In bepaalde jeugdculturen is dat juist vet hip.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:37 schreef exode het volgende:
In het kader van mode, ik liep vanochtend onbewust met mijn lelijke Adidas slippers en sokken naar de ondergrondse container en kwam meerdere straatgenoten tegen. Nu wil verloofde verhuizen.![]()
Ik ben echt te oud om me daar druk om te maken geloof ik.
In een paar wijken hier in de buurt ook hoor. Maar de straatgenoten die ik tegenkwam vallen niet in dat segment.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:21 schreef SQ het volgende:
[..]
In bepaalde jeugdculturen is dat juist vet hip.
Hij loopt in een pak op klompen?quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn vriend heeft geen relaxkleren en ziet er altijd uit om door een ringetje te halen.![]()
Inmiddels is hij wel gezwicht voor klompen, die onmisbaar zijn in onze omgeving. Klompen zien er onder een nette outfit vrij komisch uit.
Dat zou helemaal geweldig zijn. Helaas, pakken draagt hij niet. Maar ik snap er zelf helemaal niks van hoe iemand gewoon geen relaxkleren kan hebben, geen slobbertrui of joggingbroek of afgeragde spijkerbroek.quote:
Oooh. Dan loopt mijn man ook altijd in nette kleren, als dat de definitie isquote:Op woensdag 30 maart 2022 17:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zou helemaal geweldig zijn. Helaas, pakken draagt hij niet. Maar ik snap er zelf helemaal niks van hoe iemand gewoon geen relaxkleren kan hebben, geen slobbertrui of joggingbroek of afgeragde spijkerbroek.
Dit is mijn idee van net:quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Oooh. Dan loopt mijn man ook altijd in nette kleren, als dat de definitie is
Zizzi is ook een fijne winkel, alleen jammer dat mijn spijkerbroek (Emily) alleen in de lengtes 78 cm en 82 cm (30" en 32") komt, ik zou nog wel wat langer kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:59 schreef lunapuella het volgende:
Ik vond spijkerbroeken ook vaak lastig omdat ik een lengtemaat nodig heb, en nu mijn billen in de plus size categorie vallen is het er niet makkelijker op geworden. Maar ben vorig jaar geslaagd bij Ulla Popken.
Oh dat is jammer, ik heb ook 34" nodig.quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zizzi is ook een fijne winkel, alleen jammer dat mijn spijkerbroek (Emily) alleen in de lengtes 78 cm en 82 cm (30" en 32") komt, ik zou nog wel wat langer kunnen gebruiken.
Ze hadden in het verleden ook nog een model in 86 cm lengte (34") maar die is eruit, zat mij ook niet heel goed trouwens, maar dat komt door mijn benen.
De jurken van Miljuschka hebben ook zakken (niet allemaal, dus even goed de foto's bekijken) en een groot deel gaat tot en met maat 56.quote:Op woensdag 30 maart 2022 19:32 schreef lunapuella het volgende:
Nu het toch over kleding gaat - wie heeft er tips voor mooie feestelijke jurken, met zakken (!), in grote maten? TopVintage en Succubus ken ik.
En anders Lady V London.quote:Op woensdag 30 maart 2022 19:32 schreef lunapuella het volgende:
Nu het toch over kleding gaat - wie heeft er tips voor mooie feestelijke jurken, met zakken (!), in grote maten? TopVintage en Succubus ken ik.
Wat ga je in die zakken stoppen dan? Je snotlappen?quote:Op woensdag 30 maart 2022 19:32 schreef lunapuella het volgende:
Telefoon, sleutels, pinpas... ik hou van zakken.quote:Op woensdag 30 maart 2022 19:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat ga je in die zakken stoppen dan? Je snotlappen?
Neeeee! Daar zijn tassen voor. Of BH's.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:08 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Telefoon, sleutels, pinpas... ik hou van zakken.
Ja joh. Waarom zou je 1 ding kiezen als je ook alles kan kiezen?quote:
Alles wat je daarover hoeft te weten is toch gewoon dat je een womanizer nodig hebt in je leven?quote:Op woensdag 30 maart 2022 21:57 schreef SQ het volgende:
Nog een netflix kijktip: principles of pleasure. Echt heel verhelderend en geruststellende serie over vrouwelijk genot
Nou ja, er zijn dus plenty vrouwen die daar niks aan vinden... EN DAT IS DUS ÓÓK OKÉ!quote:Op woensdag 30 maart 2022 21:59 schreef Aure het volgende:
[..]
Alles wat je daarover hoeft te weten is toch gewoon dat je een womanizer nodig hebt in je leven?
Ohja ik heb zo'n trial ding voor 1.5 uur? Nog eens even een echte bestellen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 21:59 schreef Aure het volgende:
[..]
Alles wat je daarover hoeft te weten is toch gewoon dat je een womanizer nodig hebt in je leven?
Zonder. Ik hou gewoon van sterke vibraties zonder poespasquote:Op woensdag 30 maart 2022 22:06 schreef Aure het volgende:
[..]
Die met of zonder X?die zonder X ziet eruit als een lippenstift
Ja ik ben fan. Ik heb een hele simpele kleine met maar een paar standen en een duo. Maar zou nog wel een gewone normale erbij willenquote:Op woensdag 30 maart 2022 22:11 schreef Donna het volgende:
[..]
Ohja ik heb zo'n trial ding voor 1.5 uur? Nog eens even een echte bestellen.
Ja ik moet er ook zeker 1 voordat m'n 90 minuten op zijn, hahaha!quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:29 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja ik ben fan. Ik heb een hele simpele kleine met maar een paar standen en een duo. Maar zou nog wel een gewone normale erbij willen
Wat is het verschil met de Satisfyer? In ieder geval een groot prijsverschil!quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:29 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja ik ben fan. Ik heb een hele simpele kleine met maar een paar standen en een duo. Maar zou nog wel een gewone normale erbij willen
quote:Op donderdag 31 maart 2022 00:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Of ging het niet over seks en speeltjes?
Ik las een review waarin de Satisfyer ook wel de Zielenzuiger genoemd mocht worden.quote:Op donderdag 31 maart 2022 00:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is het verschil met de Satisfyer? In ieder geval een groot prijsverschil!
Je kunt zelf de stand bepalen he?quote:Op donderdag 31 maart 2022 01:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik las een review waarin de Satisfyer ook wel de Zielenzuiger genoemd mocht worden.
Zo intens dus.
Fantastische naam, ik ben voor het eerst nieuwsgierigquote:Op donderdag 31 maart 2022 01:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik las een review waarin de Satisfyer ook wel de Zielenzuiger genoemd mocht worden.
Zo intens dus.
Oh die heb ik. Ik ben altijd in de war met due namen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 00:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is het verschil met de Satisfyer? In ieder geval een groot prijsverschil!
Heus? Het enige witte hier is de wegmarkeringquote:Op donderdag 31 maart 2022 07:26 schreef Leandra het volgende:
Al helemaal wit buiten
De sneeuw zou vanmiddag pas komen
quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heus? Het enige witte hier is de wegmarkering
Nou, dat idd... echt bizar.quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ja joh, tuin vol sneeuw en het valt nu ook. Gekke gewaarwording na het werk van vorige week.
Toen lag er op 7 april ineens sneeuw idd, terwijl het de week daarvoor al heerlijk zonder jassen weer was geweest.quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:50 schreef SQ het volgende:
Ik kan me vorig jaar nog wel herinneren hoor, toen was het ook sneeuw en tshirtweer in 1 blok van 10 dagen
Winter doet nog 1 laatste spasme
Ik verbaas me daar altijd zo overquote:Op donderdag 31 maart 2022 07:58 schreef amaranta het volgende:
Wij hadden alweer leerlingen op school in werkelijkheid extreem korte broekjes en teenslippers
Mag ze op klompen naar binnen dan? Of hebben we een verschillend idee van klompen?quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:05 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Mijn dochter gaat alweer de halve winter in (niet extreem) korte broek en op klompen naar school.
Dat is hier niet zo normaal, dus op straat wordt ze ook constant aangesproken over die klompen. Dat vind ze leuk, dus blijft ze doen..
Ja maar toen was het net andersom, voelt toch anders...quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:50 schreef SQ het volgende:
Ik kan me vorig jaar nog wel herinneren hoor, toen was het ook sneeuw en tshirtweer in 1 blok van 10 dagen
Winter doet nog 1 laatste spasme
Ik heb van 29 maart 2021 foto's dat we zonder jas in het zonnetje lopen, en 7 april lag er sneeuw.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja maar toen was het net andersom, voelt toch anders...
Wij hebben er een paar die het hele jaar door in korte broek lopen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:58 schreef amaranta het volgende:
Wij hadden alweer leerlingen op school in werkelijkheid extreem korte broekjes en teenslippers
Ik heb net teruggezocht, maar ik heb inderdaad geen sneeuwfoto's van april vorig jaar.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:20 schreef Donna het volgende:
Haha ik weet nog dat wij toen geen sneeuw hadden.
Oh echt? Dat heb ik dan verbannen denk ik. Ik heb vooral foto's van sleeen en schaatsen en week later zonder jas buiten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb van 29 maart 2021 foto's dat we zonder jas in het zonnetje lopen, en 7 april lag er sneeuw.
Ja, februari heb ik ook... toen net de dekvloer in mijn huis gestort was en er nog geen ramen en deuren inzatenquote:Op donderdag 31 maart 2022 08:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb net teruggezocht, maar ik heb inderdaad geen sneeuwfoto's van april vorig jaar.![]()
Wel van februari, dat was een goed pak sneeuw, ZZ is toen een aantal dagen op de slee naar school geweest.
ze moeten sowieso de schoenen uit in de klas, dus ook de klompen..Het maakt juist dat ze lekker snel kan buitenspelen want geen geklooi met veters..quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mag ze op klompen naar binnen dan? Of hebben we een verschillend idee van klompen?
Het regende te weinig om wat stof weg te spoelen maar wel genoeg om de auto te moeten nemen?quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier ook regen. Voor het eerst sinds...? maar de auto gepakt voor school. Ramen schoongemaakt maar het regende te weinig om het saharastof helemaal weg te spoelen. Auto staat weer in de carport dus straks is de zooi lekker opgedroogd![]()
#teamikdoenietaanautowassen
Jupquote:Op donderdag 31 maart 2022 09:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Het regende te weinig om wat stof weg te spoelen maar wel genoeg om de auto te moeten nemen?![]()
Hier bij kantoor ook weer een totaal verkeersinfarct vanwege al die mensen die van suiker zijn gemaakt. Lichtpuntje was wel dat ik vandaag eens zonder vrees voor mijn leven het fietspad kon oversteken
Oudste zoon had vorige week inderdaad weer een korte broek opgeduikeldquote:Op donderdag 31 maart 2022 07:58 schreef amaranta het volgende:
Ja, het zag er absurd uit, wel handschoenen op de fiets want maar 4 graden en dan die korte broekquote:Op donderdag 31 maart 2022 09:46 schreef mousemicky het volgende:
Oh, hier ook, J heeft 3 dagen in korte broek gelopen. Het was 's middag's ook 20 graden, dus dat ging prima. Hij vond t wel wat fris in de ochtend
Was wel een goede check trouwens, 80% van de korte broeken bleek nu toch echt te klein, dus er moeten voor de zomer wat nieuwe komen.
Zoonlief met maat 134 wist zich nog in zijn korte broek maat 110/116 te wurmen, maar echt lekker zat t niet... Je zag ook z'n halve onderbroek, dus die hebben we maar definitief weggelegd nu.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:50 schreef SQ het volgende:
Ik denk dat Noud nog steeds zijn maat 92 shorts zou passen.binnenkort maar weer eens van zolder trekken.
Ja het is wonderlijk met die korte broekenquote:Op donderdag 31 maart 2022 09:55 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Zoonlief met maat 134 wist zich nog in zijn korte broek maat 110/116 te wurmen, maar echt lekker zat t niet... Je zag ook z'n halve onderbroek, dus die hebben we maar definitief weggelegd nu.
Ik zag vandaag in U’s klas nog een meisje met een shirtje dat net onder d’r navel kwam. Geen hemdje, niks. Gewoon een blote buik. Ik snap dat écht niet.quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:58 schreef amaranta het volgende:
quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:23 schreef lily het volgende:
Mijn 21 jarige, 2 meter zoon draagt ‘s nachts nog een Ajax voetbalshirt dat hij kreeg toen hij 10 jaar was.
Komt hij ‘s ochtends binnen, met een slaaphoofd en zo’n piepklein shirtje aan
(En voetbal interesseert hem verder geen “bal” dus hij heeft geen warme gevoelens voor dat shirt)
K&W / Korte Klus Kwesties deel 37 - Klussend de winter door !quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:28 schreef amaranta het volgende:
[k&w]tips gevraagd. Scharnier zit scheef.. deurtje kan niet dicht.
Schroeven recht erin werkt niet.
Schroeven scheef ook niet?
Mijn idee was om de gaten in de kast zelf dicht te maken en opnieuw te boren. Iemand een beter idee?
[ link | afbeelding ]
Edit: dit is de keukenkast in de bijkeuken en is van Ikea.
Je kunt die scharnieren compleet stellen, even de handleiding online opzoeken bij IKEA en aan de juiste schroefjes pielen. Kun je best ff mee bezig zijn maar heeft wel resultaat.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:28 schreef amaranta het volgende:
[k&w]tips gevraagd. Scharnier zit scheef.. deurtje kan niet dicht.
Schroeven recht erin werkt niet.
Schroeven scheef ook niet?
Mijn idee was om de gaten in de kast zelf dicht te maken en opnieuw te boren. Iemand een beter idee?
[ link | afbeelding ]
Edit: dit is de keukenkast in de bijkeuken en is van Ikea.
Zal Ik doenquote:Op donderdag 31 maart 2022 13:09 schreef SQ het volgende:
[..]
K&W / Korte Klus Kwesties deel 37 - Klussend de winter door !
Ik weet het, het is buiten OUD dus een beetje eng, maar hier krijg je iig gefundeerde antwoorden
Rivm bracht in 2021 dit nieuwsbericht uit:quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:58 schreef amaranta het volgende:
Net met zowat de rest van jeugdig Vhv naar de sporthal gegaan voor hpv vaccin (van zoon). Ik kan vanaf daar natuurlijk niet zien hoeveel kinderen er niet komen. Maar wel bijzonder hoe “mak” dit vaccin gehaald (gezien de stroom mensen) wordt itt COVID vaccin. Stonden ook geen mensen te flyeren of wat dan ook.
Dan zijn er procentueel toch meer mensen tegen covid gevaccineerd.quote:Vaccinatiegraad HPV humaan papillomavirus met 10 procent gestegen
De landelijke vaccinatiegraad voor HPV voor meisjes geboren in 2006 is met 10 procent flink toegenomen tot 63 procent. Dat cijfer ligt nog hoger (68 procent) wanneer we ook de vaccinaties meenemen die na de 14e verjaardag zijn gegeven. Deze vaccinatie beschermt tegen verschillende HPV-gerelateerde kankersoorten, waaronder baarmoederhalskanker.
Oei kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:56 schreef Vaiana het volgende:
Hallo, ik had net een kleine hartaanval, hoe is het hier?
Het is een beetje koud op mijn werkkamer maar ik wil niet de verwarming aan, dus ging kaarsjes aansteken. Breekt de lucifer doormidden nàdat hij aan gaat. Dus toen viel de brandende luciferkop via mijn spijkerbroek op mijn stoel.![]()
Daar kon ik hem gelukkig snel uit slaan en de stoel is zwart dus je ziet er vrijwel niks van (broek heeft als je heeeel goed kijkt een lichte verkleuring). Maar ik schrok me kapot.Deed hardop een gilletje.
Oie! Dat klinkt pijnlijk... veel schade?quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oei kan ik me voorstellen.
Hier was het ook hele druk bij de HPV vaccinatie.
Mijn lieftallige puber heeft net een ongelukje gehad op school. Is met 3 vingers in de uitrolmachine terecht gekomen..
Das wel schrikken jaquote:Op donderdag 31 maart 2022 14:56 schreef Vaiana het volgende:
Hallo, ik had net een kleine hartaanval, hoe is het hier?
Het is een beetje koud op mijn werkkamer maar ik wil niet de verwarming aan, dus ging kaarsjes aansteken. Breekt de lucifer doormidden nàdat hij aan gaat. Dus toen viel de brandende luciferkop via mijn spijkerbroek op mijn stoel.![]()
Daar kon ik hem gelukkig snel uit slaan en de stoel is zwart dus je ziet er vrijwel niks van (broek heeft als je heeeel goed kijkt een lichte verkleuring). Maar ik schrok me kapot.Deed hardop een gilletje.
Klinkt pijnlijkquote:Op donderdag 31 maart 2022 15:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oei kan ik me voorstellen.
Hier was het ook hele druk bij de HPV vaccinatie.
Mijn lieftallige puber heeft net een ongelukje gehad op school. Is met 3 vingers in de uitrolmachine terecht gekomen..
Dat zal het zijn…quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:04 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Rivm bracht in 2021 dit nieuwsbericht uit:
[..]
Dan zijn er procentueel toch meer mensen tegen covid gevaccineerd.Er wordt hier alleen een stuk minder hard geschreeuwd omdat er geen QR-code en wel/geen toegang tot openbare locaties vanaf hangt.
Mijn eigen versie van Office heb ik ook al zes jaar in gebruik, dus ik weet dat dat voorheen kon inderdaad. Maar geen idee hoe dat nu zit. En een alternatief is niet goed genoeg, mijn man is Excel-verslaafd en dan voldoet een goedkopere variant niet.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:02 schreef Nijna het volgende:
@:FlyingFish, mijn vader heeft volgens mij een paar jaar terug office aangeschaft, wij gebruiken dat ook. Ik heb geen idee of hij dat jaarlijks betaald eigenlijk, maar we gebruiken het nog steeds... maar geen idee hoe dat zit dus eigenlijk.
Je zou ook libreoffice kunnen gebruiken, gratis en komt aardig overeen met office.
Foto's laten maken, gelukkig niks gebroken.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:15 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oie! Dat klinkt pijnlijk... veel schade?
Maar bij schoolspot staat dat de licentie maar een jaar geldig is. En via microsoft zelf mag je ¤150 neerleggen voor een Office-licentie. Dat scheelt nogal wat met schoolspot (¤22) of een louche website (¤15).quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:14 schreef exode het volgende:
Je kan toch gewoon Office 2021 kopen zonder de 365 dingen? Dat hebben wij gedaan bij onze nieuwe laptop.
Ik was al moeder toen er een vogel binnen vloog en ik met mijn enorme fobie naar buiten ben gesprint en 1,5 uur door mijn vader aan de telefoon ben gekalmeerdquote:Op donderdag 31 maart 2022 17:14 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Dit heb ik ook een keer gehad toen ik net op mezelf woonde.Huilend ben ik m’n huis uitgerend en op het station heb ik m’n moeder gebeld met de vraag of ze die spin kon weghalen.
Ik had die ochtend een selfie gemaakt en achteraf bleek die spin ook op de foto te staan. Zo groot was ‘ie.
Omdat deze aan je account cq opleiding cq onderwijs werk is gekoppeld. De losse aankoop van Office 2021 is eenmalig en zonder beperkte licentie. Het is dus een andere Office versie. Ook beperkter lees ik.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:55 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar bij schoolspot staat dat de licentie maar een jaar geldig is. En via microsoft zelf mag je ¤150 neerleggen voor een Office-licentie. Dat scheelt nogal wat met schoolspot (¤22) of een louche website (¤15).
Hahahahahaquote:Op donderdag 31 maart 2022 19:22 schreef Nijna het volgende:
Brrr spinnen, ik ren er nog niet mn huis voor uit, maar ben ook geen fan.
Ik probeer ze onder een bakje te vangen en dan stukje karton eronder en naar buiten.
Maar als je echt panisch bent voor spinnen is dat geen optie denk ik...
Nee, fobieën vallen niet uit te leggen. Ik weet zelf ook wel dat het irrationeel is, maar m'n lichaam neemt het over.quote:Op donderdag 31 maart 2022 19:56 schreef SQ het volgende:
Maar voor de spinnenvrezers... waar ben je dan precies zo bang voor? Kun je die angst onder woorden brengen? Het fascineert me gewoon, geen oordeel.
Was ik ook niet van plan lieve amaquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:02 schreef amaranta het volgende:
Dan moet je niet de film arachnofobia kijken.
Nee, dat valt niet uit te leggen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 19:56 schreef SQ het volgende:
Maar voor de spinnenvrezers... waar ben je dan precies zo bang voor? Kun je die angst onder woorden brengen? Het fascineert me gewoon, geen oordeel.
Alleen door dit idee krijg ik al rillingen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ruim gewone spinnen wel op, met lichte angst.. maar ben ooit 1 keer het huis uitgerend. Ik pakte een wcrol uit de kelder en terwijl ik die beet heb en richting de trap ga, zie ik op de achterkant een spin.. net zo groot als de wc rol. Toen was ik echt snel weg.
De tweede zat een paar dagen later onder een boek
Nou, dat dus. Buiten eten kunnen we hier ook vergetenquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:38 schreef exode het volgende:
B is als de dood voor wespen, echt panisch. 1 van de redenen dat we vrijwel nooit buiten eten.
En hij ziet veel aan voor wespen kan ik je vertellen zelfs de kleinste vliegjes.
Het schijnt soms ‘gewoon’ aangeboren te zijn en diepgeworteld in het menselijk wezen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 19:56 schreef SQ het volgende:
Nou, de twee keer dat ik op de fiets zat vanmiddag, was er sneeuw genoeg... Brr. Was ik net warm en mijn broek droog kon ik weer eruit. Hier lag ook echt een paar cm op de auto. Maar veel is inmiddels weg gesmolten/geregend.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:22 schreef Hupje het volgende:
Ik vond spinnen vreselijk, maar ben inmiddels over de echte angst heen, geloof ik. Misschien wel omdat ik als juf degene moet zijn die het regelt met zo'n beest![]()
Wanneer komt die sneeuw nou? Vanochtend een paar vlokjes gezien, verder nog niks behalve regen. Ja, op het Jeugdjournaal
Veel verder dan ik vind ze eng kom ik niet qua uitleg. Maar ik vind ze zo eng en ranzig dat ik zelfs met kippenvel over mijn hele lijf sta als ik er eentje op moet zuigen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 19:56 schreef SQ het volgende:
Dat denk ik ook. Voor mij is een spin echt wat anders dan een vlieg of zo. Ik schrik bijvoorbeeld nooit als er ergens een vlieg zit, maar soms wel als er ineens ergens een spin blijkt te zitten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 21:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het schijnt soms ‘gewoon’ aangeboren te zijn en diepgeworteld in het menselijk wezen.
Van nature zijn mensen bang voor spinnen.
@Chanty was dat. Die heeft nu zelfs 2 grote spinnen in een terrariumquote:Op donderdag 31 maart 2022 21:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Veel verder dan ik vind ze eng kom ik niet qua uitleg. Maar ik vind ze zo eng en ranzig dat ik zelfs met kippenvel over mijn hele lijf sta als ik er eentje op moet zuigen.
Ik heb wel gelezen en laatst op Qmusic gehoord dat een Fokster van haar angst af is door een hele simpele behandeling met 1 pilletje (een bètablokker) i.c.m. een confrontatie met een huisspin. Dat klinkt echt geweldig, maar ik ben zo bang dat ik zelfs zo'n behandeling niet aandurf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Sinds de termijn verlengd is, doe ik nooit meer aangifte in maartquote:
Soms moet het wel voor de schoonfamilie, maar liever niet neequote:
Tegenwoordig is het een fluitje van een cent nu bijna alles vooraf ingevuld is. Waar zie je tegenop? Laat maar weten als ik kan helpen (doe het ook als werk).quote:Op donderdag 31 maart 2022 21:48 schreef Hupje het volgende:
[..]
Sinds de termijn verlengd is, doe ik nooit meer aangifte in maartIk moet dus nog beginnen. Ik zie er altijd tegenop en uiteindelijk valt het invullen altijd mee.
Nooit een kakkerlak vermoorden!! Dan leggen ze eitjes en heb je gelijk een plaag.quote:Op donderdag 31 maart 2022 22:29 schreef Mushanga71 het volgende:
In Pakistan zijn de kakkerlakken en 1000 poten huuuuge.
Zat een kakkerlak in de badkamer. Schoonma bleef er met haar slipper op meppen maar dat beest wilde maar niet dood![]()
En een 1000 poot van 40cm lang ofzo, die in een muurspleet verdween. Iiiiiieuw
Ach nee, ik kom er prima uit, maar het is gewoon een stom klusje. Alle benodigde overzichten bij elkaar zoeken en driedubbel checken of je alles goed hebt ingevuld. Duurt laaaaangquote:Op donderdag 31 maart 2022 22:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het een fluitje van een cent nu bijna alles vooraf ingevuld is. Waar zie je tegenop? Laat maar weten als ik kan helpen (doe het ook als werk).
Dat vooraf ingevuld vind ik wel wat tegenvallen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 22:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het een fluitje van een cent nu bijna alles vooraf ingevuld is. Waar zie je tegenop? Laat maar weten als ik kan helpen (doe het ook als werk).
Ik vind ze vooral heel onvoorspelbaar. We woonden vroeger in een huis met een smal achterom-paadje. Daar zaten dus veel spinnenwebben en veel spinnen. Opeens zat je hoofd dan in zo’n web en de spin ergens op je hoofd. Of er hangt er plotseling 1 voor je te bungelen aan een draadje. Je ziet ze niet aankomen, hoort ze niet, maar ineens zitten ze in je auraquote:Op donderdag 31 maart 2022 19:56 schreef SQ het volgende:
Nah, als ie goed geplet wordt is dat ei ook plat en dan opruimen. Niks aan de handquote:Op donderdag 31 maart 2022 22:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
[..]
Nooit een kakkerlak vermoorden!! Dan leggen ze eitjes en heb je gelijk een plaag.
Kakkerlakken ben ik niet zozeer bang voor maar vind ik wel extreem goor
Ik lees net dat een kakkerlak een week doorleeft zonder hoofd dus dat leggen van eitjes gaat dan vast ook nog even doorquote:Op donderdag 31 maart 2022 22:41 schreef Mrs.Peel het volgende:
Maar even hè @:MaJo, zo'n vermoorde kakkerlak en alle sporen daarvan, die ruim je toch grondig op? Of legt de kakkerlak na de moord nog even sneaky op een geheime plek eieren? Dat kan toch niet? Toch? Please?
Ze zeggen toch ook altijd "Kill it with fire before it lays eggs!!"?!!!?!
Goed checken is belangrijk, al heb ik zelf nooit een fout ontdektquote:Op donderdag 31 maart 2022 22:44 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ach nee, ik kom er prima uit, maar het is gewoon een stom klusje. Alle benodigde overzichten bij elkaar zoeken en driedubbel checken of je alles goed hebt ingevuld. Duurt laaaaang
Dan is het wel wat meer gedoe ja, maar waarschijnlijk staat alle info gewoon op de jaaropgaven opgesomd? Dat heb je ook zo gechecktquote:Op donderdag 31 maart 2022 22:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat vooraf ingevuld vind ik wel wat tegenvallen.
Wij hebben 4 hypotheken waarvan 2 niet bij een bank (dit lijkt erger dan het is, ze zijn niet allemaal even hoog). Da's toch elke keer weer gedoe met opzoeken hoeveel rente, kijken of ze dit keer wel alle gegevens hebben opgenomen etc.
Ik moet dus ook nog beginnen.
Bij mij doet de boekhouder dat ook. Maar dat is mijn eigen vriendquote:Op donderdag 31 maart 2022 22:52 schreef Mushanga71 het volgende:
En belastingaangifte doet de boekhouder. Maar eerst moet de gehele zakelijke shit nog gedaan worden dus dat zal wel uitstel worden.
Een dooie vogel is dan ook wel tering ranzig.quote:Op donderdag 31 maart 2022 23:37 schreef LeSage het volgende:
Mijn vogelfobie is totaal irrationeel.
Het maakt me niet uit hoe groot ze zijn, of ze in een kooi zitten, zelfs niet of ze al dood zijn.
Als ik er bij in de buurt ben slaan de stoppen door.
Ik kan het op straat gelukkig redelijk onder controle houden, maar toen er laatst een duif op het werk naar binnen vloog kreeg ik een paniekaanval en moest heel hard huilen.
En dan krijg je dus allemaal mensen die lachen en zeggen: ‘hahaha, zo’n beest is banger voor jou dan andersom. Doet echt helemaal niets!’
Weet ik heus welik krijg niet voor de lol een paniekaanval hoor.
Fijn onderwerp trouwens ook om over te lezen, kan zomaar een nachtmerrie opleveren vannacht
Oh dat inderdaad, nog irritanter dan een spin die opeens ergens zit, is een spin die opeens foetsie is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 22:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind ze vooral heel onvoorspelbaar. We woonden vroeger in een huis met een smal achterom-paadje. Daar zaten dus veel spinnenwebben en veel spinnen. Opeens zat je hoofd dan in zo’n web en de spin ergens op je hoofd. Of er hangt er plotseling 1 voor je te bungelen aan een draadje. Je ziet ze niet aankomen, hoort ze niet, maar ineens zitten ze in je aura. Brrrr. Maar dus ook het idee dat als er 1 op het plafond zit (op zich kan ik daarmee leven), het geen garantie is dat hij niet ineens besluit zich te laten vallen. Als ze ‘ineens’ weg zijn, krijg ik dus de kriebels.
Oh what the fuckquote:Op donderdag 31 maart 2022 22:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik lees net dat een kakkerlak een week doorleeft zonder hoofd dus dat leggen van eitjes gaat dan vast ook nog even door
Niet als je geen jaaropgaven krijgtquote:Op donderdag 31 maart 2022 22:52 schreef MaJo het volgende:
Dan is het wel wat meer gedoe ja, maar waarschijnlijk staat alle info gewoon op de jaaropgaven opgesomd? Dat heb je ook zo gecheckt
quote:Op vrijdag 1 april 2022 00:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Een dooie vogel is dan ook wel tering ranzig.
Lijkt me een behoorlijk lastige fobie.
Neem aan dat je er weleens therapie of iets voor gehad hebt?
Kakkerlak onthoofden lijkt me best wel een precisiewerkje. Pletten is makkelijkerquote:Op vrijdag 1 april 2022 00:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh dat inderdaad, nog irritanter dan een spin die opeens ergens zit, is een spin die opeens foetsie is.
[..]
Oh what the fuck
Edit, is dus echt zo:
https://www.scientificame(...)n-live-without-head/
Dit heb ik bij honden, maar ook als ik hondenpoep ergens zie liggen *gruwel*quote:Op vrijdag 1 april 2022 08:01 schreef Deepfreeze het volgende:
En bij poepende dieren wordt ik misselijk
O mèn, ik heb dat met glasplaten. En hoogtes eigenlijk. Ik ben dus een keer over glasplaten heen door een Roemeense mijn gelopen, heel hoog dus, over glasplaten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 08:23 schreef SQ het volgende:
Ik heb een heel ander soort fobie, namelijk lopen over glasplaten of roosters. Niet zo erg dat ik er paniekaanvallen van krijg, maar ik probeer het waar mogelijk altijd te vermijden. En ja, soms houdt dat in: met je rug tegen de muur langs het rooster schuifelen
Excuus voor de aanname hoor. Niet omdat ik vind dat zoiets moet, meer omdat veel mensen toch al eens iets geprobeerd hebben. Juist omdat je vogels vrij moeilijk kan ontwijken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 07:09 schreef LeSage het volgende:
[..]![]()
![]()
Het idee om geconfronteerd te gaan worden met mijn grootste angst vind ik nu nog te spannend.
Maar ik heb er de laatste jaren wel meer aan gedacht. Misschien komt er een dag dat ik het gewoon durf!
Same here. En rooster trappen zijn helemaal horror. Net als in woonwinkels van die hele grote brede trappen die open zijn en waarvan de traptredes zo onhandig groot zijn dat je elke keer het gevoel hebt er vanaf te vallen. Brr!quote:Op vrijdag 1 april 2022 08:23 schreef SQ het volgende:
Ik heb een heel ander soort fobie, namelijk lopen over glasplaten of roosters. Niet zo erg dat ik er paniekaanvallen van krijg, maar ik probeer het waar mogelijk altijd te vermijden. En ja, soms houdt dat in: met je rug tegen de muur langs het rooster schuifelen
Prachtig!quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:12 schreef exode het volgende:
Jaren geleden in Amerika liepen wij de Angel Landing Trail in Zion. Mensen zoals ik stopten op Scouting Point, daarna werd het namelijk zo:
[ afbeelding ]
Deze foto is van mensen die weer terug naar beneden gaan, dus je mag dit stuk 2 keer lopen.
Verloofde is wel helemaal naar boven gegaan en heeft foto's gemaakt dat ze boven zit met haar voeten bungelend over de afgrond, ik kan die foto niet eens bekijken.
Ja dat vond ik ook, ik zat op een plateau te wachten tot ze terugkwam tussen oude, dikke Amerikanen. Verder ging iedereen wel naar boven. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht mee te gaan.quote:
Ah die hebben @Evenstar en ik wel helemaal gelopen. Pro tip: doe eerst de Half Dome in Yosemite, die is nog veel en veel zwaarder en enger. Daarna huppel je hier zo naar boven!quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:12 schreef exode het volgende:
Jaren geleden in Amerika liepen wij de Angel Landing Trail in Zion. Mensen zoals ik stopten op Scouting Point, daarna werd het namelijk zo:
[ afbeelding ]
Deze foto is van mensen die weer terug naar beneden gaan, dus je mag dit stuk 2 keer lopen.
Verloofde is wel helemaal naar boven gegaan en heeft foto's gemaakt dat ze boven zit met haar voeten bungelend over de afgrond, ik kan die foto niet eens bekijken.
Nee.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:20 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah die hebben @:evenstar en ik wel helemaal gelopen. Pro tip: doe eerst de Half Dome in Yosemite, die is nog veel en veel zwaarder en enger. Daarna huppel je hier zo naar boven!![]()
![]()
quote:
Wat een heldin! Ik heb hoogtevrees en moet er niet aan denken. Best lastig, want ik zou wel een ladder op willen durven om de dakgoot schoon te maken bijvoorbeeld. Zo bescheiden zijn mijn dromen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:19 schreef exode het volgende:
Gevonden......de voeten van verloofde, ik zit een heel stuk lager ergens.
[ afbeelding ]
Dit dus vooral, je bent je steeds meer bewust van hoe kwetsbaar een gezond leven is.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:26 schreef SQ het volgende:
Nja, en hoe ouder ik word, hoe bewuster ik me word van dingen die mis kunnen gaan.
Ik denk zelf graag dat ik nu banger ben voor reeel gevaar (oververmoeide vrachtwagenchauffeurs, scherpe messen, steile kliffen en lopen over roosters) en dat ik vroeger, toen ik nog 15 en onsterfelijk was, meer angst had voor irreeel gevaar (niet aardig gevonden worden, doorlekvlekken tijdens je menstruatie en knappende BH-bandjes tijdens gym).
Dit lijkt mij ook doodeng, vooral vanwege de drukte. Er hoeft maar een iemand iets raars te doen en je krijgt een domino-effect naar beneden (zoals het op deze foto iig lijkt). Maar goed, nu met kinderen slaan we zulk soort dingen de komende 10 jaar toch nog over, daar zijn mijn kinderen te kneuzig voor.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:24 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor mij ook eens maar nooit weer hoor.Zoals de eigenaar van ons vakantiehuisje daar zei, Yosemite "is no Disneyland". Er vallen daar ook weleens mensen te pletter.
Wat schattig.quote:Op vrijdag 1 april 2022 08:35 schreef vencodark het volgende:
Ik heb geen fobieën maar ik kan nog wel steeds als een pubermeisje flink blozen, zweten en de zenuwen krijgen als ik met aantrekkelijke mannen te maken krijg.![]()
![]()
Mijn angsten voor beesten zijn vrijwel allemaal verdwenen sinds ik op het platteland woon en ze veel tegenkom en observeer. Vroeger vond ik wormen, padden, kikkers en spinnen bijvoorbeeld griezelig. Nu kom ik elke dag dezelfde pad tegen in de kas en vind ik dat wel gezellig.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:01 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Nee, fobieën vallen niet uit te leggen. Ik weet zelf ook wel dat het irrationeel is, maar m'n lichaam neemt het over.
Ik heb het nog erger voor kikkers en padden, daar kom ik niet eens bij in de buurt... (en die passen niet door de stofzuigerslang)
Confrontatietherapie werkt inderdaad wel goed, maar ja, daar mee beginnen is zo'n ding hequote:Op vrijdag 1 april 2022 09:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn angsten voor beesten zijn vrijwel allemaal verdwenen sinds ik op het platteland woon en ze veel tegenkom en observeer. Vroeger vond ik wormen, padden, kikkers en spinnen bijvoorbeeld griezelig. Nu kom ik elke dag dezelfde pad tegen in de kas en vind ik dat wel gezellig.
Mijn vriend heeft ook veel geklommen, ook gletsjertochten bijvoorbeeld. Maar wat hij vooral geleerd heeft, is dat afdalen lastiger is dan de top bereiken. Want vaak zit alle energie en wilskracht in boven komen, en wordt vergeten dat je nog terug moet. De meeste ongelukken gebeuren daarom op de terugweg.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:32 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dit lijkt mij ook doodeng, vooral vanwege de drukte. Er hoeft maar een iemand iets raars te doen en je krijgt een domino-effect naar beneden (zoals het op deze foto iig lijkt). Maar goed, nu met kinderen slaan we zulk soort dingen de komende 10 jaar toch nog over, daar zijn mijn kinderen te kneuzig voor.
Bergen beklimmen heb ik overigens ook niet zoveel moeite mee, maar weer naar beneden is een ander verhaal. Ik heb vroeger ook best veel geklommen (echt klimmen dus, met klimgordels en gezekerd, op natuursteen), maar je dan weer naar beneden laten 'vallen' is niet mijn ding. Net als abseilen.
Ik heb dit sinds ik moeder ben. Ik ben echt de waaghals niet meer die ik was. Inderdaad, het “stel dat…”…quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:26 schreef SQ het volgende:
Nja, en hoe ouder ik word, hoe bewuster ik me word van dingen die mis kunnen gaan.
Ik denk zelf graag dat ik nu banger ben voor reeel gevaar (oververmoeide vrachtwagenchauffeurs, scherpe messen, steile kliffen en lopen over roosters) en dat ik vroeger, toen ik nog 15 en onsterfelijk was, meer angst had voor irreeel gevaar (niet aardig gevonden worden, doorlekvlekken tijdens je menstruatie en knappende BH-bandjes tijdens gym).
Dat is ongezekerd ja, tenzij je het zelf meeneemt. Wij hebben hem ook gedaan, en achteraf zien was dat echt compleet onverantwoord. In de waarschuwingsfilmpjes hebben ze het wel over de kabels die heet kunnen worden (dus handschoenen!!) en over verzwikte enkels, maar ik kan me niet herinneren dat het écht ging over de steilheid, gladheid van het graniet, enorme diepte, tweerichtingsweg en latten en kabels die soms ontbraken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft ook veel geklommen, ook gletsjertochten bijvoorbeeld. Maar wat hij vooral geleerd heeft, is dat afdalen lastiger is dan de top bereiken. Want vaak zit alle energie en wilskracht in boven komen, en wordt vergeten dat je nog terug moet. De meeste ongelukken gebeuren daarom op de terugweg.
We wandelen nu met de kinderen ook best veel, en in de zomer ook op wat ruiger terrein (hij heeft met de oudste een heel toffe via ferrata gedaan zelfs!).
Maar die foto van Yosemite, is dat volledig ongezekerd? Dat zou ik ook niet tof vinden.
Is wel een deels reëel angst toch?quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb valangst. Als de dood dat ik val en kunstheup eruit knalt. En dat zie ik dan ook zo voor me![]()
Verder ben ik redelijk normaal hoor
Ja klopt. En je hebt nauwelijks ruimte om de mensen te passeren die op de weg terug naar beneden zijn. Toen wij halverwege de klim waren, kreeg iemand die naar beneden kwam een paniekaanval, die kon geen stap meer zetten en hield dus de boel in beide richtingen op.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:32 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dit lijkt mij ook doodeng, vooral vanwege de drukte. Er hoeft maar een iemand iets raars te doen en je krijgt een domino-effect naar beneden (zoals het op deze foto iig lijkt).
Ah ok, dan is het wel even een uitzoekklusje jaquote:
quote:Op vrijdag 1 april 2022 07:09 schreef LeSage het volgende:
[..]![]()
![]()
Het idee om geconfronteerd te gaan worden met mijn grootste angst vind ik nu nog te spannend.
Maar ik heb er de laatste jaren wel meer aan gedacht. Misschien komt er een dag dat ik het gewoon durf!
Haha, dat heb ik ookquote:Op vrijdag 1 april 2022 08:35 schreef vencodark het volgende:
Ik heb geen fobieën maar ik kan nog wel steeds als een pubermeisje flink blozen, zweten en de zenuwen krijgen als ik met aantrekkelijke mannen te maken krijg.![]()
![]()
Oh ja hoogtevrees en glasplatenquote:Op vrijdag 1 april 2022 08:31 schreef Quoi het volgende:
[..]
O mèn, ik heb dat met glasplaten. En hoogtes eigenlijk. Ik ben dus een keer over glasplaten heen door een Roemeense mijn gelopen, heel hoog dus, over glasplaten.
Ook zo'n funiculare instappen in Italië. Ik vind ze zo tof, maar het zweet staat dan in mijn handpalmen.
Hahaha oh man die beesten zijn zo intens grootquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:10 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben bang voor hoogtes en heb ook claustrofobie. En snelheid vind ik ook niks. Mij zie je dus niet in een glijbaan, achtbaan of reuzenrad![]()
Anderzijds zei een vriendin eens dat ze mij zo dapper vond, omdat ik in mijn eentje 2 weken door Engeland ging wandelen. Dus het is maar net wat je eng vind. Overigens loop ik tijdens dat soort wandelingen niet door velden met koeien of paarden, want die kunnen echt gevaarlijk zijn.
quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha oh man die beesten zijn zo intens groot
Ik lag ooit als veertienjarige te vrijen met mijn vriendje in een weiland. Ineens zo'n koeienkop boven je. We waren snel weg hoor, no more time for love doctor Jones
De meesten doen het ongezekerd. Toen wij er waren hebben we één iemand gezien die het gezekerd deed. Maar dat zag er niet per se veiliger uit, omdat je dan iedere paar stappen dat clipje moet losmaken en verplaatsen, waardoor je de kabel steeds maar met één hand kan vasthouden.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:47 schreef Phaidra het volgende:
Maar die foto van Yosemite, is dat volledig ongezekerd? Dat zou ik ook niet tof vinden.
Ik mistte een hele paginaquote:Op vrijdag 1 april 2022 09:12 schreef exode het volgende:
[ afbeelding ]
Ik geloof zeker dat er een stuk nurture in zitquote:Op vrijdag 1 april 2022 09:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Confrontatietherapie werkt inderdaad wel goed, maar ja, daar mee beginnen is zo'n ding he
Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger extra zakgeld kon verdienen door mijn vader in de tuin te helpen. Dode bloemetjes verwijderen enzo. Oh man, de totale paniek bij elk kevertje en elke naaktslakdan maar geen extra geld
Ik ben erg blij dat mijn kinderen het niet hebben. Ik denk/hoop dat er wel een stevig stuk nurture in zit, als ik nu een insect zie gaan we het samen bestuderen in plaats van dat ik het beestje platstamp of wegjaag.
Toch is dat minder eng dan een keer per ongeluk twee handen loslatenquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:12 schreef Viv het volgende:
[..]
De meesten doen het ongezekerd. Toen wij er waren hebben we één iemand gezien die het gezekerd deed. Maar dat zag er niet per se veiliger uit, omdat je dan iedere paar stappen dat clipje moet losmaken en verplaatsen, waardoor je de kabel steeds maar met één hand kan vasthouden.
Succes!quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:10 schreef Quoi het volgende:
Gelukkig heb ik geen prik/naalden-angst. Ik ga weer een rondje ok doen omdat ze niet kunnen aanprikken
Yikes!quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Toch is dat minder eng dan een keer per ongeluk twee handen loslaten![]()
(Geen idee waarom en hoe, maar vriend en ik hadden dat beide een keer).
Je kunt best veel dingen laten zijn zonder ze te laten merken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik mistte een hele paginaAngels landing werd ons ook getipt toen we naar de VS gingen, no way
We hebben het gehouden bij The Narrows hike, door het water heen
[..]
Ik geloof zeker dat er een stuk nurture in zitVliegangst, angst voor muizen en hoogtes heb ik 1 op 1 overgenomen van mijn moeder. Ik ga mijn best doen om Aapie die angsten niet over te laten nemen, maar dat wordt nog best lastig want vooral met vliegen ben ik echt panisch
Oh ja gewicht, dat heb ik ook van mijn moeder meegekregenquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Je kunt best veel dingen laten zijn zonder ze te laten merken.
Zo merken mijn kinderen helemaal niets van mijn onvrede met mijn gewicht. Ik praat er niet over, ik vloek niet op de weegschaal, ik zeg nooit "ik mag geen snoep want dan word ik dik".
Mijn issue is er wel, maar ik hou het voor mezelf. En ik denk dat dat met vliegangst ook echt wel mogelijk is. Jij slikt toch ook pillen als je gaat vliegen? Zodat je rustig wordt? Dat kun je ook ongemerkt doen. En verder kun je natuurlijk je man zoveel mogelijk laten afleiden.
Dat is ook nog jong voor een kunstknie maar wat fijn dat ze heeft doorgezet en dat het nog steeds goed gaat! Fijn om te lezen ook. Ik was 43 en toen was het ook de keus: doorgaan en in een rolstoel belanden of opereren. Zoon was net 4 jaar en had nú een moeder nodig die alles met hem kon doen en niet pas als ie volwassen zou zijn. Huisarts was tegen maar de orthopeed was het er wel mee eens.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
Is wel een deels reëel angst toch?
Mijn moeder heeft dat ook met haar knie. Ze was destijds eigenlijk te jong voor de operatie want dat zou maar 10 jaar meegaan, daarna was er met geluk nog 1 hersteloperatie mogelijk en dan zou ze in een rolstoel belanden of amputatie. Het alternatief was echter dat ze vanaf haar 30ste tot 60ste in een rolstoel zou zitten totdat ze oud genoeg zou zijn voor een knieoperatieZe heeft er flink voor moeten vechten om dat te voorkomen.
Detail, ze is inmiddels 30 jaar verder zonder hersteloperaties en tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden qua opereren dus die definitieve rolstoel of amputatie is ver uit het zicht.
Dan zeg je gewoon dat je heel ontspannen wordt van vliegenquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh ja gewicht, dat heb ik ook van mijn moeder meegekregenDie klaagt altijd dat ze te zwaar is maar dat is ze totaal niet. En ze zegt tegen mij ook dingen als "zou je dat wel aantrekken?" Goedbedoeld waarschijnlijk maar het helpt niet
Ik slik inderdaad medicatie om te vliegen en hang dan half stoned in een stoel dus manlief zal wel voor Aapie moeten zorgenEn aapie zal zich afvragen waarom mama altijd zo raar doet als we ooit gaan vliegen
Tot Scouting point (1,5 uur omhoog lopen volgens mij) is het echt prima. Daarna begint de hel. Er liepen ook mensen op slippers. Debielen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik mistte een hele paginaAngels landing werd ons ook getipt toen we naar de VS gingen, no way
We hebben het gehouden bij The Narrows hike, door het water heen
[..]
Ik geloof zeker dat er een stuk nurture in zitVliegangst, angst voor muizen en hoogtes heb ik 1 op 1 overgenomen van mijn moeder. Ik ga mijn best doen om Aapie die angsten niet over te laten nemen, maar dat wordt nog best lastig want vooral met vliegen ben ik echt panisch
... dus ik moet tweede keer alleen? Of ZZ zo ver krijgen?quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:24 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor mij ook eens maar nooit weer hoor.Zoals de eigenaar van ons vakantiehuisje daar zei, Yosemite "is no Disneyland". Er vallen daar ook weleens mensen te pletter.
Echt hèquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:37 schreef exode het volgende:
Onze hike helemaal naar beneden in Grand Canyon vond ik ook heeeeel gaaf. We kwamen wel veel rangers tegen omdat die week ervoor 2 toeristen door uitdroging waren overleden. We moesten steeds onze watervoorraad etc laten zien. Er werden veel mensen tegen gehouden. Ook Nederlandse gezinnen, op slippers, met 1 flesje water. Echt....hoe verzin je het.
Welke tweede keerquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
... dus ik moet tweede keer alleen? Of ZZ zo ver krijgen?
Heel herkenbaar. Mijn moeder zat ook met 2 jonge kinderen thuis en bot was dun door een bottumor. Met gladheid is ze inderdaad extra voorzichtig en ze kan bijvoorbeeld niet rennen maar daar heb ik als kind nooit last van gehad. Pas nu ik zelf moeder ben en rennen door hypermobiele gewrichten geen goed plan is merk ik dat het soms wel beperkend is.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat is ook nog jong voor een kunstknie maar wat fijn dat ze heeft doorgezet en dat het nog steeds goed gaat! Fijn om te lezen ook. Ik was 43 en toen was het ook de keus: doorgaan en in een rolstoel belanden of opereren. Zoon was net 4 jaar en had nú een moeder nodig die alles met hem kon doen en niet pas als ie volwassen zou zijn. Huisarts was tegen maar de orthopeed was het er wel mee eens.
Na 5 jaar pijn en door heup zakken, kon ik weer redelijk normaal lopen.
Het bot waar de prothese zit is wel redelijk dun. Er zat een cyste in het bot en dat werd eerst opgevuld. Zou 2 jaar meegaan maar dat werd maar een half jaar. Toen toch een prothese. Orthopeed gaat er wel vanuit dat ie nog een keer vervangen kan worden mocht dat nodig zijn. Maar liever niet![]()
Daarom dat ik zeker met gladheid liever niet de deur uitga. Of ga fietsen want dan is het risico te groot.
Maar tis toch idioot dat je moet vechten voor iets wat verholpen kan worden? Juist op jongere leeftijd heb je veel meer aan een prothese dan op oudere leeftijd.
Of Aapie leert dat zijn moeder haar angsten overwintquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:27 schreef MaJo het volgende:
aapie zal zich afvragen waarom mama altijd zo raar doet als we ooit gaan vliegen
Daarom heb je ook eigenlijk altijd 2 carabiners nodig (een klettersteig setje heeft er ook altijd 2). 1 maak je los en verplaats je, de ander pas daarna.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:12 schreef Viv het volgende:
[..]
De meesten doen het ongezekerd. Toen wij er waren hebben we één iemand gezien die het gezekerd deed. Maar dat zag er niet per se veiliger uit, omdat je dan iedere paar stappen dat clipje moet losmaken en verplaatsen, waardoor je de kabel steeds maar met één hand kan vasthouden.
Precies dit.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Daarom heb je ook eigenlijk altijd 2 carabiners nodig (een klettersteig setje heeft er ook altijd 2). 1 maak je los en verplaats je, de ander pas daarna.
quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:26 schreef SQ het volgende:
Oi, hypermobiele gewrichten lijkt me ook niet handig met kids. Is daar iets aan te doen?quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Mijn moeder zat ook met 2 jonge kinderen thuis en bot was dun door een bottumor. Met gladheid is ze inderdaad extra voorzichtig en ze kan bijvoorbeeld niet rennen maar daar heb ik als kind nooit last van gehad. Pas nu ik zelf moeder ben en rennen door hypermobiele gewrichten geen goed plan is merk ik dat het soms wel beperkend is.
Dat laatste ben ik het helemaal mee eens, het leven is nu en niet pas over tig jaar. Ik had gehoopt dat het iets uit het verleden was maar ik merk bij een vriendin hetzelfde. Die is al jaren bezig met een operatie die haar leven terug kan geven en heeft al meerdere keren te horen gekregen dat ze te jong is.
Ik las hier borsten.quote:
Zeg me alsjeblieft dat dit in Pakistan was ofzoquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh ja, vliegangst. Had ik al maar toen er een keer een raket langsvloog wil ik eigenlijk helemaal niet meer![]()
![]()
Dus alst moet, dan met een flinke dosis oxaatjes
De hike naar beneden in Grand Canyon en daar overnachten is een grote droom, maar denk niet dat dit ooit gaat gebeuren. Ik ben gewoon niet fit genoeg om de klim naar boven weer te makenquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:37 schreef exode het volgende:
[..]
Tot Scouting point (1,5 uur omhoog lopen volgens mij) is het echt prima. Daarna begint de hel. Er liepen ook mensen op slippers. Debielen.
Onze hike helemaal naar beneden in Grand Canyon vond ik ook heeeeel gaaf. We kwamen wel veel rangers tegen omdat die week ervoor 2 toeristen door uitdroging waren overleden. We moesten steeds onze watervoorraad etc laten zien. Er werden veel mensen tegen gehouden. Ook Nederlandse gezinnen, op slippers, met 1 flesje water. Echt....hoe verzin je het.
Hahaquote:
Zoals gezegd lijkt me dat zekeren specifiek voor de Half Dome eerder gevaarlijker dan veiliger. Hoe langer je bezig bent, hoe zwaarder het wordt voor je handen/armen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Daarom heb je ook eigenlijk altijd 2 carabiners nodig (een klettersteig setje heeft er ook altijd 2). 1 maak je los en verplaats je, de ander pas daarna.
https://www.tripadvisor.c(...)Park_California.htmlquote:First, if you ask a park ranger in Yosemite, they will tell you that the cables/poles are not built to support the weight of a fall...meaning if a harness is attached and you fall, there's no guarantee that it will do you any good. To add to that, in my opinion, using a harness may actually slow you down, and not in a good way. That being said, park rangers can't stop you from using a harness on the cables. I have hiked Half Dome, and I personally wouldn't recommend using a harness. During my hike, using a harness would have meant hooking and unhooking between each set of poles, and would have kept me standing on the rock longer, tiring out my muscles more...which for me would have made it less safe.
Zwanger zijn in mijn gevalquote:Op vrijdag 1 april 2022 11:45 schreef Mushanga71 het volgende:
Oi, hypermobiele gewrichten lijkt me ook niet handig met kids. Is daar iets aan te doen?
Jup, was op de terugweg van Pakistanquote:Op vrijdag 1 april 2022 11:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zeg me alsjeblieft dat dit in Pakistan was ofzoEigenlijk wil ik enge verhalen over vliegen liever niet lezen, die vlammen meteen weer op zodra ik in het vliegtuig zit
[..]
De hike naar beneden in Grand Canyon en daar overnachten is een grote droom, maar denk niet dat dit ooit gaat gebeuren. Ik ben gewoon niet fit genoeg om de klim naar boven weer te makenEen boottocht over de Colorado River in de Canyon lijkt me ook magisch. We hebben ooit mensen ontmoet in de VS die dat gedaan hadden, die lieten allemaal gave filmpjes zien. Een tocht van een week en dan in de Canyon kamperen
[..]
HahaAlleen het Actionbadje past niet in het verhaal
quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:59 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zwanger zijn in mijn gevalHormonen blijken bij mij veel invloed te hebben dus na deze zwangerschap onderzoeken wat ik daarmee kan. Tijdens de zwangerschap van L heb ik spierkracht kunnen opbouwen waardoor er tegenwoordig goed mee te leven is. In geval van nood kan ik zelfs een sprintje trekken, dat moet ik daarna wel bekopen maar het kan en dat is al heel fijn.
Voor op de grond zitten had mijn moeder een kussen mee en thuis een poef waardoor ze met ons op de grond kon spelen. Geen idee of dat met een heup ook werkt.
Mijn moeder heeft destijds gezegd dat ze dan haar been er maar af moesten hakken want dan zou ze mobieler dan een niet werkende knie. Gelukkig niet nodig geweest maar blijft bizar dat " te jong" een argument is om maar niets te doen.
Ik las sletterigquote:Op vrijdag 1 april 2022 11:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Geen excuses nodig hoor. Diequote:Op vrijdag 1 april 2022 08:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Excuus voor de aanname hoor. Niet omdat ik vind dat zoiets moet, meer omdat veel mensen toch al eens iets geprobeerd hebben. Juist omdat je vogels vrij moeilijk kan ontwijken.
Absoluut geen oordeel erover in ieder geval.
een liter benzine?quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:02 schreef amaranta het volgende:
Weten jullie eigenlijk wat 93 euro kost?
Dat was een betere besteding geweest wellicht.quote:
Tsja, honden zijn een dure hobbyquote:Op vrijdag 1 april 2022 14:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat was een betere besteding geweest wellicht.
Maar nee, dat bedoelde ik niet.
Je hond laten braken bij de dierenarts… dat kost 93 euro.
Stom beest had een vuilniszak opgegeten… wel biologisch afbreekbaar. Dat dan wel.
ik pikte vroeger wel echt veel op van mijn moeder. Nog weleens.. Denk ik ineens wat ben ik toch zenuwachtig, waarom eigenlijk? Blijkt zij iets spannends te hebben..quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Je kunt best veel dingen laten zijn zonder ze te laten merken.
Zo merken mijn kinderen helemaal niets van mijn onvrede met mijn gewicht. Ik praat er niet over, ik vloek niet op de weegschaal, ik zeg nooit "ik mag geen snoep want dan word ik dik".
Mijn issue is er wel, maar ik hou het voor mezelf. En ik denk dat dat met vliegangst ook echt wel mogelijk is. Jij slikt toch ook pillen als je gaat vliegen? Zodat je rustig wordt? Dat kun je ook ongemerkt doen. En verder kun je natuurlijk je man zoveel mogelijk laten afleiden.
Ja, je kunt natuurlijk altijd nog met je spidey sense dingen oppikken. Maar dat zijn dan emoties, golven. Geen harde data als "JE BENT TE DIK STOP MET ETEN" zeg maar.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:13 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
ik pikte vroeger wel echt veel op van mijn moeder. Nog weleens.. Denk ik ineens wat ben ik toch zenuwachtig, waarom eigenlijk? Blijkt zij iets spannends te hebben..
Een setje van 2 meenemen, dat is ook wel sletterig natuurlijkquote:
nee dat klopt. Het beeld dat je moeder van broccoli hield lijkt me inderdaad beter..quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, je kunt natuurlijk altijd nog met je spidey sense dingen oppikken. Maar dat zijn dan emoties, golven. Geen harde data als "JE BENT TE DIK STOP MET ETEN" zeg maar.
Ik bedoel, als mijn moeder gewoon altijd haar berg broccoli had gegeten zonder ondertiteling had ik altijd gedacht dat ze gewoon van broccoli hield. Maar ze vertelde er juist bij dat ze geen vetten en geen koolhydraten en whatnot MOCHT eten, want daar werd ze dik van.
(Mijn moeder was gemiddeld zo'n 62 kilo bij 1.67)
Wat wij vinden is niet zo belangrijk denk ik. Maar ik zou het zelf niet doen inderdaad. Ik wil dat ze leren dat eten gevarieerd en gezond en lekker kan zijn. Ik wil ze leren dat hun lichaam alle liefde en lof verdient. En voor mij passen dingen als "strak regime" en "paar centimeter er af" daar niet in omdat dat voor mij voelt als een signaal dat het met een paar kilo meer niet goed genoeg is.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:51 schreef -Spring het volgende:
Wat zien jullie als diëten?
Ik vind mn gewicht belangrijk en probeer altijd zo rond de 63 kg te wegen. Hier voel ik me zowel esthetisch als qua gezondheid het beste bij. Als ik er een tijdje geen aandacht aan heb besteed, ga ik wel ff aan de lijn. Niet rigoureus, maar ik let dan op wat ik eet en deel dit ook gewoon met mn kinderen als ze daarom vragen.
En overall probeer ik ook wel bewust te eten en te koken, niet in de laatste plaats om op gewicht te blijven.
Vinden jullie dat ik hiermee een verkeerd signaal afgeef?
Ik praat trouwens wel altijd 'liefdevol' over mn lichaam. Ik zou mezelf ook niet te dik noemen. Wel geef ik bijvoorbeeld aan dat ik graag een paar cm van mn buikomvang af wil.
Het is echt zo bizar koud! En precies vandaag wordt onze meterkast aangepast zodat we 2-fasen kunnen gaan koken, maar dat betekent dus geen verwarming.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:55 schreef SQ het volgende:
Ik heb echt zo'n zin om in mijn bed te gaan liggen en alsnog een winterslaap te gaan doen trouwensFuck die maartroertzijnstaartaprildoetwatiewil crap
Nou ja, ik hoor wel graag meningen van anderen om mn gedrag eventueel aan te passen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat wij vinden is niet zo belangrijk denk ik. Maar ik zou het zelf niet doen inderdaad. Ik wil dat ze leren dat eten gevarieerd en gezond en lekker kan zijn. Ik wil ze leren dat hun lichaam alle liefde en lof verdient. En voor mij passen dingen als "strak regime" en "paar centimeter er af" daar niet in omdat dat voor mij voelt als een signaal dat het met een paar kilo meer niet goed genoeg is.
Maar e.e.a. heeft natuurlijk ook weer met mijn eigen achtergrond te maken. Voor mij liggen die dingen waarschijnlijk gevoeliger dan voor jou, en dus maak jij daar andere keuzes in dan ik
Ik kan zo boos worden van rondslingerend visdraad. Echt in het moment dat ik het zie ook.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:28 schreef BE het volgende:
[..]
Het is echt zo bizar koud! En precies vandaag wordt onze meterkast aangepast zodat we 2-fasen kunnen gaan koken, maar dat betekent dus geen verwarming.![]()
Dus ik ging lopen buiten (powerwalken) om warm te worden.Werkte echt goed, maar de stukken waar ik vol in de wind liep waren toch wel heel erg brrr...
En toen vond ik een vogel in nood (verstrikt in visdraad) dus die ging ik redden, dus langzaam naar huis lopen met vogel in mijn arme. Helaas was in te laat en was hij dood voor echtgenoot met doos bij me was. (De dierenambulance was druk, dus of ik hem zelf kon brengen.)
En nu ben ik weer thuis en wil ik dus eigenlijk gaan douche om warm te worden, want nog steeds of weer eigenlijk koud. Maar geen stroom = geen warm water.
Dus... ik ga maar in bed liggen zo.
Ik zeg dat dus ook. Mijn buik is gewoon te dik en zoon heeft dat ook. En maar willen snoepen en snaaien. Dan zeg ik ook gewoon dat ie moet oppassen dat zn buik niet nog dikker wordt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:35 schreef BE het volgende:
Ja, echt... het was zo'n mooi beestje! Hij lag op zijn rug te spartelen aan de rand van de sloot. Ik dacht 'wat is er nou met hem', totdat ik hem pakte. Echt... h*fters!
Over diëten en delen met kinderen. Ik ben echt flink veel te zwaar en mijn mannen weten dat, ik maak er het ene moment grapjes over (je kan het maar beter zelf doen) en het andere moment ben ik druk met sporten en op mijn eten letten en dat weten ze ook.
Maar dat is met jongens misschien sowieso toch wel net anders.
Maar als ik vind dat ze te veel snoepen, bijv 3 liga's naar binnen, dan zeg ik wel eens 'Neem nou een appel, je wil niet zo'n dikke reet krijgen als ik'.
Mijn man (met een heel gemiddeld gewicht) is opgegroeid met opmerkingen als 'Van dikke kindjes wordt minder gehouden'quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, je kunt natuurlijk altijd nog met je spidey sense dingen oppikken. Maar dat zijn dan emoties, golven. Geen harde data als "JE BENT TE DIK STOP MET ETEN" zeg maar.
Ik bedoel, als mijn moeder gewoon altijd haar berg broccoli had gegeten zonder ondertiteling had ik altijd gedacht dat ze gewoon van broccoli hield. Maar ze vertelde er juist bij dat ze geen vetten en geen koolhydraten en whatnot MOCHT eten, want daar werd ze dik van.
(Mijn moeder was gemiddeld zo'n 62 kilo bij 1.67)
Ik heb nachtdienst gedraaid en heb dus net nog geslapen van 9:00 tot zojuist.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:55 schreef SQ het volgende:
Ik heb echt zo'n zin om in mijn bed te gaan liggen en alsnog een winterslaap te gaan doen trouwensFuck die maartroertzijnstaartaprildoetwatiewil crap
Gelukkig maarquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:03 schreef SQ het volgende:
Ik veroordeel een ander niet he. Ik deel enkel mijn persoonlijke aanpak
Kijk, dat zijn gewoon opmerkingen die echt niet kunnen en het zelfvertrouwen kunnen schaden. Triestquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:05 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Mijn man (met een heel gemiddeld gewicht) is opgegroeid met opmerkingen als 'Van dikke kindjes wordt minder gehouden'![]()
Ik kreeg juist altijd te horen hoe ontzettend onaantrekkelijk ik was omdat ik zo dun was (dat was toen he, mijn buikflapje nu denkt daar het zijne van). We zijn ons dus beide enorm bewust van hoe dat soort opmerkingen kunnen inwerken op iemands zelfvertrouwen, die shit wil ik niet in de buurt van mijn kroost. Hou van eten & zorg goed voor jezelf, het kan beide
Ik kwam thuis met 39 graden koorts, mysterie opgelostquote:Op vrijdag 1 april 2022 13:55 schreef SQ het volgende:
Ah, from there. Beterschap!quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik kwam thuis met 39 graden koorts, mysterie opgelost
Afaik gebeurt dat bijna altijd. Er zit allerlei infectiemeuk rondom de afgeknelde delen. Bevrijd je ze, gaat het bloed weer stromen, incl ranzige afsterfshit en poef.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:28 schreef BE het volgende:
Ik lees terug en zie weer LeSage's verhaal!
SKIP DEZE POST MAAR EVEN @:LeSage!
...
En toen vond ik een vogel in nood (verstrikt in visdraad) dus die ging ik redden, dus langzaam naar huis lopen met vogel in mijn armen. Helaas was in te laat en was hij dood voor echtgenoot met doos bij me was.
In dat gevalquote:Op vrijdag 1 april 2022 15:29 schreef -Spring het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoor wel graag meningen van anderen om mn gedrag eventueel aan te passen.
En daar ligt bij ons ook de nadruk op hoor, op lekker, gezond en gevarieerd eten. Met af en toe een zak chips.
In dat specifieke geval begrijp ik dat heel goed. Dan pas je je aan aan de situatie en risico's.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In dat geval, ik probeer het ook niet te bespreken, wat soms best lastig is, ook omdat ik een kind heb met overgewicht. Maar dat kind loopt nogal risico op een eetstoornis, dus wij doen er alles aan om het thuis niet over afvallen te hebben. Wel over lekker in je lijf zitten, goed kunnen bewegen etc.
Ik at gister een hele chocohazelnootreep (100gquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:47 schreef -Spring het volgende:
[..]
In dat specifieke geval begrijp ik dat heel goed. Dan pas je je aan aan de situatie en risico's.
Ik heb net 3 saucijzenbroodjes op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |