maar, hij zag er serieus erg goed uit, zij is ehm.... nou ja, ziet er serieus niet goed uit en heeft de intelligentie, humor noch karakter om dat te compenseren, hij had een kind maar mocht dat nooit zien, en nog gingen er geen alarmbellen bij haar af.
Ze trouwden zelfs en pas na de trouwerij is een van zijn familieleden eens met haar zoontje gaan praten, toen was het uiteraard te laat.
Ik vind het onvoorstelbaar dat je je broer/zwager die zoiets gedaan heeft maar gewoon met een volgende laat trouwen en haar kind slachtoffer laat worden van misbruik of haar nog weer een kind met die misbruiker laat krijgen, en dan doe je helemaal niets tot het mogelijk te laat is? HOE DAN???
Maar jij zegt toch ook misbruik? Sorry ik weet oprecht niet waarom mijn post verkeerd verwoord is. Ik bedoelde het algemeen, aanranding, mishandeling.quote:Op maandag 4 april 2022 15:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verkrachter
Kinderverkrachter mag ook, dat is ook gelijk duidelijk.
Mwah, kan maar hoeft niet.quote:Op maandag 4 april 2022 15:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je broer zoiets doet, zou het natuurlijk al zomaar kunnen dat je zelf ook niet helemaal vrij van dit soort shit bent opgegroeid. Dus hoe helder je dan denkt over dat soort dingen?
Er zijn er maar weinig die zelf uit een liefdevol nest komen, goed gehecht zijn, geen issues in de jeugd hebben en dan toch plots besluiten kinderen te gaan verkrachten.
Ja klopt, maar ik snap de opmerking van Vanyel wel en ik vind dat ze gelijk heeft.quote:Op maandag 4 april 2022 15:46 schreef exode het volgende:
[..]
Maar jij zegt toch ook misbruik? Sorry ik weet oprecht niet waarom mijn post verkeerd verwoord is. Ik bedoelde het algemeen, aanranding, mishandeling.
Het is vast mijn onwetendheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |