abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2022 @ 10:16:49 #1
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
  maandag 28 maart 2022 @ 10:17:27 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204249468
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 09:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nogal een opsomming!
Bijna half miljoen in spionnennetwerk in diverse gradaties, tot op regeringsniveau!
Een half miljoen is niets. Daar kan je net 3 middelmatige ambtenaren voor aan het werk houden. Geen compleet spionnennetwerk opbouwen :') .
  maandag 28 maart 2022 @ 10:22:07 #3
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204249503
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:15 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Minister, niet ministers.
En het staat in een Duitse krant. Aan zelfkritiek ontbreekt het de Duitsers niet.
En onder de streep heeft de EU fors bijgedragen, niet alleen Duitsland. Je kan Barbertje wel willen laten gangen, maar dan hangt Nederland er toch naast.

En als je echt denkt dat Oekraïne het maar kort volhoudt, zou je die eapens in feite aan Rusland leveten.
Ik vind het behoorlijk tegenvallen. Die tweet, van normale duitsers die zich schamen, is niet de enige, dat geluid klinkt best hard. En ook komend van kranten. Maar van de regering, krijg ik niet de indruk dat dit erg land.

Waar wij ons schuldig aan hebben gemaakt, is onze legers kapot bezuinigen, russisch gas is maar ongeveer 15% van wat we gebruiken.
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 10:30:04 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204249568
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 09:54 schreef nixxx het volgende:

[..]
De heilige stoel ook.. waar moet de paus nu mee bombarderen?
In je hoofd is dit vast een goed grapje maar ik snap hem totaal niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204249615
twitter
pi_204249646
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vind het behoorlijk tegenvallen. Die tweet, van normale duitsers die zich schamen, is niet de enige, dat geluid klinkt best hard. En ook komend van kranten. Maar van de regering, krijg ik niet de indruk dat dit erg landt.

Waar wij ons schuldig aan hebben gemaakt, is onze legers kapot bezuinigen, russisch gas is maar ongeveer 15% van wat we gebruiken.
Minder gas, dus minder schuldig? Ook alleen maar omdat die oorlog daartussen is gekomen. Duitsland voor 65% schuldig en wij maar voor 15%? En de kunstmest en de producten uit de mijnbouw die Nederland afnam, gaan die ook ergens op de weegschaal?

En Biden, die met zijn « for Gods sake, this man can not remain in power » zei wat velen roerend met hem eens waren, moet zich nu naar alle kanten toe verontschuldigen voor deze woorden, die aan alle kanten op verschillende manieren worden uitgelegd. Ik vind het niet zo vreemd dat regeringen op hun tong bijten en 6 keer nadenken voor ze iets zeggen.
Wij kunnen hier vrijuit praten, op twitter kan je bijna alles zeggen wat je wil, maar hoe hoger je komt, hoe vaker woorden consequenties hebben.

En blijft staan dat als Rusland echt binnen één dag Oekraïne had veroverd, de geleverde wapens rechtstreeks naar Poetin waren gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat die gedachte niet zwaar meegewogen heeft.
Alles is niet zwart-wit.
pi_204249711
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:34 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Hoe lang zou het duren om die stad weer op te bouwen?
(ervan uitgaande dat geld/materiaal geen issue zal zijn)
  maandag 28 maart 2022 @ 10:46:26 #9
6484 ExTec
pi_204249724
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Minder gas, dus minder schuldig? Ook alleen maar omdat die oorlog daartussen is gekomen. Duitsland voor 65% schuldig en wij maar voor 15%? En de kunstmest en de producten uit de mijnbouw die Nederland afnam, gaan die ook ergens op de weegschaal?
Ik neem duitsland zijn haar gasgebruik niet eens echt kwalijk. Niemand wil in een wereld leven, waarin we letterlijk allemaal weer op onszelf zijn terug geworpen. Daar verliest iedereen bij.

Dus het gaat mij wat ver om te zeggen die iedereen en z'n moeder die ooit gehandeld heeft met rusland nu schuldig is.

Ontstellende toondoofheid, eerst applaudisseren voor Zelensky, en naadloos over gaan tot de orde van de dag, waar we ons dagelijkse jarigen even feliciteren, en daadwerkelijk eerder tegen Zelensky zeggen dat wapens geen zin hebben, want je hebt nog een paar uur :') vind ik extreem kwalijk.

Zoals individuele duitsers en kranten opmerkte, "we kunnen nog geeneens goed fake-support geven".

quote:
En blijft staan dat als Rusland echt binnen één dag Oekraïne had veroverd, de geleverde wapens rechtstreeks naar Poetin waren gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat die gedachte niet zwaar meegewogen heeft.
Alles is niet zwart-wit.
Al behandeld hé:

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 09:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan stuur je wapens, en houd je vinger aan de pols, zodat convoy kan omdraaien bij de poolse grens als regime daadwerkelijk gevallen is?

Wat je zelf zegt; stroperig & slakkerig NL zag geen probleem.
En so what als 1 of meerdere ladingen dan per abuis in russische handen zouden vallen. Zou dat uitmaken? Nee.
pi_204249832
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:45 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Hoe lang zou het duren om die stad weer op te bouwen?
(ervan uitgaande dat geld/materiaal geen issue zal zijn)
Ik denk minstens 10 jaar.

Als ik naar Azerbeidzjan kijk.
Ze hebben 7 gebieden met daarin 500 dorpen en steden heroverd. Alles was met de grond gelijk gemaakt. In totaal 150.000 woningen.
Na 2 jaar wederopbouw zijn ze nu nog steeds bezig met het aanleggen van infrastructuur en het ontmijnen. Er liggen een miljoen mijnen en het ontmijnen gaat in totaal 5 jaar duren. Tot nu toe zijn er hooguit 2000 woninen gebouwd. Azerbeidzjan raamt de kosten op 50 miljard

Bij Mariopol hebben Russen nu ook heel veel mijnen gelegd met speciaal daarvoor gebouwde machines. En er liggen nog een hoop onontplofte bommen en raketten. Het ontmijnen en de infrastructuur herstellen kan nog vele jaren duren.

Alleen in Mariopol is de bevolking al 500.000. Dus daar waren ook ongeveer 150.000 woningen. De schade zal ook 50 miljard zijn. En dat is alleen in Mariopol. De totale schade is misschien 300 miljard euro. Al het Russische geld waar beslag op is gelegd moet naar Oekraïne.
pi_204249877
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik neem duitsland zijn haar gasgebruik niet eens echt kwalijk. Niemand wil in een wereld leven, waarin we letterlijk allemaal weer op onszelf zijn terug geworpen. Daar verliest iedereen bij.

Het is absoluut enorm schadelijk dat Du voor 65% afhankelijk is van Russisch gas, dit heeft echt jaren geduurd en de bouw van een enorme pijpleiding om zover te komen.

Tenminste zo kijk ik ernaar.
Vakman pur sang
  maandag 28 maart 2022 @ 11:03:47 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204249891
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus het gaat mij wat ver om te zeggen die iedereen en z'n moeder die ooit gehandeld heeft met rusland nu schuldig is.
Met de kennis van nu op zijn minst erg naief? Wie financieert er nu vrijwillig een dictatoriale buurman met ambities voor invasie van Europees grondgebied? Er zijn alternatieven voor het jarenlang uitbouwen van de afhankelijkheid van Russische fossiele brandstoffen.

En nee Duitsland is idd niet de enige 'schuldige', maar wel een grote drijfveer achter de Ruslandpolitiek van de EU en nu een van de meest van Rusland afhankelijke grote spelers in Europa.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 11:07:53 #13
8781 crew  Frutsel
pi_204249928
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
Met de kennis van nu op zijn minst erg naief?
en dat is nog zwak uitgedrukt, dit had je 10-20 jaar geleden kunnen zien aankomen.
  maandag 28 maart 2022 @ 11:13:05 #14
6484 ExTec
pi_204249985
quote:

[..]
Met de kennis van nu op zijn minst erg naief?
Zeker, Captain Hindsight ;)

Leuke factor in deze is de hand van onze "Groene" partijen. Die gillen als speenvarkens, als ze gewezen worden op dat zelfs het hele land volgooien met windmolens niet genoeg gaat zijn, en we toch eens aan atoom moeten gaan denken.

En in duitsland vertaalde zich dat naar dat russisch gas dan maar als groen aangemerkt moest worden.
  Overall beste user 2022 maandag 28 maart 2022 @ 11:14:41 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204249998
quote:

[..]
Wie financieert er nu vrijwillig een dictatoriale buurman met ambities voor invasie van Europees grondgebied? Er zijn alternatieven voor het jarenlang uitbouwen van de afhankelijkheid van Russische fossiele brandstoffen.

Degenen die fossiele brandstoffen goed vinden en groene energie maar voor hippies en boomknuffelaars.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 28 maart 2022 @ 11:20:44 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204250062
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
In je hoofd is dit vast een goed grapje maar ik snap hem totaal niet
Nou, dat de heilige stoel de conventie over clustermunitie ook geratificeerd heeft.. ehm.. ja, leuk… om met Stalin te spreken, hoeveel divisies heeft de paus?

Misschien beter post 270 van Lospedrosa kunnen quoten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 28 maart 2022 @ 11:20:58 #17
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204250064
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Degenen die fossiele brandstoffen goed vinden en groene energie maar voor hippies en boomknuffelaars.
Ik denk niet dat alles wat wordt geïmporteerd uit Rusland, zomaar even te vervangen is met duurzame alternatieven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 maandag 28 maart 2022 @ 11:26:48 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204250121
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk niet dat alles wat wordt geïmporteerd uit Rusland, zomaar even te vervangen is met duurzame alternatieven.
De onzichtbare hand van de markt lost dat uiteraard wel op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 11:29:11 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204250147
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:20 schreef nixxx het volgende:

[..]
Nou, dat de heilige stoel de conventie over clustermunitie ook geratificeerd heeft.. ehm.. ja, leuk… om met Stalin te spreken, hoeveel divisies heeft de paus?

Oeh!

Scherp, 10/10
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 28 maart 2022 @ 11:29:34 #20
6484 ExTec
pi_204250149
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
De onzichtbare hand van de markt lost dat uiteraard wel op.
Lekker zurig,

Maar vooruit, maak mij wijzer, wat is dan het groene alternatief dat maakt dat we instant van putin z'n gas af kunnen?

Molens gaat hem niet worden. Zonnepanelen, die nu al ons elektriciteitsnet doen kraken, ook niet.
pi_204250166
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze hebben juist het enige alternatief weggestemd/weggedaan. Kern energie.
Duitsland zit al aan de Max wind/zon
Vakman pur sang
pi_204250174
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:20 schreef nixxx het volgende:

[..]

Op zich waar maar in theorie heeft hij 1,5 miljard mensen waar hij invloed op heeft.
Daarvan zullen er zeker 100 miljoen radicale katholieke zijn.

Ander nieuws trouwens:

https://web.archive.org/w(...)stment-russia-dodge/

quote:
Chinese oil and gas company cancels $500m investment in Russia
The state-run Sinopec Group realised a senior figure at Sibur was an ally of Vladimir Putin and has therefore decided to press hold on plans.

....

But the Chinese government is said to be concerned about facing sanctions itself and is encouraging companies to urr on the side of caution when dealing with Russia.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204250177
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ze hebben juist het enige alternatief weggestemd/weggedaan. Kern energie.
Duitsland zit al aan de Max wind/zon
Het is niet het enige alternatief, hoe kom je daar bij?!

Verder wel eens dat het dom was en is om nucleair maar te sluiten als haastige reactie op een ramp.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  maandag 28 maart 2022 @ 11:36:16 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204250207
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Op zich waar maar in theorie heeft hij 1,5 miljard mensen waar hij invloed op heeft.
Daarvan zullen er zeker 100 miljoen radicale katholieke zijn.

Ander nieuws trouwens:

https://web.archive.org/w(...)stment-russia-dodge/
[..]

DEUS VULT!!

Slim van de chinezen trouwens. Nu even laten bungelen, kan je altijd later nog besluiten te investeren als sancties opgeheven zijn of als je het risico wel wilt lopen… krijg je nog meer waar voor je geld ook of betere voorwaarden, want dan zal Rusland nog wel verder aan de bedelstaf geraakt zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 28 maart 2022 @ 11:36:20 #25
6484 ExTec
pi_204250208
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het is niet het enige alternatief, hoe kom je daar bij?!

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:29 schreef ExTec het volgende:

Maar vooruit, maak mij wijzer,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')