Ook niet helemaal, daar is artikel 5 voor.quote:Op zondag 3 april 2022 16:45 schreef Gunner het volgende:
Deze angsthazen of slakken of andere definities die je ze toebedeeld mogen gewoon zich zo over de snelweg begeven. Jij vind dat niet leuk maar de wvw is het niet met je eens. Deal with it.
Klaar mee
Eens. Die minimum moeten kunnen en mogen rijden was dat ik mijn rijbewijs haalde nog 70, later is die 80 geweest en tot mijn verbazing is het nu zestig. Van mij mag dat wel terug naar tachtig. Puur als voertuig eis. Als je oom wat voor reden niet happy bent met tachtig lijkt me het een prima reden om langzamer te gaan zolang je niet overdrijft.quote:Op zondag 3 april 2022 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Eigenlijk een bizarre regel. imo zou er op een snelweg een minimumsnelheid moeten zijn, met als enige uitzondering weersomstandigheden of file.
Dan rij je maar over de provinciale wegen ipv de snelweg.quote:Op zondag 3 april 2022 17:35 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Eens. Die minimum moeten kunnen en mogen rijden was dat ik mijn rijbewijs haalde nog 70, later is die 80 geweest en tot mijn verbazing is het nu zestig. Van mij mag dat wel terug naar tachtig. Puur als voertuig eis. Als je oom wat voor reden niet happy bent met tachtig lijkt me het een prima reden om langzamer te gaan zolang je niet overdrijft.
Je mag gewoon 100 blijven rijden. Of het verstandig is is een tweede.quote:Om dat van weer af te laten hangen is erg lastig, De testosteron rijders vinden dat je met 150 meter zicht prima honderd moet rijden dan terwijl een ander dat toch wel erg beperkt zicht vind..
Daar is langzamer rijden nog veel hinderlijker dan op de snelweg.quote:Op zondag 3 april 2022 17:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan rij je maar over de provinciale wegen ipv de snelweg.
[..]
Daar kan je oom toch gewoon 80 rijden, ergo de toegestane max snelheid?quote:Op zondag 3 april 2022 17:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Daar is langzamer rijden nog veel hinderlijker dan op de snelweg.
Iemand die 90 rijdt op de rechterbaan gaat natuurlijk nooit een artikel 5 aan z’n broek krijgenquote:Op zondag 3 april 2022 16:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ook niet helemaal, daar is artikel 5 voor.
Klopt, maar als je daar aan het trutten bent wordt je echt wel van de snelweg gehaald als de politie je ziet, dat is al vaak genoeg bij wegmisbruikers geweest.quote:Op zondag 3 april 2022 17:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Iemand die 90 rijdt op de rechterbaan gaat natuurlijk nooit een artikel 5 aan z’n broek krijgen
Het zou een stuk prettiger discussiëren zijn als je het niet persoonlijk maakt. De reden waarom ik voor meer veiligheid in het verkeer ben is omdat ik elke week wel een keer op de fiets hachelijke momenten meemaak met automobilisten die niet op letten, de regels niet volgen of domme dingen doen.quote:Kom op mensen durf er een beeeetje objectief naar te kijken en hou je testosteron er buiten.
Als een vrachtwagen jou ondanks het inhaalverbod gaat inhalen omdat je hem in de weg rijdt en je dus de doorstroming verstoort, veroorzaak je hinder én onnodig gevaar, ben je volgens mij gewoon een bekeuring waard.quote:Op zondag 3 april 2022 15:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zolang ze niemand hinderen niet verboden en niet bekeurbaar. Nogmaals er is niet echt een minimumsnelheid. Dat sommigen de maximumsnelheid als minimumsnelheid zien is wat anders.
Als je wordt ingehaald door vrachtwagens die een geëikte digitale tachograaf hebben die begrensd is op 89.9 km per uur, rijd je bepaald geen 90, en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook geen 85.quote:Op zondag 3 april 2022 17:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Iemand die 90 rijdt op de rechterbaan gaat natuurlijk nooit een artikel 5 aan z’n broek krijgen
Kom op mensen durf er een beeeetje objectief naar te kijken en hou je testosteron er buiten. Over wat iemand van jullie wel of niet mag. Dat is allemaal niet relevant.
Dit ja. Dan rijdt diegene gewoon in de weg.quote:Op zondag 3 april 2022 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je wordt ingehaald door vrachtwagens die een geëikte digitale tachograaf hebben die begrensd is op 89.9 km per uur, rijd je bepaald geen 90, en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook geen 85.
Wacht ff, als een vrachtwagen gaat inhalen bij een inhaalverbod dan gaat de bekeuring naar degene die wordt ingehaald? Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.quote:Op zondag 3 april 2022 18:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als een vrachtwagen jou ondanks het inhaalverbod gaat inhalen omdat je hem in de weg rijdt en je dus de doorstroming verstoort, veroorzaak je hinder én onnodig gevaar, ben je volgens mij gewoon een bekeuring waard.
Je veroorzaakt een overtreding van iemand anders door hem te irriteren.. helaas gebeurt het in dat soort gevallen inderdaad vaak andersom, maar op mijn werk leer ik altijd dat je gevaar moet aanpakken bij de bron, en niet domweg de symptomen moet gaan bestrijden. In het geval van die vrachtwagen zal die inderdaad de prent wel krijgen ja. Helaas maar waar.quote:Op zondag 3 april 2022 19:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wacht ff, als een vrachtwagen gaat inhalen bij een inhaalverbod dan gaat de bekeuring naar degene die wordt ingehaald? Dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.
Indien een agent zo'n situatie op heterdaad zou observeren, en het een "goede" agent is: nee.quote:Op zondag 3 april 2022 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als iemand je kilometerslang zit te irriteren door links te blijven plakken terwijl dat niet hoeft, en je haalt hem rechts in, weet je ook wie de prent gaat krijgen toch?
Nog nooit meegemaakt, wel al een paar keer gezien dat een gefrustreerde rechts inhaler van de weg getrokken werd.. om de een of andere reden is of -was de boete voor rechts inhalen ook altijd een fiks stuk hoger dan voor het 'niet rechts houden'. Dat zou andersom moeten zijn imho, en er zou gehandhaafd moeten worden op die linkshangers, niet op de rechts inhalers..quote:Op maandag 4 april 2022 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Indien een agent zo'n situatie op heterdaad zou observeren, en het een "goede" agent is: nee.
Want dan zou hij of zij ook moeten constateren dat de linksplakker hinderlijk rijgedrag vertoont, je hoort immers gewoon zoveel mogelijk rechts te rijden.
Dus iemand die "kilometers lang" onnodig links rijdt krijgt net zo hard die prent.
quote:Op maandag 4 april 2022 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt, wel al een paar keer gezien dat een gefrustreerde rechts inhaler van de weg getrokken werd.. om de een of andere reden is of -was de boete voor rechts inhalen ook altijd een fiks stuk hoger dan voor het 'niet rechts houden'. Dat zou andersom moeten zijn imho, en er zou gehandhaafd moeten worden op die linkshangers, niet op de rechts inhalers..
Ik denk dat het probleem zit in het feit dat de rechts inhalende auto opvalt, en die linkshanger niet.
Dan krijg je altijd weer de uitleg dat linksplakken hinderlijk is, en rechts inhalen gevaarlijk.quote:Op maandag 4 april 2022 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Indien een agent zo'n situatie op heterdaad zou observeren, en het een "goede" agent is: nee.
Want dan zou hij of zij ook moeten constateren dat de linksplakker hinderlijk rijgedrag vertoont, je hoort immers gewoon zoveel mogelijk rechts te rijden.
Dus iemand die "kilometers lang" onnodig links rijdt krijgt net zo hard die prent.
Als je uiterst rechts rijdt en niet de maximum snelheid overschrijdt doe je in principe niks fout.quote:Op maandag 4 april 2022 11:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan krijg je altijd weer de uitleg dat linksplakken hinderlijk is, en rechts inhalen gevaarlijk.
Dus nee, ik geloof er niet in. Maar ik ga de discussie graag een keer met een agent aan die mij aanhoudt voor rechts inhalen
Je gaat het per definitie niet winnen wdb van een agent.quote:Op maandag 4 april 2022 11:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan krijg je altijd weer de uitleg dat linksplakken hinderlijk is, en rechts inhalen gevaarlijk.
Dus nee, ik geloof er niet in. Maar ik ga de discussie graag een keer met een agent aan die mij aanhoudt voor rechts inhalen
Ik kan het niet meer met je eens zijnquote:Op maandag 4 april 2022 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je gaat het per definitie niet winnen wdb van een agent.
Rechts inhalen is helemaal niet gevaarlijk.. zelfde rijstrook als de linker, en of je nou links invoegt of rechts invoegt, de handeling is gelijk.. en de drogreden dat mensen dat niet 'verwachten' gaat ook nergens over, want die kansloze heeft heus in de peiling dat hij de boel ophoudt.. het wordt pas 'risicovol' als hij gaat reageren op jouw aktie door hetzij zijn auto naar rechts te pleuren om je te blokkeren of van de weg te drukken of gas gaat geven om jou te belemmeren om voor hem te komen..
In geval 1 verandert hij van rijstrook en dan zijn daar regels voor en dan is hij echt gewoon fout, is sws een artikel 5 als hij je afsnijdt. Tevens toont dat ook meteen de moedwil van zijn linkshangen aan.
In het andere geval gaat hij bumperkleven bij een eventuele voorganger, en wederom toont dat aan dat hij moedwillig de boel zit te traineren.. het feit dat jij genoeg ruimte hebt om er rechts langs te kunnen en dan ook nog voor hem kan invoegen, toont duidelijk aan dat Mr. Lefty daar ook had kunnen (en moeten) rijden.
Als de rechts inhaler geen gekke dingen heeft gedaan en een dashcam heeft die duidelijk aantoont dat er kilometers lang wordt gehinderd en hij geduld heeft betracht, durf ik daarmee naar de rechter als je een bon krijgt voor rechts inhalen.
Was zeker veel lager, 150 tov 250 euro. Dit jaar iets meer gelijkgetrokken... onnodig links 220 en rechts inhalen 250. Ik zou er akkoord mee gaan als ik die 250 moet betalen maar die linkshanger 220 zo erg haat ik zequote:Op maandag 4 april 2022 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt, wel al een paar keer gezien dat een gefrustreerde rechts inhaler van de weg getrokken werd.. om de een of andere reden is of -was de boete voor rechts inhalen ook altijd een fiks stuk hoger dan voor het 'niet rechts houden'. Dat zou andersom moeten zijn imho, en er zou gehandhaafd moeten worden op die linkshangers, niet op de rechts inhalers..
Ik denk dat het probleem zit in het feit dat de rechts inhalende auto opvalt, en die linkshanger niet.
Blijft wel raar dat je voor de oorzaak minder moet betalen dan voor het gevolg.quote:Op maandag 4 april 2022 12:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Was zeker veel lager, 150 tov 250 euro. Dit jaar iets meer gelijkgetrokken... onnodig links 220 en rechts inhalen 250. Ik zou er akkoord mee gaan als ik die 250 moet betalen maar die linkshanger 220 zo erg haat ik ze
Ja maar als iemand bij je inbreekt en je slaat hem tot hij vloeibaar moet eten krijg je ook een hogere strafquote:Op maandag 4 april 2022 12:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijft wel raar dat je voor de oorzaak minder moet betalen dan voor het gevolg.
Wat een rare opmerking. Dat gevolg is een bewuste actie.quote:Op maandag 4 april 2022 12:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijft wel raar dat je voor de oorzaak minder moet betalen dan voor het gevolg.
Je mag gepaste zelfverdediging gebruiken zonder dat dat straf oplevert. Ja, als je overdrijft en er geen gevaar was, dan krijg je 'n straf. Als 'ie wegrent en je gaat er achteraan om 'm tot moes te slaan dan ook.quote:Op maandag 4 april 2022 12:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar als iemand bij je inbreekt en je slaat hem tot hij vloeibaar moet eten krijg je ook een hogere straf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |