Wopke: U ziet dit verkeerd, we moeten nu doorpakken en zwaluwstaartenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:16 schreef michaelmoore het volgende:
Koers KLAM Air Framnce nu 1,26
precies 10% van de aankoopkoers
zullen we nu die tent maar eens laten ploffen een andere KLEM opstarten ??
verlies nu 1000 miljoen euro
Mja. Het gaat niet echt florissant met KLM en ook voor de toekomst zijn er nog wel wat beren op de weg.quote:Op zondag 5 juni 2022 08:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is een lening. Dat jij anti-KLM en/of anti-luchtvaart bent, verandert daar niets aan.
KLM verdient gewoon geld nu en heeft bijna alles van de lening terugbetaald. De totale reisbranche heeft nog wel wat beren op de weg. Het wordt tijd dat Schiphol zijn shit voor elkaar heeft.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja. Het gaat niet echt florissant met KLM en ook voor de toekomst zijn er nog wel wat beren op de weg.
KLM en de holding Air-France/KLM zijn op zich ook nog wel verschillende zaken. Heb de cijfers voor KLM niet zo paraat, maar laatst als vingeroefening eens een calculatie gemaakt van de waarde voor air-france/klm en kon dat met de beste wil van de wereld niet boven de 0 krijgen (niet dat dit veel zegt, want ik ben behoorlijk noob op dat gebied). De hoeveelheid schuld ten opzichte van een flink aantal concurrenten is gewoon erg hoog, de verliezen ook en de marges pre-corona en vermoedelijk dus ook post-corona niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
KLM verdient gewoon geld nu en heeft bijna alles van de lening terugbetaald. De totale reisbranche heeft nog wel wat beren op de weg. Het wordt tijd dat Schiphol zijn shit voor elkaar heeft.
Luchtvaart is nou echt een branche die inderdaad volledig draait op omzet-omzet-omzet met lage marges en hoge potentiële tegenvallers. En al die tegenvallers worden dan heel traag weer terugverdiend als het bedrijf in een 'winstgevende' periode is, maar die periodes zijn eigenlijk nooit lang genoeg om daadwerkelijk uit de schulden te komen. En dan kunnen ze wel elke keer zeggen dat ze toch echt wél winstgevend zijn als ze 'normaal' kunnen draaien en gewoon 'net pech' hadden dat gebeurtenis X plaatsvond.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
KLM en de holding Air-France/KLM zijn op zich ook nog wel verschillende zaken. Heb de cijfers voor KLM niet zo paraat, maar laatst als vingeroefening eens een calculatie gemaakt van de waarde voor air-france/klm en kon dat met de beste wil van de wereld niet boven de 0 krijgen (niet dat dit veel zegt, want ik ben behoorlijk noob op dat gebied). De hoeveelheid schuld ten opzichte van een flink aantal concurrenten is gewoon erg hoog, de verliezen ook en de marges pre-corona (en zo verwacht ik ook post-corona) niet.
quote:Column: fasten your seatbelts met aandeel KLM
Door JIM TEHUPURING
Air France-KLM
1.19-1.33%
Stroopwafels, tulpen en Hema-worst.
Folklore waar wij Hollanders aan gehecht zijn.
Schijnbaar zijn we samen ook erg gehecht aan KLM.
Een naam die koste wat kost niet uit het Hollandse straatbeeld mag verdwijnen.
Dat die witte zwaan wat kost is inmiddels wel gebleken.
In 2019 kocht Wopke Hoekstra uit eigen initiatief aandeeltjes KLM voor een slordige ¤750 miljoen.
Na de uitbraak van Corona volgde een lening van ¤1 miljard plus 2,4 miljard garantstelling en recentelijk stortte Sigrid Kaag als minister van Financiën nog eens ¤220 miljoen in de KLM-kas om het aandelenbelang toch op peil te houden.
9,3% van alle aandelen Air France KLM is in handen van het volk.
Veertien aandeeltjes p.p. tegenover ¤258 aan risico.
Ik kan me daar als belegger behoorlijk over opwinden.
Want los van de zogenaamde maatschappelijke belangen, zien beleggers weinig heil in de toekomst van de luchtvaartmaatschappij.
Zo is de laatste storting van Kaag van 220 miljoen Euro binnen één maand volledig verdampt.
De aandelenkoers daalde naar ¤1,20. Een halvering in 2022.
De piloten zelf zijn wat een stuk verstandiger en besloten bij de laatste aandelenemissie niet meer mee te doen aan de bodemloze put.
quote:Europese luchtvaart wordt een aflopende zaak
Als belegger is het ook een stuk simpeler.
Bij de beoordeling van een bedrijf kun je kijken naar cijfers en bedrijfsomstandigheden: is er winst, groeit de omzet en hoe sterk is de balans?
Bij KLM ontvingen aandeelhouders al vijftien jaar geen winstuitkering als gevolg van de opstapelende megaverliezen, verzwakkende omzet en een bijna ondraaglijke schuldenberg.
Kijk je naar de softe criteria, dan kom je er direct achter dat de krimpende sector hevige concurrentie kent en het management vetes publiekelijk uitvecht.
In de luchtvaart geldt negatieve prijselasticiteit en prijsverhogingen zullen direct de omzet aantasten, terwijl de kosten torenhoog blijven.
Als investeerder is daarmee Air France KLM het aandeel dat je niet wilt hebben.
Alle seinen staan op rood.
Ik begrijp dat het maatschappelijk gezien misschien gevoelig ligt, maar vraag uzelf ook eens af wat u doet als u met KLM naar Barcelona kunt voor ¤175 of met een prijsvechter voor ¤95.
Dat raakt de kern van het KLM-probleem.
De Hollandse regering kan blijven bijstorten of we moeten accepteren dat KLM (net als de Hema-worst) over haar top heen is.
Een laatste noodlanding is wellicht beter dan doorstarts tegen beter weten in.
Het probleem is dat we in een soort van Gijzeling zitten, zonder KLM geen Schiphol, en zonder Schiphol verlies je ontzettend veel banen, nu denk ik dat het laatste steeds minder relevant word omdat er genoeg ander werk is, echter Schiphol is wel belangrijk voor de regio, ik denk dat de overheid eens goed moet gaan rekenen of er wellicht meer rendement valt te halen door Schiphol gewoon te sluiten, en door te gaan met een kleiner meer geschikt vliegveld als Lelystad.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
KLM en de holding Air-France/KLM zijn op zich ook nog wel verschillende zaken. Heb de cijfers voor KLM niet zo paraat, maar laatst als vingeroefening eens een calculatie gemaakt van de waarde voor air-france/klm en kon dat met de beste wil van de wereld niet boven de 0 krijgen (niet dat dit veel zegt, want ik ben behoorlijk noob op dat gebied). De hoeveelheid schuld ten opzichte van een flink aantal concurrenten is gewoon erg hoog, de verliezen ook en de marges pre-corona en vermoedelijk dus ook post-corona niet.
dat is wel een enorme stap terug, lijkt me onmogelijkquote:Op zondag 26 juni 2022 11:12 schreef raptorix het volgende:
k denk dat de overheid eens goed moet gaan rekenen of er wellicht meer rendement valt te halen door Schiphol gewoon te sluiten, en door te gaan met een kleiner meer geschikt vliegveld als Lelystad.
Maar wel een solide investering in de toekomst, vooral de ruimte die vrij komt bied veel voordelen, daarnaast zit je met het probleem dat Schiphol nooit meer kan groeien.quote:Op zondag 26 juni 2022 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is wel een enorme stap terug, lijkt me onmogelijk
Lelystad haalt inclusief geplande groei nog geen 10% van Schiphol aan capaciteit, slaat gewoon nergens opquote:Op zondag 26 juni 2022 11:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar wel een solide investering in de toekomst, vooral de ruimte die vrij komt bied veel voordelen, daarnaast zit je met het probleem dat Schiphol nooit meer kan groeien.
Ik doelde er meer op door Schiphol te sluiten en dat naar Lelystad te verplaatsen.quote:Op zondag 26 juni 2022 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lelystad haalt inclusief geplande groei nog geen 10% van Schiphol aan capaciteit, slaat gewoon nergens op
en dan denk je dat je niet tegen dezelfde problemen aanlooptquote:Op zondag 26 juni 2022 11:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doelde er meer op door Schiphol te sluiten en dat naar Lelystad te verplaatsen.
Het probleem is dat Schiphol nu midden in een stedelijk gebied licht, dat is gewoon onhandig, kortom daar los je al heel veel mee op.quote:Op zondag 26 juni 2022 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
en dan denk je dat je niet tegen dezelfde problemen aanloopt
Nederland is zo klein, ik vind het utopisch te denken dat je dat met een verplaatsing hemelsbreed van pak m beet 50km dat eventjes oplost, dan vind ik dat "luchthaven in de noordzee" idee nog beterquote:Op zondag 26 juni 2022 11:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat Schiphol nu midden in een stedelijk gebied licht, dat is gewoon onhandig, kortom daar los je al heel veel mee op.
In natura met álle achtergebleven koffers zekerquote:Op donderdag 30 juni 2022 09:40 schreef Drekkoning het volgende:
KLM heeft zojuist de volledige staatslening afgelost
Kijk, goede deal geweest dus van Wopke !quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:40 schreef Drekkoning het volgende:
KLM heeft zojuist de volledige staatslening afgelost
quote:Op vrijdag 1 juli 2022 20:10 schreef Pedroso het volgende:
Kijk, goede deal geweest dus van Wopke !
Hier kan ikweethetookniet het niet anders dan mee eens zijn en ik verwacht dan ook dat hij subiet zijn excuses aan Wopke gaat aanbieden !
aankoop 60.000.000 aandelen tegen 12,35quote:Koers onderuit
Nederland kocht de aandelen voor gemiddeld 12,35 euro per stuk. Maar inmiddels is de koers als zo'n 8 euro gedaald. Vandaag schommelt het aandeel rond de 4,30 euro.
De vrije val van het aandeel werd begin februari ingezet. Toen werd steeds meer duidelijk dat het coronavirus grote gevolgen ging hebben voor de luchtvaart. Vluchten naar China werden opgeschort en het aantal vervoerde passagiers daalde, wat het bedrijf veel geld kost.
1 miljard euro verlies en nog niets te zeggen in een zwaar verlieslatend bedrijfquote:Het Nederlandse ministerie van Financiën heeft in drie jaar tijd rond de 1,9 miljard euro geïnvesteerd in aandelen Air France-KLM. In 2019 ging het om 744 miljoen euro, voor een belang van 14 procent.
Dit verwaterde door een eerdere claimemissie waar Nederland niet aan deelnam tot 9,3 procent.
Minister Sigrid Kaag koos er dit keer voor om wel nieuwe aandelen te kopen, ter waarde van 220 miljoen, anders was het staatsbelang verder geërodeerd tot 2 procent.
En Wopke en Kaag vinden het nog steeds een goed ideequote:Op maandag 11 juli 2022 19:08 schreef michaelmoore het volgende:
Ik dacht het aandeel Air France kan niet meer lager, maar jawel hoor , nog 5% eraf
….
1 miljard euro verlies en nog niets te zeggen in een zwaar verlieslatend bedrijf
Wat was de grap?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 09:49 schreef Fer het volgende:
Vandaag met 12 uur in een KLM doorgebracht.
Als het kan de laatste keer, want echt geweldig was het niet. Het begint echt een grap van airline te worden en ik zie het niet snel beter worden.
Wellicht in de toekomst meer een lokale airliner voor Europa en naar de USA.
In welke taal probeer je te schrijven?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 09:49 schreef Fer het volgende:
Vandaag met 12 uur in een KLM doorgebracht.
Als het kan de laatste keer, want echt geweldig was het niet. Het begint echt een grap van airline te worden en ik zie het niet snel beter worden.
Wellicht in de toekomst meer een lokale airliner voor Europa en naar de USA.
Mooi, zijn we bijna van dit circus af.quote:
Aan de hand van dit bericht is Rutte 5 zo goed als een zekerheid.quote:
Voor zolang als het duurt; dit is natuurlijk een aflopende zaak. En gelukkig maar.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 20:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Aan de hand van dit bericht is Rutte 5 zo goed als een zekerheid.
Volgens mij heb ik dit soort statements ook gehoord tijdens Rutte 1, Rutte 2 en Rutte 3.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor zolang als het duurt; dit is natuurlijk een aflopende zaak. En gelukkig maar.
quote:Kaag kocht aandelen Air France KLM met krimp op tafel: 'Onnavolgbaar'
author avatar
Door YTEKE DE JONG
51 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM 1.477-0.77%
AMSTERDAM - Vakbonden bij KLM verbazen zich over de stap van het kabinet om aandelen Air France KLM te kopen, terwijl er al een scenario voor krimp van Schiphol op tafel lag in Den Haag.
In mei gaf minister Kaag (Financiën) ¤ 220 miljoen aan belastinggeld uit aan nieuwe aandelen Air France KLM.
quote:KLM zegt niet op de hoogte te zijn geweest van het Haagse ’dubbelspel’.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)p-tafel-onnavolgbaar
Het is en blijft een incompetente trut
quote:Pieter Cornelisse, vicepresident Mainport Strategies van KLM:
'KLM betaalt prijs van inleveren slots bij krimp Schiphol'
Door KOEN NEDERHOF
Updated 10 min geleden
11 min geleden in FINANCIEEL
SCHIPHOL - Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat onderschat de gevolgen van de krimp van Schiphol en rekent mogelijk met verkeerde getallen.
Dat vermoedt Pieter Cornelisse, de vicepresident Mainport Strategies van KLM. Hij wil om tafel om 'het over de feiten te hebben'.
Stillere vlootquote:Dat zei hij donderdag in een toelichting op de gevolgen van de voorgenomen krimp voor KLM.
Eerder deze week kon De Telegraaf al melden dat de luchtvaartmaatschappij in dat voorgenomen scenario zo'n 25 Europese en vijf internationale bestemmingen moet schrappen.
.quote:Feit blijft dat van de oorspronkelijke ambities van Hoekstra niets is waargemaakt”, zegt voorman Reinier Castelein van vakbond De Unie. „Meer zeggenschap in de holding is nog steeds niet gerealiseerd.”
Ja, dat kan je voorstellen idd… maar waar zit dan de winst voor KLM?quote:Op woensdag 16 november 2022 12:34 schreef raptorix het volgende:
Wat ik zou voorstellen is dat we de aandelen teruggeven aan KLM/Airfrance in ruil voor de onderhouds divisie, vervolgens deze onderbrengen bij Schiphol.
Dan mogen ze zich weer lekker Frans noemen, dat vinden ze daar heel belangrijk.quote:Op woensdag 16 november 2022 12:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dat kan je voorstellen idd… maar waar zit dan de winst voor KLM?
Ja, je noemt nu allemaal redenen waarom KLM zo een deal dus nooit gaat doenquote:Op woensdag 16 november 2022 13:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan mogen ze zich weer lekker Frans noemen, dat vinden ze daar heel belangrijk.
Onderhoud levert in ieder geval een stuk meer op, niet in laatste plaats echte banen.
Wat KLM nog wel moet terugbetalen is dik 1 miljard euro aan achterstallige loonbelasting. KLM kreeg - net als andere bedrijven - uitstel voor het betalen van loonbelasting. Het heeft daarvoor 60 maanden de tijd .quote:In totaal kreeg het 1,96 miljard euro loonsubsidie gestort, omgerekend ruim 70.000 euro per werknemer. Dit bedrag hoeft KLM niet terug te betalen.
In 2022 kocht Nederland nog eens voor 220 miljoen euro aandelen, maar omdat de Fransen meer investeerden is de zeggenschapsverhouding weer net zo scheef als voor de Nederlandse investeringen.quote:Die aandelen zijn anno 2023 bijna 90 procent minder waard, een verlies van 650 miljoen euro.
Verbod op uitkeren of toekennenquote:Toch krijgt topman Benjamin Smith dit jaar alsnog bonussen overgemaakt.
19 jaar aan overheidsgeblunder tov Schiphol toeschrijven aan Wopke en Kaagquote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dat hebben Wopke en Kaag weer goed voor elkaar
Gelobby van Kaag en Wopke > misluktquote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:04 schreef Knipoogje het volgende:
19 jaar aan overheidsgeblunder tov Schiphol toeschrijven aan Wopke en Kaag
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nlblijft stug volhouden met het steunen van de landelijke vliegtuigmaatschappij terwijl vele europese landen dit al jaren geleden hebben opgegeven met gegronde redenen.
Klopt visie hebben ze niet dat is wel bewezenquote:Rutte 'visie is als een olifant die het zicht belemmert'
Dit verbaasd echt niemand nog.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:55 schreef ikweethetookniet het volgende:quote:Vergeefs protest van ministers,Nederlandse lobby mislukt: Air France-KLM-topman krijgt alsnog bonussen
Nederland heeft zich suf gelobbyd om omstreden bonussen van de baas van Air France-KLM van tafel te krijgen. Maar liefst drie ministers beten hun tanden stuk. Toch rinkelt dit jaar de kassa van Ben Smith die ruim vier miljoen aan bonussen ontvangt, hoewel de luchtvaartmaatschappij miljarden aan coronasteun ontving.
Vanwege de royale staatssteun tijdens de coronacrisis werden jarenlang geen bonussen uitbetaald bij KLM aan CEO Marjan Rintel en haar voorganger Pieter Elbers. Dat kon niet door de voorwaarden die de Nederlandse staat had gesteld bij de miljardensteun.
Ook bij moederbedrijf Air France-KLM, dat in Frankrijk is gevestigd, mochten geen bonussen worden uitbetaald.
[..]
Verbod op uitkeren of toekennen
Dat kan allemaal dankzij een verschil in interpretatie van de Europese regels voor staatssteun tijdens de coronacrisis. Nederland ging op basis van deze regels uit van een verbod op bonussen, volgens de Fransen was alleen het uitkeren ervan verboden, zolang bedrijven op de staat steunden.
En dus beloofde Air France-KLM topman Ben Smith wel bonussen, zowel in cash als een aandelenpakket. Deze bonussen werden alleen toegekend, en zouden pas worden uitbetaald als minimaal 75 procent van de staatssteun weer was terugbetaald.
Miljardenverlies Air France-KLM, toch krijgt topman miljoenenbonus
Dit is op 17 maart van dit jaar gebeurd, meldt het bedrijf in het jaarverslag. En dus staat niets meer het uitbetalen van de bonussen aan Ben Smith in de weg. Het gaat om een bedrag van in totaal ruim 4 miljoen euro, blijkt uit een analyse van de jaarverslagen.
Ruim 2,5 miljoen euro
De topman had over 2019 nog een bonus in aandelen tegoed van 2 miljoen euro, en daarnaast nog eens twee keer ruim 1 miljoen euro in cash over de jaren 2021 en 2022. Dat bedrag komt bovenop de pak hem beet 2,5 miljoen aan vast salaris dat hij in de afgelopen drie jaar verdiende. Verder kreeg hij in 2020 alsnog een bonus van krap 8 ton overgemaakt over 2019.
En daar houdt het nog niet op: Smith heeft over de afgelopen twee jaar ook nog aandelenpakketten gekregen. Die zijn goed voor 2 miljoen per jaar, maar hij mag ze pas in 2024 en 2025 verzilveren.
De luchtvaartmaatschappij was zo zeker van haar zaak dat het vorig jaar al een bedrag van ruim 5 miljoen euro opzij zette om achterstallige bonussen te betalen.
Lobby Nederland tegen bonussen
En dat terwijl Nederland uit alle macht probeerde om de bonussen tegen te houden. Dat begon al in 2020, toen toenmalig minister van Financiën Wopke Hoekstra zich - tevergeefs - tegen een aanpassing van het beloningsbeleid van het bedrijf keerde.
En toen in 2021 bleek dat het bedrijf Smith alsnog een miljoenenbonus had toegezegd, werd verder geprotesteerd. Ambtenaren van het ministerie maakten meerdere keren bezwaar bij het bedrijf. En toen dat niet hielp, bemoeide minister van Financiën Sigrid Kaag zich er zelfs mee. Zij beklaagde zich bij onder meer Ben Smith zelf, blijkt uit antwoord op Kamervragen.
Dat is niet het enige. Het kabinet probeert het nog langs een andere weg, door in Brussel te pleiten voor strengere regels voor staatssteun vanwege de coronacrisis. Het pleidooi van minister Micky Adriaansens is alleen aan dovemansoren gericht, meldt zij aan de Tweede Kamer. Het bepalen van de regels is iets dat de Europese Commissie zelf mag doen, lidstaten hebben er maar 'beperkte invloed op', aldus Adriaansens.
Te weinig invloed
Ook de derde manier om het de bonus tegen te houden is tamelijk kansloos. Het beloningsbeleid van het bedrijf moet worden goedgekeurd door de aandeelhouders, en Nederland is aandeelhouder. "Maar we moeten realistisch zijn", schrijft Kaag aan de Kamer. Het belang van de staat in het bedrijf is 9,3 procent, bij lange na niet genoeg om de bonussen tegen te houden. En dat gebeurt dan ook niet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ith-krijgt-alsnog-zn
Wat bedoel je met landelijke? klm = frans bedrijf.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nlblijft stug volhouden met het steunen van de landelijke vliegtuigmaatschappij terwijl vele europese landen dit al jaren geleden hebben opgegeven met gegronde redenen.
En toch zijn eigenlijk alle politieke partijen enthousiast over Schiphol en KLM. Meer dan voldoende draagvlak daar, nooit anders geweest. Niet eens alleen de bekende partijen maar ook een PVV steunt alles. Schiphol en KLM zijn echt Neerlands trots ofzo. Sinds de oprichting van beiden is het niet anders geweest, elke zoveel jaar redt de staat ze weer.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
19 jaar aan overheidsgeblunder tov Schiphol toeschrijven aan Wopke en Kaag
Elke anti-vliegveld activist (voor Rotterdam airport, lelystad en schiphol etc) weten dit soort cijfers al lang. Vliegvelden zijn amper rendabel in NL en moeten sluiten of gewoon niet gesubsidieerd worden tot ze een verdienmodel hebben dat wel rendabel zijn.
KLM snap ik niet zo, maar Schiphol is bijna de grootste hub van Europa en economisch wel van belang lijkt me zo.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En toch zijn eigenlijk alle politieke partijen enthousiast over Schiphol en KLM. Meer dan voldoende draagvlak daar, nooit anders geweest. Niet eens alleen de bekende partijen maar ook een PVV steunt alles. Schiphol en KLM zijn echt Neerlands trots ofzo. Sinds de oprichting van beiden is het niet anders geweest, elke zoveel jaar redt de staat ze weer.
Ik ben benieuwd of we ooit van koers gaan veranderen.
nederland wil geen HUB meer zijnquote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
KLM snap ik niet zo, maar Schiphol is bijna de grootste hub van Europa en economisch wel van belang lijkt me zo.
Zou je inderdaad zeggen. Nu praat ik een journalist van Follow The Money na die vorig jaar een boek heeft gepubliceerd over de KLM (de blauwe fabel) en volgen hem is onduidelijk wat de economische waarde van Schiphol is. Er is een rapport waar Schiphol mee wappert alleen dat rapport is meer dan tien jaar oud en is geschreven in opdracht van.... Schiphol. Waar sowieso een paar zaken vergeten worden, zoals andere Europese luchthavens.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
KLM snap ik niet zo, maar Schiphol is bijna de grootste hub van Europa en economisch wel van belang lijkt me zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |