Linkquote:Op zaterdag 26 maart 2022 16:32 schreef zeeland6 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/g-a-h-hendrikx-box-3/
1e hypotheek op 3 recreatiewoningen
6,0%
LTV 70%.
Dat vermoeden heb ik ook! O.a. vanwege de relatief korte periode (veel mensen lijken dat prettig te vinden), zekerheden die goed lijken te zijn en er lijkt ook bewezen ondernemerschap te zijn en niet zomaar een gelukszoeker. Wat betreft zekerheden, dat alleen is niet voldoende, ik zou zelf je niet zo snel in een project stapen waar zekerheden goed zijn maar waar ik ook de kans dat er uitgewonnen moet gaan worden erg hoog inschat. In dit geval heb ik dat gevoel niet, ik denk eerder aan een vervroegde aflossing, zodra het geheel (prive) tegen betere voorwaarden te financieren is wordt er direct afgelost, dat lijkt mij het hele doel. Of ik mee wil doen weet ik nog niet.quote:
Recreatiewoningen uitwinnen is geen pretje. Levert weinig op. Taxatiewaarde verdwijnt dan meestal als sneeuw voor de zon.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:21 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Link
https://www.collincrowdfu(...)76d739b36df2377ca9ae
Als je nog in de opbouwfase zit kan het fijn zijn meteen een portefeuille op te bouwen met verschillende looptijden. Ik heb daar zelf ook op gelet, ook per platform.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:53 schreef tnhb het volgende:
[..]
Dat vermoeden heb ik ook! O.a. vanwege de relatief korte periode (veel mensen lijken dat prettig te vinden)
Dit is een arcadehal met "de allernieuwste games, een verzameling van videogames, zang en dans spelletjes, de nieuwste flipperkasten, schietspelletjes en behendigheidsspellen waarmee voor prijzen gespaard kan worden."quote:Op zaterdag 26 maart 2022 13:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, het is grijs gebied. Als er veel van dit soort hallen bij komen, dan kun je er wel op wachten dat er iets gaat veranderen.
Ken de cijfers van zo'n hal verder niet, maar altijd de indruk dat het vooral wordt verdiend op kermis-achtige automaten.
In België hebben ze toen een aantal van dit soort hallen dichtgegooid, omdat er teveel kansspelen stonden. Kansspelen waar kinderen op konden spelen, maar het een hoger uurverlies dan de automaten in 'n gokhal.
Tijdje geleden was er ook al zo'n project. Ted's Arcade. Die hallen van Gamestate lopen volgens mij ook best aardig.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit is een arcadehal met "de allernieuwste games, een verzameling van videogames, zang en dans spelletjes, de nieuwste flipperkasten, schietspelletjes en behendigheidsspellen waarmee voor prijzen gespaard kan worden."
Dat laatste klinkt dan wel weer een beetje dubieus.
Ik stap er sowieso niet in. Hoewel een arcadehal voor mij nostalgie is en het daardoor een grote gunfactor heeft, betwijfel ik of er in deze tijd nog een veel vraag naar dit soort entertainment is.
Als ik het goed begrijp wordt er een tweede hypotheek ingeschreven, maar wordt deze zekerheid wel gedeeld met de deelnemers uit het eerste project die daarbij nu ten koste van de deelnemers in dit nieuwe project een extra zekerheid krijgen terwijl het oude project geen harde zekerheden kende behalve ha en pandrecht? (of lees/begrijp ik het helemaal verkeerd?)quote:Op maandag 28 maart 2022 11:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/kiba-fashion-2/ 2 e hypotheek 6%
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo lees ik het ook. En vervolgens moet je als investeerder maar afwachten of de oude lening inderdaad zoals bedoeld afgelost wordt. Reden voor mij om niet mee te doen met de nieuwe lening.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:09 schreef tnhb het volgende:
Als ik het goed begrijp wordt er een tweede hypotheek ingeschreven, maar wordt deze zekerheid wel gedeeld met de deelnemers uit het eerste project die daarbij nu ten koste van de deelnemers in dit nieuwe project een extra zekerheid krijgen terwijl het oude project geen harde zekerheden kende behalve ha en pandrecht? (of lees/begrijp ik het helemaal verkeerd?)
Edit: Herstel - ik had verkeerd gekekenquote:Op maandag 28 maart 2022 11:11 schreef Horsemen het volgende:
De gedeeltelijke vervroegde aflossing van Collin project Hans Lo waar nogal het e.e.a. over te doen is geweest is inmiddels verwerkt.
Er zal vandaag wel een mail over komen.
ff de botenbouwer googlen, het blijkt dat het aangekochte OG grenst a d achtertuin van het woonhuis. Zie website baaiman / zie postadres / zie wozwaardeloket & kadastr kaart // verder lijken mij het aparte & stijlvolle bootjes als je zo een beetje rondkijkt op het internet.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Weer een paar nieuwe Collin Direct leningen.
https://www.collincrowdfund.nl/baaiman-jachtbouw/ 1 ste hypotheek 6%
https://www.collincrowdfund.nl/meau-vintage-jewellery/ geen echte zekerheden 8%
https://www.collincrowdfund.nl/kiba-fashion-2/ 2 e hypotheek 6%
De boten bouwer zou ik wel mee willen nemen. Dus als iemand een linkje weet te versieren hoor ik het graag.
Dit is het adres volgens de site van baaiman.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:55 schreef peterc het volgende:
[..]
ff de botenbouwer googlen, het blijkt dat het aangekochte OG grenst a d achtertuin van het woonhuis. Zie website baaiman / zie postadres / zie wozwaardeloket & kadastr kaart
Een Fok projectje?quote:Op maandag 28 maart 2022 13:07 schreef peterc het volgende:
zie postadres op de website en KvK > V...tweg 21 en dat grenst aan, plus geeft een match met foto's op facebook.
In dit bootje durf ik wel mee te varen
Sluit me graag aan bij de vorige denker.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe SIG https://investeren.sameni(...)esterbeekstraat-10-b
1A 189K WOZ 181K Ik doe denk ik niet mee.
Ik ook niet. Ik weet dat we hier respectvol over vastgoedondernemers moeten praten en de woorden pandjesbaas en huisjesmelder niet mogen noemen. Maar als ik zo de foto's zie van de panden die Nayan Sewradj aan het opkopen is, dan denk ik dat er een nieuwe krottenkoning is opgestaan....quote:Op maandag 28 maart 2022 14:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe SIG https://investeren.sameni(...)esterbeekstraat-10-b
1A 189K WOZ 181K Ik doe denk ik niet mee.
Op een normale manier kun je hier toch ook geen ¤ 2k uit gaan halen per maand? Het wordt allemaal leuk gebracht, maar de meeste panden van deze lui zijn gelegen in achterbuurten in Rotterdam. Voormalig jachtterein van lui als Cees Engel.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:15 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Sluit me graag aan bij de vorige denker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het onderpand is een zo goed als nieuwe bedrijfsunit dus ik ga er vanuit dat het geld hier altijd wel terug gaat komen maar leuk is anders als er na 2 betaalde termijnen al problemen zijn.
[ Bericht 5% gewijzigd door Horsemen op 28-03-2022 15:25:20 ]
De businesscase lijkt ook nergens naar, er zit veel te weinig rendement op voor zo'n verbouwing. Maar ook uit principe laat ik deze graag aan me voorbij gaan.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:17 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik weet dat we hier respectvol over vastgoedondernemers moeten praten en de woorden pandjesbaas en huisjesmelder niet mogen noemen. Maar als ik zo de foto's zie van de panden die Nayan Sewradj aan het opkopen is, dan denk ik dat er en nieuwe krottenkoning is opgestaan....
Inderdaad, redenen te over om deze direct in de Trash folder te doen verdwijnen.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De businesscase lijkt ook nergens naar, er zit veel te weinig rendement op voor zo'n verbouwing. Maar ook uit principe laat ik deze graag aan me voorbij gaan.
En dan vraag ik me nog wel af hoe je er ¤ 2k uit wil halen. Dan moet je het haast wel gaan verkameren. Mag dat daar überhaupt?quote:Op maandag 28 maart 2022 14:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De businesscase lijkt ook nergens naar, er zit veel te weinig rendement op voor zo'n verbouwing. Maar ook uit principe laat ik deze graag aan me voorbij gaan.
quote:Op maandag 28 maart 2022 14:22 schreef Horsemen het volgende:
Een klein Collin project dat nog geen 4 maanden loopt nu al in de problemen.Destijds waren er al wat twijfels over de handel. Er was en is weinig tot niets te vinden over de verkoop. Zit zelf ook in dit project vooral vanwege de zekerheid. Project komt nu wel erg snel in de problemen. Het onderpand lijkt voldoende in waarde,maar bij een evt. executieveiling weet je het nooit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het onderpand is een zo goed als nieuwe bedrijfsunit dus ik ga er vanuit dat het geld hier altijd wel terug gaat komen maar leuk is anders als er naar na 2 betaalde termijnen al problemen zijn.
Ik ook.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:15 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Sluit me graag aan bij de vorige denker.
10A is zaterdag live gegaanquote:Op maandag 28 maart 2022 16:31 schreef Halcon het volgende:
10A + 10B? Dat haal ik niet uit de beschrijving.
Dat snel kan nog na opening. Maar komt zeker niet via het linkje van FOK.quote:
Zie 'm nu inderdaad. Da's gewoon niet open kaart spelen in feite als ze inderdaad de boel samen gaan voegen en zo meteen gaan verkopen.quote:
quote:Op maandag 28 maart 2022 12:09 schreef tnhb het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp wordt er een tweede hypotheek ingeschreven, maar wordt deze zekerheid wel gedeeld met de deelnemers uit het eerste project die daarbij nu ten koste van de deelnemers in dit nieuwe project een extra zekerheid krijgen terwijl het oude project geen harde zekerheden kende behalve ha en pandrecht? (of lees/begrijp ik het helemaal verkeerd?)Ik geef CCF een staande ovatie! Applaus! Ik heb waarachtig het idee dat ze beginnen moreel juist te handelen. Ik had CCF op moreel vlak onder in de ranglijsten van crowdfunding platforms.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De investeerders uit het eerste project hebben geen goede zekerheden, wat in 2017 voor veel meer projecten het geval was dan voor de huidige projecten. Maar de verwachting was toen al dat huizenprijzen stijgen, dus de investeerders verwachten dat de waarde van de HA toeneemt in de tijd. En nu de huizenprijzen hoog zijn en de eerste investeerders dus veel kans hebben om hun geld terug te zien bij een eventuele default, zou CCF die overwaarde volgens jouw voorstel moeten weggeven aan een nieuw project. Dat zou een dolksteek in de rug van de eerste investeerders zijn. Hun toch al magere zekerheden zouden dan nog meer worden uitgehold.
Er wordt hier helemaal niemand benadeeld. De voorwaarden staan in de pitch en het is aan de investeerders om te beslissen om te investeren. Het gaat om ruim ¤ 7.000 op ¤150.000,- dat in juli al nihil is. Onbegrijpelijk als je hier een probleem in ziet of om die reden niet investeert.
Eens.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:56 schreef bubbels234 het volgende:
[..]
Ik geef CCF een staande ovatie! Applaus! Ik heb waarachtig het idee dat ze beginnen moreel juist te handelen. Ik had CCF op moreel vlak onder in de ranglijsten van crowdfunding platforms.
De investeerders uit het eerste project hebben geen goede zekerheden, wat in 2017 voor veel meer projecten het geval was dan voor de huidige projecten. Maar de verwachting was toen al dat huizenprijzen stijgen, dus de investeerders verwachten dat de waarde van de HA toeneemt in de tijd. En nu de huizenprijzen hoog zijn en de eerste investeerders dus veel kans hebben om hun geld terug te zien bij een eventuele default, zou CCF die overwaarde volgens jouw voorstel moeten weggeven aan een nieuw project. Dat zou een dolksteek in de rug van de eerste investeerders zijn. Hun toch al magere zekerheden zouden dan nog meer worden uitgehold.
Er wordt hier helemaal niemand benadeeld. De voorwaarden staan in de pitch en het is aan de investeerders om te beslissen om te investeren. Het gaat om ruim ¤ 7.000 op ¤150.000,- dat in juli al nihil is. Onbegrijpelijk als je hier een probleem in ziet of om die reden niet investeert.
Dit gaat om groepen investeerders onderling dus dan is het wat makkelijker voor Collin. Als het tussen de geldnemer en de investeerders gaat heb ik toch het gevoel dat Collin altijd kiest voor de investeerder en hun eigen omzet. Zoals bij Hans Lo.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Eens.
Dit bestaande investeerders komen iets sterker te staan en de nieuwe investeerders weten precies waar ze aan toe zijn.
Keurig opgelost/aangepakt door Collin
Moreel besef en de eigen portemonnee. Die twee dingen gaan in de praktijk vaak moeilijk samen....quote:Op maandag 28 maart 2022 17:34 schreef Faraday01 het volgende:
Dit gaat om groepen investeerders onderling dus dan is het wat makkelijker voor Collin. Als het tussen de geldnemer en de investeerders gaat heb ik toch het gevoel dat Collin altijd kiest voor de investeerder en hun eigen omzet. Zoals bij Hans Lo.
Ik doe geen voorstel hoor, ik constateer dat zittende investeerders zomaar een extra zekerheid krijgen, iets wat ik bij ccf zover ik me kan herinneren nog nooit heb gezien, wel iets wat op het omgekeerde lijkt. De zittende investeerders wisten waar ze aan begonnen, dus nu zeggen dat ze krijgen waar ze eigenlijk recht op hadden gaat wel wat ver. Ik geef volgens mij alleen aan dat ik nu zie dat ccf een stukje zekerheid, dat als ze niets zouden doen bij de nieuwe investeerders zou zitten, ze via het nieuwe project aan de oude investeerders geven, ik blijf dat bijzonder vinden.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:56 schreef bubbels234 het volgende:
En nu de huizenprijzen hoog zijn en de eerste investeerders dus veel kans hebben om hun geld terug te zien bij een eventuele default, zou CCF die overwaarde volgens jouw voorstel moeten weggeven aan een nieuw project. Dat zou een dolksteek in de rug van de eerste investeerders zijn. Hun toch al magere zekerheden zouden dan nog meer worden uitgehold.
Volgens mij heb ik niet aangegeven dat iemand benadeeld wordt of je moet het "ten kosten van" zo opvatten, iemand wordt pas benadeeld als het bijvoorbeeld niet vooraf wordt aangegeven. Of ik die reden wel of niet in dit project investeer is en blijft mijn eigen keuze, iedereen mag verder ieders keuzes onbegrijpelijk vinden. Er voor mij genoeg andere reden om niet mee te doen, één daarvan is omdat het een Direct lening is met bijbehorende kosten, daarnaast zie ik kleding als een meer risicovollere sector die het in een nieuwe recessie wel eens heel moeilijk zou kunnen gaan krijgen en het de afgelopen 2 jaar al niet gemakkelijk heeft gehad en zeker geen grote buffers heeft kunnen opbouwen. Dus een recessie die zomaar zou kunnen opsteken met de oplopende inflatie en oorlogssituatie, zal zeker impact kunnen hebben.quote:Er wordt hier helemaal niemand benadeeld. De voorwaarden staan in de pitch en het is aan de investeerders om te beslissen om te investeren. Het gaat om ruim ¤ 7.000 op ¤150.000,- dat in juli al nihil is. Onbegrijpelijk als je hier een probleem in ziet of om die reden niet investeert.
Kan me eigenlijk alleen voorstellen dat je dit doet als er destijds een negatieve hypotheekverklaring is afgegeven. Dan verandert er immers iets aan de zekerheidsstelling.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:43 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ik doe geen voorstel hoor, ik constateer dat zittende investeerders zomaar een extra zekerheid krijgen, iets wat ik bij ccf zover ik me kan herinneren nog nooit heb gezien, wel iets wat op het omgekeerde lijkt. De zittende investeerders wisten waar ze aan begonnen, dus nu zeggen dat ze krijgen waar ze eigenlijk recht op hadden gaat wel wat ver. Ik geef volgens mij alleen aan dat ik nu zie dat ccf een stukje zekerheid, dat als ze niets zouden doen bij de nieuwe investeerders zou zitten, ze via het nieuwe project aan de oude investeerders geven, ik blijf dat bijzonder vinden.
[..]
Ze gaan de boel niet samenvoegen (zijn gewoon 2 aparte huisnrs (beneden+bovenwoning > zie 2 voordeuren /zie ook WOZ+kadastraal ) Ze gaan beiden appartementen een opknapbeurt geven. Twee separate app (57m2+tuin 300k & 92m2 met dakterras 17m2 378k) brengen meer op dan één grote hut met 2 voordeuren en zijn sneller verhuurd of verkocht. Was misschien iets handiger geweest om beide gelijktijdig te presenteren. Een half pand opknappen heeft ook niet zoveel zin, beneden netjes <. boven ouwe meuk of vv . Dus ergens hadden we/ik het kunnen raden dat boven nog zou komenquote:Op maandag 28 maart 2022 16:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zie 'm nu inderdaad. Da's gewoon niet open kaart spelen in feite als ze inderdaad de boel samen gaan voegen en zo meteen gaan verkopen.
Zal best integer zijn maar niet voor mij.quote:Op maandag 28 maart 2022 19:00 schreef peterc het volgende:
[..]
Ze gaan de boel niet samenvoegen (zijn gewoon 2 aparte huisnrs (beneden+bovenwoning > zie 2 voordeuren /zie ook WOZ+kadastraal ) Ze gaan beiden appartementen een opknapbeurt geven. Twee separatie app (57m2+tuin 300k & 92m2 met dakterras 17m2 378k) brengen meer op dan één grote hut met 2 voordeuren en zijn sneller verhuurd of verkocht. Was misschien iets handiger geweest om beide gelijktijdig te presenteren. Een half pand opknappen heeft ook niet zoveel zin, beneden netjes <. boven ouwe meuk of vv . Dus ergens hadden we/ik het kunnen raden dat boven nog zou komen
Mogelijk dat onze Limburgse Hendrik met zijn 4 app er een beetje tussen kwam bij het plannen vd pitches. Zal wel niet,
maar het gaat om het plan. Zie mijn post van 28mrt22 16:22u hierover. Hoe het gekomen is tot de huidige ouwe meuk weet ik niet, wie hiervoor verantwoordelijk is/was weet ik niet. Of er netjes gehandeld is door de oude eigenaar / verhuurder betwijfel ik ook. Wat ik denk is dat er met de verbouwingen van 10A+10B kwalitatief betere woningen aan het bestand toegevoegd worden. Opvallend is wel het verschil in looptijd 1jr <> 1,5jr .
Denk dat de boys integere bedoelingen hebben, anders knap je de boel niet op, maar laat je de huidige situatie in gewoon in stand.
Vanzelfsprekend. Doe hetgeen je vindt dat je moet doen, volgens jouw, (haar of zijn) normen - waarden - afwegingen. Altijd OKquote:Op maandag 28 maart 2022 19:23 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Zal best integer zijn maar niet voor mij.
Mag ik ook nog mij fantsoensnormen hebben.?
GvE heeft een aantal keren in een vergelijkbare situatie een tweede hypotheek gevestigd op een lopende lening en op de nieuwe lening van dezelfde ondernemer een derde hypotheek. Bij GvE is duidelijk sprake van voortschrijdend inzicht. Dit was in dit geval bij CCF ook de beste oplossing geweest, dat de bestaande lening prioriteit krijgt boven de nieuwe lening.quote:Op maandag 28 maart 2022 17:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan me eigenlijk alleen voorstellen dat je dit doet als er destijds een negatieve hypotheekverklaring is afgegeven. Dan verandert er immers iets aan de zekerheidsstelling.
Dat is nu niet het geval. Ja, de waarde van de woning stijgt, maar zonder negatieve hypotheekverklaring staat het geldlener vrij om er 300 hypotheken op te laten vestigen.
Even advocaat van de duivel: maar waarom zou je investeerders uit een oud project zekerheden moeten geven, waar ze niet voor ingelegd hebben?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 08:24 schreef bubbels234 het volgende:
[..]
GvE heeft een aantal keren in een vergelijkbare situatie een tweede hypotheek gevestigd op een lopende lening en op de nieuwe lening van dezelfde ondernemer een derde hypotheek. Bij GvE is duidelijk sprake van voortschrijdend inzicht. Dit was in dit geval bij CCF ook de beste oplossing geweest, dat de bestaande lening prioriteit krijgt boven de nieuwe lening.
Als ik een cynische bril opzet, dan is het natuurlijk ook mogelijk dat CCF dit zo doet in de hoop dat de investeerders uit het oude project in het nieuwe project gaan investeren. Dat zelfs CCF doorheeft dat investeerders niet gaan investeren in een nieuw project als je hun zekerheden in het oude project schoffeert. We zien immers dat de laatste tijd meerdere projecten moeizaam vol komen.
Ik spreek echter voorzichtig de hoop uit dat dit het begin is van het ontwikkelen van een gevoel van zorgplicht voor je investeerders bij CCF.
.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel: maar waarom zou je investeerders uit een oud project zekerheden moeten geven, waar ze niet voor ingelegd hebben?
Als het te doen zou zijn om toekomstige overwaarde, dan had er toen wel een negatieve hypotheekverklaring afgegeven kunnen worden.
Ik denk niet dat CCF morele problemen heeft gehad of dat er fouten zijn gemaakt bij de 1e pitch. Ik denk eerder dat ze dachten: leuk gebaar naar de eerste investeerders, dan kunnen we die weer een positieve mail schrijven. Ze hadden er ook 150 euro op stuk kunnen slaan en de 1e lening vervroegd aflossen als ik het snel uitreken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:16 schreef bubbels234 het volgende:
[..]
.
Op de eerste plaats zou de lopende lening niet verbeteren betekenen dat de zekerheid van de lopende lening verslechtert. Moedwillig de zekerheid van investeerders inperken is moreel niet te verantwoorden.
Daarnaast hadden de oudere projecten slechtere zekerheden dan de huidige projecten. Je kunt niet stellen dat de investeerders nu eenmaal hebben geïnvesteerd in een project met slechte zekerheden omdat toen de meeste projecten geen goede zekerheden hadden. Het is beter om te stellen dat de crowdfunding platforms projecten hadden moeten aanbieden met betere zekerheden. Je kunt het ook zien als het herstellen van fouten in het verleden.
Er wordt niet moedwillig de zekerheid van de investeerders ingeperkt. Er was namelijk geen zekerheid voor wat betreft die woning. Door het ontbreken van een 2e hypotheek destijds dan wel een negatieve hypotheekverklaring, kon die (toekomstige) overwaarde voor om het even wat gebruikt worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:16 schreef bubbels234 het volgende:
[..]
.
Op de eerste plaats zou de lopende lening niet verbeteren betekenen dat de zekerheid van de lopende lening verslechtert. Moedwillig de zekerheid van investeerders inperken is moreel niet te verantwoorden.
Daarnaast hadden de oudere projecten slechtere zekerheden dan de huidige projecten. Je kunt niet stellen dat de investeerders nu eenmaal hebben geïnvesteerd in een project met slechte zekerheden omdat toen de meeste projecten geen goede zekerheden hadden. Het is beter om te stellen dat de crowdfunding platforms projecten hadden moeten aanbieden met betere zekerheden. Je kunt het ook zien als het herstellen van fouten in het verleden.
Deze waarschijnlijkquote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:02 schreef Buurman_ het volgende:
Nieuw project WVJG aangekondigd
Aankondiging nieuw project
Het project staat al op de website als aankondiging! Binnenkort kunt u investeren in een driejarige lening; aflossingsvrij. De financiering betreft vastgoed. De gehele casus volgt zo spoedig mogelijk; waarschijnlijk nog deze week.
Vastgoed Burg. Bruïnelaan 146-148 Zwijndrecht 36 maanden 6.50% ¤ 575.000,00
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |