Ik hoop voor starters dat huizen nog fors zullen dalen (ook al heb ik recent een huis gekocht). Alleen dan zou de rente eigenlijk ook wat lager moeten blijven, maar dat lijkt ook te stijgen. Zijn natuurlijk met elkaar verbonden, maar goedquote:Op donderdag 7 april 2022 10:04 schreef Drekkoning het volgende:
Huizenprijzen zijn voor het eerst weer gedaald.
Het begin van het einde van deze absurde prijzen, of een tijdelijke dip?
Tja, als de huisprijzen dalen doordat de financieringsruimte krapper wordt dan is er sec niemand mee geholpen die nu ook niet kan financieren.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:47 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ik hoop voor starters dat huizen nog fors zullen dalen (ook al heb ik recent een huis gekocht). Alleen dan zou de rente eigenlijk ook wat lager moeten blijven, maar dat lijkt ook te stijgen. Zijn natuurlijk met elkaar verbonden, maar goed
Dan hebben dus de spaarders wel een voordeel ten opzichte van jonge mensen die nog niet veel hebben kunnen sparen.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, als de huisprijzen dalen doordat de financieringsruimte krapper wordt dan is er sec niemand mee geholpen die nu ook niet kan financieren.
Hooguit wordt het geld dat je gespaard hebt om te overbieden relatief wat meer waard, Maargoed, dat voordeel heeft de concurrentie ook.
Spaarders hebben altijd voordeel, ongeacht de markt en rente van dat moment.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan hebben dus de spaarders wel een voordeel ten opzichte van jonge mensen die nog niet veel hebben kunnen sparen.
Behalve bij grote inflatie lijkt mijquote:Op donderdag 7 april 2022 17:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Spaarders hebben altijd voordeel, ongeacht de markt en rente van dat moment.
Op het moment dat je een huis wilt kopen en eigen vermogen hebt dan heb je voordeel op degenen die dat niet hebben.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Behalve bij grote inflatie lijkt mij
Benieuwd hoe dat zal gaan als binnen die periode van 3 jaar de huizenmarkt inzakt. Zij koopt nu een huis voor 340k voor 390k, en de 'huurders' leggen zich vast om het over 3 jaar voor 450k te kopen. De 3 jaar huur (zeg 50k) gaat er dan nog wel vanaf. Dus kopen ze een huis wat nu 340k is, voor 400k. Maar als de markt intussen inzakt met 15% tov nu, betalen ze 400k, voor een huis wat op 290k zal worden getaxeerd. Wat gebeurd er dan als ze niet de missende 110k volledig op tafel kunnen leggen?quote:Op donderdag 7 april 2022 09:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat ook. Ze maakt een vreselijke indruk. En dan die hele houding alsof ze mensen helpt...
Dan blijf je lekker huren van Charlotte ? Tis een optie tot koop zoals ik het las, geen verplichting.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Benieuwd hoe dat zal gaan als binnen die periode van 3 jaar de huizenmarkt inzakt. Zij koopt nu een huis voor 340k voor 390k, en de 'huurders' leggen zich vast om het over 3 jaar voor 450k te kopen. De 3 jaar huur (zeg 50k) gaat er dan nog wel vanaf. Dus kopen ze een huis wat nu 340k is, voor 400k. Maar als de markt intussen inzakt met 15% tov nu, betalen ze 400k, voor een huis wat op 290k zal worden getaxeerd. Wat gebeurd er dan als ze niet de missende 110k volledig op tafel kunnen leggen?
Das ook de reden waarom rijke mensen altijd rijker worden na een crisis. Die hebben vaak nog vermogen achter de hand om tijdens een crisis goedkoop in te kopen van de mensen die er in de hoogtij dagen te dik in zaten en nu moeten verkopen omdat ze geen geld meer achter de hand hebben.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het moment dat je een huis wilt kopen en eigen vermogen hebt dan heb je voordeel op degenen die dat niet hebben.
Dan kopen ze geen huis.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Benieuwd hoe dat zal gaan als binnen die periode van 3 jaar de huizenmarkt inzakt. Zij koopt nu een huis voor 340k voor 390k, en de 'huurders' leggen zich vast om het over 3 jaar voor 450k te kopen. De 3 jaar huur (zeg 50k) gaat er dan nog wel vanaf. Dus kopen ze een huis wat nu 340k is, voor 400k. Maar als de markt intussen inzakt met 15% tov nu, betalen ze 400k, voor een huis wat op 290k zal worden getaxeerd. Wat gebeurd er dan als ze niet de missende 110k volledig op tafel kunnen leggen?
Dat zal wel loslopen. Huizen voor starters, daar blijft wel veel vraag naar. Er is een tekort en nieuwbouw is aardig aan de prijs vandaag de dag.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:47 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ik hoop voor starters dat huizen nog fors zullen dalen (ook al heb ik recent een huis gekocht). Alleen dan zou de rente eigenlijk ook wat lager moeten blijven, maar dat lijkt ook te stijgen. Zijn natuurlijk met elkaar verbonden, maar goed
Al is de inflatie 25%, dan nog hebben ze een voordeel op iemand die geen euro heeft om aan z'n kont te krabben.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het blijft een vage en ingewikkelde constructie waarbij juridisch van alles mis kan gaan.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:51 schreef descon het volgende:
[..]
Dan blijf je lekker huren van Charlotte ? Tis een optie tot koop zoals ik het las, geen verplichting.
[Edit] lees net op quotenet dat je schijnbaar dan uit je woning moet. Overigens krijg je max een kwart van je betaalde huur verrekend met de aankoopprijs (die je dan weer kwijt bent als je niet koopt).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 april 2022 19:11 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Het blijft een vage en ingewikkelde constructie waarbij juridisch van alles mis kan gaan.
Ik kan ook geen website vinden van PROPRT in Bilthoven waarop ze alles goed uitleggen.
Wel staat er een van hun panden te koop op Funda maar veel duidelijker wordt het niet.
Zo is er ook nog sprake van een waarborgsom (geen bankgarantie) van 40.000 euro. Maar waar halen de huurders dat geld vandaan? Als ze het al hebben kunnen ze het beter gebruiken gelijk om te kopen.Waarom eerst een jaar huren ? Dan kan je toch net zo goed die hut gelijk kopen?.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mij ontgaat het voordeel voor de koper compleet. Helemaal als je ook nog ff ergens 40k moet regelen.
Apart verhaal, hopelijk binnenkort gaan dit soort vastgoedcowboys kapot door de markt.
Ook niet als die krabbende persoon dan euro's gaat lenen?quote:Op donderdag 7 april 2022 18:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al is de inflatie 25%, dan nog hebben ze een voordeel op iemand die geen euro heeft om aan z'n kont te krabben.
De persoon met spaargeld kan waarschijnlijk ook wel lenen. De krabbende persoon zal om iets te kunnen kopen nu wel wat eigen geld moeten hebben.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:42 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ook niet als die krabbende persoon dan euro's gaat lenen?
Kan gewoon via familiebank of persoonlijke leningquote:Op donderdag 7 april 2022 20:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
De persoon met spaargeld kan waarschijnlijk ook wel lenen. De krabbende persoon zal om iets te kunnen kopen nu wel wat eigen geld moeten hebben.
Ja, als dat lukt, dan kan dat. Maar blijft staan dat je over het algemeen beter wel spaargeld kunt hebben dan geen spaargeld.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:31 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Kan gewoon via familiebank of persoonlijke lening
Ik spaar liever 100 euro die de volgende maand nog maar 25 waard zijn dan dat ik dat niet kan.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hoezo, je kan toch beter die 100 euro lenen en ter waarde van 25 euro terugbetalen?quote:Op donderdag 7 april 2022 20:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik spaar liever 100 euro die de volgende maand nog maar 25 waard zijn dan dat ik dat niet kan.
Dit ja.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik spaar liever 100 euro die de volgende maand nog maar 25 waard zijn dan dat ik dat niet kan.
Zeker.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:34 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hoezo, je kan toch beter die 100 euro lenen en ter waarde van 25 euro terugbetalen?
Banken werden meteen terughoudend met de kredietcrisis. Werkloosheid volgde pas later.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
In 2008 kwam de betaalbaarheid flink onder druk te zitten, doordat mensen inkomen verloren. Nu verliezen mensen geen inkomen, wel koopkracht natuurlijk.
Denk dat vooral huizen die duur zijn qua onderhoud wel een tikje gaan krijgen.
Over het algemeen ben ik het met je eens maar niet bij inflatie is mijn punt. Bij (stevige) inflatie kun je beter schulden hebbenquote:Op donderdag 7 april 2022 20:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, als dat lukt, dan kan dat. Maar blijft staan dat je over het algemeen beter wel spaargeld kunt hebben dan geen spaargeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |