Natuurlijk gaan die winnen!quote:Gaat Oekraïne het Songfestival dit jaar winnen? Met een strijdlied staat het land bovenaan bij de bookmakers. Is dat terecht? Verder is er paniek in Songfestivalland. Heel veel fanmedia zal tot hun groot verdriet niet aanwezig zijn bij de liedjeswedstrijd die dit jaar in Turijn plaatsvindt. Te gast is Maxime Klein Nagelvoort. Zij komt net terug uit Italië, waar ze maandenlang meewerkt aan de productie van het Eurovisie Songfestival. Richard van de Crommert en Katja Zwart bespreken met de producer de verschillen tussen de show in Nederland en die in Italië.
Met die bagger?quote:
Jury en publiek geven elk de helft, in geval van gelijkspel is er een hele reeks tiebreakregels waarbij het uitmaakt hoe je precies aan je punten bent gekomen. Er is geen jury die ter plekke in de studio de doorslag geeftquote:Op donderdag 24 maart 2022 18:33 schreef Marsenal het volgende:
Hoe is de puntentelling eigenlijk? Is het niet dat een jury ook nog een puntentelling levert die doorslaggevend kan zijn? Dan wordt oekraine roemloos derde ofzo
Officieel niet toegestaan en in het verleden moesten er ook wel eens liedjes worden aangepast omdat ze te politiek warenquote:Op donderdag 24 maart 2022 18:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
Geen politieke uitingen toegestaan toch op dat feestje? Of wel als het om Oekraïne gaat
Zelfs Moldavië moet dit jaar iets aangepast worden omdat het te politiek was. Oekraine komt met een nummer over moeders dit jaar, al gekozen voor de oorlog.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Officieel niet toegestaan en in het verleden moesten er ook wel eens liedjes worden aangepast omdat ze te politiek waren
Het is allang besloten joh!quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:38 schreef Jordy-B het volgende:
Of Oekraïne dit jaar wint, hoop ik eigenlijk niet. Het lied is tenminste weinig politiek en niet zo'n schreeuwfestijn als in 2016, maar er zijn gewoon betere deelnemers. En dat politiek stemmen blijft gewoon een vervelend onderdeel van het songfestival.
Hoezo is dat al besloten? Geloof je dat de televotes doorgestoken kaart zijn?quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:42 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het is allang besloten joh!(Inderdaad politiek!)
Doe eens normaal man.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:15 schreef TheJanitor het volgende:
Ze zijn al redelijk slachtoffer, maar als ze echt zekerheid willen om te winnen zullen ze toch echt met een gehandicapte zwarte transgender moeten komen.
Omdat Nederland nooit wint, oh wacht.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo is dat al besloten? Geloof je dat de televotes doorgestoken kaart zijn?
Hihaho elk jaar alleen maar circusacts! Alleen als je vraagt wie dan allemaal een circusact is van de laatste paar jaar kunnen ze nauwelijks iets noemen van de 100+ artiestenquote:Op donderdag 24 maart 2022 18:45 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Doe eens normaal man.
Oh wacht, NWS.
Allemaal even lachen jongens om het songfestival!!!11!!!1111!!
Er zijn wel eens acts in rolstoelen ingezonden, maar die zijn nooit hoog geëindigd. De enige keer dat Rusland de finale niet haalde, was toen ze een zangeres in rolstoel hadden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:15 schreef TheJanitor het volgende:
Ze zijn al redelijk slachtoffer, maar als ze echt zekerheid willen om te winnen zullen ze toch echt met een gehandicapte zwarte transgender moeten komen.
Je kunt alleen wel een leuke discussie voeren over of dat politiek is, of het te maken heeft met een volledige gedeelde muziekindustrie en (grotendeels) muziekcultuur.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:38 schreef Jordy-B het volgende:
In 2016 wonnen ze ook, maar dat was echt wel een politiek lied. Rusland protesteerde toen tevergeefs, maar volgens de mensen achter Eurovisie was er toen geen politieke lading te herkennen in een lied over de verdrijving van de Krim-Tataren door Stalin in 1944![]()
In 2017 en '18 stuurde Rusland vervolgens de vinger in de vorm van een zwaar gehandicapte dame. In '17 werd ze de toegang tot de Oekraïne geweigerd, in '18 mocht ze wel meedoen, maar het was echt wel zo slecht als je zou denken.
Of Oekraïne dit jaar wint, hoop ik eigenlijk niet. Het lied is tenminste weinig politiek en niet zo'n schreeuwfestijn als in 2016, maar er zijn gewoon betere deelnemers. En dat politiek stemmen blijft gewoon een vervelend onderdeel van het songfestival.
GriekenlandCyprus
Maar er zijn betere inzendingen, zoals die van Oostenrijk, België. Finland, Griekenland, Letland, ons, Polen, Portugal, Zweden en de VK.
Ik hoop op Portugal.
Er zitten wat elementen bij ja, zoals het al genoemde Griekenland - Cyprus.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het ESF is al decennia een politiek vriendjesshow.
Wat men hier zou weten als men het ESF ook regelmatig had gekeken in de afgelopen 20 jaar.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:10 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Er zitten wat elementen bij ja, zoals het al genoemde Griekenland - Cyprus.
Gelukkig heeft het nooit invloed op de uitslag, de echte terechte winnaar komt altijd wel bovendrijven. Daarom hoop ik ook dat Oekraïne niet wint dit jaar, want dan houdt het toch altijd een pityvote-bijsmaakje.
Nou ik gok eerlijk gezegd dat ze in Oekraine op dit moment sowieso wel andere prioreiteiten hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:19 schreef Dutchguy het volgende:
Niemand moet willen winnen via pity votes.
Daar ga ik ook van uit.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ik gok eerlijk gezegd dat ze in Oekraine op dit moment sowieso wel andere prioreiteiten hebben.
Duitsland werd 4e van de 10 bij de tweede editie in 1957 en werd pas in 1964 een keer laatstequote:Op donderdag 24 maart 2022 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als Rusland over een paar jaar mee zou mogen doen dan zijn al die deelnemers de eerste 20 jaar kansloos. Niemand gaat Rusland punten geven ongeacht hoe goed dat liedje is. Alleen een anti-oorlogssong of anti-Poetin nummer zal nog punten gaan krijgen, maar dan komen ze hun eigen land niet meer binnen of worden ze gelijk naar de goelag gestuurd.
Het ESF is al decennia een politiek vriendjesshow.
Gok dat zeker de eerste 10 keer een Russisch nummer kansloos is.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:38 schreef H_T het volgende:
[..]
Duitsland werd 4e van de 10 bij de tweede editie in 1957 en werd pas in 1964 een keer laatste
Wanneer ben je dan kansloos? Als je buiten de top 5 eindigt? Genoeg landen die dat nu ook al jaar in jaar uit doen zonder een buurland overhoop te knallenquote:Op donderdag 24 maart 2022 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gok dat zeker de eerste 10 keer een Russisch nummer kansloos is.
Eigenlijk kan Spanje het zich best permiteren om Portugal binnen te vallen, als verdere consequenties toch niet erger zijn dan normaal.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:40 schreef H_T het volgende:
[..]
Wanneer ben je dan kansloos? Als je buiten de top 5 eindigt? Genoeg landen die dat nu ook al jaar in jaar uit doen zonder een buurland overhoop te knallen
Laatste keer top 5 was in 1995. Gewoon tijd om in te zien dat de rest van Europa een hekel heeft in Spanje en er bijvoorbeeld totaal niet op vakantie zou willenquote:Op donderdag 24 maart 2022 19:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Eigenlijk kan Spanje het zich best permiteren om Portugal binnen te vallen, als verdere consequenties toch niet erger zijn dan normaal.
Ik zet de sangria maar weer vast koud voor de massa's.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:45 schreef H_T het volgende:
[..]
Laatste keer top 5 was in 1995. Gewoon tijd om in te zien dat de rest van Europa een hekel heeft in Spanje en er bijvoorbeeld totaal niet op vakantie zou willen
Goed idee! Rusland werd het jaar nadat ze de Krim binnenvielen ook tweede, dus als Porto is gevallen valt er misschien wat te vieren in Spanjequote:Op donderdag 24 maart 2022 19:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zet de sangria maar weer vast koud voor de massa's.
Ik kom daar nooit, maar ik geloof dit gelijkquote:Op donderdag 24 maart 2022 19:05 schreef Strani het volgende:
Ik geloof dat we in ESF zinnigere dingen zeggen over het nieuws dan dat men in NWS doet over het Songfestival.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |