Een half miljoen is niets. Daar kan je net 3 middelmatige ambtenaren voor aan het werk houden. Geen compleet spionnennetwerk opbouwenquote:Op maandag 28 maart 2022 09:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nogal een opsomming!
Bijna half miljoen in spionnennetwerk in diverse gradaties, tot op regeringsniveau!
Ik vind het behoorlijk tegenvallen. Die tweet, van normale duitsers die zich schamen, is niet de enige, dat geluid klinkt best hard. En ook komend van kranten. Maar van de regering, krijg ik niet de indruk dat dit erg land.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:15 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Minister, niet ministers.
En het staat in een Duitse krant. Aan zelfkritiek ontbreekt het de Duitsers niet.
En onder de streep heeft de EU fors bijgedragen, niet alleen Duitsland. Je kan Barbertje wel willen laten gangen, maar dan hangt Nederland er toch naast.
En als je echt denkt dat Oekraïne het maar kort volhoudt, zou je die eapens in feite aan Rusland leveten.
In je hoofd is dit vast een goed grapje maar ik snap hem totaal nietquote:Op maandag 28 maart 2022 09:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
De heilige stoel ook.. waar moet de paus nu mee bombarderen?
Minder gas, dus minder schuldig? Ook alleen maar omdat die oorlog daartussen is gekomen. Duitsland voor 65% schuldig en wij maar voor 15%? En de kunstmest en de producten uit de mijnbouw die Nederland afnam, gaan die ook ergens op de weegschaal?quote:Op maandag 28 maart 2022 10:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk tegenvallen. Die tweet, van normale duitsers die zich schamen, is niet de enige, dat geluid klinkt best hard. En ook komend van kranten. Maar van de regering, krijg ik niet de indruk dat dit erg landt.
Waar wij ons schuldig aan hebben gemaakt, is onze legers kapot bezuinigen, russisch gas is maar ongeveer 15% van wat we gebruiken.
Hoe lang zou het duren om die stad weer op te bouwen?quote:
Ik neem duitsland zijn haar gasgebruik niet eens echt kwalijk. Niemand wil in een wereld leven, waarin we letterlijk allemaal weer op onszelf zijn terug geworpen. Daar verliest iedereen bij.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Minder gas, dus minder schuldig? Ook alleen maar omdat die oorlog daartussen is gekomen. Duitsland voor 65% schuldig en wij maar voor 15%? En de kunstmest en de producten uit de mijnbouw die Nederland afnam, gaan die ook ergens op de weegschaal?
Al behandeld hé:quote:En blijft staan dat als Rusland echt binnen één dag Oekraïne had veroverd, de geleverde wapens rechtstreeks naar Poetin waren gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat die gedachte niet zwaar meegewogen heeft.
Alles is niet zwart-wit.
En so what als 1 of meerdere ladingen dan per abuis in russische handen zouden vallen. Zou dat uitmaken? Nee.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan stuur je wapens, en houd je vinger aan de pols, zodat convoy kan omdraaien bij de poolse grens als regime daadwerkelijk gevallen is?
Wat je zelf zegt; stroperig & slakkerig NL zag geen probleem.
Ik denk minstens 10 jaar.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:45 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Hoe lang zou het duren om die stad weer op te bouwen?
(ervan uitgaande dat geld/materiaal geen issue zal zijn)
Het is absoluut enorm schadelijk dat Du voor 65% afhankelijk is van Russisch gas, dit heeft echt jaren geduurd en de bouw van een enorme pijpleiding om zover te komen.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik neem duitsland zijn haar gasgebruik niet eens echt kwalijk. Niemand wil in een wereld leven, waarin we letterlijk allemaal weer op onszelf zijn terug geworpen. Daar verliest iedereen bij.
Met de kennis van nu op zijn minst erg naief? Wie financieert er nu vrijwillig een dictatoriale buurman met ambities voor invasie van Europees grondgebied? Er zijn alternatieven voor het jarenlang uitbouwen van de afhankelijkheid van Russische fossiele brandstoffen.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik neem duitsland zijn haar gasgebruik niet eens echt kwalijk. Niemand wil in een wereld leven, waarin we letterlijk allemaal weer op onszelf zijn terug geworpen. Daar verliest iedereen bij.
Dus het gaat mij wat ver om te zeggen die iedereen en z'n moeder die ooit gehandeld heeft met rusland nu schuldig is.
en dat is nog zwak uitgedrukt, dit had je 10-20 jaar geleden kunnen zien aankomen.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met de kennis van nu op zijn minst erg naief?
Zeker, Captain Hindsightquote:Op maandag 28 maart 2022 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met de kennis van nu op zijn minst erg naief?
Degenen die fossiele brandstoffen goed vinden en groene energie maar voor hippies en boomknuffelaars.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie financieert er nu vrijwillig een dictatoriale buurman met ambities voor invasie van Europees grondgebied? Er zijn alternatieven voor het jarenlang uitbouwen van de afhankelijkheid van Russische fossiele brandstoffen.
Nou, dat de heilige stoel de conventie over clustermunitie ook geratificeerd heeft.. ehm.. ja, leuk… om met Stalin te spreken, hoeveel divisies heeft de paus?quote:Op maandag 28 maart 2022 10:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
In je hoofd is dit vast een goed grapje maar ik snap hem totaal niet
Ik denk niet dat alles wat wordt geïmporteerd uit Rusland, zomaar even te vervangen is met duurzame alternatieven.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Degenen die fossiele brandstoffen goed vinden en groene energie maar voor hippies en boomknuffelaars.
De onzichtbare hand van de markt lost dat uiteraard wel op.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk niet dat alles wat wordt geïmporteerd uit Rusland, zomaar even te vervangen is met duurzame alternatieven.
Oeh!quote:Op maandag 28 maart 2022 11:20 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou, dat de heilige stoel de conventie over clustermunitie ook geratificeerd heeft.. ehm.. ja, leuk… om met Stalin te spreken, hoeveel divisies heeft de paus?
Misschien beter post 270 van Lospedrosa kunnen quoten.
Lekker zurig,quote:Op maandag 28 maart 2022 11:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
De onzichtbare hand van de markt lost dat uiteraard wel op.
Ze hebben juist het enige alternatief weggestemd/weggedaan. Kern energie.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Degenen die fossiele brandstoffen goed vinden en groene energie maar voor hippies en boomknuffelaars.
Op zich waar maar in theorie heeft hij 1,5 miljard mensen waar hij invloed op heeft.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:20 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou, dat de heilige stoel de conventie over clustermunitie ook geratificeerd heeft.. ehm.. ja, leuk… om met Stalin te spreken, hoeveel divisies heeft de paus?
Misschien beter post 270 van Lospedrosa kunnen quoten.
quote:Chinese oil and gas company cancels $500m investment in Russia
The state-run Sinopec Group realised a senior figure at Sibur was an ally of Vladimir Putin and has therefore decided to press hold on plans.
....
But the Chinese government is said to be concerned about facing sanctions itself and is encouraging companies to urr on the side of caution when dealing with Russia.
Het is niet het enige alternatief, hoe kom je daar bij?!quote:Op maandag 28 maart 2022 11:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze hebben juist het enige alternatief weggestemd/weggedaan. Kern energie.
Duitsland zit al aan de Max wind/zon
DEUS VULT!!quote:Op maandag 28 maart 2022 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Op zich waar maar in theorie heeft hij 1,5 miljard mensen waar hij invloed op heeft.
Daarvan zullen er zeker 100 miljoen radicale katholieke zijn.
Ander nieuws trouwens:
https://web.archive.org/w(...)stment-russia-dodge/
[..]
quote:Op maandag 28 maart 2022 11:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is niet het enige alternatief, hoe kom je daar bij?!
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |