abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:56:38 #201
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204296154
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De ligging van het land is strategisch gezien best belangrijk voor het leger.
Net zoals Turkije dat ook is.
Ja Turkije ligt wel vrij centraal zo tussen Europa, Rusland en het Midden Oosten in.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204296158
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Yup. Die Russen zouden zeer waarschijnlijk een heel stuk beter af zijn zonder hun maffiabazen. Gelukkiger, rijker, vrijer, trotser.
Als ze het geld wat eerlijker zouden verdelen zou het best een fijn land kunnen zijn.
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:59:34 #203
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204296177
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Het is ook wat grootheidswaanzin van de Russen volgens mij. Die denken nog steeds dat ze toe-to-toe gaan met de Amerikanen maar boeit Rusland ze niet zoveel meer de afgelopen decennia.
De Amerikanen lachen zich helemaal kapot op dit moment.

Een proxy oorlog waarbij de vijand geen proxy is en zichzelf helemaal te pletter loopt. Een goudmijn aan intel.
pi_204296181
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep. De handel laten floreren is dan ook een verbindende optie om de vrede te bewaren en wederwijds het voordeel daarvan te pakken. Oorlog om ideologie en religie, wat vraagt om overtuiging van iemands eigen wil, heeft wmb sws geen functie meer.

Wanneer er geen handel meer mogelijk is, wat Putin kennelijk nu beoogd, heeft een verdere relatie ook geen zin meer. Zoals @:Perrin al zei, dan wordt Rusland een soort van groot Korea en degenereert het vanzelf in zijn eigen shithole.
//--//
Ik ga benieuwd zijn of en wanneer de eerste pijplijn wordt afgesloten en - ws dan ook voorgoed - dichtgaat.
[ afbeelding ]
NB: Voorgaand plaatje en WP content is ook zeer leeswaardig om een idee te krijgen van actueel getransporteerde gas hoeveelheden.
Zo is de EU ook begonnen natuurlijk, door de staal en kolenindustrie van Frankrijk en Duitsland wederzijds afhankelijk van elkaar te maken. Maar mijn conclusie is eerder dat, ongeacht wat, die handel gewoon doorgaat, daarvoor zijn de belangen gewoon te groot.
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:00:08 #205
38496 Perrin
pi_204296188
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als ze het geld wat eerlijker zouden verdelen zou het best een fijn land kunnen zijn.
Ja en als mensen voor hun mening mochten uitkomen en er niet zoveel corruptie was en als initiatief ontplooien beloond werd. Cultureel ligt dat land echt al decennia op zijn gat. We dachten even dat het wel goed zou komen na de val van de muur maar het wordt alleen maar erger.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 17:01:44 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204296194
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar tot op heden zijn de Amerikanen niet actief in Finland omdat het geen NAVO land is (hoewel er wel gezamelijke oefeningen zijn geweest afaik)
Ze doen wel mee met NATO Response Force

Veel militairder worden de activiteiten niet totdat we Afghanistan weer binnenvallen

Finland deed ook mee met ISAF bv
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:02:48 #207
38496 Perrin
pi_204296202
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:59 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Een proxy oorlog waarbij de vijand geen proxy is en zichzelf helemaal te pletter loopt. Een goudmijn aan intel.
Die inlichtingendiensten draaien daar driedubbele ploegendiensten nu :P
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 17:05:55 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204296228
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De ligging van het land is strategisch gezien best belangrijk voor het leger.
Net zoals Turkije dat ook is.
Ja niet echt hé

Op zijn hoogst ben je de god van de zwarte Zee maar dat zijn ze al want niemand vind het boeiend genoeg om er schepen neer te leggen en als je eruit wil moet je de Turken lief aankijken _O-

Maar de budgetten gaan omhoog dus wie weet kan Roemenië ook eens wat voor zichzelf gaan bouwen ... ^O^
  Forum Admin vrijdag 1 april 2022 @ 17:09:40 #209
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204296255
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:59 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Zijn ze dan ook heer en meester in :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_204296301
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat snap ik ook niet, kernbommen hoeven niet op de grens te staan.
Sterker nog, kernbommen in een land als Oekraïne plaatsen is alleen maar een veiligheidsrisico voor het westen.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:15:45 #211
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204296305
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:56 schreef tjoptjop het volgende:
Ik denk overigens dat het hele Euro-Roebel verhaal vwb gas opgelost gaat worden door tussenhandelaren. Het zijn niet de overheden die het (ver)kopen maar private bedrijven (Gazprom, E.On e.d.). Bedrijven als Gunvor en Trafigura (of een van de vele onbekende) zitten als tussenhandelaren al in die markt. Zo kocht Shell net na het uitbreken nog 700.000 barrels Russische olie van Trafigura.

Ergo, westerse bedrijven betalen in Euro's aan die bedrijven die het vervolgens in Roebels aan Gazprom en consorten afrekenen. Qua bedrijfsstructuur zijn ze dusdanig complex en internationaal dat ze vermoedelijk makkelijk om die sancties heen kunnen. En landen die uit eigen belang een oogje dichtknijpen. Dit alles achter de schermen uiteraard zodat leiders van beide partijen hun hoofd hoog kunnen houden.

Voorheen zou ik Glencore er ook toe rekenen, maar die is inmiddels beursgenoteerd en lijkt ook wat meer op het produceren/minen te richten tegenwoordig.
Yep, het zal daar ongeveer wel op uitdraaien omdat (ruil)handel uit eindelijk bepaald wat de betekenis als waarde is van -en voor een groep.
Doen 'alsof' wat veel gezichtsverlies scheelt en is ook goed te verkopen als (pyrrus)overwinning. Als de één nu doet of iets heel ingewikkeld is kan de ander doen alsof het veel geld kost.

Zelf heb ik er geen moeite mee om welke eer dan ook aan Putin te laten zolang die maar weer bij zinnen gaat komen. De (af)rekening om de schade en het leed af te handelen wordt wel steeds hoger/groter. Rus en Co zullen dat de komende decennia nog wel gaan (in)voelen. Helemaal wanneer ze de structurele fout gaan maken om zichzelf te kwalificeren als onbetrouwbare handelaren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204296313
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:15 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Sterker nog, kernbommen in een land als Oekraïne plaatsen is alleen maar een veiligheidsrisico voor het westen.
Dat soort wapens liggen altijd op een Amerikaanse basis in een land.
Zo ook in Turkije, zo ook hier in Nederland.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 17:21:18 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204296341
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Als ze er liggen O~)
pi_204296342
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja niet echt hé

Op zijn hoogst ben je de god van de zwarte Zee maar dat zijn ze al want niemand vind het boeiend genoeg om er schepen neer te leggen en als je eruit wil moet je de Turken lief aankijken _O-

Maar de budgetten gaan omhoog dus wie weet kan Roemenië ook eens wat voor zichzelf gaan bouwen ... ^O^
Klopt maar als het in handen van de NAVO valt is Rusland strategisch goed benadeeld.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 17:22:53 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204296353
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt maar als het in handen van de NAVO valt is Rusland strategisch goed benadeeld.
Hoe dan?
pi_204296360
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep, het zal daar ongeveer wel op uitdraaien omdat (ruil)handel uit eindelijk bepaald wat de betekenis als waarde is van -en voor een groep.
Doen 'alsof' wat veel gezichtsverlies scheelt en is ook goed te verkopen als (pyrrus)overwinning. Als de één nu doet of iets heel ingewikkeld is kan de ander doen alsof het veel geld kost.

Zelf heb ik er geen moeite mee om welke eer dan ook aan Putin te laten zolang die maar weer bij zinnen gaat komen. De (af)rekening om de schade en het leed af te handelen wordt wel steeds hoger/groter. Rus en Co zullen dat de komende decennia nog wel gaan (in)voelen. Helemaal wanneer ze de structurele fout gaan maken om zichzelf te kwalificeren als onbetrouwbare handelaren.
Als de komende weken de berichtgeving hieromtrent wat vaag is, of als Poetin én het westen claimen hun gewenste resultaat te hebben behaald dan denk ik dat de kans groot is dat het zoiets is al ik gepost heb :)
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:24:46 #217
38496 Perrin
pi_204296363
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als ze er liggen O~)
Pas op met klikken, dit is erg geheim.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204296366
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Sinds wanneer is Volkel een Amerikaanse basis?
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_204296374
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Pas op met klikken, dit is erg geheim.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja het publieke geheim van kernbommen op Volkel. Was er ook niet een of ander promofilmpjes waar je ze zag liggen terwijl het nog steeds ontkend werd? Staat me iets van bij maar weet niet zeker meer.

Was een mooie soap _O-
pi_204296383
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hoe dan?
NAVO schepen kunnen ongehinderd naar de Krim en naar Rusland varen.
De schepen van Rusland moeten door een sluis die gecontroleerd wordt door een NAVO lidstaat.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 17:29:49 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204296394
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
NAVO schepen kunnen ongehinderd naar de Krim en naar Rusland varen.
De schepen van Rusland moeten door een sluis die gecontroleerd wordt door een NAVO lidstaat.
Maar die situatie bestaat ook zonder Oekraïne in de NAVO
pi_204296408
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Maar die situatie bestaat ook zonder Oekraïne in de NAVO
Gedeeltelijk, Rusland heeft nu nog de controle over zee.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 17:34:40 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204296427
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gedeeltelijk, Rusland heeft nu nog de controle over zee.
En dat is met het toetreden van Oekraïne helemaal weg?

Waarom had het toetreden van bv Roemenië niet datzelfde effect dan?
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:37:06 #224
38496 Perrin
pi_204296443
Ja die hele zee is uiteindelijk ook vrij maar marginaal zolang Turkije het enige toegangspoortje bezit.
pi_204296478
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
En dat is met het toetreden van Oekraïne helemaal weg?

Waarom had het toetreden van bv Roemenië niet datzelfde effect dan?
Roemenië grenst niet aan Rusland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')