abonnement Unibet Coolblue
pi_204330587
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2022 17:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Rabo geeft niet aan hoeveel je in de plus staat? Draaien ze op MS-DOS nog?
Ja, ongeveer :D

Het is wel echt een beleggersrekening om te "hodlen" want traden is er niet zo'n fijne ervaring.

Bij de vormgeving is getracht om het op de rest van de UI te laten lijken en daardoor is er niet zoveel ruimte voor functionaliteit.

Heb m'n mening er al eens over gegeven maar ik vermoed dat de berkenboom in het park meer met opbouwende kritiek doet.
pi_204330607
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 17:45 schreef nostra het volgende:

[..]
PostNL België, topmannen vast op verdenking van bizar zware aantijgingen (leiding geven aan een criminele organisatie, mensenhandel). Heel toevallig de grootste concurrent van bPost.
Oh ja, dat. Zou niet weten hoeveel er waar van is...
De koers lijkt er iig niet vreselijk onder te lijden en anders kopen we nog wat bij :+
pi_204330632
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 17:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, ongeveer :D

Het is wel echt een beleggersrekening om te "hodlen" want traden is er niet zo'n fijne ervaring.

Bij de vormgeving is getracht om het op de rest van de UI te laten lijken en daardoor is er niet zoveel ruimte voor functionaliteit.

Heb m'n mening er al eens over gegeven maar ik vermoed dat de berkenboom in het park meer met opbouwende kritiek doet.
Je zou zeggen dat UX tegenwoordig toch wel de aandacht heeft, maar blijkbaar nog niet overal.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204330666
quote:
9s.gif Op maandag 4 april 2022 18:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Je zou zeggen dat UX tegenwoordig toch wel de aandacht heeft, maar blijkbaar nog niet overal.
Nee, iets als GAK kan je ook alleen maar zien door je totale aankoopprijs te delen door het aantal aandelen :')

En als het nu goedkoop was, dan zou ik er begrip voor kunnen opbrengen.

Het is ook al een paar keer misgegaan met de weergave van m'n bestedingsruimte, waardoor ik voor tienduizenden Euro's meer aandelen kocht dan dat er nog vrij was. Bij DeGiro wordt dat bijna realtime bijgewerkt maar bij Rabo zit daar soms minuten tot uren vertraging op.
Gevolg was dat het saldo ontoereikend was en ze het hele bedrag van een andere rekening hebben geboekt, waar ik dan ineens ¤80.000 rood stond. En dat is al 2x gebeurt in 1 jaar... :D

Dat soort geintjes...

Ook werkt de zoekfunctie met minimaal 3 letters, dus "NN" ingeven om Nationale Nederlanden te vinden werkt ook niet. De zoekfunctie is ook vaak z'n "focus" kwijt waardoor je 0 resultaten krijgt, moet je een paar keer wat menu-opties aanklikken en ineens is het er weer.

Al met al lijkt het alsof niemand bij de Rabobank het ooit zelf gebruikt heeft en of ze totaal geen idee hebben hoe het er bij de concurrentie uit ziet.

DeGiro is ook niet perfect maar een verschil van dag-en-nacht qua functionaliteit en overzichtelijkheid.

Het is echt dat ik m'n portfolio 50/50 verspreid wil hebben over 2 brokers en geen zin had om nog een account ergens aan te maken, anders was ik al lang gillend weg gevlucht bij de Rabo.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 04-04-2022 18:12:21 ]
  maandag 4 april 2022 @ 18:47:06 #205
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204331171
Ik zit tegenwoordig voor een deel bij Saxo bank, wat is dat dan weer :')
Was eerst Binck, die werd al veel te duur, en nu is het Saxo bank geworden. Maar gewoon geen zin om daar iets aan te veranderen, staan ook alleen maar wat duffe ETF's op.
Rest staat verdeeld over degiro en Lynx. Op zich wel handig om te kunnen wisselen als er ergens een storing is, zoals degiro nog weleens last van heeft.
pindazakje
pi_204332440
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 18:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, iets als GAK kan je ook alleen maar zien door je totale aankoopprijs te delen door het aantal aandelen :')

En als het nu goedkoop was, dan zou ik er begrip voor kunnen opbrengen.
Op zich zijn ze voor een traditionele grootbank wel redelijk goedkoop bij grotere portefeuilles door de Max bewaarloon van ¤ 100 per kwartaal.
pi_204332498
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 17:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, ongeveer :D

Het is wel echt een beleggersrekening om te "hodlen" want traden is er niet zo'n fijne ervaring.

Bij de vormgeving is getracht om het op de rest van de UI te laten lijken en daardoor is er niet zoveel ruimte voor functionaliteit.

Heb m'n mening er al eens over gegeven maar ik vermoed dat de berkenboom in het park meer met opbouwende kritiek doet.
Ik vind het juist door de simpele app heel overzichtelijk. Misschien niet als je een mandje met 50 aandelen hebt maar als je een paar aandelen hebt is het meer dan prima. Gewoon aankoopbedrag, huidige koers en huidige totaalbedrag.

Wel is het zo dat bij rabo de transactiekosten echt veel te hoog zijn. Voor daytraden is het dus niet zo geschikt.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204337698
Wat denken jullie van Quantumscape? Het is een klein bedrijf die solid State batterijen kan maken. VW en Porsche werken met hen samen.

Ik zit de jaarcijfers te kijken en logischerwijs zijn ze nu fors aan het investeren en maken ze nog geen winst en omzet.
Ik twijfel om bijvoorbeeld een tiental aandelen te kopen maar ik kan eigenlijk onvoldoende beoordelen of het bedrijf wat is/wordt.
Wat is jullie oordeel?
pi_204338924
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:27 schreef MisChrartin het volgende:
Wat denken jullie van Quantumscape? Het is een klein bedrijf die solid State batterijen kan maken. VW en Porsche werken met hen samen.

Ik zit de jaarcijfers te kijken en logischerwijs zijn ze nu fors aan het investeren en maken ze nog geen winst en omzet.
Ik twijfel om bijvoorbeeld een tiental aandelen te kopen maar ik kan eigenlijk onvoldoende beoordelen of het bedrijf wat is/wordt.
Wat is jullie oordeel?
Mijn oordeel is dat VW er wel geld in gooit dus het wordt wel wat gebacked door wat groter geld....
Maar dat is 200 miljoen volgens mij, meer om het qua R&D misschien van de vloer te krijgen...

Hoog speculatief maar niet geld verbrassen, VW denkt dat ze er handig aan doen en ze worden dus ook gebacked door een grote klant, dat zijn zekerheden die kans op succes vergroten.

Verder eens met jou, ik zou er met kleine bedragen in investeren als je denkt dat het leuk is.

Het bedrijf heeft zelf ook een market cap van 10 miljard, das best wat. Ehm, als je naar de koersontwikkeling kijkt was er wat speculatief gedoe rond het aandeel begin 2021.... Het aandeel is 90% gezakt sinds de top, en dat in minder dan 2 jaar tijd eigenlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204339060
Algemeen vraagje: Welke site gebruiken jullie normaal gesproken om de huidige koers van aandelen bij te houden?

Op https://live.euronext.com/ merk ik dat bij kleine aandelen vaak standen van een dag geleden staan maar niet de huidige koers. Op Yahoo hetzelfde.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  dinsdag 5 april 2022 @ 14:52:28 #211
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204339100
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Algemeen vraagje: Welke site gebruiken jullie normaal gesproken om de huidige koers van aandelen bij te houden?

Op https://live.euronext.com/ merk ik dat bij kleine aandelen vaak standen van een dag geleden staan maar niet de huidige koers. Op Yahoo hetzelfde.
Op Seekingalpha.com . Daar heb ik ook bijna al mijn aandelen in een volglijst staan.
pi_204339258
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:52 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Op Seekingalpha.com . Daar heb ik ook bijna al mijn aandelen in een volglijst staan.
Dankjewel.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204340826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:27 schreef MisChrartin het volgende:
Wat denken jullie van Quantumscape? Het is een klein bedrijf die solid State batterijen kan maken. VW en Porsche werken met hen samen.

Ik zit de jaarcijfers te kijken en logischerwijs zijn ze nu fors aan het investeren en maken ze nog geen winst en omzet.
Ik twijfel om bijvoorbeeld een tiental aandelen te kopen maar ik kan eigenlijk onvoldoende beoordelen of het bedrijf wat is/wordt.
Wat is jullie oordeel?
Ik vind het heel lastig in te schatten.

Als ze die 1.000Wh per liter weten te halen met een multi layer oplossing, dan zou dat natuurlijk een forse stap vooruit betekenen. EV's zouden dan zo'n ~ 100 tot 200 kilo lichter kunnen worden bij dezelfde range en dat is niet mis.

De vraag is:
- wanneer is die multi layer oplossing klaar voor massaproductie
- hoe gemakkelijk schaalt de productie
- en wat wordt dan de kostprijs per kWh (1.000Wh) opslag, als het veel duurder is dan Lithium-Ion of LiFePO4 dan zal het de eerste jaren hooguit z'n weg vinden in luxe automerken, motorsport, luchtvaart, drones of mobiele toepassingen
- hoe verhoudt de accu van QuantumScape zich tot de concurrentie, zoals Toyota met Panasonic, die ook bezig zijn met de ontwikkeling van een solid state accu.

Voor mij was het te riskant als investering maar ik volg het wel een beetje.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 06-04-2022 00:13:47 ]
pi_204341134
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als ze die 1.000Wh per liter weten te halen met een multi layer oplossing, dan zou dat natuurlijk een forse stap vooruit betekenen. EV's zouden dan zo'n ~ 100 tot 200 kilo lichter kunnen worden bij dezelfde range en dat is niet mis.

De vraag is:
- wanneer is die multi layer oplossing klaar voor massaproductie
- hoe gemakkelijk schaalt de productie
- en wat wordt dan de kostprijs per kWh (1.000Wh) opslag, als het veel duurder is dan Lithium-Ion of LiFePO4 dan zal het de eerste jaren hooguit z'n weg vinden in luxe automerken, motorsport, luchtvaart, drones of mobiele toepassingen
Valt hierin wat te zeggen? Gaan ze andere grondstoffen gebruiken? Is het efficienter?

Hoewel een minder efficient product eigenlijk de dood betekent voor het aandeel, is een vergelijkbare efficiencies of betere efficiencies nog steeds niet afgezet tegen wa het zou moeten kosten en ook totaal niet in te schatten naar mijn idee. In ieder geval, die illusie zou je niet moeten hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204343704
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Algemeen vraagje: Welke site gebruiken jullie normaal gesproken om de huidige koers van aandelen bij te houden?

Op https://live.euronext.com/ merk ik dat bij kleine aandelen vaak standen van een dag geleden staan maar niet de huidige koers. Op Yahoo hetzelfde.
Gewoon een favorietenlijstje bij m'n broker? Of wil je meer?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204344534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:27 schreef MisChrartin het volgende:
Wat denken jullie van Quantumscape? Het is een klein bedrijf die solid State batterijen kan maken. VW en Porsche werken met hen samen.

Ik zit de jaarcijfers te kijken en logischerwijs zijn ze nu fors aan het investeren en maken ze nog geen winst en omzet.
Ik twijfel om bijvoorbeeld een tiental aandelen te kopen maar ik kan eigenlijk onvoldoende beoordelen of het bedrijf wat is/wordt.
Wat is jullie oordeel?
pi_204344939
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vind het heel lastig in te schatten.

Als ze die 1.000Wh per liter weten te halen met een multi layer oplossing, dan zou dat natuurlijk een forse stap vooruit betekenen. EV's zouden dan zo'n ~ 100 tot 200 kilo lichter kunnen worden bij dezelfde range en dat is niet mis.

De vraag is:
- wanneer is die multi layer oplossing klaar voor massaproductie
- hoe gemakkelijk schaalt de productie
- en wat wordt dan de kostprijs per kWh (1.000Wh) opslag, als het veel duurder is dan Lithium-Ion of LiFePO4 dan zal het de eerste jaren hooguit z'n weg vinden in luxe automerken, motorsport, luchtvaart, drones of mobiele toepassingen
- hoe verhoudt de accu van Aquascape zich tot de concurrentie, zoals Toyota met Panasonic, die ook bezig zijn met de ontwikkeling van een solid state accu.

Voor mij was het te riskant als investering maar ik volg het wel een beetje.
pi_204344949
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Algemeen vraagje: Welke site gebruiken jullie normaal gesproken om de huidige koers van aandelen bij te houden?

Op https://live.euronext.com/ merk ik dat bij kleine aandelen vaak standen van een dag geleden staan maar niet de huidige koers. Op Yahoo hetzelfde.
https://monitor.iex.nl/

Heb nog steeds geen betere gevonden. Vind het ook jammer dat een portfoliotracker/software niet zo populair is schijnbaar. Ik zit telkens in excel te k*tten.

Iemand nog tips voor software om je portefeuille te analyseren?
pi_204345017
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 23:54 schreef SOG het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
_O-

Ik was vandaag bij Frits Kuiper in Groningen voor wat nieuwe visjes.
Denk dat het daar mis is gegaan :+
pi_204349620
"Vandaag is

"Wat groen hoort te zijjjn" :R
  woensdag 6 april 2022 @ 16:10:38 #221
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204349812
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:55 schreef Tjoent het volgende:
"Vandaag is [ afbeelding ]

"Wat groen hoort te zijjjn" :R
Nou ja, dat verschilt heel erg per sector vandaag. Farmaceutische industrie, energie en consumptiegoederen staan in het groen.
pi_204349869
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:10 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Nou ja, dat verschilt heel erg per sector vandaag. Farmaceutische industrie, energie en consumptiegoederen staan in het groen.
Dat is waar :)
PostNL is ook vrij stabiel valt me op. Misschien omdat er binnenkort dividend wordt uitgekeerd.. :?
  woensdag 6 april 2022 @ 16:18:57 #223
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204349893
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:16 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Dat is waar :)
PostNL is ook vrij stabiel valt me op. Misschien omdat er binnenkort dividend wordt uitgekeerd.. :?
Zou kunnen, ze zijn ook bezig met een enorme aandeleninkoop. :D
https://www.postnl.nl/ove(...)op-4-april-2022.html
pi_204349931
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:18 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Zou kunnen, ze zijn ook bezig met een enorme aandeleninkoop. :D
https://www.postnl.nl/ove(...)op-4-april-2022.html
Aha! Las ook een paar keer geruchten over een potentiële overname door Belgen.
Benieuwd hoe dat afloopt.
pi_204350204
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:22 schreef Tjoent het volgende:
Aha! Las ook een paar keer geruchten over een potentiële overname door Belgen.
Benieuwd hoe dat afloopt.
8 jaar terug?
Of de Belgische Curator? _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 6 april 2022 @ 16:58:39 #226
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204350210
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:55 schreef Tjoent het volgende:
"Vandaag is [ afbeelding ]

"Wat groen hoort te zijjjn" :R
Geen idee waar je het over hebt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204353114
Het is weer eens natte vingerwerk maar ik heb het idee dat we voorlopig bearish gaan.

Ik zit veilig. Heb me geherpositioneerd.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204353926
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het is weer eens natte vingerwerk maar ik heb het idee dat we voorlopig bearish gaan.

Ik zit veilig. Heb me geherpositioneerd.
Mijn idee. Ik heb diverse short calls (april t/m sept) en Flow Traders.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204357043
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het is weer eens natte vingerwerk maar ik heb het idee dat we voorlopig bearish gaan.

Ik zit veilig. Heb me geherpositioneerd.
Rente omhoog winsten naar beneden inflatie niet structureel. Opkoop programma weg.. Misschien terugkopen van centrale bank(?) de markt manipulatie van de centrale bank is gigantisch, rare wereld.

Word met de dag meer Hayekiaans. Want Keynesiaans wordt het nooit uitgevoerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204357652
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Rente omhoog winsten naar beneden inflatie niet structureel. Opkoop programma weg.. Misschien terugkopen van centrale bank(?) de markt manipulatie van de centrale bank is gigantisch, rare wereld.

Word met de dag meer Hayekiaans. Want Keynesiaans wordt het nooit uitgevoerd.
De manipulatie lijkt inderdaad vrij groot momenteel ja. Maar goed, dan nog kan de beurs toch niet eeuwig doorgroeien zou je zeggen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204357977
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
De manipulatie lijkt inderdaad vrij groot momenteel ja. Maar goed, dan nog kan de beurs toch niet eeuwig doorgroeien zou je zeggen.
Depends.. Als er inflatie komt dan zouden de beurskoersen ook moeten infloiteren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 7 april 2022 @ 13:40:32 #232
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204358975
Iemand SBUX in het vizier ? Vind ze nog te duur maar in 60/70$ zone het overwegen waard.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 8 april 2022 @ 08:47:08 #233
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204368890
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het is weer eens natte vingerwerk maar ik heb het idee dat we voorlopig bearish gaan.

Ik zit veilig. Heb me geherpositioneerd.
Zit er donkergroen uit voorbeurs. :9
pi_204369096
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Zit er donkergroen uit voorbeurs. :9
_O- Leve de markt.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204370147
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:40 schreef JimmyJames het volgende:
Iemand SBUX in het vizier ? Vind ze nog te duur maar in 60/70$ zone het overwegen waard.
Heb ze begin maart nog bijgekocht op de "dip".
Zijn daarna nog iets verder gedipt maar niet spectaculair.

Heb zelf "Keurig Dr Pepper Inc" nog op het oog. Vrij saai aandeel maar net als Coca Cola wel redelijk "crisis bestendig". Heb nu geen geld vrij om er in te steken dus heb het eerst maar onder de favo's gezet. Krijg in mei nog wat geld uitgekeerd uit een paar solar projecten, mss steek ik dat er wel in. Of ik beschouw het als "dividend" en steek het in Berkshire. Keuzes, keuzes...
pi_204370181
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Zit er donkergroen uit voorbeurs. :9
:P

pi_204372688
NL 10y boven de 1%. :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 8 april 2022 @ 15:31:27 #238
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204372709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
:P

[ afbeelding ]
22:00 ‘s avonds vaak zelfs.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204372753
@Zwansen En weer knalrood.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204373066
SHELL!! Dankje, Poetin!
  vrijdag 8 april 2022 @ 18:53:46 #241
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204374747
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:zwansen En weer knalrood.
Deze site geeft een mooi beeld van de verhouding rood-groen:
https://finviz.com/map.ashx?t=sec

Je kunt links ook op 'World' klikken, dan zie je de internationaal grootste beursgenoteerde bedrijven.
pi_204375572
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 15:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:zwansen En weer knalrood.
Nou nou nou. Loop je ook langs de SEH als je je hebt gesneden met het scheren?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204379591
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou nou nou. Loop je ook langs de SEH als je je hebt gesneden met het scheren?
Tech kreeg gisteren toch een aardige tik. Maar niet alles was rood inderdaad.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204382919
Shell is nu ze 100% een plc zijn lekker aan het blenden geslagen. :') Schijnheilige show is het toch allemaal.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204384663
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb zelf "Keurig Dr Pepper Inc" nog op het oog. Vrij saai aandeel maar net als Coca Cola wel redelijk "crisis bestendig". Heb nu geen geld vrij om er in te steken dus heb het eerst maar onder de favo's gezet. Krijg in mei nog wat geld uitgekeerd uit een paar solar projecten, mss steek ik dat er wel in. Of ik beschouw het als "dividend" en steek het in Berkshire. Keuzes, keuzes...
Die hebben wel echt een hoop dooie merken. Wel een paar waar ik een zwak voor heb, maar een heleboel waardeloze erbij ook.
pi_204387111
quote:
81s.gif Op zaterdag 9 april 2022 14:31 schreef nostra het volgende:
Shell is nu ze 100% een plc zijn lekker aan het blenden geslagen. :') Schijnheilige show is het toch allemaal.
Tis dikke bs allemaal idd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 9 april 2022 @ 21:45:20 #247
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204387197
Latvian blend :') Nee hoor het is geen Russische olie, slechts voor 49,999999999%
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_204393035
Het zal wel weer een rare beursweek worden. Goede bedrijfscijfers maar oplopende rentes.

Zal de markt (net als het afgelopen half jaar) nog redelijk in balans houden is mijn verwachting. Als de cijfers ook gaan teruglopen dan komen we in de problemen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zondag 10 april 2022 @ 17:02:58 #249
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204395457
Trouwens maar 4 handelsdagen en expiratie op donderdag.

Ik heb niet eens vrij op vrijdag (is hier geen officiele feestdag) :')
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_204395934
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 13:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het zal wel weer een rare beursweek worden. Goede bedrijfscijfers maar oplopende rentes.

Zal de markt (net als het afgelopen half jaar) nog redelijk in balans houden is mijn verwachting. Als de cijfers ook gaan teruglopen dan komen we in de problemen.
Dat komt ook wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204395988
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2022 17:02 schreef JimmyJames het volgende:
Trouwens maar 4 handelsdagen en expiratie op donderdag.

Ik heb niet eens vrij op vrijdag (is hier geen officiele feestdag) :')
Wat is er vrijdag dan?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zondag 10 april 2022 @ 17:44:09 #252
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204396002
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 17:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat is er vrijdag dan?
Goeie vrijdag.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204396010
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 17:44 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Goeie vrijdag.
Amerika ook dicht dan?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zondag 10 april 2022 @ 17:45:41 #254
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204396014
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 17:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Amerika ook dicht dan?
Yep, bonds open tot 12:00 zag ik net.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204401075
Flink rode voorbeurs weer. :D
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204401131
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Flink rode voorbeurs weer. :D
How low Will we go?

Euro notering met sterkere dollar en winsten in dollar dempen de daling ook heb ik de indruk.. Zou dat moeten uitzoeken...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204401204
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
How low Will we go?

Euro notering met sterkere dollar en winsten in dollar dempen de daling ook heb ik de indruk.. Zou dat moeten uitzoeken...
Niemand die het weet. Zoals eerder gezegd houden de goede bedrijfscijfers de koersen nog vrij hoog. Maar de rentes stijgen wel.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204401701
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 08:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Niemand die het weet. Zoals eerder gezegd houden de goede bedrijfscijfers de koersen nog vrij hoog. Maar de rentes stijgen wel.
De energieprijzen zijn wel fors gestegen etc, men heeft nog wel wat geld nu maar dat wordt ook snel minder uitgegeven omdat alles duurder is en men krap bij kas gaat zitten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204401728
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
De energieprijzen zijn wel fors gestegen etc, men heeft nog wel wat geld nu maar dat wordt ook snel minder uitgegeven omdat alles duurder is en men krap bij kas gaat zitten.
Ik ben zelf in ieder geval wel wat meer op dividend gaan zitten. Lijkt tot nu toe vrij goed getimed te zijn. Dividend blijft gewoon doorstromen terwijl de markt stilstaat of zelfs achteruit gaat.

Maar goed, voor hetzelfde geld staan we in een maand weer All Time High op de markten. Je weet het niet.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204401778
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik ben zelf in ieder geval wel wat meer op dividend gaan zitten. Lijkt tot nu toe vrij goed getimed te zijn. Dividend blijft gewoon doorstromen terwijl de markt stilstaat of zelfs achteruit gaat.

Maar goed, voor hetzelfde geld staan we in een maand weer All Time High op de markten. Je weet het niet.
Beetje oorlog is goed voor de beurs, voedselschaarste en partijen met marktmacht kunnen vragen wat de gek ervoor geeft (unilever).

Nee kweet het ook niet. Ik vind de wereld een tik te fragiel, dat gedoe met tarwe uit Ukraine en Rusland is eng genoeg om te denken laat ik maar wat extra voedsel inslaan voordat de supermarkten weer geplunderd worden in dit land.

Ongekend eigenlijk die schade die Putin zichzelf en Oekraine aandoet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204401854
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Beetje oorlog is goed voor de beurs, voedselschaarste en partijen met marktmacht kunnen vragen wat de gek ervoor geeft (unilever).

Nee kweet het ook niet. Ik vind de wereld een tik te fragiel, dat gedoe met tarwe uit Ukraine en Rusland is eng genoeg om te denken laat ik maar wat extra voedsel inslaan voordat de supermarkten weer geplunderd worden in dit land.

Ongekend eigenlijk die schade die Putin zichzelf en Oekraine aandoet.
Eens ja. Al sla ik niet direct extra voedsel in hoor, denk dat we daar wel uitkomen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204402058
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Eens ja. Al sla ik niet direct extra voedsel in hoor, denk dat we daar wel uitkomen.
Je kan maar 5 kilo rijst in huis hebben. Wss qua rendement ook gewoon binnen een jaar 20% met deze inflatie dusseh, outperformed de aandelenbeurs.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204403919
Waarom schiet Prosus in een paar uur tijd zo'n 10% omhoog?
  maandag 11 april 2022 @ 14:14:11 #264
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204404098
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:56 schreef Idisrom het volgende:
Waarom schiet Prosus in een paar uur tijd zo'n 10% omhoog?
https://www.bloomberg.com(...)-licenses-since-july
pi_204404229
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:15 schreef ludovico het volgende:
Beetje oorlog is goed voor de beurs, voedselschaarste en partijen met marktmacht kunnen vragen wat de gek ervoor geeft (unilever).
UN is juist zwaar de sjaak. 28% kosteninflatie dit jaar :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 11 april 2022 @ 14:52:41 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204404348
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2022 14:37 schreef nostra het volgende:

[..]
UN is juist zwaar de sjaak. 28% kosteninflatie dit jaar :')
Ja, maar uiteindelijk komt dat wel weer in de prijs (en daarmee ook in de winstmarge)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204404355
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 14:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, maar uiteindelijk komt dat wel weer in de prijs (en daarmee ook in de winstmarge)
Dat is de vraag. Retailers kunnen vrij goed terugdrukken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204404362
Irritant, dat door elkaar heen gebruiken van valuta door DeGiro trouwens.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204404834
Vandaag een leuke pluk Floor & Decor Holdings Inc gekocht.

Het bedrijf is nog steeds flink aan het uitbreiden, waarschijnlijk een ruime verdubbeling van het aantal vestiging binnen 10 jaar.
pi_204407812
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou nou nou. Loop je ook langs de SEH als je je hebt gesneden met het scheren?
Nu daalt het toch vrij rap. :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204408161
Heb betere dagen op de beurs gehad.
Maar even zien wat de kwartaalcijfers gaan doen de komende weken...
pi_204413796
M'n eigen portfolio (lijkt wel een ETF bijna), opgebouwd uit 48 aandelen, is nu ongeveer klaar denk ik :D
Heb tevens vandaag m'n laatste echte ETF's verkocht en omgezet in aandelen, hier was ik al een tijdje mee bezig.

Het aandeel Berkshire is nog heel klein maar dat groeit naarmate ik er meer dividend in stop het komende jaar.
Het aandeel Tesla is erg hoog maar dat komt mede door de koerswinst van zo'n 50% sinds aanschaf.

Het percentage in sommige NL aandelen is wat hoger maar je hebt ook minder keuze in NL dus wel logisch op zich.
Heb de NL aandelen vooral voor het dividend, behalve de tech aandelen want die betalen niet zoveel (of niets, zoals Alfen).



[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-04-2022 15:13:58 ]
pi_204414250
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n eigen portfolio (lijkt wel een ETF bijna), opgebouwd uit 48 aandelen, is nu ongeveer klaar denk ik :D
Heb tevens vandaag m'n laatste echte ETF's verkocht en omgezet in aandelen, hier was ik al een tijdje mee bezig.

Het aandeel Berkshire is nog heel klein maar dat groeit naarmate ik er meer dividend in stop het komende jaar.
Het aandeel Tesla is erg hoog maar dat komt mede door de koerswinst van zo'n 50% sinds aanschaf.

Het percentage in sommige NL aandelen is wat hoger maar je hebt ook minder keuze in NL dus wel logisch op zich.
Heb de NL aandelen vooral voor het dividend, behalve de tech aandelen want die betalen niet zoveel (of niets, zoals Alfen).

[ afbeelding ]
Prima porto...

Die halen het wel.

Denk dat je portefeuille de markt enorm gaat volgen.

Bèta 1.1
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204414298
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n eigen portfolio (lijkt wel een ETF bijna), opgebouwd uit 48 aandelen, is nu ongeveer klaar denk ik :D
Heb tevens vandaag m'n laatste echte ETF's verkocht en omgezet in aandelen, hier was ik al een tijdje mee bezig.

Het aandeel Berkshire is nog heel klein maar dat groeit naarmate ik er meer dividend in stop het komende jaar.
Het aandeel Tesla is erg hoog maar dat komt mede door de koerswinst van zo'n 50% sinds aanschaf.

Het percentage in sommige NL aandelen is wat hoger maar je hebt ook minder keuze in NL dus wel logisch op zich.
Heb de NL aandelen vooral voor het dividend, behalve de tech aandelen want die betalen niet zoveel (of niets, zoals Alfen).

[ afbeelding ]
Heb jij software voor je portefeuille? Of gewoon excel?
pi_204414372
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 16:10 schreef SOG het volgende:

[..]
Heb jij software voor je portefeuille? Of gewoon excel?
Libre Office Calc :+
Even vlot ingevuld.
Heb niet de behoefte om het dagelijks bij te gaan houden maar miste wel een beetje het overzicht door de 2 portfolio's waar ook wel wat dubbele aandelen in voor komen.
pi_204414410
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 16:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Prima porto...

Die halen het wel.

Denk dat je portefeuille de markt enorm gaat volgen.

Bèta 1.1
Er zitten een paar vraagtekens in, zoals Canoo en Beyond Meat maar voor de rest idd geen bedrijven die direct op omvallen staan of bedrijven waarvan je niet hoeft te verwachten dat ze 2030 niet halen.

Dat leek me ook wel plezierig in deze wat onzekere tijden.

Er zullen vast nog wel eens wat mutaties in plaats vinden. Zo kocht ik nog wat PepsiCo bij om en nabij de dip, waardoor ik er uiteindelijk wat meer heb dan Coca Cola, bijvoorbeeld. Misschien verschuif ik daar nog wat aandelen in maar erg urgent is dat niet.
pi_204414721
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zitten een paar vraagtekens in, zoals Canoo en Beyond Meat maar voor de rest idd geen bedrijven die direct op omvallen staan of bedrijven waarvan je niet hoeft te verwachten dat ze 2030 niet halen.

Dat leek me ook wel plezierig in deze wat onzekere tijden.

Er zullen vast nog wel eens wat mutaties in plaats vinden. Zo kocht ik nog wat PepsiCo bij om en nabij de dip, waardoor ik er uiteindelijk wat meer heb dan Coca Cola, bijvoorbeeld. Misschien verschuif ik daar nog wat aandelen in maar erg urgent is dat niet.
Heb je Unilever alweer verkocht of lees ik eroverheen?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  dinsdag 12 april 2022 @ 17:29:17 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204414777
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 16:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Prima porto...

Die halen het wel.

Denk dat je portefeuille de markt enorm gaat volgen.

Bèta 1.1
Dat is prima. Ik heb ook een lage beta, klein beetje overwaardering op value juist en wat leverage. Prima als je de markt volgt. Ik doe dat trouwens wel nog met ETF's
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204414803
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 17:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is prima. Ik heb ook een lage beta, klein beetje overwaardering op value juist en wat leverage. Prima als je de markt volgt. Ik doe dat trouwens wel nog met ETF's
Kzou leverage gaan gebruiken als voor mijn gevoel de markt tegen 30% ondergewaardeerd aanloopt. Anders niet. Blijft toch risico.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204414874
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 17:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Heb je Unilever alweer verkocht of lees ik eroverheen?
Ja, klopt. Niet zo heel lang gehad :+
pi_204414976
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 15:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n eigen portfolio (lijkt wel een ETF bijna), opgebouwd uit 48 aandelen, is nu ongeveer klaar denk ik :D
Heb tevens vandaag m'n laatste echte ETF's verkocht en omgezet in aandelen, hier was ik al een tijdje mee bezig.
[ afbeelding ]
Helemaal niks in grondstoffen/mijnbedrijven. Is dat een overweging of meer toeval?
pi_204415133
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 18:07 schreef DIJK het volgende:

[..]
Helemaal niks in grondstoffen/mijnbedrijven. Is dat een overweging of meer toeval?
Een overweging. Vind het bij grondstoffen / commodities lastig inschatten hoe het op lange termijn is.
En fossiele brandstoffen, uranium, wapens en tabak heb ik ook niet zoveel mee.

Zelfde geldt voor luchtvaartmaatschappijen, vliegtuigbouwers, autofabrikanten die nog ICE's bouwen en met mega afschrijvingen te maken gaan krijgen en tegelijkertijd mega investeringen doen om aan te haken op de EV-markt, etc.

Qua landen beperk ik me zoveel mogelijk tot USA, EU(ropa), eventueel Japan.

En dan heb je nog steeds keuze genoeg, imho.
  dinsdag 12 april 2022 @ 20:09:04 #283
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204416703
Ik heb een zeer kleine positie in warner bros discovery (WBD), ik wacht even op de correcte berekening van de market cap om te kijken of ik wellicht ga uitbreiden. Denk dat er qua internationale uitbreiding forse kansen liggen voor HBO Max.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 12 april 2022 @ 20:50:56 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204417331
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 17:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kzou leverage gaan gebruiken als voor mijn gevoel de markt tegen 30% ondergewaardeerd aanloopt. Anders niet. Blijft toch risico.
Klopt, maar wat niet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204417424
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 20:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt, maar wat niet?
Vorig jaar je hypotheek vastzetten voor 30 jaar 1.8% en lekker in value stock gooien.

Dat is hoe ik zou leveragen, niet met margin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 12 april 2022 @ 21:14:46 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204417674
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 20:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vorig jaar je hypotheek vastzetten voor 30 jaar 1.8% en lekker in value stock gooien.

Dat is hoe ik zou leveragen, niet met margin.
Ook al gedaan. Precies op die manier met value. Met een beetje leverage dan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204427667
Hé! Vraagje voor de kenners hier.

Ik heb de laatste 1,5 jaar braaf maandelijks een x-bedrag ingelegd in Vanguard FTSE All-World UCITS ETF USD Accumulation. Nu (heel stom), zie ik terwijl ik een beetje aan het kijken ben op Morningstar dat er ook een EURO variant is (Vanguard FTSE All-World UCITS ETF USD Accumulation EUR).

Nu is mijn vraag: in hoeverre maakt dit uit of heeft dit consequenties? Ik beleg via DeGiro en ik zie dat 'mijn' ETF wel gewoon in de kernselectie zit.. anyone?
pi_204428099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 20:26 schreef WaikikiWim het volgende:
Hé! Vraagje voor de kenners hier.

Ik heb de laatste 1,5 jaar braaf maandelijks een x-bedrag ingelegd in Vanguard FTSE All-World UCITS ETF USD Accumulation. Nu (heel stom), zie ik terwijl ik een beetje aan het kijken ben op Morningstar dat er ook een EURO variant is (Vanguard FTSE All-World UCITS ETF USD Accumulation EUR).

Nu is mijn vraag: in hoeverre maakt dit uit of heeft dit consequenties? Ik beleg via DeGiro en ik zie dat 'mijn' ETF wel gewoon in de kernselectie zit.. anyone?
Wat ik zo kan bedenken zijn koersschommelingen tussen Euro en Dollar maar die heb je denk ik toch al voor het merendeel aan USA stocks in die ETF.

Maar misschien zie ik dat verkeerd, dus ik laat me graag corrigeren ;)
  woensdag 13 april 2022 @ 21:18:33 #289
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204428297
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 20:09 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb een zeer kleine positie in warner bros discovery (WBD), ik wacht even op de correcte berekening van de market cap om te kijken of ik wellicht ga uitbreiden. Denk dat er qua internationale uitbreiding forse kansen liggen voor HBO Max.
Nou 66B dus, ze hebben ook een berg schulden gedumpt in WBD.

Zit je makkelijk boven de 100B aan EV. Niet echt een koopje naar mijn idee. Maar leuk dat het nu even hard stijgt, had vorige week klein plukje AT&T gekocht.
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 13 april 2022 @ 22:38:40 #290
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204429350
Even wat farma-nieuws, al weet ik dat farma niet heel populair is in dit topic :P :

Michael Severino (Vice Chairman and President) stapt op bij AbbVie, koers vandaag 4,2% omlaag.
https://www.fiercepharma.(...)-flagship-pioneering
Koers is hard gegaan dit jaar. AbbVie was vooral afhankelijk van de omzet van hun blockbuster-medicijn Humira, waarvan het patent binnenkort verloopt. Die afhankelijkheid wordt minder, want er komen 2 nieuwe medicijnen aan die binnen een paar jaar voor voldoende omzet kunnen zorgen. AbbVie heeft met de overname van Allergan de porto ook flink vergroot. De angst is wel grotendeels weg uit dit aandeel.

En bij GSK:
GlaxoSmithKline has agreed to buy U.S. rare cancer therapy company Sierra Oncology for $1.9 billion in cash, as it looks to boost its portfolio of new specialty medicines.
https://www.barrons.com/a(...)ck-price-51649838059

GSK gaat dit jaar de consumentendivisie afscheiden van de farmaceutische tak. Unilever had voor de consumentendivisie al 50 miljard geboden, dat ging niet door. Verwacht wordt dat er flink wat waarde vrij komt bij die splitsing.
pi_204429437
Berkshire heeft het merendeel van hun AbbVie verkocht vorig jaar, wellicht een reden om voorzichtig te zijn.
  woensdag 13 april 2022 @ 23:06:41 #292
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204429782
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 22:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Berkshire heeft het merendeel van hun AbbVie verkocht vorig jaar, wellicht een reden om voorzichtig te zijn.
Berkshire verkocht AbbVie op 116 dollar, het is nu 160.
pi_204429861
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 23:06 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Berkshire verkocht AbbVie op 116 dollar, het is nu 160.
Is Berkshire er in 2020 ook niet vol ingestapt (o.a. in AbbVie) toen er nog keihard naar een Corona vaccin / medicijn gezocht werd? Mss dat dat meespeelde om er een jaar later weer uit te stappen omdat de kaarten op dat vlak al geschud waren.

Afgezien van UNH heb ik verder niets in de farmacie / gezondheidszorg, begrijp niet zoveel van die sector al zit er wel geld.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-04-2022 23:18:55 ]
  woensdag 13 april 2022 @ 23:30:59 #294
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204429966
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 23:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is Berkshire er in 2020 ook niet vol ingestapt (o.a. in AbbVie) toen er nog keihard naar een Corona vaccin / medicijn gezocht werd? Mss dat dat meespeelde om er een jaar later weer uit te stappen omdat de kaarten op dat vlak al geschud waren.
Ik kan me dat nauwelijks voorstellen, het geld en de expertise zitten bij Pfizer als het om slagkracht gaat. Ik snap ook totaal niet waarom de Nederlandse politiek en de media toen alleen bezig waren met Oxford en AstraZeneca. Nooit op één paard wedden. Toen ben ik gelijk groot in Pfizer gestapt.

Ik heb even gezocht en zie nu dit artikel, Berkshire is wel ingestapt, maar niet per se om corona. Waarschijnlijk meer om zijn portefeuille te beschermen tegen economische neergang.
https://www.telegraaf.nl/(...)kers-pfizer-en-merck
pi_204430774
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 23:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is Berkshire er in 2020 ook niet vol ingestapt (o.a. in AbbVie) toen er nog keihard naar een Corona vaccin / medicijn gezocht werd? Mss dat dat meespeelde om er een jaar later weer uit te stappen omdat de kaarten op dat vlak al geschud waren.

Afgezien van UNH heb ik verder niets in de farmacie / gezondheidszorg, begrijp niet zoveel van die sector al zit er wel geld.
Met vergrijzing en meer welvaart meer geld voor die sector. Maak maar prognoses. Kan wel 5x over de kop in omzet in 20 jaar. Grote gok.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204431745
Vandaag precies een jaar geleden dat ik een account opende bij DeGiro en m'n eerste stapjes op de beurs zette *O*
pi_204432915
Het lijkt erop dat Musk heel Twitter wil inlijven en daarna veranderingen wil doorvoeren.
  donderdag 14 april 2022 @ 18:41:34 #298
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204435312
TELL *O*
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204436100
Rabobank leest mee: ik zie ineens groene en rode percentages bij de dagkoersen staan :D
pi_204436196
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 18:41 schreef Tyr80 het volgende:
TELL *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')