quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:36 schreef KroketBroodje het volgende:
Hij denkt dus dat dit vergelijkbaar is met WO2, heb het weer afgezet
Okeequote:Op donderdag 31 maart 2022 10:36 schreef KroketBroodje het volgende:
Het is een heftige vergelijking maar als je erover nadenkt is het wel een eerlijke vergelijkingquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:36 schreef KroketBroodje het volgende:
Dit incident:quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is een heftige vergelijking maar als je erover nadenkt is het wel een eerlijke vergelijking
Natuurlijk is het volkomen vergelijkbaar. Rusland is een agressieve roofstaat die zijn buren wil onderwerpen en/of uitroeien.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is een heftige vergelijking maar als je erover nadenkt is het wel een eerlijke vergelijking
Niet qua aantallen nee. Maar qua doel en ideologie komt het wel overeen. Het is gewoon ordinair landjepik toen ten koste van alles.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:44 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Dit incident:
twee landen met elkaar in oorlog
9.000 doden
WO2:
60 landen in oorlog
55 miljoen doden
Komt niet eens in de buurt in mijn boekje
Waren er toen al 55mln doden na 5 weken?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:44 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Dit incident:
9.000 doden
WO2:
60 landen in oorlog
55 miljoen doden
WOII Is niet begonnen met miljoenen doden. Wel met een ongerechtvaardigde aanvalsoorlog met kenmerken van een totale oorlog (dus meteen ook tegen burgwrdoelen).quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:44 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Dit incident:
9.000 doden
WO2:
60 landen in oorlog
55 miljoen doden
Maar mijn weten is het een oorlog tussen Rusland en Oekraïne.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Niet qua aantallen nee. Maar qua doel en ideologie komt het wel overeen. Het is gewoon ordinair landjepik toen ten koste van alles.
Het is een onzinargument.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:47 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Waren er toen al 55mln doden na 5 weken?
Het aantal doden ligt al veel hoger - ik snap niet zo goed waarom je cijfers uit je duim moet zuigen om je punt te versterken? - en lokaal is de impact natuurlijk exact hetzelfde als de invasie in Duitsland die in de eerste maand had in Nederland. Behalve dat Nederland er na 4 dagen de brui aan gaf en zich liet besturen, terwijl ze in Oekraïne al een maand terugvechten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:44 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Dit incident:
9.000 doden
Toen was er nog geen NAVO en werden er ook niet direct hevige sancties ingesteld waardoor de kans op een escalatie als tijdens WO2 niet aannemelijk is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
WOII Is niet begonnen met miljoenen doden. Wel met een ongerechtvaardigde aanvalsoorlog met kenmerken van een totale oorlog (dus meteen ook tegen burgwrdoelen).
WO2 begon ook eerst met een inval van Duitsland in Polen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar mijn weten is het een oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
Jezus, de naïviteit.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:50 schreef falling_away het volgende:
[..]
Toen was er nog geen NAVO en werden er ook niet direct hevige sancties ingesteld waardoor de kans op een escalatie als tijdens WO2 niet aannemelijk is.
Nog wel ja, schijnbaar de openings speech van Putin gemist om het herstel van USSR te bewerkstelligen?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar mijn weten is het een oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
Als het dodental meer dan de oorlog in Afhanistan/Irak is dan kom ik wel mijn bed uit. Dit is puur Europese politiek, alles overdrijven om Russen in een slecht daglicht te stellenquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:49 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het aantal doden ligt al veel hoger - ik snap niet zo goed waarom je cijfers uit je duim moet zuigen om je punt te versterken? - en lokaal is de impact natuurlijk exact hetzelfde als de invasie in Duitsland die in de eerste maand had in Nederland. Behalve dat Nederland er na 4 dagen de brui aan gaf en zich liet besturen, terwijl ze in Oekraïne al een maand terugvechten.
In Oekraïne vindt elke dag een 'Rotterdam' plaats, om het maar even zo te zeggen.
Zat Poetin ook in de teamsmeeting?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:53 schreef hangtime het volgende:
[..]
Nog wel ja, schijnbaar de openings speech van Putin gemist om het herstel van USSR te bewerkstelligen?
USSR is wel iets meer dan Oekraine.
Je kan moeilijk alle landen tegelijk aanvallen. Ukraine innemen gaat al wel even duren.
Wel fijn voor Putin dat hij straks de beschikking heeft over allerlei westerse wapens die nu die kant opgestuurd worden...
Ohja hoe gemeen dat Rusland in een slacht daglicht wordt gezetquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Als het dodental meer dan de oorlog in Afhanistan/Irak is dan kom ik wel mijn bed uit. Dit is puur Europese politiek, alles overdrijven om Russen in een slecht daglicht te stellen
Nee hoor, dat is volstrekt niet nodig, dat doen ze zelf zeer kundig.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef KroketBroodje het volgende:
[..] alles overdrijven om Russen in een slecht daglicht te stellen
Ja inderdaad zeg.. je moet wel erg naief zijn te denken dat Rusland een Navo land gaat binnenvallen.quote:
Dat is het ongeveer al een week of 3.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Als het dodental meer dan de oorlog in Afhanistan/Irak is dan kom ik wel mijn bed uit. Dit is puur Europese politiek, alles overdrijven om Russen in een slecht daglicht te stellen
quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ah, de doelpalen worden alweer versleept. Het aantal doden ligt hoogstwaarschijnlijk in ieder geval al hoger dan tijdens de invasie in Aghanistan, dus goed dat je uit bed bent gegaan!quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |