abonnement Unibet Coolblue
pi_204282028
https://www.faillissement(...)uors-invest-b-v.aspx

Was dit niet het bedrijf dat hier via het forum whisky obligaties probeerde te slijten?
pi_204282042
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 10:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Volgens mij is deze hier nog niet besproken. De lening lijkt me wel wat. https://www.collincrowdfund.nl/frye-ranch/

Wat denken de paarden liefhebbers hiervan? Is dit levensvatbaar?
Er bestaan al vergelijkbare (wel wat kleinere) initiatieven en die zijn bij mijn weten winstgevend. Ook in de zin van het paardenwelzijn is dit positief. Persoonlijk hou ik er echter niet van als in dergelijke projecten zoveel publiekgeld gestopt gaat worden om de boel kostendekkend te krijgen. Ik neem hem vooral om die laatste reden niet mee.
pi_204282361
quote:
Wat ik vooral triest vind aan dit verhaal is dat er blijkbaar zoveel, met name jonge, mensen zijn die hier intrappen, verblind als ze zijn door de droom om even snel rijk te gaan worden.
pi_204282503
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 11:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.faillissement(...)uors-invest-b-v.aspx

Was dit niet het bedrijf dat hier via het forum whisky obligaties probeerde te slijten?
Volgens mij wel. Hebben ze de boel geflest, of zijn ze op de fles gegaan?
Als je van oude sterke drank houdt, wordt dit een faillissementsveiling om in de gaten te houden.
pi_204282592
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 11:54 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Wat ik vooral triest vind aan dit verhaal is dat er blijkbaar zoveel, met name jonge, mensen zijn die hier intrappen, verblind als ze zijn door de droom om even snel rijk te gaan worden.
Ja ook de AFM reageert hier nu op, omdat er blijkbaar enorm veel misleidende informatie via social media, youtube etc op de jongeren af wordt gevuurd.
pi_204282642
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 11:54 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Wat ik vooral triest vind aan dit verhaal is dat er blijkbaar zoveel, met name jonge, mensen zijn die hier intrappen, verblind als ze zijn door de droom om even snel rijk te gaan worden.
Dat is eigenlijk iets van alle dagen. Vroeger had je ook piramidespelletjes, timesharing en zo. Mensen zijn nu eenmaal hebberig en vatbaar voor "kansen" waarbij ze zogenaamd veel kunnen verdienen en zogenaamd weinig tot bijna niks hoeven te doen. Behalve geld inleggen dan.
pi_204283045
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:07 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Volgens mij wel. Hebben ze de boel geflest, of zijn ze op de fles gegaan?
Als je van oude sterke drank houdt, wordt dit een faillissementsveiling om in de gaten te houden.
Ergens te vinden waar/wanneer zo'n faillissementsveilig is?
pi_204283216
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 12:03 schreef zeeland6 het volgende:
SIG

U heeft geïnvesteerd in het project Gonggrijpstraat 35 te Sneek. De hypotheek is op 28 maart 2022 afgelost
Geld staat inmiddels in de wallet en saldo klopt volgens mij.
pi_204283683
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Geld staat inmiddels in de wallet en saldo klopt volgens mij.
nee, saldo klopt niet (hetzelfde verschil als gisteren) volgens mij hebben ze met de kasteel bl. 5c zitten rommelen.
pi_204283759
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2022 11:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Er bestaan al vergelijkbare (wel wat kleinere) initiatieven en die zijn bij mijn weten winstgevend. Ook in de zin van het paardenwelzijn is dit positief. Persoonlijk hou ik er echter niet van als in dergelijke projecten zoveel publiekgeld gestopt gaat worden om de boel kostendekkend te krijgen. Ik neem hem vooral om die laatste reden niet mee.
In die video lijkt het wel of Laura Bromet van groen-links aan het woord is. Typisch zo'n (overheids)project dat na een paar jaar in de moeilijkheden komt en er alsmaar geld bij moet. Ik de tekst staan zoveel termen die ik mijn vakgebied ken, waarvoor ik door de jaren heen een allergie heb ontwikkeld. Sorry, niet voor mij.
pi_204283812
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:44 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
nee, saldo klopt niet (hetzelfde verschil als gisteren) volgens mij hebben ze met de kasteel bl. 5c zitten rommelen.
volgende week gaan ze 5c rechttrekken hebben ze mij zojuist meegedeeld.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_204283910
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:44 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
nee, saldo klopt niet (hetzelfde verschil als gisteren) volgens mij hebben ze met de kasteel bl. 5c zitten rommelen.
Wat klopt er dan niet aan? Ik heb als boete rente precies 1% over de hoofdsom + 3 maanden rente ontvangen. Daarnaast de inleg met de lopende rente over maart.
pi_204284044
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 10:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Volgens mij is deze hier nog niet besproken. De lening lijkt me wel wat. https://www.collincrowdfund.nl/frye-ranch/

Wat denken de paarden liefhebbers hiervan? Is dit levensvatbaar?
Dit soort "paardenranches" zijn heel geliefd bij menig paarden liefhebber. Hier in t dorp zit een soortgelijk concept, die hebben altijd een wachtlijst. Het is voor de paarden een heel natuurlijk bestaan om in een kudde en in behoorlijke vrijheid te leven. Hier komt steeds meer interesse voor vooral bij hobby matige paardenliefhebbers. Echte sportpaarden zullen hier niet zo snel te vinden zijn.
Mijn dochter haar paard stond daar, ze is nu zelf in het mini begonnen puur hobbymatig aan huis.
pi_204284277
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Wat klopt er dan niet aan? Ik heb als boete rente precies 1% over de hoofdsom + 3 maanden rente ontvangen. Daarnaast de inleg met de lopende rente over maart.
sneek klopt wel. Het saldo niet.
pi_204284298
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:57 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
sneek klopt wel. Het saldo niet.
Bedoel je het wallet saldo?
pi_204284315
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 16:56 schreef bubbels234 het volgende:

[..]
Ik geef CCF een staande ovatie! Applaus! Ik heb waarachtig het idee dat ze beginnen moreel juist te handelen. Ik had CCF op moreel vlak onder in de ranglijsten van crowdfunding platforms.

De investeerders uit het eerste project hebben geen goede zekerheden, wat in 2017 voor veel meer projecten het geval was dan voor de huidige projecten. Maar de verwachting was toen al dat huizenprijzen stijgen, dus de investeerders verwachten dat de waarde van de HA toeneemt in de tijd. En nu de huizenprijzen hoog zijn en de eerste investeerders dus veel kans hebben om hun geld terug te zien bij een eventuele default, zou CCF die overwaarde volgens jouw voorstel moeten weggeven aan een nieuw project. Dat zou een dolksteek in de rug van de eerste investeerders zijn. Hun toch al magere zekerheden zouden dan nog meer worden uitgehold.

Er wordt hier helemaal niemand benadeeld. De voorwaarden staan in de pitch en het is aan de investeerders om te beslissen om te investeren. Het gaat om ruim ¤ 7.000 op ¤150.000,- dat in juli al nihil is. Onbegrijpelijk als je hier een probleem in ziet of om die reden niet investeert.
Mee eens; en let wel, de 2e hypothecaire inschrijving wordt ingeschreven voor 160K; dus inclusief de restschuld voor Collin I.

Normaliter ben ik niet wild van modegerelateerde bedrijven maar de zekerheid is op papier dekkend en het bedrijf is winstgevend en heeft een prima werkkapitaal na financiering. Hopelijk staat er geen vordering op de directie op de balans want dat zie je niet. Eigen vermogen is slechts 14% dus dat houdt niet over.

Al met al een basisinleg?
Pecunia non olet
pi_204284340
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Bedoel je het wallet saldo?
ja, welk saldo anders ?
pi_204284394
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:04 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
ja, welk saldo anders ?
Tja, geen idee waar jij het misschien over hebt aangezien mijn wallet saldo tot op de cent klopt (zoals ik al aangaf). Mijn saldo kon ik makkelijk controleren aangezien mijn saldo voor deze uitbetaling 0,00 was.

Ik zat niet in het project wat gisteren is terug betaald dus daar zal het wel in zitten.
pi_204284409
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:02 schreef Buurman_ het volgende:
Nieuw project WVJG aangekondigd

Aankondiging nieuw project
Het project staat al op de website als aankondiging! Binnenkort kunt u investeren in een driejarige lening; aflossingsvrij. De financiering betreft vastgoed. De gehele casus volgt zo spoedig mogelijk; waarschijnlijk nog deze week.

Vastgoed Burg. Bruïnelaan 146-148 Zwijndrecht 36 maanden 6.50% ¤ 575.000,00
Er staat nu op WvjG dat het project vervallen is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204284489
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Tja, geen idee waar jij het misschien over hebt aangezien mijn wallet saldo tot op de cent klopt (zoals ik al aangaf). Mijn saldo kon ik makkelijk controleren aangezien mijn saldo voor deze uitbetaling 0,00 was.

Ik zat niet in het project wat gisteren is terug betaald dus daar zal het wel in zitten.
Inderdaad. Zoals hierboven al enige keren genoemd Kasteel Bl, 5c.
pi_204284601
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 15:22 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Inderdaad. Zoals hierboven al enige keren genoemd Kasteel Bl, 5c.
En zoals door mij al meerdere keren aangegeven bij mij klopt het saldo wel. Ik zit ook niet in dat project ;)
Ik stop met dit langs elkaar heen praten. Zoals je hebt kunnen lezen (met dank aan CaLeX) gaat SiG het volgende week voor je oplossen.
pi_204284766
GVE

In januari 2018 hebben wij u geïnformeerd over de ontstane betalingsproblemen van project 13862 | J*b Lanceer.

Ter zekerheid is er beslag gelegd op het bedrijfspand van J*b Lanceer. Dit pand is onlangs verkocht. Vanuit de tussen de beslagleggers verdeelde opbrengst heeft de gerechtsdeurwaarder een tussentijdse aflossing gedaan. Hiermee kunnen de termijnen 21, 22 en 23 aan u worden overgemaakt. Deze termijnen ontvangt u met de eerstvolgende verzamelbetaling.
pi_204284819
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 22:18 schreef ETphonehome het volgende:
Een "pareltje" bij NLI, voor de innercrowd: financiering van verbouwings kosten voor een surf winkel tegen 7%.
Zekerheden: tweede pandrecht zonder recht op parate executie op voorraden. Persoonlijke borgstelling ten hoogte van 20% van het lening bedrag.
Dit kwalificeert voor mij als geen zekerheden. Ben dus verder snel klaar met lezen.
Mee eens.

Ik heb wel iets langer moeten lezen.
Dit omdat ik mijn ogen even niet vertrouwde. ;)
6,8% nettorente tegen die voorwaarden... :?
pi_204285301
Update KoM:

quote:
Investeringsprocedure aangepast aan de Europese Wetgeving

Beste Investeerders,

Eerder informeerden we u al over de aankomende wijzigingen als gevolg van de Europese Wetgeving. Na de onboarding en het onderbrengen van het betalingsverkeer bij onze betaaldienstverlener GoCredible hebben we nu de procedure voor het plaatsen van investeringen aangepast aan de nieuwe regelgeving. Dit heeft nogal wat consequenties, dus graag uw aandacht voor deze aanpassingen die inmiddels zijn doorgevoerd op het platform.

Automatisch Investeren niet meer mogelijk

Allereerst is het belangrijk om te melden dat onder de Europese Wetgeving onze huidige vorm van 'Automatisch Investeren' helaas niet meer is toegestaan. In de Verordening wordt dit als 'Individueel Portefeuillebeheer' gedefinieerd en brengt zodanige aanvullende eisen en verplichtingen met zich mee dat Kapitaal op Maat vooralsnog heeft besloten dit niet aan te bieden aan haar investeerders.

Ter vervanging van het automatisch investeren, kunnen investeerders nu al tijdens de oriëntatieperiode een zgn.'Toezegging in een project' doen. Een Toezegging is in feite een reservering voor een uiteindelijke Investering in een project.

Bedenktijd na investering

Daarnaast wordt een bedenktijd geïntroduceerd. Conform de nieuwe Europese Wetgeving krijgt iedere investeerder 4 kalenderdagen bedenktijd om een Investering zelfstandig te annuleren. Hierna is een Investering definitief. Een Toezegging kan te allen tijde worden geannuleerd door een investeerder.

Belangrijk hierbij is dat na het bereiken van de 90%-drempel, een openstaande Toezegging kan worden overschreven door een daadwerkelijke Investering. Het is dus van belang om bij een Toezegging z.s.m. te betalen om u plek in het project niet kwijt te raken. Kapitaal op Maat zal u hier veelvuldig op wijzen.

Tot slot zijn wij verplicht om u bij iedere Toezegging/Investering u te wijzen op het risico dat u loopt met het investeren in Crowdfundingprojecten. Hiertoe is de Investeerdertoets vervangen door de Toelatingskennistest. Deze test moet iedere 2 jaar herhaald worden. Daarnaast tonen we u bij iedere Toezegging/Investering een pop-up scherm met de volgende risicowaarschuwing;

Wij begrijpen het als deze aanpassingen vragen bij u oproepen. Daarom hebben we dit proces ook op de site beschreven en uitgelegd onder de knop 'Wat betekent de Europese Crowdfunding wetgeving voor u?' op onze website. Maar natuurlijk kunt u ons altijd bellen of een mailtje sturen als u nog vragen hebt.

Wij willen al onze investeerders bedanken voor de medewerking in het kader van de aanpassingen a.g.v. de Europese Wetgeving en voor de betrokkenheid bij Kapitaal op Maat. Jullie suggesties en kritische vragen helpen Kapitaal op Maat om een vooruitstrevend en een zo laagdrempelig en gebruiksvriendelijk mogelijk platform te blijven.

Met vriendelijke groet,

Team Kapitaal op Maat
pi_204285432
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:05 schreef TisIk het volgende:
6,8% nettorente tegen die voorwaarden...
Is toch netto 5.8%, of maak ik een denk/reken fout? Rente is 7%/jaar en kosten 0.1%/maand, dat is dan toch 7-(12 * 0.1%) = 5.8% per jaar? (zowel rente als kosten maandelijks over actueel uitstaand bedrag)
pi_204285513
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:13 schreef tnhb het volgende:

[..]
Is toch netto 5.8%, of maak ik een denk/reken fout? Rente is 7%/jaar en kosten 0.1%/maand, dat is dan toch 7-(12 * 0.1%) = 5.8% per jaar? (zowel rente als kosten maandelijks over actueel uitstaand bedrag)
Sorry, je hebt helemaal gelijk.
Het is 5,8% netto.
pi_204286155
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Weer een paar nieuwe Collin Direct leningen.
https://www.collincrowdfund.nl/kiba-fashion-2/ 2 e hypotheek 6%
Link in mijn mail ivm deelname vorig project, gaat morgen online;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I come for the woman... and your head
pi_204287264
Jeu de boules met hapjes
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25466
1e hypotheek bedrijfsunit met gedeeltelijk dekking
pi_204288930
Wat betreft de ranch:
Je koopt onroerend goed voor 900.000, steekt nog 135.000 euro in de verbouwing, en dan is de taxatie ná verbouwing 748.000 euro? Dan betaal je initieel toch veel te veel?

Of wordt er vanuit die 900.000 ook nog onroerend goed aangekocht waarop géén hypotheek wordt gevestigd? Dat maak ik niet op uit de pitch.

Al met al mij niet gezien. Als de verbouwing tegenzit, of de omzet, dan wordt het een heel lastig verhaal allemaal. Voor uitspraken als "een waterdicht businessmodel, met een gezonde exploitatie en solide verdienmodel" (video) ben ik ook wat allergisch, zeker als er flink wat subsidie in je project gaat en je nog moet beginnen. Eerst zien, dan geloven...

[ Bericht 20% gewijzigd door Incitatus3 op 31-03-2022 21:29:31 ]
pi_204289149
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:14 schreef Incitatus3 het volgende:
Wat betreft de ranch:
Je koopt onroerend goed voor 900.000, steekt nog 135.000 euro in de verbouwing, en dan is de taxatie ná verbouwing 748.000 euro? Dan betaal je initieel toch veel te veel?

Of wordt er vanuit die 900.000 ook nog onroerend goed aangekocht waarop géén hypotheek wordt gevestigd? Dat maak ik niet op uit de pitch.

Al met al mij niet gezien. Als de verbouwing tegenzit, of de omzet, dan wordt het een heel lastig verhaal allemaal. Voor uitspraken als "een waterdicht businessmodel, met een gezonde exploitatie en solide verdienmodel" (video) ben ik ook wat allergisch, zeker als er flink wat subsidie in je project gaat en je nog moet beginnen. Eerst zien, dan geloven...
Uit de pitch:
Terugkoop Provincie
¤ 270.000,- (debiteur gaat de grond vervolgend pachten)

Dus de waarde van het gekochte wordt 270k minder door verkoop (van een deel ?)van de grond.
Dat maakt het geheel wel ondoorzichtig. Wordt alles erfpacht? Of blijft het OG op eigen grond?
pi_204289241
Inderdaad. Ik had de gedeeltelijke terugkoop a 270k ook even moeten noemen, maar dan betaalt ze wel echt de hoofdprijs. Er staat niet letterlijk dat het teruggekochte deel buiten de taxatie wordt gelaten, wel? Dat veronderstellen we dan maar.

En, nee, die pachtconstructie maakt het er niet duidelijker op. Hoop dat ze daar goede langjarige prijsafspraken over maakt.
pi_204289889
Problemen bij MAX

pi_204290384
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:51 schreef zeeland6 het volgende:
Problemen bij MAX


Een lang verhaal kort, het is een puinhoop bij een deel van het Engelse kadaster waardoor sommige aflossing van projecten maanden lange vertraging kunnen oplopen.
Ondanks dat de rente doorloopt geeft dit wel weer aan dat er aan buitenlandse projecten weer extra en andere risico’s kleven.
pi_204290572
Dat aftellen bij Max tot investeerders in een lening kunnen investeren heeft niet zoveel zin als de lening niet open gaat vanaf het moment dat de teller 00:00 bereikt.
pi_204290574
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:06 schreef Groepfunder het volgende:
Dat aftellen bij Max tot investeerders in een lening kunnen investeren heeft niet zoveel zin als de lening niet open gaat vanaf het moment dat de teller 00:00 bereikt.
Amateurs zijn het!!!
Pecunia non olet
pi_204290588
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 15:20 schreef Defer4 het volgende:
MAX denkt dat we allemaal nachtbrakers zijn. Morgenavond 0:00 nieuwe livegang
nog steeds niet open...ik ga pitten.
pi_204290589
Ik zit ook te F5'en en kwam hier kijken of het mogelijk aan mij(n IT) lag. Hmm.

Dat verhaal over het Engelse kadaster lijkt me redelijk, die Engelse juristen van hun zijn heel duidelijk. Ik zie daar geen extra risico in.
pi_204290594
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:09 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
nog steeds niet open...ik ga pitten.
Hij is open. 9 minuten te laat, maar ik heb kunnen inschrijven.
pi_204291195
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:10 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Hij is open. 9 minuten te laat, maar ik heb kunnen inschrijven.
Ik wacht de komende tijd effe af.
pi_204291963
Ook ingeschreven maar deze was heel wat minder snel vol dan de vorige vergelijkbare. Overigens heb ik dit soort kadaster problemen wel eens meer gezien ik meen o a bij Bulkestate. Dat hij wat later opengaat dan opgegeven heb ik ook al vaker meegemaakt, eerst is de toegang dan beperkt tot een select groepje

[ Bericht 26% gewijzigd door Slingervinger op 01-04-2022 09:12:30 (wat vergeten) ]
pi_204292153
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:09 schreef Slingervinger het volgende:
Ook ingeschreven maar deze was heel wat minder snel vol dan de vorige vergelijkbare. Overigens heb ik dit soort kadaster problemen wel eens meer gezien ik meen o a bij Bulkestate. Dat hij wat later opengaat dan opgegeven heb ik ook al vaker meegemaakt, eerst is de toegang dan beperkt tot een select groepje
Volgens mij ben je nieuwe hier dus welkom!
Heb je al veel ervaring met investeren via crowdfunding? Zo ja, hoe lang al en met welke platforms heb je ervaring? Nog tip voor ons?
pi_204292745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Volgens mij ben je nieuwe hier dus welkom!
Heb je al veel ervaring met investeren via crowdfunding? Zo ja, hoe lang al en met welke platforms heb je ervaring? Nog tip voor ons?
Ja nieuw hier, interessante posts, hopelijk kan ik ook wat nuttigs bijdragen. Ben destijds begonnen met P2P wat vóór Covid heel goed ging. Nu toch wat voorzichtiger met niet-ABS daarom vooral gedekte leningen. Eens met de hier gelezen stelling dat woningen minder risico vormen dan bedrijfsleningen. Omdat ik niet in te lange leningen doe (inflatierisico) begonnen met Estateguru e d hogere rente en kortere looptijd. Nu vooral Max en SiG.
Iets wat je als een tip kan zien: ik zat (en zit helaas nog steeds) in Viventor omdat die als enige Nl leningen (Atlantis) aanbood, veilig dacht ik. Niet dus, sterker nog, de enige die echt dood is i t t allerlei Baltische platforms die er alles aan doen om er nog wat van te maken
  vrijdag 1 april 2022 @ 15:21:34 #194
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204295260
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 11:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.faillissement(...)uors-invest-b-v.aspx

Was dit niet het bedrijf dat hier via het forum whisky obligaties probeerde te slijten?
Moest het even nakijken.
En ja hoor daar heb ik oktober 2019 ook ingeschreven op een obligatie.
Voordat de eerste rente betaald zou worden was er Corona. En toen kwamen al de verhalen.
Al met al. nooit een cent gezien. Zal het project afboeken.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204295330
Nieuw 9 maanden project bij Collin om een partij speelgoed en kinderboeken te kunnen inkopen. Beperkte afdekking middels een 2e hypotheek.

Omni SDT B.V. 2
¤ 200.000 | 8,0% rente | 9 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/omni-sdt-b-v-2/
pi_204295355
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2022 15:29 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 9 maanden project bij Collin om een partij speelgoed en kinderboeken te kunnen inkopen. Beperkte afdekking middels een 2e hypotheek.

Omni SDT B.V. 2
¤ 200.000 | 8,0% rente | 9 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/omni-sdt-b-v-2/
Ze hebben goed onderhandeld over de boeterente
quote:
- De ondernemer lost eenmalig, uiterlijk 1 augustus 2022, ¤ 100.000,- vervroegd af zonder vergoedingsrente.
- Na de eenmalige vervroegde aflossing, uiterlijk 1 augustus 2022, ter hoogte van ¤ 100.000,- heeft men de mogelijkheid om in termijnen van ¤ 50.000,- af te lossen zonder vergoedingsrente.
pi_204295373
Kreeg van Max een mailtje met aankondiging van grootste lening ooit: ¤ 14 mln in diverse tranches van PUP real estate, vooral bekend van -niet allemaal even succesvolle- tijdelijke woningprojecten. Er komt 11 april een webinar alwaar de aanvrager zijn verhaal gaat toelichten. Eerste tranche ¤ 2.500.000
pi_204295382
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 15:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ze hebben goed onderhandeld over de boeterente
[..]

Ja, eigenlijk te gek voor woorden. Ik heb er inhoudelijk helemaal niet naar gekeken want ik doe geen projecten die 1 jaar of korter lopen.
pi_204295518
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 15:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ze hebben goed onderhandeld over de boeterente
[..]

Ik laat deze lopen. Daar hebben ze niet voor niets over onderhandeld. Die lening wordt binnen de kortste keren afgelost. Niet interessant.
pi_204295776
Nieuw GvE project zonder echte zekerheden.

Project: Eetcafé Bolle Sien
Leendoel: Opstart onderneming
Doelbedrag: ¤ 205.000,00
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Leenvorm: Annuïtaire lening

Maandag 4 april live om 15:00 uur
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25523
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')