quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:36 schreef KroketBroodje het volgende:
Hij denkt dus dat dit vergelijkbaar is met WO2, heb het weer afgezet
Okeequote:Op donderdag 31 maart 2022 10:36 schreef KroketBroodje het volgende:
Het is een heftige vergelijking maar als je erover nadenkt is het wel een eerlijke vergelijkingquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:36 schreef KroketBroodje het volgende:
Dit incident:quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is een heftige vergelijking maar als je erover nadenkt is het wel een eerlijke vergelijking
Natuurlijk is het volkomen vergelijkbaar. Rusland is een agressieve roofstaat die zijn buren wil onderwerpen en/of uitroeien.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is een heftige vergelijking maar als je erover nadenkt is het wel een eerlijke vergelijking
Niet qua aantallen nee. Maar qua doel en ideologie komt het wel overeen. Het is gewoon ordinair landjepik toen ten koste van alles.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:44 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Dit incident:
twee landen met elkaar in oorlog
9.000 doden
WO2:
60 landen in oorlog
55 miljoen doden
Komt niet eens in de buurt in mijn boekje
Waren er toen al 55mln doden na 5 weken?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:44 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Dit incident:
9.000 doden
WO2:
60 landen in oorlog
55 miljoen doden
WOII Is niet begonnen met miljoenen doden. Wel met een ongerechtvaardigde aanvalsoorlog met kenmerken van een totale oorlog (dus meteen ook tegen burgwrdoelen).quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:44 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Dit incident:
9.000 doden
WO2:
60 landen in oorlog
55 miljoen doden
Maar mijn weten is het een oorlog tussen Rusland en Oekraïne.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Niet qua aantallen nee. Maar qua doel en ideologie komt het wel overeen. Het is gewoon ordinair landjepik toen ten koste van alles.
Het is een onzinargument.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:47 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Waren er toen al 55mln doden na 5 weken?
Het aantal doden ligt al veel hoger - ik snap niet zo goed waarom je cijfers uit je duim moet zuigen om je punt te versterken? - en lokaal is de impact natuurlijk exact hetzelfde als de invasie in Duitsland die in de eerste maand had in Nederland. Behalve dat Nederland er na 4 dagen de brui aan gaf en zich liet besturen, terwijl ze in Oekraïne al een maand terugvechten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:44 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Dit incident:
9.000 doden
Toen was er nog geen NAVO en werden er ook niet direct hevige sancties ingesteld waardoor de kans op een escalatie als tijdens WO2 niet aannemelijk is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
WOII Is niet begonnen met miljoenen doden. Wel met een ongerechtvaardigde aanvalsoorlog met kenmerken van een totale oorlog (dus meteen ook tegen burgwrdoelen).
WO2 begon ook eerst met een inval van Duitsland in Polen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar mijn weten is het een oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
Jezus, de naïviteit.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:50 schreef falling_away het volgende:
[..]
Toen was er nog geen NAVO en werden er ook niet direct hevige sancties ingesteld waardoor de kans op een escalatie als tijdens WO2 niet aannemelijk is.
Nog wel ja, schijnbaar de openings speech van Putin gemist om het herstel van USSR te bewerkstelligen?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar mijn weten is het een oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
Als het dodental meer dan de oorlog in Afhanistan/Irak is dan kom ik wel mijn bed uit. Dit is puur Europese politiek, alles overdrijven om Russen in een slecht daglicht te stellenquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:49 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het aantal doden ligt al veel hoger - ik snap niet zo goed waarom je cijfers uit je duim moet zuigen om je punt te versterken? - en lokaal is de impact natuurlijk exact hetzelfde als de invasie in Duitsland die in de eerste maand had in Nederland. Behalve dat Nederland er na 4 dagen de brui aan gaf en zich liet besturen, terwijl ze in Oekraïne al een maand terugvechten.
In Oekraïne vindt elke dag een 'Rotterdam' plaats, om het maar even zo te zeggen.
Zat Poetin ook in de teamsmeeting?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:53 schreef hangtime het volgende:
[..]
Nog wel ja, schijnbaar de openings speech van Putin gemist om het herstel van USSR te bewerkstelligen?
USSR is wel iets meer dan Oekraine.
Je kan moeilijk alle landen tegelijk aanvallen. Ukraine innemen gaat al wel even duren.
Wel fijn voor Putin dat hij straks de beschikking heeft over allerlei westerse wapens die nu die kant opgestuurd worden...
Ohja hoe gemeen dat Rusland in een slacht daglicht wordt gezetquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Als het dodental meer dan de oorlog in Afhanistan/Irak is dan kom ik wel mijn bed uit. Dit is puur Europese politiek, alles overdrijven om Russen in een slecht daglicht te stellen
Nee hoor, dat is volstrekt niet nodig, dat doen ze zelf zeer kundig.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef KroketBroodje het volgende:
[..] alles overdrijven om Russen in een slecht daglicht te stellen
Ja inderdaad zeg.. je moet wel erg naief zijn te denken dat Rusland een Navo land gaat binnenvallen.quote:
Dat is het ongeveer al een week of 3.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Als het dodental meer dan de oorlog in Afhanistan/Irak is dan kom ik wel mijn bed uit. Dit is puur Europese politiek, alles overdrijven om Russen in een slecht daglicht te stellen
quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ah, de doelpalen worden alweer versleept. Het aantal doden ligt hoogstwaarschijnlijk in ieder geval al hoger dan tijdens de invasie in Aghanistan, dus goed dat je uit bed bent gegaan!quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
11:15quote:
Isaak Babel junior?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:59 schreef capricia het volgende:
Ik ben serieus benieuwd wie de tekstschrijver van Zelensky is.
Zijn vooral raketten en wat dat betreft hoeven we de Russen echt niets te leren volgens mijquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:53 schreef hangtime het volgende:
[..]
Nog wel ja, schijnbaar de openings speech van Putin gemist om het herstel van USSR te bewerkstelligen?
Je kan moeilijk alle landen tegelijk aanvallen. Ukraine innemen gaat al wel even duren.
Wel fijn voor Putin dat hij straks de beschikking heeft over allerlei westerse wapens die nu die kant opgestuurd worden...
Als land met de grootste haven ter wereld zou ik Marioepol doen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:01 schreef Vallon het volgende:
Mooie spreekbeurt met de nodige geschiedenisles hoe ons land 450 jaar geleden zelfstandig werd. Ook de op maat gesneden links naar bombardement Rotterdam en MH17, raakte mij. Verder benieuwd welke stad we gaan adopteren om mee te helpen opbouwen. Kiev ligt voor de hand maar Mariopoel heeft - inmiddels kapot gemaakt - meer betekenis (ook als havenstad). Benieuwd hoe vriend Mark Rutte, Zelensky in de EU gaat helpen en het parlement akkoord kan gaan met meer sancties.
Ik ben niet voor Rusland maar ik denk dat het effectiever is om eerst naar onszelf te kijken voordat we met de vingers gaan wijzen. Dat maakt mij geen trolquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De Russische trolfabriek blijft ze maar produceren he.
Nee komt niet eens in de buurtquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:59 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ah, de doelpalen worden alweer versleept. Het aantal doden ligt hoogstwaarschijnlijk in ieder geval al hoger dan tijdens de invasie in Aghanistan, dus goed dat je uit bed bent gegaan!
quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
alles overdrijven om Russen in een slecht daglicht te stellen
Je negeert gewoon de hele speech, denkt dat dit alleen bij Ukraine blijft en gaat daarna lopen trollen over een teamsmeeting?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zat Poetin ook in de teamsmeeting?
Een deel zal ook wel doorverkocht worden/zijn aan Afrikaanse/Arabische rebellengroepen, het blijft een corrupt land. Ik verwacht de eerste nieuwsberichten daarover over 6-12 maanden.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:53 schreef hangtime het volgende:
[..]
Denk je dat de CIA deze speech geschreven heeft?quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:01 schreef Vallon het volgende:
Mooie spreekbeurt met de nodige geschiedenisles hoe ons land 450 jaar geleden zelfstandig werd. Ook de op maat gesneden links naar bombardement Rotterdam en misdadige neerhalen van MH17, raakte mij.
Verder benieuwd welke stad we gaan adopteren om mee te helpen (her)opbouwen. Kiev ligt voor de hand maar Mariopoel heeft - inmiddels kapot gemaakt - meer betekenis (ook als havenstad). Benieuwd hoe vriend Mark Rutte, Zelensky in de EU gaat helpen en het parlement akkoord kan gaan met meer sancties.
Lastig hè die mensen die nog een eigen mening hebbenquote:
Ben ah werk, geen tijd om tv te kijkenquote:Op donderdag 31 maart 2022 11:06 schreef hangtime het volgende:
[..]
Je negeert gewoon de hele speech, denkt dat dit alleen bij Ukraine blijft en gaat daarna lopen trollen over een teamsmeeting?
Word je door het Kremlin betaald ofzo?
Wel om te FOK!en. Ik weet niet wat erger is. FOK!en of op de achtergrond naar de TV luisterenquote:Op donderdag 31 maart 2022 11:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ben ah werk, geen tijd om tv te kijken
Nee dat was na 5 jaar wel ruimschoots het geval en wat destijds door Polen binnen te vallen ook begonnen was met 9000 doden en toen opliep tot meer dan 55.000 doden in nog geen 5 weken, dit puur omdat de nazi's zo lekker samenwerkten met Stalin.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:47 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Waren er toen al 55mln doden na 5 weken?
Beetje raar op kantoor al is de TDF er wel altijd op.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel om te FOK!en. Ik weet niet wat erger is. FOK!en of op de achtergrond naar de TV luisteren
Wat is dat voor (vreemde) vraag en waaruit leid je uit af dat ik dat zou denken ?quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je dat de CIA deze speech geschreven heeft?
Sancties beletten escalatie? Amerikaanse sancties waren mede de oorzaak voor de aanval op Pearl Harbor.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:50 schreef falling_away het volgende:
[..]
Toen was er nog geen NAVO en werden er ook niet direct hevige sancties ingesteld waardoor de kans op een escalatie als tijdens WO2 niet aannemelijk is.
quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Sancties beletten escalatie? Amerikaanse sancties waren mede de oorzaak voor de aanval op Pearl Harbor.
Is toch geen rare vraag..quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat is dat voor (vreemde) vraag en waaruit leid je uit af dat ik dat zou denken ?
Van de Washington Post:quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:05 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Nee komt niet eens in de buurt
Een mening hebben is iets anders dan cijfers ontkennen en zaken bij elkaar liegen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:09 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Lastig hè die mensen die nog een eigen mening hebben
We kunnen ook de luchthavens heropbouwenquote:Op donderdag 31 maart 2022 11:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als land met de grootste haven ter wereld zou ik Marioepol doen.
Nee FVD skipt dit helemaalquote:Op donderdag 31 maart 2022 11:04 schreef Starhopper het volgende:
Is Baudet straks wel bij het debat?
Wie het ook is, het is een briljant schrijver in ieder gevalquote:Op donderdag 31 maart 2022 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Is toch geen rare vraag..
Wie schrijft die speeches voor hem? Hij speecht in veel landen/parlementen. En iedere keer is het specifiek op dat land gericht. Iemand moet die speeches schrijven.
En we weten dat hij veel hulp van de VS krijgt (al dan niet onder water). Is niets raars aan.
Lekker rustig!quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee FVD skipt dit helemaal
Gelukkig heeft hij het niet gehad over de moordaanslagen op Willem van Oranje.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:01 schreef Vallon het volgende:
Mooie spreekbeurt met de nodige geschiedenisles hoe ons land 450 jaar geleden zelfstandig werd. Ook de op maat gesneden links naar bombardement Rotterdam en misdadige neerhalen van MH17, raakte mij.
Verder benieuwd welke stad we gaan adopteren om mee te helpen (her)opbouwen. Kiev ligt voor de hand maar Mariopoel heeft - inmiddels kapot gemaakt - meer betekenis (ook als havenstad). Benieuwd hoe vriend Mark Rutte, Zelensky in de EU gaat helpen en het parlement akkoord kan gaan met meer sancties.
geen bedoel je toch?quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wie het ook is, het is een briljant schrijver in ieder geval
Eens. Het is ook heel specifiek op dat land gericht. Ze weten precies welk knoppen ze moeten drukken. Maar ik heb ook commentaar: onze 450 jaar onafhankelijkheid van Spanje morgen, is iets wat niet echt hier leeft.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wie het ook is, het is een briljant schrijver in ieder geval
Je stelt de vraag aan mij en ik wil mij daar niet branden aan een tendentieuze suggestie dat iemand anders dan de Oekraïne zelf haar eigen speeches zou schrijven.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Is toch geen rare vraag..
Wie schrijft die speeches voor hem? Hij speecht in veel landen/parlementen. En iedere keer is het specifiek op dat land gericht. Iemand moet die speeches schrijven.
En we weten dat hij veel hulp van de VS krijgt (al dan niet onder water). Is niets raars aan.
Dat vond ik ook een opmerkelijke passage. Ik dacht even van euh waar ging dat over.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Het is ook heel specifiek op dat land gericht. Ze weten precies welk knoppen ze moeten drukken. Maar ik heb ook commentaar: de 450 jaar onafhankelijkheid van Spanje morgen, is iets wat niet echt hier leeft.
Ik vind het dus heel interessant om te zien wie deze woorden bedacht heeft.
Kom dan ook met twee vergelijkbare grafieken. Je laat hier alleen de burgerdoden zien terwijl ik het heb over totale doden. Luister naar je eigen adviesquote:Op donderdag 31 maart 2022 11:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Van de Washington Post:
[ afbeelding ]
Hier zit Oekraïne al aan.
Altijd maar dat wegkijken
[..]
Een mening hebben is iets anders dan cijfers ontkennen en zaken bij elkaar liegen.
quote:
https://www.washingtonpos(...)3-817d-baf67d3a9db8/quote:A recently discovered diary from one of Emperor Hirohito's aides makes clear how the Japanese have viewed oil's importance in the Pacific war. It quotes the late emperor as saying, after the war, that Japan went to war with the United States because of oil -- and lost the war because of oil.
[..]
Washington froze Japan's financial assets in the United States. This effectively cut off Tokyo's ability to buy oil -- a de facto petroleum embargo. The British and Dutch did the same, shutting off supplies from the East Indies.
For the Japanese, this was the final link in what they claimed was "encirclement" by hostile powers.
[..]
Once the oil supply line was cut, time began running out for Tokyo. Without new sources, it had no more than an estimated two-year supply stockpiled at home. By early autumn of 1941, the fateful decision was made to launch all-out Asian conquest, with East Indies oil the most important target. "If there were no supply of oil," one admiral said, "battleships and any other warships would be nothing more than scarecrows."
Benieuwd of ze 5 Mei nog met droge ogen durven te vieren hier...quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Van de Washington Post:
[ afbeelding ]
Hier zit Oekraïne al aan.
Altijd maar dat wegkijken
[..]
Een mening hebben is iets anders dan cijfers ontkennen en zaken bij elkaar liegen.
It's funny because it's truequote:Op donderdag 31 maart 2022 11:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
https://www.washingtonpos(...)3-817d-baf67d3a9db8/
Niet heel moeilijk dit te bedenken en ook daar hebben ze meer dan genoeg historici en zo nodig Wiki.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Het is ook heel specifiek op dat land gericht. Ze weten precies welk knoppen ze moeten drukken. Maar ik heb ook commentaar: onze 450 jaar onafhankelijkheid van Spanje morgen, is iets wat niet echt hier leeft.
Ik vind het dus heel interessant om te zien wie deze woorden bedacht heeft.
Ja, dat interesseert mij persoonlijk dan weer niets. Wel benieuwd wanneer de kamer nog een keer een regeringsleider uitnodigt om te speechen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:28 schreef crystal_meth het volgende:
Benieuwd of binnenkort ook andere regeringsleiders gaan vragen dat ze elk parlement kunnen toespreken.
Oekraïne had wel gewaarschuwd - maar uit geldoverwegingen was daar natuurlijk niets meegedaan - en het had in casu MH17 ook geholpen als de Russen niet überhaupt het land waren binnengevallen en op vliegtuigen waren gaan schieten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:25 schreef Mondkapje het volgende:
Hij heeft het niet gehad over het luchtruim, dat zou ook te veel herinneringen oproepen aan het feit dat Oekraine het luchtruim niet wilde sluiten waardoor MH17 kon worden neergeschoten.
Een whataboutism. Wat verfrissendquote:Op donderdag 31 maart 2022 11:05 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik ben niet voor Rusland maar ik denk dat het effectiever is om eerst naar onszelf te kijken voordat we met de vingers gaan wijzen. Dat maakt mij geen trol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |