Bron: NOS https://nos.nl/l/2422903quote:De relatief onverwachte Oscar voor Beste Film voor CODA of de zes Oscars voor Dune: het zal allemaal niet datgene zijn wat blijft hangen na de 94ste uitreiking van de belangrijkste filmprijzen. Dat zal namelijk de klap zijn die acteur Will Smith komiek Chris Rock verkocht, kort voordat hij zijn prijs voor Beste Acteur ophaalde.
Presentator Rock maakte tijdens zijn praatje in aanloop naar de uitreiking van Beste Documentaire een grap over Smiths vrouw, Jada Pinkett Smith. Hij grapte dat ze met haar kale hoofd klaar was voor een vervolg op G.I. Jane, de film waar Demi Moore in 1997 haar hoofd voor kaalschoor.
Omdat zijn vrouw besloot haar hoofd kaal te scheren na jarenlange problemen met haaruitval liet Smith zich dat niet zeggen. Hij liep het podium op en haalde uit naar het hoofd van Rock.
Het moment van de uithaal van Smith:
0:51
Acteur Will Smith slaat uitreiker van zijn Oscar Chris Rock
Hoewel aanwezigen nog even dachten dat het vooropgezette grap was - het is tenslotte Hollywood - sloeg de sfeer in de zaal dood toen aan Rock te merken was dat het echt was. "Het was maar een grap over G.I. Jane", probeerde hij nog, maar Smith beet hem toe dat hij "de naam van mijn vrouw niet meer in je mond moet nemen, verdomme".
Schaapachtig zei Rock die eis in te willigen en probeerde over te gaan naar de orde van de dag: de winst voor de documentaire Summer of Love.
Buiten beeld werd Smith tot bedaren gebracht door collega-acteurs. Daniel Kaluuya omhelsde hem en Denzel Washington begeleidde hem naar de coulissen. Ze spraken samen en omhelsden opnieuw. Ook regisseur Tyler Perry kwam kort even spreken om hem te kalmeren.
“
Het leven imiteert de kunst: nu lijk ik op de gestoorde vader.
Will Smith
Daarna was het wachten op de prijs voor Beste Acteur, waarvan vooraf al duidelijk was dat Smith hem dit jaar zou winnen voor zijn complexe rol in King Richard. Daarin speelt hij de gedreven tennisvader Richard Williams, die tot het uiterste gaat om van zijn dochters Serena en Venus tennissterren te maken.
"Het leven imiteert de kunst: nu lijk ik op de gestoorde vader, net zoals ze over Richard Williams zeiden", zei Smith in zijn dankspeech toen zijn naam inderdaad uit de envelop was gekomen. "Liefde laat je gekke dingen doen."
Tegenover een in gespannen stilte afwachtende zaal zei hij met tranen op zijn wangen dat hij zijn gezin, de reputatie van de familie Williams en de medewerkers van de film wilde beschermen. "In ons vak moet je tegen schelden kunnen, tegen mensen die gestoorde dingen over je zeggen, tegen mensen die je beledigen. En dan moet je maar lachen en doen alsof dat oké is."
Smith bood zijn medegenomineerden en de organisatie van de Oscars zijn excuses aan, maar zei niets over Chris Rock in zijn dankwoord. "Ik hoop maar dat de Academy me de volgende keer nog wil uitnodigen." Rock liet zich verder niet meer zien in de ceremonie.
Mijn god..quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:53 schreef Eufonie het volgende:
White outrage about Will Smith's slap is rooted in anti-Blackness. It's inequality in plain sight
https://www.theguardian.c(...)ality-in-plain-sight
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik snap dus oprecht geen fuck van dit artikel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:53 schreef Eufonie het volgende:
White outrage about Will Smith's slap is rooted in anti-Blackness. It's inequality in plain sight
![]()
![]()
![]()
![]()
Gewoon een zwarte vrouw die spoken ziet. Een zwarte man deelt een tik uit en daar is logischerwijs veel om te doen en dan is dat in haar verwrongen wereldbeeld racisme, net als een grap over een vrouw natuurlijk seksisme is.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik snap dus oprecht geen fuck van dit artikel.
Natuurlijk. Antiracisten zijn de grootste racisten die er zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:57 schreef Viv het volgende:
Is een term als "White outrage" niet gewoon racisme trouwens?Alsof je huidskleur bepaalt of en hoe je mag reageren op een gebeurtenis?
Dat hoeft ook niet. White people bad.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Komt er op neer dat je als blanke alle criminaliteit van zwarten onderling niet mag veroordelen. Prima, dan geven we er toch niks meer om.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:49 schreef Viv het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het een grote poppenkast is, maar ik zie gewoon niet in dat dit in scene gezet zou zijn. En ik keek de Oscars alleen met Ricky Gervais, wat overigens nog wel 10x grover (en hilarischer) was dan dit grapje van Chris Rock. Volgens mij is ie nog wel 4x geweest en waren dat ook de best bekeken edities haha.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:50 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nogmaals we hebben het hier over een acteur.
Wat ook meespeelt is dat niemand meer naar die neppe onzin wil kijken. Vroeger keek heel Amerika daar naar.
Ineens zei iemand die geen prijs had gewonnen dat dat kwam door zijn huidskleur. In feite was het een slechte film en was zijn werk ook helemaal niet zo best. Heel woke internet stond achter hem.
Een jaar later wonnen bijna alleen nog zwarte acteurs prijzen.
Nog een jaar later keek bijna niemand nog, want ze zagen in wat voor neppe zooi het was. Maar 13 of 14 % van de Amerikanen is zwart en toch winnen ze alles. Dat niemand het nog een flikker interesseert komt door die huilende acteur die klaagde over vermeend racisme.
Nu nog een jaar later is de interesse dusdanig geslonken dat niemand weet dat die oscar uitreikingen nog bestaan. Dit was de manier hoe het weer aandacht kreeg anders had niemand geweten dat die uitreikingen gehouden werden.
Nu mag jij raden wie die acteur was die destijds huilde dat er te weinig zwarten waren en die de veroorzaker was van de decline in die award show. Wie denk je? Wie was dat?
Dat waren de Emmy's toch?quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het een grote poppenkast is, maar ik zie gewoon niet in dat dit in scene gezet zou zijn. En ik keek de Oscars alleen met Ricky Gervais, wat overigens nog wel 10x grover (en hilarischer) was dan dit grapje van Chris Rock. Volgens mij is ie nog wel 4x geweest en waren dat ook de best bekeken edities haha.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 00:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gewoon een zwarte vrouw die spoken ziet. Een zwarte man deelt een tik uit en daar is logischerwijs veel om te doen en dan is dat in haar verwrongen wereldbeeld racisme, net als een grap over een vrouw natuurlijk seksisme is.
Niet serieus te nemen.
Dus als een zwart persoon een ander zwart persoon slaat/vermoordt/oplicht/gijselt mag je je daar als witte collega/voorbijganger/FOK!ker/rechter niet over uitspreken, want dan is het racisme?quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Komt er op neer dat je als blanke alle criminaliteit van zwarten onderling niet mag veroordelen. Prima, dan geven we er toch niks meer om.
Blijkbaar. Die lui willen de segregatie terug denk ikquote:Op woensdag 30 maart 2022 08:25 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Dus als een zwart persoon een ander zwart persoon slaat/vermoordt/oplicht/gijselt mag je je daar als witte collega/voorbijganger/FOK!ker/rechter niet over uitspreken, want dan is het racisme?
Maar dat is toch niet houdbaar?Ik verbaas me echt over deze kronkel. Hopelijk wordt het geen gemeengoed, maar ik vrees het ergste.
Het was natuurlijk wachten op iemand die hier een racistische draai aan ging geven. Zelfs als twee negers elkaar te lijf gaan is er ergens wel een schuld voor blanke mannen te vinden. Zouden ze ook nog het lef hebben om het over institutioneel racisme te beginnen, bij deze verzameling puissant rijke en volgevreten mensen? Het wachten is op de New York Times...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:53 schreef Eufonie het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
adquote:Dat de producenten van de show uiteindelijk besloten Smith niet te verwijderen van het evenement had volgens Goldberg met tijd te maken. ,,Dan zou je weer zo’n vijftien tot twintig minuten hebben moeten uitleggen waarom er een zwarte man wordt verwijderd
Kale koppen niet te stoppen!quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:25 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Dus als een zwart persoon een ander zwart persoon slaat/vermoordt/oplicht/gijselt mag je je daar als witte collega/voorbijganger/FOK!ker/rechter niet over uitspreken, want dan is het racisme?
Maar dat is toch niet houdbaar?Ik verbaas me echt over deze kronkel. Hopelijk wordt het geen gemeengoed, maar ik vrees het ergste.
Welkom bij Woke, iets dat niet zou bestaan volgens sommigen in NWSquote:Op woensdag 30 maart 2022 08:25 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
De blanke man mag wel een beetje dikkere huid kweken. Het minste of geringste aangrijpen om zichzelf als slachtoffer te positioneren en de zwarte man van racisme te beschuldigenquote:Op woensdag 30 maart 2022 09:01 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Het was natuurlijk wachten op iemand die hier een racistische draai aan ging geven. Zelfs als twee negers elkaar te lijf gaan is er ergens wel een schuld voor blanke mannen te vinden. Zouden ze ook nog het lef hebben om het over institutioneel racisme te beginnen, bij deze verzameling puissant rijke en volgevreten mensen? Het wachten is op de New York Times...
Je zou een punt hebben als ik, als blanke man, zelf over een schuldvraag was begonnen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:41 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De blanke man mag wel een beetje dikkere huid kweken. Het minste of geringste aangrijpen om zichzelf als slachtoffer te positioneren en de zwarte man van racisme te beschuldigen
Droog de tranen en haal eens diep adem.
Wie doet dat volgens jou dan? 2 zwarte mannen slaan elkaar en wat BLM-sjappies gooien het op White Supremacy. En dan zou de blanke man zichzelf positioneren?quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:41 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
De blanke man mag wel een beetje dikkere huid kweken. Het minste of geringste aangrijpen om zichzelf als slachtoffer te positioneren en de zwarte man van racisme te beschuldigen
Heeft ze dat echt gezegd? Zo ja, dan versterkt het mijn punt dat Jada Pinkett een foute vrouw is.quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ook zijn vrouw op Twitter, eerste wat ze schreef na die klap “I really don’t want to hear anything from any white people right now”.
Uiteraard geef je dat bij Twitter op als racisme, wat het gewoon is.
Drie keer raden wie er geblokkeerd werd.![]()
Vies links die zooi zeg.
Negers in Amerika moeten echt hopen dat die blanke zich nederig blijft opstellen, anders is het heel snel game over.
Ja, daar haak ik dus af.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie doet dat volgens jou dan? 2 zwarte mannen slaan elkaar en wat BLM-sjappies gooien het op White Supremacy. En dan zou de blanke man zichzelf positioneren?
Hoe dan?.
Sja, ze neukt met vriendjes van dr zoon, van dezelfde leeftijd, terwijl ze getrouwd is. Had je nog versterking nodig?quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heeft ze dat echt gezegd? Zo ja, dan versterkt het mijn punt dat Jada Pinkett een foute vrouw is.
Dat was zijn vrouw niet, enige wat ik uit een ander topic vond is dit;quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ook zijn vrouw op Twitter, eerste wat ze schreef na die klap “I really don’t want to hear anything from any white people right now”.
Uiteraard geef je dat bij Twitter op als racisme, wat het gewoon is.
Drie keer raden wie er geblokkeerd werd.![]()
Vies links die zooi zeg.
Negers in Amerika moeten echt hopen dat die blanke zich nederig blijft opstellen, anders is het heel snel game over.
Nee niet bepaald lol.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, ze neukt met vriendjes van dr zoon, van dezelfde leeftijd, terwijl ze getrouwd is. Had je nog versterking nodig?
wij bepalen toch zelf of wij ons iets aantrekken van een sjappie?quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie doet dat volgens jou dan? 2 zwarte mannen slaan elkaar en wat BLM-sjappies gooien het op White Supremacy. En dan zou de blanke man zichzelf positioneren?
Hoe dan?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:40 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
wij bepalen toch zelf of wij ons iets aantrekken van een sjappie?
Op de een of andere manier vinden wij de mening van een sjappie ineens bijzonder interessant als die sjappie het heeft over White Supremacy. Zelfs zonder die sjappie wordt er regelmatig aangevallen gereageerd, daarom zijn er ook 3 delen.
Gebeurt het andersom, bedenkt een mafkees iets over gekleurde mensen, dan laten we die gekkie gelukkig wel links liggen. Maar zegt een onbekende sjappie iets over ons dan hebben we lange tenenNu draai je de zaak om. Als er mensen met eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.op hun gezicht reageren op zo'n sjappie trekken ze zich het niet per se aan, ze vinden het het zoveelste bewijs dat wokemensen een hersenafwijking hebben
.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
en of het bestaat, en het vergiftigt werkelijk allesquote:Op woensdag 30 maart 2022 10:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Welkom bij Woke, iets dat niet zou bestaan volgens sommigen in NWS.
nou 'de blanke man' moet nietsquote:Op woensdag 30 maart 2022 11:41 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
quote:Academy start tuchtprocedure tegen Will Smith na Oscar-klap
De Academy begint een tuchtprocedure tegen Will Smith vanwege de klap die de acteur bij de Oscaruitreiking uitdeelde aan Chris Rock. De organisator van de filmprijzen zegt ook dat Smith na het incident is gevraagd om te vertrekken, maar dat hij dat weigerde.
Het dagelijks bestuur van The Academy of Motion Pictures Arts and Sciences heeft het voorval nu besproken en besloten om de tuchtprocedure in gang te zetten, omdat Smith de gedragscode van de organisatie zou hebben geschonden. De acteur krijgt de gelegenheid om zich schriftelijk te verdedigen, voordat het bestuur op 18 april weer bij elkaar komt.
Smith zou kunnen worden geschorst of geroyeerd als lid van de Academy, maar andere straffen liggen volgens de filmorganisatie ook op tafel.
Grap over Jada Pinkett Smith
Tijdens de Oscaruitreiking maakte presentator Chris Rock een grap over de vrouw van Will Smith, Jada Pinkett Smith. Zij lijdt aan de auto-immuunziekte alopecia, waardoor haar haar uitvalt. Rock zei dat ze met haar kale hoofd klaar was voor een vervolg op G.I. Jane, de film waar Demi Moore in 1997 haar hoofd voor kaalschoor.
Hierop liep Smith het podium op en hij sloeg de komiek in zijn gezicht. Later op de avond ontving hij de Oscar voor Beste Acteur voor zijn rol in King Richard.
"Deze gebeurtenissen hadden we niet kunnen voorzien", zegt de organisatie. "We willen duidelijk maken dat meneer Smith is verzocht om te vertrekken, maar hij weigerde. We willen ook erkennen dat wij ook op een andere manier hadden kunnen reageren op de situatie."
De Academy noemt Smiths acties "een schokkende en traumatiserende gebeurtenis, zowel voor de aanwezigen in de zaal als de tv-kijkers". De organisatie biedt excuses aan aan Chris Rock en prijst hem voor zijn veerkracht na de klap. Ook aan de aanwezigen en kijkers worden excuses aangeboden.
Reactie Chris Rock
Chris Rock heeft voor het eerst sinds de Oscars iets gezegd over het voorval tijdens een optreden. Volgens aanwezigen kreeg Rock een minutenlange staande ovatie toen hij in Boston het podium op kwam. De komiek zou daarbij zichtbaar zijn geroerd voordat hij het incident afdeed met een grapje: "Hoe was jullie weekend?"
Eerder op de dag had hij bij aankomst nog niks gezegd tegen de pers en de fans die hem opwachtten in Boston.
Rock noemde Smith niet bij naam en maakte duidelijk dat hij niet uitgebreid op het incident zou ingaan. "Als je daarvoor hier bent, jammer. Ik had al voor dit weekend een hele show geschreven."
"Ik ben het nog steeds een beetje aan het verwerken", zei de komiek wel in geluidsopnames die entertainmentsite Variety in handen kreeg. "Er komt een moment waarop ik hier meer over kan vertellen en dat zal serieus en grappig worden."
Will Smith bood Rock, de Academy en de kijkers een dag na het incident zijn excuses aan. "Ik ging over de schreef en ik zat verkeerd."
Zijn carriere gaat ook gewoon prima, shows overal uitverkocht. Will smith is het pispaaltje van het internet en zijn cuckdom is nu algemeen bekend.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:41 schreef beantherio het volgende:
Chris Rock klinkt er in ieder geval heel relaxed onder. Lijkt niet alsof ie er boos over is.
Independance day, I am Legend?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:55 schreef sp3c het volgende:
Kan me überhaupt geen film met Will Smith voor de geest halen eigenlijk
Suicide Squad genot.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:55 schreef sp3c het volgende:
Afgelopen kwart eeuw onder een steen geleefd?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:55 schreef sp3c het volgende:
Ja dat lees ik net maar het is me totaal ontgaan dat hij erin zatquote:
Will CUCK Smith. Die klap was zo fakequote:Op donderdag 31 maart 2022 11:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja dat lees ik net maar het is me totaal ontgaan dat hij erin zat
Verder is het vooral niet mijn genre, voor mij is de man voor altijd de fresh prince
Disney's Alladin heb ik idd gemistquote:Op donderdag 31 maart 2022 11:10 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Afgelopen kwart eeuw onder een steen geleefd?
Ja ik geloof er nog steeds de ballen van hoorquote:Op donderdag 31 maart 2022 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Will CUCK Smith. Die klap was zo fake
Dacht waarschijnlijk dat Will een grapje wilde uithalen, bleek het opeens menens te zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja ik geloof er nog steeds de ballen van hoor
Chris Rock leunt er ook in, zo van toe maar
Misschien maar hernoemen naar Chris Pebble dan. En Oliver Stone?quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:59 schreef SpaceOddity het volgende:
Geinig en waar punt word hier gemaakt. Als niet Chris Rock op het podium had gestaan, maar Dwayne ''The Rock'' Johnson, dan was dit nooit gebeurd.
En die ene waarin hij helemaal alleen op de wereld is behalve dan zombies (of zo). Hij probeert nog verkering te krijgen met een etalagepop in die film.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:05 schreef GGMM het volgende:
Vergeet die film met die robot niet
En Bad Boys
I am legend, heette die film, vond het wel een goeie.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:25 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
En die ene waarin hij helemaal alleen op de wereld is behalve dan zombies (of zo). Hij probeert nog verkering te krijgen met een etalagepop in die film.
The Rock is dan ook een B acteur, die kom je niet tegen op het podium bij de Oscars.quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:59 schreef SpaceOddity het volgende:
Geinig en waar punt word hier gemaakt. Als niet Chris Rock op het podium had gestaan, maar Dwayne ''The Rock'' Johnson, dan was dit nooit gebeurd.
Hij heeft ook echt wel een paar prima films gemaakt. Maar ook wel echt bagger van de bovenste plank. Hij heeft niet echt een neusje voor goede scripts.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
I am legend, heette die film, vond het wel een goeie.
54quote:Op donderdag 31 maart 2022 19:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is dit meteen het meme-topic?
slapchris.com
77 (met doodnormale gamerspc, met gamersmuisquote:Op donderdag 31 maart 2022 19:43 schreef sp3c het volgende:
51 is mijn hoogste
maar het voelt als iets wat met een touchscreenbeter gaat
Enemy of the State is echt geweldig.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:55 schreef sp3c het volgende:
ik twijfel of ik die gezien hebquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Enemy of the State is echt geweldig.![]()
Die titel kan Will Smith momenteel ook wel gaan dragen trouwens.
Als je hem niet gezien hebt dan kan ik hem warm aanbevelen. Een thriller die zijn tijd ver vooruit was.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik twijfel of ik die gezien heb
mogelijk wel
niet op netflix en niet op videoland ... moet ik alsnog downloadenquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als je hem niet gezien hebt dan kan ik hem warm aanbevelen. Een thriller die zijn tijd ver vooruit was.
Bruce zal je niet meer vertellen dat dat niet mag hoorquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet op netflix en niet op videoland ... moet ik alsnog downloaden
Vanavond komt er zo een, Hancock.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij heeft ook echt wel een paar prima films gemaakt. Maar ook wel echt bagger van de bovenste plank. Hij heeft niet echt een neusje voor goede scripts.
Mwaaa. Leuke Hollywood interpretatie van FOK's BNW. Vermakelijke film hoor, maar om hem nou zo aan te prijzen gaat me wat ver.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als je hem niet gezien hebt dan kan ik hem warm aanbevelen. Een thriller die zijn tijd ver vooruit was.
Dank voor de tip, die wil ik al een tijdje zien maar hij staat niet op mijn streamingdiensten. Ik laat KPN hem in de cloud zetten voor me!quote:
Nee, nog niet. Wel dat hij mogelijk al slecht in zijn vel zat. En iets wilde bewijzen richting zijn vrouw.quote:Op donderdag 31 maart 2022 21:01 schreef beantherio het volgende:
We zijn bijna een week verder en ik begin het incident alleen maar bizarder te vinden.![]()
Op de avond waarop je het absolute hoogtepunt van je carrière bereikt ga je iemand voor het oog van de gehele wereld in het gezicht slaan. Je verzint het gewoon niet...
Was ie eigenlijk niet gewoon onder invloed van iets? Is die mogelijkheid al besproken in dit topic?
Zeker, van aandachthoerderij.quote:Op donderdag 31 maart 2022 21:01 schreef beantherio het volgende:
We zijn bijna een week verder en ik begin het incident alleen maar bizarder te vinden.![]()
Op de avond waarop je het absolute hoogtepunt van je carrière bereikt ga je iemand voor het oog van de gehele wereld in het gezicht slaan. Je verzint het gewoon niet...
Was ie eigenlijk niet gewoon onder invloed van iets? Is die mogelijkheid al besproken in dit topic?
Ik zou dat zeker aan Will Smith vragen. Kan vast geen kwaad.quote:Op donderdag 31 maart 2022 21:35 schreef sp3c het volgende:
en heeft ze helemaal geen haar of is dat alleen van boven?
dat vraag ik me dan weer af he
slaat toch als een wijfquote:Op donderdag 31 maart 2022 21:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zou dat zeker aan Will Smith vragen. Kan vast geen kwaad.
Zou kunnen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 21:17 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Wel dat hij mogelijk al slecht in zijn vel zat. En iets wilde bewijzen richting zijn vrouw.
Als bekend acteurs heb je het ook niet zo simpel, je moet altijd een masker dragen als je buiten de deur komt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 21:01 schreef beantherio het volgende:
Het laatste denk ik. Had daar beter mee kunnen wachten tot de kleedkamer, zo dom om dat op het podium te doen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 21:17 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Wel dat hij mogelijk al slecht in zijn vel zat. En iets wilde bewijzen richting zijn vrouw.
Dat een grap maken over iemands ziekte écht niet okay is, is ook wel besproken hier (en op Twitter, etc) hoor.quote:Op vrijdag 1 april 2022 07:21 schreef kurk_droog het volgende:
Wat een dramaqueen is die Rock. Als comedian grappen maken over andere mensen, dan kan je dit een keer verwachten.
Will had niet moeten slaan maar ik snap de emoties. Dus dat iedereen alleen hem aanpakt slaat nergens op.
Echt, als je het verschil niet snapt tussen humor en iemand beledigen, blijf aub weg bij zo'n avond.quote:Op vrijdag 1 april 2022 07:21 schreef kurk_droog het volgende:
Wat een dramaqueen is die Rock. Als comedian grappen maken over andere mensen, dan kan je dit een keer verwachten.
Met liefde blijf ik weg bij die schijtlollige cabaretiers. Geen hier Ana namelijk.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Echt, als je het verschil niet snapt tussen humor en iemand beledigen, blijf aub weg bij zo'n avond.
Neen. Je blijft met je poten van mensen af. Comedians mogen afzeiken. Als je daar niet tegen kan mag je je zelf lekker opsluiten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 07:21 schreef kurk_droog het volgende:
Will had niet moeten slaan maar ik snap de emoties. Dus dat iedereen alleen hem aanpakt slaat nergens op.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:15 schreef YoshiBignose het volgende:
En ik keek de Oscars alleen met Ricky Gervais, wat overigens nog wel 10x grover (en hilarischer) was dan dit grapje van Chris Rock.
Golden Globe's.quote:
Met als kanttekening dat Rock helemaal niet op de hoogte was van die aandoening van Pinkett.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Golden Globe's.
Het verschil met Ricky Gervais is dat zijn 'roasts' vrijwel altijd over bewuste keuzes van mensen gaan. Chris Rock maakt een 'grapje' over een ziekte. Dat is toch echt een andere intonatie. Daarom is Ricky Gervais grappig en krijgt Chris Rock m.i. terecht een knal voor zijn kanis.
Ik ben sceptisch.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat Rock helemaal niet op de hoogte was van die aandoening van Pinkett.
Ze heeft nog 460 miljoen dollarbiljetten om haar tranen te drogenquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat Rock helemaal niet op de hoogte was van die aandoening van Pinkett.
Het lijkt er meer op dat jij zo fucking de weg kwijt bent.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:08 schreef HeatWave het volgende:
Ze heeft nog 460 miljoen dollarbiljetten om haar tranen te drogen.
Alles je hele leven in je schoot geworpen krijgen, zo rijk zijn dat jij, je kinderen, hun kinderen en de kinderen daarna nooit mee hoeven werken en je dan zo pathetisch gedragen over een grapje.
Die mensen zijn zo fucking de weg kwijt.
Want ik doe volkomen debiel live op TV waar 16 miljoen mensen naar kijken omdat een grappenmaker een grap maakt?quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het lijkt er meer op dat jij zo fucking de weg kwijt bent.
Nee, maar wel hier.quote:
Nog steeds een rare mening eigenlijk. Maar neem het maar op voor celebs en verheerlijk geweld tegen komieken maar, je bent vast moreel verheven, nee echt!quote:
Nope, not really.quote:
Kankerquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nope, not really.
Wat wel een rare mening is, als je zegt 'Ach, gossie, heeft je kindje kanker? Well, suck it up, want je hebt toch genoeg geld'.
Will Smith heeft daar zelf in het verleden ook wel eens een grap over gemaakt, als ik me niet vergis. Om hier dan zo over te vallen is wel wat... vreemd. Zeker om iemand dan een platte hand te geven, dan ben je het spoor een klein beetje bijster.quote:Op vrijdag 1 april 2022 15:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Golden Globe's.
Het verschil met Ricky Gervais is dat zijn 'roasts' vrijwel altijd over bewuste keuzes van mensen gaan. Chris Rock maakt een 'grapje' over een ziekte. Dat is toch echt een andere intonatie. Daarom is Ricky Gervais grappig en krijgt Chris Rock m.i. terecht een knal voor zijn kanis.
Ah, ok, dus jij bent degene die bepaalt wat wel of niet erg is voor iemand?quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kanker.
Dr haar valt uit, that's it.
En hoe is dat relevant? Als het al waar is.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:19 schreef Poem_ het volgende:
Will Smith heeft daar zelf in het verleden ook wel eens een grap over gemaakt, als ik me niet vergis.
Ja, het was namelijk een grap-je. Beledigd zijn is een keuze.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok, dus jij bent degene die bepaalt wat wel of niet erg is voor iemand?
En dan vind je mijn mening vreemd?
Jij snapt duidelijk niet hoe relaties in elkaar zitten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat rijmt niet echt met doen alsof je dat grensoverschrijdend vindt.
Jij bent vast een expert, als je vriendin een foute grap maakt, gewoon rammenquote:Op vrijdag 1 april 2022 16:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet hoe relaties in elkaar zitten.![]()
Maar we hebben het vooralsnog over een losse opmerking van jou zonder onderbouwing.
Grappig.....je stelling 'ze moeten het maar slikken, want ze hebben veel geld' is ineens verdwenenquote:
Twijfelachtig, maar zelfs als dat zo zou zijn: als je geen grappen tolereert over iemands ziekte moet je je daar zelf ook niet aan vuil maken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet hoe relaties in elkaar zitten.![]()
https://www.rollingstone.(...)l-clip-slap-1329729/quote:Maar we hebben het vooralsnog over een losse opmerking van jou zonder onderbouwing.
30 jaar geleden....quote:
Volstrekt irrelevant. Als je grappen over ziekte niet oké vindt, moet je daar zelf geen grappen over maken. En als dat wel gebeurt, dan kun je daar natuurlijk allereerst gewoon iets van zeggen. Dat is een stuk krachtiger dan jezelf voor lul zetten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
30 jaar geleden....
En niet over zijn eigen echtgenote, wat jouw post suggereert.
Nee hoor, ook die staat nog steeds. Ja, als jij je hele leven geld verdient met comedy, en dat doet Smith, 400 miljoen zelfs. Dan kan je best 1 grapje over een hooguit vervelende aandoening slikken. Zeker als je bij een zelfverheerlijkingsavond zit waar je elkaar al jaren affikt bij speeches.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Grappig.....je stelling 'ze moeten het maar slikken, want ze hebben veel geld' is ineens verdwenen
30 jaar is niet relevant?quote:
Lekker aan het trollen dus, telkens maar één zin uit een post halen en de rest negeren. Goed verhaal, Henk.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
30 jaar is niet relevant?
Wat, vond je het niet grappig?quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Lekker aan het trollen dus, telkens maar één zin uit een post halen en de rest negeren. Goed verhaal, Henk.
De rest is niet relevant.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Lekker aan het trollen dus, telkens maar één zin uit een post halen en de rest negeren.
Het komt je niet zo goed uit, bedoel je.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De rest is niet relevant.
Ja, ze had gewoon haar, kort haar en leek daardoor een beetje op een personage uit een film , G I Jane, een vrouw in het leger die haar haar moest afscheren.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:42 schreef sp3c het volgende:
Was het niet meer een grapje over de glimmende kale koppie dan over de ziekte?
Als iemand zegt dat 30 jaar in een leven niet relevant is, dan heeft de rest van het betoog nul waarde.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het komt je niet zo goed uit, bedoel je.
Onzin, je focust je op slechts één aspect, terwijl er meer aspecten van belang zijn. Bijvoorbeeld dat je partner die gekwetst is door een grap niet beantwoord hoeft te worden met een platte hand richting de ander. We hebben het hier niet over iemand die je partner herhaaldelijk voor lul zet. Nu zet Will Smith vooral zichzelf en zijn partner nog meer voor lul. En gaat de aandacht niet meer uit naar de awards, de sterke verbale reactie van Will Smith maar naar de vermoedens over de vermeende ongezonde relatie en komt Will Smith een aantal dagen verder met hangende pootjes terug om zijn excuses aan te bieden.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat 30 jaar in een leven niet relevant is, dan heeft de rest van het betoog nul waarde.
Ik begrijp dat jij nu je focus hierop wilt leggen, want het gegeven dat Will Smith mogelijk 30 jaar geleden een keer een grapje heeft gemaakt over een kale man, is natuurlijk weinig relevant in dit verhaal.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:49 schreef Poem_ het volgende:
Onzin, je focust je op slechts één aspect, terwijl er meer aspecten van belang zijn. Bijvoorbeeld dat je partner die gekwetst is door een grap niet beantwoord hoeft te worden met een platte hand richting de ander.
Gaat-ie weer. Het is wel goed met je matige getroll.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij nu je focus hierop wilt leggen, want het gegeven dat Will Smith mogelijk 30 jaar geleden een keer een grapje heeft gemaakt over een kale man, is natuurlijk weinig relevant in dit verhaal.
Nee, dat is het niet. Gevoelens zijn geen keuzes, dat is echt zo'n flauwekul. Wat je vervolgens DOET met het beledigd zijn, dat is een keuze. Die kan overwogen zijn of impulsief, maar daar ligt het moment van keuze.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, het was namelijk een grap-je. Beledigd zijn is een keuze.
Welke grens? De morele grens? De religieuze grens? De juridische grens? De grens van de organisator van de avond? Dat zijn allemaal verschillende dingen. En eenieder mag voor zichzelf bepalen waar de grens ligt. Ik heb ook wel eens iemand op zijn bek gehengst omdat hij mijn vriendin belachelijk maakte. Ben ik daar trots op? Nee, niet echt. Zou ik het weer doen? Nee, waarschijnlijk niet omdat ik ouder en wijzer ben. Heb ik er spijt van? Absoluut niet.quote:Als het nou tijdens een werkvergadering was kan ik me er nog een klein beetje iets bij voorstellen. Maar als jij mensen wil slaan omdat ze een grap maken, wie bepaalt dan waar de grens is. Jij, ik? Allah?
Persoonlijk begrijp ik de tik van Will prima. Vanuit moreel standpunt ben ik echter van mening dat een komiek over alles een grap mag maken. Echter vind ik ook dat je je er op voor moet bereiden dat grappen over sommige onderwerpen (ziektes, geaardheid, oorlog, religie) bij mensen heel slecht kunnen vallen. Je kunt die verantwoordelijkheid niet helemaal afschuiven op de ontvanger van de grap, daar heb je als komiek ook een rol in en je neemt daarin een risico. Is die klap daarmee juridisch ok? Nee. In de ogen van God? Nee. Maar ik heb er weinig moeite mee als dit zijn reactie is en die oprecht is.quote:Nee, je spoort niet als je geweld goed gaat keuren om een grap, nu niet, nooit niet. Want wat verhoudt mij ervan om jou een keer helemaal naar de pleuris te rammen als je iets zegt, ik vond het erg, dus ik mag dat.
Toch?
Ik heninner je even aan de post waar ik op reageerde.quote:
Wat staat er nu helemaal? Dat hij niet mag vallen over een ad hominem ten koste van zijn echtgenote, omdat hij misschien ooit wel eens een grapje over kaalheid heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Will Smith heeft daar zelf in het verleden ook wel eens een grap over gemaakt, als ik me niet vergis. Om hier dan zo over te vallen is wel wat... vreemd. Zeker om iemand dan een platte hand te geven, dan ben je het spoor een klein beetje bijster.
Oooooo, stoere goezer geroepen?quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:56 schreef HeatWave het volgende:
Maar ga niet janken als ik je daarna een dwarslaesie trap uit verdediging, jij begon.
Ik heb het in meerdere posts over meerdere aspecten, maar jij focust je telkens maar op één daarvan en negeert de rest. Ordinair getroll dus.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heninner je even aan de post waar ik op reageerde.
[..]
Wat staat er nu helemaal? Dat hij niet mag vallen over een ad hominem ten koste van zijn echtgenote, omdat hij misschien ooit wel eens een grapje over kaalheid heeft gemaakt.
Misschien liggen de reacties die je krijgt wel aan wat je schrijft.
Ik zou dubbel hebben gelegen als hij z'n grap uit 'When White People Can Say 'Nigger' had gebruikt toen Will wegliep, compleet met wilde blik uit z'n ogen en wijzen met z'n vinger:quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:58 schreef HeatWave het volgende:
Ik had Rock nog veel beter begrepen als hij Smith een enorme schop in zijn rug had gegeven toen hij wegliep.
Nee, je verandert je verhaal, omdat je eerste 'aspect' niet vol te houden was.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:59 schreef Poem_ het volgende:
Ik heb het in meerdere posts over meerdere aspecten,
Niets stoers aan, als iemand me aanvalt verdedig ik me. En als de aanvaller daarbij zwaar geword raakt, boeiend. Sla mij niet, gebeurt er ook niets.quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oooooo, stoere goezer geroepen?
Hmmm, ok, even kijken of ik het snap. Als je iemand kwetst, is de ander verantwoordelijk en als je dan een knal voor je harses krijgt is de ander verantwoordelijk? Heb ik het zo goed?quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:00 schreef HeatWave het volgende:
Je mag er prima over vallen, dat is helemaal het punt niet. Maar dan zeg je er wat van, slaat keihard terug met een grap, je bent toch comedian?
Als je begint met slaan ben je af en ook zelf verantwoordelijk voor wat er daarna met jou gebeurt.
quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niets stoers aan, als iemand me aanvalt verdedig ik me. En als de aanvaller daarbij zwaar geword raakt, boeiend. Sla mij niet, gebeurt er ook niets.
Sim-pel niet?
Jij bent echt de Goddddd van stoerheid. Wou dat ik ook zo was.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:03 schreef HeatWave het volgende:
En als de aanvaller daarbij zwaar geword raakt, boeiend.
Geweld------een woordje.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmmm, ok, even kijken of ik het snap. Als je iemand kwetst, is de ander verantwoordelijk en als je dan een knal voor je harses krijgt is de ander verantwoordelijk? Heb ik het zo goed?
Niets stoers aan, het beginnen met slaan is "stoer" gedrag. Jezelf verdedigen is dat nooit.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent echt de Goddddd van stoerheid. Wou dat ik ook zo was.
Jij bent er niet vies van, zie ik in jouw reacties.quote:
Iemand in zijn rug trappen is verdedigen?quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niets stoers aan, het beginnen met slaan is "stoer" gedrag. Jezelf verdedigen is dat nooit.
Nee, dat was gewoon grappig geweestquote:Op vrijdag 1 april 2022 17:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Iemand in zijn rug trappen is verdedigen?![]()
Het is wel uber-stoer, natuurlijk.
Ja, want ze hebben heel veel geld. En dan ben je voor @HeatWave 'free game'.quote:
Als ze me slaan wel jaquote:Op vrijdag 1 april 2022 17:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, want ze hebben heel veel geld. En dan ben je voor @:HeatWave 'free game'.
Over sneue sukkels, gesproken.
Dus als je iemand je een tikkie geeft en wegloopt is het geoorloofd om die persoon een dwarsleasie te schoppen?quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat was gewoon grappig geweest.
En hoe had die hele stoere, slechte, laffe rugtrapactie voorkomen kunnen worden?
Door niet te beginnen met slaan.
quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:12 schreef HeatWave het volgende:
Maar blijf mensen die geweld afkeuren maar sukkel noemen
quote:Op vrijdag 1 april 2022 16:56 schreef HeatWave het volgende:
Maar ga niet janken als ik je daarna een dwarslaesie trap uit verdediging, jij begon.
Simpel is precies wat ik dacht.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:03 schreef HeatWave het volgende:
En als de aanvaller daarbij zwaar geword raakt, boeiend.
Sim-pel niet?
Neuh, dat maak jij er van. Hoofd- en bijzaken van elkaar kunnen scheiden is niet je sterkste punt, zo blijkt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, je verandert je verhaal, omdat je eerste 'aspect' niet vol te houden was.
Als je bij een dergelijke grappenmaker vooraan gaat zitten ben je fair gamequote:Op vrijdag 1 april 2022 17:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, want ze hebben heel veel geld. En dan ben je voor @:HeatWave 'free game'.
Over sneue sukkels, gesproken.
Uiteraard niet, maar op zijn onzin mag je best wat onzinnig reageren.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dus als je iemand je een tikkie geeft en wegloopt is het geoorloofd om die persoon een dwarsleasie te schoppen?
Zou niet eens wachten tot hij wegloopt tbhquote:Op vrijdag 1 april 2022 17:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dus als je iemand je een tikkie geeft en wegloopt is het geoorloofd om die persoon een dwarsleasie te schoppen?
quote:
Een 'noodzakelijke' verdediging tegen een bitchslap.quote:Dit artikel biedt een oplossing voor degene die in noodweer 'te ver gaat'. Als men onder invloed van een 'hevige gemoedsbeweging' de grenzen van de noodzakelijke verdediging (bedoeld in het artikel betreffende noodweer) overschrijdt, kan er onder omstandigheden sprake zijn van noodweerexces. Noodweerexces is een schulduitsluitingsgrond. De verdachte handelde dus wederrechtelijk, maar daarvan wordt hem geen verwijt gemaakt.
Zoals gezegd:quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:42 schreef sp3c het volgende:
Kun je het bitchslappen zelf niet aan noodweerexces ophangen zelfs?
Voelde zich heftig aangevallen in zijn eer en persoonlijke space, draait helemaal door moet er wat aan doen kan het niet helpen dat talk about my motherfucking wife
?
quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vind persoonlijk iemand een tik verkopen na een stevige belediging rondom een ziekte proportioneler dan iemand een dwarsleasie schoppen na een bitchslap. Maar dat kan aan mij liggen.
Als jij een klap krijgt, hij loopt weg en jij gaat erachteraan, dan wordt het wat lastiger om het op noodweerexces te gooienquote:Op vrijdag 1 april 2022 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar op zijn onzin mag je best wat onzinnig reageren.
Noodweer exces bestaat voor een reden. Als hij mij aanvalt en in mijn schrik doe ik iets buitenproportioneels terug ben ik alsnog niet schuldig. Hij viel me aan, ik verdedig me.
Gewoon niet meppen, iedereen nog heel.
Iemand een dwarslaesie schoppen na een klap is geen noodweer exces. Je gaat dan gewoon de gevangenis in voor mishandeling.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar op zijn onzin mag je best wat onzinnig reageren.
Noodweer exces bestaat voor een reden. Als hij mij aanvalt en in mijn schrik doe ik iets buitenproportioneels terug ben ik alsnog niet schuldig. Hij viel me aan, ik verdedig me.
Gewoon niet meppen, iedereen nog heel.
quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:42 schreef sp3c het volgende:
Kun je het bitchslappen zelf niet aan noodweerexces ophangen zelfs?
De grens ligt bij fysiek geweld.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mensen zijn grof en dom, en menen altijd en overal maar wat van te moeten vinden en zeggen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik heb toevallig ook die ziekte die de vrouw van Will Smith heeft, en ik zal vast niet de enige zijn die vanuit die hoedanigheid hier reageert.
Dus vrij recent begon van top tot teen begon mijn haar plots uit te vallen. Geen wimpers, wenkbrauwen etc
Mensen kwamen met waanzinnige reacties, typische uitingen van domheid en voorbeelden van onvermogen om met een afwijkend uiterlijk om te gaan:
'Het lijkt me echt vreselijk, ik ben blij dat ik het niet heb'
(Dit was een manager op werk, terwijl ik net beschaamd naar werk moest)
'Gelukkig ben je een man'
(Blijkbaar houden mannen minder van hoofdhaar, baard, wenkbrauwen, wimpers etc dan vrouwen, WTF??)
'Het komt door stress'
(Fijn dat iedereen plots dokter is als men je ziet en concludeert dat je arelaxed bent)
'Het komt echt terug'
(Okee)
'Het komt niet terug'
(Okee)
'Als je het middeltje dat ik je aanraadde niet neemt, komt je haar natuurlijk nooit terug'
(Sorry maar in het ziekenhuis zei men anders)
'Wanneer komt je haar terug?'
(Bedankt voor de belangstelling)
'Ah joh, een kaal hoofd geeft toch niet, stel je niet aan'
(Mag ik even wennen aan het idee, deze metamorfose is een maand oud, niet een geleidelijk proces ofzo)
'Is die foto op je paspoort van 30 jaar geleden?'
(Bij het stemmen)
En verder natuurlijk mensen die ronduit lachen, die zijn er ook.
Haren verliezen doet geen pijn (behalve een ronduit schrale zweetreet in de zomer of de zon permanent in mijn ogen), het was het geouwehoer van mensen waar ik het meest last van had. Nu niet meer, ik ben er overheen, maar toch is het psychosociale aspect het ingewikkelde (voor mij).
Kortom, ik zag Will Smith een klap uitdelen, en het was gewoon heerlijk,het kan natuurlijk niet door de beugel, zijn speech heb ik niet eens gezien, maar ik heb er de hele dag om gelache. Binnenpretjes enzo. De volgende keer dat iemand iets tegen me zegt wat me niet bevalt, vraag ik of ze Will Smith kennen 😃
Flikker op kale.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik heb toevallig ook die ziekte die de vrouw van Will Smith heeft, en ik zal vast niet de enige zijn die vanuit die hoedanigheid hier reageert.
Dus vrij recent begon van top tot teen begon mijn haar plots uit te vallen. Geen wimpers, wenkbrauwen etc
Mensen kwamen met waanzinnige reacties, typische uitingen van domheid en voorbeelden van onvermogen om met een afwijkend uiterlijk om te gaan:
(Blijkbaar houden mannen minder van hoofdhaar, baard, wenkbrauwen, wimpers etc dan vrouwen, WTF??)
'Het komt door stress'
(Fijn dat iedereen plots dokter is als men je ziet en concludeert dat je arelaxed bent)
'Het komt echt terug'
(Okee)
'Het komt niet terug'
(Okee)
'Als je het middeltje dat ik je aanraadde niet neemt, komt je haar natuurlijk nooit terug'
(Mag ik even wennen aan het idee, deze metamorfose is een maand oud, niet een geleidelijk proces ofzo)
(Bij het stemmen)
Haren verliezen doet geen pijn (behalve een ronduit schrale zweetreet in de zomer of de zon permanent in mijn ogen), het was het geouwehoer van mensen waar ik het meest last van had. Nu niet meer, ik ben er overheen, maar toch is het psychosociale aspect het ingewikkelde (voor mij).
Kortom, ik zag Will Smith een klap uitdelen, en het was gewoon heerlijk,het kan natuurlijk niet door de beugel, zijn speech heb ik niet eens gezien, maar ik heb er de hele dag om gelache. Binnenpretjes enzo. De volgende keer dat iemand iets tegen me zegt wat me niet bevalt, vraag ik of ze Will Smith kennen 😃
Dat laatste.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Al die twitter wappies die eisen dat Rock ook zijn excuses moet maken![]()
Soms vraag ik me af of de wereld naar de afgrond gaat door social media of dat die mensen altijd al bestaan hebben maar nu een platform krijgen.
Vroeger zaten die mensen met een dagbesteding in een instelling in het bos. Je zou voor de grap een op de site van videre kunnen kijken, mooie verzameling vloggende mensen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Al die twitter wappies die eisen dat Rock ook zijn excuses moet maken![]()
Soms vraag ik me af of de wereld naar de afgrond gaat door social media of dat die mensen altijd al bestaan hebben maar nu een platform krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:29 schreef Viv het volgende:
Ik weet niet of deze al gepost was, maar dit is een interessante analyse van het gedrag van Jada, Will en Chris:
Echt of in scène gezet? Zijn oordeel:Goeie uiteenzetting. Ben het wel helemaal met hem eens eigenlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mannen is kaalheid iets meer natuurlijk. Zijn zat kale mannen overal te zien. Vandaar de opmerking waarschijnlijk. En met iemand als Collina was er altijd een voorbeeld voor mannen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:52 schreef Hatseflats22 het volgende:
'Het komt door stress'
'Het komt echt terug'
(Okee)
'Het komt niet terug'
(Okee)
(Bij het stemmen)
Een grap over een ziekte is altijd neerbuigend.quote:Op zondag 3 april 2022 10:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
Los daarvan, het was een grapje. Is er in die grap iets gezegd dat beledigend was? Neerbuigend? Het wordt slechts benoemd dat ze kaal is, door een vergelijking met een film. Als je daardoor al psychologisch in de knoop komt, is het misschien tijd om er over te praten in plaats van te slaan.
Grap over een uiterlijk is niet altijd een grap over ziekte, maar dat terzijde.quote:Op zondag 3 april 2022 10:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een grap over een ziekte is altijd neerbuigend.
Het slappe goedpraten van dat grapje is ook neerbuigend overigens.
Niet slechts, maar in dat moment in die emotie, tja.quote:Op zondag 3 april 2022 11:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Grap over een uiterlijk is niet altijd een grap over ziekte, maar dat terzijde.
Ik ben ook neerbuigend tegenover mensen die slechts in staat zijn om met geweld te reageren. Dus dat klopt.
meer te lezen op https://www.telegraaf.nl/(...)smith-op-pauze-gezetquote:De productie van de nieuwe actiefilm Fast and Loose, met in de hoofdrol Will Smith, is door Netflix even op een lager pitje gezet. Dat meldt The Hollywood Reporter zaterdag. De beslissing zou zijn genomen na de Oscar-ceremonie waarin Smith het podium opliep en komiek Chris Rock een klap gaf nadat hij een grap over zijn vrouw Jada Pinkett Smith maakte.
Will zat fout. Dat is niet moeilijk.quote:Op zondag 3 april 2022 11:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet slechts, maar in dat moment in die emotie, tja.
En nee, een grap over uiterlijk is niet hetzelfde, uiteraard niet. Maar ik neem daarbij aan dat Chris Rock wist dat het om een ziekte ging bij Jada Pinkett, en die aanname zal ook voor een groot deel de emotionele reactie van Will Smith hebben bepaald.
Ik heb ook wel ergens gelezen dat Chris Rock het niet wist, en een veel betere reactie was dan ook geweest (nog los van de 1000 andere mogelijke reacties) om Chris Rock daarover te vragen, en als het daadwerkelijk zo was was denk de reactie van Chris Rock ook een excuserende reactie geweest (neem ik aan). Maar als je aanneemt dat Chris Rock het wist, dan is de reactie van Will Smith uiteraard niet goed te praten, maar vanuit emotioneel oogpunt begrijp ik het wel.
Er zit in elk geval veel meer nuance in het hele gebeuren dan 'Will Smith zat fout' of 'Chris Rock zat fout'. En iets kan ook fout zijn terwijl je er wel begrip voor kunt opbrengen (wist Chris Rock van de ziekte/wist Will Smith dat Chris Rock het niet wist).
En begrijp me niet verkeerd; ik vind dat je elke grap moet kunnen maken, waar dan ook over. Of het nou kwetsend, neerbuigend of wat dan ook is. Maar als het die kant op gaat kan je ook reactie verwachten (waarbij ik niets zegt over of die reactie goed of fout is).
Bepaal jij niet.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Will zat fout. Dat is niet moeilijk.
Doet er geen reet toe.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Chris Rock is ook 10 jaar niet meer welkom? Zijn projecten zijn stilgelegd?
Nee hè.
Nee hoor, het geeft aan dat een organisatie denkt wie er fout zit of niet.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jawel want het geeft aan wie fout zat en wie niet.
Zelfs een dronken Kanye West weet waar de grens is. Slaan was in dit geval fout. Hij stond op en had nog een aantal passen tijd om zich te bedenken. Was geen klap uit een reflex. Dit was dom fout gedrag. Dit gedrag verdient geen nuance.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee hoor, het geeft aan dat een organisatie denkt wie er fout zit of niet.
Maar goed, je hebt duidelijk mijn post niet begrepen of half gelezen. Fijne avond!
Kan hij dan ook geen Oscars meer winnen in die 10 jaar, of sturen ze die dan per pakketpost?quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:14 schreef Gehrman het volgende:
Will Smith komende tien jaar niet welkom bij Oscars na klap aan Chris Rock
De Academy of Motion Pictures Arts and Sciences heeft besloten dat Will Smith de komende tien jaar niet meer welkom is bij de uitreiking van de Oscars of enig ander evenement van de organisatie achter de filmprijzen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-klap-aan-chris-rock
[ afbeelding ]
Voor 1 klap?! Nogal overdreven, zeker voor iemand die verder weinig fout gedrag heeft vertoond. Er zitten in die zaal ergere figuren, maar die zijn gewoon welkomquote:Op vrijdag 8 april 2022 21:14 schreef Gehrman het volgende:
De Academy of Motion Pictures Arts and Sciences heeft besloten dat Will Smith de komende tien jaar niet meer welkom is bij de uitreiking van de Oscars of enig ander evenement van de organisatie achter de filmprijzen.
[ afbeelding ]
Nou ja, het is niet dat hij 10 jaar gevangenisstraf heeft gekregen. Daarnaast was het een flinke harde klap, die man is 57 jaar oud, hij had hem daarmee dood kunnen slaan. Hij mag blij zijn dat Chris hier bovenop geen aangifte heeft gedaan.quote:Op vrijdag 8 april 2022 22:30 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Voor 1 klap?! Nogal overdreven, zeker voor iemand die verder weinig fout gedrag heeft vertoond. Er zitten in die zaal ergere figuren, maar die zijn gewoon welkom
Ik ben tegen racisme.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:14 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Dat gedrag vertoonde ze ook tijdens een evenement verzorgd door de Academy?quote:Op vrijdag 8 april 2022 22:30 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Voor 1 klap?! Nogal overdreven, zeker voor iemand die verder weinig fout gedrag heeft vertoond. Er zitten in die zaal ergere figuren, maar die zijn gewoon welkom
Wie?quote:Op vrijdag 8 april 2022 23:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat gedrag vertoonde ze ook tijdens een evenement verzorgd door de Academy?
Ik niet.quote:
Geen idee wie er zat maar 10 jaar voor zoiets is best overdreven.quote:Op vrijdag 8 april 2022 22:30 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Maanden moeten oefenen voor deze scenequote:Op zaterdag 30 juli 2022 17:27 schreef Viv het volgende:
Will Smith heeft gisteren een video geüpload waarin hij voor het eerst sinds de Oscars ingaat op het incident en excuses maakt:
Heb je wel gekeken? Hij zegt toch dat hij dat heeft gedaan, maar dat Chris heeft aangegeven niet klaar te zijn om te praten. De bal ligt nu bij Chris, hij zoekt toenadering als hij daar aan toe is.quote:Op zondag 31 juli 2022 06:19 schreef KillerBee4ever het volgende:
Misschien moet ie eens zijn 'excuses' direct richten tot meneer Rock, en niet via de media.
Persoonlijke excuses, dus zonder de media erbij te betrekken, komt imho veel oprechter en serieuzer over.
Via media kanalen je excuses aanbieden is gewoon slappe hap, en toont eigenlijk alleen maar aan dat ie zijn hachje probeert te redden ten overstaan van miljoenen...
Misschien wil hij verder met z'n leven en heeft hij geen zin om allerlei interviews te geven, juist omdat hij nog niet met Chris heeft kunnen praten. Dus maakt hij via deze weg een soort statement.quote:Op zondag 31 juli 2022 08:19 schreef KillerBee4ever het volgende:
Blijft mijn punt nog steeds staan: waarom moet hij dit in de media verkondigen dat hij dit gedaan heeft? Wat is hier het nut van? Waarom moeten wij dit weten??
Hij zet deze zaak alleen nog maar meer onnodig onder druk, door deze 'update' via de media te delen, het is gewoon niet nodig om met miljoenen te delen, dat meneer Rock er nog niet aan toe is om te praten (no pressure at all hoor!).
Het enige (en juiste) moment dat ik zie om de media hierin te betrekken, is achteraf, als ALLES is uitgesproken en hersteld tussen beide heren, dan kunnen ze er SAMEN een mooi verhaaltje van maken, waar ze dan ook beiden achter staan.
Lekker makkelijk. Dan probeer je het later nogmaals.quote:Op zondag 31 juli 2022 07:08 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Heb je wel gekeken? Hij zegt toch dat hij dat heeft gedaan, maar dat Chris heeft aangegeven niet klaar te zijn om te praten. De bal ligt nu bij Chris, hij zoekt toenadering als hij daar aan toe is.
Dan had hij zijn hand niet moeten gebruiken. Geen medelijden met Will.quote:Op zondag 31 juli 2022 08:36 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Misschien wil hij verder met z'n leven en heeft hij geen zin om allerlei interviews te geven, juist omdat hij nog niet met Chris heeft kunnen praten. Dus maakt hij via deze weg een soort statement.
Hij zal wel projecten hebben lopen die verder moeten. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal PR en commercie.
Maar dit is allemaal speculatie van mijn kant.
Wat een nietszeggend geregisseerd PR optreden zeg. Nahquote:Op zaterdag 30 juli 2022 17:27 schreef Viv het volgende:
Will Smith heeft gisteren een video geüpload waarin hij voor het eerst sinds de Oscars ingaat op het incident en excuses maakt:
Als iemand zegt dat hij niet wil praten heb je dat te respecteren en ga je niet blijven aandringen.quote:Op zondag 31 juli 2022 09:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Lekker makkelijk. Dan probeer je het later nogmaals.
Ik zeg nergens dat ik medelijden heb. Ik geef een mogelijke verklaring voor dit filmpje.quote:Op zondag 31 juli 2022 09:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dan had hij zijn hand niet moeten gebruiken. Geen medelijden met Will.
Er is een verschil in aandringen en een jaar later nog eens proberen.quote:Op zondag 31 juli 2022 09:41 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat hij niet wil praten heb je dat te respecteren en ga je niet blijven aandringen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |