Update januari 2021quote:De Nederlandse economie stevent af op een historische terugval. Het zou de diepste recessie worden in honderd jaar. Toch horen we over de woningmarkt vooral positieve verhalen. Volgens makelaars gaat het hartstikke goed.
Volgens de Rabobank is de huizenmarkt een risico, zeker voor Nederland en dan met name voor mensen die recentelijk een huis hebben gekocht en dit volledig hebben gefinancierd met een hypotheek. Zij kunnen in de problemen komen als de prijzen dalen.
'Nog steeds een gekkenhuis'
Erwin Ritter van ERA Ritter Makelaardij in Maarssen bekijkt het anders: "Bij ons is het nog steeds gekkenhuis", zegt hij. "Aan het begin van de coronacrisis was het wel even wat rustiger, maar het is weer aangetrokken, er worden weer meer huizen aangeboden."
Hij verwacht dat de druk op de markt groot zal blijven. "Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar het grote probleem blijft dat er te weinig huizen zijn."
Dalende huizenprijzen
Volgens DNB gaan de huizenprijzen de komende jaren hoogstwaarschijnlijk dalen, als gevolg van de coronacrisis. Al zal die daling beperkt zijn.
https://eenvandaag.avrotr(...)e-m-juist-wegzakken/
Ik zou ook een mail sturen.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:19 schreef Slumlord. het volgende:
Vanmorgen een woning op funda, ben er zo enthousiast over en binnen mijn budget. Morgen maar bellen voor bezichtiging.
Heb aankoopmakelaar gemaild met dat ik wil bezichtigen, die belt morgen wel neem ik aan.quote:
Wordt funda op zondag "ververst"?quote:Op zondag 27 maart 2022 13:19 schreef Slumlord. het volgende:
Vanmorgen een woning op funda, ben er zo enthousiast over en binnen mijn budget. Morgen maar bellen voor bezichtiging.
Denk dat de makelaar gisteren gewerkt heeft. Zie zondag ook nieuwe woningen, hoor. Wel veel minder dan doordeweeks.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:46 schreef paulowna het volgende:
[..]
Wordt funda op zondag "ververst"?
of had je ff niet gekeken?
Niks aannemen, zelf overal actief achteraan gaan!quote:Op zondag 27 maart 2022 13:31 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Heb aankoopmakelaar gemaild met dat ik wil bezichtigen, die belt morgen wel neem ik aan.
Beetje dubbelop om zelf ook nog mail te sturen naar de verkopende makelaar toch?
In mijn ervaringen zijn er niet specifiek dagen of tijdstippen voor. Soms kwamen er huizen om 1 uur 's nachts on line, maar ook wel eens gehad dat ik zelf 's ochtends keek, en in de middag een tip van iemand kreeg voor een huis dat er dan kennelijk later die dag pas was op gezet.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:46 schreef paulowna het volgende:
[..]
Wordt funda op zondag "ververst"?
of had je ff niet gekeken?
Je kan beter hier kijken: https://kadastralekaart.com dan op Google Maps.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:00 schreef Pinuts het volgende:
Een perceel van 500m2 is 'mega' groot toch? Oke, niet super mega, maar voor een normaal huis wel. Reed toevallig vandaag door mijn dorp en zag dat er bij een huis een te koop bord in de tuin stond. Zonder makelaar, gewoon zelf gedaan. Dus ik die mensen opgebeld. Zeiden dat het huis van 'oma' een perceel had van 500 m2 en dat ze daarbij nog een bouwoptie hadden (eventueel samen met andere kopers). De twee percelen hadden samen 1350 m2 en dat kon je dan samen afspreken wie wat zou nemen.
Maar als ik op google maps kijk lijkt het een relatief klein huis met gewoon een leuk tuintje wat je in een dorp hebt. Maar goed, qua prijs konden ze nog niks zeggen want ja, het lag eraan hoe je het wilde. Maar leek me wel heel erg veel. Heb afgesproken gewoon een keer te komen kijken. Maar goed als het echt zo groot is kan ik het toch niet betalen
Goede tip! Daar staat inderdaad 500 m2. Nouja, kijken kan altijd. Misschien zijn er wel mensen die een héééle grote tuin willenquote:Op zondag 27 maart 2022 17:17 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Je kan beter hier kijken: https://kadastralekaart.com dan op Google Maps.
Ze kunnen die percelen natuurlijk altijd (laten) splitsen in meerdere perceeltjes.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:24 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Goede tip! Daar staat inderdaad 500 m2. Nouja, kijken kan altijd. Misschien zijn er wel mensen die een héééle grote tuin willen
Ja dat was ook hun plan. Om gewoon met mensen in gesprek te gaan en dan te kijken wie waarvoor voorkeur heeft. Ik zou zelf bijvoorbeeld niet graag bouwen als alleenstaande. Maar als je bijv. de deal kan maken met een gezin met jonge kinderen van ik het 'oude' woonhuis met klein tuintje en zij veel grond voor een nieuwbouwhuis. Prima toch?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:30 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Ze kunnen die percelen natuurlijk altijd (laten) splitsen in meerdere perceeltjes.
Mag dat altijd? Wij hebben een perceel van 12 bij 54 meter. De achterschutting staat tegen het trottoir van de straat erachter. We zouden dit kunnen splitsen in 2 kavels van iets meer dan 300 m2 en dan op de achterkant een seniorenbungalow bouwen, 0 op de meter, duurzaam, alles erop en eraan. En daar dan gaan wonen en het huis waar we nu wonen verkopen.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:30 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Ze kunnen die percelen natuurlijk altijd (laten) splitsen in meerdere perceeltjes.
Je mag altijd je perceel splitsen in meerdere perceeltjes, maar iets op bouwen zal de gemeente wel iets van vinden ivm omgevingsvergunning, bouwvergunning etc.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Mag dat altijd? Wij hebben een perceel van 12 bij 54 meter. De achterschutting staat tegen het trottoir van de straat erachter. We zouden dit kunnen splitsen in 2 kavels van iets meer dan 300 m2 en dan op de achterkant een seniorenbungalow bouwen, 0 op de meter, duurzaam, alles erop en eraan. En daar dan gaan wonen en het huis waar we nu wonen verkopen.
Onze moestuin heeft dat al aan opp.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:00 schreef Pinuts het volgende:
Een perceel van 500m2 is 'mega' groot toch?
Toen wij dit huis kochten, stond de helft te koop als bouwkavel. Er was een bod uitgebracht door een andere partij voor het gehele kavel, waar wij overheen geboden hebben en de koop gesloten. Geen idee of die splitsing nu nog geldig is. Het staat niet als 2 kavels op kadasterdata. Het huis van de buurman wel.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:40 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Je mag altijd je perceel splitsen in meerdere perceeltjes, maar iets op bouwen zal de gemeente wel iets van vinden ivm omgevingsvergunning, bouwvergunning etc.
Ook geen idee. De splitsing is toen nooit doorgevoerd, scheelt ook weer kosten voor de inmeting door het Kadaster, aangezien jullie alles hebben gekocht. Is nu 630 euro per perceel geloof ik.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Toen wij dit huis kochten, stond de helft te koop als bouwkavel. Er was een bod uitgebracht door een andere partij voor het gehele kavel, waar wij overheen geboden hebben en de koop gesloten. Geen idee of die splitsing nu nog geldig is. Het staat niet als 2 kavels op kadasterdata. Het huis van de buurman wel.
Ja fantastisch maar dat heeft niet iedereen.quote:
Wat alleen maar wat over je tuin zegt als je die moestuin bij huis hebt, als je 3 km verderop een volkstuintje hebt zegt het nog niks.quote:
Nu mailen en morgenvroeg gelijk bellen dat je geïnteresseerd bent. Bezichtigingen in de meeste steden/dorpen zitten binnen 1 dag dat het op funda staat al vol.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:19 schreef Slumlord. het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |