Je hoeft maar ongeveer een factor van 1,3x meer plantaardige eiwitten te consumeren om dat te compenseren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:53 schreef Complotwappie het volgende:
Slecht nieuws. Proteïne wordt het beste opgenomen uit vlees (en zuivel). Iig niet goed uit plantaardige zooi.
Megastallen met kippen zijn relatief weinig schadelijk voor het milieu, maar daar houdt het niet op natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hoeft maar ongeveer een factor van 1,3x meer plantaardige eiwitten te consumeren om dat te compenseren.
En als je toch vlees wil blijven eten, kijk dan eens naar pluimvee. Daar is maar zo'n 3 kilo voer nodig per kilo vlees, dat scheelt een factor 4 met rundvlees. Of tik eens een eitje.
Nu al?quote:
Als dat voordeel zo evident was, hadden we geen beleid nodig lijkt mijquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:15 schreef Tijger_m het volgende: [..] Nou, in dit geval is het meer kaviaar dan, denk ik, want als een goede gezondheid geen stroop is dan weet ik niet wat wel stroop is
![]()
Ik heb nu al moeite om een beetje aan de aanbevolen hoeveelheid eiwitten voor een actieve sporter te komen. Tis goed.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hoeft maar ongeveer een factor van 1,3x meer plantaardige eiwitten te consumeren om dat te compenseren.
En als je toch vlees wil blijven eten, kijk dan eens naar pluimvee. Daar is maar zo'n 3 kilo voer nodig per kilo vlees, dat scheelt een factor 4 met rundvlees. Of tik eens een eitje.
95% van de bevolking is geen "actieve sporter", dus betrek niet alles op jezelf.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nu al moeite om een beetje aan de aanbevolen hoeveelheid eiwitten voor een actieve sporter te komen. Tis goed.
Ik ben er straks wel de dupe van.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
95% van de bevolking is geen "actieve sporter", dus betrek niet alles op jezelf.
Nee, begrijp ik. Je moet het meer in vergelijking zien met varkens, koeien, geiten en schapen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Megastallen met kippen zijn relatief weinig schadelijk voor het milieu, maar daar houdt het niet op natuurlijk.
Als de prijs niet klopt of een andere supermarkt heeft het goedkoper dan krijg je het gratis.quote:
De bullshit is een groot probleem ja, daarom minder vlees eten aanmoedigenquote:
Man, man, weet je niet dat schnitzel kalf of varken moet zijn? Pfft.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:38 schreef Nattekat het volgende:
* Nattekat nog een heerlijk kipschnitzeltje naar binnen gooit
Ja, door alternatieven goedkoper te maken, niet vlees nog duurderquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
De bullshit is een groot probleem ja, daarom minder vlees eten aanmoedigen
Vooral plofkip.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, begrijp ik. Je moet het meer in vergelijking zien met varkens, koeien, geiten en schapen.
Dan scoort pluimvee relatief hoog t.o.v. het benodigde voedsel om 1 kilo vlees te kweken.
Gewoon verbieden, alleen nog toestaan voor de elitequote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:30 schreef sp3c het volgende:
kipschnitzel is wel echt heel matig hoor, zeker die kant en klare bullshit
daarop mag de belasting best omhoog
precies, laat die er maar van 'genieten'quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gewoon verbieden, alleen nog toestaan voor de elite
Nogmaals, ik bepaal zelf wel wat ik eet en wanneer.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
De bullshit is een groot probleem ja, daarom minder vlees eten aanmoedigen
Als je maar betaalt is er ook niets aan de hand. Zoals bij alles, eigenlijk. Gek hoe dat werkt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nogmaals, ik bepaal zelf wel wat ik eet en wanneer.
Ja heel gek.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Als je maar betaalt is er ook niets aan de hand. Zoals bij alles, eigenlijk. Gek hoe dat werkt.
Dat is wel weer een enorme overdrijvingquote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:00 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ja heel gek.
Wat ook gek is, is hoe de overheid denkt de leefstijl van een vegetariër door iemands strot te drukken. Heel gek.
Stelletje dwazen.
Nee, want je kan de benzine die dat kost helemaal niet betalenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:56 schreef koffiekoekjes het volgende:
Alles is straks zo duur dat het zelfs vanuit Utrecht nog aantrekkelijk gaat worden om in Duitsland of België te shoppen
Als die vleestaks straks zo hoog wordt opgedreven, dan is het geen overdrijving meer voor een hele hoop mensen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel weer een enorme overdrijving
Er is nog niet eens een vleestaks of zelfs maar een voorstel daarvoor en jij doet net alsof het om 120 euro voor een ons biefstuk gaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:06 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Als die vleestaks straks zo hoog wordt opgedreven, dan is het geen overdrijving meer voor een hele hoop mensen.
ik ga altijd met de trein, pak ik gelijk een potje Kolner Haie meequote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, want je kan de benzine die dat kost helemaal niet betalen
Alles wordt duurder, he? Dus ook de treinquote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ga altijd met de trein, pak ik gelijk een potje Kolner Haie mee
lekker man
nee die nietquote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles wordt duurder, he? Dus ook de trein
En?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is nog niet eens een vleestaks of zelfs maar een voorstel daarvoor en jij doet net alsof het om 120 euro voor een ons biefstuk gaat.
'Maar' 30% meer.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dit, en die stemmers moeten hier niet komen klagen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:20 schreef Gehrman het volgende:
D66 bestuurt defacto dit land. Rutte heeft flink voorover gebukt tijdens de formatie.
In Duitsland snappen ze het tenminste. Het OV ziek subsidiëren en mensen die alsnog rijden het meerendeel laten betalen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles wordt duurder, he? Dus ook de trein
Ik eet amper vlees maar dit soort kortzichtig beleid van alsmaar overal belastingen omhoog gooien vind ik wel enigszins verwerpelijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, en die stemmers moeten hier niet komen klagen.
Vlees uur de supermarkt is al jaren niet te eten dus prima.
Die ijshockeyclub? Hoe stoppen ze die in een potje dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ga altijd met de trein, pak ik gelijk een potje Kolner Haie mee
lekker man
De overheid zou ook de kosten van veeteelt kunnen doorberekenen in het eten ipv alles subsidiëren, dan was je nog veel verder van huis.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:00 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ja heel gek.
Wat ook gek is, is hoe de overheid denkt de leefstijl van een vegetariër door iemands strot te drukken. Heel gek.
Stelletje dwazen.
Zijn we het toch eens eens.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Vlees uur de supermarkt is al jaren niet te eten dus prima.
tegen Berlijn laten spelenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die ijshockeyclub? Hoe stoppen ze die in een potje dan?
Ja als een extremist gaan denken. Dat schiet lekker op.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De overheid zou ook de kosten van veeteelt kunnen doorberekenen in het eten ipv alles subsidiëren, dan was je nog veel verder van huis.
Onder druk wordt alles vloeibaar?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die ijshockeyclub? Hoe stoppen ze die in een potje dan?
Niks extreems aan, maar geeft wel aan dat de overheid het vlees momenteel vooral extreem goedkoop houdt ipv iets anders doet.quote:
Geloof je het zelf?quote:Het is de bedoeling dat de opbrengst van zo'n heffing deels wordt teruggesluisd naar veehouders en kan worden gebruikt voor de verduurzaming van bedrijven.
Deze overheid en iets omlaag doenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:47 schreef probeer het volgende:
Verder ... Vlees een paar procent meer btw, zou ik niet erg vinden als groenten en proteïne-alternatieven dan maar omlaag gaan.
Ik eet graag vlees, maar zie ook wel in dat dat echt niet elke dag hoeft.
Je vindt pakweg 5 euro voor 1 pond rundergehakt goedkoop?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Niks extreems aan, maar geeft wel aan dat de overheid het vlees momenteel vooral extreem goedkoop houdt ipv iets anders doet.
Ja, dat is nou echt goedkoop, als je weet hoeveel landbouwgrond, ontbossing en ontwatering er nodig is om dat allemaal voor die prijs daar te krijgen. Op 1 pond rundergehakt zit megaveel subsidie en de samenleving betaalt alle verborgen kosten ook nog eens.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:03 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je vindt pakweg 5 euro voor 1 pond rundergehakt goedkoop?
Als noodoplossing om te voorkomen dat mensen op straat komen te staan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij is net de belasting op energie voor huishoudens verlaagd voor 2022.
Nee, dat is de extra steun aan de minima. De verlaging van de energiebelasting geld voor iedereen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:11 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als noodoplossing om te voorkomen dat mensen op straat komen te staan.
In een van de rijkste landen van de wereld.
Helaas zijn het niet alleen meer de minima die hun vaste lasten niet meer kunnen opbrengen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is de extra steun aan de minima. De verlaging van de energiebelasting geld voor iedereen.
'megaveel subsidie'quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, dat is nou echt goedkoop, als je weet hoeveel landbouwgrond, ontbossing en ontwatering er nodig is om dat allemaal voor die prijs daar te krijgen. Op 1 pond rundergehakt zit megaveel subsidie en de samenleving betaalt alle verborgen kosten ook nog eens.
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:19 schreef Rock92 het volgende:
Ik vind mooi.
Ga voor de gein zelf zo'n dier afslachten en ontleden. Zul je zien dat er weinig vleeseters overblijven.
Daar vergis je je in. Als er niks meer te eten is, is die stap zo gemaakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:19 schreef Rock92 het volgende:
Ik vind mooi.
Ga voor de gein zelf zo'n dier afslachten en ontleden. Zul je zien dat er weinig vleeseters overblijven.
Echt wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Daar vergis je je in. Als er niks meer te eten is, is die stap zo gemaakt.
Er is nog genoeg te eten zonder elke dag vlees.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als er niks meer te eten is...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:22 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Oh no, een belangrijke voedingsbron is in jouw ogen goedkoop.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, dat is nou echt goedkoop, als je weet hoeveel landbouwgrond, ontbossing en ontwatering er nodig is om dat allemaal voor die prijs daar te krijgen. Op 1 pond rundergehakt zit megaveel subsidie en de samenleving betaalt alle verborgen kosten ook nog eens.
Eieren en zuivel zijn goedkope alternatieven. Vis en vega vlees is helaad nig te duur.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:30 schreef Cupfighter het volgende:
Ik wil best geen vlees eten, geen probleem hoor, maar maak dat dan betaalbaar
Denk niet dat ik het lang volhoud op eieren en zuivel, vega vlees is soms in de aanbiedingquote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:33 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Eieren en zuivel zijn goedkope alternatieven. Vis en vega vlees is helaad nig te duur.
Allergisch voor melk dus dat gaat 'm niet worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:33 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Eieren en zuivel zijn goedkope alternatieven. Vis en vega vlees is helaad nig te duur.
Vlees is ook gewoon lekker. Mrja in de huidige tijd van geest not done om met zn alle vet veel vlees te eten en de helft vN de productie te exporteren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:37 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Denk niet dat ik het lang volhoud op eieren en zuivel, vega vlees is soms in de aanbieding
Nou ja zeg. Waar denk je dat zuivel vandaan komt?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:33 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Nee inderdaad, ik kan lekker dingen doen met echt stoofvlees, vers gehakt en ossenhaas.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn we het toch eens eens.
Opgespoten kip, waterig gehakt, biefstuk zonder enig vetweefsel.
Word ik niet blij van.
Dan wordt de zuivel en het vlees ook flink duurder, dat snapt iedereen hopelijk toch ook wel? Ik ben er overigens helemaal voor want de manier waarop de supermarkten de boeren afknijpen op prijs is bij de beesten af.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nou ja zeg. Waar denk je dat zuivel vandaan komt?
Geef boeren een eerlijke prijs voor hun melk, dan worden ze niet gedwongen zo extreem efficiënt te werken en kun je grasland combineren met natuur, zou ik zeggen... Maar dan nemen boeren in het buitenland het over.
Niemand zegt dat mensen massaal aan de vleesvervangers moeten. Je kunt ook gewoon erwten, bonen, noten etc eten zonder dat ze zijn verwerkt tot nepvlees.quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:57 schreef TegendraadseTelg het volgende:
Die vleesvervangers zijn ook alles behalve gezond, staan stijf van de conserveringsmiddelen en het zout. Dat je vlees eten wilt verminderen om de gezondheid te bevorderen maar vervolgens die troep als alternatief naar voren schuift is lachwekkend.
Bovendien is het politieke zelfmoord om in een tijd van heftig stijgende voedselprijzen te gaan kijken naar een hogere belasting op voedsel. Had beter verwacht van CU.
quote:
Misschien moet je eens in een woordenboek kijken bij ‘vooruitgang’.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:10 schreef Heremeteit het volgende:
Prima idee, laat ze vooral al die kiloknallers onmogelijk maken. Vlees moet een luxe worden, een delicatesse. Dat Jan Modaal dan niet elke dag meer vlees kan eten is helemaal niet erg. Vroeger was het ook een luxe, en in veel landen is dit nu nog steeds het geval.
Ja, maar wanneer je het eens bent met de plannen van deze minister ben je medeschuldig voor de staatsontvoering van 1125 kinderen. Ik kies dus maar gewoon voor lekker een stukje vlees eten en dagelijks een lekker koel glas melk nuttigen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:47 schreef Boussaadia het volgende:
En terecht. Wanneer je vlees, vis of zuivel gebruikt sta je achter dierenmishandeling.
Dat wordt door stevige opdringerige lieden/kwaaie slaven toch opgedrongen aan de maatschappij?quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:47 schreef Boussaadia het volgende:
En terecht. Wanneer je vlees, vis of zuivel gebruikt sta je achter dierenmishandeling.
Jij moet vlees eten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:47 schreef Boussaadia het volgende:
De argumenten zijn op zie ik? Team Vlees moet het ook vooral van 'het gevoel' hebben dus echt verbaasd ben ik niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 23:17 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
'megaveel subsidie'
Lees dit artikel eens door: https://eenvandaag.avrotr(...)r-jaar-aan-deze-sec/
Dus niet direct de boeren. Maar wordt wel als zodanig gezien omdat het allemaal onder het kopje 'landbouw' wordt geschaard. Zelfs het toerisme
Ontbossing en ontwatering?
Boerenfamilies die al tientallen jaren hetzelfde perceel land gebruiken om vlees- melkveeproductie te doen gelden.
Ontwatering gebeurt middels sloten naast een perceel weiland. Die de boeren zelf hebben uitgegraven.
Ben je überhaupt wel eens bij een boerenbedrijf geweest?
Het schijnt dat er ook plannen liggen om de veestapel in te krimpen. Heb je de discussie misschien over gemist?quote:Op woensdag 30 maart 2022 05:56 schreef 111210 het volgende:
Kansloze bedoeling weer, wij verplicht minder vlees eten maar wel zo veel vlees produceren zodat we het meeste kunnen exporteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |